אחרי ניקור של שנים , כל רופא יגיד לך שכבר לא שייך להבין.
הוראת מרן החזון איש זצ"ל לגבי עלייה למירון בל"ג לעומר
-
- הודעות: 988
- הצטרף: 13 אוקטובר 2020, 18:26
- נתן תודה: 309 פעמים
- קיבל תודה: 594 פעמים
- יצירת קשר:
- סטטוס: לא מחובר
Re: הוראת מרן החזון איש זצ"ל לגבי עלייה למירון בל"ג לעומר
-
- הודעות: 292
- הצטרף: 12 יולי 2020, 01:13
- נתן תודה: 126 פעמים
- קיבל תודה: 221 פעמים
- יצירת קשר:
- סטטוס: מחובר
Re: הוראת מרן החזון איש זצ"ל לגבי עלייה למירון בל"ג לעומר
זה כמו שחסיד יאמר על חב"דאת והב כתב: ↑23 מאי 2022, 21:40אני חייב לציין כי כמתנגד גמור אני די מובך מציטוטים כגון אלו, כאילו הנסיעה למירון היא איזה גחמה של איזה אדמור תמהוני, והלא הדברים כתובים אש שחורה על גבי אש לבנה בכתבים עצמם, ומי יבוא אחר המלך? אתמהה.
ודאי שאין חיוב ללכת, ואין אדם צריך לבטל תורה בשביל זה, אבל מה זה "יש כאלה שנוסעים למירון"? כאילו יש איזה כת תמהונית שנוסעת למירון.
דרך אגב שהרמ"ש זצ"ל תמיד נסע למירון, ולהרבה תלמידים אמר לא ליסוע, אבל דיבר נוראות בשבח היום הזה, לא יאומן כי יסופר.
"יש כאלה שלומדים חסידות, אנחנו לא נוהגים ככה"
אף אחד לא שולל שיש כזה ענין, אבל אצלנו זה לא נהוג בדווקא
וכך היחס אצל הליטאים להילולת מירון (ולכל ענין קשר עם הצדיק)
הם שוללים לא את עצם הענין אלא את העיסוק שלהם (עולם הישיבות) בו
תגדיר מה הקשר שלך עם משפחתך
שאתה מתיחס אליהם?
מפרנס אותם?
זה התוצאות
הקשר יוצר אותם
הקשר עם רשב"י יוצר (בין השאר) רצון להשתתף בהילולא שלו
-
- הודעות: 988
- הצטרף: 13 אוקטובר 2020, 18:26
- נתן תודה: 309 פעמים
- קיבל תודה: 594 פעמים
- יצירת קשר:
- סטטוס: לא מחובר
Re: הוראת מרן החזון איש זצ"ל לגבי עלייה למירון בל"ג לעומר
הרמ"ש נסע למירון כי הוא עסק בתורתו של רשב"י. וזה גם מה שהוא עשה במירון.את והב כתב: ↑23 מאי 2022, 21:40אני חייב לציין כי כמתנגד גמור אני די מובך מציטוטים כגון אלו, כאילו הנסיעה למירון היא איזה גחמה של איזה אדמור תמהוני, והלא הדברים כתובים אש שחורה על גבי אש לבנה בכתבים עצמם, ומי יבוא אחר המלך? אתמהה.
ודאי שאין חיוב ללכת, ואין אדם צריך לבטל תורה בשביל זה, אבל מה זה "יש כאלה שנוסעים למירון"? כאילו יש איזה כת תמהונית שנוסעת למירון.
דרך אגב שהרמ"ש זצ"ל תמיד נסע למירון, ולהרבה תלמידים אמר לא ליסוע, אבל דיבר נוראות בשבח היום הזה, לא יאומן כי יסופר.
-
- הודעות: 1317
- הצטרף: 22 אפריל 2020, 01:39
- נתן תודה: 506 פעמים
- קיבל תודה: 811 פעמים
- יצירת קשר:
- סטטוס: לא מחובר
Re: הוראת מרן החזון איש זצ"ל לגבי עלייה למירון בל"ג לעומר
חנינא בני כתב: ↑23 מאי 2022, 21:29חידוד כתב: ↑23 מאי 2022, 20:34הזכירו כאן כמה שאצל הירושלמים הפרושים היה ענין של מירון אשמח לקבל מקורות לדבר כזה.
מתייג את הרב @חנינא בני והרב @יציר
הרב @דרופתקי דאורייתא כתב רק שלא שללו את ההליכה לקברים כדמובא בשם הגר"א ולא כתב שהיה אצלם ענין של מירון ול"ג בעומר כעין אצל החסידים ואין תלונתי עליו.
וזאת למודעי ישנה נטיה כזו בכמה עשורים האחרונים אבל אבקש מקור מוקדם יותר וכן שהיה כזה ענין אצל גדוליהם, כי אפי' בעשורים האחרונים לא נ"ל שר' זונדל קרויזר וכדו' היה להם עסק כזה.
ואף אני מבני בניהם של פרושים ולא שמעתי בלתי היום.
לא מכיר מקורות ספרותיים מספיק, אבל יש הרבה תיעודים לדבר אפילו בסרטים, אנשים עם לבוש ירושלמי רוקדים שם לפני תשעים שנה, וכן קראתי תיאורים שהיו נוסעים מירושלים, וכמובן היתה גם הילולה של שמעון הצדיק, הפרושים עלו לארץ מתוך תפיסה משיחית גאולית ואצלם הדברים האלו תפסו מקום, או לפחות אפשרי שיתפסו
אנשים בלבוש ירושלמי לא אומר פרושים כמובן.
כנ"ל תיאורים של נוסעים בירושלים ושמעון הצדיק זה לאו דוקא פרושים.
שוב אני לא מכחיש, רק שלא שמעתי מעולם שזה היה גם בדורות קודמים אצל הפרושים ובפרט אצל גדולי הפרושים ולכן אני שואל על מקורות, כמובן אינך חייב לזכור מ"מ מדוייקים ואין זה סתירה לדבריך, ואני אשאר בחזקתי.
אגב לא הבנתי מה עניין תפיסה גאולית אצל מירון בל"ג בעומר.
ועכ"פ כאן בפורום זה ביחס הפוך.
-
- הודעות: 3714
- הצטרף: 25 מרץ 2018, 07:40
- נתן תודה: 791 פעמים
- קיבל תודה: 2087 פעמים
- יצירת קשר:
- סטטוס: לא מחובר
Re: הוראת מרן החזון איש זצ"ל לגבי עלייה למירון בל"ג לעומר
נראה שהרבה מהחברים שליט"א לא שמו לב שהמשמעות העולה ממקור הדברים היא הפוכה מכיוונו של פותח האשכול, כפי שכבר הוער.
כך שאין צורך להזדקק לדיון עד כמה מידת דיוקו של סיפורי הספר.
לרבי @שניאור שליט"א, אני מבין את הטענה, והתשובה היא 'פרופורציות'.
לכל 'ענין' יש משקל, שתלוי בין היתר במהות האדם שעליו מדבר הענין ובמחיר שיגרום ביצוע אותו ענין.
כך שאין צורך להזדקק לדיון עד כמה מידת דיוקו של סיפורי הספר.
לרבי @שניאור שליט"א, אני מבין את הטענה, והתשובה היא 'פרופורציות'.
לכל 'ענין' יש משקל, שתלוי בין היתר במהות האדם שעליו מדבר הענין ובמחיר שיגרום ביצוע אותו ענין.
-
- הודעות: 16471
- הצטרף: 28 נובמבר 2017, 03:37
- מיקום: עקב צמצום שהותי כאן בע"ה, לענינים נחוצים - נא לפנות בהודעה פרטית. בתודה מראש.
- נתן תודה: 20405 פעמים
- קיבל תודה: 13586 פעמים
- יצירת קשר:
- סטטוס: לא מחובר
Re: הוראת מרן החזון איש זצ"ל לגבי עלייה למירון בל"ג לעומר
זהו עיקר המנהג (כלשון מהרח"ו: "ואוכלים ושותים ושמחים שם").
כבר נשתברו כאן הקולמוסים בהאי ענינא, אך בפע"ח (לגרסתנו עכ"פ) מפורש שיום הסתלקותו הוא "יום שמחתו" - בעוה"ז, וגם מאות שנים לאח"ז.
-
- הודעות: 607
- הצטרף: 20 ינואר 2022, 03:13
- נתן תודה: 139 פעמים
- קיבל תודה: 280 פעמים
- יצירת קשר:
- סטטוס: לא מחובר
Re: הוראת מרן החזון איש זצ"ל לגבי עלייה למירון בל"ג לעומר
משולש כתב: ↑24 מאי 2022, 14:16זה לא היה הכוונה.
המעיין שם יראה שמדובר על יום פטירתו של רשב"י שתלמידיו בכו ולא יכלו לדבר מרוב צער,
ובאותו זמן שמעו בת קול: "בואו והתכנסו לחתונת רבי שמעון".
עד כמה שהבנתי משם, החברים לא התחילו אז לרקוד ולשיר סביב מיטת הנפטר, ורק בשמים - איפה שהיתה הבת קול - שם ששו ושמחו לקבל את פניו של הצדיק הגדול.
ובעולם הזה צער ואבל ביום פטירתו.
ואם היינו יודעים מתי יום פטירת רשב"י היינו קובעים אז תענית יחידים על פטירת הצדיק כמו שנוהגים בימים שמתו משה רבנו, אהרן הכהן, וכל שאר הצדיקים ששקולה מיתתם כשריפת בית אלוקינו.
https://www.tora-forum.co.il/viewtopic. ... 85#p569185
-
- הודעות: 802
- הצטרף: 22 פברואר 2022, 21:39
- נתן תודה: 145 פעמים
- קיבל תודה: 500 פעמים
- יצירת קשר:
- סטטוס: לא מחובר
Re: הוראת מרן החזון איש זצ"ל לגבי עלייה למירון בל"ג לעומר
אבל האריך הרבה לומר שהעיקר הוא ללמוד תורת הרשב"י בעיון ואין יוצאים ידי חובה כלל בנסיעה לרשב"י, והמליץ בזה הלשון: דרשב"י אומר "הלואי אותי עזבו ותורתי שמרו" ודפח"ח.את והב כתב: ↑23 מאי 2022, 21:40אני חייב לציין כי כמתנגד גמור אני די מובך מציטוטים כגון אלו, כאילו הנסיעה למירון היא איזה גחמה של איזה אדמור תמהוני, והלא הדברים כתובים אש שחורה על גבי אש לבנה בכתבים עצמם, ומי יבוא אחר המלך? אתמהה.
ודאי שאין חיוב ללכת, ואין אדם צריך לבטל תורה בשביל זה, אבל מה זה "יש כאלה שנוסעים למירון"? כאילו יש איזה כת תמהונית שנוסעת למירון.
דרך אגב שהרמ"ש זצ"ל תמיד נסע למירון, ולהרבה תלמידים אמר לא ליסוע, אבל דיבר נוראות בשבח היום הזה, לא יאומן כי יסופר.
-
- הודעות: 802
- הצטרף: 22 פברואר 2022, 21:39
- נתן תודה: 145 פעמים
- קיבל תודה: 500 פעמים
- יצירת קשר:
- סטטוס: לא מחובר
Re: הוראת מרן החזון איש זצ"ל לגבי עלייה למירון בל"ג לעומר
או שאתה לא יודע מה החסידים מתכוונים בקשר עם הצדיק, או שאתה עושה את עצמך לא יודע, תבחר...
-
- הודעות: 27
- הצטרף: 06 מאי 2020, 23:00
- נתן תודה: 65 פעמים
- קיבל תודה: 10 פעמים
- סטטוס: לא מחובר
Re: הוראת מרן החזון איש זצ"ל לגבי עלייה למירון בל"ג לעומר
כל מילה.
קשר הוא שייכות . לכלול עצמו בין אנשי הצדיק.
-
- הודעות: 1861
- הצטרף: 23 ינואר 2020, 14:59
- נתן תודה: 1240 פעמים
- קיבל תודה: 1143 פעמים
- יצירת קשר:
- סטטוס: לא מחובר
Re: הוראת מרן החזון איש זצ"ל לגבי עלייה למירון בל"ג לעומר
את והב כתב: ↑26 מאי 2022, 12:48דרשב"י אומר "הלואי אותי עזבו ותורתי שמרו" ודפח"ח.את והב כתב: ↑23 מאי 2022, 21:40אני חייב לציין כי כמתנגד גמור אני די מובך מציטוטים כגון אלו, כאילו הנסיעה למירון היא איזה גחמה של איזה אדמור תמהוני, והלא הדברים כתובים אש שחורה על גבי אש לבנה בכתבים עצמם, ומי יבוא אחר המלך? אתמהה.
ודאי שאין חיוב ללכת, ואין אדם צריך לבטל תורה בשביל זה, אבל מה זה "יש כאלה שנוסעים למירון"? כאילו יש איזה כת תמהונית שנוסעת למירון.
דרך אגב שהרמ"ש זצ"ל תמיד נסע למירון, ולהרבה תלמידים אמר לא ליסוע, אבל דיבר נוראות בשבח היום הזה, לא יאומן כי יסופר.
ובלשון רשב''י לתלמידיו (גיטין סז, א): בניי, שנו מדותי
רש"י:
שנו מדותי - למדו תורתי.
-
- הודעות: 494
- הצטרף: 10 דצמבר 2019, 18:23
- נתן תודה: 52 פעמים
- קיבל תודה: 215 פעמים
- יצירת קשר:
- סטטוס: לא מחובר
Re: הוראת מרן החזון איש זצ"ל לגבי עלייה למירון בל"ג לעומר
מתנגד זו הגדרה נגטיבית, זה אומר שאתה לא חסידאת והב כתב: ↑23 מאי 2022, 21:40אני חייב לציין כי כמתנגד גמור אני די מובך מציטוטים כגון אלו, כאילו הנסיעה למירון היא איזה גחמה של איזה אדמור תמהוני, והלא הדברים כתובים אש שחורה על גבי אש לבנה בכתבים עצמם, ומי יבוא אחר המלך? אתמהה.
ודאי שאין חיוב ללכת, ואין אדם צריך לבטל תורה בשביל זה, אבל מה זה "יש כאלה שנוסעים למירון"? כאילו יש איזה כת תמהונית שנוסעת למירון.
דרך אגב שהרמ"ש זצ"ל תמיד נסע למירון, ולהרבה תלמידים אמר לא ליסוע, אבל דיבר נוראות בשבח היום הזה, לא יאומן כי יסופר.
אבל אתה גם לא שייך לציבור הליטאי
לא מוזכרת כאן גחמה או תמהוניות, אלא שיש כאלו שנוהגים ליסוע, והציבור הליטאי לא נהג ליסוע, זה קודם כל תיאור עובדה, ואחר כך שיקוף של ההשקפה הליטאית הוותיקה
זה לא שאין חיוב, (תודה רבה באמת), אלא שלא עושים את זה ולא נוהגים בזה
ומה שכתוב בכתבים פשוט לא רלבנטי, א) יש המון הנהגות קבליות שלא נכנסו לציבור, ובודאי לא הליטאי, ב) לא כתוב שצריך ליסוע או שראוי ליסוע, כתוב שהאר"י נסע לשם פעם אחת, ובשנה השניה לא עלה
-
- הודעות: 494
- הצטרף: 10 דצמבר 2019, 18:23
- נתן תודה: 52 פעמים
- קיבל תודה: 215 פעמים
- יצירת קשר:
- סטטוס: לא מחובר
Re: הוראת מרן החזון איש זצ"ל לגבי עלייה למירון בל"ג לעומר
קים ליה בדרבא מיניה כתב: ↑23 מאי 2022, 21:48כשהזוהר מביא מנהג מחסידים הראשונים זה לא מתקופתו, אלא מנהג קדום.
למה אתה סתם אומר?
כשרב פפא אומר 'ראשונים' דאתרחיש להו ניסא וכו' הוא מדבר על רב יהודה, כמה עשרות שנים לפניו
-
- הודעות: 717
- הצטרף: 20 יולי 2021, 18:22
- נתן תודה: 376 פעמים
- קיבל תודה: 379 פעמים
- יצירת קשר:
- סטטוס: לא מחובר
Re: הוראת מרן החזון איש זצ"ל לגבי עלייה למירון בל"ג לעומר
המשנת חסידים כתב בדרך הוראה שצריך ליסוע.חנינא בני כתב: ↑26 מאי 2022, 13:43מתנגד זו הגדרה נגטיבית, זה אומר שאתה לא חסידאת והב כתב: ↑23 מאי 2022, 21:40אני חייב לציין כי כמתנגד גמור אני די מובך מציטוטים כגון אלו, כאילו הנסיעה למירון היא איזה גחמה של איזה אדמור תמהוני, והלא הדברים כתובים אש שחורה על גבי אש לבנה בכתבים עצמם, ומי יבוא אחר המלך? אתמהה.
ודאי שאין חיוב ללכת, ואין אדם צריך לבטל תורה בשביל זה, אבל מה זה "יש כאלה שנוסעים למירון"? כאילו יש איזה כת תמהונית שנוסעת למירון.
דרך אגב שהרמ"ש זצ"ל תמיד נסע למירון, ולהרבה תלמידים אמר לא ליסוע, אבל דיבר נוראות בשבח היום הזה, לא יאומן כי יסופר.
אבל אתה גם לא שייך לציבור הליטאי
לא מוזכרת כאן גחמה או תמהוניות, אלא שיש כאלו שנוהגים ליסוע, והציבור הליטאי לא נהג ליסוע, זה קודם כל תיאור עובדה, ואחר כך שיקוף של ההשקפה הליטאית הוותיקה
זה לא שאין חיוב, (תודה רבה באמת), אלא שלא עושים את זה ולא נוהגים בזה
ומה שכתוב בכתבים פשוט לא רלבנטי, א) יש המון הנהגות קבליות שלא נכנסו לציבור, ובודאי לא הליטאי, ב) לא כתוב שצריך ליסוע או שראוי ליסוע, כתוב שהאר"י נסע לשם פעם אחת, ובשנה השניה לא עלה
-
- הודעות: 292
- הצטרף: 12 יולי 2020, 01:13
- נתן תודה: 126 פעמים
- קיבל תודה: 221 פעמים
- יצירת קשר:
- סטטוס: מחובר
Re: הוראת מרן החזון איש זצ"ל לגבי עלייה למירון בל"ג לעומר
לא ידעתי מאי קאמר
אני (נקרא) חסיד
ופרנסתי בקרב הליטאים
ולמדתי להבין הרבה דברים שלא הבנתי בעבר
(אתמול נחסמתי באשכול מסוים כי לימדתי זכות על הנהגה מסוימת-למרות שאני בורח ממנה כמו מאש)
וה"ה בנושא זה
כמה שאני יותר מבין את ענין הקשר עם רשב"י
אני יותר מבין שלליטאים זה לא רק לא ענין אלא סותר
-
- הודעות: 494
- הצטרף: 10 דצמבר 2019, 18:23
- נתן תודה: 52 פעמים
- קיבל תודה: 215 פעמים
- יצירת קשר:
- סטטוס: לא מחובר
Re: הוראת מרן החזון איש זצ"ל לגבי עלייה למירון בל"ג לעומר
שלומיאל בן צורישדי כתב: ↑26 מאי 2022, 14:24המשנת חסידים כתב בדרך הוראה שצריך ליסוע.חנינא בני כתב: ↑26 מאי 2022, 13:43מתנגד זו הגדרה נגטיבית, זה אומר שאתה לא חסידאת והב כתב: ↑23 מאי 2022, 21:40
אני חייב לציין כי כמתנגד גמור אני די מובך מציטוטים כגון אלו, כאילו הנסיעה למירון היא איזה גחמה של איזה אדמור תמהוני, והלא הדברים כתובים אש שחורה על גבי אש לבנה בכתבים עצמם, ומי יבוא אחר המלך? אתמהה.
ודאי שאין חיוב ללכת, ואין אדם צריך לבטל תורה בשביל זה, אבל מה זה "יש כאלה שנוסעים למירון"? כאילו יש איזה כת תמהונית שנוסעת למירון.
דרך אגב שהרמ"ש זצ"ל תמיד נסע למירון, ולהרבה תלמידים אמר לא ליסוע, אבל דיבר נוראות בשבח היום הזה, לא יאומן כי יסופר.
אבל אתה גם לא שייך לציבור הליטאי
לא מוזכרת כאן גחמה או תמהוניות, אלא שיש כאלו שנוהגים ליסוע, והציבור הליטאי לא נהג ליסוע, זה קודם כל תיאור עובדה, ואחר כך שיקוף של ההשקפה הליטאית הוותיקה
זה לא שאין חיוב, (תודה רבה באמת), אלא שלא עושים את זה ולא נוהגים בזה
ומה שכתוב בכתבים פשוט לא רלבנטי, א) יש המון הנהגות קבליות שלא נכנסו לציבור, ובודאי לא הליטאי, ב) לא כתוב שצריך ליסוע או שראוי ליסוע, כתוב שהאר"י נסע לשם פעם אחת, ובשנה השניה לא עלה
סליחה על בורותי, אתה מתכוין למשנת חסידים של רבי עמנואל חי ריקי?
-
- הודעות: 412
- הצטרף: 07 ינואר 2022, 10:14
- נתן תודה: 179 פעמים
- קיבל תודה: 269 פעמים
- יצירת קשר:
- סטטוס: לא מחובר
Re: הוראת מרן החזון איש זצ"ל לגבי עלייה למירון בל"ג לעומר
מחאת ר' @את והב הייתה כנגד רוח הביטוי "יש כאלה".חנינא בני כתב: ↑26 מאי 2022, 13:43מתנגד זו הגדרה נגטיבית, זה אומר שאתה לא חסידאת והב כתב: ↑23 מאי 2022, 21:40אני חייב לציין כי כמתנגד גמור אני די מובך מציטוטים כגון אלו, כאילו הנסיעה למירון היא איזה גחמה של איזה אדמור תמהוני, והלא הדברים כתובים אש שחורה על גבי אש לבנה בכתבים עצמם, ומי יבוא אחר המלך? אתמהה.
ודאי שאין חיוב ללכת, ואין אדם צריך לבטל תורה בשביל זה, אבל מה זה "יש כאלה שנוסעים למירון"? כאילו יש איזה כת תמהונית שנוסעת למירון.
אבל אתה גם לא שייך לציבור הליטאי
לא מוזכרת כאן גחמה או תמהוניות, אלא שיש כאלו שנוהגים ליסוע, והציבור הליטאי לא נהג ליסוע, זה קודם כל תיאור עובדה, ואחר כך שיקוף של ההשקפה הליטאית הוותיקה
וכזכור, הוא משתייך בהחלט לציבור הליטאי.
-
- הודעות: 717
- הצטרף: 20 יולי 2021, 18:22
- נתן תודה: 376 פעמים
- קיבל תודה: 379 פעמים
- יצירת קשר:
- סטטוס: לא מחובר
Re: הוראת מרן החזון איש זצ"ל לגבי עלייה למירון בל"ג לעומר
חנינא בני כתב: ↑26 מאי 2022, 14:42שלומיאל בן צורישדי כתב: ↑26 מאי 2022, 14:24המשנת חסידים כתב בדרך הוראה שצריך ליסוע.חנינא בני כתב: ↑26 מאי 2022, 13:43
מתנגד זו הגדרה נגטיבית, זה אומר שאתה לא חסיד
אבל אתה גם לא שייך לציבור הליטאי
לא מוזכרת כאן גחמה או תמהוניות, אלא שיש כאלו שנוהגים ליסוע, והציבור הליטאי לא נהג ליסוע, זה קודם כל תיאור עובדה, ואחר כך שיקוף של ההשקפה הליטאית הוותיקה
זה לא שאין חיוב, (תודה רבה באמת), אלא שלא עושים את זה ולא נוהגים בזה
ומה שכתוב בכתבים פשוט לא רלבנטי, א) יש המון הנהגות קבליות שלא נכנסו לציבור, ובודאי לא הליטאי, ב) לא כתוב שצריך ליסוע או שראוי ליסוע, כתוב שהאר"י נסע לשם פעם אחת, ובשנה השניה לא עלה
סליחה על בורותי, אתה מתכוין למשנת חסידים של רבי עמנואל חי ריקי?
כן,איזה עוד משנת חסידים אתה מכיר?
-
- הודעות: 412
- הצטרף: 07 ינואר 2022, 10:14
- נתן תודה: 179 פעמים
- קיבל תודה: 269 פעמים
- יצירת קשר:
- סטטוס: לא מחובר
Re: הוראת מרן החזון איש זצ"ל לגבי עלייה למירון בל"ג לעומר
במשנת חסידים, בסדר ספירת העומר [ליקוט מכתבי האריז"ל, בלשונו של רבינו עמנואל חי ריקי מתלמידי האריז"ל]:
ביום ל"ג שהוא מספר כד"ט משם אכדט"ם, שהוא יותר רחמים, בו פסקו תלמידי רבי עקיבא למות ונסמכו ה' תלמידים חדשים שהם כנגד ה' אותיות זה השם הק', ואחד מהם הוא רבי שמעון בר יוחאי שעל ידו העולם קיים ונתתקן, ולפיכך אין להתאבל ביום זה כלל, אלא מצוה לשמוח בשמחת רבי שמעון בר יוחאי, ואם דר בארץ ישראל ילך לשמוח על קברו ושם ישמח שמחה גדולה.
-
- הודעות: 494
- הצטרף: 10 דצמבר 2019, 18:23
- נתן תודה: 52 פעמים
- קיבל תודה: 215 פעמים
- יצירת קשר:
- סטטוס: לא מחובר
Re: הוראת מרן החזון איש זצ"ל לגבי עלייה למירון בל"ג לעומר
לצערי, בבורותי, אני עדיין לא מבין, אתה כותב שזה ליקוט מכתבי האריז"ל, אבל הקטע הזה 'ילך לשמוח על קברו' לא כתוב בכתבי האר"י
עכ"פ, גם אם רבי עמנואל כותב 'ילך לשמוח', זה לא 'דרך הוראה', וכי אתה לא מכיר כתבי מקובלים ומוסר? כתוב בספרים כאלו עוד המון דברים 'יעשה כך וכך', שרבים לא עושים ולא חושבים לעשות. יש מהם שהתקבלו והפכו למנהג פשוט של כל יהודי, למרות שאינם מספרות ההלכה אלא ע"פ ענינים, ויש כאלו שלא.
עכ"פ, גם אם רבי עמנואל כותב 'ילך לשמוח', זה לא 'דרך הוראה', וכי אתה לא מכיר כתבי מקובלים ומוסר? כתוב בספרים כאלו עוד המון דברים 'יעשה כך וכך', שרבים לא עושים ולא חושבים לעשות. יש מהם שהתקבלו והפכו למנהג פשוט של כל יהודי, למרות שאינם מספרות ההלכה אלא ע"פ ענינים, ויש כאלו שלא.
-
- הודעות: 802
- הצטרף: 22 פברואר 2022, 21:39
- נתן תודה: 145 פעמים
- קיבל תודה: 500 פעמים
- יצירת קשר:
- סטטוס: לא מחובר
Re: הוראת מרן החזון איש זצ"ל לגבי עלייה למירון בל"ג לעומר
שמואל092 כתב: ↑26 מאי 2022, 14:38לא ידעתי מאי קאמר
אני (נקרא) חסיד
ופרנסתי בקרב הליטאים
ולמדתי להבין הרבה דברים שלא הבנתי בעבר
(אתמול נחסמתי באשכול מסוים כי לימדתי זכות על הנהגה מסוימת-למרות שאני בורח ממנה כמו מאש)
וה"ה בנושא זה
כמה שאני יותר מבין את ענין הקשר עם רשב"י
אני יותר מבין שלליטאים זה לא רק לא ענין אלא סותר
הבעיה היא לא בזה שלא נוסעים, (אני גם לא נוסע, לא זכיתי..) הבעיה היא עם ההתייחסות העמרצית לסוגיא מהותית ורצינית ביותר, יש הבדל גדול, בין הנהגות למעשה שבזה יש הרבה שיקולים אחרים, לבין גישה עקרונית שיום פטירת הרשב"י אינה ענין לענות בו, ההתיחסות הזאת של הרבה לומדים (לפחות אצל הבני ברקים ודומיהם) היא מעציבה ורדודה.
לא אתאפק מלומר ביטוי אחד מיני הרבה שאמר הרב רמ"ש זכרונו לברכה, "צריכים אנו לדעת שאילולי יום זה, -היינו גילוי האידרא ביום פטירת רשב"י- לא היה שום קיום לעם ישראל, אנו קיימים רק בזכות היום הזה.
עוד מרגלא בפומיה לומר, ע"פ מש"כ הרמב"ן דבזמן בית המקדש היו כל ימי הספירה חולו של מועד, ואמר הוא ז"ל שכל הימי חזרו לאבלות בזמן מיתת תלמידי רבי עקיבא, ומאותו חול המועד ארוך נשאר לנו רק יום אחד הוא יום ל"ג בעומר.
-
- הודעות: 717
- הצטרף: 20 יולי 2021, 18:22
- נתן תודה: 376 פעמים
- קיבל תודה: 379 פעמים
- יצירת קשר:
- סטטוס: לא מחובר
Re: הוראת מרן החזון איש זצ"ל לגבי עלייה למירון בל"ג לעומר
זה שלא עושים זה לא אומר שלא נצרך לעשות כן או שלא כתב זאת ובכללות כך הוא למד ממשמעות דברי האריז''ל והמשנת חסידים העתיק רק דברי האריז''ל.חנינא בני כתב: ↑26 מאי 2022, 14:59לצערי, בבורותי, אני עדיין לא מבין, אתה כותב שזה ליקוט מכתבי האריז"ל, אבל הקטע הזה 'ילך לשמוח על קברו' לא כתוב בכתבי האר"י
עכ"פ, גם אם רבי עמנואל כותב 'ילך לשמוח', זה לא 'דרך הוראה', וכי אתה לא מכיר כתבי מקובלים ומוסר? כתוב בספרים כאלו עוד המון דברים 'יעשה כך וכך', שרבים לא עושים ולא חושבים לעשות. יש מהם שהתקבלו והפכו למנהג פשוט של כל יהודי, למרות שאינם מספרות ההלכה אלא ע"פ ענינים, ויש כאלו שלא.
-
- הודעות: 412
- הצטרף: 07 ינואר 2022, 10:14
- נתן תודה: 179 פעמים
- קיבל תודה: 269 פעמים
- יצירת קשר:
- סטטוס: לא מחובר
Re: הוראת מרן החזון איש זצ"ל לגבי עלייה למירון בל"ג לעומר
הקטע הועתק בשלימות משיעור הרה"צ ר' מנשה רייזמאן שליט"א, ולגופו של ענין אין כל הכרח כלל שימצאו אותם מילים גם בע"ח...חנינא בני כתב: ↑26 מאי 2022, 14:59לצערי, בבורותי, אני עדיין לא מבין, אתה כותב שזה ליקוט מכתבי האריז"ל, אבל הקטע הזה 'ילך לשמוח על קברו' לא כתוב בכתבי האר"י
עכ"פ, גם אם רבי עמנואל כותב 'ילך לשמוח', זה לא 'דרך הוראה', וכי אתה לא מכיר כתבי מקובלים ומוסר? כתוב בספרים כאלו עוד המון דברים 'יעשה כך וכך', שרבים לא עושים ולא חושבים לעשות. יש מהם שהתקבלו והפכו למנהג פשוט של כל יהודי, למרות שאינם מספרות ההלכה אלא ע"פ ענינים, ויש כאלו שלא.
מה שכתוב כאן הוא שזו "מצוה לשמוח . . ואם דר בא"י ילך על קברו".
-
- הודעות: 494
- הצטרף: 10 דצמבר 2019, 18:23
- נתן תודה: 52 פעמים
- קיבל תודה: 215 פעמים
- יצירת קשר:
- סטטוס: לא מחובר
Re: הוראת מרן החזון איש זצ"ל לגבי עלייה למירון בל"ג לעומר
למה מנהג אחת מתפוצות ישראל בעיניך היא התיחסות עמרצית?
יהודי אשכנז לא ציינו ימי פטירה של תנאים ואמוראים ולא חגגו אותם, וזה שהחסידים והספרדים אימצו ענינים קבליים, לא גורע מהמנהג הקדום
אף אחד מהראשונים לא ידע בכלל שזה יום פטירה של רשב"י
וזה שאין קיום לעם ישראל בלי תורתו של רשב"י, לא קשור לאותו יום שבו הוא גילה סודות אלו ואלו, והרי גם רבי עקיבא והלל הזקן ועוד הרבה חכמים כל אחד בעתו ובזמנו גילו דברים גדולים, ומשה רבינו ביום פטירתו אמר דברים נוראים כמבואר בתורה, וכי לכן חוגגים את ז' אדר? וברור שדברי משה לפני מותו חשובים לא פחות מדברי רשב"י לפני מותו
נראה לי שהמנהג האשכנזי הוא לא מתחיל מזה ש'לא נוסעים' למעשה מכל מיני שיקולים אחרים, אלא להיפך, מההתיחסות שמבחינתך היא עמרצית, שלא כל כך חשוב לעשות עסק מהיום הזה
יהודי אשכנז לא ציינו ימי פטירה של תנאים ואמוראים ולא חגגו אותם, וזה שהחסידים והספרדים אימצו ענינים קבליים, לא גורע מהמנהג הקדום
אף אחד מהראשונים לא ידע בכלל שזה יום פטירה של רשב"י
וזה שאין קיום לעם ישראל בלי תורתו של רשב"י, לא קשור לאותו יום שבו הוא גילה סודות אלו ואלו, והרי גם רבי עקיבא והלל הזקן ועוד הרבה חכמים כל אחד בעתו ובזמנו גילו דברים גדולים, ומשה רבינו ביום פטירתו אמר דברים נוראים כמבואר בתורה, וכי לכן חוגגים את ז' אדר? וברור שדברי משה לפני מותו חשובים לא פחות מדברי רשב"י לפני מותו
נראה לי שהמנהג האשכנזי הוא לא מתחיל מזה ש'לא נוסעים' למעשה מכל מיני שיקולים אחרים, אלא להיפך, מההתיחסות שמבחינתך היא עמרצית, שלא כל כך חשוב לעשות עסק מהיום הזה
-
- הודעות: 494
- הצטרף: 10 דצמבר 2019, 18:23
- נתן תודה: 52 פעמים
- קיבל תודה: 215 פעמים
- יצירת קשר:
- סטטוס: לא מחובר
Re: הוראת מרן החזון איש זצ"ל לגבי עלייה למירון בל"ג לעומר
שלומיאל בן צורישדי כתב: ↑26 מאי 2022, 15:01זה שלא עושים זה לא אומר שלא נצרך לעשות כן או שלא כתב זאת ובכללות כך הוא למד ממשמעות דברי האריז''ל והמשנת חסידים העתיק רק דברי האריז''ל.חנינא בני כתב: ↑26 מאי 2022, 14:59לצערי, בבורותי, אני עדיין לא מבין, אתה כותב שזה ליקוט מכתבי האריז"ל, אבל הקטע הזה 'ילך לשמוח על קברו' לא כתוב בכתבי האר"י
עכ"פ, גם אם רבי עמנואל כותב 'ילך לשמוח', זה לא 'דרך הוראה', וכי אתה לא מכיר כתבי מקובלים ומוסר? כתוב בספרים כאלו עוד המון דברים 'יעשה כך וכך', שרבים לא עושים ולא חושבים לעשות. יש מהם שהתקבלו והפכו למנהג פשוט של כל יהודי, למרות שאינם מספרות ההלכה אלא ע"פ ענינים, ויש כאלו שלא.
זה כן אומר שלא נצרך
כי הענינים שע"פ קבלה הם לא חובה הלכתית ולכן לא נצרך לעשותם
ואם הוא כך למד ממשמעות דבריו, זה עדיין דבריו ולא דברי האר"י
כי מהרח"ו לא כתב כך בשם האר"י, ולהיפך, תיאר שהאר"י עלה רק פעם אחת מתוך השנים שהיה בא"י
-
- הודעות: 717
- הצטרף: 20 יולי 2021, 18:22
- נתן תודה: 376 פעמים
- קיבל תודה: 379 פעמים
- יצירת קשר:
- סטטוס: לא מחובר
Re: הוראת מרן החזון איש זצ"ל לגבי עלייה למירון בל"ג לעומר
לא חובה אך ענין גדול יש בו ובטח שלא להתנגד לזה או לא להתייחס לזה.חנינא בני כתב: ↑26 מאי 2022, 15:05שלומיאל בן צורישדי כתב: ↑26 מאי 2022, 15:01זה שלא עושים זה לא אומר שלא נצרך לעשות כן או שלא כתב זאת ובכללות כך הוא למד ממשמעות דברי האריז''ל והמשנת חסידים העתיק רק דברי האריז''ל.חנינא בני כתב: ↑26 מאי 2022, 14:59לצערי, בבורותי, אני עדיין לא מבין, אתה כותב שזה ליקוט מכתבי האריז"ל, אבל הקטע הזה 'ילך לשמוח על קברו' לא כתוב בכתבי האר"י
עכ"פ, גם אם רבי עמנואל כותב 'ילך לשמוח', זה לא 'דרך הוראה', וכי אתה לא מכיר כתבי מקובלים ומוסר? כתוב בספרים כאלו עוד המון דברים 'יעשה כך וכך', שרבים לא עושים ולא חושבים לעשות. יש מהם שהתקבלו והפכו למנהג פשוט של כל יהודי, למרות שאינם מספרות ההלכה אלא ע"פ ענינים, ויש כאלו שלא.
זה כן אומר שלא נצרך
כי הענינים שע"פ קבלה הם לא חובה הלכתית ולכן לא נצרך לעשותם
-
- הודעות: 494
- הצטרף: 10 דצמבר 2019, 18:23
- נתן תודה: 52 פעמים
- קיבל תודה: 215 פעמים
- יצירת קשר:
- סטטוס: לא מחובר
Re: הוראת מרן החזון איש זצ"ל לגבי עלייה למירון בל"ג לעומר
אכן, לפי המקור שהבאת יש בזה ענין
אבל העובדה שיש דעה שיש במשהו מסויים ענין
לא מחייבת את כל קהילות ישראל
יש קהילות שסוברות שאין בזה ענין
והם לא צריכות להתנגד לאחרים שסוברים
אבל את בניהם מחנכים שאצלינו לא עושים את זה
אבל העובדה שיש דעה שיש במשהו מסויים ענין
לא מחייבת את כל קהילות ישראל
יש קהילות שסוברות שאין בזה ענין
והם לא צריכות להתנגד לאחרים שסוברים
אבל את בניהם מחנכים שאצלינו לא עושים את זה
-
- הודעות: 717
- הצטרף: 20 יולי 2021, 18:22
- נתן תודה: 376 פעמים
- קיבל תודה: 379 פעמים
- יצירת קשר:
- סטטוס: לא מחובר
Re: הוראת מרן החזון איש זצ"ל לגבי עלייה למירון בל"ג לעומר
חנינא בני כתב: ↑26 מאי 2022, 15:04למה מנהג אחת מתפוצות ישראל בעיניך היא התיחסות עמרצית?
יהודי אשכנז לא ציינו ימי פטירה של תנאים ואמוראים ולא חגגו אותם, וזה שהחסידים והספרדים אימצו ענינים קבליים, לא גורע מהמנהג הקדום
אף אחד מהראשונים לא ידע בכלל שזה יום פטירה של רשב"י
וזה שאין קיום לעם ישראל בלי תורתו של רשב"י, לא קשור לאותו יום שבו הוא גילה סודות אלו ואלו, והרי גם רבי עקיבא והלל הזקן ועוד הרבה חכמים כל אחד בעתו ובזמנו גילו דברים גדולים, ומשה רבינו ביום פטירתו אמר דברים נוראים כמבואר בתורה, וכי לכן חוגגים את ז' אדר? וברור שדברי משה לפני מותו חשובים לא פחות מדברי רשב"י לפני מותו
נראה לי שהמנהג האשכנזי הוא לא מתחיל מזה ש'לא נוסעים' למעשה מכל מיני שיקולים אחרים, אלא להיפך, מההתיחסות שמבחינתך היא עמרצית, שלא כל כך חשוב לעשות עסק מהיום הזה
משה רבינו התעצב ביום פטירתו ונשתכחו כמה הלכות בפטירת רשב''י הוא שמח וגילה סודות שלא התגלו עד אז.
-
- הודעות: 717
- הצטרף: 20 יולי 2021, 18:22
- נתן תודה: 376 פעמים
- קיבל תודה: 379 פעמים
- יצירת קשר:
- סטטוס: לא מחובר
Re: הוראת מרן החזון איש זצ"ל לגבי עלייה למירון בל"ג לעומר
עוד פעם לא חובה אך ענין יש בו וכל האומר שאין בו ענין טועה והוא בניגוד לדברי המשנת חסידים.
-
- הודעות: 292
- הצטרף: 12 יולי 2020, 01:13
- נתן תודה: 126 פעמים
- קיבל תודה: 221 פעמים
- יצירת קשר:
- סטטוס: מחובר
Re: הוראת מרן החזון איש זצ"ל לגבי עלייה למירון בל"ג לעומר
את והב כתב: ↑26 מאי 2022, 15:00
הבעיה היא לא בזה שלא נוסעים, (אני גם לא נוסע, לא זכיתי..) הבעיה היא עם ההתייחסות העמרצית לסוגיא מהותית ורצינית ביותר, יש הבדל גדול, בין הנהגות למעשה שבזה יש הרבה שיקולים אחרים, לבין גישה עקרונית שיום פטירת הרשב"י אינה ענין לענות בו, ההתיחסות הזאת של הרבה לומדים (לפחות אצל הבני ברקים ודומיהם) היא מעציבה ורדודה.
לא אתאפק מלומר ביטוי אחד מיני הרבה שאמר הרב רמ"ש זכרונו לברכה, "צריכים אנו לדעת שאילולי יום זה, -היינו גילוי האידרא ביום פטירת רשב"י- לא היה שום קיום לעם ישראל, אנו קיימים רק בזכות היום הזה.
עוד מרגלא בפומיה לומר, ע"פ מש"כ הרמב"ן דבזמן בית המקדש היו כל ימי הספירה חולו של מועד, ואמר הוא ז"ל שכל הימי חזרו לאבלות בזמן מיתת תלמידי רבי עקיבא, ומאותו חול המועד ארוך נשאר לנו רק יום אחד הוא יום ל"ג בעומר.
המציאות היא שהחג של לג בעומר אינו מסביב גילוי האידרא
אלא מסביב רשב"י והקשר אליו
וראיה לדבר שבחו"ל בקושי הכירו ממנו
וגם בא"י עיקר החגיגות היו אצל רשב"י ולא במקומות אחרים
ואופן זה של טיפוח הקשר עם הצדיק
לא שייך אצל הליטאים
-
- נושאים דומים
- תגובות
- צפיות
- הודעה אחרונה
-
- 0 תגובות
- 146 צפיות
-
הודעה אחרונה על ידי B.b
18 דצמבר 2021, 19:31
-
-
'אמונה ובטחון' של מרן החזון איש זיע"א - מי בעל הזכויות היום?
על ידי השתדלע'ס - לא יותר! » 07 פברואר 2022, 23:19 » ב בית המוסר - 16 תגובות
- 362 צפיות
-
הודעה אחרונה על ידי חלק א׳ ממעל
08 אפריל 2022, 18:17
-
-
- 4 תגובות
- 300 צפיות
-
הודעה אחרונה על ידי NETANEL
29 מרץ 2022, 01:13
-
-
מה שׁ(אולי) קרה בלג בעומר : ב 363 לספירה = ד"א כג ׁׁׁ
על ידי NETANEL » 16 מאי 2022, 20:56 » ב ספירת העומר, ל"ג בעומר, חג השבועות - 3 תגובות
- 250 צפיות
-
הודעה אחרונה על ידי NETANEL
20 מאי 2022, 01:37
-
-
-
הוראת מרן הגר"ח קנייבסקי לתושבי רמה ד' בית שמש - לעשות יומיים פורים
על ידי גור אריה יהודה » 07 מרץ 2022, 20:40 » ב פורים - 149 תגובות
- 2575 צפיות
-
הודעה אחרונה על ידי בער
06 אפריל 2022, 17:39
-
מי מחובר
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים | 0 אורחים