הנטיה ל"לאומנות" בציבור החרדי קשורה להשקפת התורה?

סטָטוּס
סגור לתגובות נוספות.

מגנא ומצלא

משתמש ותיק
בשנים האחרונות קשה שלא לראות תהליכים של נטיה גדלה והולכת לכיוון לאומניות ימנית.
זה בא לידי ביטוי בשיח ההולך ומקצין בנושאים לאומיים ולאומניים. 
האם נטיה זו קשורה להשקפת התורה או שהיא מושפעת מהלך הרוח ברחוב הישראלי?
 

מר דרור לולב

משתמש רגיל
מגנא ומצלא אמר:
בשנים האחרונות קשה שלא לראות תהליכים של נטיה גדלה והולכת לכיוון לאומניות ימנית.
זה בא לידי ביטוי בשיח ההולך ומקצין בנושאים לאומיים ולאומניים. 
האם נטיה זו קשורה להשקפת התורה או שהיא מושפעת מהלך הרוח ברחוב הישראלי?
גם וגם, בדרך כלל אדם אדוק השומר ערכים נמצא בימין ובן אדם חילוני נמצא בשמאל, 
אבל זה בוודאי מושפע מההלך רוח של הפוליטיקאים והעיתונאים ה'חרדים'
 

אלף בית גימל

משתמש ותיק
מגנא ומצלא אמר:
חימקו אמר:
לא. פשוט כלל לא מתעסקים בנושאים האלו, לא בחידריים ולא בישיבות. הבחורים כלל לא יודעים מי בעד מי ומי נגד מי.
בשנים האחרונות קשה שלא לראות תהליכים של נטיה גדלה והולכת לכיוון לאומניות ימנית.
זה בא לידי ביטוי בשיח ההולך ומקצין בנושאים לאומיים ולאומניים. 
האם נטיה זו קשורה להשקפת התורה או שהיא מושפעת מהלך הרוח ברחוב הישראלי?




לאומיות ולאומנות לא שייכים ליהדות . זה דבר זר לחלוטין . 
הלאומים הראשונים היו החשמונאים והתוצאה = נעלמו לחלוטין . 
מי נשאר ? העבד האדומי הורדוס שחזר בתשובה להקים את בית המקדש כמו שמסופר בדבריו עם בן בוטה . 
לא סתם הם ניסו לגייר את האדומים כמו שהיום מנסים לגייר את הגויים מתוך בסיס לאומי שלא שייך ליהדות 

 
 

חיי עולם

משתמש ותיק
אינני בטוח בכך.
אני חושב שהציבור החרדי נטה ימינה מאז ומעולם, הרב שך מיתן זאת (אצל החסידים המשיכה ה'ימניות' הזאת כל הזמן), וכעת חוזרים הדברים לקדמותם.
 

ידידיה

משתמש ותיק
מגנא ומצלא אמר:
בשנים האחרונות קשה שלא לראות תהליכים של נטיה גדלה והולכת לכיוון לאומניות ימנית.
זה בא לידי ביטוי בשיח ההולך ומקצין בנושאים לאומיים ולאומניים.
אני דווקא מתקשה שלא לראות שהטענה הזו מוטעית עובדתית. הציבור החרדי היה ימני מימים ימימה [כולל בתקופת הרב שך. ובכלל הרב שך לא השפיע על החסידים והספרדים שהם רוב הציבור החרדי, לתשומת לב @חיי עולם ]

[מה שכן יתכן, כנראה היום יותר מביעים יותר את הדעות הימניות מאשר בשנים הקודמות, כי בממשלות הקודמות הנציגות החרדית היתה חלק מהממשלה ורצו לחפות עליה ולכן שתקו, ועכשיו מחפשים במה להאשים את הממשלה]

צריך לשים לב שבדרך כלל נוח לאדם לחשוב שאלו שחושבים אחרת ממנו "מקצינים", הן משום שנוח לו לתאר את מתנגדיו להם כ"קיצוניים" ולא כאנשים שקולים ובכך לפטור את עצמו מלהתייחס לטענותיהם כראוי, והן משום שבכך הוא יכול לגייס תמיכה ל"מאבק בקיצוניות". אפשר לראות זאת בבירור במאבקי ימין/שמאל, דתיים/חילונים, וכן במחלוקות בתוך הציבור החרדי, שכל צד משוכנע בודאות גמורה שבשנים האחרונות ממש יש הקצנה גדולה לכיוון שהוא מתנגד אליו. כמובן בד"כ זה הטיה שנובעת מהתת מודע ולא בכוונה.
 

גור אריה יהודה

משתמש רגיל
לאומנות - היא בעצם מגזריות.
כשחסיד פלוני מתנכל לחסיד אלמוני, הרי הוא לאומני - לאום חסידותו.
כשליטאי שגר בבית שמש מבסוט שיש בירושלים 6 נציגים לדגל לעומת 3 לאגודה (6-3!) הרי הוא לאומני - לאום חרדי-ליטאי.
אבל, זה הביטוי של הלאומיות הלא-נכונה והלא-ראויה.
הלאומנות הקדושה היא תחושת חיבור ושייכות בין כל היהודים, תחושת השתייכות לאומה הישראלית.
תורתינו הק' צווחת ואומרת: כי עם קדוש אתה לה' אלוקיך, בך בחר!
 

חמדת ישראל

משתמש חדש
לא ניתן להמליץ על התופעה הזו אלא את המשפט

'מי יגלה עפר מעיני רבינו הגדול רשכבה"ג מרן הרב שך זיע"א'

אשר כל ימיו ובהרבה משיחותיו עמל בכל כוחו לשרש ולהוקיע מכל בני התורה את התופעות הלאומיות הפסולות.
 

מר דרור לולב

משתמש רגיל
גליק אמר:
צא לארה"ב ותשאל כל חרדי מצוי ותגלה שהוא 'ימני' יותר מבן גביר.
רוב יהודי ארה"ב האותודוקסים הם בהחלט ימנים מאוד, אבל רוב החרדים בארה"ב הם נגד המדינה, פשוט מאוד כי רובם חסידי סאטמער או נשפעו מרוח סאטמער,
 

מר דרור לולב

משתמש רגיל
גליק אמר:
לכן גם המסורתיים בעם הם בדרך כלל 'ימניים'.
נכון כי הימין בכל העולם פירושו: יותר אדוקים ויותר שומרי מסורת, בארה"ב המחוזות הימניים הם מחוזות יותר נוצרים, ופחות להט"ב, ולכן מסורתיים הם קרובים יותר לימין,
אבל לגבי לאומיות דעת גדולי ישראל לאו דוקא בימין, אלא כל פעם מה שהבינו שטוב יותר לעם ישראל
 

עשירית האיפה

משתמש ותיק
מר דרור לולב אמר:
אבל זה בוודאי מושפע מההלך רוח של הפוליטיקאים ה'חרדים'
כן, כי גפני ודרעי ידועים בימינותם הקיצונית.......

לגבי עצם העניין, יש כמה עניינים נפרדים:

א. לגבי עצם הזכות על הארץ וההתייחסות לאויבים.
ב. לגבי פרגמטיות במקום הצורך או סכנה וכד'.
ג. לגבי לאומניות יתר (בן גביר לדוגמא, צעקות 'מות לערבים' וכד')

לגבי א' כל הציבור החרדי וכן הרבנים מסכימים על ימינותם, לגבי ב' היה דיונים על זה בין הרבנים (שטחים תמורת שלום)
לגבי ג' זה הבעיה היום (וכנראה לזה הרב @מגנא ומצלא התכוון) שנהיו הרבה קיצונים בציבור החרדי שמאמצים את הגישה הזאת.
 

חיי עולם

משתמש ותיק
ידידיה אמר:
אני דווקא מתקשה שלא לראות שהטענה הזו מוטעית עובדתית. הציבור החרדי היה ימני מימים ימימה [כולל בתקופת הרב שך. ובכלל הרב שך לא השפיע על החסידים והספרדים שהם רוב הציבור החרדי, לתשומת לב @חיי עולם ]
לא הבנתי למה התכוונת להסב את תשומת ליבי, ומה כתבת בנוסף או בחילוק ממה שכתבתי אני.
 

חיי עולם

משתמש ותיק
עשירית האיפה אמר:
מר דרור לולב אמר:
אבל זה בוודאי מושפע מההלך רוח של הפוליטיקאים ה'חרדים'
כן, כי גפני ודרעי ידועים בימינותם הקיצונית.......

לגבי עצם העניין, יש כמה עניינים נפרדים:

א. לגבי עצם הזכות על הארץ וההתייחסות לאויבים.
ב. לגבי פרגמטיות במקום הצורך או סכנה וכד'.
ג. לגבי לאומניות יתר (בן גביר לדוגמא, צעקות 'מות לערבים' וכד')

לגבי א' כל הציבור החרדי וכן הרבנים מסכימים על ימינותם, לגבי ב' היה דיונים על זה בין הרבנים (שטחים תמורת שלום)
לגבי ג' זה הבעיה היום (וכנראה לזה הרב @מגנא ומצלא התכוון) שנהיו הרבה קיצונים בציבור החרדי שמאמצים את הגישה הזאת.
ב. היו דיונים בעבר - כשהיה נראה שיש סיכוי לשלום תמורת שטחים, אך כיום ברור שהתקווה הזו אינה אלא דמיון, וכבר חזר בפומבי הגר"ע יוסף מהתירו על הסכמי אוסלו.
ג. זו לא בעיה 'היום'. מאז ומעולם היתה שגורה תחת שפמיו של כל יהודי הביטוי 'על כל הגוים', ומאז מעולם קיווינו ואיחלנו בחום רב ובכוונה רבה לערבים ולשאר שונאי ישראל 'כלה שעיר וחותנו' - ובעברית מדוברת... כן כן 'מוות לערבים'!.
היפיופיות המודרנית (או שמא - הפוסטמודרנית) היא זו שחדרה למחנינו.

אני מקווה שמוכר הפיוט הספרדי הידוע 'יום אורה לישראל - יום ארור לישמעאל'.
 

עשירית האיפה

משתמש ותיק
חיי עולם אמר:
עשירית האיפה אמר:
מר דרור לולב אמר:
אבל זה בוודאי מושפע מההלך רוח של הפוליטיקאים ה'חרדים'
כן, כי גפני ודרעי ידועים בימינותם הקיצונית.......

לגבי עצם העניין, יש כמה עניינים נפרדים:

א. לגבי עצם הזכות על הארץ וההתייחסות לאויבים.
ב. לגבי פרגמטיות במקום הצורך או סכנה וכד'.
ג. לגבי לאומניות יתר (בן גביר לדוגמא, צעקות 'מות לערבים' וכד')

לגבי א' כל הציבור החרדי וכן הרבנים מסכימים על ימינותם, לגבי ב' היה דיונים על זה בין הרבנים (שטחים תמורת שלום)
לגבי ג' זה הבעיה היום (וכנראה לזה הרב @מגנא ומצלא התכוון) שנהיו הרבה קיצונים בציבור החרדי שמאמצים את הגישה הזאת.
ב. היו דיונים בעבר - כשהיה נראה שיש סיכוי לשלום תמורת שטחים, אך כיום ברור שהתקווה הזו אינה אלא דמיון, וכבר חזר בפומבי הגר"ע יוסף מהתירו על הסכמי אוסלו.
ג. זו לא בעיה 'היום'. מאז ומעולם היתה שגורה תחת שפמיו של כל יהודי הביטוי 'על כל הגוים', ומאז מעולם קיווינו ואיחלנו בחום רב ובכוונה רבה לערבים ולשאר שונאי ישראל 'כלה שעיר וחותנו' - ובעברית מדוברת... כן כן 'מוות לערבים'!.
היפיופיות המודרנית (או שמא - הפוסטמודרנית) היא זו שחדרה למחנינו.

אני מקווה שמוכר הפיוט הספרדי הידוע 'יום אורה לישראל - יום ארור לישמעאל'.
ב. כן, באופן הפרקטי עכשיו זה לא שייך, אבל אילו היה שייך אז תאורטי היה אפשר, והימנים הקיצוניים גם לו היה אפשר להבטיח שלום לא היו מסכימים.
ג. יש הבדל בין כלה שעיר וחותנו לבין צעקות מתלהמות כלפי ערבים באופן שהמשמעות היא לא שיענישו אותם משמים במות אלא שהמוות יגיע באופנים אחרים ע"י אנשים וד"ל.

וכי תתכחש שיש לבן גביר וחבורתו הערצה אצל צעירי החרדים?
(אע"פ שעולה להר הבית ועושה מעשים שטותיים ומסוכנים)
 

חיי עולם

משתמש ותיק
עשירית האיפה אמר:
ב. כן, באופן הפרקטי עכשיו זה לא שייך, אבל אילו היה שייך אז תאורטי היה אפשר, והימנים הקיצוניים גם לו היה אפשר להבטיח שלום לא היו מסכימים.
ג. יש הבדל בין כלה שעיר וחותנו לבין צעקות מתלהמות כלפי ערבים באופן שהמשמעות היא לא שיענישו אותם משמים במות אלא שהמוות יגיע באופנים אחרים ע"י אנשים וד"ל.

וכי תתכחש שיש לבן גביר וחבורתו הערצה אצל צעירי החרדים?
(אע"פ שעולה להר הבית ועושה מעשים שטותיים ומסוכנים)

ב. לא חושב שיש יהודי אחד שהיה נמנע מעשיית שלום בהנחה וזה באמת היה פותר את מעגל הדמים. אך כמובן שזה אשליה - עכשיו, אז ולעולם.
ג. לא חושב שהצועקים מתכוונים שיקום מחר מישהו ויטווח ראשי ערבים תמימים(?!), אפילו כהנא בעצמו לא התכוון אף פעם לכך, התקווה הטמונה בלב לחיסול כל הטרוריסיטים השפלים ימ"ש מתפרצת מטבע הדברים אצל בני הנעורים בשעת חימום באופן כזה (וגם אם תמצא מישהו שממש מייחל לטבח המוני בכפר ערבי - כמדומה שאין זה אלא בודדי בודדים, ללא כל שינוי בזמנינו אנו משנים קודמות).

וההערצה לבן גביר אין לה כל קשר אל עלייתו להר הבית (אף כי באופן מפליא ומטופש, חוזר 'יתד' באובססיביות מידי יומיים לתזכר ש'העליה להה"ב אסורה', כביכול אי-מי מן העולים שואל לדעתם, שמא מחשש שיברחו המצביעים?!), אלא עם ההזדהות שיש לכל מי שיש בו שכל בקדקדו ש'ערבי מבין כוח, ורק כוח', וכמו שראו כל עיני ישראל שהבקתבי"ם והאבנים שהיו מושלכים דרך קבע על יהודים - פסקו כשאב"ג קבע את מושבו ביניהם מה שהביא אבטחה לשמירת חייהם.
 

מגנא ומצלא

משתמש ותיק
פותח הנושא
חיי עולם אמר:
עשירית האיפה אמר:
ב. כן, באופן הפרקטי עכשיו זה לא שייך, אבל אילו היה שייך אז תאורטי היה אפשר, והימנים הקיצוניים גם לו היה אפשר להבטיח שלום לא היו מסכימים.
ג. יש הבדל בין כלה שעיר וחותנו לבין צעקות מתלהמות כלפי ערבים באופן שהמשמעות היא לא שיענישו אותם משמים במות אלא שהמוות יגיע באופנים אחרים ע"י אנשים וד"ל.

וכי תתכחש שיש לבן גביר וחבורתו הערצה אצל צעירי החרדים?
(אע"פ שעולה להר הבית ועושה מעשים שטותיים ומסוכנים)

ב. לא חושב שיש יהודי אחד שהיה נמנע מעשיית שלום בהנחה וזה באמת היה פותר את מעגל הדמים. אך כמובן שזה אשליה - עכשיו, אז ולעולם.
ג. לא חושב שהצועקים מתכוונים שיקום מחר מישהו ויטווח ראשי ערבים תמימים(?!), אפילו כהנא בעצמו לא התכוון אף פעם לכך, התקווה הטמונה בלב לחיסול כל הטרוריסיטים השפלים ימ"ש מתפרצת מטבע הדברים אצל בני הנעורים בשעת חימום באופן כזה (וגם אם תמצא מישהו שממש מייחל לטבח המוני בכפר ערבי - כמדומה שאין זה אלא בודדי בודדים, ללא כל שינוי בזמנינו אנו משנים קודמות).

וההערצה לבן גביר אין לה כל קשר אל עלייתו להר הבית (אף כי באופן מפליא ומטופש, חוזר 'יתד' באובססיביות מידי יומיים לתזכר ש'העליה להה"ב אסורה', כביכול אי-מי מן העולים שואל לדעתם, שמא מחשש שיברחו המצביעים?!), אלא עם ההזדהות שיש לכל מי שיש בו שכל בקדקדו ש'ערבי מבין כוח, ורק כוח', וכמו שראו כל עיני ישראל שהבקתבי"ם והאבנים שהיו מושלכים דרך קבע על יהודים - פסקו כשאב"ג קבע את מושבו ביניהם מה שהביא אבטחה לשמירת חייהם.
הבעיה היא שהלאומנות היהודית הביאה רק צרות בגוף וברוח.

מאז אותו רשע זאב ז'בוטינסקי שר"י שהלהיט את אותם אלפי צעירים וצעירות יהודים
באירופה והיה לו חלק עצום בעזיבת הדת ההמונית בחסות הלאומיות המשיחית
עד כדי כך שפעם קראתי מכתב שכתב ז'בוטינסקי לאימהות שבניהם הועלו לגרדום 
שהוא נפעם ונרגש מהזכות שהייתה לו שהמילים האחרונות של אותם צעירים טרם יציאת נשמתם
על הגרדום היו "יחי ז'בוטינסקי"...... עפ"ל.

זו הייתה תוצאת הלאומיות היהודית שהביאה את החלוצים לארץ ישראל ועקירת הדת.
וממשיכו הם בגין ונתניהו שר"י שגם הם מלהיטים את נפש הצעירים בלאומנות לאומית שאחריתה מי ישורנה.
והכל כמובן עם עלה התאנה של "בעזרת ה'" בנאומיהם.... מה שלא מפריע להם לרמוס את כל הקדוש והיקר.
 
 

אלף בית גימל

משתמש ותיק
מגנא ומצלא אמר:
חיי עולם אמר:
עשירית האיפה אמר:
ב. כן, באופן הפרקטי עכשיו זה לא שייך, אבל אילו היה שייך אז תאורטי היה אפשר, והימנים הקיצוניים גם לו היה אפשר להבטיח שלום לא היו מסכימים.
ג. יש הבדל בין כלה שעיר וחותנו לבין צעקות מתלהמות כלפי ערבים באופן שהמשמעות היא לא שיענישו אותם משמים במות אלא שהמוות יגיע באופנים אחרים ע"י אנשים וד"ל.

וכי תתכחש שיש לבן גביר וחבורתו הערצה אצל צעירי החרדים?
(אע"פ שעולה להר הבית ועושה מעשים שטותיים ומסוכנים)

ב. לא חושב שיש יהודי אחד שהיה נמנע מעשיית שלום בהנחה וזה באמת היה פותר את מעגל הדמים. אך כמובן שזה אשליה - עכשיו, אז ולעולם.
ג. לא חושב שהצועקים מתכוונים שיקום מחר מישהו ויטווח ראשי ערבים תמימים(?!), אפילו כהנא בעצמו לא התכוון אף פעם לכך, התקווה הטמונה בלב לחיסול כל הטרוריסיטים השפלים ימ"ש מתפרצת מטבע הדברים אצל בני הנעורים בשעת חימום באופן כזה (וגם אם תמצא מישהו שממש מייחל לטבח המוני בכפר ערבי - כמדומה שאין זה אלא בודדי בודדים, ללא כל שינוי בזמנינו אנו משנים קודמות).

וההערצה לבן גביר אין לה כל קשר אל עלייתו להר הבית (אף כי באופן מפליא ומטופש, חוזר 'יתד' באובססיביות מידי יומיים לתזכר ש'העליה להה"ב אסורה', כביכול אי-מי מן העולים שואל לדעתם, שמא מחשש שיברחו המצביעים?!), אלא עם ההזדהות שיש לכל מי שיש בו שכל בקדקדו ש'ערבי מבין כוח, ורק כוח', וכמו שראו כל עיני ישראל שהבקתבי"ם והאבנים שהיו מושלכים דרך קבע על יהודים - פסקו כשאב"ג קבע את מושבו ביניהם מה שהביא אבטחה לשמירת חייהם.
הבעיה היא שהלאומנות היהודית הביאה רק צרות בגוף וברוח.

מאז אותו רשע זאב ז'בוטינסקי שר"י שהלהיט את אותם אלפי צעירים וצעירות יהודים
באירופה והיה לו חלק עצום בעזיבת הדת ההמונית בחסות הלאומיות המשיחית
עד כדי כך שפעם קראתי מכתב שכתב ז'בוטינסקי לאימהות שבניהם הועלו לגרדום 
שהוא נפעם ונרגש מהזכות שהייתה לו שהמילים האחרונות של אותם צעירים טרם יציאת נשמתם
על הגרדום היו "יחי ז'בוטינסקי"...... עפ"ל.

זו הייתה תוצאת הלאומיות היהודית שהביאה את החלוצים לארץ ישראל ועקירת הדת.
וממשיכו הם בגין ונתניהו שר"י שגם הם מלהיטים את נפש הצעירים בלאומנות לאומית שאחריתה מי ישורנה.
והכל כמובן עם עלה התאנה של "בעזרת ה'" בנאומיהם.... מה שלא מפריע להם לרמוס את כל הקדוש והיקר.
הציונים הלאומיים הראשונים היו החשמונאים . וראינו מה סופם ששני אחים צרו על ירושלים ובגללם נפסק קורבן התמיד . וסופם שלא נשאר מהם זכר . 
הדבר היחידי שנשאר מהם זה הורדוס גר אדומי שחזר בתשובה והקים את בית המקדש . 
ולא סתם מאידאל לאומי ניסו לגייר את האדומים כמו היום מי שמנסה לגיר את כל הגויים שעלו מרוסיה מסיבות לאומיות 
 
 

חיי עולם

משתמש ותיק
מגנא ומצלא אמר:
הבעיה היא שהלאומנות היהודית הביאה רק צרות בגוף וברוח.

מאז אותו רשע זאב ז'בוטינסקי שר"י שהלהיט את אותם אלפי צעירים וצעירות יהודים
באירופה והיה לו חלק עצום בעזיבת הדת ההמונית בחסות הלאומיות המשיחית
עד כדי כך שפעם קראתי מכתב שכתב ז'בוטינסקי לאימהות שבניהם הועלו לגרדום 
שהוא נפעם ונרגש מהזכות שהייתה לו שהמילים האחרונות של אותם צעירים טרם יציאת נשמתם
על הגרדום היו "יחי ז'בוטינסקי"...... עפ"ל.

זו הייתה תוצאת הלאומיות היהודית שהביאה את החלוצים לארץ ישראל ועקירת הדת.
וממשיכו הם בגין ונתניהו שר"י שגם הם מלהיטים את נפש הצעירים בלאומנות לאומית שאחריתה מי ישורנה.
והכל כמובן עם עלה התאנה של "בעזרת ה'" בנאומיהם.... מה שלא מפריע להם לרמוס את כל הקדוש והיקר.
 

התחלנו עם בן גביר, עברנו לז'בוטינסקי, והגענו לעולי הגרדום.

מה מכל זה קשור לעובדה הפשוטה שמי שמתחנף לערבי - מקבל סכין בגב, ומי שמראה לו עוצמה - מקבל כבוד ושקט.
 

אלף בית גימל

משתמש ותיק
חיי עולם אמר:
מגנא ומצלא אמר:
הבעיה היא שהלאומנות היהודית הביאה רק צרות בגוף וברוח.

מאז אותו רשע זאב ז'בוטינסקי שר"י שהלהיט את אותם אלפי צעירים וצעירות יהודים
באירופה והיה לו חלק עצום בעזיבת הדת ההמונית בחסות הלאומיות המשיחית
עד כדי כך שפעם קראתי מכתב שכתב ז'בוטינסקי לאימהות שבניהם הועלו לגרדום 
שהוא נפעם ונרגש מהזכות שהייתה לו שהמילים האחרונות של אותם צעירים טרם יציאת נשמתם
על הגרדום היו "יחי ז'בוטינסקי"...... עפ"ל.

זו הייתה תוצאת הלאומיות היהודית שהביאה את החלוצים לארץ ישראל ועקירת הדת.
וממשיכו הם בגין ונתניהו שר"י שגם הם מלהיטים את נפש הצעירים בלאומנות לאומית שאחריתה מי ישורנה.
והכל כמובן עם עלה התאנה של "בעזרת ה'" בנאומיהם.... מה שלא מפריע להם לרמוס את כל הקדוש והיקר.

התחלנו עם בן גביר, עברנו לז'בוטינסקי, והגענו לעולי הגרדום.

מה מכל זה קשור לעובדה הפשוטה שמי שמתחנף לערבי - מקבל סכין בגב, ומי שמראה לו עוצמה - מקבל כבוד ושקט.
ואז לאומיות תציל אותנו ? 
ישמעאל יש לו זכיות בארץ ישראל ועד שלא יגמר הזכויות שלו נסבול ממנו . לא הלאומיות תציל אותנו . 
מאות אימפריות עם כול לחימה אדיר התפוגגו כעשן לירכתי ההיסטוריה . 
הפתרון של עם ישראל זה רק עמל . לא עמל במצעדי דגלים . לא עמל ביחידות מובחרות . עמל התורה זה כוחו של עם ישראל זה המהות.  כל מי שמנסה לשנות אותו יעלם מההיסטוריה . 
לא סתם מי שדוגל בלאומיות מאבד מחצית מבניו לטובת החילוניות . 
 
 

חיי עולם

משתמש ותיק
אלף בית גימל אמר:
הציונים הלאומיים הראשונים היו החשמונאים . וראינו מה סופם ששני אחים צרו על ירושלים ובגללם נפסק קורבן התמיד . וסופם שלא נשאר מהם זכר . 
הדבר היחידי שנשאר מהם זה הורדוס גר אדומי שחזר בתשובה והקים את בית המקדש . 
ולא סתם מאידאל לאומי ניסו לגייר את האדומים כמו היום מי שמנסה לגיר את כל הגויים שעלו מרוסיה מסיבות לאומיות 
 

איזה עיוות, איזו שפלות ואיזו חוצפה.
על מי אתה מדבר, חתיכת חצוף?!

על החשמונאים הקדושים שאת גדלותם וצדקותם מתארים בתפילת שמו"ע, שמכוח מסירות נפשם נעשה ניסים אדירים לישראל, שרישומם הקדוש נותר לדורות עולם ואף לעתיד לבוא לא יהיה בטל.
ומי נחשב בעיניך?! העבד השפל והרוצח, הורדוס הנבזה שהרג את כל חכמי ישראל בטירופו.

איזה אובדן דרך, איזה תהום מוסרי. רחמנא ליצלן.
 

אלף בית גימל

משתמש ותיק
חיי עולם אמר:
אלף בית גימל אמר:
הציונים הלאומיים הראשונים היו החשמונאים . וראינו מה סופם ששני אחים צרו על ירושלים ובגללם נפסק קורבן התמיד . וסופם שלא נשאר מהם זכר . 
הדבר היחידי שנשאר מהם זה הורדוס גר אדומי שחזר בתשובה והקים את בית המקדש . 
ולא סתם מאידאל לאומי ניסו לגייר את האדומים כמו היום מי שמנסה לגיר את כל הגויים שעלו מרוסיה מסיבות לאומיות 

איזה עיוות, איזו שפלות ואיזו חוצפה.
על מי אתה מדבר, חתיכת חצוף?!

על החשמונאים הקדושים שאת גדלותם וצדקותם מתארים בתפילת שמו"ע, שמכוח מסירות נפשם נעשה ניסים אדירים לישראל, שרישומם הקדוש נותר לדורות עולם ואף לעתיד לבוא לא יהיה בטל.
ומי נחשב בעיניך?! העבד השפל והרוצח, הורדוס הנבזה שהרג את כל חכמי ישראל בטירופו.

איזה אובדן דרך, איזה תהום מוסרי. רחמנא ליצלן.
מעניין מה אתה קורא . אני קורא גמרא . כך כתוב בפרוש ברחל בתך הקטנה . 
 
 

חיי עולם

משתמש ותיק
אלף בית גימל אמר:
חיי עולם אמר:
אלף בית גימל אמר:
הציונים הלאומיים הראשונים היו החשמונאים . וראינו מה סופם ששני אחים צרו על ירושלים ובגללם נפסק קורבן התמיד . וסופם שלא נשאר מהם זכר . 
הדבר היחידי שנשאר מהם זה הורדוס גר אדומי שחזר בתשובה והקים את בית המקדש . 
ולא סתם מאידאל לאומי ניסו לגייר את האדומים כמו היום מי שמנסה לגיר את כל הגויים שעלו מרוסיה מסיבות לאומיות 

איזה עיוות, איזו שפלות ואיזו חוצפה.
על מי אתה מדבר, חתיכת חצוף?!

על החשמונאים הקדושים שאת גדלותם וצדקותם מתארים בתפילת שמו"ע, שמכוח מסירות נפשם נעשה ניסים אדירים לישראל, שרישומם הקדוש נותר לדורות עולם ואף לעתיד לבוא לא יהיה בטל.
ומי נחשב בעיניך?! העבד השפל והרוצח, הורדוס הנבזה שהרג את כל חכמי ישראל בטירופו.

איזה אובדן דרך, איזה תהום מוסרי. רחמנא ליצלן.
מעניין מה אתה קורא . אני קורא גמרא . כל כתוב בפרוש ברחל בתך הקטנה . 
 

אתה חצוף!
ותל"מ.

תחזור בתשובה במהירות ותחזור בך מהשטויות שכתבת.
 

אלף בית גימל

משתמש ותיק
חיי עולם אמר:
אלף בית גימל אמר:
חיי עולם אמר:
איזה עיוות, איזו שפלות ואיזו חוצפה.
על מי אתה מדבר, חתיכת חצוף?!

על החשמונאים הקדושים שאת גדלותם וצדקותם מתארים בתפילת שמו"ע, שמכוח מסירות נפשם נעשה ניסים אדירים לישראל, שרישומם הקדוש נותר לדורות עולם ואף לעתיד לבוא לא יהיה בטל.
ומי נחשב בעיניך?! העבד השפל והרוצח, הורדוס הנבזה שהרג את כל חכמי ישראל בטירופו.

איזה אובדן דרך, איזה תהום מוסרי. רחמנא ליצלן.
מעניין מה אתה קורא . אני קורא גמרא . כל כתוב בפרוש ברחל בתך הקטנה . 

אתה חצוף!
ותל"מ.
סלח לי על הבורות מה זה ותל"מ ? 

 
 

חימקו

משתמש ותיק
אלף בית גימל אמר:
הציונים הלאומיים הראשונים היו החשמונאים . וראינו מה סופם ששני אחים צרו על ירושלים ובגללם נפסק קורבן התמיד . וסופם שלא נשאר מהם זכר .
לא ברור... מדוע אתה מכנה אותם ציונים לאומיים, מה שונה מהם מלכות דוד?
 

אלף בית גימל

משתמש ותיק

אלף בית גימל

משתמש ותיק
חימקו אמר:
אלף בית גימל אמר:
הציונים הלאומיים הראשונים היו החשמונאים . וראינו מה סופם ששני אחים צרו על ירושלים ובגללם נפסק קורבן התמיד . וסופם שלא נשאר מהם זכר .
לא ברור... מדוע אתה מכנה אותם ציונים לאומיים, מה שונה מהם מלכות דוד?
אני לא אומר את זה הציונים הדתיים קוראים לחשמונאים ציונים דתיים . 
אבל ההבנה הבסיסית שלא התורה היית בראש מעייניהם אלה הממלכה הלאומיות קדמה לתורה . הם היו כוהנים ובכל זאת רצו למלוך כי חשבו שזה סדר עדיפות של הממלכה שהם יהיו בראשה 
 
 

חיי עולם

משתמש ותיק
אלף בית גימל אמר:
הכונה לשושלת החשמונאים לא לאותם חשמונאים שעשו את נס חנוכה . אני מקוה שזה ברור לך 
 

ייש"כ על ההבהרה.
עכשיו תסביר לי מה ראית לחלק, בין החשמונאים הראשונים לבניהם.
ומלבד זאת איך העובדה שאח אחד הביא שלטון זר לארץ (כלומר, ההיפך הגמור מלאומיות) נחשב בעיניך כ'לאומיות'.
 
סטָטוּס
סגור לתגובות נוספות.
חלק עליון תַחתִית