יהודי אמר:לאחר מכן הלך לגראי"ל שאמר לו שיש בזה חסד.
על אף מה שנכתב כאן, כיוונת בלשונך ממש לדברי הרדב"ז:תמים אמר:דרכיה דרכי נעם!!!
וזה ממש לא נעים
אמנם יש לחלק הרבה ומרחק רב יש בין חסרון יד שיפריע לאדם מאוד לבין כליה שעל פי דברי הרופאים קרוב שלא יגרם נזק. ועל על פי כן חושבני שיש מה ללמוד מדבריו לעניינו. אי אפשר לחייב אדם לחבול בעצמו. דרכיה דרכי נועם.רדב"ז ג, תרכז: שאלת ממני אודיעך דעתי על מה שראית כתוב אם אמר השלטון לישראל הנח לי לקצץ אבר אחד שאינך מת ממנו או אמית ישראל חבירך. יש אומרים שחייב להניח לקצץ האבר הואיל ואינו מת...תשובה: זו מדת חסידות... דכתיב דרכיה דרכי נועם וצריך שמשפטי תורתינו יהיו מסכימים אל השכל והסברא ואיך יעלה על דעתנו שיניח אדם לסמא את עינו או לחתוך את ידו או רגלו כדי שלא ימיתו את חבירו כך איני רואה טעם לדין זה אלא מדת חסידות ואשרי חלקו מי שיוכל לעמוד בזה ואם יש ספק סכנת נפשות הרי זה חסיד שוטה דספיקא דידיה עדיף מוודאי דחבריה. והנראה לע"ד כתבתי:
לא מכיר את המחקר הזהאחד התלמידים אמר:אבל זה נבדק מדעית ומצאו שאינו נכון.
הכהן אמר:לא מכיר את המחקר הזהאחד התלמידים אמר:אבל זה נבדק מדעית ומצאו שאינו נכון.
כבוד שמים אמר:האם מי שלא תורם כלי' עובר ב"לא תעמד על דם רעך".
יעוי' כאן, וק"ל.אחד התלמידים אמר:לא ידעתי שכבודו בקי בכל ספרות הרפואי.
לא חייב לשתות יותר מאחר, אלא חייב יותר מאחרים להישמר מהתייבשותסלקא דעתך אמר:שהתורם חייב לשתות הרבה כל חייו
לבי במערב אמר:יעוי' כאן, וק"ל.אחד התלמידים אמר:לא ידעתי שכבודו בקי בכל ספרות הרפואי.