1. בשביל ריצוי ציץ צריך כהן גדול שיתמנה ע"י סנהדרין של שבעים ואחד, ובשביל למנות סנהדרין צריך שיהיו סמוכים ואין היום סמיכה, וגם צריך הסכמת כלל ישראל, מה שלא נראה שהולך לקרות בעתיד הקרוב.בן של רב אמר:ד. חסר לי מושגים כנראה. מה הבעיה לעשות ציץ?
2. בשביל שהציץ ירצה צריך שהכה"ג יהיה לבוש בשמונה בגדים, ומלבד הבעיה של התכלת וארגמן באבנט יש בעיה נוספת שאין לנו אבני חושן, וכבר העיר בזה רעק"א.
רוב כלל ישראל לצערנו לא ניחא להו לתרום שקלים ואין כאן זכין.בן של רב אמר:ו. שקלי ציבור אפשר לזכות לכולם כמו שאז תרמו מראש על האבוד ועל הגבוי שעדיין לא הגיע
(ומסתמא גם אז לא חסרו חכמולוגים שלא נתנו והסתדרו עם זה איכשהו).
בן של רב אמר:ואגב: אי אפשר להוכיח מהגלות בין הגויים למצב החדש בארה"ק
שהרי סו"ס היהודים הטובים משטייגענים כאן בנחת ולא נטמעים בין הגויים.
וגם אם זה התחיל ע"י ציונים ורשעים עם מטרות זדון
הרי הם כבר בגיהינום... ואנו ב"ה לומדים ומקיימים יישוב א"י ומצוותיה בלי חשש (עם 16 מנדטים = לשון מאזניים...)
ולו יצוייר שנגיע למצב קיום התורה בינוני כמו בימי אחאב וכדו'
גם אז נהיה חייבים לחשוב שאנו בגלות כזו שהקב"ה שונא אותנו עד כדי ולא אריח בריח ניחוחכם?
היהודים קיימו מצוות ולא נטמעו בין הגויים במשך רוב שנות הגלות עד לפני כ250 שנה, ורוב כלל ישראל היה במצב רוחני הרבה יותר טוב מאשר היום. המצב של "ולא אריח בריח ניחוחכם" איננו מותנה בכמות המנדטים שיש לרשימות החרדיות בכנסת, וגם לא במספר האברכים הלומדים בכוללים, אלא בחיבור שיש לכנסת ישראל עם אבינו שבשמים, ולצערנו חיבור זה איננו מושלם כל זמן שלא נבנה בית המקדש ויריח ה' בריח ניחוחנו.