מאז ומעולם אני מצדד ומשכנע שיש לשכלל ולהמחיש את הלימוד פי מאה ממה שנהוג היום.
והנה להבדיל כל המתחרים הגדולים של התורה - העוסקים בפרסום ושיווק העוה"ז - יודעים שזו הדרך היחידה להצליח ולהגיע אל תת ההכרה וגם לכבוש אותו.
אך אצלנו עדיין ישנה התנגדות הגיונית לזה מכמה סיבות שאכמ"ל.
התוצאה: חלקים רבים בתורה אינם מובנים לנו או אינם מחוברים לליבנו.
ומאידך ב"ה יש חלקים בתורה שזכו להינצל משכחה בזכות אלו שטרחו ועמלו להמחיש אותה לציבור.
עד כאן ההקדמה.
אשמח אם הציבור ימחישו כאן דוגמאות כיצד חז"ל המחישו לעצמם ולאחרים.
וכן מי יכול להעלות כאן דינים שכל ענינם ומהותם הוא חיוב המחשה.
(אל תאמרו שזה קשה למצוא - כי כעת אנו הולכים לקיים והגדת לבנך עם הרבה הלכות שזה בעצם כל מה שנאמר בהם = להמחיש!)
והנה להבדיל כל המתחרים הגדולים של התורה - העוסקים בפרסום ושיווק העוה"ז - יודעים שזו הדרך היחידה להצליח ולהגיע אל תת ההכרה וגם לכבוש אותו.
אך אצלנו עדיין ישנה התנגדות הגיונית לזה מכמה סיבות שאכמ"ל.
התוצאה: חלקים רבים בתורה אינם מובנים לנו או אינם מחוברים לליבנו.
ומאידך ב"ה יש חלקים בתורה שזכו להינצל משכחה בזכות אלו שטרחו ועמלו להמחיש אותה לציבור.
עד כאן ההקדמה.
אשמח אם הציבור ימחישו כאן דוגמאות כיצד חז"ל המחישו לעצמם ולאחרים.
וכן מי יכול להעלות כאן דינים שכל ענינם ומהותם הוא חיוב המחשה.
(אל תאמרו שזה קשה למצוא - כי כעת אנו הולכים לקיים והגדת לבנך עם הרבה הלכות שזה בעצם כל מה שנאמר בהם = להמחיש!)