המימד הנוסף של הענין
משתמש ותיק
שמעתי מאחד מגדולי ישראל שהלכות חול המועד הן 'מת מצוה' שמחכה לקוברים...
וזה מתבקש מכורח המציאות לצערינו.
כי באמת יש הרבה דברים חשובים בהלכות החגים - עד שלרוב העולם לא נותר זמן ללמוד את הלכות חוה"מ כנדרש וכראוי.
אך לחזק במשהו את בדק הבית אני מביא חומרא מופלאה ששמעתי שהגאון רבי יחזקאל ברטלר היה נמנע מלכבות בחוה"מ אור שאינו מפריע לו לישן, כי אמר שלדעתו זה מלאכה לא לצורך המועד, וגם לא נחשב מספיק 'דבר האבד'.
ויש לציין שהנידון מתחיל רק להכרעת המ"ב שמחמיר במלאכה קלה שאין בה טורח.
האשכול פתוח גם לנושאים אחרים של חוה"מ בכל מאי דבעיתו למיכתב הכא.
ועי"ז נזכה בס"ד להארה הגדולה של החג.
[וגם להיות ההיפך מהמבזים את המועדות שעדיף לא להזכיר עונשם]
וזה מתבקש מכורח המציאות לצערינו.
כי באמת יש הרבה דברים חשובים בהלכות החגים - עד שלרוב העולם לא נותר זמן ללמוד את הלכות חוה"מ כנדרש וכראוי.
אך לחזק במשהו את בדק הבית אני מביא חומרא מופלאה ששמעתי שהגאון רבי יחזקאל ברטלר היה נמנע מלכבות בחוה"מ אור שאינו מפריע לו לישן, כי אמר שלדעתו זה מלאכה לא לצורך המועד, וגם לא נחשב מספיק 'דבר האבד'.
ויש לציין שהנידון מתחיל רק להכרעת המ"ב שמחמיר במלאכה קלה שאין בה טורח.
האשכול פתוח גם לנושאים אחרים של חוה"מ בכל מאי דבעיתו למיכתב הכא.
ועי"ז נזכה בס"ד להארה הגדולה של החג.
[וגם להיות ההיפך מהמבזים את המועדות שעדיף לא להזכיר עונשם]