דיני סוטה

מלכות

משתמש רגיל
האם ידוע לאחד הרבנים החשובים
האם אשה ששתתה מי המרים ויצאה זכאית האם קורה לבעל משהו?
 

ששמואל

משתמש ותיק
אין סיבה שיקרה לו משהו.
בסך הכל לא מדובר כאן בצדקת אלא באחת שבעלה חשד בה, התרה בה, והיא נחשדה שוב.....
 

איש פשוט מאד

משתמש ותיק
למעשה הוא מח' תנאים סוטה ג, א אם הוא מצוה או עבירה לקנאות.
ולמ"ד מצוה ברור שלא נענש, וכמו שכתב הרב @ערך רב.
וגם למ"ד עבירה לא נזכר לכאו'.
 

ערך רב

משתמש ותיק
מםאלף אמר:
המקנא סתם ומצער את אשתו בודאי נענש בידי שמים, ואף על צער קטן מזה נענשים.

הוא מצער את אשתו?! שכחתם את העיקר:
אם היא שתתה, הרי שאחרי הקינוי היא הלכה ונסתרה עם אותו איש שבעלה קינא לה ממנו!!!
אז מי כאן הצדיק? ומי כאן "המצער שלא כדין"?
 
 

רואים שקוף

משתמש ותיק
פינחס רוזנצוויג אמר:
מבואר שבעל שמביא את אשתו לכהן זה בעוונותיו, (ברש"י למה נסמכה פרשת סוטה לפרשת מעשרות) לכן יש לומר שיש בו איזה חטא ועוון.
לכאו' משו"ה עליו לשלם המנחה.
 
 

מםאלף

משתמש ותיק
ערך רב אמר:
מםאלף אמר:
המקנא סתם ומצער את אשתו בודאי נענש בידי שמים, ואף על צער קטן מזה נענשים.

הוא מצער את אשתו?! שכחתם את העיקר:
אם היא שתתה, הרי שאחרי הקינוי היא הלכה ונסתרה עם אותו איש שבעלה קינא לה ממנו!!!
אז מי כאן הצדיק? ומי כאן "המצער שלא כדין"?
 

אכן היא אינה צדקת, ולכן אם כוונתו לשם שמים נפסקה הלכה שמצווה לקנות לאשתו.
אך אם מקנא לה 'סתם' כלשון השואל לעיל, כבר כתב הרמב"ם "ולא יקנא לה לא מתוך שחוק ולא מתוך שיחה ולא מתוך קלות ראש ולא מתוך מריבה ולא להטיל עליה אימה, ואם עבר וקינא לה בפני עדים מתוך אחד מכל הדברים האלו הרי זה קינוי."

וכל שהיא עבירה ואינה מצווה, נענש עליה, ומי התיר לו לצערה כך ולגרום לה להשקותה?
 

ערך רב

משתמש ותיק
מםאלף אמר:
אכן היא אינה צדקת, ולכן אם כוונתו לשם שמים נפסקה הלכה שמצווה לקנות לאשתו.
אך אם מקנא לה 'סתם' כלשון השואל לעיל, כבר כתב הרמב"ם "ולא יקנא לה לא מתוך שחוק ולא מתוך שיחה ולא מתוך קלות ראש ולא מתוך מריבה ולא להטיל עליה אימה, ואם עבר וקינא לה בפני עדים מתוך אחד מכל הדברים האלו הרי זה קינוי."

וכל שהיא עבירה ואינה מצווה, נענש עליה, ומי התיר לו לצערה כך ולגרום לה להשקותה?
אני חוזר על דברי:
הוא גרם לה להשקותה?!
גם בלי הקינוי היה לה ליזהר שלא להיסתר עם אנשים זרים.
אבל כל שכן אחרי הקינוי, היה לה ליזהר בזה שבעתיים.
ואם היא "צפצפה" עליו ונסתרה, על מי תלונתה?
 

ערך רב

משתמש ותיק
מלכות אמר:
האם ידוע לאחד הרבנים החשובים
האם אשה ששתתה מי המרים ויצאה זכאית האם קורה לבעל משהו?
באו לא נשכח, כי כל מה שהתורה התירה למחות את שמו הקדוש שנכתב בקדושה על המים,
הוא כדי להשיב את שלום הבית בינה לבין אותו בעל שקינא לה, על הצד שתתברר צדקתה.
אזי, במקרה שאכן נתבררה צדקתה אתה חושב שיקרה לו משהו רע? 
אם כן - איה השלום?
 
 

רואים שקוף

משתמש ותיק
רק להזכיר, כי ר"ל כשהי' פותח לדרוש בסוטה, אמר שאין מזווגין לו לאדם אשה אלא לפי מעשיו...
 

אִיסְתְרָק

משתמש ותיק
רואים שקוף אמר:
רק להזכיר, כי ר"ל כשהי' פותח לדרוש בסוטה, אמר שאין מזווגין לו לאדם אשה אלא לפי מעשיו...
ולכן?
גם ונניח שהוא לא צדיק הדור, 
הוא עדיין לא עבר על א"א.
 

רואים שקוף

משתמש ותיק
אִיסְתְרָק אמר:
רואים שקוף אמר:
רק להזכיר, כי ר"ל כשהי' פותח לדרוש בסוטה, אמר שאין מזווגין לו לאדם אשה אלא לפי מעשיו...
ולכן?
גם ונניח שהוא לא צדיק הדור, 
הוא עדיין לא עבר על א"א.
ובד"י, או י"ב, איהו בקרי ואיתתיה בבוציני.
 
 
מםאלף אמר:
לא מתוך שחוק ולא מתוך שיחה ולא מתוך קלות ראש ולא מתוך מריבה ולא להטיל עליה אימה
יש עוד מקרה... ברכות ל"א ע"ב
אולי לזה כיוון הפותח.
 "א"ר אלעזר אמרה חנה לפני הקב"ה רבש"ע אם ראה מוטב ואם לאו תראה אלך ואסתתר בפני אלקנה בעלי וכיון דמסתתרנא משקו לי מי סוטה ואי אתה עושה תורתך פלסתר שנאמר (במדבר ה כח) ונקתה ונזרעה זרע"
 
חלק עליון תַחתִית