נחש בריח אמר:
האר"י לא גילה את התיקון. הרבה מאד לפניו כבר אמרו.
קצת תמוה לדחות מנהג קבוע בישראל של אמירת התיקון ע"י דיוק ממשנ"ב.
והדבר ידוע ששינו את סדר הלילה לבני הישיבות שלא ירדמו ח"ו באמירת התיקון, ושלא ישעמם להם כלל, וע"כ הוחלט להמשיך לטחון קמח טחון בלימוד ב"עיון", שגם סדר לימוד זה שונה ממה שהיה פעם כדי שיהיה "טעם בלימוד"
הלחנם קרא שמו נחש...
ולעיקר הדברים, אין צריך כלל למנהג הישיבות, ולדקדוקים במשנה ברורה, ודברי הזוהר ברור מללו ללמוד תורה שבעל פה דווקא, וכמו שנוהגים רוב ישראל, ורוב התלמידי חכמים שבדור.
ואף שבזוהר גם כתב ללמוד כ"ד קישוטי כלה, אבל מי יודע להכריע בין שני מאמרים אלו, ואנו אין לנו אלא הכרעת השל"ה שהיו ידועים לו כל דברי הזוהר והאר"י והוא אמר ללמוד תורה שבעל פה כידוע.
וכל המדברים פה שעולמם צר עד מאוד ואינם יודעים אלא מה שראו בשטיבל הסמוך לביתם, ידברו ויכתובו, ככל העולה על רוחם הצר, ואנו אין לנו כלום מזה.