התנהלות של חיידרים

מבשן אשיב

משתמש ותיק
מגנא ומצלא אמר:
חימקו אמר:
מגנא ומצלא אמר:
בתקופת הקורונה???
הבנות שלי ישבו בבית 8 חדשים
ואילו בתתי"ם ניסו לקיים לימודים בכל דרך שהיא.
היו זמנים שכולם היו בבית, הבת כל היום הייתה עסוקה בלימודים, מהבוקר כל ההקלטות של המורות היו כבר מוכנות והבת הסתערה במרץ על הטלפון...
אצל הבן הכל היה בעצלתיים, השיעור בגמרא כלל לא היה מוקלט בזמן אולי בשעה 11... חוץ מזה היה לו עוד שיעור אחד במשנה וזהו. תוך שעה היה אחרי הכל...
זה כבר קשור לתכונת העצלות אשר מאפיינת במיוחד את הברואים ממין זכרים....
היפך דברי הגמ' חגיגה י''ב: ומשנ''ב תל''ז ס''ק י''ח
וצ''ל שנשתנו הטבעיים בזה
א''ז זכרים מיפקדי אביטול תורה ויצרייהו נפיש משא''כ נשים
 
 

תיובתא

משתמש ותיק
ברוב הימים שהוזכרו הילדים באמת הפוכים (וגם ההורים), בגלל שעות שינה מאוחרות וסדר יום משובש.
הרבעס (המלמדים) במחילה אינן בולמי הזעזועים של ההורים, ולא יקרה כלום אם מפרגנים להם יום של "נחיתה רכה".
לדואגים על ביטול תורה יתכבדו נא במטותא וילמדו עם בניהם בזמן זה בבית.
 

mmh

משתמש ותיק
.
.
חזרתי עכשיו מחתונה, שם פגשתי חבר, מלמד ותיק ואידיאילסט שמלמד בכיתות הגבוהות של הת"ת.

ספרתי לו על הנאמר פה, ולהלן דבריו:

קח את הימים האלו שלאחר שבועות,

לוקח לפחות שבוע עד שהילדים מסיימים עם הג'ט-לג של ימי ה'נאך שבועות'.

כבר כמה שנים שאני חושב על 'שכר מצוה והפסדה' ביחס ללימוד של ליל שבועות,

אך כמובן שלא יעזור לי לומר לילדים לא להשאר ערים.

אך אתה יודע מה זה ללמד ילדים אפופי שינה שיושבים מולך בעיניים פקוחות?

עד כאן דבריו.
 

חסד ומשפט

משתמש ותיק
פותח הנושא
mmh אמר:
חסד ומשפט אמר:
כל השאר תירוצים.

דבר פתוח, איזה מלמד עיצבן אותך היום... חחח.
אדרבה, זה לא המלמדים זה ההנהלה.
תזכר כשאתה למדת בתלמוד תורה, מתי היה חופש???
תמיד ציטטו לנו בעוז שאפילו לבניין בית המקדש לא מבטלים תינוקות של ב"ר.
היום בשביל כל דבר מבטלים.
תרשום לפניך, עוד עשור שנים ביארצייט של ר' ישעי' קעסטירער יגמרו ב11 בבוקר. 
 
 

יהודה יעקבזון

משתמש ותיק
חסד ומשפט אמר:
mmh אמר:
חסד ומשפט אמר:
כל השאר תירוצים.

דבר פתוח, איזה מלמד עיצבן אותך היום... חחח.
אדרבה, זה לא המלמדים זה ההנהלה.
תזכר כשאתה למדת בתלמוד תורה, מתי היה חופש???
תמיד ציטטו לנו בעוז שאפילו לבניין בית המקדש לא מבטלים תינוקות של ב"ר.
היום בשביל כל דבר מבטלים.
תרשום לפניך, עוד עשור שנים ביארצייט של ר' ישעי' קעסטירער יגמרו ב11 בבוקר. 
 

אולי בשביל שניזכר שהחיוב של 'ושננתם' מוטל עלינו.
 

mmh

משתמש ותיק
חסד ומשפט אמר:
כל השאר תירוצים.
mmh אמר:
איזה מלמד עיצבן אותך היום... חחח.
חימקו אמר:
בדיחות לא מובנות

לא בדיחות.

ומובנות מאוד (אדרבה, ונסיוני בתחום נותן לי הרגשה שזו אינה התלונה היחידה של הרב חו"מ על החיידר והמלמדים וההנהלה... תמחלו לי, אבל את עקרונות ה-PC נשמור לפעם אחרת.).

אם הרב חו"מ 'חם' על הת"ת של בנו - יואיל לנהל שיחה בישוב הדעת עם המלמדים וההנהלה,

וישמע הסבר לימי החופשה ושעות השיחרור המיותרים.

ולגופו של ענין (גש"ע בלע"ז) - עניתי לרב @חסד ומשפט שליט"א כאן.

 
 

אמונת אומן

משתמש ותיק
חימקו אמר:
mmh אמר:
חימקו אמר:
תענה לגש"ע

???

הוא כתב שאין פיקוח על הת"ת כמו שיש פיקוח במוסדות של הבנות.  יש לך מה לומר על זה בצורה עניינית או רק לזרוק בדיחות לא מובנות?!
מה שיש לי להגיד ע"ז, שהפיקוח הזה טוב לו שלא נברא
 

ידידיה

משתמש ותיק
mmh אמר:
חזרתי עכשיו מחתונה, שם פגשתי חבר, מלמד ותיק ואידיאילסט שמלמד בכיתות הגבוהות של הת"ת. ספרתי לו על הנאמר פה, ולהלן דבריו: קח את הימים האלו שלאחר שבועות, לוקח לפחות שבוע עד שהילדים מסיימים עם הג'ט-לג של ימי ה'נאך שבועות'. כבר כמה שנים שאני חושב על 'שכר מצוה והפסדה' ביחס ללימוד של ליל שבועות, אך כמובן שלא יעזור לי לומר לילדים לא להשאר ערים. אך אתה יודע מה זה ללמד ילדים אפופי שינה שיושבים מולך בעיניים פקוחות? עד כאן דבריו.
אני חושב שהמלמד בהחלט יכול להשפיע על הילדים לא להשאר ערים בליל שבועות, אפשר לעשות איזה מבצע על לימוד ביום דווקא וכדו'. צריך להסביר להם את האמת, שאין שום ענין ללמוד בלילה במקום ביום, אלא רק כתוספת ליום, והרי את זה שום ילד לא יכול לבצע.
נראה לי שה"מנהג" הרע שילדים ערים כל הלילה היה הרבה יותר חלש לפני כמה שנים, וא"כ ייקל לבטלו.
 

פיילוט 0.4

משתמש ותיק
חסד ומשפט אמר:
תכלס, אין שום פיקוח על החיידרים, ומנהלי החיידרים עושים בדיוק מה שבא להם בראש,
והורים מעדיפים להקטין ראש ולא להתנגש בהנהלה מהסיבה הפשוטה - שלא יזכירו להם מעשי בניהם.
ומכאן לחגיגה.

קצת מאיים הצבע האדום וההזמנה לחגיגה...
האשכול נפתח בנימה עניינית יותר.

חו''ר הפורום כבר הקדומני בדברי חכמתם, רק אעיר שאפשר שאין זה הוגן לדון בזה בשעה שהוברר שאין בין כל באי הפורום ולו מלמד אחד לרפואה.
[לך תדע היכן המנהלים ומהלמדים גולשים... השם ישמרנו]

שו''ר שיש אחד כזה, היכן הוא כשצריכים אותו?
 

שניאור

משתמש ותיק
ידידיה אמר:
mmh אמר:
חזרתי עכשיו מחתונה, שם פגשתי חבר, מלמד ותיק ואידיאילסט שמלמד בכיתות הגבוהות של הת"ת. ספרתי לו על הנאמר פה, ולהלן דבריו: קח את הימים האלו שלאחר שבועות, לוקח לפחות שבוע עד שהילדים מסיימים עם הג'ט-לג של ימי ה'נאך שבועות'. כבר כמה שנים שאני חושב על 'שכר מצוה והפסדה' ביחס ללימוד של ליל שבועות, אך כמובן שלא יעזור לי לומר לילדים לא להשאר ערים. אך אתה יודע מה זה ללמד ילדים אפופי שינה שיושבים מולך בעיניים פקוחות? עד כאן דבריו.
אני חושב שהמלמד בהחלט יכול להשפיע על הילדים לא להשאר ערים בליל שבועות, אפשר לעשות איזה מבצע על לימוד ביום דווקא וכדו'. צריך להסביר להם את האמת, שאין שום ענין ללמוד בלילה במקום ביום, אלא רק כתוספת ליום, והרי את זה שום ילד לא יכול לבצע.
נראה לי שה"מנהג" הרע שילדים ערים כל הלילה היה הרבה יותר חלש לפני כמה שנים, וא"כ ייקל לבטלו.
נכון מאוד, אבל זה תפקיד שמוטל על המלמד או על הנהלת החדר, אני לא יכול להגיד לבן שלי לא להיות ער בלילה כשלמחרת החג הוא מגיע הביתה בעיניים נפוחות שכולם צחקו עליו שהוא 'רח"ל' ישן בליל שבועות [סיפור שהיה עם אחד הבנים שלי, ומאז אני לא מתעקש איתם].
 
 

מודים דרבנן

משתמש ותיק
בחידר של ילדיי לא ראיתי חופשות מוגזמות חסרות פשר, גם בילדותי למדו בל"ג בעומר ובאסרו חג של שבועות חצי יום.

מה שלי מפריע, שבכל השנה המלמדים וההנהלה מתייחסים בחוסר רצינות מובהק ללימודי חול אחר הצהריים.
ולא שיש לי ענין שישננו את כל לימודי החול, רק איני רואה טעם לכלוא את הילדים שעה/שעתיים כל יום ללימודים לא רציניים.
גם אצלכם זה כך?
 

משה נפתלי

משתמש ותיק
mmh אמר:
אני חושב על 'שכר מצוה והפסדה' ביחס ללימוד של ליל שבועות.
העֵרוּת בליל חג השבועות היא חוויה רוחנית אדירה, שחפצי החיידר לא ישוו בה.​
דיינו שעשקנו מילדינו את חוויית הקימה לסליחות; הבוא נבוא להוסיף עושק על עושק?!
 
 

mmh

משתמש ותיק
משה נפתלי אמר:
העֵרוּת בליל חג השבועות היא חוויה רוחנית אדירה, שחפצי החיידר לא ישוו בה.
דיינו שעשקנו מילדינו את חוויית הקימה לסליחות; הבוא נבוא להוסיף עושק על עושק?!

פשוט שאתה צודק.

ובחינוך - החוויה היא הדבר החשוב.

וזו הסיבה שאין חיידר שהמלמד ידבר בכיוון הזה,

אך המציאות היא כנראה שלוקח כמה ימים עד שהיַעֶפֶת מתאזנת.
 

מסתכל מהצד

משתמש רגיל
העֵרוּת בליל חג השבועות היא חוויה רוחנית אדירה, שחפצי החיידר לא ישוו בה.​
דיינו שעשקנו מילדינו את חוויית הקימה לסליחות; הבוא נבוא להוסיף עושק על עושק?!
בכלל לא מזלזל במושג 'חוויה רוחנית'
אולם אני קצת מפקפק ב'חוויה' שבלימוד ליל שבועות
שכולל שעות של לימוד רצוף באווירה מדהימה /
חברת תהלים בבית שני, חצי שעה עם אבא, שעה בחוץ, ממתק וכוס קפה, חצי שעה (שיעור גמרא --) סיפוריצדיקים, ועוד קצת בחוץ וכו'
 

חבר ליראים

משתמש רגיל
צריך להתחיל בכך, שהת"ת לא תאשר לכל ילד המביא פתק שהוא צריך ללכת הביתה מוקדם עקב שטות כזו או אחרת, ללכת הביתה.

לפני כמה שנים, תלמיד שלי חיסר כמה ימים בת"ת, כי לפי השערות שונות של חוזי מזג האוויר היה סיכוי לשלג בירושלים, ולכן הוא היה צריך להיות כל הזמן הזה אצל בני דודים בירושלים... איזה מסר זה נותן לילד?

מאידך גיסה, לפני שנה התקשר אלי הורה, וביקש לדעת כמה חשוב הוא השיעור האחרון ביום, כי הוא רוצה לקחת את ילדו לאפיית מצות. עניתי שהשיעור חשוב מאוד ואי אפשר לוותר עליו. לאחר כמה ימים פגש אותי אותו הורה, והוא ממש הודה לי על כך שזה היה מסר מאוד חיובי לילד שלו. גם בבית דיברו על זה שמוישי לא יכל ללכת עם כולם לאפיית המצות כי הוא היה צריך ללמוד וזה חשוב יותר מלראות את אפיית המצות וכו'. וזה גרם לילד להחשיב הרבה יותר כל דקה של לימוד.
 

יעקב ישראל כ

משתמש ותיק
שאין שום ענין ללמוד בלילה במקום ביום, אלא רק כתוספת ליום
יש לך ראיה לזה? כי בעולם הישיבות מקדמת דהא עשו ענין מהלימוד בלילה למרות שמחינת שעות נטו מסתמא אם היו הולכים לישון בלילה היו לומדים יותר...
כך אחזו גדולי ראשי הישיבות
 

מחפש את עצמי

משתמש ותיק
אני חושב שבכל נושא האשכול יש לזכור עוד דבר -
מלבד זה שת"ת מיועד לחינוך ולימוד הילדים, הוא גם משמש כבייבי סיטר בשבילינו ההורים.
אנחנו צריכים לצאת לעבוד / לכולל, ובשביל זה אנחנו צריכים מסגרת לילדים שלנו [בפרט בגילאים הקטנים].
בדיוק כמו שאני משלם למשפחתון כך אני שולח לת"ת.
וכשהם עושים חופשים וימים קצרים בגלל אלף סיבות, גם אם הסיבות מוצדקות, בסוף זה מזיק לי.
בחלק מהת"ת נראה שהם לא מתחשבים כלל בשיקול זה, וכל מה שעומד מול עיניהם, זה השיקול החינוכי.
אם ת"ת היו מתייחסים לזה כך, גם בזמנים שאין להם אפשרות לדרוש מהרעבעס ללמד, הם היו מאחדים כמה כיתות תחת רעבע אחד, שיספר להם סיפורים, ילמד אותם משהו קליל, או אפילו רק ישמור עליהם בחצר.
ובשיקולי החופשים, לא היו רק השאלות החינוכיות, אלא גם נוחות ההורים.
כפועל יוצא מכך, יש ת"ת שיכולים להחליט או להודיע יום קודם על כך שמחר יהיה קיצור ביום הלימודים, או אפילו על החלטה מהרגע להרגע לשנות את לוח החופשות.
בת"ת שזכיתי להיות שותף בו, כשעשו שבת גיבוש למלמדים [פעם בשנה], הודיעו יום קודם להורים שביום שישי מסיימים שעה מוקדם. המטרה בכך הייתה לתת למלמדים זמן להתארגן, ולהכניס אותם לאווירה של השבת גיבוש. לדעתי יש לדון האם זה היה נכון, [וגם אם זה נצרך למלמדים אפשר להתשמש במה שכתבי לעיל], אך לי בעיקר כאב שאפילו לא חשבו ליידע את ההורים כמה ימים קודם, כי הם בכלל לא התייחסו לכך שזה משבש גם את סדר החיים של ההורים, [בפרט כששני ההורים עובדים ביום שישי].
 

מחפש את עצמי

משתמש ותיק
תופעות אלו נזקפות בהרבה לתופעה המקובלת במחוזותינו, שאין ועד הורים לת"ת.
בשונה מהרבה מבתי הספר בעולם, בהם יש ועד מטעם ההורים, ששותף להרבה מההחלטות.
אצלינו אין דבר כזה, וההחלטות נתונות בידיו של מנהל הת"ת בלבד.
לכן בהרבה דברים יש להורים הרבה טענות, אך אין לזה שום משמעות, [כשברוב המקרים מסיבות שונות הם לא מעזים להשמיע את דעתם בפני המנהל].
אחד הדברים שנגזרים מכך, הוא שכר הלימוד המשולם בת"ת.
הרבה הורים סבורים שהחיידר מרוויח המון, ושהמנהל גורף לעצמו סכום גדול, [דבר שלדעתי קורה רק בחלק מהת"תים]. אך אין להם מה לעשות, ואין להם שום מושג האם זה באמת נכון.
אם היה ועד הורים, הייתה לו גישה גם לנושא זה, וכל שקל היה יוצא רק בפיקוח.
 

ברוךווייס

משתמש ותיק
בלת"ק

המנהל אצלינו סיפור לי שניסו להלחם ולקיים לימודים בזמנים מסוימים כאלו ושילמו הרבה כסף לרעב"ס (החסידים) שיעשו מאמץ מיוחד להגיע ורק כמה ילדים בודדים הגיעו

מה להם להלחם נגד ההורים ולהוציא הרבה כסף על העניין

נאלצתי להסכים איתו
 
חלק עליון תַחתִית