הסתפקתי, האם גם ביו"ט שני נאמרה האבטחה של ליל שימורים ( עי' טור סי' תפ וסי' תפז לענין לילה ההבטחה בלילה הראשון ), דלכאורה כיון שרק נאמרה בליל הראשון של פסח, א"כ מהיכ"ת לומר שאף ביו"ט שני נאמרה הבטחה זו.
אולם יש מקום לדמות ענין זה למה שמבואר בזוהר ( פנחס רלא: ) דביו"ט השני של ר"ה יש גם דין ( דינא רפיא). אלא שלא מצינו כן לענין ליל שימורים, ועוד יש לדחות, דיום שני של ר"ה הוא לכל עם ישראל ( אף לבני א"י), משא"כ יום שני דפסח.
עוד יש לדמות להא דמבואר בחזו"א ( יח, ד, דלא כסמ"ע חו"מ סז, ב) דגם בזה"ז דשביעית דרבנן יש ברכה דוצויתי את ברכתי. אלא שיש לדחות כנ"ל דשביעית בזה"ז דרבנן לכל העולם ולא רק לאלו הנמצאים בחו"ל.
איברא דיש להוכיח מהגמ' בפסחים דיש הבטחה דליל שימורים אף בליל השני, דאיתא שם ( דף קט: ) ולא יפחתו לו מארבעה: היכי מתקני רבנן מידי דאתי בה לידי סכנה והתניא לא יאכל אדם תרי ולא ישתה תרי ולא יקנח תרי ולא יעשה צרכיו תרי אמר רב נחמן אמר קרא ליל שמורים ליל המשומר ובא מן המזיקין. ואם ביו"ט שני של גליות אין שמירה, הדרא קושיית הגמ' לדוכתא ודו"ק.
אולם יש מקום לדמות ענין זה למה שמבואר בזוהר ( פנחס רלא: ) דביו"ט השני של ר"ה יש גם דין ( דינא רפיא). אלא שלא מצינו כן לענין ליל שימורים, ועוד יש לדחות, דיום שני של ר"ה הוא לכל עם ישראל ( אף לבני א"י), משא"כ יום שני דפסח.
עוד יש לדמות להא דמבואר בחזו"א ( יח, ד, דלא כסמ"ע חו"מ סז, ב) דגם בזה"ז דשביעית דרבנן יש ברכה דוצויתי את ברכתי. אלא שיש לדחות כנ"ל דשביעית בזה"ז דרבנן לכל העולם ולא רק לאלו הנמצאים בחו"ל.
איברא דיש להוכיח מהגמ' בפסחים דיש הבטחה דליל שימורים אף בליל השני, דאיתא שם ( דף קט: ) ולא יפחתו לו מארבעה: היכי מתקני רבנן מידי דאתי בה לידי סכנה והתניא לא יאכל אדם תרי ולא ישתה תרי ולא יקנח תרי ולא יעשה צרכיו תרי אמר רב נחמן אמר קרא ליל שמורים ליל המשומר ובא מן המזיקין. ואם ביו"ט שני של גליות אין שמירה, הדרא קושיית הגמ' לדוכתא ודו"ק.