חידות וחידודים תורניים - האשכול המרכזי (לש"ס ומקרא ישנן אשכולות ייעודיים, נא להקפיד על החלוקה)

במבי

משתמש ותיק
פדהצור השרף אמר:
אדון "במבי" -
אתה מתכוין למיכה ה ד (סוכה נב:)?

בפסוק שאני מדבר עליו מוזכרים חמשה שמות ונמנים ששה.


ובשולי הגליון אוסיף חידה נוספת, היכן מוזכר בתנ"ך שם אחד שמורכב משני שמות ?
 

פדהצור השרף

משתמש ותיק
אדון "במבי" החביב!
חידת הפסוקים שלך מזכירה חידה ישנה: איזה שני עצמים מהיקום כתובים בפסוק א', ותיבה אחת בת ג' אותיות מפסיקה ביניהם?...
חידת השמות שלך, אתה מתכוין איש עם שני שמות רצופים כמו 'תגלת פלאסר', או שם אחד מורכב משני מילים כמו 'נבוכדנצר' שלפי מסורות רבים זה מורכב משני שמות?
 

חימקו

משתמש ותיק
ידוע שעמ"י לא מלו את ילדיהם במדבר. אלו אנשים כן מלו את ילדיהם במדבר?
 

במבי

משתמש ותיק
סתם איש אמר:
במבי אמר:
ובשולי הגליון אוסיף חידה נוספת, היכן מוזכר בתנ"ך שם אחד שמורכב משני שמות ?
בת שבע

צודק.

אבל אומר תשובה נוספת

לְהֵימָן בְּנֵי הֵימָן בֻּקִּיָּהוּ מַתַּנְיָהוּ עֻזִּיאֵל שְׁבוּאֵל וִירִימוֹת חֲנַנְיָה חֲנָנִי אֱלִיאָתָה גִדַּלְתִּי וְרֹמַמְתִּי עֶזֶר יׇשְׁבְּקָשָׁה מַלּוֹתִי הוֹתִיר מַחֲזִיאֹת (דברי הימים א כה-ד)

כותב רש"י

ורוממתי עזר – שם אחד הוא.
 

במבי

משתמש ותיק
ר"ע אומר "ואהבת לרעך כמוך זה כלל גדול בתורה"

האם מצאנו כלל שנאמר עליו שהוא יותר גדול מהכלל הזה ?
 

במבי

משתמש ותיק
אִיסְתְרָק אמר:
במבי אמר:
האם מצאנו כלל שנאמר עליו שהוא יותר גדול מהכלל הזה ?
שלכל כלל יש יוצא מהכלל, שיוצא מהכלל הזה.
וגם לכלל שאמרת יש יוצא מן הכלל כמובן.

אבל אני מתכווין שנאמר במפורש כלל שיותר יותר גדול מאשר הכלל של רבי עקיבא
 
 

בשלמא

משתמש ותיק

במבי

משתמש ותיק
בשלמא אמר:
אִיסְתְרָק אמר:
במבי אמר:
כלל שיותר יותר גדול מאשר הכלל של רבי עקיבא
בן עזאי?
ואהבת לרעך כמוך, רבי עקיבה אומר זהו כלל גדול בתורה, בן עזאי אומר, זה ספר תולדות אדם זה כלל גדול מזה. 

אכן.

והמלבי"ם מפרשו שבן עזאי התכווין שכל היהודים הם אדם אחד שלם, ואדם בעצם מזיק לעצמו אם הוא מזיק ליהודי אחר.

(כך זכור לי, אבל נא לא לסמוך עלי ב100% דיוק....)
 

במבי

משתמש ותיק
היכן מצאנו שם של יהודיים, ואותו שם בתוספת א' זה כבר שם רק של גוים ? (מוזכר בתלמוד ומפרשיו)
 

בשלמא

משתמש ותיק
משה רבינו אמר:
באיזה משחק מותר לשחק רק פעם א' בשנה
תמקד יותר אולי אם מדובר מתקופות חז"ל ראשונים פוסקים אחרונים.
(כדי שלא נהיה ממהר להשיב)
למשל על קלפים (קארטי"ן) יש היתר מכמה קדמונים לגבי ימי החנוכה (ואצ"ל שבספרן ש"צ צווחו ככרוכיא נגד).
 
 

משה רבינו

משתמש רגיל
בשלמא אמר:
משה רבינו אמר:
באיזה משחק מותר לשחק רק פעם א' בשנה
תמקד יותר אולי אם מדובר מתקופות חז"ל ראשונים פוסקים אחרונים.
(כדי שלא נהיה ממהר להשיב)
למשל על קלפים (קארטי"ן) יש היתר מכמה קדמונים לגבי ימי החנוכה (ואצ"ל שבספרן ש"צ צווחו ככרוכיא נגד).
מדובר במשחק שאסור כל השנה, אך ביום א' בשנה הוא לא רק מותר אלא גם מומלץ
המקור לכך הוא משנה מפורשת [אם כי ע"פ פרשנותו של א' הראשונים]
בהתאם, הוא גם נפסק בשו"ע [ההערה כנ"ל]
 

בשלמא

משתמש ותיק
משה רבינו אמר:
בשלמא אמר:
משה רבינו אמר:
באיזה משחק מותר לשחק רק פעם א' בשנה
תמקד יותר אולי אם מדובר מתקופות חז"ל ראשונים פוסקים אחרונים.
(כדי שלא נהיה ממהר להשיב)
למשל על קלפים (קארטי"ן) יש היתר מכמה קדמונים לגבי ימי החנוכה (ואצ"ל שבספרן ש"צ צווחו ככרוכיא נגד).
מדובר במשחק שאסור כל השנה, אך ביום א' בשנה הוא לא רק מותר אלא גם מומלץ
המקור לכך הוא משנה מפורשת [אם כי ע"פ פרשנותו של א' הראשונים]
בהתאם, הוא גם נפסק בשו"ע [ההערה כנ"ל]
טוב לא חנוכה אולי פורים.... אגרות שניות
לוקטמין פרמי מהמשנה בפרק במה אשה ושו"ע סי' ש"א
הפרצופין שמבעיתים בהם.
 
 

משה רבינו

משתמש רגיל
בשלמא אמר:
משה רבינו אמר:
בשלמא אמר:
תמקד יותר אולי אם מדובר מתקופות חז"ל ראשונים פוסקים אחרונים.
(כדי שלא נהיה ממהר להשיב)
למשל על קלפים (קארטי"ן) יש היתר מכמה קדמונים לגבי ימי החנוכה (ואצ"ל שבספרן ש"צ צווחו ככרוכיא נגד).
מדובר במשחק שאסור כל השנה, אך ביום א' בשנה הוא לא רק מותר אלא גם מומלץ
המקור לכך הוא משנה מפורשת [אם כי ע"פ פרשנותו של א' הראשונים]
בהתאם, הוא גם נפסק בשו"ע [ההערה כנ"ל]
טוב לא חנוכה אולי פורים.... אגרות שניות
לוקטמין פרמי מהמשנה בפרק במה אשה ושו"ע סי' ש"א
הפרצופין שמבעיתים בהם.
אדייק: המשחק הותר באחת הלילות בשנה
רמז: ובחו"ל- 2 לילות
 
חלק עליון תַחתִית