פדהצור השרף אמר:אדון "במבי" -
אתה מתכוין למיכה ה ד (סוכה נב:)?
בפסוק שאני מדבר עליו מוזכרים חמשה שמות ונמנים ששה.
ובשולי הגליון אוסיף חידה נוספת, היכן מוזכר בתנ"ך שם אחד שמורכב משני שמות ?
פדהצור השרף אמר:אדון "במבי" -
אתה מתכוין למיכה ה ד (סוכה נב:)?
חוץ משבט לוי?חימקו אמר:אלו אנשים כן מלו את ילדיהם במדב
ע"ה בשבת כמובן.משה רבינו אמר:ומי נאמן רק יום אחד בשבוע?
בת שבעבמבי אמר:ובשולי הגליון אוסיף חידה נוספת, היכן מוזכר בתנ"ך שם אחד שמורכב משני שמות ?
סתם איש אמר:בת שבעבמבי אמר:ובשולי הגליון אוסיף חידה נוספת, היכן מוזכר בתנ"ך שם אחד שמורכב משני שמות ?
שלכל כלל יש יוצא מהכלל, שיוצא מהכלל הזה.במבי אמר:האם מצאנו כלל שנאמר עליו שהוא יותר גדול מהכלל הזה ?
וגם לכלל שאמרת יש יוצא מן הכלל כמובן.אִיסְתְרָק אמר:שלכל כלל יש יוצא מהכלל, שיוצא מהכלל הזה.במבי אמר:האם מצאנו כלל שנאמר עליו שהוא יותר גדול מהכלל הזה ?
בן עזאי?במבי אמר:כלל שיותר יותר גדול מאשר הכלל של רבי עקיבא
אִיסְתְרָק אמר:בן עזאי?במבי אמר:כלל שיותר יותר גדול מאשר הכלל של רבי עקיבא
ואהבת לרעך כמוך, רבי עקיבה אומר זהו כלל גדול בתורה, בן עזאי אומר, זה ספר תולדות אדם זה כלל גדול מזה.
בשלמא אמר:אִיסְתְרָק אמר:בן עזאי?במבי אמר:כלל שיותר יותר גדול מאשר הכלל של רבי עקיבאואהבת לרעך כמוך, רבי עקיבה אומר זהו כלל גדול בתורה, בן עזאי אומר, זה ספר תולדות אדם זה כלל גדול מזה.
שבתי שם ישראלבמבי אמר:היכן מצאנו שם של יהודיים, ואותו שם בתוספת א' זה כבר שם רק של גוים ? (מוזכר בתלמוד ומפרשיו)
גיטין יא א (בתוס')בשלמא אמר:שבתי שם ישראלבמבי אמר:היכן מצאנו שם של יהודיים, ואותו שם בתוספת א' זה כבר שם רק של גוים ? (מוזכר בתלמוד ומפרשיו)
שבתאי שם רוח רעה
גיטין יג, א בתוס'
אלו לא משחקים. חידתי נסובה על דבר שמוגדר במקורו כ'משחק', וכך גם מוכר בימינומיעוט שיחה אמר:מלבושי אשה בפורים,
וכן כלאים דרבנן. רמ''א תרצו,ח
משה רבינו אמר:באיזה משחק מותר לשחק רק פעם א' בשנה
זיידע אמר:משה רבינו אמר:באיזה משחק מותר לשחק רק פעם א' בשנה
כל משחק שהוא. אסור בכל השנה משום ביטול תורה ומותר בליל ניטל (לנוהגים בכך).
תמקד יותר אולי אם מדובר מתקופות חז"ל ראשונים פוסקים אחרונים.משה רבינו אמר:באיזה משחק מותר לשחק רק פעם א' בשנה
מדובר במשחק שאסור כל השנה, אך ביום א' בשנה הוא לא רק מותר אלא גם מומלץבשלמא אמר:תמקד יותר אולי אם מדובר מתקופות חז"ל ראשונים פוסקים אחרונים.משה רבינו אמר:באיזה משחק מותר לשחק רק פעם א' בשנה
(כדי שלא נהיה ממהר להשיב)
למשל על קלפים (קארטי"ן) יש היתר מכמה קדמונים לגבי ימי החנוכה (ואצ"ל שבספרן ש"צ צווחו ככרוכיא נגד).
מסתמא הכוונה לחוטפין מצה בליל פסחים להרמב"ם ועודמשה רבינו אמר:במשחק
טוב לא חנוכה אולי פורים.... אגרות שניותמשה רבינו אמר:מדובר במשחק שאסור כל השנה, אך ביום א' בשנה הוא לא רק מותר אלא גם מומלץבשלמא אמר:תמקד יותר אולי אם מדובר מתקופות חז"ל ראשונים פוסקים אחרונים.משה רבינו אמר:באיזה משחק מותר לשחק רק פעם א' בשנה
(כדי שלא נהיה ממהר להשיב)
למשל על קלפים (קארטי"ן) יש היתר מכמה קדמונים לגבי ימי החנוכה (ואצ"ל שבספרן ש"צ צווחו ככרוכיא נגד).
המקור לכך הוא משנה מפורשת [אם כי ע"פ פרשנותו של א' הראשונים]
בהתאם, הוא גם נפסק בשו"ע [ההערה כנ"ל]
אדייק: המשחק הותר באחת הלילות בשנהבשלמא אמר:טוב לא חנוכה אולי פורים.... אגרות שניותמשה רבינו אמר:מדובר במשחק שאסור כל השנה, אך ביום א' בשנה הוא לא רק מותר אלא גם מומלץבשלמא אמר:תמקד יותר אולי אם מדובר מתקופות חז"ל ראשונים פוסקים אחרונים.
(כדי שלא נהיה ממהר להשיב)
למשל על קלפים (קארטי"ן) יש היתר מכמה קדמונים לגבי ימי החנוכה (ואצ"ל שבספרן ש"צ צווחו ככרוכיא נגד).
המקור לכך הוא משנה מפורשת [אם כי ע"פ פרשנותו של א' הראשונים]
בהתאם, הוא גם נפסק בשו"ע [ההערה כנ"ל]
לוקטמין פרמי מהמשנה בפרק במה אשה ושו"ע סי' ש"א
הפרצופין שמבעיתים בהם.