בקשת מידע על קונטרס: "דייני הכזב - בדבר עקירת התורה בבתי הדין הרבניים"

במה לדיון בנושאים אקטואליים העולים על שולחן מלכים, במבט תורני
כללי הפורום
פורום אקטואליה נועד לתת מענה לנושאים העולים בפורום מעת לעת, ואינם נושאים תורניים מובהקים
מעתה אין לפתוח אשכולות בנושאי חינוך, גיור, ושאר נושאים מעין אלו, אלא כאן
הפורום פועל כרגע במתכונת הרצה, וכדאיות קיומו נבחנת. נא לשמור על רמתו הגבוהה של הפורום.

אסור בתכלית האיסור לפתוח אשכולות או לכתוב הודעות שיש בהם כדי לבוא לזלזול בגדולי תורה או בציבורים שונים
אשכולות שכאלו יימחקו, והפותח או המגיב יורחק מהפורום

סתם איש
הודעות: 95
הצטרף: 05 מרץ 2016, 21:56
קיבל תודה: 32 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: בקשת מידע על קונטרס: "דייני הכזב - בדבר עקירת התורה בבתי הדין הרבניים"

שליחה על ידי סתם איש » 25 אפריל 2019, 14:03

עברתי על הדו שיח המוזר שמתנהל כאן ללא שום הקשר לעיקר הדיון.
חיוב מזונות יותר מהמחויב עפ"י דין תורה\חלוקת נכסים באופן בלתי הוגן\מניעה לראות את הילדים\הושבה בכלא,
כל זה ועוד נעשים בבתי דין הרבניים? וא"כ האם זה נחשב גט מעושה ופסול והאשה היא א"א? זה לכאורה הנידונים ומי שיש לו מידע שיעלה.
ולדוג' לפני כ15 שנה היה דיון בארה"ב על חוק שיחייב את הבעל לתת גט [כי יש שם הפרדת דת מהמדינה ואין אישור חוקי לנישואים עפ"י התורה ולכן לא היה חוב לתת גט ורצו לסדר את הענין] וראשי אגו"י בארה"ב ישבו אצל הרב אלישיב איזה סעיפים וכפיות אפשר להכניס לחוק ואיזה לא כדי שלא יהיה גט מעושה. הדבר סוקר בזמנו באחד מקבצי ישורון ע"י הרב גרטנר [בעמח"ס כפיה בגט].
היחס לרבנות כאילו הכל בסדר הוא מגוחך עי' ערך 'הגט מצפת', וכמובן שאין לזה שום קשר לכך שלפני 300 שנה כבר היה ראשלצי"ם. וזה לא ענין עדתי [שמשום מה קופץ לכל מיני אנשים בלי קשר] לפני 100 שנה בד"צ העדה"ח בי-ם היתה המילה הראשונה והאחרונה בציבור האשכנזי, והיום....


דורדיא
משתמש ותיק
הודעות: 472
הצטרף: 30 אפריל 2018, 23:31
נתן תודה: 232 פעמים
קיבל תודה: 201 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: בקשת מידע על קונטרס: "דייני הכזב - בדבר עקירת התורה בבתי הדין הרבניים"

שליחה על ידי דורדיא » 25 אפריל 2019, 14:16

סליחה אם לא הבנתי,
אבל מי בוחר את הראשלצים אם לא שרים, פקידים ועוד כמה אידיוטים בדילים מפוקפקים
שאין כאן המקום לפורטם
מה היו מוכנים אי אילו גורמים למנות את רבם ולהפקיר את כל היתר???


בלא כחל ושרק
הודעות: 10
הצטרף: 24 אפריל 2019, 17:46
קיבל תודה: 4 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: בקשת מידע על קונטרס: "דייני הכזב - בדבר עקירת התורה בבתי הדין הרבניים"

שליחה על ידי בלא כחל ושרק » 25 אפריל 2019, 16:32

ועוד גזרנו ונדינו והחרמנו בשמתא ובשם מיתה שלא יהא אדם רשאי ליטול שררה על חבירו לא ע"י מלך ולא ע"י שר ושופט כדי לענוש ולקנוס ולכוף חבירו לא בדברי הבאי ולא בדברי שמים כי יש עושים עצמם (פירושים) [פרושים] ואפי' צנועים אינם אם לא שימנו אותם רוב הקהל מפני חשיבותם. והעובר על גזירתינו יהא באלה ובנידוי ובשמתא ומוחרם בשם מיתה ובשממה יהי' ויהיו כל ישראל מובדלי' ממנו חתומי' ואינם חתומי' ותלמידיהם ותלמידי תלמידיהם וחבריהם גדולים וקטנים פתו פת כותי יינו יין נסך ספריו ספרי קוסמי' והשומר תקנותינו ינוחו ברכות על ראשו ועל תקנה זו חתומה שמואל ב"ר מאיר, יעקב ב"ר מאיר, אליעזר ב"ר נתן וק"ן רבנים.
(שו"ת המהר"ם מרוטנבורג דפוס פראג סימן אלף כ"ב)

מי שבא בעקיפין לדון שלא ברצון הציבור והציבור מוכרחים לשתוק מפני איזה טעם הוא מצער את הציבור ואין קץ לענשו ועל כזה יש תקון קדמונים מר"ת ורשב"ם וראב"ן וק"ן רבנים וכן כל התמנות אסור לעשות לעצמו או לאחר שלא ברצון הציבור ועיקר הציבור הם הבע"ב ההולכים בדרך התורה והת"ח יראי אלקים והעושה כן לא יראה טוב בעוה"ז ובעוה"ב.
(ערוך השלחן חו"מ סימן ג סעיף ח)


בלא כחל ושרק
הודעות: 10
הצטרף: 24 אפריל 2019, 17:46
קיבל תודה: 4 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: בקשת מידע על קונטרס: "דייני הכזב - בדבר עקירת התורה בבתי הדין הרבניים"

שליחה על ידי בלא כחל ושרק » 25 אפריל 2019, 16:50

עלינו לזכור תמיד כי מוסד הרבנות הוא היסוד לחיי תורה ומצווה לחיי קהילות ישראל, על כן הוא צריך להיבנות על ידי אלה שהם חרדים באמת לכל הקדוש בישראל. כל התערבות של ידיים חילוניות בבניין מקודש זה יכולה לפגום את מהותו ולעוות את תוכנו ועלינו לשלול התערבות זו.
(ליקוטי הראי"ה ח"א עמוד 142)


חלק א׳ ממעל
משתמש ותיק
הודעות: 1429
הצטרף: 14 פברואר 2019, 17:02
מיקום: בני ברק
נתן תודה: 145 פעמים
קיבל תודה: 173 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: בקשת מידע על קונטרס: "דייני הכזב - בדבר עקירת התורה בבתי הדין הרבניים"

שליחה על ידי חלק א׳ ממעל » 28 אפריל 2019, 00:39

15564008309621376863411018913967.jpg
15564009245421198634614754044321.jpg
אין לך את ההרשאות המתאימות על מנת לצפות בקבצים המצורפים להודעה זאת.


חלק א׳ ממעל
משתמש ותיק
הודעות: 1429
הצטרף: 14 פברואר 2019, 17:02
מיקום: בני ברק
נתן תודה: 145 פעמים
קיבל תודה: 173 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: בקשת מידע על קונטרס: "דייני הכזב - בדבר עקירת התורה בבתי הדין הרבניים"

שליחה על ידי חלק א׳ ממעל » 28 אפריל 2019, 00:42

15564012249185856286988978918371.jpg
15564012653892123154314480870784.jpg
15564013345587059752199758851267.jpg
אין לך את ההרשאות המתאימות על מנת לצפות בקבצים המצורפים להודעה זאת.


שאר לעמו
משתמש ותיק
הודעות: 2157
הצטרף: 05 נובמבר 2017, 08:55
נתן תודה: 328 פעמים
קיבל תודה: 606 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: מחובר

Re: בקשת מידע על קונטרס: "דייני הכזב - בדבר עקירת התורה בבתי הדין הרבניים"

שליחה על ידי שאר לעמו » 28 אפריל 2019, 01:47

לסייג במה שכתב הגר"ד לנדוי 'שכבר 50 שנה הוא יודע שהגיטין פסולים', מסתמא הכוונה לאי אלו מושבים שבהם היו רבנים שאינם נחשבים ליראי שמים (וידועים כאלו).
אך כמובן הגרש"ב ורנר, הגר"ש טנא, והגר"י וילנסקי והגרש"ש קרליץ וכן הלאה רבים רבים, אינם זקוקים להסכמתו לעריכת גיטין. אדרבא, עושי הגיטין שיחי' בציבור החרדי עביים קטנה מקוטניהם ז"ל.
מה גם שאין משקל למילים שנאמרו במסגרת פרטית ללא הכרת הרקע והעיתוי.


ובמשה עבדו
הודעות: 50
הצטרף: 19 דצמבר 2018, 10:19
נתן תודה: 31 פעמים
קיבל תודה: 17 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: בקשת מידע על קונטרס: "דייני הכזב - בדבר עקירת התורה בבתי הדין הרבניים"

שליחה על ידי ובמשה עבדו » 28 אפריל 2019, 05:46

ב"ה
מעניין שהגאון רבי בן ציון מוצפי שליט"א, החתום לעיל על מכתב של "ללכת רק לבתי דינים החרדים לדבר ה', ולא ללכת לבתי הדין הרבניים המושפעים מחוקי הערכאות שבמדינה, המביאים לעם ישראל איסורים גמורים ומכשולים חמורים הנ"ל", עכ"ל.

מאידך גיסא ב"חיפוש מתקדם" בשאלות ותשובות שמשיב, ב"דורש ציון" (http://www.doresh-tzion.co.il/QASearchEx.aspx), מבואר ההיפך הגמור, שאחר החיפוש למילה "הרבני", מתקבלים תוצאות אלו:
נמצאו 35 שאלות / תשובות
שאלה - 165118
אנא תאיר את עיניי
לא חיה , הגרוש בזבז את כספו על טיולים ... לא נשאר לו כלום לעזור לי ולבן הגדול שצריך להתחתןשקים שנתן לת"ת וישיבה חוזרים והכל עליי
לא קניתי בגד שנים
איפה הצדק?
תשובה
תפני לבית הדין הרבני.

שאלה - 159193
לכבוד הרב מוצפי שליט"א היקר הדיינים בבית הדין הרבני שינו את שמי על דעת עצמם ובתעודת הגירושין; השם בתעודה שגוי והדיין מסרב בכל תוקף לתקן לשמי הנכון. מה עלי לעשות? תודה
תשובה
הם יודעים את תפקידם, ומה לאחרים להתערב בכך.
שאלה - 148402
שלום לרב. אנו זוג חרדים. פתחתי תיק גירושין בבה'ד הרבני ואישתי הגישה תביעת מזונות בבית משפט לעינייני משפחה. האם זו עילה (פניית האישה לערכאות) לפטור אותי מתשלום הכתובה?
תשובה
תשאל את בית הדין. כי הדבר נתון להחלטתם.
שאלה - 147996
הרב היקר מחר יש להוריי דיון בבית הדין הרבני ואמי מכריחה אותי לבוא איתה לדיון היא טוענת שהיא לא תדע להסתדר היא ללא עו״ד ואני לא רוצה ללכת זה עושה לי רע, כני בעצמי חויתי גרושין
תשובה
אינך חייבת ללוותה אם קשה הדבר.
שאלה - 146470
כ4שנים גרושה ושומרת על צניעות מלאה במסירות נפש האבא לא מפסיק לייסר אותי מכפיש את שמי הטוב בית הדין הרבני רוצה לקחת ממני את משמורת הבנות אני רוצה לעזוב את דרך התורה והצניעות
תשובה
אנחנו לא יהודים על תנאי, תצייתי לבקשת ולהחלטות קודמות של בית הדין והכל יסתדר.
שאלה - 145369
שלום לכבוד הרבני שואל אם מותר לשכור אדם שיגיד קדיש במשך השנה בתשלום על אדם שנפטר ערירי.
תשובה
כן בהחלט.
שאלה - 144568
שלום לכבוד הרב בעלת תשובה עם 2 ילדים בכל כוחי מגדלת אותם לדרך השם הגרוש החילוני לוקח אותם ומחלל איתם שבת ומחדיר בהם חוקת גויים אובדת עצות ובצער גדול מה עושים כבוד הרב?
תשובה
תפני לבית הדין הרבני שם התקיימו הגירושין.
שאלה - 139592
אחותי גרושה.וסוכם שכל שבת שנייה הילדים אצל הגרוש.אחותי ובעלה מגדלים אותם בדרך התורה .ובשבתות אצל האבא הם מחללים שבת כי האבא חילוני כבר דיברנו עם הגרוש זה לא עוזר.
תשובה
תפנו לבית הדין הרבני.
שאלה - 135240
לכבוד הרב, נשואה 14 שנים, בעל אלים כלפי הילדים,לא מחייך לא מתייחס אליהם/אלי,אגואיסט,גאוותן,משפיל את כל בני המשפחה, לא מוכן לקבל הדרכה,מה עלי לעשות? (לא לציין שם באתר)
תשובה
המתיני אחרי החגים ותפני לבית הדין הרבני.
שאלה - 133898
שלום לכבוד הרב. אני סטודנטית לגיל הרך , בעתיד ב״ה גננת . נשואה + תינוקת בת תשע חודשים. האם זה נכון לרכוש מכשיר טלפון חכם בפיקוח הרבני ? או לרכוש אך ורק טלפון כשר רגיל בלי gps
תשובה
כשר רגיל.
שאלה - 127848
שלום לרה"ג
האם כהן ששמר ידיו בנקיות חייב בנטילה לפני ברכת כהנים
ואם יטול ידיו לא יספיק לעלות לדוכן בזמן?
כמה זמן יכול בעל לחיות בפירוד מאישתו לפני הגט כדי לנסות שלום בית?
תשובה
לא יעשה כך באופן קבוע, רק בשעת הדחק ממש.
ב, על פי הנחיות בית הדין הרבני.
שאלה - 120036
לכבוד הרב
בית הדין הרבני האזורי מחייב אותי לגרש את אשתי על לא עוול בכפי רק בגלל שהיא לא רוצה שלום בית הגשתי ערעור, לקחתי הלוואה הכל בשבילה אני אוהב אותה מה אעשה בבקשה?
תשובה
אם לא שמעתי את טענות הצד השני, הכיצד אוכל לחוות את דעתי.
שאלה - 106034
לרב שלום
ידוע לך אם לכהנים מותר להכנס למנהרות הכרמל
שמעתי שיצא פסק שאוסר
בירור שעשיתי בבית הדין הרבני בחיפה אמרו לי שאפשר יש בעיה רק אם נוסע רכב עם אדם מת אמבולנס/חברת קדישא
תשובה
גדולי הרבנים פסקו שאסור לכהנים לנסוע במנהרות הכרמל, כי המקום הוא בית קברות יהודי שנחרש.
שאלה - 103187
כבוד הרב הגיע אליי היוםמכתב חדש שבעלי פתח תיק ברבנות ברצון להתגרש אנא הנחה אותי מה לעשות האם לפנות לייעוץ משפטי איני יכולה להחזיק בעלי בכח
תשובה
תבקשי בבית הדין הרבני שלום בית ותצליחי.
שאלה - 99036
1)אדם שמתעורר כשעה קודם ע"ש בשבת בבוקר במה יעסוק בלימוד לניצןל הזמן היקר2)גרוש +2 בני בן 6 מצוי רבות ליד בני דודיו החילונים אשר מראים לו דברי חול גרועים מה ניתן לעשות בענין
תשובה
תבדוק היטב מה כתוב בהסכם, איזה חינוך יקבלו הילדים, בנוסף תפנה לבית דין הרבני באיזורך שיטפל בענין.
שאלה - 90325
לכבוד הרב
1)איך כבודו מציע לאב גרוש+ 2לנהוג בחינוך בניו בפעמים בשבוע שבו או נפגש איתם2)האם לא חפצה בחינוך חרדי לילדים הבן הגדול עולה לכיתה א מה ניתן לעשות בכדי להשפיע תודה
תשובה
תפנה לבית הדין הרבני ששם סודר הגט ותבקש חינוך חרדי .
שאלה - 89422
כבוד הרב, חתן שאמו יהודיה ואביו נכרי. אושרה יהדותו ע"י ביה"ד הרבני.
החתונה עוד ג' חודשים והוא אינו מהול. האם לערוך לו חופה כדמו"י או צריך למול עצמו קודם והאם יש קשר
תשובה
חייב למול לפני החתונה , וכל יום שעובר עם הערלה עונש כרת מרחף חס ושלום .
שאלה - 87886
לכבוד הרב הגאון
פעמים רבות הרב משיב לשאלות בעניני תביעות אזרחיות כי יש לקבל היתר מרב מוסמך. האם צריך דווקא לפנות לדיין בביה"ד הרבני או גם לת"ח מו"צ בבי"ד ?
תשובה
רק דיין מקצועי מוסמך .
שאלה - 82217
לכבוד הרב
אני נשואה נישואים שניים לבעל תשובה , שלו 3 ילדים מגויה. ילדי בעלי רשומים כיהודים. בעלי מתכוון לגשת לבית הדין הרבני לתת עדות בשבועה שהם גויים. האם צריך לנהוג כך?
תשובה
ילדים שנולדו מגויה ולא עברו גיור , הרי הם גויים גמורים , וצריכים לרשמם כגויים אלא אם יבקשו לעבור גיור אמיתי .
שאלה - 80911
לכבוד הרב הגאון
האם כעו"ד לקיים צוואה אצל רשם הירושה או רק בביה"ד הרבני. ומה הדין אם הצוואה לא נערכה ע"פ ההלכה? ומה קורה כשהלקוח לא רוצה בביה"ד?
תשובה
כשיש צוואה כהלכה מותר לגשת לרשם צוואות כשיש התנגדות של בני משפחה לצערינו .
שאלה - 65506
לכבוד הרה"ג שלום רב.
האם הרב יכול להתיר לי לתבוע בערכאות חוב כספי גדול וישן, מאדם שבז לחוקי התורה?
הב"ד רוצים 300 ש"ח.
והוא ודאי לא יופיע!
תשובה
תפנה לאב בית הדין הרבני שבעירך.
שאלה - 57998
לכבוד הרב
השלום והברכה לכבוד הרב
"את חטאי אני מזכיר היום" כבוד הרב,,,אני כהן והתחתנתי עם אישה חללה(בת כהן ששכבה עם גוי בדואי)בטרם נישאנו,,נולדו לנו 2 בנות,אחת בת 13 ואחת בת 7 ,שאלתי לכבוד הרב,,האם עליי להכריז על בנותיבפני בית הדין הרבני, כבנות חללה שהן אסורות על כוהנים,או להחריש ולתת ליד הגורל להוליך אותן בדרכן וחששי שמא כוהנים אחרים יכשלו.
תשובה
אל תדבר כלל .
שאלה - 55354
לכבוד הרב מוצפי שליט"א
האם בסמכותך להכריז על אדם שהיה רווק ונעדר שבע שנים כמת?
(אדם אשר חסה במוסד סגור לבריאות הנפש, נעדר לפני כשבע שנים ולא ידוע דבר על גורלו , גם על ידי המשטרה, כיום היה צריך להיות כבן 75)
בכבוד רב
ויקטור כדורי
תשובה
תפנה לבית הדין הרבני באיזור מגוריו. עם כל הפרטים המשפחתיים והמסמכים.
שאלה - 47690
לכבוד הרב שלום!
היכן יש עדיפות להירשם לנישואין,בבית הדין הרבני או בבד"צ?
הבנתי שבבד"צ הרישום עולה הפחות.
האם מותר לכתחילה להירשם שם? (הכוונה לבד"צ בירושלים)
תודה.
תשובה
היכן שתרצו.
שאלה - 41243
לכבוד הרב שלום אני חד הורית אם 4 ילדים חוזרת בתשובה האבא של הילדים אמור לבוא בימי שישי לקחת את הילדים לפני כניסת השבת ולהחזירם במוצ"ש אבל הוא מחזיר לי אותם בשבת עצמה וזה מאוד חורה לילדים מה כבודו מציע לי לעשות? תודה והשם ישמור אותך
תשובה
תפני בדחיפות לבית הדין הרבני שבאיזורך.
שאלה - 37807
לכבוד הרב הגאון שלום רב. ישר כח על ההקדשה מזמנכם!
אב בית הדין הרבני בני ברק הרב קרליץ [אחיינו של החזון איש] הוציא חרם על אחד מזמרי המוסיקה החסידית מכיוון שהזמר פנה לביהמ"ש המודרני בעניין עסקי כלשהו האם מותר להאזין לשיריו שהם שירי שבח לה' ועל חורבן בית המקדש וקדושה בלבד ונאסרו רק בעקבות עניין זה?
תשובה
אסור.
שאלה - 33919
לכבוד הרב מוצפי שליט"א
גויה שרוצה מאוד מאוד להתגייר ויש לה אמונה ענקית בבורא עולם ורוצה להיות חרדית מקיימת מצוות.
היא לא יודעת לאן לפנות כדי להתחיל בתהליך הגיור אז פניתי כבקשתה אליך שתיעץ לה.
תודה.
תשובה
תפנה לבית הדין הרבני שבאיזור מגוריה.
שאלה - 26728
לכבוד הרב
שלום בבית בכנסת שלנו ישנו כהן גרוש אשר חי עם אישתו לשעבר באותו בית. בית הדין הרבני בת"א פסק שאסור לו לשמש בשום תפקיד אפילו לא בוועד הרב הראשי בעירנו פסק שהוא יכול להיות גזבר א.האם רב ראשי בעיר יכול לפסוק זאת. ב.מי בדרגה יותר גבוהה רב עיר או אב בית הדין הרבני.

לתשובתך בהלכה זו בדחיפות אודה מישום שדבר זה עורר מחלוקת ופילוג גדול בין המתפללים תודה.
תשובה
ההלכה מעל כולנו.
שאלה - 26570
לכבוד הרב שלום רב
ברצוני לשאול את הרב בעניין שלום בית.אשתי לטחר זמן רב של מרורים .ופתיחת תיקים הן ברבנות והן בבי"ד אזרחי.כאשר כולם מגבים ומחזקים אותה.עזבה את הבית ולקחה עימה את כל תכולתו.ואף את ילדינו.האם יש מקום ודרך לשלום בית עם אישה כזו?
2.האישה לא טבלה במקווה 3 שנים.ואף לפני חודשיים הורידה את כיסוי הראש.וזאת את בי"ד הרבני לא מעניין.
האם היום אין את המושג אישה מורדת?
תשובה
תפנה לבית הדין, כי זה תפקידפ.
שאלה - 21428
לכבוד הרב שלום רב, וברכה רבה -

1. הרב, אשתי אחוזת אמוק להתגרש. ההתחזקות שלי העבירה אותה על דעתה.
היא פנתה לבית הדין הרבני. אחרי 10 שנות נישואין היא הודיעה לי שסבא
רבא שלה היה קראי. לא יודע אם זה נכון. היא מסתירה ממני הרבה מידע. יש
לי שתי בנות. היא לא בדיוק הולכת בדרך התורה. מתנגדת הרבה לדרך התורה
ולא גורמת לבנותיי ללכת בדרך זה. אין על מה לדבר לפנות אתה לרב. מה דעת
הרב??

תשובה
דבר אליה בפרחים ותרכך אותה עד שתניא אותה מתכניותיה ותציל את נפשה.

שאלה - 16441
לכבוד הרב שלום רב
בקשר לשאלה בנוגע לבית הדין הרבני, למיטב ידעתי זה בית דין מוסמך מטעם הרבנות והדיינים מפורסמים בעיר. תודה
תשובה
היית צריך לקחת טוען רבני שייצג אותך.
שאלה - 13417
כב' הרב אני גרוש מזה כ 7 שנים ויש לי בן אחד בשם יוסף חיים, גרושתי עושה לי את כל הרע שבעולם, בביה"ד הרבני יש לה קשרים ושוחד, אצל שדכנים, במשטרה ובכל מקום, אני לומד אצל הרב בימי שישי, למרות פסיקות של ביה"ד איינה נותנת לי לראות את בני כבר 3 שנים, בינתיים אני לא מוצא שידוך כי השדכנים אומרים שאין בשביל כהן וזה קשה למצוא רווקה (אני בן 31), עד מתי יצשך עלמא דשיקרא הזה? אשמח לקבל חיזוק וברכה או עצה.
תשובה
השם יהא בעזרך ותמצא בת רווקה ותמימה, שלימה ומוצלחת.
שאלה - 12597
שלום לכבוד הרב
ראשית אני רוצה להודות לרב על העזרה בשאלות ששאלתי וקיבלתי תשובות לעיניין שהק"בה יתן לך חיים טובים ארוכים והרבה כוח
לשאלות של עם ישראל
אחרי 4 שנים של דיונים בבית דין הרבני קיבלתי ביום ראשון גט
שאלתי האם אסור לי ללכת לבקר את אחותי או חברה כך אמרו לי
אשמח לקבל תשובה מכבודו
תשובה
מותר לך ואין בזה כל חשש ושיהיו לך חיים מאושרים.
שאלה - 8597
לכבוד הרב 1. האם אשה חייבת לטבול במקווה?
(במצב שבעלה אומר לה שהוא אינו רוצה בה כבר שנתיים ומעדיף פילגשות על פניה, אבל לא מגרש.)
2. איפה עלי להדליק נרות שבת ?
אם במשך השנתיים האלה הוא מדליק נרות שבת במקום בו הייתי רגילה להדליק בכוונה. נאלצתי עד עכשיו להדליק לא רחוק.
תשובה
תפני לבית הדין הרבני האיזורי, ובנתיים תמשיכי להדליק נרות, כי ההדלקה אינה שייכת לו.
שאלה - 5573
לכבוד הרב שלום רב
אני נמצא בהליכי גירושין כאשר הדיונים בבית הדין הרבני אך משום מה תמיד יש שני דיינים כאשר כל ההחלטות לפי דיין אחד וכאשר אתה מבקש שיהיו שלוש אזי הדיין הנ"ל אינו מסכים אלא אם כן משהו חריג. השאלה שלי היא שאני לא רוצה שהחלטות בית הדין יהיו ע"פ כיון של דיין אחד וכפי שאנו יודעים כשיש שלוש דיינים אזי השכינה והצדק נמצא מה לעשות כבוד הרב
תשובה
תלוי בתקנות בית הדין מתי צריך הרכב מלא.


עד כאן.

ומבואר שסומך על בית הדין הרבני לכל דבר וענין, וזה אומר דורשני למכתבים הנ"ל ככלל, על מה באו וכיצד נחתמו וכו'.

מה גם שיש לשים לב להדגשה שבמכתב החתום הנ"ל, שהמדובר הוא בכפיה שנעשית "שלא כדין של תורה", אבל כאשר אכן נעשית הכפיה כדין של תורה הן הם יודו דשפיר מהני. ודבר זה ניתן לבירור תמידי בכל פסק בי"ד רבני, שמחוייבים שם ביה"ד מבחינה חוקית לכתוב את כל הנתונים, העדויות, הפרוטוקולים, והשתלשלות הפסק מהמו"מ העובדתי ועד המו"מ התורני לכל שלביהם, עד ההכרעה למעשה, עם כל הנימוקים והבירורים ההלכתיים, ולהגישו בידי הנידונים. (משא"כ בבדצי"ם שאינם מחוייבים לזה ויש כאלו שאינם כותבים ואינם מנמקים, כמובא בחוברת המצורפת לעיל "השיבה שופטינו", ושם משתדל להסביר דרכם הנזכרת של הבדצי"ם, ע"ש.)

וכבר כתב בחוברת הנפלאה "השיבה שופטינו" שצורפה לעיל, שרוב המובא בחוברות הכזב הם דברים שאינם נכונים, או מוסבים לעניינים שונים, או מסולפים וכדומה, ופתח שם הדברים אחד לאחד, באופן מסודר ומפליא.
גם ראיתי שהתייחס שם בחוברת באופן ממוקד ועובדתי, לטענות הספציפיות (שחוזרים ונשנים כאן) של אופן מינוי הדיינים, ושל הרמה התורנית של הדיינים בפועל, ובכלל פרס את היריעה להפליא בענין המעלות והחסרונות בין ההתדיינות בבתי הדין הרבניים לבין הידיינות בבדצי"ם הפרטיים, ומסתמא שיש להוסיף על דבריו לכאן ולכאן, או לדון בשיקוליו, אבל עבודה גדולה עשה לבירור הענין באופן בהיר ומסודר, עי' עליו ותיווכח.
ולענ"ד כל מי שבאמת חפץ בבירור הענין כדבעי, יש לו לעבור על החוברת הנ"ל, ולהתמודד עם דבריו, מפני שניכר שכוונתו לאמת, ועשה עבודה גדולה להשיב מתוך העובדות והשטח, והוא היחיד לכאורה לפי מה שאני רואה שמייצג את עמדת הצד של בתי הדין הרבניים. אז כדי לשמוע ב' צדדים לכאורה מוכרח לעמוד על דבריו שם.

[נ.ב. אני ישמע אולי נודניק בזה, אבל משום מה שוב ושוב ניזרקת בי הרגשה קלה לפעמים שכאן בפורום לא נוהגים לדון במו"מ העיקרי שעשו עליו כבר עבודה, כלומר, לא נוהגים לפתוח את החוברות המצורפות, להיווכח בגופן של טענות, ולהתווכח במו"מ אמיתי בקושיות ותירוצים, ראיות ודחיות, כדרכה של תורה, אלא מעדיפים להקליד מה שעולה בהרהור הלב ומחשבה ראשונה או שניה ותו לא, במקרה הטוב בבחינת בבחינת פטפוטי דאורייתא, ולצערנו פעמים רבות בבחינת ניע'ס תורני, המלווה בהוש"ר ולשוה"ר למכביר, שנוצר בהכרח מחלקי ידיעות כלליות, קטעי שמועות עלומות שם ומקור, רגשות ופרשנויות ושיקול הדעת של המקליד, לפי חלקי התמונה שבידו ובכוחו להכיר ולהקיף. וזה באמת חבל, כי תועלת אמיתית אין בזה, ונזקים עצומים יש בזה. אז אנא פיתחו את ב' החוברות של ב' הצדדים, ותתחילו להתווכח ולדון כאן במו"מ אמיתי כנ"ל.]


ben
הודעות: 2
הצטרף: 28 אפריל 2019, 05:45
סטטוס: לא מחובר

Re: בקשת מידע על קונטרס: "דייני הכזב - בדבר עקירת התורה בבתי הדין הרבניים"

שליחה על ידי ben » 28 אפריל 2019, 06:00

זקן ויושב בישיבה כתב:
23 אפריל 2019, 20:52
יודעי דבר אומרים כי יש בזה אינטרסים שונים, וכי יש בתי דין שאינם בתי דין של הרבנות, אך גרועים באותה מידה או יותר, הן בעניני גירות והן בעניני גיטין.
החוברת הנ"ל איננה חוברת נקיה היא מרובת השמצות על כל מיני אנשים, מה שנקרא 'חוברת צהובה', לכן לענ"ד אין זה מן הכבוד להעלותה.
1. לגבי שכתבת: "יש בזה אינטרסים שונים"
לא פירטת מהן אותם ה"אינטרסים", אך מידיעתי האישית אין להם כל ניגוד עניינים. הכותבים אינם נמנים על בית דין אחר, או מקבלים ממנו כל טובת הנאה. זאת גם נכתב במפורש בחלק המבוא לקונטרס הקודם "גטי כזב", אשר הקונטרס הנוכחי "דייני הכזב" הינו המשכו.


2. לגבי שכתבת: "יש בתי דין שאינם בתי דין של הרבנות, אך גרועים באותה מידה או יותר, הן בעניני גירות והן בעניני גיטין."
ככל שישנם בתי דין פרטיים הפועלים בניגוד למסורת ההלכה, אזי אכן צריך להזהיר את הציבור מפניהם. אך בית דין רבני חמור מכל בית דין פרטי, באשר הוא *כופה* להתדיין דווקא בפניו תוך פסיקה בניגוד להלכה.


3. לגבי שכתבת "החוברת הנ"ל איננה חוברת נקיה היא מרובת השמצות על כל מיני אנשים, מה שנקרא 'חוברת צהובה', לכן לענ"ד אין זה מן הכבוד להעלותה."

לא פירטת מהן אותם ה"השמצות", אך מעיון בחוברת עולה ביקורת ענייניית על פסיקת בית הדין הרבני בניגוד למסורת ההלכה.


ובמשה עבדו
הודעות: 50
הצטרף: 19 דצמבר 2018, 10:19
נתן תודה: 31 פעמים
קיבל תודה: 17 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: בקשת מידע על קונטרס: "דייני הכזב - בדבר עקירת התורה בבתי הדין הרבניים"

שליחה על ידי ובמשה עבדו » 28 אפריל 2019, 06:22

ben כתב:
28 אפריל 2019, 06:00
1. לגבי שכתבת: "יש בזה אינטרסים שונים"
לא פירטת מהן אותם ה"אינטרסים", אך מידיעתי האישית אין להם כל ניגוד עניינים. הכותבים אינם נמנים על בית דין אחר, או מקבלים ממנו כל טובת הנאה. זאת גם נכתב במפורש בחלק המבוא לקונטרס הקודם "גטי כזב", אשר הקונטרס הנוכחי "דייני הכזב" הינו המשכו.
אני אישית יודע על אדם שרודף פסקים של דיינים וגאונים אחרים על לא עוול בכפם, ומראה זאת לרבנים חשובים (ומצליח לשכנע כמה מהם באופן שמציג בפניהם הדברים), בדרך זו של החוברות הנ"ל, והוא עצמו גרוש ארבע פעמים לפחות, והיה סרבן גט בעייתי, והדיינים מבינים שהוא רואה "עוולה" בכל מה שנעשה עמו, כי לא קיבל את הדין באהבה, ולכן כיום "מתנקם" בכל מערכת הרבנות. וזה אני אומר מידיעה, ואוכל לומר את שמו אם יבארו לי שמותר הלכתית ותהיה בזה תועלת אמיתית. (איני חושב שזה יעזור למישהו, כי הוא לא מוכר למי שאינו עוסק בתחומים אלו, ולמי שעדיין לא חטף ממנו הפרכת פסק או מהלומת שם רע אצל כמה וכמה רבנים.)
ben כתב:
28 אפריל 2019, 06:00
אך בית דין רבני חמור מכל בית דין פרטי, באשר הוא *כופה* להתדיין דווקא בפניו תוך פסיקה בניגוד להלכה.
עיין בחוברת "השיבה שופטינו" שצורפה כאן, שטענה זו היא פשוט "הבל" ותו לא. אף שמאידך אינו שולל טעויות וכדומה, ע"ש.
ben כתב:
28 אפריל 2019, 06:00
לא פירטת מהן אותם ה"השמצות", אך מעיון בחוברת עולה ביקורת ענייניית על פסיקת בית הדין הרבני בניגוד למסורת ההלכה.
אולם המעיין בחוברת "השיבה שופטינו" עמוד חמש ד"ה "הנה באופן" בתימצות כולל של שורות בודדות, וביתר הרחבה בכל מה שמוסיף לפרט ולהראות בעליל שם בכל החוברת על כל תג ותג שבחוברות הכזב, (וכפי שסידר שם במפתחות למען ימצא הקורא מבוקשו לטענה שמכיר על אתר), יווכח עד כמה אפשר לקרא לאותה חוברת "ביקורת עניינית". (ולגבי "ההשמצות", עי' במילון בביאור מילה זו, ותבין כמה חוברת זו מלאה מזה.)


נחפשה דרכינו
משתמש ותיק
הודעות: 363
הצטרף: 19 פברואר 2019, 00:18
נתן תודה: 29 פעמים
קיבל תודה: 50 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: בקשת מידע על קונטרס: "דייני הכזב - בדבר עקירת התורה בבתי הדין הרבניים"

שליחה על ידי נחפשה דרכינו » 28 אפריל 2019, 06:38

שאר לעמו כתב:
28 אפריל 2019, 01:47
לסייג במה שכתב הגר"ד לנדוי 'שכבר 50 שנה הוא יודע שהגיטין פסולים', מסתמא הכוונה לאי אלו מושבים שבהם היו רבנים שאינם נחשבים ליראי שמים (וידועים כאלו).
אך כמובן הגרש"ב ורנר, הגר"ש טנא, והגר"י וילנסקי והגרש"ש קרליץ וכן הלאה רבים רבים, אינם זקוקים להסכמתו לעריכת גיטין. אדרבא, עושי הגיטין שיחי' בציבור החרדי עביים קטנה מקוטניהם ז"ל.
מה גם שאין משקל למילים שנאמרו במסגרת פרטית ללא הכרת הרקע והעיתוי.
"גיטין פסולים" אין הכונה שכל גט הוא בחזקת פסול, אלא שבאופן כללי יתכנו גיטין פסולים בגיטי הרבנות. וכמובן שאם ידעו על בי"ד מסויים שהם ברי סמכא, הרי שהגט כשר


בלא כחל ושרק
הודעות: 10
הצטרף: 24 אפריל 2019, 17:46
קיבל תודה: 4 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: בקשת מידע על קונטרס: "דייני הכזב - בדבר עקירת התורה בבתי הדין הרבניים"

שליחה על ידי בלא כחל ושרק » 28 אפריל 2019, 06:46

ובמשה עבדו כתב:
28 אפריל 2019, 06:22
ben כתב:
28 אפריל 2019, 06:00
אך בית דין רבני חמור מכל בית דין פרטי, באשר הוא *כופה* להתדיין דווקא בפניו תוך פסיקה בניגוד להלכה.
עיין בחוברת "השיבה שופטינו" שצורפה כאן, שטענה זו היא פשוט "הבל" ותו לא. אף שמאידך אינו שולל טעויות וכדומה, ע"ש.
ben כתב:
28 אפריל 2019, 06:00
לא פירטת מהן אותם ה"השמצות", אך מעיון בחוברת עולה ביקורת ענייניית על פסיקת בית הדין הרבני בניגוד למסורת ההלכה.
אולם המעיין בחוברת "השיבה שופטינו" עמוד חמש ד"ה "הנה באופן" בתימצות כולל של שורות בודדות, וביתר הרחבה בכל מה שמוסיף לפרט ולהראות בעליל שם בכל החוברת על כל תג ותג שבחוברות הכזב, (וכפי שסידר שם במפתחות למען ימצא הקורא מבוקשו לטענה שמכיר על אתר), יווכח עד כמה אפשר לקרא לאותה חוברת "ביקורת עניינית". (ולגבי "ההשמצות", עי' במילון בביאור מילה זו, ותבין כמה חוברת זו מלאה מזה.)
כן, כמו לדוגמא מה שמביא שם בחוברת "השיבה שופטינו" בשם האגרות משה, כביכול, שפסק שהרבנות זהו בית דין קבוע וניתן לכפות את הבעל להתדיין שם ולא בבית דין חרדי.

וכל הרואה באגרות משה בפנים (חחו"מ ח"ב סימן ט') עומד המום ומזועזע לנוכח החוצפה והעזות של מחבר "השיבה שופטינו", כיון שהאגרות משה אינו אומר זאת כלל, אלא להיפך, הוא מדבר שם על מקרה הפוך שבו הבעל תבע גירושין או היתר ק"ר בבד"צ בני ברק, והאשה ביקשה להתדיין בבית דין הרבני, והגר"נ קרליץ סבר שהצדק עם הבעל מטעם שבד"צ בני ברק הוא בית דין קבוע ואילו בית הדין הרבני אינו בית דין קבוע, [והסכימו עמו מרן הסטייפלער וכן בעל שבט הלוי (כידוע למי שמכירים את המעשה)], וע"כ דן את האשה כסרבנית ורצה ליתן לבעל היתר ק"ר, וע"ז חלק עליו האגרות משה בטענה שאמנם צודק הגרנ"ק שבית דינו הוא בית דין קבוע והרבנות אינה בית דין קבוע, אך מ"מ מאחר שהאשה טוענת שמעדיפה את הרבנות מאחר שיש להם סמכות לכוף את פסקי דיניהם עפ"י החוק לכן אין לדונה כסרבנית במה שאינה מסכימה לבוא לבית דין קבוע.

זו הרמה ההלכתית של "השיבה שופטינו", ולכן לא פלא שאף אחד לא תופס אותו ברצינות... (חוץ מדייני הרבנות, שכנראה מימנה את הוצאת הקונטרס)


ben
הודעות: 2
הצטרף: 28 אפריל 2019, 05:45
סטטוס: לא מחובר

Re: בקשת מידע על קונטרס: "דייני הכזב - בדבר עקירת התורה בבתי הדין הרבניים"

שליחה על ידי ben » 28 אפריל 2019, 06:50

אסף כתב:
23 אפריל 2019, 22:23
כמדומה לי שראיתי חוברת כזאת, אולי נקובה בשם גיטי הכזב, ובד"כ המו"ל של חוברות כאלו אינו חותם את שמו ואינו מתמודד עם טענותיו מול בתי הדין בצורה נכונה כדרכה של תורה, אלא מכה את רעהו בגלוי ואת עצמו מסתיר.
יש לכך סיבה.
ובדרך כלל היא טינה אישית..

ברור שהחוברת מקושטת במכתבי גדולי ישראל שגילו את דעתם לגופו של ענין, כיצד צריך בי"ד לנהוג מצד הדין וכו', אבל גדולי ישראל אינם חותמים על חוברת השמצות עלומה. ומי שמשתמש בהם למטרות אישיות כגון נקמנות וכיו"ב או למטרות פוליטיות שונות, ממוטט את מעמדם של בתי הדין בעיני הציבור. וזה דבר חמור מאד.

אימוץ דרך הפשקווילים והזעקות הלא שקולות אינו אלא המשך של הגישה הרווחת לבקר את כל מה שאפשר ולהביע דעה עצמאית בכל נושא כאילו שבאמת רק עסקנים מנהלים את הדור בכל ענין. שיטה זו של הוצאת הדברים בפרסום עלום אינה אלא כוחנות ותוקפנות לא יהודית שמיוסדת על מידות רעות ותו לא. ודי בהערה זו.

וכידוע הרבה גיטין מתבצעים ברבנות ויש בחוברת כזאת הוצאת לעז נוראי על גיטין שנעשו כדין וממילא על צאצאיהם של המתגרשים רח"ל.

אולי הגישה שלי "תמימה" ולא "יודעת באמת מה קורה", אבל החפץ חיים בוודאי היה נוקט בגישה דומה.

שוב, אם יש למישהו ידיעה ברורה על מקרה ספציפי שקרה הוא חייב ללכת ולתקן בכל דרך שהיא - חוברת כזאת באה אך ורק לקלקל.
ברור שיש לכל אחד שזה נוגע לו, לבדוק מיהו הדיין וכו', ולא הכל תקין וחלק, כי הרי סוף סוף אנחנו בגלות ותלויים בדעת השלטונות, אבל יש הרבה דיינים יראים ושלמים שיושבים שם, ושאין בגיטין שהם מסדרים שום דופי (לא ידוע לי שיש צורך בכל המערכת של בית הדין בשביל לגרש, אלא די בדיין אחד ושני עדים כשרים), וראוי שמי שיודע על בעיה שיעיר את אזנו של מי שנוגע לו שיברר את הנידון אבל אין שום תועלת בזעקות השבר ברחובה של עיר.

תוספת:
ראיתי עתה את החוברת והצצתי בה מקופיא, ובתחילתה הודעה "מרשימה" על החובה לפרסם עוברי עבירה עם ציטוטים מהח"ח לתפארת הכותב.
פשוט וברור - שאין הכוונה לפרסום שכזה!
אם ת"ח בר סמכא ומקובל על גדולי ת"ח שבדור ועל הציבור עומד ומתריע על עוולות כמו שהח"ח בעצמו עשה - מצוה ונכון לתקן על ידי מחאה והודעה רשמית וברורה. אבל אם מחולקת חוברת של כמה עובדות מרעישות "ליידע את הציבור" ואין כל ת"ח שמוכן לחתום עליה, איך אפשר לקבל את הדברים?
אני בטוח שחלק מהדברים נכונים וכמו כל שקר שנסמך על חצאי אמיתות והוצאת דברים מהקשרם, אבל גם אם צודקים הדברים לגמרי - לא זו הדרך ולא זו העיר, ואין דרכינו בכך.
1. לגבי שכתבת: "המו"ל של חוברות כאלו אינו חותם את שמו ואינו מתמודד עם טענותיו מול בתי הדין בצורה נכונה כדרכה של תורה, אלא מכה את רעהו בגלוי ואת עצמו מסתיר. יש לכך סיבה. ובדרך כלל היא טינה אישית.."

מידיעה אישית הסיבה לאנונימיות של הכותבים אינה "טינה אישית" כפי שכתבת, אלא החשש מפתיחת הליך פלילי נגדם לצורך הרתעה מפרסום ביקורת (כגון על ידי סעיף 288 לחוק העונשין: המעליב ... במלים ... דיין ... של בית דין דתי ... כשהם ממלאים תפקידם או בנוגע למילוי תפקידם, דינו - מאסר ששה חדשים) והליך אזרחי (כגון החלטה מתאריך ט"ו באייר התשע"ג (25/04/2013) תיק מספר: 352036/14 ע"י דיין בית דין רבני צבי בן יעקב: בית הדין מוציא בזאת צו, האוסר הוצאת לעז/ ערעור על הגט בכל דרך שהיא, בכתב או בע"פ ... בית הדין ידון את הנ"ל למאסר ממושך בהתאם לחומרת העבירה, וכן לקנס כספי גבוה, הכל בהתאם לחומרת העבירה. וכל המסייע בידו יתן על כך את הדין.)



2. לגבי שכתבת: "ברור שהחוברת מקושטת במכתבי גדולי ישראל שגילו את דעתם לגופו של ענין, כיצד צריך בי"ד לנהוג מצד הדין וכו', אבל גדולי ישראל אינם חותמים על חוברת השמצות עלומה. ומי שמשתמש בהם למטרות אישיות כגון נקמנות וכיו"ב או למטרות פוליטיות שונות, ממוטט את מעמדם של בתי הדין בעיני הציבור. וזה דבר חמור מאד."

גדולי ישראל חתמו על עצומה (פאשקוויל) על האיסור לידון בבית דין רבני, בשל גט מעושה וגזל. משמע גדולי ישראל החתומים אכן רוצים "למוטט את מעמדם של בתי הדין בעיני הציבור" כפי שכתבת, כך שזוהי מצווה לפרסם את הוראתם.


3. לגבי שכתבת: "אימוץ דרך הפשקווילים והזעקות הלא שקולות אינו אלא המשך של הגישה הרווחת לבקר את כל מה שאפשר ולהביע דעה עצמאית בכל נושא כאילו שבאמת רק עסקנים מנהלים את הדור בכל ענין."

הספר "משפטי ישראל" והקונטרסים "גטי הכזב" ו"דיינים הכזב" מכילים מאות רבות של עמודים בה מפורט האיסור לידון בבית הדין רבני, תוך דוגמאות על פסיקות המנוגדות למסורת ההלכה. לכן לא ניתן לקבל טענתך שהביקורת כלפי בית הדין הרבני הינה "פשקווילים וזעקות" בלבד.


4. לגבי שכתבת: "שיטה זו של הוצאת הדברים בפרסום עלום אינה אלא כוחנות ותוקפנות לא יהודית שמיוסדת על מידות רעות ותו לא. ודי בהערה זו."

ראה תשובתי לעיל מספר 1. נהפוך הוא, העלת הטענות יעל הכתב שנעשתה בספר "משפטי ישראל" ובקונטרסים "גטי הכזב" ו"דיינים הכזב" מאפשרת לבית דין רבני להגיב לטענות.


5. לגבי שכתבת: "וכידוע הרבה גיטין מתבצעים ברבנות ויש בחוברת כזאת הוצאת לעז נוראי על גיטין שנעשו כדין וממילא על צאצאיהם של המתגרשים רח"ל."

אכן גדולי ישראל לא סומכים על גט שנעשה בבית דין רבניף כפי שמצוין במודעם וכפי שניתןם להיווכח על ידי התייעצות עם בית דין פרטי (כגון: בד"צ הרב קרליץ, בד"צ העדה החרדית, בד"צ הרב לוין ועוד).


6. לגבי שכתבת: "אולי הגישה שלי "תמימה" ולא "יודעת באמת מה קורה", אבל החפץ חיים בוודאי היה נוקט בגישה דומה."

הינך מתעלם מדברי החפץ חיים עצמו ופוסקים נוספים על ההכרח בפרסום שכזה, המובא בפתיחת הקונטרס "דייני הכזב".


7. לגבי שכתבת: "שוב, אם יש למישהו ידיעה ברורה על מקרה ספציפי שקרה הוא חייב ללכת ולתקן בכל דרך שהיא - חוברת כזאת באה אך ורק לקלקל. ברור שיש לכל אחד שזה נוגע לו, לבדוק מיהו הדיין וכו', ולא הכל תקין וחלק, ... אבל יש הרבה דיינים יראים ושלמים שיושבים שם, ושאין בגיטין שהם מסדרים שום דופי (לא ידוע לי שיש צורך בכל המערכת של בית הדין בשביל לגרש, אלא די בדיין אחד ושני עדים כשרים), וראוי שמי שיודע על בעיה שיעיר את אזנו של מי שנוגע לו שיברר את הנידון אבל אין שום תועלת בזעקות השבר ברחובה של עיר."

גדולי ישראל אוסרים באופן מוחלט וגורף לדון בבית דין רבני, כפי שפורסם במודעתם. לכן טענתך כי "יש הרבה דיינים יראים ושלמים שיושבים שם, ושאין בגיטין שהם מסדרים שום דופי" מנוגדת לפסיקת גדולי ישראל.


8. לגבי שכתבת: "כי הרי סוף סוף אנחנו בגלות ותלויים בדעת השלטונות"

בתי דין פרטיים (כגון: בד"צ הרב קרליץ, בד"צ העדה החרדית, בד"צ הרב לוין ועוד) קיימים, לכן גדולי ישראל פסקו שאסור להתדיין בבית דין רבני.


9. לגבי שכתבת: "תוספת: ראיתי עתה את החוברת והצצתי בה מקופיא, ובתחילתה הודעה "מרשימה" על החובה לפרסם עוברי עבירה עם ציטוטים מהח"ח לתפארת הכותב.
פשוט וברור - שאין הכוונה לפרסום שכזה! אם ת"ח בר סמכא ומקובל על גדולי ת"ח שבדור ועל הציבור עומד ומתריע על עוולות כמו שהח"ח בעצמו עשה - מצוה ונכון לתקן על ידי מחאה והודעה רשמית וברורה. אבל אם מחולקת חוברת של כמה עובדות מרעישות "ליידע את הציבור" ואין כל ת"ח שמוכן לחתום עליה, איך אפשר לקבל את הדברים? אני בטוח שחלק מהדברים נכונים וכמו כל שקר שנסמך על חצאי אמיתות והוצאת דברים מהקשרם, אבל גם אם צודקים הדברים לגמרי - לא זו הדרך ולא זו העיר, ואין דרכינו בכך."

ראה הערותי לעיל.


ובמשה עבדו
הודעות: 50
הצטרף: 19 דצמבר 2018, 10:19
נתן תודה: 31 פעמים
קיבל תודה: 17 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: בקשת מידע על קונטרס: "דייני הכזב - בדבר עקירת התורה בבתי הדין הרבניים"

שליחה על ידי ובמשה עבדו » 28 אפריל 2019, 07:07

בלא כחל ושרק כתב:
28 אפריל 2019, 06:46
כן, כמו לדוגמא מה שמביא שם בחוברת "השיבה שופטינו" בשם האגרות משה, כביכול, שפסק שהרבנות זהו בית דין קבוע וניתן לכפות את הבעל להתדיין שם ולא בבית דין חרדי.

וכל הרואה באגרות משה בפנים (חחו"מ ח"ב סימן ט') עומד המום ומזועזע לנוכח החוצפה והעזות של מחבר "השיבה שופטינו", כיון שהאגרות משה אינו אומר זאת כלל, אלא להיפך, הוא מדבר שם על מקרה הפוך שבו הבעל תבע גירושין או היתר ק"ר בבד"צ בני ברק, והאשה ביקשה להתדיין בבית דין הרבני, והגר"נ קרליץ סבר שהצדק עם הבעל מטעם שבד"צ בני ברק הוא בית דין קבוע ואילו בית הדין הרבני אינו בית דין קבוע, [והסכימו עמו מרן הסטייפלער וכן בעל שבט הלוי (כידוע למי שמכירים את המעשה)], וע"כ דן את האשה כסרבנית ורצה ליתן לבעל היתר ק"ר, וע"ז חלק עליו האגרות משה בטענה שאמנם צודק הגרנ"ק שבית דינו הוא בית דין קבוע והרבנות אינה בית דין קבוע, אך מ"מ מאחר שהאשה טוענת שמעדיפה את הרבנות מאחר שיש להם סמכות לכוף את פסקי דיניהם עפ"י החוק לכן אין לדונה כסרבנית במה שאינה מסכימה לבוא לבית דין קבוע.
זו הרמה ההלכתית של "השיבה שופטינו",
אני לא מאמין, אני הוא שעומד המום ומזועזע נוכח העזות והחוצפה של כבודו שמשקר בהבאתו דברי ההשיבה שופטינו, במה שלא אמר ולא עלתה על לבו, ומוציא אותו שקרן. (האם כבודו הוא מחבר חוברות הכזב? או חברו? זו ממש אותה דרך!).
הרי לך "כל" לשון השיבה שופטינו בזה, והקורא ישפוט באיזו עזות ולשון חלקלקה מנסים להחליק דברי אמת וצדק שנכתבו בעמל ויזע העיקר להעמיד טענותיהם שקריהם וכזביהם, וז"ל:
ובהיותינו בזה ראוי לציין לדבריו היסודיים של הגר"מ פיינשטיין זצ"ל בשו"ת אגרות
משה חו"מ ח"ב סי' ט' בנדון בני זוג חרדיים שהתגוררו בב"ב והבעל ביקש להתדיין בבי"ד
פרטי בעירם והאשה בקשה להתדיין בביה"ד הרבני האיזורי היות ופסקי הדין שם ניתנים
לאכיפה והוצאה לפועל. השאלה הובאה לפני הגר"מ פיינשטיין זצ"ל שהכריע כעמדת האשה
ומיאן לדונה כמסרבת. וז"ל בקיצור, כפי מה שיודע אני מה שהאשה לא באה לב"ד של הדר"ג
אינו מצד שהיא מסרבת, והראו לי כי היא תבעה את בעלה בארבעה פעמים בארבע הזמנות
מבית דין האזורי והיתה ג"כ יותר רוצה בב"ד של הדר"ג. אבל הוא משום שמה שיצא מב"ד
שהבעל חייב לה ולבנותיו לא יהיה אפשר לגבות ממנו כי הממשלה לא תזדקק לזה, ומה שיצא
מב"ד האזורי יכפוהו לשלם ואף אם לא יהיה לו או לא יוכלו לגבות ממנו, יתנו בעדה ובעד
הבנות מה שחייבו למזונות מכסף המדינה ואם האמת כדבריה הא ודאי לא שייך ליתן לו היתר
נשואין ולהוציאה בלא כתובה וכ"ש שלא שייך לפוטרו ממזונות בנותיו וכו', ואין שום כח אחר
לגבות ממנו אלא כשתלך לבית דין האזורי של הרבנות הראשית, שא"כ אין לדונה כמסרבת וכו'
ע"ש. אגב מכאן תשובה מוצאת למ"ש בקונטרס הכזב בכ"ד כנגד הנשים הממאנות להגיע
לבד"צ פרטי וכו' שדינם כמסרבות לדון וכמורדות. באשר לשיטתם כ"ז נעשה מכיון שבביה"ד
הרבני הנשים משיגות זכויות יתר בהשפעת 'ארגוני הנשים' וכו', דליתא וכמ"ש באגרות משה
להדיא לאורך כל התשובה ע"ש, וגם בעיקר הדבר שדי ביה נרגא ראה שם בזה"ל, גם כל הענין
שעושין אשה למורדת מחמת שהיא אינה רוצה לבא לב"ד לדין עמו בענין קבלת הגט משום
שאינה רוצה להתגרש כלל לא ידוע מנא להו זה, דהא אף אם יש לו איזה טענות ליכא שום דין
דיצטרך לגרשה וכו' וכ"ש כשרוצה ללכת לב"ד אחר שלא שייך להחשיבה מורדת וכו' ע"ש,
וע"ע להגרמ"פ זצ"ל גם בחאה"ע ח"ג סי' כ"ט כתב שלא שייך במסורבת דין עוברת על דת
ע"ש. אמנם לאידך גיסא מצאנו לחלק מהפוסקים שכתבו שאשה המסרבת לדון עם בעלה בשום
מקום ובשום אופן אפשר לדונה כמורדת ועוברת על דת אשר מכוח זה חייבת להתגרש (ופתיחת
פתח להיתר נשואין לבעל לשאת אשה שניה) עיין שו"ת דברי חיים אה"ע ח"א סי' נ"א, ספר
יהושע סי' צ"ח, שו"ת מהרש"ם ח"ז סי' קצ"ג, יבי"א ח"ז חאהע"ז סי' ג', שורת הדין חלק ד'
עמ' רס"ו רס"ז פסק הגרא"ח שרמן שליט"א חבר בית הדין הגדול. וראה עוד מאמרו של -
הגרא"י הלוי שליט"א אב"ד ת"א 'חיוב גירושין על האשה בשל התנהגותה' נדפס בשערי צדק
כרך י' עמ' 366 . מ"מ ב"ד הסומך על פסק האג"מ, מאן מירמי ליה מיניה. איך שיהיה חזינא
מיהא דעת האג"מ כי זכותה של האשה להעדיף התדיינות בפני בי"ד רבני על פני התדיינות בפני
בד"ץ פרטי דוקא מפני סמכויות האכיפה שבידיהם וכאמור.
עד כאן לשונו.
ואיה איפה מצא הבליו שטען משמו שהאגר"מ פסק שהוא ב"ד קבוע? אדרבא כמה נזהר ונצמד למכוון, ואף הביא את המחמירים יותר מהגרמ"פ לעניין מורדת, והרי הוא כמבואר!


בלא כחל ושרק
הודעות: 10
הצטרף: 24 אפריל 2019, 17:46
קיבל תודה: 4 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: בקשת מידע על קונטרס: "דייני הכזב - בדבר עקירת התורה בבתי הדין הרבניים"

שליחה על ידי בלא כחל ושרק » 28 אפריל 2019, 07:13

"איך שיהיה חזינא מיהא דעת האג"מ כי זכותה של האשה להעדיף התדיינות בפני בי"ד רבני על פני התדיינות בפני
בד"ץ פרטי דוקא מפני סמכויות האכיפה שבידיהם וכאמור." (מתוך מה שציטטת מדברי ה"השיבה שופטינו")

שקר !!!

האגרות משה כותב שזו זכותה של האשה כנתבעת, ולא שזו זכותה כתובעת !!!


ובמשה עבדו
הודעות: 50
הצטרף: 19 דצמבר 2018, 10:19
נתן תודה: 31 פעמים
קיבל תודה: 17 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: בקשת מידע על קונטרס: "דייני הכזב - בדבר עקירת התורה בבתי הדין הרבניים"

שליחה על ידי ובמשה עבדו » 28 אפריל 2019, 07:25

ben כתב:
28 אפריל 2019, 06:50
הספר "משפטי ישראל" והקונטרסים "גטי הכזב" ו"דיינים הכזב" מכילים מאות רבות של עמודים בה מפורט האיסור לידון בבית הדין רבני, תוך דוגמאות על פסיקות המנוגדות למסורת ההלכה. לכן לא ניתן לקבל טענתך שהביקורת כלפי בית הדין הרבני הינה "פשקווילים וזעקות" בלבד.
ben כתב:
28 אפריל 2019, 06:50
נהפוך הוא, העלת הטענות יעל הכתב שנעשתה בספר "משפטי ישראל" ובקונטרסים "גטי הכזב" ו"דיינים הכזב" מאפשרת לבית דין רבני להגיב לטענות.
נו נו, בחוברת השיבה שופטינו נאלצו להיכנס בעובי הקורה להפריך הכזבים ולהאיר את העיניים במה מדובר באמת בחוברות הכזב...
ben כתב:
28 אפריל 2019, 06:50
גדולי ישראל חתמו על עצומה (פאשקוויל) על האיסור לידון בבית דין רבני, בשל גט מעושה וגזל. משמע גדולי ישראל החתומים אכן רוצים "למוטט את מעמדם של בתי הדין בעיני הציבור" כפי שכתבת, כך שזוהי מצווה לפרסם את הוראתם.
ben כתב:
28 אפריל 2019, 06:50
אכן גדולי ישראל לא סומכים על גט שנעשה בבית דין רבניף כפי שמצוין במודעם
ben כתב:
28 אפריל 2019, 06:50
גדולי ישראל אוסרים באופן מוחלט וגורף לדון בבית דין רבני, כפי שפורסם במודעתם. לכן טענתך כי "יש הרבה דיינים יראים ושלמים שיושבים שם, ושאין בגיטין שהם מסדרים שום דופי" מנוגדת לפסיקת גדולי ישראל.
אולם מה נענה על המבואר לעיל בסתירת המכתב מרובי תשובותיו של הגאון רבי בן ציון מוצפי שליט"א המובאים גם הם לעיל, ובהם הכחשה מפורשת להדיא למה שהתכוונו להביא בשמו במכתב שכבודו מדבר עליו?!


בלא כחל ושרק
הודעות: 10
הצטרף: 24 אפריל 2019, 17:46
קיבל תודה: 4 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: בקשת מידע על קונטרס: "דייני הכזב - בדבר עקירת התורה בבתי הדין הרבניים"

שליחה על ידי בלא כחל ושרק » 28 אפריל 2019, 07:40

ובמשה עבדו כתב:
28 אפריל 2019, 07:25
ben כתב:
28 אפריל 2019, 06:50
הספר "משפטי ישראל" והקונטרסים "גטי הכזב" ו"דיינים הכזב" מכילים מאות רבות של עמודים בה מפורט האיסור לידון בבית הדין רבני, תוך דוגמאות על פסיקות המנוגדות למסורת ההלכה. לכן לא ניתן לקבל טענתך שהביקורת כלפי בית הדין הרבני הינה "פשקווילים וזעקות" בלבד.
ben כתב:
28 אפריל 2019, 06:50
נהפוך הוא, העלת הטענות יעל הכתב שנעשתה בספר "משפטי ישראל" ובקונטרסים "גטי הכזב" ו"דיינים הכזב" מאפשרת לבית דין רבני להגיב לטענות.
נו נו, בחוברת השיבה שופטינו נאלצו להיכנס בעובי הקורה להפריך הכזבים ולהאיר את העיניים במה מדובר באמת בחוברות הכזב...
ben כתב:
28 אפריל 2019, 06:50
גדולי ישראל חתמו על עצומה (פאשקוויל) על האיסור לידון בבית דין רבני, בשל גט מעושה וגזל. משמע גדולי ישראל החתומים אכן רוצים "למוטט את מעמדם של בתי הדין בעיני הציבור" כפי שכתבת, כך שזוהי מצווה לפרסם את הוראתם.
ben כתב:
28 אפריל 2019, 06:50
אכן גדולי ישראל לא סומכים על גט שנעשה בבית דין רבניף כפי שמצוין במודעם
ben כתב:
28 אפריל 2019, 06:50
גדולי ישראל אוסרים באופן מוחלט וגורף לדון בבית דין רבני, כפי שפורסם במודעתם. לכן טענתך כי "יש הרבה דיינים יראים ושלמים שיושבים שם, ושאין בגיטין שהם מסדרים שום דופי" מנוגדת לפסיקת גדולי ישראל.
אולם מה נענה על המבואר לעיל בסתירת המכתב מרובי תשובותיו של הגאון רבי בן ציון מוצפי שליט"א המובאים גם הם לעיל, ובהם הכחשה מפורשת להדיא למה שהתכוונו להביא בשמו במכתב שכבודו מדבר עליו?!
הצחקת אותי, ראשית כל אינך עונה עניינית על טענתי בעניין האגרות משה המובא בעיוות מדהים ב"השיבה שופטינו", ושנית - רב אחד, מכובד ככל שיהיה, מתוך מאה שבעים רבנים, חזר בו כפי הנראה מחתימתו, והוא מביע זאת בדרכים שונות. אז מה הסיפור הגדול?! נשארו 169 רבנים שלא חזרו בהם!


ברסלבר (ליטאי לשעבר)
משתמש ותיק
הודעות: 356
הצטרף: 04 יולי 2018, 21:22
נתן תודה: 85 פעמים
קיבל תודה: 98 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: בקשת מידע על קונטרס: "דייני הכזב - בדבר עקירת התורה בבתי הדין הרבניים"

שליחה על ידי ברסלבר (ליטאי לשעבר) » 28 אפריל 2019, 09:17

@מכון קול יוסף @ובמשה עבדו יש בחוברת בעיקר בחלק הראשון סיפורים מסוימים על מקרים ודיינים ספציפיים. ובתשובות שהבאתם יש תשובה כללית, איך דברים עובדים ולמה. שאלתי האם יש אפשרות שתתנו גם מענה ספיציפי על אותם סיפורים ואישים המתוארים שם?
(קראתי את זה, וזה עשה לי כזו הרגשה רעה ושחור בלב. אשמח מאד להיוווכח שאין בדברים אמת)


יהודי
משתמש ותיק
הודעות: 2766
הצטרף: 06 מרץ 2016, 13:14
נתן תודה: 404 פעמים
קיבל תודה: 531 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: מחובר

Re: בקשת מידע על קונטרס: "דייני הכזב - בדבר עקירת התורה בבתי הדין הרבניים"

שליחה על ידי יהודי » 28 אפריל 2019, 09:36

דווקא אותי אישית לא מפחידים מקרים פרטיים אלא השיטה בכללותה, אם יש הרכבים שעושים עפ"י דין וטעו פעם אחת אי"ז כ"כ נורא (בבתי הדין החרדיים מצויים טעויות לא קצת ג"כ), השאלה אם יש הרכבים בעייתיים בעצם, וזה באמת מדאיג.


בלא כחל ושרק
הודעות: 10
הצטרף: 24 אפריל 2019, 17:46
קיבל תודה: 4 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: בקשת מידע על קונטרס: "דייני הכזב - בדבר עקירת התורה בבתי הדין הרבניים"

שליחה על ידי בלא כחל ושרק » 28 אפריל 2019, 10:23

יהודי כתב:
28 אפריל 2019, 09:36
דווקא אותי אישית לא מפחידים מקרים פרטיים אלא השיטה בכללותה, אם יש הרכבים שעושים עפ"י דין וטעו פעם אחת אי"ז כ"כ נורא (בבתי הדין החרדיים מצויים טעויות לא קצת ג"כ), השאלה אם יש הרכבים בעייתיים בעצם, וזה באמת מדאיג.
השיטה בכללותה היא שיש הרכבים בעייתיים בעצם, ויש הרכבים שלא כ"כ, ולכן ההרכבים מהזן הראשון "סוגרים תיקים" מהר, ודו"ק, ואח"כ מתפנים לטפל בתיקים שהתחילו לידון בפני הרכב יר"ש, ומפני שלא נסגרו תוך שנה / שנתיים הועברו ע"י "הנהלת בתי הדין" ל"הרכב שסוגר תיקים".

מעשים שבכל יום, וכל בעל בהליך גירושין שומע זאת מיד בהתחלה מעורך הדין או הטוען הרבני שלו.

השאלה היא מה זה אומר כלפי בעל שנמצא בהליך גירושין, ויודע איך זה ייגמר (בתוך שנתיים לכל המאוחר), ולכן מסכים לתת גט על אף שעדיין לא כפו אותו, כלומר מה זה אומר לגבי הגט?


אב בבינה
הודעות: 121
הצטרף: 05 מרץ 2016, 22:23
נתן תודה: 56 פעמים
קיבל תודה: 46 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: בקשת מידע על קונטרס: "דייני הכזב - בדבר עקירת התורה בבתי הדין הרבניים"

שליחה על ידי אב בבינה » 28 אפריל 2019, 14:36

לא הבנתי מכל האשכול.
יש שני חוברות? אחד דייני כזב ואחד גיטי כזב?
או זה חוברת אחד



אב בבינה
הודעות: 121
הצטרף: 05 מרץ 2016, 22:23
נתן תודה: 56 פעמים
קיבל תודה: 46 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: בקשת מידע על קונטרס: "דייני הכזב - בדבר עקירת התורה בבתי הדין הרבניים"

שליחה על ידי אב בבינה » 28 אפריל 2019, 15:29

אליהו דניאל כתב:
28 אפריל 2019, 14:50
2 חוברות
איפה אפשר לראות דייני כזב? אולי אחד אפשר לשלוח לי זה באישי?


טעם ודעת
משתמש ותיק
הודעות: 232
הצטרף: 03 אפריל 2019, 15:29
נתן תודה: 28 פעמים
קיבל תודה: 59 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: בקשת מידע על קונטרס: "דייני הכזב - בדבר עקירת התורה בבתי הדין הרבניים"

שליחה על ידי טעם ודעת » 28 אפריל 2019, 15:50

מעדות אישית מפני 'בן משפחתי' ונכנסתי לעובי הקורה, מה אומר ומה אדבר, תסמרנה שערות ראשי 'נחשפתי' לכל המוסד הזה הנקרא בתי דין רבניים, היום 'הרבנים' הם ברמה רדודה שהכל מסתובב סביב 'האייפון' שבידו 'והמדיה' ומה יגידו עליהם בתקשורת, פשוט לראות ולא להאמין שהם עוד ישבו על החמורת שבדינים, ועברתי על הקונטרס הנ"ל אני יכול להעיד באופן אשי שהדברים אמת וגם יציב, יכוללהיות שכותב הקונטרס יש לו נגיעות וכו' וכו', אולם שורה תחתונה הם עבודות ברורות הנראה לעיין רגע רגע שעה שעה,


ייעוץ תורני
משתמש ותיק
הודעות: 317
הצטרף: 27 אפריל 2019, 23:40
נתן תודה: 147 פעמים
קיבל תודה: 71 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: בקשת מידע על קונטרס: "דייני הכזב - בדבר עקירת התורה בבתי הדין הרבניים"

שליחה על ידי ייעוץ תורני » 28 אפריל 2019, 15:51

לטעמי ההקצנה בדיון קצת חסרת פרופורציות.
הרי אין ויכוח על גדלותם של בודדים בתוך הרבנות בעבר וגם בהווה.

ומאידך אין ויכוח שיש במערכת גם את ההיפך הגמור ואכמ"ל.
כי כל ילד יודע שהם נבחרים לא לפי תורה ולא לפי יראה אלא לפי פרוטקציה וקשרים פוליטיים, ויעידו על כך כתלי כלא מעשיהו...

וכיון שלא מזכירים שמות מסויימים, תמהני מה כן הנידון?
אולי האחוזים? או אולי האם רובו ככולו?

אולי הנידון הוא האם עדיין יש יכולת ליחידים הכשרים והראויים להתאמץ בכל זאת ולהיות צדיק ב...
וצ"ע מנין לנו להכריע מסברא בעלמא בנידון מוזר וכוללני כזה.

איך שיהיה הרי לא ידוע על אי מי מגדולי ישראל שלא חתם על עקרונות המכתב שלענ"ד לא חידש חידוש מיוחד אלא בסה"כ השווה בין עוף רבנות לגט רבנות.

ובודאי גם בעוף רבנות תלוי איזו רבנות, ותמיד יתכן בהחלט שהעוף כשר.

אז במחילת כת"ר מה בדיוק הנידון?


בבבלי עז
הודעות: 92
הצטרף: 14 דצמבר 2018, 15:53
נתן תודה: 5 פעמים
קיבל תודה: 15 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: בקשת מידע על קונטרס: "דייני הכזב - בדבר עקירת התורה בבתי הדין הרבניים"

שליחה על ידי בבבלי עז » 28 אפריל 2019, 16:19

מענין למה הוא לא תקף את הרה"ר העכשוי?[חכם יצחק יוסף] טמון פה סרחון.


ייעוץ תורני
משתמש ותיק
הודעות: 317
הצטרף: 27 אפריל 2019, 23:40
נתן תודה: 147 פעמים
קיבל תודה: 71 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: בקשת מידע על קונטרס: "דייני הכזב - בדבר עקירת התורה בבתי הדין הרבניים"

שליחה על ידי ייעוץ תורני » 28 אפריל 2019, 16:41

כי הוא לא דיין.


אמת
הודעות: 31
הצטרף: 28 דצמבר 2015, 21:41
נתן תודה: 10 פעמים
קיבל תודה: 10 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: בקשת מידע על קונטרס: "דייני הכזב - בדבר עקירת התורה בבתי הדין הרבניים"

שליחה על ידי אמת » 28 אפריל 2019, 16:45

גיטי הכזב להורדה
גיטי הכזב.pdf
אין לך את ההרשאות המתאימות על מנת לצפות בקבצים המצורפים להודעה זאת.


אמת
הודעות: 31
הצטרף: 28 דצמבר 2015, 21:41
נתן תודה: 10 פעמים
קיבל תודה: 10 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: בקשת מידע על קונטרס: "דייני הכזב - בדבר עקירת התורה בבתי הדין הרבניים"

שליחה על ידי אמת » 28 אפריל 2019, 16:50

דייני הכזב להורדה
(מגמו מייל עקב גודל הקובץ)


נעול הנושא הקודםהנושא הבא
  • נושאים דומים
    תגובות
    צפיות
    הודעה אחרונה

מי מחובר

משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים | 0 אורחים