היום אחד לעומר או בעומר?


פותח הנושא
זקן ויושב בישיבה
משתמש ותיק
הודעות: 1023
הצטרף: 15 אוקטובר 2018, 21:40
נתן תודה: 64 פעמים
קיבל תודה: 96 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

היום אחד לעומר או בעומר?

שליחה על ידי זקן ויושב בישיבה » 25 אפריל 2019, 15:29

מה פירוש היום יום אחד 'בעומר' לפי נוסח אשכנז?
בשלמא 'לעומר' מובן, סופרים יום אחד למנין הימים שמן העומר ואילך וכו', אבל מה הפירוש בעומר? הרי העומר כבר הוקרב.

סמל אישי של משתמש

מכל מלמדי השכלתי
משתמש ותיק
הודעות: 982
הצטרף: 04 מאי 2018, 17:26
מיקום: בני ברק ישראל
נתן תודה: 176 פעמים
קיבל תודה: 283 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: היום אחד לעומר או בעומר?

שליחה על ידי מכל מלמדי השכלתי » 25 אפריל 2019, 15:45

כמדומה שיש ע"ז משנ"ב מפורש. לא כן?


מבני ברק
הודעות: 34
הצטרף: 09 דצמבר 2018, 17:30
נתן תודה: 18 פעמים
קיבל תודה: 5 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: היום אחד לעומר או בעומר?

שליחה על ידי מבני ברק » 25 אפריל 2019, 16:01

נחלקו בזה כבר גדולי הראשונים(הרשב"א והר"ן) ובט"ז סימן תפט הביא שהאריזל היה אומר לעומר ומ"מ נכון יותר המנהג שאומר בעומר כיון שלעומר היינו לזמן הקרבת העור וכשסופר אחרי זמן הקרבת העומר ואומר לעומר הרי הוא כמשקר שהביא את העומר וזכור לי שאחד מהנושא כלים בשו"ע שם מוסיף שיתכן ויש בזה בל תוסיף שהרי לא שייכת המצוה היום ולכן גם מזהיר שלא לומר בלשם יחוד מצות עשה דאו' רק מצוה בעלמא ונראה לי שנוסח ספרד קאי לשיטתם ואומרים בלשם יחוד לקיים מצות עשה דאו' דקי"ל כהרמב"ם.


פותח הנושא
זקן ויושב בישיבה
משתמש ותיק
הודעות: 1023
הצטרף: 15 אוקטובר 2018, 21:40
נתן תודה: 64 פעמים
קיבל תודה: 96 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: היום אחד לעומר או בעומר?

שליחה על ידי זקן ויושב בישיבה » 25 אפריל 2019, 16:52

מבני ברק כתב:
25 אפריל 2019, 16:01
נחלקו בזה כבר גדולי הראשונים(הרשב"א והר"ן) ובט"ז סימן תפט הביא שהאריזל היה אומר לעומר ומ"מ נכון יותר המנהג שאומר בעומר כיון שלעומר היינו לזמן הקרבת העור וכשסופר אחרי זמן הקרבת העומר ואומר לעומר הרי הוא כמשקר שהביא את העומר וזכור לי שאחד מהנושא כלים בשו"ע שם מוסיף שיתכן ויש בזה בל תוסיף שהרי לא שייכת המצוה היום ולכן גם מזהיר שלא לומר בלשם יחוד מצות עשה דאו' רק מצוה בעלמא ונראה לי שנוסח ספרד קאי לשיטתם ואומרים בלשם יחוד לקיים מצות עשה דאו' דקי"ל כהרמב"ם.
עדיין לא ענית, מה הפירוש 'בעומר'?


אסף
הודעות: 192
הצטרף: 20 פברואר 2019, 01:36
נתן תודה: 93 פעמים
קיבל תודה: 84 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: היום אחד לעומר או בעומר?

שליחה על ידי אסף » 25 אפריל 2019, 17:09

אולי תסביר קודם מהי "ספירת העומר" - וכי סופרים את העומר.
התשובה לזה תענה גם על שאלתך.

ויעוי' בספר שיעורי רבינו
הגר"מ שפירא זצ"ל


אסף
הודעות: 192
הצטרף: 20 פברואר 2019, 01:36
נתן תודה: 93 פעמים
קיבל תודה: 84 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: היום אחד לעומר או בעומר?

שליחה על ידי אסף » 27 אפריל 2019, 21:16

זקן ויושב בישיבה כתב:
25 אפריל 2019, 16:52
מבני ברק כתב:
25 אפריל 2019, 16:01
נחלקו בזה כבר גדולי הראשונים(הרשב"א והר"ן) ובט"ז סימן תפט הביא שהאריזל היה אומר לעומר ומ"מ נכון יותר המנהג שאומר בעומר כיון שלעומר היינו לזמן הקרבת העור וכשסופר אחרי זמן הקרבת העומר ואומר לעומר הרי הוא כמשקר שהביא את העומר וזכור לי שאחד מהנושא כלים בשו"ע שם מוסיף שיתכן ויש בזה בל תוסיף שהרי לא שייכת המצוה היום ולכן גם מזהיר שלא לומר בלשם יחוד מצות עשה דאו' רק מצוה בעלמא ונראה לי שנוסח ספרד קאי לשיטתם ואומרים בלשם יחוד לקיים מצות עשה דאו' דקי"ל כהרמב"ם.
עדיין לא ענית, מה הפירוש 'בעומר'?
להלן הציטוט מהט"ז שמבאר הלשון 'בעומר':
היום יום אח' בעומר. - כן מנהגנו אבל בדברי הר"ן סוף פסחים שמביא ב"י נזכר שם לעומר בלמ"ד ונראה יותר נכון מנהגנו דהא ביום אחד שמנינן בתחלת ליל י"ו הוי פי' במנין ימי העומר אשר יביאו למחר ביום י"ו ובימים אחרים הוי ג"כ שפיר דאמנין יומי דעומר קאי כולם משא"כ אם תאמר לעומר תהיה הכוונה בליל י"ו לעומ' דהיינו למה שכבר הביאו אבל בעומר לא קאי רק על ימי העומר דא"א לפרשו על ההבאה דהבי"ת משמע בתוך משא"כ בלמ"ד אפשר לפרשו על ההבאה כנלע"ד


פותח הנושא
זקן ויושב בישיבה
משתמש ותיק
הודעות: 1023
הצטרף: 15 אוקטובר 2018, 21:40
נתן תודה: 64 פעמים
קיבל תודה: 96 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: היום אחד לעומר או בעומר?

שליחה על ידי זקן ויושב בישיבה » 27 אפריל 2019, 21:34

אסף כתב:
25 אפריל 2019, 17:09
אולי תסביר קודם מהי "ספירת העומר" - וכי סופרים את העומר.
התשובה לזה תענה גם על שאלתך.

ויעוי' בספר שיעורי רבינו
הגר"מ שפירא זצ"ל
אני מחפש פשט.. עוד לפני הגר"מ שפירא.


נחפשה דרכינו
משתמש ותיק
הודעות: 363
הצטרף: 19 פברואר 2019, 00:18
נתן תודה: 29 פעמים
קיבל תודה: 49 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: היום אחד לעומר או בעומר?

שליחה על ידי נחפשה דרכינו » 28 אפריל 2019, 06:57

יתכן ששם תמצא את הפשט


יעקב שלם
משתמש ותיק
הודעות: 448
הצטרף: 10 אפריל 2018, 11:52
נתן תודה: 152 פעמים
קיבל תודה: 120 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: היום אחד לעומר או בעומר?

שליחה על ידי יעקב שלם » 28 אפריל 2019, 09:38

זקן ויושב בישיבה כתב:
27 אפריל 2019, 21:34
אני מחפש פשט.. עוד לפני הגר"מ שפירא.
למרבה הפלא יש הרבה דברים שרק שם יש פשט
מנסיון


חגי פאהן
משתמש ותיק
הודעות: 296
הצטרף: 12 פברואר 2017, 08:00
נתן תודה: 104 פעמים
קיבל תודה: 107 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: היום אחד לעומר או בעומר?

שליחה על ידי חגי פאהן » 28 אפריל 2019, 12:11

אסף כתב:
27 אפריל 2019, 21:16
זקן ויושב בישיבה כתב:
25 אפריל 2019, 16:52
מבני ברק כתב:
25 אפריל 2019, 16:01
נחלקו בזה כבר גדולי הראשונים(הרשב"א והר"ן) ובט"ז סימן תפט הביא שהאריזל היה אומר לעומר ומ"מ נכון יותר המנהג שאומר בעומר כיון שלעומר היינו לזמן הקרבת העור וכשסופר אחרי זמן הקרבת העומר ואומר לעומר הרי הוא כמשקר שהביא את העומר וזכור לי שאחד מהנושא כלים בשו"ע שם מוסיף שיתכן ויש בזה בל תוסיף שהרי לא שייכת המצוה היום ולכן גם מזהיר שלא לומר בלשם יחוד מצות עשה דאו' רק מצוה בעלמא ונראה לי שנוסח ספרד קאי לשיטתם ואומרים בלשם יחוד לקיים מצות עשה דאו' דקי"ל כהרמב"ם.
עדיין לא ענית, מה הפירוש 'בעומר'?
להלן הציטוט מהט"ז שמבאר הלשון 'בעומר':
היום יום אח' בעומר. - כן מנהגנו אבל בדברי הר"ן סוף פסחים שמביא ב"י נזכר שם לעומר בלמ"ד ונראה יותר נכון מנהגנו דהא ביום אחד שמנינן בתחלת ליל י"ו הוי פי' במנין ימי העומר אשר יביאו למחר ביום י"ו ובימים אחרים הוי ג"כ שפיר דאמנין יומי דעומר קאי כולם משא"כ אם תאמר לעומר תהיה הכוונה בליל י"ו לעומ' דהיינו למה שכבר הביאו אבל בעומר לא קאי רק על ימי העומר דא"א לפרשו על ההבאה דהבי"ת משמע בתוך משא"כ בלמ"ד אפשר לפרשו על ההבאה כנלע"ד
היה אפשר להשיב, שודאי "יומי דעומר" נקראים כך ע"ש שמתחילין ביום הבאת עומר התנופה. ו'לעומר' משמעו ליום הנפת העומר, ומקצת יום ככולו, ולכן אפשר לומר בליל י"ו לעומר. ואינו דוקא למה שכבר הביאו, שהרי כתוב 'בשנת שלש למלכו', וטרם עברו שלש שנים שלמות.


פותח הנושא
זקן ויושב בישיבה
משתמש ותיק
הודעות: 1023
הצטרף: 15 אוקטובר 2018, 21:40
נתן תודה: 64 פעמים
קיבל תודה: 96 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: היום אחד לעומר או בעומר?

שליחה על ידי זקן ויושב בישיבה » 28 אפריל 2019, 12:13

חגי פאהן כתב:
28 אפריל 2019, 12:11
אסף כתב:
27 אפריל 2019, 21:16
זקן ויושב בישיבה כתב:
25 אפריל 2019, 16:52
עדיין לא ענית, מה הפירוש 'בעומר'?
להלן הציטוט מהט"ז שמבאר הלשון 'בעומר':
היום יום אח' בעומר. - כן מנהגנו אבל בדברי הר"ן סוף פסחים שמביא ב"י נזכר שם לעומר בלמ"ד ונראה יותר נכון מנהגנו דהא ביום אחד שמנינן בתחלת ליל י"ו הוי פי' במנין ימי העומר אשר יביאו למחר ביום י"ו ובימים אחרים הוי ג"כ שפיר דאמנין יומי דעומר קאי כולם משא"כ אם תאמר לעומר תהיה הכוונה בליל י"ו לעומ' דהיינו למה שכבר הביאו אבל בעומר לא קאי רק על ימי העומר דא"א לפרשו על ההבאה דהבי"ת משמע בתוך משא"כ בלמ"ד אפשר לפרשו על ההבאה כנלע"ד
היה אפשר להשיב, שודאי "יומי דעומר" נקראים כך ע"ש שמתחילין ביום הבאת עומר התנופה. ו'לעומר' משמעו ליום הנפת העומר, ומקצת יום ככולו, ולכן אפשר לומר בליל י"ו לעומר. ואינו דוקא למה שכבר הביאו, שהרי כתוב 'בשנת שלש למלכו', וטרם עברו שלש שנים שלמות.
בינתיים עדיין לא זכיתי להבין אף מדברי הט"ז מה הפירוש בעומר?


מאן דהו
משתמש ותיק
הודעות: 2412
הצטרף: 28 פברואר 2019, 21:53
נתן תודה: 1478 פעמים
קיבל תודה: 316 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: היום אחד לעומר או בעומר?

שליחה על ידי מאן דהו » 28 אפריל 2019, 21:10

שמעתי אתמול יהודי שסופר פעמים. פעם אחת בעומר ופעם שניה לעומר ונפלאתי..


מבני ברק
הודעות: 34
הצטרף: 09 דצמבר 2018, 17:30
נתן תודה: 18 פעמים
קיבל תודה: 5 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: היום אחד לעומר או בעומר?

שליחה על ידי מבני ברק » 29 אפריל 2019, 00:43

מה הפלא הגדול? באמת הרי כבר התבאר ששני הנוסחאות הם ספירה לשני דברים וממילא יתכן שלא יצא יד"ח לשיטה השניה ואדרבא אני התקשתי למה כולם לא עושים כך


מאן דהו
משתמש ותיק
הודעות: 2412
הצטרף: 28 פברואר 2019, 21:53
נתן תודה: 1478 פעמים
קיבל תודה: 316 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: היום אחד לעומר או בעומר?

שליחה על ידי מאן דהו » 29 אפריל 2019, 00:53

מבני ברק כתב:
29 אפריל 2019, 00:43
מה הפלא הגדול? באמת הרי כבר התבאר ששני הנוסחאות הם ספירה לשני דברים וממילא יתכן שלא יצא יד"ח לשיטה השניה ואדרבא אני התקשתי למה כולם לא עושים כך
עצה זו הוזכרה בהלכה היכן שהוא?
מדוע שאדם לא יקרא שמע ישראל שלושה פעמים ויותר כל פעם כנגד מבטא אחד?
או יתפלל שמונה עשרה בכל הנוסחותא סתם לצורך הדגומא


יעקב שלם
משתמש ותיק
הודעות: 448
הצטרף: 10 אפריל 2018, 11:52
נתן תודה: 152 פעמים
קיבל תודה: 120 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: היום אחד לעומר או בעומר?

שליחה על ידי יעקב שלם » 29 אפריל 2019, 03:29

מאן דהו כתב:
29 אפריל 2019, 00:53
עצה זו הוזכרה בהלכה היכן שהוא?
נראה לי שהגרח"ק אמר שמי שרוצה לצאת ידי חובת כל הדיעות בתפילין צריך להניח 64 סוגים
מ"מ הדמיון לשמו"ע לא מתחיל

אבל בעצם זה נידון לגבי היחס בכל החומרות
וההגדרה היא שחומרא שלא מתאימה לעושה היא יוהרא


זאת נחמתי
הודעות: 58
הצטרף: 12 אפריל 2019, 00:27
נתן תודה: 4 פעמים
קיבל תודה: 7 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: היום אחד לעומר או בעומר?

שליחה על ידי זאת נחמתי » 29 אפריל 2019, 05:13

מבני ברק כתב:
29 אפריל 2019, 00:43
מה הפלא הגדול? באמת הרי כבר התבאר ששני הנוסחאות הם ספירה לשני דברים וממילא יתכן שלא יצא יד"ח לשיטה השניה ואדרבא אני התקשתי למה כולם לא עושים כך
יוצאים ידי חובה גם אם לא מזכירים את ענין העומר כלל, מספיק להזכיר את מנין הימים.

ומכאן לשאלה הידועה בענין זכור - האם אפשר לתקן אחרי שכבר יצאו ידי חובה .


זאת נחמתי
הודעות: 58
הצטרף: 12 אפריל 2019, 00:27
נתן תודה: 4 פעמים
קיבל תודה: 7 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: היום אחד לעומר או בעומר?

שליחה על ידי זאת נחמתי » 29 אפריל 2019, 05:20

יעקב שלם כתב:
29 אפריל 2019, 03:29
מאן דהו כתב:
29 אפריל 2019, 00:53
עצה זו הוזכרה בהלכה היכן שהוא?
נראה לי שהגרח"ק אמר שמי שרוצה לצאת ידי חובת כל הדיעות בתפילין צריך להניח 64 סוגים
הובא בקונטרס עץ החיים (מודפס בסוף נפש החיים )בשם אדונינו הגר"א
ושם כתוב 24 זוגות.
אבל אולי הגרח"ק הצליח להגיע ל-64...


חגי פאהן
משתמש ותיק
הודעות: 296
הצטרף: 12 פברואר 2017, 08:00
נתן תודה: 104 פעמים
קיבל תודה: 107 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: היום אחד לעומר או בעומר?

שליחה על ידי חגי פאהן » 29 אפריל 2019, 10:12

זקן ויושב בישיבה כתב:
28 אפריל 2019, 12:13
חגי פאהן כתב:
28 אפריל 2019, 12:11
אסף כתב:
27 אפריל 2019, 21:16
להלן הציטוט מהט"ז שמבאר הלשון 'בעומר':
היום יום אח' בעומר. - כן מנהגנו אבל בדברי הר"ן סוף פסחים שמביא ב"י נזכר שם לעומר בלמ"ד ונראה יותר נכון מנהגנו דהא ביום אחד שמנינן בתחלת ליל י"ו הוי פי' במנין ימי העומר אשר יביאו למחר ביום י"ו ובימים אחרים הוי ג"כ שפיר דאמנין יומי דעומר קאי כולם משא"כ אם תאמר לעומר תהיה הכוונה בליל י"ו לעומ' דהיינו למה שכבר הביאו אבל בעומר לא קאי רק על ימי העומר דא"א לפרשו על ההבאה דהבי"ת משמע בתוך משא"כ בלמ"ד אפשר לפרשו על ההבאה כנלע"ד
היה אפשר להשיב, שודאי "יומי דעומר" נקראים כך ע"ש שמתחילין ביום הבאת עומר התנופה. ו'לעומר' משמעו ליום הנפת העומר, ומקצת יום ככולו, ולכן אפשר לומר בליל י"ו לעומר. ואינו דוקא למה שכבר הביאו, שהרי כתוב 'בשנת שלש למלכו', וטרם עברו שלש שנים שלמות.
בינתיים עדיין לא זכיתי להבין אף מדברי הט"ז מה הפירוש בעומר?
פירוש בעומר = בתוך התקופה הנקראת 'העומר'.


מבני ברק
הודעות: 34
הצטרף: 09 דצמבר 2018, 17:30
נתן תודה: 18 פעמים
קיבל תודה: 5 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: היום אחד לעומר או בעומר?

שליחה על ידי מבני ברק » 29 אפריל 2019, 10:17

זאת נחמתי כתב:
29 אפריל 2019, 05:13
מבני ברק כתב:
29 אפריל 2019, 00:43
מה הפלא הגדול? באמת הרי כבר התבאר ששני הנוסחאות הם ספירה לשני דברים וממילא יתכן שלא יצא יד"ח לשיטה השניה ואדרבא אני התקשתי למה כולם לא עושים כך
יוצאים ידי חובה גם אם לא מזכירים את ענין העומר כלל, מספיק להזכיר את מנין הימים.

ומכאן לשאלה הידועה בענין זכור - האם אפשר לתקן אחרי שכבר יצאו ידי חובה .
יוצאים יד"ח רק אם אממנה ימים סתם אבל אם מנה למנין אחר פשוט שלא יצא ועין לעיל שהם שני ספירות שונות


פותח הנושא
זקן ויושב בישיבה
משתמש ותיק
הודעות: 1023
הצטרף: 15 אוקטובר 2018, 21:40
נתן תודה: 64 פעמים
קיבל תודה: 96 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: היום אחד לעומר או בעומר?

שליחה על ידי זקן ויושב בישיבה » 29 אפריל 2019, 10:19

זאת נחמתי כתב:
29 אפריל 2019, 05:20
יעקב שלם כתב:
29 אפריל 2019, 03:29
מאן דהו כתב:
29 אפריל 2019, 00:53
עצה זו הוזכרה בהלכה היכן שהוא?
נראה לי שהגרח"ק אמר שמי שרוצה לצאת ידי חובת כל הדיעות בתפילין צריך להניח 64 סוגים
הובא בקונטרס עץ החיים (מודפס בסוף נפש החיים )בשם אדונינו הגר"א
ושם כתוב 24 זוגות.
אבל אולי הגרח"ק הצליח להגיע ל-64...
מה ענין הגרח"ק לכאן? אולי התבלבלת עם הגר"ח מוולאז'ין.


פותח הנושא
זקן ויושב בישיבה
משתמש ותיק
הודעות: 1023
הצטרף: 15 אוקטובר 2018, 21:40
נתן תודה: 64 פעמים
קיבל תודה: 96 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: היום אחד לעומר או בעומר?

שליחה על ידי זקן ויושב בישיבה » 29 אפריל 2019, 10:26

חגי פאהן כתב:
29 אפריל 2019, 10:12
זקן ויושב בישיבה כתב:
28 אפריל 2019, 12:13
חגי פאהן כתב:
28 אפריל 2019, 12:11
היה אפשר להשיב, שודאי "יומי דעומר" נקראים כך ע"ש שמתחילין ביום הבאת עומר התנופה. ו'לעומר' משמעו ליום הנפת העומר, ומקצת יום ככולו, ולכן אפשר לומר בליל י"ו לעומר. ואינו דוקא למה שכבר הביאו, שהרי כתוב 'בשנת שלש למלכו', וטרם עברו שלש שנים שלמות.
בינתיים עדיין לא זכיתי להבין אף מדברי הט"ז מה הפירוש בעומר?
פירוש בעומר = בתוך התקופה הנקראת 'העומר'.
אתה מתכוון לתקופת הקציר ועשיית עומרים?
אם כן אין זה מתייחס כלל לקרבן העומר, והרי בתורה כתוב וספרתם לכם וכו' מיום הביאכם את עומר התנופה.
דרך אגב, אני מתעורר הרי עומר בתורה לענין ספירת העומר הכוונה למידה של עשירית האיפה כמו שכתב רש"י מהפסוק וימדו בעומר לענין מן ושם כתב רשי עומר שם מדה הוא. וצריך עיון מה הקשר בין עומר לעשירית האיפה לעמרים בשדה, אולי סתם עומר בשדה הוא בשיעור של עשירית האיפה.


חגי פאהן
משתמש ותיק
הודעות: 296
הצטרף: 12 פברואר 2017, 08:00
נתן תודה: 104 פעמים
קיבל תודה: 107 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: היום אחד לעומר או בעומר?

שליחה על ידי חגי פאהן » 29 אפריל 2019, 11:05

זקן ויושב בישיבה כתב:
29 אפריל 2019, 10:26
חגי פאהן כתב:
29 אפריל 2019, 10:12
זקן ויושב בישיבה כתב:
28 אפריל 2019, 12:13
בינתיים עדיין לא זכיתי להבין אף מדברי הט"ז מה הפירוש בעומר?
פירוש בעומר = בתוך התקופה הנקראת 'העומר'.
אתה מתכוון לתקופת הקציר ועשיית עומרים?
אם כן אין זה מתייחס כלל לקרבן העומר, והרי בתורה כתוב וספרתם לכם וכו' מיום הביאכם את עומר התנופה.
דרך אגב, אני מתעורר הרי עומר בתורה לענין ספירת העומר הכוונה למידה של עשירית האיפה כמו שכתב רש"י מהפסוק וימדו בעומר לענין מן ושם כתב רשי עומר שם מדה הוא. וצריך עיון מה הקשר בין עומר לעשירית האיפה לעמרים בשדה, אולי סתם עומר בשדה הוא בשיעור של עשירית האיפה.
כוונת הט"ז היא לתקופת מ"ט הימים של ספירת העומר. נכון שתקופה זו מכונה 'העומר' על שם ספירת העומר, וספירת העומר מכונה כך על שם עומר התנופה, אך ס"ל שבדיעבד אחר שהיא כבר קרויה 'ימי העומר' עדיף לפרש עליה את כוונת הברכה מאשר לומר 'לעומר' בליל י"ו.

שלח תגובה הנושא הקודםהנושא הבא
  • נושאים דומים
    תגובות
    צפיות
    הודעה אחרונה

מי מחובר

משתמש הגולש בפורום זה: אין משתמשים רשומים | 1 אורח