ניסוך המים
משתמש רגיל
האם מישהו יכול לתת סקירה קצרה על דרך לימודו של הרב יוסף ענגיל
הנה לך סקירה באדיבות המכלולניסוך המים אמר:האם מישהו יכול לתת סקירה קצרה על דרך לימודו של הרב יוסף ענגיל
או על קושיית הבית יוסף, או על הקושיה למ"ד בעלים מפגלים איך מהני בדיקת המים של הסוטה הרי היא תפגל במחשבתה את קרבנה.חלק א׳ ממעל אמר:דרך אגב, על איזה קושיא נכתב ספרו ׳גבורות שמונים׳?
מתחזק אמר:או על קושיית הבית יוסף, או על הקושיה למ"ד בעלים מפגלים איך מהני בדיקת המים של הסוטה הרי היא תפגל במחשבתה את קרבנה.חלק א׳ ממעל אמר:דרך אגב, על איזה קושיא נכתב ספרו ׳גבורות שמונים׳?
אינני זוכר על איזה מהם.
הצד השוה אמר:יש השבוע מאמר בקובץ גליונות.
מוזר, כשהוא נפטר הרב וואזנר היה ילד כבן 7.יצחק אמר:שמעתי סיפור שהוא (ר"י ענגיל) אמר להרב וואזנר
אכן לא דייקתירוצה להתעלות אמר:מוזר, כשהוא נפטר הרב וואזנר היה ילד כבן 7.יצחק אמר:שמעתי סיפור שהוא (ר"י ענגיל) אמר להרב וואזנר
זכרוני שראיתי שדברי הרב וואזנר זי"ע הובאו בסוף ספר תפארת יוסף (בראשית) בשם רבי מאיר שפירא מלובלין (במבוא בסוף הספר עמ' 27) (יש שם גם על דרך לימודו של הר"י ענגיל)יצחק אמר:אכן לא דייקתירוצה להתעלות אמר:מוזר, כשהוא נפטר הרב וואזנר היה ילד כבן 7.יצחק אמר:שמעתי סיפור שהוא (ר"י ענגיל) אמר להרב וואזנר
שמעתי את הסיפור כך: הרב וואזנר אמר שר"י ענגיל אמר.. אני הוספתי בטעות שהוא אמר להרב וואזנר.
רק להוסיף על דבריך הרוגעצ'ובער היה המשיב של הדור, וכפי הנראה ודאי שהיה מפורסם לגדול הרבה יותר מהר''י ענגיל.יצחק אמר:כידוע שיש הרבה דמיון בין הצפנת פענח לר"י ענגיל, שניהם השתמשו בהגדרות וחקירות דקות (נשמע לפעמים פילוסופי) כשהם משתמשים בבקיאות המדהימה שלהם בכל מילה בש"ס כדי להראות את ההגדרות שלהם
שמעתי סיפור שהוא (ר"י ענגיל) אמר להרב וואזנר, ההבדל ביני להצפנת פענח שהוא כמו ערב פסח לפני שריפת חמץ (שהכל בלגן) ואני כמו ערב פסח אחרי שהכל מוכן לסעודה (שהכל מסודר)
בלי שטויות, בבקשה.כמעיין המתגבר אמר:רק להוסיף על דבריך הרוגעצ'ובער היה המשיב של הדור, וכפי הנראה ודאי שהיה מפורסם לגדול הרבה יותר מהר''י ענגיל.
ובכן אמר:בלי שטויות, בבקשה.כמעיין המתגבר אמר:רק להוסיף על דבריך הרוגעצ'ובער היה המשיב של הדור, וכפי הנראה ודאי שהיה מפורסם לגדול הרבה יותר מהר''י ענגיל.
(אילו הרוגעצובר היה מבטיח שמי שידפיס ספריו יזכה לכל טוב, היית רואה כתבות על הרוגעצובער כמו שבזמננו רואים על מהר''י ענגיל חדשים לבקרים, לגוף הענין אני מכיר מעט את הספרים של מהר''י ענגיל וגם את של הרוגעצובער אבל ודאי שלא כתבתי כן על סמך זה, אלא מחמת שבספרי היסטוריה וסיפורי הדורות הרוגעצובר מוזכר אין ספור פעמים ותשובותיו בהלכה נשלחו לרבבות לכל קצוי עולם, ולעומת זה על מהר''י ענגיל שומעים הרבה פחות בסיפורי ההיסטוריה, דהיינו כוונתי ספרים רציניים ולא של סופרים בעלמא).ובכן אמר:בלי שטויות, בבקשה.כמעיין המתגבר אמר:רק להוסיף על דבריך הרוגעצ'ובער היה המשיב של הדור, וכפי הנראה ודאי שהיה מפורסם לגדול הרבה יותר מהר''י ענגיל.
לא הייתי קורא לדבריך 'שטויות' על סמך 'כתבות על מהר"י ענגיל חדשים לבקרים'.כמעיין המתגבר אמר:(אילו הרוגעצובר היה מבטיח שמי שידפיס ספריו יזכה לכל טוב, היית רואה כתבות על הרוגעצובער כמו שבזמננו רואים על מהר''י ענגיל חדשים לבקרים, לגוף הענין אני מכיר מעט את הספרים של מהר''י ענגיל וגם את של הרוגעצובער אבל ודאי שלא כתבתי כן על סמך זה, אלא מחמת שבספרי היסטוריה וסיפורי הדורות הרוגעצובר מוזכר אין ספור פעמים ותשובותיו בהלכה נשלחו לרבבות לכל קצוי עולם, ולעומת זה על מהר''י ענגיל שומעים הרבה פחות בסיפורי ההיסטוריה, דהיינו כוונתי ספרים רציניים ולא של סופרים בעלמא).ובכן אמר:בלי שטויות, בבקשה.כמעיין המתגבר אמר:רק להוסיף על דבריך הרוגעצ'ובער היה המשיב של הדור, וכפי הנראה ודאי שהיה מפורסם לגדול הרבה יותר מהר''י ענגיל.
לדעת מר, מהר"י ענגיל כתב יותר תשובות הלכתיות מהגאון דראגאטשאוו?שמח בחור אמר:ואמנם הרוגוצ'ובר היה יותר מפורסם אך עיקר פרסומו (לפחות כיום...) הוא בתור אייקון, ולא בתור פוסק.
הוא מפורסם יותר בכל היבט שהוא.שמח בחור אמר:היות ואיני יודע איני מחווה דעה, אך הוויכוח כאן הוא מי היה יותר מפורסם כפוסק ולא מי היה יותר מפורסם. ואמנם הרוגוצ'ובר היה יותר מפורסם אך עיקר פרסומו (לפחות כיום...) הוא בתור אייקון, ולא בתור פוסק.
כמדומני שהספר על סוטה הוא שבעים פנים לתורה, וגבורות שמונים הוא על קושיא אחרת.בעניין סוטה
גבורות שמונים הוא על הקושיא מסוטה ושבעים פנים לתורה הוא על סתירת סוגיא דפסחים דף מ"ב ע"ב בסוגיא דזבחים דף צ"ז ע"בכמדומני שהספר על סוטה הוא שבעים פנים לתורה, וגבורות שמונים הוא על קושיא אחרת.
כמדומה שהגרי ענגיל נפטר צעיר יחסית לעומת זמן פרסומו של הצ"פ , ומפה יצאו התאוריות הנ"לרק להוסיף על דבריך הרוגעצ'ובער היה המשיב של הדור, וכפי הנראה ודאי שהיה מפורסם לגדול הרבה יותר מהר''י ענגיל.