תפירת פאות בתשעת הימים.

Elhanan

משתמש ותיק
הרמ"א על תפירת בגדים כותב ונהגו להקל.

יש תופרות פאות שאמרה לאשתי שרב פסק לה שאסור לה לתפור פאות בימים אלו, השאלה היא מדוע אסר לה הרב?

 
 

קצר לעניין

משתמש ותיק
Elhanan אמר:
הרמ"א על תפירת בגדים כותב ונהגו להקל.

ויש תופרות פאות שאמרה לאשתי שרב פסק לה שאסור לה לתפור פאות, השאלה היא מדוע אסר לה הרב?

 

בפרט שבזה"ז נשים צריכות פאות כמו שבזמנם אנשים היו צריכים בגדים ולכן הקילו
ובפרט שאחע"א..
 

שינובה

משתמש ותיק
Elhanan אמר:
הרמ"א על תפירת בגדים כותב ונהגו להקל.

יש תופרות פאות שאמרה לאשתי שרב פסק לה שאסור לה לתפור פאות בימים אלו, השאלה היא מדוע אסר לה הרב?
שהרב יתפור פאות במקום לפסוק
 
 

שינובה

משתמש ותיק
Elhanan אמר:
שינובה אמר:
משיב כהלכה אמר:
למה הזלזול הזה ברבנים?
הוראה זו מזלזלת ברבנים 



אני שאני שומע פסיקה שהיא נראת לי נגד ההלכה אני מנסה לבדוק האם פספסתי משהו.
אולי הרב הזה היה משיב כהלכה , נשמע שהוא מוכן לחזור בו
 
 

דוד ה.

משתמש ותיק
בנוגע לנדון המקורי באשכול, לגבי תפירת בגדים דברי הרב סבירים, שהרי הרמ"א מתיר אבל השו"ע אוסר והגר"א אף הוא אוסר, ואף מי שמתיר זה רק אם קיבלה את הבגדים קודם תשעת הימים אבל לא לקבל עבודה בתשעת הימים.
כך שיש לבדוק כאן, האם שואל או הנשאל קבלו הוראות מרן, האם השואל או הנשאל קבלו הוראות הגר"א, האם העבודה התקבלה לפני תשעת הימים, (ואם שבוע שחל בו הוא השנה כל תשעת הימים שזה מחלוקת, העניין חמור יותר), האם היה לה צורך גדול לעבוד או שאמרה שיכולה לחכות כי הרי ודאי שעדיף לא לעבוד.

אכן בנוגע לתפירת פאות יש לדון אם לדמות זאת לבגדים מצד השמחה שיש בתפירת בגד מול השמחה שיש בתפירת פאה, וכמובן שא יש בזה את ענין שתיה ושתי איני יודע איך תופרים שערות אבל רק אם יש שם שתי וערב תהיה בעיה. והבו שלא לוסיף עלה.
 

Elhanan

משתמש ותיק
פותח הנושא
דוד ה. אמר:
בנוגע לנדון המקורי באשכול, לגבי תפירת בגדים דברי הרב סבירים, שהרי הרמ"א מתיר אבל השו"ע אוסר והגר"א אף הוא אוסר, ואף מי שמתיר זה רק אם קיבלה את הבגדים קודם תשעת הימים אבל לא לקבל עבודה בתשעת הימים.
כך שיש לבדוק כאן, האם שואל או הנשאל קבלו הוראות מרן, הולכים לפי פסיקת הרמ"א  האם השואל או הנשאל קבלו הוראות הגר"א, האם העבודה התקבלה לפני תשעת הימים השאלה היתה גם על יצור לצורך מכירה  , (ואם שבוע שחל בו הוא השנה כל תשעת הימים שזה מחלוקת, העניין חמור יותר ידוע לי שפוסקים להקל ), האם היה לה צורך גדול לעבוד או שאמרה שיכולה לחכות כי הרי ודאי שעדיף לא לעבוד פסק לה שאסור ולא שראוי להחמיר.

אכן בנוגע לתפירת פאות יש לדון אם לדמות זאת לבגדים מצד השמחה שיש בתפירת בגד מול השמחה שיש בתפירת פאה, וכמובן שא יש בזה את ענין שתיה ושתי איני יודע איך תופרים שערות אבל רק אם יש שם שתי וערב תהיה בעיה. והבו שלא לוסיף עלה.

 
 

שינובה

משתמש ותיק
משיב כהלכה אמר:
ביקורת על ת"ח צריכה להיות באופן ענייני, בהתייחסות לגופם של דברים. מה לא הובן?

ת"ח מנין ?

נימוק פשוט ,רמ"א מיקל , ביאור הלכה מביא את הגר"א וברור לו להחמיר  "רק" משבוע שחל בו "לא מר"ח" 
השנה שאין שבוע שחל בו "רק" לדברים שהם מדינא דגמרא לשיטת האשכנזים המחמירים כשיטת המג"א [ומנהגי הרמ"א כבשר וכו,הנוהגים בתשעת הימים], א"כ אלו שהם משום חומרות יכולה להמשיך לתפור !
לשיטת הספרדים אין השנה שבוע שחל בו כלל !
 
חלק עליון תַחתִית