Elhanan אמר:הרמ"א על תפירת בגדים כותב ונהגו להקל.
ויש תופרות פאות שאמרה לאשתי שרב פסק לה שאסור לה לתפור פאות, השאלה היא מדוע אסר לה הרב?
שהרב יתפור פאות במקום לפסוקElhanan אמר:הרמ"א על תפירת בגדים כותב ונהגו להקל.
יש תופרות פאות שאמרה לאשתי שרב פסק לה שאסור לה לתפור פאות בימים אלו, השאלה היא מדוע אסר לה הרב?
שינובה אמר:שהרב יתפור פאות במקום לפסוקElhanan אמר:הרמ"א על תפירת בגדים כותב ונהגו להקל.
יש תופרות פאות שאמרה לאשתי שרב פסק לה שאסור לה לתפור פאות בימים אלו, השאלה היא מדוע אסר לה הרב?
שינובה אמר:שהרב יתפור פאות במקום לפסוק
"הרב" הזה מזלזל ברבניםמשיב כהלכה אמר:שינובה אמר:שהרב יתפור פאות במקום לפסוק
למה הזלזול הזה ברבנים?
שינובה אמר:הוראה זו מזלזלת ברבניםמשיב כהלכה אמר:שינובה אמר:שהרב יתפור פאות במקום לפסוק
למה הזלזול הזה ברבנים?
הרב משיב מה לא הובן ?משיב כהלכה אמר:מה הקשר?
אולי הרב הזה היה משיב כהלכה , נשמע שהוא מוכן לחזור בוElhanan אמר:שינובה אמר:הוראה זו מזלזלת ברבניםמשיב כהלכה אמר:למה הזלזול הזה ברבנים?
אני שאני שומע פסיקה שהיא נראת לי נגד ההלכה אני מנסה לבדוק האם פספסתי משהו.
דוד ה. אמר:בנוגע לנדון המקורי באשכול, לגבי תפירת בגדים דברי הרב סבירים, שהרי הרמ"א מתיר אבל השו"ע אוסר והגר"א אף הוא אוסר, ואף מי שמתיר זה רק אם קיבלה את הבגדים קודם תשעת הימים אבל לא לקבל עבודה בתשעת הימים.
כך שיש לבדוק כאן, האם שואל או הנשאל קבלו הוראות מרן, הולכים לפי פסיקת הרמ"א האם השואל או הנשאל קבלו הוראות הגר"א, האם העבודה התקבלה לפני תשעת הימים השאלה היתה גם על יצור לצורך מכירה , (ואם שבוע שחל בו הוא השנה כל תשעת הימים שזה מחלוקת, העניין חמור יותר ידוע לי שפוסקים להקל ), האם היה לה צורך גדול לעבוד או שאמרה שיכולה לחכות כי הרי ודאי שעדיף לא לעבוד פסק לה שאסור ולא שראוי להחמיר.
אכן בנוגע לתפירת פאות יש לדון אם לדמות זאת לבגדים מצד השמחה שיש בתפירת בגד מול השמחה שיש בתפירת פאה, וכמובן שא יש בזה את ענין שתיה ושתי איני יודע איך תופרים שערות אבל רק אם יש שם שתי וערב תהיה בעיה. והבו שלא לוסיף עלה.
שהוא קל יותר ועדיין תלוי מתי קיבלה את העבודה.Elhanan אמר:השאלה היתה גם על יצור לצורך מכירה
משיב כהלכה אמר:ביקורת על ת"ח צריכה להיות באופן ענייני, בהתייחסות לגופם של דברים. מה לא הובן?