ראשון לציון אמר:ראה ראשית חכמה שער האהבה פרק ו קרוב לתחלתו. אלשיך תרומה כה, ח. של"ה סט, א. רא, א. שכה, ב. שכו, ב.
ילמדנו רבינו מה נוושלמה חן אמר:
סמל אמר:האם כוונתכם לחדש או להעיר או לשאול?
ויתכן שסתם לחדד נקודה ברורה.
ולכך התכוון בכותבו נוו- היינו יפרט כבודו את כוונתו ביתר ביאור.
(וכן מה רצונו שיגיבו המעיינים)
לפני כן בראשית חכמה (שער האהבה) ומעין זה בשערי אורה (שם אדנ"י) שהביאו השל"ה באריכות.טל חרמון אמר:מובא לראשונה באלשיך
יעוי' במלבי"ם.טל חרמון אמר:ידועה הדרשה על הפסוק ועשו לי מקדש ושכנתי בתוכם - בתוכו לא נא' אלא בתוכם - בתוך כל אחד ואחד.
והנה מלבד מה שזה אינו דרשת חז"ל (מובא לראשונה באלשיך, ותימה מדוע בנפש החיים הביא דרשה זו כדברי חז"ל) יש להדגיש שבשביל לזכות שהשכינה תישרה על כל אחד ואחד מישראל צריך לעשות מקדש לה' - שזה כל הוראת הפסוק - ועשו לי מקדש ושכנתי בתוכם.
טל חרמון אמר:מלבד מה שזה אינו דרשת חז"ל (מובא לראשונה באלשיך, ותימה מדוע בנפש החיים הביא דרשה זו כדברי חז"ל)
כמדומה שהם היו באותו דור.עתיקא אמר:לפני כן בראשית חכמה (שער האהבה) ומעין זה בשערי אורה (שם אדנ"י) שהביאו השל"ה באריכות.טל חרמון אמר:מובא לראשונה באלשיך
באותו דור, אבל הראשית חכמה לפני האלשיך: https://tora-forum.co.il/viewtopic.php?f=24&t=20401#p305835יעקב ר אמר:כמדומה שהם היו באותו דור.עתיקא אמר:לפני כן בראשית חכמה (שער האהבה) ומעין זה בשערי אורה (שם אדנ"י) שהביאו השל"ה באריכות.טל חרמון אמר:מובא לראשונה באלשיך