בדברי חז"ל הלא חוקרים... מבואר שמתו במגיפה ובמיתה רעה -אסכרהשמעיה אמר:יוסף יוסף אמר:מכל מלמדי השכלתי אמר:פעם שמעתי שבהר מירון
לפי הרבה מהחוקרים (היהודים החרדים) הם מתו במגיפה בשעת מלחמה, כך שלכאו' לא נקברו.
וגם יש להביא בנותן טעם שר' עקיבא והתלמידים הראשונים שלו (הלא אלו הם הכ"ד אלף) היו באיזור הדרום של א"י (יבמות סב:)
ורק לאחר שמצא את התלמידים החדשים הגיע לצפון.
אני תמיד ידעתי שיש חוקרים הסבורים שהם מתו במלחמה עצמה, מאידך, יש שאינם חוקרים הסבורים שהם מתו במגיפה.
הגישה המחודשת שאתה מצטט היא אולי פשרה יפה. תוכל להביא את הדברים עצמם במקורם?
מאן דהו אמר:בדברי חז"ל הלא חוקרים... מבואר שמתו במגיפה ובמיתה רעה -אסכרהשמעיה אמר:יוסף יוסף אמר:לפי הרבה מהחוקרים (היהודים החרדים) הם מתו במגיפה בשעת מלחמה, כך שלכאו' לא נקברו.
וגם יש להביא בנותן טעם שר' עקיבא והתלמידים הראשונים שלו (הלא אלו הם הכ"ד אלף) היו באיזור הדרום של א"י (יבמות סב:)
ורק לאחר שמצא את התלמידים החדשים הגיע לצפון.
אני תמיד ידעתי שיש חוקרים הסבורים שהם מתו במלחמה עצמה, מאידך, יש שאינם חוקרים הסבורים שהם מתו במגיפה.
הגישה המחודשת שאתה מצטט היא אולי פשרה יפה. תוכל להביא את הדברים עצמם במקורם?
אמרו: שנים עשר אלף זוגים תלמידים היו לו לרבי עקיבא מגבת עד אנטיפרס וכולן מתו בפרק אחד, מפני שלא נהגו כבוד זה בזה. והיה העולם שמם, עד שבא רבי עקיבא אצל רבותינו שבדרום ושׁנאה (לימדה) להם, רבי מאיר, רבי יהודה, רבי יוסי, רבי שמעון ורבי אלעזר בן שמוע, והם הם העמידו תורה אותה שעה. תנא כולם מתו מפסח עד עצרת. אמר רב חמא בר אבא ואיתימא ר' חייא בר אבין כולם מתו מיתה רעה מאי היא אמר רב נחמן אסכרה
ואילו הדעה שתפסת לעיקר מובאת על ידי מלומדים חילונים בחלקם ואומצה על ידי התנועה הציונית [לא סתם...]
מתוך ויקפדיה
על פי הנוסח הספרדי של "אגרת רב שרירא גאון", ששם נאמר שתלמידי רבי עקיבא מתו בשמדא, הסיק שי"ר[2] וחוקרים נוספים - שמואל ספראי[4] ש"המגפה" הנזכרת כאן, היא ביטוי אלגורי הרומז למות תלמידיו במרד בר כוכבא. הם מבססים זאת בעיקר על תמיכתו הברורה של רבי עקיבא במרד זה, על כך שבתי המדרש לא היו יכולים להכיל מספר כה רב של לומדים, ועל כך שהדבר עשוי להסביר מוות של תלמידים רבים כל כך בפרק זמן קצר. לפי דעה זו, "תלמידיו" - מתפרש לא כתלמידים היושבים בבית המדרש, אלא כאלו הדוגלים במשנתו הרוחנית. ראיה חלקית לכך יש ממדרש תנחומא (פרשת חיי שרה), "מעשה ברבי עקיבא שהיו לו שלש מאות תלמידים בנערותו ומתו כולם...", מה שמצביע לדעתם על מספר נמוך של תלמידים מזה המתואר.
דעת החוקרים אומצה על ידי התנועה הציונית, שבעקבות כך הפכה את ל"ג בעומר לחג לאומי לזכר הגבורה שהתגלתה במרד בר כוכבא.
אמנם הרב יצחק אייזיק הלוי בספרו "דורות הראשונים" הוכיח שמרוב המקורות התלמודיים משמע שתלמידי רבי עקיבא מתו במגפה שנים רבות לפני מרד בר כוכבא[5], וכך סובר גם החוקר גדליה אלון[6]
מעדיף את החלטת רוב החוקרים... או דברי חז"ל?
המצאה בלי שום מקור.מאן דהו אמר:ישיבתו של רבי עקיבא לא היתה בטבריה?יוסף יוסף אמר:מכל מלמדי השכלתי אמר:פעם שמעתי שבהר מירון
לפי הרבה מהחוקרים (היהודים החרדים) הם מתו במגיפה בשעת מלחמה, כך שלכאו' לא נקברו.
וגם יש להביא בנותן טעם שר' עקיבא והתלמידים הראשונים שלו (הלא אלו הם הכ"ד אלף) היו באיזור הדרום של א"י
ורק לאחר שמצא את התלמידים החדשים הגיע לצפון.
שמעיה אמר:יוסף יוסף אמר:מכל מלמדי השכלתי אמר:פעם שמעתי שבהר מירון
לפי הרבה מהחוקרים (היהודים החרדים) הם מתו במגיפה בשעת מלחמה, כך שלכאו' לא נקברו.
וגם יש להביא בנותן טעם שר' עקיבא והתלמידים הראשונים שלו (הלא אלו הם הכ"ד אלף) היו באיזור הדרום של א"י (יבמות סב:)
ורק לאחר שמצא את התלמידים החדשים הגיע לצפון.
אני תמיד ידעתי שיש חוקרים הסבורים שהם מתו במלחמה עצמה, מאידך, יש שאינם חוקרים הסבורים שהם מתו במגיפה.
הגישה המחודשת שאתה מצטט היא אולי פשרה יפה. תוכל להביא את הדברים עצמם במקורם?
יוסף יוסף אמר:מכל מלמדי השכלתי אמר:מאן דהו אמר:היכן עשרים וארבע אלף תלמידי רבי עקיבא נקברו?
פעם שמעתי שבהר מירון
לפי הרבה מהחוקרים (היהודים החרדים) הם מתו במגיפה בשעת מלחמה, כך שלכאו' לא נקברו.
וגם יש להביא בנותן טעם שר' עקיבא והתלמידים הראשונים שלו (הלא אלו הם הכ"ד אלף) היו באיזור הדרום של א"י (יבמות סב:)
ורק לאחר שמצא את התלמידים החדשים הגיע לצפון.
להיפך. שם משמע שהלך לדרום רק אחר שמתו אותם כ"ד אלף תלמידים. זה כמובן לא מוכיח היכן נקבר. ייתכן שמת בגליל וקברוהו במקום הסמוך לשאר החכמים.יוסף יוסף אמר:לפי הרבה מהחוקרים (היהודים החרדים) הם מתו במגיפה בשעת מלחמה, כך שלכאו' לא נקברו.
וגם יש להביא בנותן טעם שר' עקיבא והתלמידים הראשונים שלו (הלא אלו הם הכ"ד אלף) היו באיזור הדרום של א"י (יבמות סב:)
ורק לאחר שמצא את התלמידים החדשים הגיע לצפון.
שמעיה אמר:בנימין חינקיס כתב לי שלא הוא כתב את המאמר.
אנסה להיזכר מי כן.
האם ידוע לאי מי על קברו של רבי עקיבא בבני ברק?ידוע שיש בצפון קבר שנקרא קבר רבי עקיבא, כמו כן ידוע שהיה בבני ברק קבר שייחסו אותו לרבי עקיבא.
האם יש מקום שיש עליו מקור מוסמך שהוא קבר רבי עקיבא?
האם יש שמועה מדוייקת יותר בשם הגרח''ק?מרן הגרח קניבסקי הזכיר כמה פעמים על קבר ר"ע באזור גן העיר בבני ברק.
זה מוזכר בספרים עליו.
ברור שזה שטויות והבלים אולי אמרו כן בהלצה בני ברק של זמנינו לא היתה מיושבת כלל בזמן חז"ל וקבר רבי עקיבא בטבריה זה מסורת עתיקה מאוד ומוסמכת מהארי הקדושהקפצה:
האם ידוע לאי מי על קברו של רבי עקיבא בבני ברק?
האם יש שמועה מדוייקת יותר בשם הגרח''ק?
לכאו' זו ידיעה עם פוטנציאל כלכלי עצום!
על זה שלא אני יודע, רציתי לשמוע את מי שאומר שכן.ברור שזה שטויות והבלים אולי אמרו כן בהלצה בני ברק של זמנינו לא היתה מיושבת כלל בזמן חז"ל וקבר רבי עקיבא בטבריה זה מסורת עתיקה מאוד ומוסמכת מהארי הקדוש
נשמח למקוררבי עקיבא קבור בטבריה ואפילו האור החיים הקדוש עלה שם לקברו ביחד עם רבי חיים אבועלפיה זיע'א
הגמ' לא לפני אבל בזכרוני מונח הפוך 'והיה העולם שמם עד שבא אצל רבותינו שבדרום'לא כך?לפי הרבה מהחוקרים (היהודים החרדים) הם מתו במגיפה בשעת מלחמה, כך שלכאו' לא נקברו.
וגם יש להביא בנותן טעם שר' עקיבא והתלמידים הראשונים שלו (הלא אלו הם הכ"ד אלף) היו באיזור הדרום של א"י (יבמות סב:)
ורק לאחר שמצא את התלמידים החדשים הגיע לצפון.
והיכן זה, בדרום?בגמרא מבואר שהיו מגבת ועד אנטיפרס
עי' שציינתי יבמות סב:
ממש ממש לאעל זה שלא אני יודע, רציתי לשמוע את מי שאומר שכן.
תאר לך אהל "אור הר"ע" ברחוב ירושלים, אין צורך להאריך ולתאר, זה יהיה אחד הההדברים!
על כן קבעוהו ברחוב הנ''ל, שיוכל הנער לומר נסעתי ל"ירושלים" לקברו של התנא, ומטורח הדרך ואריכות הנסיעה פיציתי עצמי בצ'ולנט ומשקה....ממש ממש לא
צ' נסיעות וצ'ונט וכו'
עד היום תמהתי מה ראה מרן הסטייפלר זצ"ל להתייחס ברצינות למערת ר' עקיבא שלכאורה זו המצאה בלי בסיס, אבל שאלתך גרמה לי להבין שאולי הוא שאל על זה את אהז"ל.בענין מיקום קברו של ר"ע צריך לשאול את הקברן שקברו, הלא הוא.... ביחד עם ר' יהושע הגרסי, ויעוי"ש