חטי"ל סימן

יצחק

משתמש ותיק
בסוף פרשת בהר מודפס בחומשים מספר הפסוקים 
נ"ז פסוקים חטי"ל סימן לאחוז"ה סימן
כלומר הגימטריה של "חטיל" היא 57  וכמו כן הגימטריה של "לאחוזה" היא 57 (שני רמזים)

ראשית נאתגר את חברי הפורום: מה הרמז במילה "חטיל"??
 
יצחק אמר:
בסוף פרשת בהר מודפס בחומשים מספר הפסוקים 
נ"ז פסוקים חטי"ל סימן לאחוז"ה סימן
כלומר הגימטריה של "חטיל" היא 57  וכמו כן הגימטריה של "לאחוזה" היא 57 (שני רמזים)

ראשית נאתגר את חברי הפורום: מה הרמז במילה "חטיל"??

לכאורה אין כאן שום רמז כלשהו, אלא שזה שמו של אחד מעבדי שלמה, והפרשה הרי מסיימת בדיני עבדים.
 

יצחק

משתמש ותיק
פותח הנושא
נתן יעקובוביץ אמר:
יצחק אמר:
בסוף פרשת בהר מודפס בחומשים מספר הפסוקים 
נ"ז פסוקים חטי"ל סימן לאחוז"ה סימן
כלומר הגימטריה של "חטיל" היא 57  וכמו כן הגימטריה של "לאחוזה" היא 57 (שני רמזים)

ראשית נאתגר את חברי הפורום: מה הרמז במילה "חטיל"??

לכאורה אין כאן שום רמז כלשהו, אלא שזה שמו של אחד מעבדי שלמה, והפרשה הרי מסיימת בדיני עבדים.
מצאת את המילה הזו בנחמיה אבל היא מופיעה גם בעזרא ב, נז, שם מדובר על אותם אלו שחזרו בעלית עזרא מבבל לנחלותיהם בארץ ישראל ויתכן שזה מה שהמסורה רוצה לרמוז לנו שיש קשר בין המילה הזו לענין של הפרשה
יש להוסיף עוד שהמילה הזו בספר עזרא מופיעה בפסוק "נז" שזה בעצם הרמז שרוצים להביא כאן שיש נז פסוקים בפרשה, אבל מסופקני אם זה קשור, הרי חכמי המסורה היו הרבה לפני החלוקה של הפרקים של התנ"ך א"כ לא יתכן שהם ישתמשו במספור של הפסוקים בשביל להביא רמז כלשהו
האם זה נכון?
והאם זה נכון שמי שכתב את הסימנים בסוף הפרשיות הם חכמי המסורה?
 
 

טעם ודעת

משתמש ותיק
מי מחכמי הפורם יכול לתת מידע, מי חיבור את כל הסימני"ם שבסוף הפרשה?
 

שמעיה

משתמש ותיק
יצחק אמר:
נתן יעקובוביץ אמר:
יצחק אמר:
בסוף פרשת בהר מודפס בחומשים מספר הפסוקים 
נ"ז פסוקים חטי"ל סימן לאחוז"ה סימן
כלומר הגימטריה של "חטיל" היא 57  וכמו כן הגימטריה של "לאחוזה" היא 57 (שני רמזים)

ראשית נאתגר את חברי הפורום: מה הרמז במילה "חטיל"??

לכאורה אין כאן שום רמז כלשהו, אלא שזה שמו של אחד מעבדי שלמה, והפרשה הרי מסיימת בדיני עבדים.
מצאת את המילה הזו בנחמיה אבל היא מופיעה גם בעזרא ב, נז, שם מדובר על אותם אלו שחזרו בעלית עזרא מבבל לנחלותיהם בארץ ישראל ויתכן שזה מה שהמסורה רוצה לרמוז לנו שיש קשר בין המילה הזו לענין של הפרשה
יש להוסיף עוד שהמילה הזו בספר עזרא מופיעה בפסוק "נז" שזה בעצם הרמז שרוצים להביא כאן שיש נז פסוקים בפרשה, אבל מסופקני אם זה קשור, הרי חכמי המסורה היו הרבה לפני החלוקה של הפרקים של התנ"ך א"כ לא יתכן שהם ישתמשו במספור של הפסוקים בשביל להביא רמז כלשהו
האם זה נכון?
והאם זה נכון שמי שכתב את הסימנים בסוף הפרשיות הם חכמי המסורה?
יפה מאוד!
כמדומה שחכמי המסורה היו ארצישראלים, וככאלו לא הכירו את החלוקה לפרשיות שלנו, כי הם קראו לפי סדר הסדרים לגמור אחת לג' שנים. נמצא שלא הם כתבו את הסימנים המדוברים.
אני לא בטוח בכך, אך כך אני זוכר משיעורי הרב גולדווסר בסדרת השתלשלות התורה.
 
 
חלק עליון תַחתִית