חי רוטל

מאן דהו

משתמש ותיק
סגולה של ח"י רוטל מסע יחצנות להוצאת כספים, או סגולה של ממש?
 

מאן דהו

משתמש ותיק
פותח הנושא
מה המקורות של המנהג - סגולה?
שורשו, נימוקו והתאריך שבו החל?
 

יעבץ

משתמש ותיק
עי' בלוח דבר בעיתו שפרס יפה את השתלשלות הסגולה.
בקצרה: המקור מדברי הרע"ב שכתב על ח"י רוטל, אך נפלו בדבריו ג' אי דיוקים:
לא ח"י אייר אלא כ"ח אייר
לא קבר רשב"י אלא שמואל הנביא
לא ישועות וניסים אלא שמעתי שאומרים
יתר הפרטים נכונים...

המקור שמזכיר את הסגולה כצורתה היום הוא מכתב מהרבי מבאבוב שנדפס בספר טעמי המנהגים.

לכשעצמי אני לא חושב שצריך מקור. בשביל לגמול חסד עם יהודים צריך מקור?!
 

מאן דהו

משתמש ותיק
פותח הנושא
יעבץ אמר:
עי' בלוח דבר בעיתו שפרס יפה את השתלשלות הסגולה.
בקצרה: המקור מדברי הרע"ב שכתב על ח"י רוטל, אך נפלו בדבריו ג' אי דיוקים:
לא ח"י אייר אלא כ"ח אייר
לא קבר רשב"י אלא שמואל הנביא
לא ישועות וניסים אלא שמעתי שאומרים
יתר הפרטים נכונים...

המקור שמזכיר את הסגולה כצורתה היום הוא מכתב מהרבי מבאבוב שנדפס בספר טעמי המנהגים.

לכשעצמי אני לא חושב שצריך מקור. בשביל לגמול חסד עם יהודים צריך מקור?!
לגמול חסד עם יהודי מספיק או לא מספיק דווקא י"ח רוטל?
 

יעבץ

משתמש ותיק
נו באמת אתה חושב שמי שנותן י"ט רוטל זה לא טוב?! או ח"י ליטר?!
בס"ה אנשים נוהגים לתת לפי מניין שמרמז על דבר טוב לסימנא מילתא, לא זה עיקר העניין.
 

זאת נחמתי

משתמש ותיק
יעבץ אמר:
עי' בלוח דבר בעיתו שפרס יפה את השתלשלות הסגולה.
בקצרה: המקור מדברי הרע"ב שכתב על ח"י רוטל, אך נפלו בדבריו ג' אי דיוקים:
לא ח"י אייר אלא כ"ח אייר
לא קבר רשב"י אלא שמואל הנביא
לא ישועות וניסים אלא שמעתי שאומרים
יתר הפרטים נכונים...
זה מזכיר את המעשה שאחד פגש את חבירו ואמר לו שמעתי שהרווחת בלוטו 10 מליון שקל.
ענה לו חבירו המעשה בעיקרו נכון, רק נפלו בו שלשה אי דיוקים .
א. זה לא 10 מליון זה רק מאה אלף .
ב. זה לא אני זה שכן שלי .
ג. הוא לא הרוויח אלא הפסיד.
 

דורדיא

משתמש ותיק
יעבץ אמר:
עי' בלוח דבר בעיתו שפרס יפה את השתלשלות הסגולה.
בקצרה: המקור מדברי הרע"ב שכתב על ח"י רוטל, אך נפלו בדבריו ג' אי דיוקים:
לא ח"י אייר אלא כ"ח אייר
לא קבר רשב"י אלא שמואל הנביא
לא ישועות וניסים אלא שמעתי שאומרים
יתר הפרטים נכונים...

המקור שמזכיר את הסגולה כצורתה היום הוא מכתב מהרבי מבאבוב שנדפס בספר טעמי המנהגים.

לכשעצמי אני לא חושב שצריך מקור. בשביל לגמול חסד עם יהודים צריך מקור?!

איזה יופי.
תודה רבה!!
 

יעבץ

משתמש ותיק
זאת נחמתי אמר:
יעבץ אמר:
עי' בלוח דבר בעיתו שפרס יפה את השתלשלות הסגולה.
בקצרה: המקור מדברי הרע"ב שכתב על ח"י רוטל, אך נפלו בדבריו ג' אי דיוקים:
לא ח"י אייר אלא כ"ח אייר
לא קבר רשב"י אלא שמואל הנביא
לא ישועות וניסים אלא שמעתי שאומרים
יתר הפרטים נכונים...
זה מזכיר את המעשה שאחד פגש את חבירו ואמר לו שמעתי שהרווחת בלוטו 10 מליון שקל.
ענה לו חבירו המעשה בעיקרו נכון, רק נפלו בו שלשה אי דיוקים .
א. זה לא 10 מליון זה רק מאה אלף .
ב. זה לא אני זה שכן שלי .
ג. הוא לא הרוויח אלא הפסיד.


תודה על בסיס זה כתבתי את שכתבתי וקיוותי שיתר המלאכה  תעשה ע"י אחרים, זה היה מהר...
 
 

הכהן

משתמש ותיק
יעבץ אמר:
המקור שמזכיר את הסגולה כצורתה היום הוא מכתב מהרבי מבאבוב שנדפס בספר טעמי המנהגים.
וגם זה לא כצורתה היום אלא "לנדור במירון לחלק ח"י ראטל" והיינו שלכשיוושע יחלק במקומו

והמקור ל"כצורתה היום" הוא הסה"ק "נפלאותיו לבני אדם" להרב ברוך לב שליט"א
 

שאר לעמו

משתמש ותיק
עוד חיה הבדיחה הזו של ח"י רוטל?... הבלוף הזה בעיתונות החרדית כבר שנים שיצאה מהאופנה, יש בלופים אחרים.
 

אלירן לוי

משתמש רגיל
שאר לעמו אמר:
עוד חיה הבדיחה הזו של ח"י רוטל?... הבלוף הזה בעיתונות החרדית כבר שנים שיצאה מהאופנה, יש בלופים אחרים.

'הבלוף' הזה לא הומצאה בעיתונות החרדית. וחבל שאינך חרדי ולא קורא בעיתונות החרדית שמלאה בענין הזה 
 

שאר לעמו

משתמש ותיק
יודע שהיה איזה רבי בחו"ל שהמליץ למישהו לעשות זאת, אבל הטירוף שהחל בשנות הס', ברוך ה' הפסיק, והציבור התפכח לפחות מזה, ובעיתונות החרדית ובעלוני הצדקה השרלטנים זה נעלם כמו שהגיע.
'חרדי' זה מונח שמשמעותו עם הארץ, או חסידי לחלופין ? דוקא אני חושב שחרדי אמור להשתדל לא לקרא עיתונים כולל חרדיים...
(מעניין שבאשכול אחר ראיתיך מזכיר את 'מרן זלה"ה' .. מה הוא היה מגיב על הטירוף הזה - שאלת את עצמך?)
 

מאן דהו

משתמש ותיק
פותח הנושא
יעבץ אמר:
נו באמת אתה חושב שמי שנותן י"ט רוטל זה לא טוב?! או ח"י ליטר?!
בס"ה אנשים נוהגים לתת לפי מניין שמרמז על דבר טוב לסימנא מילתא, לא זה עיקר העניין.

אני לא שואל מי חושב מה
אני מפנה שאלה אודות סגולת חי רוטל בדווקא!
 

מחשבות

משתמש ותיק
ולי מפריע בכלל שלקחו את החסד והצדקה ואת כל המעלות הנשגבות והפכו הכל לעניינים וסגולות.
 

ברל

משתמש ותיק
אין ספק שלהשקות עוברי דרך זה חסד עצום ואדם שעושה חסד עם הבריות הקב"ה גומל איתו חסד.
אני מכיר יהודי בירושלים ששנים ממשקה את העולים לכותל בליל שבועות.
נחי רוטל שלי בימים כאלה זה לקחת שישיה של מים באוטו ולעיתים אני רואה רכבים תקועים בצידי דרכים אני לא גרר אבל לשלוף בקבוק מים לאותו אדם שמתייבש בהמתנה לגרר זה מוסיף שנות חיים
 

מאן דהו

משתמש ותיק
פותח הנושא
כחסד זה נפלא בלא ספק. אני שואל כסגולה. נפקה מינה כשלא נצרכים באמת אחרים?
 

מאן דהו

משתמש ותיק
פותח הנושא
יעבץ אמר:
עי' בלוח דבר בעיתו שפרס יפה את השתלשלות הסגולה.
בקצרה: המקור מדברי הרע"ב שכתב על ח"י רוטל, אך נפלו בדבריו ג' אי דיוקים:
לא ח"י אייר אלא כ"ח אייר
לא קבר רשב"י אלא שמואל הנביא
לא ישועות וניסים אלא שמעתי שאומרים
יתר הפרטים נכונים...

המקור שמזכיר את הסגולה כצורתה היום הוא מכתב מהרבי מבאבוב שנדפס בספר טעמי המנהגים.

לכשעצמי אני לא חושב שצריך מקור. בשביל לגמול חסד עם יהודים צריך מקור?!
תודה על המקורות
לפני כמה שנים חי הרבי מאבוב, 150?
 

ברל

משתמש ותיק
מאן דהו אמר:
כחסד זה נפלא בלא ספק. אני שואל כסגולה. נפקה מינה כשלא נצרכים באמת אחרים?
לו יצוייר שלא יעלו יותר אנשים למירון סביר להניח שהסגולה לא היץה פועלת מסתמא בבססיה היא החסד שעשו עם העולים
 

יוסף יוסף

משתמש ותיק
מאן דהו אמר:
סגולה של ח"י רוטל מסע יחצנות להוצאת כספים, או סגולה של ממש?
גם וגם.
זה סותר?
זה סגולה בדוקה על אלפי ילדים שנולדו בזכותה.
ועל הדרך גם הרבה אנשים נושעו בפרנסה מזה:)
 
 

הכהן

משתמש ותיק
יוסף יוסף אמר:
זה סגולה בדוקה על אלפי ילדים שנולדו בזכותה.
אין לי ספק!!! שמקור הסגולה היא "כל המרחם על הבריות מרחמים עליו מן השמים", וממילא זה מועיל גם אם יחלק שתיה במוצאי שבעה עשר בתמוז בבית הכנסת, גם אם זה לא יהיה ח"י ראטל.
 

מאן דהו

משתמש ותיק
פותח הנושא
הכהן אמר:
יוסף יוסף אמר:
זה סגולה בדוקה על אלפי ילדים שנולדו בזכותה.
אין לי ספק!!! שמקור הסגולה היא "כל המרחם על הבריות מרחמים עליו מן השמים", וממילא זה מועיל גם אם יחלק שתיה במוצאי שבעה עשר בתמוז בבית הכנסת, גם אם זה לא יהיה ח"י ראטל.
 

הכהן

משתמש ותיק
אכן, כי מקור הסגולה אינה הבאבאבער אלא חז"ל, והם לא הגבילו את זה בח"י ראטל
 

עניין

משתמש רגיל
לעשות חסד אם יהודי זה מדאורייתא, אבל שיך שיש סגולה מסוימת באופן מסוים של קיום המצוה ועיין ערך סגולת ר"ח פאלגי וכו' וכו'.
והסגולה הזאת של ח"י רוטל רואים בטה"מ שה'קדושת ציון' סמך ע"ז ושזה היה מקובל בקרב אנשי ארה"ק לזש"ק.
(אבל למעשה כשנותנים ח"י רוטל אם הענין הוא גמ"ח צריך לוודא שזה באמת עוזר למישהו, ולא סתם להכריח אנשים לשתות.)
 

יעבץ

משתמש ותיק
למעשה בוודאי שחסד זה דבר גדול מאוד, ואין ספק שכוחו גדול להסיר גזירות רעות וכו' כידוע ומפורסם.
אבל נראה שכוונת 'יוצרי' הסגולה לא הייתה לנצל את ההזדמנות שיש הרבה אנשים צמאים וכך יש אפשרות לזכות במצוות החסד, אלא שהאמינו שע"י שמחת הילולא דרשב"י (וכפי שציינתי לעיל, במקור הילולת שמואל הנביא) ניתן לזכות בזש"ק (ולפי המקור הנ"ל בכל דבר ישועה) ועל ידי תרומת משקה מגדילים השמחה מאד וכך יש לנודב חלק בכל השמחה בהילולא. ובכלל יש לדון אם הכוונה ב'משקה' הייתה להרוות הצמאון, או למה שמקובל לכנות 'משקה' היינו משקה חריף המביא לשמחה (בפשטות זו הכוונה אבל ח"י רוטל משקה שכזה זו כמות גדולה מאוד וצ"ע). ומי שזוכר בשנים הראשונות שהתעוררו לקיים הסגולה הזו אנשים חילקו מיץ ענבים (שלדעתי זה לא זה ולא זה, אבל שיהיה) והיה ממש חסד עצום לקחת ולשתות...
כך שמה שכתבתי מקודם שלא צריך מקור לסגולה וכו' הוא וודאי אמת לאמיתה שריר וקיים, אך זו סגולה נפרדת ולא קשור לסגולה שמובאת בספרים.
ונפק"מ למעשה למי שמעוניין לתת, מה עליו לכוון בנתינתו (אני מקווה ששנה הבאה לא יחלקו פעמיים ח"י כדי לצאת ידי שניהם... הכל יכול להיות).
 
חלק עליון תַחתִית