מי זה המעפילים?סופר המלך אמר:למי שלא הבין, תעמולה זולה של המעפילים.
זה לא נפק"מ מה התכוין, השאלה היא האם הדברים ישרים.חלק א׳ ממעל אמר:ברור שרק מי שלא עולה למירון יכל לכתוב את זה אבל אני לא חושב שהוא התכוון נגד מישהו אלא לעורר על שאנחנו צריכים לחפש מקומות חוץ מבית המקדש עקב הגלות
יהודי אמר:אני רואה שהרב @שאר לעמו שמח להביע את דעת הליטאיות הנחרצת נגד הילולת הרשב"י.
הקינה מתייחסת ללחץ האטומי שיש נגד העלייה למירון, לעומת הדברים דלעיל, שלא ראינו כזאת.שאר לעמו אמר:יוספזון תרגע... אלו מחיפה ומהזיצים, פיזזו גם אתמול..
האנשים האלו, מתפללים כל יום 'ולירושלים עירך ברחמים תשוב' ובברכת המזון מזכירים 'ובנה ירושלים עיה"ק' וכן הלאה. אז איפה ראיתי שלא כואבים את חילול הקודש?לא מובן מאיליו אמר:הדבר ברור כי ענין ל"ג בעומר לא ננהג אצל הליטאים כל הדורות, גם כי לא התאים לאופיים שלא היה להם פולחן לאישיות, (בזהירות אוסיף: כי דברים השתנו,ולכן נשתנו גם במירון), וכל הילולת רשב"י היא שמחה סביב לאדם. באים כותבי המודעה להעמיד דברים על דיוקם, כי במודעות אנשי מירון ניתן לראות כי מאוד מפריע להם חילול אתרא קדישא מירון, משא"כ חורבן ביהמ"ק וחילול הר ה' ע"י הישמעאלים, ומודעה זו נותנת קצת פרופורציות. לשאלה אם מדובר במעפילים (להבנתי עולי הר הבית רח"ל), כמו שטען @סופר המלך לענ"ד לא מוכרח, אך גם א"כ אמת יש פה.
לא מובן מאיליו אמר:הדבר ברור כי ענין ל"ג בעומר לא ננהג אצל הליטאים כל הדורות, גם כי לא התאים לאופיים שלא היה להם פולחן לאישיות, (בזהירות אוסיף: כי דברים השתנו,ולכן נשתנו גם במירון), וכל הילולת רשב"י היא שמחה סביב לאדם. באים כותבי המודעה להעמיד דברים על דיוקם, כי במודעות אנשי מירון ניתן לראות כי מאוד מפריע להם חילול אתרא קדישא מירון, משא"כ חורבן ביהמ"ק וחילול הר ה' ע"י הישמעאלים, ומודעה זו נותנת קצת פרופורציות. לשאלה אם מדובר במעפילים (להבנתי עולי הר הבית רח"ל), כמו שטען @סופר המלך לענ"ד לא מוכרח, אך גם א"כ אמת יש פה.
לא מובן מאיליו אמר:הדבר ברור כי ענין ל"ג בעומר לא ננהג אצל הליטאים כל הדורות, גם כי לא התאים לאופיים שלא היה להם פולחן לאישיות, (בזהירות אוסיף: כי דברים השתנו,ולכן נשתנו גם במירון), וכל הילולת רשב"י היא שמחה סביב לאדם. באים כותבי המודעה להעמיד דברים על דיוקם, כי במודעות אנשי מירון ניתן לראות כי מאוד מפריע להם חילול אתרא קדישא מירון, משא"כ חורבן ביהמ"ק וחילול הר ה' ע"י הישמעאלים, ומודעה זו נותנת קצת פרופורציות. לשאלה אם מדובר במעפילים (להבנתי עולי הר הבית רח"ל), כמו שטען @סופר המלך לענ"ד לא מוכרח, אך גם א"כ אמת יש פה.
גם וגם בל"נ אשתדל בהמשך לעלות מודעות.דורדיא אמר:החילול שמפריע להם הוא חילול רוחני.. לא של שליטה..
לפי הגר"א זה נקרא כיבוש. וחוץ מזה גם אם אסור לנו להיכנס בעווה"ר זו סיבה שיוכלו הישמעאלים לעשות כחפצם ולנו זה לא יכאב?דורדיא אמר:הרצון לשליטה שם זה סתם גאווה וכוחי ועוצם ידי.
לא מובן מאיליו אמר:גם וגם בל"נ אשתדל בהמשך לעלות מודעות.דורדיא אמר:החילול שמפריע להם הוא חילול רוחני.. לא של שליטה..
לפי הגר"א זה נקרא כיבוש. וחוץ מזה גם אם אסור לנו להיכנס בעווה"ר זו סיבה שיוכלו הישמעאלים לעשות כחפצם ולנו זה לא יכאב?דורדיא אמר:הרצון לשליטה שם זה סתם גאווה וכוחי ועוצם ידי.
שאר לעמו אמר:כמדומה מודעה זו אלו דברי החתם סופר הידועים, וכיום זה הרבה יותר מאשר בימי החת"ס
חלק א׳ ממעל אמר:נתלה בהיכל יצחק מ"ע
IMG-20190523-WA0164.jpg
זה לא מכוון נגד ל"ג בעומר
דוקא אצלי זה מאד ברור (לא אני צילמתי) ובכ"ז אני לא חושב שזה נגדיעבץ אמר:חלק א׳ ממעל אמר:נתלה בהיכל יצחק מ"ע
IMG-20190523-WA0164.jpg
זה לא מכוון נגד ל"ג בעומר
זה לא מכוון נגד ל"ג בעומר???
אצה חושב שבגלל שאיכות הצילום לא משהו אנחנו לא מצליחים לקרוא??
מרבים קצת בשמחה אלו דברי הרמ"א שכדומני הליטאים הולכים לאורו.יהודי אמר:למעשה הציבור הליטאי הולך ומתחבר יותר ויותר ללג בעומר, אם מחמת אילוצים או מחמת סיבות אחרות.
ראו בחיידרים הליטאים היום שכמעט בכולם יש כבר שמחה וצהלה ביום זה, ואין לליטאים האמיתיים (צ"ע אם יש כאלה היום) אלא לבקר את הענין או להשלים עם קיומו.
כמובן שלא. החת"ס תינה בתשובתו הידועה על ענין ל"ג בעומר, שזנחו את ירושלים.דורדיא אמר:שאר לעמו אמר:כמדומה מודעה זו אלו דברי החתם סופר הידועים, וכיום זה הרבה יותר מאשר בימי החת"ס
החת"ס כתב קינה זו..?