קינה על הגלות (בעקבות ל"ג בעומר)


לא מובן מאיליו
הודעות: 26
הצטרף: 23 ינואר 2019, 19:31
נתן תודה: 19 פעמים
קיבל תודה: 10 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: קינה על הגלות (בעקבות ל"ג בעומר)

שליחה על ידי לא מובן מאיליו » 24 מאי 2019, 15:10

דורדיא כתב:
24 מאי 2019, 14:06
לא מובן מאיליו כתב:
24 מאי 2019, 14:03
דורדיא כתב:
24 מאי 2019, 13:58
החילול שמפריע להם הוא חילול רוחני.. לא של שליטה..
גם וגם בל"נ אשתדל בהמשך לעלות מודעות.
דורדיא כתב:
24 מאי 2019, 13:58
הרצון לשליטה שם זה סתם גאווה וכוחי ועוצם ידי.
לפי הגר"א זה נקרא כיבוש. וחוץ מזה גם אם אסור לנו להיכנס בעווה"ר זו סיבה שיוכלו הישמעאלים לעשות כחפצם ולנו זה לא יכאב?


אם מפריע לך ששועלים הילכו בו, וא"א בעוונותינו הרבים להקריב קרבנות ולהתקרב להשי"ת, אשריך ואשרי חלקך שאתה מהמתאבלים על ירושלים.
אם מפריע לך שהם שולטים שם ולא אנחנו, אתה בעיקר מסכן.. אבל גם טועה. (התבטאתי בעדינות..)




הבעתי א"ע לא נכון אני בעיקר התכוונתי לשליטה המעשית ולא לריבונות (אם כי לפי הגר"א גם בה לכאו' יש ענין) ואין זה אמור דווקא כלפי הר הבית אלא כנגד כל העיר העתיקה שלצערנו נעשים בה תועבות אשר עליהם הוזהרנו כי תקיא הארץ אותנו אך גם כלפי הר הבית הדברים אמורים שהערבים עושים שם כרצונם ובפרט כעת בימי הרמדאן והכאב של אותם אנשים מובן בהחלט כי קדושתה של ירושלים אינה מענינת את אנשי מירון כקדושתו של הר מירון שאין לו כל קדושה מעבר לקדושתה של א"י ע"פ דין אם כי ודאי בזיון הר מירון חמור עקב סמיכותו לקבר הרשב"י שודאי דבר זה גדול מאוד אך את כל הזעזוע הזה אין משקיעים כלל בקדושת ירושלים ובציפיה לגאולתה 
(הערת אגב חוזרני בי לא שמתי לב לכל המילים כדוגמת מה שציטט @יעבץ  ואני חושב אח"כ כי אם אין זה מעולי הר הבית עכ"פ מדובר באחד מהסוג הנ"ל)


פותח הנושא
חלק א׳ ממעל
משתמש ותיק
הודעות: 1306
הצטרף: 14 פברואר 2019, 17:02
מיקום: בני ברק
נתן תודה: 138 פעמים
קיבל תודה: 158 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: קינה על הגלות (בעקבות ל"ג בעומר)

שליחה על ידי חלק א׳ ממעל » 24 מאי 2019, 15:14

יעבץ כתב:
24 מאי 2019, 14:42
אז בא אני יעזור לך
'משבחים ומקלסים בשיתופיהם'
'מנסך שמן למתו'
לא צריך להצטעצע, גם כותב הפשקוויל לא ניסה להסתיר את הבוז למנהג.
נראה לך שמתאים לכתוב קינה כזו על פורים????

אני לא שולל את עצם הרעיון של ההתנגדות להילולא, כבר כתבו כאן שהחת"ס כתב בדיוק על זה, אם כי דווקא הטענה של החת"ס לא נוגעת כ"כ בזמנינו, שכן אז ההתיישבות בצפת הייתה על חשבון ירושלים, כיום ההילולא לא על חשבון שום דבר (והקישור הוא תעמולה זולה של אנשי הר הבית).

אני חושב שהתכוון לסיוע של הציונים ולכך המשיך שישמחו בני ציון לבדם
לגבי השני באמת הנוסח מטעה קצת אבל כנראה הי׳ צריך לחרוזים ולא מצא מילה אחרת


בן ישיבה
משתמש ותיק
הודעות: 337
הצטרף: 15 פברואר 2016, 17:58
נתן תודה: 103 פעמים
קיבל תודה: 123 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: קינה על הגלות (בעקבות ל"ג בעומר)

שליחה על ידי בן ישיבה » 24 מאי 2019, 15:18

דורדיא כתב:
24 מאי 2019, 13:58
לא מובן מאיליו כתב:
24 מאי 2019, 13:47
הדבר ברור כי ענין ל"ג בעומר לא ננהג אצל הליטאים כל הדורות, גם כי לא התאים לאופיים שלא היה להם פולחן לאישיות, (בזהירות אוסיף: כי דברים השתנו,ולכן נשתנו גם במירון), וכל הילולת רשב"י היא שמחה סביב לאדם. באים כותבי המודעה להעמיד דברים על דיוקם, כי במודעות אנשי מירון ניתן לראות כי מאוד מפריע להם חילול אתרא קדישא מירון, משא"כ חורבן ביהמ"ק וחילול הר ה' ע"י הישמעאלים, ומודעה זו נותנת קצת פרופורציות. לשאלה אם מדובר במעפילים (להבנתי עולי הר הבית רח"ל), כמו שטען @סופר המלך לענ"ד לא מוכרח, אך גם א"כ אמת יש פה.

החילול שמפריע להם הוא חילול רוחני.. לא של שליטה..

אכפת לך שימסרו את הר הבית לישמעאלים? למה?
שישלטו על השטח.. גם ככה אסור לנו להיכנס לשם..
הרצון לשליטה שם זה סתם גאווה וכוחי ועוצם ידי.

אכן כדברים אלו אמר הגרי"ח זוננפלד בשעתו
 


לא מובן מאיליו
הודעות: 26
הצטרף: 23 ינואר 2019, 19:31
נתן תודה: 19 פעמים
קיבל תודה: 10 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: קינה על הגלות (בעקבות ל"ג בעומר)

שליחה על ידי לא מובן מאיליו » 24 מאי 2019, 15:21

מאיזו היכרות שאני מכיר את סוג האנשים הנ"ל אוכל לומר שמאוד סביר שמישהו יכתוב בשיתופיהם ויתכוון לע"ז בשיתוף
ולגבי מנסך שמן למתו ניכר איך השתדל כי הסוגר יתאים ולא להיפך וגם בדוחק אין זו לשון ראויה כלפי משהו שהאדם מכבד
אין מצווה לדון לכף זכות את אותו מחבר אלמוני


פותח הנושא
חלק א׳ ממעל
משתמש ותיק
הודעות: 1306
הצטרף: 14 פברואר 2019, 17:02
מיקום: בני ברק
נתן תודה: 138 פעמים
קיבל תודה: 158 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: קינה על הגלות (בעקבות ל"ג בעומר)

שליחה על ידי חלק א׳ ממעל » 24 מאי 2019, 15:24

לא מובן מאיליו כתב:
24 מאי 2019, 15:21
מאיזו היכרות שאני מכיר את סוג האנשים הנ"ל אוכל לומר לך שמאוד סביר שמישהו יכתוב בשיתופיהם ויתכוון לע"ז בשיתוף
ולגבי מנסך שמן למתו ניכר איך השתדל כי הסוגר יתאים ולא להיפך וגם בדוחק אין זו לשון ראויה כלפי משהו שהאדם מכבד
אין מצווה לדון לכף זכות את אותו מחבר אלמוני

אני מסכים שהלשון לא כ"כ ראוי׳ אבל בכ"ז אני לא חושב שהכותב נתכוין לזלזל
ולא הכריחו אף אחד לדון לכף זכות אבל גם צריך לזכור שאין מצוה לדון לכף חובה על הרגע הראשון...


בן ישיבה
משתמש ותיק
הודעות: 337
הצטרף: 15 פברואר 2016, 17:58
נתן תודה: 103 פעמים
קיבל תודה: 123 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

הרהורים שעלו בראשי בחזרתי ממירון

שליחה על ידי בן ישיבה » 24 מאי 2019, 15:36

בחזרתי ממירון ישב לידי יהודי מבוגר ממוצא ליטאי ואמר לי שזה הפעם הראשון בחייו שהוא נמצא בל"ג בעומר במירון, ההוא שיתף אותי ברגשותיו ובהתלבטויותיו אם כן לנסוע או לא, מאחר שלא ראה אבותיו שנהגו כן,
ואז אמרתי לו שאנחנו רואים דבר מאד מעניין, כל ענין תורת הקבלה הוא כמעט ולא היה בזמן הראשונים, כאשר רוב הראשונים לא עסקו בכך, יתר מכך כל ספר הזוהר היה גנוז מכלל ישראל עד לדורות האחרונים, ומה שמוכח שאכן כל תורת הקבלה ניתנה עבור הדורות האחרונים כדי לקבל כוחות להתגבר בנסיונות של דורות אלו, מאידך אי אפשר להתעלם ממנהגי הקבלה שהתקבלו בכל תפוצות ישראל אם ניקח לדוגמא את יום הושענא רבא הרי שכל סגולת יום זה הוא מתורת הקבלה, וכן הרבה, כל ענין פנימיות התורה, מבוסס על ספרי הקבלה, כל הספר נפש החיים יסודו בתורת הקבלה, ענין פנימיות התורה והמצוות כמעט ולא מצינו בראשונים, ואכן הרשב"י כבר אמר כי בזוהר דא יפקון מן גלותא, כך שמה שנראה מראות עינינו שמה שהדורות מתרחקים מחד מאידך תורת הקבלה ומנהגיה מופץ יותר ויותר, ואור הקבלה מתפשט בעולם, ואם כי הדבר פשוט וברור שלא שייך לומר שבדורינו האנשים מבינים בעומק תורת הסוד, אין ספק כי בדורינו אין מושג כלל בתורת הסוד כי אם בדרך שטחי, אך תורת הסוד בדרך שטחי מתפשט יותר ויותר בדורינו, כך שכפי הנראה משמים גלגלו זאת לדורינו, ויתכן שזו הסיבה להילולא דרשב"י אשר יסודתו מהררי קדש, אך בדורות קודמים לא היתה זו בסדר גודל של היום ומשנה לשנה עולה, יתכן כי זה כנ"ל,


פותח הנושא
חלק א׳ ממעל
משתמש ותיק
הודעות: 1306
הצטרף: 14 פברואר 2019, 17:02
מיקום: בני ברק
נתן תודה: 138 פעמים
קיבל תודה: 158 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: הרהורים שעלו בראשי בחזרתי ממירון

שליחה על ידי חלק א׳ ממעל » 24 מאי 2019, 15:39

בן ישיבה כתב:
24 מאי 2019, 15:36
בחזרתי ממירון ישב לידי יהודי מבוגר ממוצא ליטאי ואמר לי שזה הפעם הראשון בחייו שהוא נמצא בל"ג בעומר במירון, ההוא שיתף אותי ברגשותיו ובהתלבטויותיו אם כן לנסוע או לא, מאחר שלא ראה אבותיו שנהגו כן,
ואז אמרתי לו שאנחנו רואים דבר מאד מעניין, כל ענין תורת הקבלה הוא כמעט ולא היה בזמן הראשונים, כאשר רוב הראשונים לא עסקו בכך, יתר מכך כל ספר הזוהר היה גנוז מכלל ישראל עד לדורות האחרונים, ומה שמוכח שאכן כל תורת הקבלה ניתנה עבור הדורות האחרונים כדי לקבל כוחות להתגבר בנסיונות של דורות אלו, מאידך אי אפשר להתעלם ממנהגי הקבלה שהתקבלו בכל תפוצות ישראל אם ניקח לדוגמא את יום הושענא רבא הרי שכל סגולת יום זה הוא מתורת הקבלה, וכן הרבה, כל ענין פנימיות התורה, מבוסס על ספרי הקבלה, כל הספר נפש החיים יסודו בתורת הקבלה, ענין פנימיות התורה והמצוות כמעט ולא מצינו בראשונים, ואכן הרשב"י כבר אמר כי בזוהר דא יפקון מן גלותא, כך שמה שנראה מראות עינינו שמה שהדורות מתרחקים מחד מאידך תורת הקבלה ומנהגיה מופץ יותר ויותר, ואור הקבלה מתפשט בעולם, ואם כי הדבר פשוט וברור שלא שייך לומר שבדורינו האנשים מבינים בעומק תורת הסוד, אין ספק כי בדורינו אין מושג כלל בתורת הסוד כי אם בדרך שטחי, אך תורת הסוד בדרך שטחי מתפשט יותר ויותר בדורינו, כך שכפי הנראה משמים גלגלו זאת לדורינו, ויתכן שזו הסיבה להילולא דרשב"י אשר יסודתו מהררי קדש, אך בדורות קודמים לא היתה זו בסדר גודל של היום ומשנה לשנה עולה, יתכן כי זה כנ"ל,
אגב, הדוגמא לא מדוייקת כי הנביאים תיקנו חביטת ערבות דוקא בהו"ר
 


מולי
הודעות: 26
הצטרף: 12 מרץ 2019, 23:30
נתן תודה: 3 פעמים
קיבל תודה: 4 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: קינה על הגלות (בעקבות ל"ג בעומר)

שליחה על ידי מולי » 24 מאי 2019, 15:54

בן ישיבה כתב:
24 מאי 2019, 15:36
ומה שמוכח שאכן כל תורת הקבלה ניתנה עבור הדורות האחרונים כדי לקבל כוחות להתגבר בנסיונות של דורות אלו,
אולי ירידת הדורות גורמת לאנשים להיתפס לדברים שלא היו צריכים להתעסק איתם? אולי היינו צריכים ללמוד מדורות הראשונים עם מה להתעסק ועם מה לא?


ראשון לציון
הודעות: 124
הצטרף: 23 אפריל 2019, 20:47
קיבל תודה: 22 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: קינה על הגלות (בעקבות ל"ג בעומר)

שליחה על ידי ראשון לציון » 24 מאי 2019, 16:16

המציאות היא שרוב תלמידי הישיבות הליטאיות הם צאצאים של 'חסידים' או 'מקובלים'. לולי זאת לא היה נשאר שריד ופליט משונאיהם של ישראל


יעבץ
משתמש ותיק
הודעות: 1029
הצטרף: 09 ינואר 2016, 20:50
נתן תודה: 394 פעמים
קיבל תודה: 396 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: קינה על הגלות (בעקבות ל"ג בעומר)

שליחה על ידי יעבץ » 24 מאי 2019, 16:31

חלק א׳ ממעל כתב:
24 מאי 2019, 15:14
יעבץ כתב:
24 מאי 2019, 14:42
אז בא אני יעזור לך
'משבחים ומקלסים בשיתופיהם'
'מנסך שמן למתו'
לא צריך להצטעצע, גם כותב הפשקוויל לא ניסה להסתיר את הבוז למנהג.
נראה לך שמתאים לכתוב קינה כזו על פורים????

אני לא שולל את עצם הרעיון של ההתנגדות להילולא, כבר כתבו כאן שהחת"ס כתב בדיוק על זה, אם כי דווקא הטענה של החת"ס לא נוגעת כ"כ בזמנינו, שכן אז ההתיישבות בצפת הייתה על חשבון ירושלים, כיום ההילולא לא על חשבון שום דבר (והקישור הוא תעמולה זולה של אנשי הר הבית).

אני חושב שהתכוון לסיוע של הציונים ולכך המשיך שישמחו בני ציון לבדם
לגבי השני באמת הנוסח מטעה קצת אבל כנראה הי׳ צריך לחרוזים ולא מצא מילה אחרת
פשוט שהתכוון לע"ז בשיתוף, והוא רחום יכפר.
 


לא מובן מאיליו
הודעות: 26
הצטרף: 23 ינואר 2019, 19:31
נתן תודה: 19 פעמים
קיבל תודה: 10 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: קינה על הגלות (בעקבות ל"ג בעומר)

שליחה על ידי לא מובן מאיליו » 24 מאי 2019, 16:32

יעבץ כתב:
24 מאי 2019, 16:31
והוא רחום יכפר.
את העוון של מי...


מולי
הודעות: 26
הצטרף: 12 מרץ 2019, 23:30
נתן תודה: 3 פעמים
קיבל תודה: 4 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: קינה על הגלות (בעקבות ל"ג בעומר)

שליחה על ידי מולי » 24 מאי 2019, 16:33

ראשון לציון כתב:
24 מאי 2019, 16:16
המציאות היא שרוב תלמידי הישיבות הליטאיות הם צאצאים של 'חסידים' או 'מקובלים'. לולי זאת לא היה נשאר שריד ופליט משונאיהם של ישראל
למה כוונתך? תלמידי פונוביז' או חברון או תפרח או כל ישיבה ליטאית אחרת לדורותיהם הם תלמידים של חסידים או מקובלים? 
 


יעבץ
משתמש ותיק
הודעות: 1029
הצטרף: 09 ינואר 2016, 20:50
נתן תודה: 394 פעמים
קיבל תודה: 396 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: קינה על הגלות (בעקבות ל"ג בעומר)

שליחה על ידי יעבץ » 24 מאי 2019, 16:39

לא מובן מאיליו כתב:
24 מאי 2019, 16:32
יעבץ כתב:
24 מאי 2019, 16:31
והוא רחום יכפר.
את העוון של מי...

נשאיר את זה פתוח...


איש מזרע אהרן
הודעות: 62
הצטרף: 10 מאי 2019, 09:47
נתן תודה: 12 פעמים
קיבל תודה: 37 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: קינה על הגלות (בעקבות ל"ג בעומר)

שליחה על ידי איש מזרע אהרן » 24 מאי 2019, 16:40

יהודי כתב:
24 מאי 2019, 14:45
למעשה הציבור הליטאי הולך ומתחבר יותר ויותר ללג בעומר, אם מחמת אילוצים או מחמת סיבות אחרות.
עד כדי כך שבאים לעשות חלא'קה אצל הגרח"ק בל"ג בעומר...

מחר יבואו אליו שיניח תפילין לבר מצוה...


ברסלבר (ליטאי לשעבר)
משתמש ותיק
הודעות: 315
הצטרף: 04 יולי 2018, 21:22
נתן תודה: 61 פעמים
קיבל תודה: 82 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: קינה על הגלות (בעקבות ל"ג בעומר)

שליחה על ידי ברסלבר (ליטאי לשעבר) » 24 מאי 2019, 16:45

פשוט לי שזה אחד מהקבוצה הליטאית שעולים להר הבית.

אחרת זה זה סתם הבל הבלים חסר תוכן. במה מירון מאיימת על ירושלים עיר הקודש?
תאמינו לי, דווקא מי שנוסע למירון בלג בעומר, נוסע עוד הרבה יותר פעמים לכותל המערבי להתפלל שם.


פותח הנושא
חלק א׳ ממעל
משתמש ותיק
הודעות: 1306
הצטרף: 14 פברואר 2019, 17:02
מיקום: בני ברק
נתן תודה: 138 פעמים
קיבל תודה: 158 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: קינה על הגלות (בעקבות ל"ג בעומר)

שליחה על ידי חלק א׳ ממעל » 24 מאי 2019, 16:46

מאיים? איפה ראית את זה?


רמתים צופים
משתמש ותיק
הודעות: 379
הצטרף: 31 דצמבר 2017, 18:29
נתן תודה: 32 פעמים
קיבל תודה: 61 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: קינה על הגלות (בעקבות ל"ג בעומר)

שליחה על ידי רמתים צופים » 24 מאי 2019, 16:51

שאר לעמו כתב:
24 מאי 2019, 15:08
דורדיא כתב:
24 מאי 2019, 14:08
שאר לעמו כתב:
24 מאי 2019, 13:08
כמדומה מודעה זו אלו דברי החתם סופר הידועים, וכיום זה הרבה יותר מאשר בימי החת"ס

החת"ס כתב קינה זו..?
כמובן שלא. החת"ס תינה בתשובתו הידועה על ענין ל"ג בעומר, שזנחו את ירושלים.

החת"ס כותב שהסיבה שנמנע מלעלות להתיישב בארץ, עקב שלא רצה לעלות למירון בל"ג בעומר יחד עם שאר אנשי ירושלים.
החת"ס לא כתב בגלל שזנחו את ירושלים, אלא מחמת שהחליפו את מקום המקדש בקבר רשב"י, וכלשונו: "לעשותו יום שמחה והדלקה ובמקום ידוע דוקא שיהי' תל תלפיות שהכל נפנים לשם לא ידעתי אם רשאים לעשות כן".

ואגב, עצם הדבר שרשב"י נקבר במירון לכאורה סותרת תלמודא דידן, שמבואר שנקבר בכפר הנקרא בירי. ואכן במקורות הקדומים לא מצינו שציינו אלא קברי הלל ושמאי במירון ולא קבר רשב"י. 


נדיב לב
משתמש ותיק
הודעות: 1018
הצטרף: 27 אוגוסט 2018, 15:46
נתן תודה: 82 פעמים
קיבל תודה: 193 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: קינה על הגלות (בעקבות ל"ג בעומר)

שליחה על ידי נדיב לב » 24 מאי 2019, 16:54

חלק א׳ ממעל כתב:
24 מאי 2019, 11:56
נתלה בהיכל יצחק מ"ע
IMG-20190523-WA0164.jpg
זה לא מכוון נגד ל"ג בעומר 

פשקוויל זול של הדיוט שהופך רבים מעם ישראל לבעלי שיתוף רח"ל.
גם אנחנו המתנגדים ולא רואים את יום ל"ג בעומר באותם משקפים שהחסידים רואים.
אבל מכאן ולכתוב דברי שטות ובלע כנגד חלקים גדולים בעם ישראל. זו טפשות ואולי תסכול שהתזה של הכותב כנגד ל"ג בעומר במירון לא מתממשת בפועל..שרבים וטובים עולים לשם מכל השכבות


ברסלבר (ליטאי לשעבר)
משתמש ותיק
הודעות: 315
הצטרף: 04 יולי 2018, 21:22
נתן תודה: 61 פעמים
קיבל תודה: 82 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: קינה על הגלות (בעקבות ל"ג בעומר)

שליחה על ידי ברסלבר (ליטאי לשעבר) » 24 מאי 2019, 17:02

רמתים צופים כתב:
24 מאי 2019, 16:51
עצם הדבר שרשב"י נקבר במירון לכאורה סותרת תלמודא דידן, שמבואר שנקבר בכפר הנקרא בירי. ואכן במקורות הקדומים לא מצינו שציינו אלא קברי הלל ושמאי במירון ולא קבר רשב"י. 

 קבורתו במירון מוזכרת במדרש. המקום המדויק ידוע וברור ללא צל של ספק ע"י האר"י הקדוש.


נדיב לב
משתמש ותיק
הודעות: 1018
הצטרף: 27 אוגוסט 2018, 15:46
נתן תודה: 82 פעמים
קיבל תודה: 193 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: קינה על הגלות (בעקבות ל"ג בעומר)

שליחה על ידי נדיב לב » 24 מאי 2019, 17:04

זכור לי שמסורת קבורותו של הרשב"י היא ותיקה מתקופת האר"י


פותח הנושא
חלק א׳ ממעל
משתמש ותיק
הודעות: 1306
הצטרף: 14 פברואר 2019, 17:02
מיקום: בני ברק
נתן תודה: 138 פעמים
קיבל תודה: 158 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: קינה על הגלות (בעקבות ל"ג בעומר)

שליחה על ידי חלק א׳ ממעל » 24 מאי 2019, 17:26

ברסלבר (ליטאי לשעבר) כתב:
24 מאי 2019, 17:02
רמתים צופים כתב:
24 מאי 2019, 16:51
עצם הדבר שרשב"י נקבר במירון לכאורה סותרת תלמודא דידן, שמבואר שנקבר בכפר הנקרא בירי. ואכן במקורות הקדומים לא מצינו שציינו אלא קברי הלל ושמאי במירון ולא קבר רשב"י. 

 קבורתו במירון מוזכרת במדרש. המקום המדויק ידוע וברור ללא צל של ספק ע"י האר"י הקדוש.
מירון מוזכר בזהר

 


בן ישיבה
משתמש ותיק
הודעות: 337
הצטרף: 15 פברואר 2016, 17:58
נתן תודה: 103 פעמים
קיבל תודה: 123 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: הרהורים שעלו בראשי בחזרתי ממירון

שליחה על ידי בן ישיבה » 24 מאי 2019, 17:27

חלק א׳ ממעל כתב:
24 מאי 2019, 15:39
בן ישיבה כתב:
24 מאי 2019, 15:36
בחזרתי ממירון ישב לידי יהודי מבוגר ממוצא ליטאי ואמר לי שזה הפעם הראשון בחייו שהוא נמצא בל"ג בעומר במירון, ההוא שיתף אותי ברגשותיו ובהתלבטויותיו אם כן לנסוע או לא, מאחר שלא ראה אבותיו שנהגו כן,
ואז אמרתי לו שאנחנו רואים דבר מאד מעניין, כל ענין תורת הקבלה הוא כמעט ולא היה בזמן הראשונים, כאשר רוב הראשונים לא עסקו בכך, יתר מכך כל ספר הזוהר היה גנוז מכלל ישראל עד לדורות האחרונים, ומה שמוכח שאכן כל תורת הקבלה ניתנה עבור הדורות האחרונים כדי לקבל כוחות להתגבר בנסיונות של דורות אלו, מאידך אי אפשר להתעלם ממנהגי הקבלה שהתקבלו בכל תפוצות ישראל אם ניקח לדוגמא את יום הושענא רבא הרי שכל סגולת יום זה הוא מתורת הקבלה, וכן הרבה, כל ענין פנימיות התורה, מבוסס על ספרי הקבלה, כל הספר נפש החיים יסודו בתורת הקבלה, ענין פנימיות התורה והמצוות כמעט ולא מצינו בראשונים, ואכן הרשב"י כבר אמר כי בזוהר דא יפקון מן גלותא, כך שמה שנראה מראות עינינו שמה שהדורות מתרחקים מחד מאידך תורת הקבלה ומנהגיה מופץ יותר ויותר, ואור הקבלה מתפשט בעולם, ואם כי הדבר פשוט וברור שלא שייך לומר שבדורינו האנשים מבינים בעומק תורת הסוד, אין ספק כי בדורינו אין מושג כלל בתורת הסוד כי אם בדרך שטחי, אך תורת הסוד בדרך שטחי מתפשט יותר ויותר בדורינו, כך שכפי הנראה משמים גלגלו זאת לדורינו, ויתכן שזו הסיבה להילולא דרשב"י אשר יסודתו מהררי קדש, אך בדורות קודמים לא היתה זו בסדר גודל של היום ומשנה לשנה עולה, יתכן כי זה כנ"ל,
אגב, הדוגמא לא מדוייקת כי הנביאים תיקנו חביטת ערבות דוקא בהו"ר

מחביטת ערבות בביהמ"ק עד להפוך את היום ליום דין הדרך רחוקה, ועי' ביכורי יעקב


ברסלבר (ליטאי לשעבר)
משתמש ותיק
הודעות: 315
הצטרף: 04 יולי 2018, 21:22
נתן תודה: 61 פעמים
קיבל תודה: 82 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: קינה על הגלות (בעקבות ל"ג בעומר)

שליחה על ידי ברסלבר (ליטאי לשעבר) » 24 מאי 2019, 17:28

רמתים צופים כתב:
24 מאי 2019, 16:51
ואגב, עצם הדבר שרשב"י נקבר במירון לכאורה סותרת תלמודא דידן, שמבואר שנקבר בכפר הנקרא בירי. ואכן במקורות הקדומים לא מצינו שציינו אלא קברי הלל ושמאי במירון ולא קבר רשב"י. 

אתה דרדעי?


בן ישיבה
משתמש ותיק
הודעות: 337
הצטרף: 15 פברואר 2016, 17:58
נתן תודה: 103 פעמים
קיבל תודה: 123 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: קינה על הגלות (בעקבות ל"ג בעומר)

שליחה על ידי בן ישיבה » 24 מאי 2019, 17:31

מולי כתב:
24 מאי 2019, 15:54
בן ישיבה כתב:
24 מאי 2019, 15:36
ומה שמוכח שאכן כל תורת הקבלה ניתנה עבור הדורות האחרונים כדי לקבל כוחות להתגבר בנסיונות של דורות אלו,
אולי ירידת הדורות גורמת לאנשים להיתפס לדברים שלא היו צריכים להתעסק איתם? אולי היינו צריכים ללמוד מדורות הראשונים עם מה להתעסק ועם מה לא?


אם אתה בכלל אלו שכופרים בתורת הסוד מקומך עם הדרדעים,
המציאות היא שעד להרמ"ק ובהמשך להאר"י הק' כמעט ולא היה התעסקות בתורת הסוד, ספר הזוהר היה גנוז מכלל ישראל עד לפני כ-500 שנה,
אך מאז הרמ"ק ובהמשך האר"י הק' ותלמידיו ירדה אור תורת הסוד לעולם כאשר גדולי עולם ותלמידיהם התחילו להתעסק בתורת הסוד, וכן כל ספר נפש החיים הנלמד בישיבות הוא מבוסס על תורת הסוד, פנימיות התורה והמצוות היא הרפואה לנסיונות דורינו
 


פותח הנושא
חלק א׳ ממעל
משתמש ותיק
הודעות: 1306
הצטרף: 14 פברואר 2019, 17:02
מיקום: בני ברק
נתן תודה: 138 פעמים
קיבל תודה: 158 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: קינה על הגלות (בעקבות ל"ג בעומר)

שליחה על ידי חלק א׳ ממעל » 24 מאי 2019, 17:55

רמתים צופים כתב:
24 מאי 2019, 16:51
ואגב, עצם הדבר שרשב"י נקבר במירון לכאורה סותרת תלמודא דידן, שמבואר שנקבר בכפר הנקרא בירי. ואכן במקורות הקדומים לא מצינו שציינו אלא קברי הלל ושמאי במירון ולא קבר רשב"י. 

בגמ׳ רק כ׳ שרבנן שלחו את בני בירי , וזה רק משום שהיו קרובים או קרוביו או קברנים, עיין רש"י שם וב"ח ומהרש"ל


נדיב לב
משתמש ותיק
הודעות: 1018
הצטרף: 27 אוגוסט 2018, 15:46
נתן תודה: 82 פעמים
קיבל תודה: 193 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: קינה על הגלות (בעקבות ל"ג בעומר)

שליחה על ידי נדיב לב » 25 מאי 2019, 21:33

במדרש רבה קהלת פרשה יא, ב, מירון מצוינת כמקום קבורתם של רשב"י ואלעזר בנו


בן של רב
משתמש ותיק
הודעות: 1494
הצטרף: 06 דצמבר 2018, 01:56
נתן תודה: 673 פעמים
קיבל תודה: 321 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: קינה על הגלות (בעקבות ל"ג בעומר)

שליחה על ידי בן של רב » 25 מאי 2019, 22:07

אני ממש לא מבין איך תמיד אנו נופלים באותו בור שחור!!!

לכו"ע יש דבר חמור מאוד - שנקרא כבוד רשב"י.
כהמעשה המובא בבאר היטב שהאר"י העיד שרשב"י נגלה אליו ואמר לו שיעדכן את... שבנו ימות בקרוב על שאמר נחם בקברו בל"ג בעומר [כדרכו לומר כל יום] .

ולכו"ע כבודה של ירושלים חמור עוד יותר - כי אין חולק על החת"ס ברמת העיקרון שזה מעל זה כי עם כל חשיבות כל צדיק וצדיק עדיין בית ה' הוא בית חיינו שגם הצדיק החי [שאיננו אב הטומאה] צריך לעלות לשם ולבכות כשזה חרב.
כי אלוקים הוא יותר מצלם אלוקים וממילא גם ביתו יותר מביתו/קברו של צדיק.


אז איך נופלים אנשים לבזות כשכל הנושא הוא הכבוד.

אולי טעיתי ובאמת מה שחשוב הוא הכבוד של חוג כזה או אחר.
אך צ"ע דאם כה חשוב כבוד ביהמ"ק וכבוד הצדיקים אולי שמא גם כבוד הבריות חשוב.

נ.ב. למעוניינים ברוח הקודש הנה מתכון מיוחד מאת אליהו הנביא:
"כל ת"ח שדואג ומיצר ומתאנח על >כבודו של הקב"ה >וכבודן של ישראל וכו' זוכה לרוח הקודש בדבריו".

תרגום:
כבוד הקב"ה = בית המקדש (מפורש שם). וכבודן של ישראל = החוג השני.
[תנדב"א הובא במס"י בפרק החסידות]


שאר לעמו
משתמש ותיק
הודעות: 1935
הצטרף: 05 נובמבר 2017, 08:55
נתן תודה: 291 פעמים
קיבל תודה: 558 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: הרהורים שעלו בראשי בחזרתי ממירון

שליחה על ידי שאר לעמו » 25 מאי 2019, 22:14

בן ישיבה כתב:
24 מאי 2019, 17:27
חלק א׳ ממעל כתב:
24 מאי 2019, 15:39
בן ישיבה כתב:
24 מאי 2019, 15:36
בחזרתי ממירון ישב לידי יהודי מבוגר ממוצא ליטאי ואמר לי שזה הפעם הראשון בחייו שהוא נמצא בל"ג בעומר במירון, ההוא שיתף אותי ברגשותיו ובהתלבטויותיו אם כן לנסוע או לא, מאחר שלא ראה אבותיו שנהגו כן,
ואז אמרתי לו שאנחנו רואים דבר מאד מעניין, כל ענין תורת הקבלה הוא כמעט ולא היה בזמן הראשונים, כאשר רוב הראשונים לא עסקו בכך, יתר מכך כל ספר הזוהר היה גנוז מכלל ישראל עד לדורות האחרונים, ומה שמוכח שאכן כל תורת הקבלה ניתנה עבור הדורות האחרונים כדי לקבל כוחות להתגבר בנסיונות של דורות אלו, מאידך אי אפשר להתעלם ממנהגי הקבלה שהתקבלו בכל תפוצות ישראל אם ניקח לדוגמא את יום הושענא רבא הרי שכל סגולת יום זה הוא מתורת הקבלה, וכן הרבה, כל ענין פנימיות התורה, מבוסס על ספרי הקבלה, כל הספר נפש החיים יסודו בתורת הקבלה, ענין פנימיות התורה והמצוות כמעט ולא מצינו בראשונים, ואכן הרשב"י כבר אמר כי בזוהר דא יפקון מן גלותא, כך שמה שנראה מראות עינינו שמה שהדורות מתרחקים מחד מאידך תורת הקבלה ומנהגיה מופץ יותר ויותר, ואור הקבלה מתפשט בעולם, ואם כי הדבר פשוט וברור שלא שייך לומר שבדורינו האנשים מבינים בעומק תורת הסוד, אין ספק כי בדורינו אין מושג כלל בתורת הסוד כי אם בדרך שטחי, אך תורת הסוד בדרך שטחי מתפשט יותר ויותר בדורינו, כך שכפי הנראה משמים גלגלו זאת לדורינו, ויתכן שזו הסיבה להילולא דרשב"י אשר יסודתו מהררי קדש, אך בדורות קודמים לא היתה זו בסדר גודל של היום ומשנה לשנה עולה, יתכן כי זה כנ"ל,
אגב, הדוגמא לא מדוייקת כי הנביאים תיקנו חביטת ערבות דוקא בהו"ר

מחביטת ערבות בביהמ"ק עד להפוך את היום ליום דין הדרך רחוקה, ועי' ביכורי יעקב

ממש לא.
בחג נידונים על המים, ובפשוטו זהו ביום האחרון של חג, ולכן תקנו אז יום ערבה.


טעם ודעת
משתמש ותיק
הודעות: 232
הצטרף: 03 אפריל 2019, 15:29
נתן תודה: 28 פעמים
קיבל תודה: 57 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: קינה על הגלות (בעקבות ל"ג בעומר)

שליחה על ידי טעם ודעת » 25 מאי 2019, 23:36

תצילנו אזנינו מקינות כאלו.


יהודה1
משתמש ותיק
הודעות: 1547
הצטרף: 30 אוגוסט 2018, 18:27
נתן תודה: 404 פעמים
קיבל תודה: 283 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: קינה על הגלות (בעקבות ל"ג בעומר)

שליחה על ידי יהודה1 » 26 מאי 2019, 21:45

החת"ס גם התנגד לכך שעושים יו"ט וחוגגים לבוא לשם. (לא כי צריך לבוא לירושלים).

שלח תגובה הנושא הקודםהנושא הבא
  • נושאים דומים
    תגובות
    צפיות
    הודעה אחרונה

מי מחובר

משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים | 0 אורחים