סיפורי מופת על מרן שר התורה הגר"ח קנייבסקי (שליט"א) זצוק"ל

אריק

משתמש ותיק
פותח הנושא
מעשה מופלא מביתו של הרב חיים קנייבסקי התרחש ביום בו נערך הסבב השני לבחירות בירושלים. בשעת בוקר מוקדמת, נפל חולה פרקינסון ושבר את צלעותיו. החולה הובהל אל בית החולים. שם אבחנו הרופאים כי הצלעות השבורות גרמו לחור בריאה, ועל כן יש לערוך ניתוח דחוף.
בני משפחתו של החולה ניגשו אל הרב חיים קנייבסקי, וביקשו ברכה להצלחת הניתוח. בתגובה, שאל הרב: "האם החולה כבר הצביע?", השיבו בני המשפחה כי החולה כבר מאושפז בבית החולים, וממתין לניתוח. המשיך הרב קנייבסקי ושאל: "הוא כבר הצביע?"
השואלים הבינו כי הרב רואה את ההצבעה בבחירות כהכרח, למרות הניתוח הדחוף שממתין. הם יצרו קשר עם אחד מארגוני הרפואה, וביקשו ממנו לשלוח אמבולנס שיסיע את החולה לקלפי על מנת שיצביע.
לאחר מספר שעות שב החולה אל בית החולים, כשהוא מוכן לניתוח. כאשר הגיע, ערכו הרופאים היערכות חדשה, כאשר המנתח דורש תצלום חדש של הריאות. התצלום הדהים את הרופאים: החור בריאה נעלם כלא היה...

סיפור מפתיע נוסף הוא על יהודי שביקש לרכוש דירה בבני ברק. לפני חתימת החוזה, ניגש אל בית הרב קנייבסקי על מנת להתברך. השיב לו הרב: "ברכה והצלחה, אבל תלך להסתפר"... השואל הופתע, מה עוד ששבוע קודם הוא כבר ניגש להסתפר. אך את מוצא פיו של גדול הדור החליט לקיים ללא עוררין.
הוא ניגש אל הספר, שהתפלא לראותו שבוע לאחר התספורת... לתמיהתו, השיב היהודי כי הוא עומד לחתום חוזה לקניית דירה, ועל כן ניגש לקבל את ברכתו של הרב קנייבסקי, וזוהי התשובה שקיבל.
הספר שהתעניין בפרטי הדירה, נדהם לשמוע באיזו דירה מדובר. "מהדירה הזו תברח כמו מאש", אמר הספר ללקוח. "אני גר בבנין ממול, ויש שם בעיות קשות בין השכנים, וכל מי שקונה שם ממהר למכור"...

באדיבות אתר 'דרשו'.
 

אריק

משתמש ותיק
פותח הנושא
עוד שלשה סיפורי מופת על מרן שר התורה הגר"ח קנייבסקי שליט"א
מתוך הספרים המוסמכים "מאחורי הפרגוד", "החובות של רבינו הגר"ח קנייבסקי".
והמופת הראשון שכאשר ישב שבעה רח"ל ל"ע ג' פעמים תמיד היה זה בשנה מעוברת. [כדי שיספיק להשלים החובות], הוא נס ופלא.
 

קבצים מצורפים

  • אוצר החכמה_180089.jpg
    אוצר החכמה_180089.jpg
    108.5 KB · צפיות: 434
  • אוצר החכמה_610138 (1).jpg
    אוצר החכמה_610138 (1).jpg
    266.7 KB · צפיות: 434
  • אוצר החכמה_610138.jpg
    אוצר החכמה_610138.jpg
    182.6 KB · צפיות: 434

אריק

משתמש ותיק
פותח הנושא
well אמר:
פעם בא אל הגר"ח יהודי מחו"ל להתייעץ עמו איך לקרוא לבנו שנולד, אמר לו הגר"ח "תקרא לו אחשורוש", השואל חייך ושאל שוב, אך הגר"ח התעקש וחזר ואמר "תקרא לו אחשורוש", חשב השואל שהגר"ח לא מעוניין להתייחס ברצינות מסיבות הכמוסות עמו וכך עזב את החדר.
לאחר זמן התברר לאותו יהודי שחמותו אינה יהודיה! ...
בנוסח קצת אחר. באדיבות דרשו.
בשבוע שעבר סיפר לי יהודי ת"ח בשם המגיד מישרים הגה"צ ר' יהודה יוספי שליט"א מעשה מופלא, שלאחרונה ניגש אל מרן שר התורה שליט"א בחור חצי דתי שביקש ישועה. שאלו מרן שליט"א לשמו, והלה השיב: "נמרוד"…
כבר נודעה בשערים רגישותו הרבה של מרן לשמות ולמשמעותם, ותיכף אמר לו: "נמרוד? מה פתאום! שאלתיאל…!". הנוכחים זקפו גבה, מה ראה מרן לנקוב בשם תנכ"י נדיר כזה, אך מרן בשלו: "שאלתיאל"!
הבחור שב הביתה והודיע לאמו: הרב אמר שמהיום קוראים לי שאלתיאל… אמרה לו אמו: "ממש לא מהיום… כבר בברית ככה קראנו לך, אלא שאח"כ חשבנו שזה שם מדי מיושן והחלפנו לך לנמרוד"… הפלא ופלא…!
מרוב שהדבר מחודש רציתי לברר זאת אצל הגר"י יוספי שליט"א, אולם לא ידעתי איך להשיגו. באותו יום נסעתי עם נהג מונית מרמות אלון העונה לשם 'שלום בורגרקר' וסיפרתי לו את הסיפור. אמר לי הנהג: "אבדוק לך אם זה נכון, כי בכל יום ראשון אני מסיע את הרב יוספי בשעה 7:00 בערב ואברר לך את אמיתות הענין".
התקשרתי אליו ביום ראשון השבוע, ותיכף אמר: "אוהו, חיכיתי לטלפון שלך. הסעתי את הרב יוספי, והוא אישר שכך היה והוא יודע את זה ממקור ראשון…!".
"ועוד הוסיף לי הרב בנסיעה, שהוא שמכיר גם את בעל המעשה של הסיפור המופלא שהתפרסם לאחרונה, על יהודי שהגיע למרן שליט"א להתייעץ לגבי אביו שחלה מאד ורוצים להוסיף לו שם, והציע מרן לקרוא לו בשם: 'אנטיוכוס', וכשתמה היהודי על כך, אמר לו מרן: 'אחשוורוש'!… הבן חזר בשברון לב אל אביו ושח לו את תגובת מרן. האב פרץ בבכי והודה שהוא התגייר בלי למול, כך שבעצם הוא גוי גמור!!"

עוד הוסיף הנהג בשמו של הרב יוספי, כי הוא מכיר מעשה נוסף, שפעם עבר בקבלת קהל בחור אחד שביקש ברכה ממרן שליט"א, והחזיר לו מרן: "אדרבה, אתה כהן, תברך אותי", וזאת אף שלא הכירו מעולם! וסיים שאפשר לפרסם הכל בשמו…!

סיפור נוסף שמעתי מבן משפחתי, עד ראיה, שראה במו עיניו איך שפעם בקבלת קהל ניגש יהודי תימני כבן חמישים לבקש ברכה על שידוך, ואמר לו מרן תיכף: "קודם כל תגרש את הראשונה ואח"כ תישא את השניה!"… התברר שהלה חשב להקל בחרם דרבינו גרשום שאוסר לשאת שתי נשים, כאשר לפי דעתו אי"ז מחייב את קהילת בני תימן, אך לא שיער ולא האמין שמרן שליט"א יצפה זאת ברוח קדשו…

יש גם סיפור ידוע על בחורה מבוגרת שביקשו בשבילה ברכה ממרן שליט"א, והשיב תשובה מוזרה ביותר: "מי אמר שהחתן שלה כבר נולד?" כעבור שנה התארסה עם גר צדק שהוא כתינוק שנולד, שהתגייר אחרי ברכתו של מרן שליט"א, ולא נפל מדבריו ארצה.

עוד מעשה ביהודי שהתקשר מחו"ל שיש לו משפט על מיליון דולר! והאם מותר לו בכה"ג לקחת עורך דין. השיב מרן: "מי אומר שהוא צריך לגשת למשפט?"… יהודי זה ישב בחיבוק ידיים, ויום לפני המשפט משכו את התביעה…

סיפור נוסף, פלאי לא פחות מקודמיו, שמספר הגאון ר' ראובן רייך שליט"א חתנו של ראש ישיבת לייקווד, שמכיר יהודי אחד שבבחרותו אהב לצלם את גדולי הדור תמונות רבות, ופעם הזדמן בשעה שקטה אל ביתו של מרן שר התורה שליט"א ותפס אותו בעדשת המצלמה בקטע נדיר ביותר כשהוא מאכיל חתול שכנראה סבר שמזונותיו עליו. וכשראה מרן שליט"א שהוא מצלם אותו נזף בו שיפסיק לצלם, אבל הלה המשיך לצלם עוד ועוד תמונות. אז כעס עליו מרן שליט"א ואמר לו: "חצוף! אמרתי לך להפסיק לצלם!" בשלב זה הבחור נבהל, ופתח את ה'פילם' של התמונות (מי שזוכר מה שזה…) ושרף את כל התצלומים…
כעבור שנים רבות כשכבר הקים בית והתברך בבנים, הגיע פעם לבית מרן עם אחד מילדיו לפני הבר המצוה לבקש את ברכתו. היה זה בעת קבלת קהל שגרתית, מרן נעץ בו מבט חודר ומיד אמר לו: "אני מחפש אותך 25 שנה!! אתה הוא הבחור שצילם אותי בשעתו, רציתי לבקש סליחה שכעסתי עליך"… ממש פחד פחדים, יראת החטא וכוח התפיסה המבהיל של מרן…!

(מאמרי עינינו גל בתוך אוסף גיליונות שע"י צוף הוצאה לאור, משפטים תשע"ט)
 

יעקב פיל

משתמש חדש
בעבר פורסם סיפור אודות אשה שקיבלה מכה קשה בברך בעקבות תאונה, בנה שהגיעה לבקש ברכה עבורה מר' חיים שליט"א א"ל מרן שאם ילבש חולצה ארוכה תתרפה אמו, וכך הוי, לאחר שבועיים עקב החום הבני ברקי לבש שוב את חולצתו הקצרה ובו ביום חזרו הכאבים לאמו
מה מקורו המוסמך של סיפור זה ?
כמו"כ מחפש אני מאוד עוד סיפורים מהימנים (לאוו דוקא על הגר"ח - טוב מכל הצדיקים והספה"ק) על דרך זה, כלו' שהצדיק וכד' אמר שהבעיה תעלם אם יעשו כך וכך, עבר ומשהפסיקו לעשות חזרה הבעיה מיד
 

איש פשוט מאד

משתמש ותיק
well אמר:
עוד מעשה מופת ששמעתי. (אין לי אחריות על המקור).
פעם בא אל הגר"ח יהודי מחו"ל להתייעץ עמו איך לקרוא לבנו שנולד, אמר לו הגר"ח "תקרא לו אחשורוש", השואל חייך ושאל שוב, אך הגר"ח התעקש וחזר ואמר "תקרא לו אחשורוש", חשב השואל שהגר"ח לא מעוניין להתייחס ברצינות מסיבות הכמוסות עמו וכך עזב את החדר.
לאחר זמן התברר לאותו יהודי שחמותו אינה יהודיה! ...
אני שמעתי את הסיפור ממקור מוסמך (קרוב משפחתי ששמע מאדם חשוב ששמע מהאדם שנכנס לגר"ח) הסיפור היה שחולה אחד שהיה חולה מאד שלח את רבו להכנס לגר"ח ע"מ שיוסיפו לו שם, הגר"ח א"ל שיוסיפו לו אחשורוש, הרב הבין שזה לא מעשי ואמר אולי שם אחר, הגר"ח אמר אז תקרא לו נבוכדנצר, כך כמה וכמה פעמים, עד שהבין שיש דברים בגו, וכשסיפר זאת לחולה החולה התרגש מאד, וסיפר שהוא גר ומאד פחד למול את עצמו, והצליח להתחמק מהמילה, וא"כ הרי הוא גוי גמור.

מעשה ששמעתי מידידי הטוב שהוא בעל המעשה, נכנס לגר"ח לבקש ברכה על זווג, והגר"ח א"ל "אשה לא יכולה להתחתן עם אשה", ולא הבין את כוונתו, עד רמזו לו המקורבים שיוריד את השעון (כידוע דעת הגר"ח שיש בזה חשש לא ילבש), והוריד את השעון ואז ברכו הגר"ח, וידידי הנ"ל שאינו חשוד כמשקר א"ל שלא היה שייך שהגר"ח ראה את שעונו.
 

אריק

משתמש ותיק
פותח הנושא
מופת ממרן שר התורה הגר"ח קנייבסקי שליט"א, ממה שנתפרסם בימים האחרונים.
 

קבצים מצורפים

  • תקנה ספר תורה אדר תשע''ט.jpg
    תקנה ספר תורה אדר תשע''ט.jpg
    252 KB · צפיות: 354
  • תקנה ספר תורה.pdf
    1.8 MB · צפיות: 10

אריק

משתמש ותיק
פותח הנושא
מתוך עלון דברי שי"ח
פרשת שמיני תש'ע"ט
 

קבצים מצורפים

  • יולד לך בן בז אדר.png
    יולד לך בן בז אדר.png
    44.7 KB · צפיות: 338

pkd

משתמש רגיל
סיפור מדהים בעמוד השני שבקובץ המצ"ב
 

קבצים מצורפים

  • פקודיך אחרי מות.pdf
    604.5 KB · צפיות: 22

נחפשה דרכינו

משתמש ותיק
המופת הגדול ביותר של הגרח"ק, הוא מה שיושב ולומד כבר תשעים שנים ברציפות ללא הפסקה, עד שאינו מכיר אף את הרחוב שתחת ביתו, ולמרות ההטרדות הנוראות שמטרידים אותו כל הזמן, הוא אינו מפסיק מרציפות זו. וכל שאר המופתים מתגמדים לעומת מופת אדיר זה. וידועים דברי הרמב"ם שמשה רבינו לא האמינו בו בגלל האותות והמופתים אלא בגלל גדלותו בתורה ויראה.
 

חלק א׳ ממעל

משתמש ותיק
יעקב פיל אמר:
בעבר פורסם סיפור אודות אשה שקיבלה מכה קשה בברך בעקבות תאונה, בנה שהגיעה לבקש ברכה עבורה מר' חיים שליט"א א"ל מרן שאם ילבש חולצה ארוכה תתרפה אמו, וכך הוי, לאחר שבועיים עקב החום הבני ברקי לבש שוב את חולצתו הקצרה ובו ביום חזרו הכאבים לאמו
מה מקורו המוסמך של סיפור זה ?
כמו"כ מחפש אני מאוד עוד סיפורים מהימנים (לאוו דוקא על הגר"ח - טוב מכל הצדיקים והספה"ק) על דרך זה, כלו' שהצדיק וכד' אמר שהבעיה תעלם אם יעשו כך וכך, עבר ומשהפסיקו לעשות חזרה הבעיה מיד

כמדו׳ מספרים על ר"א מבעלזא שבירך נכה שאם ישמור שבת יתרפא וכך הוי ובפעם הראשונה שחילל שבת נפצע שוב (אולי הי׳ אחר כיבוש סיני ונסע בשבת לטייל שם ונפל מצוק).
 

מחשבות

משתמש ותיק
אריק אמר:
הרב אינו מקבל נשים ואף לא קורא כתב של אשה, וכך נהג אביו הסטיפלער זיע"א, וכל זאת מעוצם קדושתו, (פעם בצאתי מביתו עמדה ברחוב נערה שאמרה לי שהיא צריכה דחוף לומר משהו לרב- איני זוכר אם עיצה או ברכה, אמרתי לה שאינו מקבל נשים, אז אמרה שהיא תכתוב ואני ימסור, אמרתי לה גם אינו קורא כתב של נשים, כשראיתי שהיא ממש בחוסר אונים אמרתי לה שתכתוב ואראה מה לעשות, כתבה ועליתי ואמרתי לנכד שהיה לידו שזה מכתב לרב, לקח מידי אך מיד אמרתי זה מבחורה, אמר הנכד 'תביא נראה', והגיש לרב. הרב התחיל לקרוא ותוך שניה הרים את עיניו ואמר לנכד "אשה כתבה את זה? אני לא קורא נשים", ואף ששמעתי כבר כמה פעמים סיפורים כאלה על מרן ועל אביו זיע"א להבדיל בין חיים לחיים, אך לראות רוח הקודש בעיניים זה מכת חשמל!).
[הידברות]

אני הבאתי לו כתב של אשה (כמה דפים) וידע היטב שזה מאשה וקרא וענה על כל מה שנשאל שם.
כך שמצוות האמונה לא כוללת להאמין לכל סיפור
וזה לפני שנכנסתי לסוגיא המורכבת של אמונת חכמים ודעת גדולי הת"ח הלא חסידים בעניין.
 

חלק א׳ ממעל

משתמש ותיק
גם אצלנו יכולים להעיד שהוא לא תמיד שם לב שזה מכתב מאשה וכמו שכתבו לעיל שאין חובה להאמין לכל המצאה
 

אריק

משתמש ותיק
פותח הנושא
הגר"ח קנייבסקי שליט"א התפלל שירדו גשמים בימות הקיץ - לא עברו ימים מועטים עד שנתמלא הבור ממי הגשמים.
גשמים בימות הקיץ.png
מתוך עלון דברי שיח בחוקותי תשע"ט
 

יוסף יצחק

משתמש ותיק
יש את המופת המתועד בהסרטות המסתובבות כעת
רואים שם בכיר במשטרה שרוצה להתמנות לדרגה גבוהה יותר ומבקש ברכה
ר' חיים שואל אותו "אתה כהן?" הוא עונה לא, והנכד מוסיף "קוראים לו... לא כהן"
ר' חיים מסרב לברך ומזיז את פניו לצד ואומר "ברכה לכולם"
כעבור זמן נבחר לתפקיד הנחשק (להם) אדם ושמו "כהן"...
מבהיל!!! "היש בה עץ" זכינו שנמצא איתנו בדור שפל ועלוב שכזה מלאך ה' שמגן על כל הדור בתורתו ומנהיג אותנו בדרך הישרה והנכונה
נברכו שיאריך ימים ושנים ויזכה ללמוד תורה ללא מפריעים מתוך בריאות איתנה.
וינהגינו עד ביאת גואל צדק בב"א!

לכל השואלים, רבותינו הורונו (דברי החזו"א הידועים וכן בספרי מוסר) שניתן להתחזק מסיפורי חז"ל ולראות בחוש איך צדיק גוזר והקב"ה מקיים, ומה ששאל פה מאן דהו אם יבאו דורות הבאים ויטעו, ב' תשובות בדבר, א. לצערינו כבר בדור זה יש הטועים ואומרים "בפעם פלוני היה אחרת ע"כ שזה לא נכון" עפ"ל, עי' בתגובות הקודמות "והקב"ה מצילינו מידם", ב. מאימתי אכפת לנו שיבאו הטפשים ויטעו, אם כן אין לדבר סוף.
 
A

Anonymous

Guest
יוסף יצחק אמר:
יש את המופת המתועד בהסרטות המסתובבות כעת
רואים שם בכיר במשטרה שרוצה להתמנות לדרגה גבוהה יותר ומבקש ברכה
ר' חיים שואל אותו "אתה כהן?" הוא עונה לא, והנכד מוסיף "קוראים לו... לא כהן"
ר' חיים מסרב לברך ומזיז את פניו לצד ואומר "ברכה לכולם"
כעבור זמן נבחר לתפקיד הנחשק (להם) אדם ושמו "כהן"...
מבהיל!!! "היש בה עץ" זכינו שנמצא איתנו בדור שפל ועלוב שכזה מלאך ה' שמגן על כל הדור בתורתו ומנהיג אותנו בדרך הישרה והנכונה
נברכו שיאריך ימים ושנים ויזכה ללמוד תורה ללא מפריעים מתוך בריאות איתנה.
וינהגינו עד ביאת גואל צדק בב"א!
נו באמת, המופתים המסופרים על הרבי מחב"ד משכנעים יותר.
 
 

יוסף יצחק

משתמש ותיק
מתחזק אמר:
יוסף יצחק אמר:
יש את המופת המתועד בהסרטות המסתובבות כעת
רואים שם בכיר במשטרה שרוצה להתמנות לדרגה גבוהה יותר ומבקש ברכה
ר' חיים שואל אותו "אתה כהן?" הוא עונה לא, והנכד מוסיף "קוראים לו... לא כהן"
ר' חיים מסרב לברך ומזיז את פניו לצד ואומר "ברכה לכולם"
כעבור זמן נבחר לתפקיד הנחשק (להם) אדם ושמו "כהן"...
מבהיל!!! "היש בה עץ" זכינו שנמצא איתנו בדור שפל ועלוב שכזה מלאך ה' שמגן על כל הדור בתורתו ומנהיג אותנו בדרך הישרה והנכונה
נברכו שיאריך ימים ושנים ויזכה ללמוד תורה ללא מפריעים מתוך בריאות איתנה.
וינהגינו עד ביאת גואל צדק בב"א!
נו באמת, המופתים המסופרים על הרבי מחב"ד משכנעים יותר.

זה מתועד, ואין מי שראה את זה ונשאר אדיש
יש לך הסבר אחר?
או שאתה שייך לפלג מסויים שאוהבים לזלזל (כפי שכבר ראינו בתגובותיהם הקודמות, וחבל שהופכים כל אשכול לוויכוחים אידאולוגיים).
 
A

Anonymous

Guest
יוסף יצחק אמר:
מתחזק אמר:
יוסף יצחק אמר:
יש את המופת המתועד בהסרטות המסתובבות כעת
רואים שם בכיר במשטרה שרוצה להתמנות לדרגה גבוהה יותר ומבקש ברכה
ר' חיים שואל אותו "אתה כהן?" הוא עונה לא, והנכד מוסיף "קוראים לו... לא כהן"
ר' חיים מסרב לברך ומזיז את פניו לצד ואומר "ברכה לכולם"
כעבור זמן נבחר לתפקיד הנחשק (להם) אדם ושמו "כהן"...
מבהיל!!! "היש בה עץ" זכינו שנמצא איתנו בדור שפל ועלוב שכזה מלאך ה' שמגן על כל הדור בתורתו ומנהיג אותנו בדרך הישרה והנכונה
נברכו שיאריך ימים ושנים ויזכה ללמוד תורה ללא מפריעים מתוך בריאות איתנה.
וינהגינו עד ביאת גואל צדק בב"א!
נו באמת, המופתים המסופרים על הרבי מחב"ד משכנעים יותר.

זה מתועד, ואין מי שראה את זה ונשאר אדיש
יש לך הסבר אחר?
או שאתה שייך לפלג מסויים שאוהבים לזלזל (כפי שכבר ראינו בתגובותיהם הקודמות, וחבל שהופכים כל אשכול לוויכוחים אידאולוגיים).
כנ"ל בחב"ד. [אני חבדני"ק]
 
 

אריק

משתמש ותיק
פותח הנושא
יוסף יצחק אמר:
יש את המופת המתועד בהסרטות המסתובבות כעת
רואים שם בכיר במשטרה שרוצה להתמנות לדרגה גבוהה יותר ומבקש ברכה
ר' חיים שואל אותו "אתה כהן?" הוא עונה לא, והנכד מוסיף "קוראים לו... לא כהן"
ר' חיים מסרב לברך ומזיז את פניו לצד ואומר "ברכה לכולם"
כעבור זמן נבחר לתפקיד הנחשק (להם) אדם ושמו "כהן"...
https://www.hidabroot.org/article/1118579
הצג קובץ מצורף למה שאל מרן הגר''ח קנייבסקי שליט''א את המפכ''ל המיועד האם הוא כהן_.pdf
 

מאן דהו

משתמש ותיק
מבקש אמת אמר:
אין כוונתי לערער על צדיקים, אבל לענ"ד צריך להזהר מאד כשמספרים סיפורי מופת שבאמת זה אמין ומדוייק במאת האחוזים, ולבחון אם אכן יש כאן הוכחה למופת או לא. הלא אפילו כשעשה משה מופתים גלויים לעין כל במצרים לא היתה אמונתם של בני ישראל שלמה שמא יש בזה איזה הסבר אחר ככישוף וכדומה, כמבואר ברמב"ם בהל' יסודי התורה. וכ"ש במופתים של ימינו המתגלגלים לאלפיהם מבלי כל ראיה וביסוס.

לענ"ד יש בזה סכנה ליהדות, כיון שבאיזשהו שלב יפקחו עיני הדורות הבאים לראות שרוב הסיפורים הבל, ויאמרו: כשם שאמונות אלו הבלים כך כל האמונה הבל רח"ל. ולכן בבריסק מאד הקפידו אפילו בסיפורים בעלמא לדייק מאד בפרטים שלא תתערער האמינות, וכ"ש בסיפורי מופתים שאינם מתקבלים על הדעת הפשוטה.

מי שמפקפק באמינות של כל סיפורי הצדיקים גם בספורי חז"ל המובאים בש"ס מסתמא יפקפק. ומי שדעתו בריאה, יודע שאין חובה גמורה להאמין לכל סיפור. וכל עוד אין הכחשה כנגד הסיפור סגולתו מבורכת לחזק את השומע
 

מחשבות

משתמש ותיק
אריק אמר:
הגר"ח קנייבסקי שליט"א התפלל שירדו גשמים בימות הקיץ - לא עברו ימים מועטים עד שנתמלא הבור ממי הגשמים.
גשמים בימות הקיץ.png
מתוך עלון דברי שיח בחוקותי תשע"ט
זה דוגמא לסיפורים שלא יכולים להיות.
גם בשביל הצלת כלל ישראל זו בעיה גדולה להתפלל שירדו גשמים שלא בעונתם
וזה גמרא מפורשת בתענית על רבא שמלאכי השרת רצו להורגו בגלל זה
כך שאין סיכוי שהגרח"ק היה עושה זאת, ולא רק בגלל הסכנה אלא שנחשב כביכול להטריח את קונו.
 

מבקש אמת

משתמש ותיק
מחשבות אמר:
אריק אמר:
הגר"ח קנייבסקי שליט"א התפלל שירדו גשמים בימות הקיץ - לא עברו ימים מועטים עד שנתמלא הבור ממי הגשמים.
גשמים בימות הקיץ.png
מתוך עלון דברי שיח בחוקותי תשע"ט
זה דוגמא לסיפורים שלא יכולים להיות.
גם בשביל הצלת כלל ישראל זו בעיה גדולה להתפלל שירדו גשמים שלא בעונתם
וזה גמרא מפורשת בתענית על רבא שמלאכי השרת רצו להורגו בגלל זה
כך שאין סיכוי שהגרח"ק היה עושה זאת, ולא רק בגלל הסכנה אלא שנחשב כביכול להטריח את קונו.

ברש"י תענית כד,ב איתא שהשדים רצו להורגו.
 

מחשבות

משתמש ותיק
אמת כדבריך אבל כמובן שזה לא משנה כלום לגבי אי אמיתות הסיפור ובפרט שברש"י שם מבואר שעל זה היה רבא נזוף.
 

נדיב לב

משתמש ותיק
מחשבות אמר:
אריק אמר:
הגר"ח קנייבסקי שליט"א התפלל שירדו גשמים בימות הקיץ - לא עברו ימים מועטים עד שנתמלא הבור ממי הגשמים.
גשמים בימות הקיץ.png
מתוך עלון דברי שיח בחוקותי תשע"ט
זה דוגמא לסיפורים שלא יכולים להיות.
גם בשביל הצלת כלל ישראל זו בעיה גדולה להתפלל שירדו גשמים שלא בעונתם
וזה גמרא מפורשת בתענית על רבא שמלאכי השרת רצו להורגו בגלל זה
כך שאין סיכוי שהגרח"ק היה עושה זאת, ולא רק בגלל הסכנה אלא שנחשב כביכול להטריח את קונו.
אתה מעיר טוב. אם כי מרן הגר"ח עובר על עלון זה כידוע.
 

יעקב. ב

משתמש רגיל
איני יודע מדוע לא פורסם בשבוע זה כיצד שוב זכינו לראות שרוח הקודש נצנצה במרן שר התורה.
התפרסם לפני כארבעה חודשים שמישהו שאל את מרן שליט''א האם יכול לטוס לחו''ל או שעליו להישאר בארץ בגלל הבחירות שהיו אמורות להתקיים בד' ניסן.
מרן ענה לו: לא יהיו בחירות.
איש לא הבין את כוונתו עד השבוע שהתברר שלא היו בחירות, לא היתה כל נפק''מ בבחירות אלו, ולא היה נפק''מ אם אותו יהודי היה טס לחו''ל, מקסימום הליכוד היה מקבל 36 ויהדות התורה 7 והיינו באותו מצב.
אשרינו שזכינו כי גדול בקרבנו.
 
חלק עליון תַחתִית