ברשות @מחשבות אוסיף על השאלה:מחשבות אמר:היכן מצינו שהקב"ה בוחר בשירי זמרה??
אמנם מצאנו בכמה מקומות בחירה בדוד אבל בשירי זמרה או בשירי דוד היכן מצאנו שהקב"ה בוחר???
לא מדויק.חלק א׳ ממעל אמר:ולא נענה
מחשבות אמר:היכן מצינו שהקב"ה בוחר בשירי זמרה??
אמנם מצאנו בכמה מקומות בחירה בדוד אבל בשירי זמרה או בשירי דוד היכן מצאנו שהקב"ה בוחר???
הבוחר בשירי זמרה על שם בחרתי בשבט הלוי לפי שאומרים השיר במקדש.
מצאתי ברשת התיחסות לשאלה באשכול - בספר שמונה קבצים. אני מניח שזה הרב קוק. לגיוון הענין... [בלי להתחבר] העליתי את הדבריםמחשבות אמר:היכן מצינו שהקב"ה בוחר בשירי זמרה??
אמנם מצאנו בכמה מקומות בחירה בדוד אבל בשירי זמרה או בשירי דוד היכן מצאנו שהקב"ה בוחר???
חלק א׳ ממעל אמר:ומה הקשר לישתבח?
זה הברכה לאחריה של פסוקי דזמרה.חלק א׳ ממעל אמר:ומה הקשר לישתבח?
האחד בא לגור אמר:זה הברכה לאחריה של פסוקי דזמרה.חלק א׳ ממעל אמר:ומה הקשר לישתבח?
לא הבנתי מה קשה לך .חלק א׳ ממעל אמר:שאלתי על האבודרהם מה הקשר לשירי הלויים לישובי שאחרי פוסקי דזימרא
חלק א׳ ממעל אמר:אז גם להלל זה מתאים?
מילים מפוצצות אבל מנותקות משהו...מאן דהו אמר:מצאתי ברשת התיחסות לשאלה באשכול - בספר שמונה קבצים. אני מניח שזה הרב קוק. לגיוון הענין... [בלי להתחבר] העליתי את הדבריםמחשבות אמר:היכן מצינו שהקב"ה בוחר בשירי זמרה??
אמנם מצאנו בכמה מקומות בחירה בדוד אבל בשירי זמרה או בשירי דוד היכן מצאנו שהקב"ה בוחר???
הבוחר בשירי זמרה. החוק הנפשי, שהרוממות המוסיקלית והשירית כשהיא מתחברת, היא המעלילה את העוז של כל חפץ נשגב ונעלה, הוא חוק מתגלה בנפש האדם בתור זיק מהאור הגדול של ההויה כולה. קצר הוא ציורנו מלתאר את הערך השירי המוסיקלי של כל היש ביחודו הנשגב. אבל מתוך התעלותנו על ידי החופש של שירי זמרה אלהיים, אל העולם העליון המלא חפצים רוממים, קדושים ונשגבים, אנו רואים את הטוב של אור חי העולמים, את המשטר האלהי בכל המצוי, את היחוד השלם, הממלאנו השתוממות וגדולה בהוד משטריו, ומברכים אנו מתוך שמחת עולמים: ברוך הבוחר בשירי זמרה. מלך יחיד אל חי העולמים.
תירוץ האבודרהם לכאורה דחוק, כי מי יאמר שבחירת שבט הלוי היא בחירה בשירתם אולי בחירה במעלתם (לדוגמא יורו משפטיך ליעקב) ואם כדבריו אפשר להביא פסוקים רבים שהקב"ה בחר בדוד ונאמר שבחר בשיריו.האחד בא לגור אמר:מחשבות אמר:היכן מצינו שהקב"ה בוחר בשירי זמרה??
אמנם מצאנו בכמה מקומות בחירה בדוד אבל בשירי זמרה או בשירי דוד היכן מצאנו שהקב"ה בוחר???
ספר אבודרהם ישתבח
הבוחר בשירי זמרה על שם בחרתי בשבט הלוי לפי שאומרים השיר במקדש.
הנופל אמר:מה הפירוש יושב תהילות ישראל
והאם גם על זה שייכת שאלת הרב @מחשבות ?
להיפך יורו משפטיך זה לא מעלה אלא מתנות שמסר לידם וזה הבחירה. וכמו שמפורש בתרגום שלאחיהם הכהנים נתן קטורת וקרבנותמחשבות אמר:תירוץ האבודרהם לכאורה דחוק, כי מי יאמר שבחירת שבט הלוי היא בחירה בשירתם אולי בחירה במעלתם (לדוגמא יורו משפטיך ליעקב) ואם כדבריו אפשר להביא פסוקים רבים שהקב"ה בחר בדוד ונאמר שבחר בשיריו.האחד בא לגור אמר:מחשבות אמר:היכן מצינו שהקב"ה בוחר בשירי זמרה??
אמנם מצאנו בכמה מקומות בחירה בדוד אבל בשירי זמרה או בשירי דוד היכן מצאנו שהקב"ה בוחר???
ספר אבודרהם ישתבח
הבוחר בשירי זמרה על שם בחרתי בשבט הלוי לפי שאומרים השיר במקדש.
ולגבי כל התירוצים האחרים, רעיונות במחשבה נחמדים מאוד אך התפילה מבוססת על התנ"ך ואם אין פסוק שה' בחר בשירי זמרה לא מסתבר שחז"ל היו ממציאים זאת בתפילה, שתפילה היא קביעה מוחלטת וחייבת מקור ברור (וכמו שלכל תוארי הקב"ה בתפילה יש מקור בפסוקים).
מחשבות אמר:תירוץ האבודרהם לכאורה דחוק, כי מי יאמר שבחירת שבט הלוי היא בחירה בשירתם אולי בחירה במעלתם (לדוגמא יורו משפטיך ליעקב) ואם כדבריו אפשר להביא פסוקים רבים שהקב"ה בחר בדוד ונאמר שבחר בשיריו.
ולגבי כל התירוצים האחרים, רעיונות במחשבה נחמדים מאוד אך התפילה מבוססת על התנ"ך ואם אין פסוק שה' בחר בשירי זמרה לא מסתבר שחז"ל היו ממציאים זאת בתפילה, שתפילה היא קביעה מוחלטת וחייבת מקור ברור (וכמו שלכל תוארי הקב"ה בתפילה יש מקור בפסוקים).
שרות כולל שירה ושמירה כמבואר הרבה בעזרא ובדברי הימים.בָּעֵ֣ת הַהִ֗וא הִבְדִּ֤יל ה'֙ אֶת־שֵׁ֣בֶט הַלֵּוִ֔י לָשֵׂ֖את אֶת־אֲר֣וֹן בְּרִית־יְקֹוָ֑ק לַעֲמֹד֩ לִפְנֵ֨י יְקֹוָ֤ק לְשָֽׁרְתוֹ֙ וּלְבָרֵ֣ךְ בִּשְׁמ֔וֹ עַ֖ד הַיּ֥וֹם הַזֶּֽה:
זהו חידוש גדול של הנפה''ח שכיון שלא מצינו שנענה אפשר שלא נענה.חלק א׳ ממעל אמר:ולהוסיף שדוד ביקש שיחשב תהילים כנגעים ואהלות ולא נענה
מילים מזעזעותאמונת אומן אמר:זהו חידוש גדול של הנפה''ח שכיון שלא מצינו שנענה אפשר שלא נענה.חלק א׳ ממעל אמר:ולהוסיף שדוד ביקש שיחשב תהילים כנגעים ואהלות ולא נענה
ברור שזהו חידוש היפך מהפשט הפשוט.
בפשטות אם הגמרא מביאה את בקשתו המיוחדת והחריגה של דהע''ה ולא מציינת שלא נענה, ודאי שנענה.
גם אם כנים הדברים.אמונת אומן אמר:זהו חידוש גדול של הנפה''ח שכיון שלא מצינו שנענה אפשר שלא נענה.
ברור שזהו חידוש היפך מהפשט הפשוט.
בפשטות אם הגמרא מביאה את בקשתו המיוחדת והחריגה של דהע''ה ולא מציינת שלא נענה, ודאי שנענה.