התנהלות הפורום

יהודה1

משתמש ותיק
אני חושב שיש כמה כללים בסיסיים כדי להעלות את הרמה של הפורום. הכללים הללו נכונים בכל פורום שהוא. אתן כאן קישור
https://www.hamichlol.org.il/%D7%94%D7%9E%D7%9B%D7%9C%D7%95%D7%9C:%D7%9E%D7%93%D7%A8%D7%99%D7%9A_%D7%9B%D7%9C%D7%9C%D7%99_%D7%9C%D7%94%D7%AA%D7%A0%D7%94%D7%92%D7%95%D7%AA_%D7%A8%D7%A6%D7%95%D7%99%D7%94_%D7%91%D7%97%D7%91%D7%95%D7%A8%D7%94
מומלץ גם לקרוא את שאר הקישורים בדף הנ"ל.
שימו לב, גם מי שלא רוצה לכתוב במכלול. הדף הזה יכול לסייע להתנהלות נכונה בפורום. יש לציין שכאן במקום עריכה אחרי אחרים אפשר לשלוח להם הודעה פרטית כדי לתקן אותם אם הם טעו, ולא רוצים לפרסם את זה בציבור.
חשוב גם להתייחס לכללים הכתובים כאן ולדווח למנהלים על חריגות. לא לחשוש שזה עושה אותנו "גנון" כי אם יתרבו החורגים מהכללים כ"ש שזה יהיה "גן חיות"
 

חכם באשי

משתמש ותיק
הקישור חסום אצלי.
בכל אופן, לדעתי כלל ראשון הוא קצת לחשוב לפני שכותבים, ועוד קצת לפני ששולחים. יש כאן תגובות שניכר שלא היה בדל של מחשבה.
 

יהודה1

משתמש ותיק
פותח הנושא
חכם באשי אמר:
הקישור חסום אצלי.
בכל אופן, לדעתי כלל ראשון הוא קצת לחשוב לפני שכותבים, ועוד קצת לפני ששולחים. יש כאן תגובות שניכר שלא היה בדל של מחשבה.
כיצד פועל מיזם שיתופי: המיזם בנוי על שיתוף הפעולה בין העורכים. כאשר כל עורך שמשתדל לעזור עזרתו מתקבלת. ומאידך הפרעות מנוטרלות על ידי העוסקים בניטור. המפריעים יכולים אף להיחסם אם לא יפסיקו. כך התוכן רק משתפר ולא ניזוק. גם אם לפעמים יש עריכות לא מושלמות או אפילו מזיקות הן יושלמו או יסולקו עם הזמן.
מספר העורכים: כאשר מספר העורכים גדל, יש עם זה אופציה למזיקים רבים יותר. לכן חשוב שמי שלא יודע לערוך ילמד את המלאכה מהמנוסים בה. הדבר אינו קשה ולא לוקח זמן רב כל כך. אמנם מי שבא כדי לעזור צריך לשתף פעולה עם האחרים ולא להתעלם מהם או להתעקש על דעתו.
איך להיות שותף בעריכה: נסו לערוך בערכים שאתם מבינים בהם. בעיקר שינויים קלים של ניסוח או הוספת תוכן או מקור. לא בבת אחת ליצור ערך חדש. וכן לא לעשות עריכות רבות מדאי. בדקו את תגובת העורכים האחרים. האם עריכתכם התקבלה? אם כן המשיכו הלאה. אם לא נסו להבין למה. ניתן לפתוח דיון בדף השיחה של הערך הנידון. או לפנות למי שמבין בנושא ולשאול אותו.
מלחמות עריכה: אם שחזרו את עריתכם אל תחזרו על אותה עריכה שוב. זה לא יועיל כלום. הערך ישאר באותו מצב עם תנודות הלוך וחזור מטוב יותר לגרוע יותר. הפיתרון במקרה כזה הוא להישאר בגירסה המקורית ולהתייעץ עם עורכים אחרים.
לא לרוחכם: יתכן שיהיו בערך דברים שלדעתך סותרים את ההשקפה הנכונה. או בעיות אחרות. במקרה זה אם ניסית לערוך ולא התקבלה עריכתך נסה לחשב מסלול מחדש. האם שווה להישאר כאן בכל זאת ולערוך במקומות שלא יהיה לך חיכוך עם אחרים, או לפרוש. אל תנסה לעורר מהומות כדי שיקבלו את דעתך.
בדקו את ההיסטוריה: פעמים רבות עריכה מסוג דומה לעריכה שלכם כבר נוסתה ונדחתה על ידי עורכים אחרים. כדאי תמיד לפני עריכה לבדוק את כל הגירסאות הקודמות של הערך. על ידי לחיצה על לשונית "גירסאות קודמות" ואחר כך על "קודמת". כמו כן כדאי לבדוק בדפי השיחה של הערכים. לפעמים שינוי שאתם רוצים לעשות כבר דובר בדף השיחה עליו.
הודו על עריכות: ראיתם עריכה שמצאה חן בעיניך? השתמש בכפתור התודה. כדי להודות עליה. כך יווצר קשר חיובי בין העורכים.
התייחסו להודעות של אחרים: אם תייגו אתכם או השאירו לכם הודעות בדף השיחה, על עריכה שלכם או על שאלה שהתעוררה בעיקבות עריכה אחרת, נסו להתייחס ולהגיב. אם יש למישהו טענות על עריכותיכם נסו לדבר איתו על זה. אם יש שאלה כללית לדיון נסו לומר את דעתכם בנידון.
בדקו עריכות של אחרים: אם יש עורכים נוספים בתחום שאתם מבינים בו, נסו לבדוק האם עריכותיהם נראות לכם או לא. אם כן הודו עליהם. אם לא נסו לתקן אותם או לפחות כתבו הערה עליהם בדף השיחה של הערך.
השתדלו לעזור: כשיש ערך חסר הדורש שכתוב או עריכה וכיוצא בזה. נסו לתקן אותו עד כמה שאתם יכולים. גם אם המלאכה לא תצא מושלמת, העיקר שהערך ישופר. עם זאת אל תסמכו על אחרים שיעשו עבודה שאתם יכול לעשות.

 
 

מנהל א'

מנהל האתר
חבר צוות
מנהל האתר
כאן המקום לציין, שמידי פעם נתקלים בניקים שכותבים עשרות הודעות ביום, מהם הרבה מהווים הטרלה ברורה, כאשר אין בהודעות תוכן אמיתי ואין בהם בכדי להוסיף ולתרום לחברי האתר.
אני לא מדבר על הודעות שיש בהם פגיעה וזלזול ברבנים או בציבורים, אלא פשוט בהודעות ריקות מתוכן, שמורידות את ערך הפורום, מקשות על שאר המשתמשים, וחבל.
לאחרונה התחלנו בהליך לפיו ניק שניכר בו הטרלה שיטתית, לא יכול לכתוב יותר הודעות ללא אישור מנהל תחילה.
אין בענין כדי לפגוע באף אחד ח"ו. לעתים ניקים לא משכילים להבין מהותו של פורום וענין שמירת הרמה הגבוהה בו, ובהליך הזה הם יכולים ללמוד כיצד להתנהל בפורום. כמו כן זה נעשה אך ורק לרווחת שאר המשתמשים.
ומכאן תצא הקריאה, כפי שכתבו כאן וכתבו בעבר במקומות אחרים, נא ונא לחשוב טרם כתיבת הודעה, האם יש בה ערך מוסף לציבור.

כפי שניתן לראות, הנהלת הפורום ובפרט המנהל הראשי, לא חוסכים כל מאמץ כדי להביא את האתר הכי יעיל, נח ומתקדם לחברים בו. כאן קשובים לכל הודעה פרטית ולכל פניה, ומשתדלים למלא כל מבוקש.
ולצד זאת, הנני בבקשתי, שכל אחד מחברי הפורום ימליץ עליו לחבריו המתאימים לזה, ובכך יביא תועלת הן להם, כפי שרבים מעידים שהפורום מהווה בשבילם מקום מצויין להגדיל בו תורה, והן לתועלת הפורום כולו והחברים בו.
בתודה ובברכה.
 

יהודי

משתמש ותיק
חכם באשי אמר:
הקישור חסום אצלי.
בכל אופן, לדעתי כלל ראשון הוא קצת לחשוב לפני שכותבים, ועוד קצת לפני ששולחים. יש כאן תגובות שניכר שלא היה בדל של מחשבה.
אם כל אחד יחשוב שניה אחת לפני שלוחץ על 'שלח', מספר ההודעות ירד למחצה, ואיכותן תגדל פי כמה וכמה.
 
 

שאר לעמו

משתמש ותיק
אכן, יש להודות למנהל על ההערה הבונה. המעוררת ומזכירה דברים חשובים!
כל תגובה מצריכה מחשבה מה התועלת שבה. ואם היא לא כלי לניגוח לפעמים, או סתם..
הזדהות יכולה להיות עם לינק התודה.
הפורום מחכים את כולנו כאשר הוא תמציתי!

ואולי אפילו תגובתי מיותרת....  יכולתי לתת לינק תודה..
 
חלק עליון תַחתִית