מגילת רות בחג השבועות

הנופל

משתמש ותיק
על טעם קריאת מגילת רות בחג השבועות,
נאמרו הסברים רבים.
נבקש מחברי הפורום להעלות את הגיגיהם בענין.

 
 

הנופל

משתמש ותיק
פותח הנושא
חג השבועות הוא חג הקציר.
במגילת רות מופיע הקציר ומצוותיו בצורה נרחבת.
וכידוע בפרשת אמור יחד עם חג השבועות נכתבו דיני הקציר.
מי שיכול להרחיב בענין, נא להוסיף.
 
 

נדיב לב

משתמש ותיק
הנופל אמר:
על טעם קריאת מגילת רות בחג השבועות,
נאמרו הסברים רבים.
נבקש מחברי הפורום להעלות את הגיגיהם בענין.

 

התהליך שעברה רות מגויה ליהודיה מקבילה לתהליך שעבר עם ישראל בחג השבועות - קבלת היהדות, מבני נח ליהודים עובדי ה
 

בן של רב

משתמש ותיק
בדיוק היום קראתי בספר מדהים במיוחד שיצא לאחרונה - שכל כולו על ההקבלה בין חכמת התורה לי"א מלאכות הפת.
שמו: "דעה חכמה לנפשך" מהרב בועז המילטון.

הספר קיבל הסכמה ארוכה במיוחד של הגר"נ רוטמן שכתב בין היתר "הנה צרו על החכמה אוייבים האומרים שהיא מנותקת מהחיים וכו'... ".

ע"ש שהכל מבורר מהמוני מקורות.
וראה זה פלא שבדיוק היום קראתי שם על הקשר הספציפי בין הקצירה וחג הקציר = קבלת התורה/החכמה.
 

הנופל

משתמש ותיק
פותח הנושא
בן של רב אמר:
וראה זה פלא שבדיוק היום קראתי שם על הקשר הספציפי בין הקצירה וחג הקציר = קבלת התורה/החכמה.
נשמח לפירוט.
 

בן של רב

משתמש ותיק
קשה.
אבל ננסה בחצי מילה למרות שזה הורס את ההרמוניה הסימפונית...

החיים של הפרי באדמה הם בעצם מתבטלים לכאו' בקצירה.
אלא מאי - הם עוברים לשלב חשוב יותר = להיות חלק מהאדם.

במקביל התורה נקצרה מהיות תיאורטית = חמודה גנוזה מתתקע"ד דורות.
והפכה במתן תורה להיות חלק מהאדם מקיים העולם ומתקנו בפועל.

ובקיצור/קצירה...
מתן תורה הוא לקצור את העולם מהחיים הסתמיים ולצרפו אל האדם הנצחי.
וכטענת משה למלאכים שאין לכם אפשרות לקיום בפועל.

להבנה ברורה יעויין במס"י בתחילתו שהאדם מתקן כל העולם ע"י שהעולם מצטרף אליו [כמו שהוכיח מהאבנים של יעקב]
וזה תמצית מה שכתב שם אח"כ בפרק הקדושה.
 

טעם ודעת

משתמש ותיק
גילוי מפעים זה שנאמר מתוך עומק הלב עמך עמי ואלוקיך אלוקי זו היא הגילוי שמתגלה בחג השבועות.
 

עניין

משתמש רגיל
אולי
כאיש אחד בלב אחד ~קבלת התורה.
אלימלך ירד מן אר"י ברעב וכ'ו ובסוף בועז מתחתן עם רות.
 

עניין

משתמש רגיל
המסירות נפש והדבקות במטרה בשביל לזכות ליהודת
ממה שרואים החילוק בין רצון לעד הסוף-ערפה/רות.

אולי, 'כוח התשובה' כהכנה למ"ת.
(בין למי שקיבל שנה שעברה ו... והן כהכנה לקבלה הבאה שנדע את הסוד הזה שמועיל מאוד לעבה"ש)
ורואים א"ז אצל נעמי שבהתחלה ירדה לשדי מואב וכו' ואח"כ כששבה זכתה להמשך (ע"י יבום, 'יולד בן לנעמי') שממנו יצא בית דוד.

שכר ועונש (כל מעשה המגילה מאלימלך ובניו ועד רות) כיסוד לקה"ת.
 
חלק עליון תַחתִית