האשכול על הדלי"ם

פרלמן משה

משתמש ותיק
אשרי לו שמחק את האשכול
א. למה לקבץ כל הדעות הכוזבות למקום אחד?
ב. למה לבלבל שיש רק ב' דרכים או ללכת לפי גדולי דור מפורסמים או לחשוב לבד?
(לא עניתי לסקר מחמת זה)
 

נדיב לב

משתמש ותיק
פרלמן משה אמר:
אשרי לו שמחק את האשכול
א. למה לקבץ כל הדעות הכוזבות למקום אחד?
ב. למה לבלבל שיש ב' דרכים או ללכת לפי גדולי דור מפורסמים או לחשוב לבד?
(לא עניתי לסקר מחמת זה)
שני אשכולות בענין נפתחו. אחד שהיה ראוי להמחק. והשני שהעלו בו דברים טהורים וחבל שנמחק. [אם כי המנהל כתב שאחר תיקונים קלים יחזירו]
כתבו בו כנגד דעות כוזבות של ניקים בפורום. כאלה שבאו מפורום "עצור כאן חושבים".
 

נדיב לב

משתמש ותיק
משה פרלמן. העתקתי מגמה של פורום "עצור כאן חושבים" בשביל להסביר לתמימים, מפני מה פורום לתורה הטהור והאיכותי מבער דעות מהסוג הזה.



ויקפדיה:
עצור כאן חושבים הוא פורום אינטרנט באתר "בחדרי חרדים", המתמקד בדיונים בנושאי יהדות. רבים מהמתדיינים בפורום הם חרדים, והוא מתאפיין בגישה שכלתנית ופתוחה.

הפורום נוסד בשנת 2002 על ידי קבוצת חרדים שדגלה בגישה שכלתנית יותר ליהדות מכפי שמקובל בציבור החרדי. המוטיבציה הראשונה לפתיחת הפורום באה מתלמידי הרב אהרון מילר, חרדי בעל השקפה דתית שכלתנית[1]. למייסדי הפורום יש זיקה להשקפתו של הרב גדליה נדל ולדרך מחשבתו.

דמות בולטת ממייסדי הפורום היא זו של "מיימוני", חרדי שהשקפתו עוצבה על ידי הגישה הרציונלית של הרמב"ם. מיימוני דוחה בין השאר את אמיתות ספר הזוהר. הואיל והוא מעוניין להישאר בחברה החרדית, והואיל והוא יודע שהשקפותיו עלולות להפוך אותו למנודה, הוא אינו מביע אותן בפומבי. באותה צורה נוהגים משתתפים רבים נוספים בפורום מאותן סיבות.


זמן מה אחר פתיחת הפורום תפס בו משתמש נוסף בשם "רב סיינפלד" מקום חשוב. "רב סיינפלד", חרדי אמריקני, הוא בעל דעה נחרצת בגנות הסגירות שהשתלטה על החברה החרדית בישראל.
את השקפתו על מקומו של הפורום הוא ביטא כך:
"קבוצות שהשתלטו על סדר היום הציבורי של היהדות הנאמנה, משתיקים ברגל גסה ובסגנון טאליבני מובהק כל שיח מסוג השיח המתחולל בין כותלי בית מדרש וירטואלי קדוש זה ודוחקים את רגלי מבטאיו מכל פורום וזירה ציבורית. במידה ששיח זה היה קיים בעבר, הרי שהוא התרחש בחדרי חדרים, בשיחות נפש פרטיות, ובין יצולי עגלותיהם של בעלי עגלות חשובים דנן. אך הבדידות, המחתרתיות, והאוויר הטחוב שמלא את חלל מרתפי אנוסי המחשבה וההוויה לא הוסיפו לבריאות האנוסים – ויצעקו אל ה' ותעל שוועתם…."
 

אברהם העברי

משתמש ותיק
מנסיון כל פורום שנמחק קמים 10 כמוהו בשינוי אדרת (כ"א מרגיש חכם ופותח ) כך שעדיף לא למחוק שישאר הכל במקום אחד
 
חלק עליון תַחתִית