מדינת הלכה. [אנכי ה' אלקיך] או הכל או כלום? ואיך עושים שזה לא יהיה מפחיד?
כללי הפורום
פורום אקטואליה נועד לתת מענה לנושאים העולים בפורום מעת לעת, ואינם נושאים תורניים מובהקים
מעתה אין לפתוח אשכולות בנושאי חינוך, גיור, ושאר נושאים מעין אלו, אלא כאן
הפורום פועל כרגע במתכונת הרצה, וכדאיות קיומו נבחנת. נא לשמור על רמתו הגבוהה של הפורום.
אסור בתכלית האיסור לפתוח אשכולות או לכתוב הודעות שיש בהם כדי לבוא לזלזול בגדולי תורה או בציבורים שונים
אשכולות שכאלו יימחקו, והפותח או המגיב יורחק מהפורום
פורום אקטואליה נועד לתת מענה לנושאים העולים בפורום מעת לעת, ואינם נושאים תורניים מובהקים
מעתה אין לפתוח אשכולות בנושאי חינוך, גיור, ושאר נושאים מעין אלו, אלא כאן
הפורום פועל כרגע במתכונת הרצה, וכדאיות קיומו נבחנת. נא לשמור על רמתו הגבוהה של הפורום.
אסור בתכלית האיסור לפתוח אשכולות או לכתוב הודעות שיש בהם כדי לבוא לזלזול בגדולי תורה או בציבורים שונים
אשכולות שכאלו יימחקו, והפותח או המגיב יורחק מהפורום
-
- הודעות: 4130
- הצטרף: 05 נובמבר 2017, 08:55
- נתן תודה: 709 פעמים
- קיבל תודה: 1353 פעמים
- יצירת קשר:
- סטטוס: לא מחובר
Re: מדינת הלכה. [אנכי ה' אלקיך] או הכל או כלום? ואיך עושים שזה לא יהיה מפחיד?
סלח נא לי מכובדי שהעלית את חמתי להשחית. לא האמנתי שאצטרך להגיב לך כך. וכי בעל תשבה הינך, או גר צדק?
הגר"א בהגדה של פסח אומר כלפי הרשע למה אומרים ואף אתה הקהה את שיניו וכו' לי ולא לו, היה צריך לומר לי ולא לך.
משיב הגר"א עם הרשע לא מדברים נותנים לו בשיניים בעצם זה שפונים לשאר המסובים. אתו לא מדברים שאני מינות דמשכי!
אילו היית שואל, ניחא. אלא שקבעת... חכם אתה בעינך. אז זו תשובתי
כבר מלווה אותי תחושה לא מאתמול, שהמלה 'רבותינו' ו'גדולי הדור' נהיית מילה מגונה כמו משיח בשנות המ'.
הגר"א בהגדה של פסח אומר כלפי הרשע למה אומרים ואף אתה הקהה את שיניו וכו' לי ולא לו, היה צריך לומר לי ולא לך.
משיב הגר"א עם הרשע לא מדברים נותנים לו בשיניים בעצם זה שפונים לשאר המסובים. אתו לא מדברים שאני מינות דמשכי!
אילו היית שואל, ניחא. אלא שקבעת... חכם אתה בעינך. אז זו תשובתי
כבר מלווה אותי תחושה לא מאתמול, שהמלה 'רבותינו' ו'גדולי הדור' נהיית מילה מגונה כמו משיח בשנות המ'.
-
פותח הנושא - הודעות: 1503
- הצטרף: 06 דצמבר 2018, 01:56
- נתן תודה: 676 פעמים
- קיבל תודה: 378 פעמים
- יצירת קשר:
- סטטוס: לא מחובר
Re: מדינת הלכה. [אנכי ה' אלקיך] או הכל או כלום? ואיך עושים שזה לא יהיה מפחיד?
סליחה על שהעליתי את חמתך עד להשחית.שאר לעמו כתב: ↑02 יוני 2019, 14:22סלח נא לי מכובדי שהעלית את חמתי להשחית. לא האמנתי שאצטרך להגיב לך כך. וכי בעל תשבה הינך, או גר צדק?
הגר"א בהגדה של פסח אומר כלפי הרשע למה אומרים ואף אתה הקהה את שיניו וכו' לי ולא לו, היה צריך לומר לי ולא לך.
משיב הגר"א עם הרשע לא מדברים נותנים לו בשיניים בעצם זה שפונים לשאר המסובים. אתו לא מדברים שאני מינות דמשכי!
אילו היית שואל, ניחא. אלא שקבעת... חכם אתה בעינך. אז זו תשובתי
כבר מלווה אותי תחושה לא מאתמול, שהמלה 'רבותינו' ו'גדולי הדור' נהיית מילה מגונה כמו משיח בשנות המ'.
אני דוקא אוהב ומכבד גם אותך וגם את רבותינו וגם את גדולי ישראל וגם את המילה החביבה ביותר = משיח.
ושוב סליחה.
יה"ר מלפניך ה' אלוקי ואלוקי אבותי שלא תעלה קנאת אדם על ליבי ולא קנאתי על אחרים.
ולא אכעוס היום ולא אכעיסך וגם לא אכעיס את בניך חביבך שרוצים להמליכך על עולמך.
(אלא שהם חושבים שזה מצוה רק ללמוד תיאורטית בבית המדרש ולא שיתקיים בפועל, כי העולם המציאותי אינו רצונך ואינו מטרתך...
וכל הלימוד הוא רק הלכתא למשיחא או לפלפולא וחילוקא או לארכיאולוגיה והיסטוריה).
ויה"ר שלא אמחוק פסוקים מתורתך ולא ימחקו אחרים מחמתי ולא ארצה מדינת ביבי וטיבי ולא ירצו חברי בזה.
רק נשתוקק אליך ולמלכותך בכל עת ובכל שעה עד שנזכה להמליכך על עצמנו ועמנו.
ונשליט אותך במהרה על מדינת בניך הנמצאת בנחלתך ומעוררת רוגז לפניך בכל דבר שאיננה נוהגת בו על פי חוקיך ומשפטיך.
ויתקיים בנו מה שכתוב במדרש (והובא ברמח"ל דעת תבונות) סתתוהו קימעא קימעא עד שתבוא השעה שאני מעבירו מן העולם.
ואז תמלוך עלינו על ידי דוד בן ישי עבדך משיחך כי מחכים אנחנו לך.
-
- הודעות: 1484
- הצטרף: 28 אוגוסט 2017, 22:09
- נתן תודה: 235 פעמים
- קיבל תודה: 524 פעמים
- יצירת קשר:
- סטטוס: לא מחובר
Re: מדינת הלכה. [אנכי ה' אלקיך] או הכל או כלום? ואיך עושים שזה לא יהיה מפחיד?
אם כבר אז כבר. אם התעוררת כל כך מאותם חובבי ציון. אצפה ממך להתעורר מעוד כמה דברים נחוצים.
דאגה שכלל הגויים יקיימו ז' מצוות בני נח...
לדאוג שכל כלל ישראל יניחו תפילין בכל יום (עד שאתה דורש מדינת הלכה, תדאג קודם שתושביה יקיימו את ההלכה)
לזכות את כלל ישראל (החילונים) בד' מינים בחג, בסוכה בחג, במצות בחג, בנרות חנוכה, בתקיעת שופר, בציצית,
לשנן את הי"ג עקרים ברחובות...
וכו' וכו', ותבא הטירוף לעם ישראל.
נזכרתי בסיפור שהתרחש בשנת תש"ח במלחמת השחרור, הגיעו שלוחי הרבנות למהרי"ץ דושינסקיא זי"ע מרא דארעא דישראל וטענו לו שמחמת פיקוח נפש מותר לכרות את בורות ההגנה בשבת קודש. והתחילו להוכיח דבריהם בלומדות ופלפולים, ענה להם מהרי"ץ אמי מורתי ע"ה למדה אותי, שאסור לחלל שבת. ובזה פטר אותם לשלום...
היה יהודי נוסף מנקיי הדעת שבירושלים שתפסו אותו בכח ודרשו ממנו לבא ולעבוד בשבת כנ"ל, אמר להם שהוא מוכן למסור את הנפש ולא לחלל את השבת חלילה. אז סחבו אותו לרב הראשי מהרבנות דאז, והלה פסק לו, שמותר משום פיקוח נפש, ענה אותו יהודי, אם זה אכן פיקוח נפש, יתכבד נא כבוד הרב וילך לעבוד. כי כך נפסק בהלכה, שפיקו"נ יעשה דוקא בידי רבנים וגדולי ישראל...
הבנת? יש ענינים שאפשר להתווכח, ויש ענינים שעדיף לא לענות עליהם, מיין מאמע לאזט נישט... אמי לא מרשה לי.
מה חידשו לך אותם 'קדושת ציון' מה שלא ידעו כלל רבותינו הגדולים זצוק"ל, מכל העדות והחוגים זולת המזרחי?
מעניין מאוד, שהקטע עם ליברמן שהביא אותך לכנס שלהם, לא הביא אותך לקנאים המתנזרים לגמרי מהמדינה...
דאגה שכלל הגויים יקיימו ז' מצוות בני נח...
לדאוג שכל כלל ישראל יניחו תפילין בכל יום (עד שאתה דורש מדינת הלכה, תדאג קודם שתושביה יקיימו את ההלכה)
לזכות את כלל ישראל (החילונים) בד' מינים בחג, בסוכה בחג, במצות בחג, בנרות חנוכה, בתקיעת שופר, בציצית,
לשנן את הי"ג עקרים ברחובות...
וכו' וכו', ותבא הטירוף לעם ישראל.
נזכרתי בסיפור שהתרחש בשנת תש"ח במלחמת השחרור, הגיעו שלוחי הרבנות למהרי"ץ דושינסקיא זי"ע מרא דארעא דישראל וטענו לו שמחמת פיקוח נפש מותר לכרות את בורות ההגנה בשבת קודש. והתחילו להוכיח דבריהם בלומדות ופלפולים, ענה להם מהרי"ץ אמי מורתי ע"ה למדה אותי, שאסור לחלל שבת. ובזה פטר אותם לשלום...
היה יהודי נוסף מנקיי הדעת שבירושלים שתפסו אותו בכח ודרשו ממנו לבא ולעבוד בשבת כנ"ל, אמר להם שהוא מוכן למסור את הנפש ולא לחלל את השבת חלילה. אז סחבו אותו לרב הראשי מהרבנות דאז, והלה פסק לו, שמותר משום פיקוח נפש, ענה אותו יהודי, אם זה אכן פיקוח נפש, יתכבד נא כבוד הרב וילך לעבוד. כי כך נפסק בהלכה, שפיקו"נ יעשה דוקא בידי רבנים וגדולי ישראל...
הבנת? יש ענינים שאפשר להתווכח, ויש ענינים שעדיף לא לענות עליהם, מיין מאמע לאזט נישט... אמי לא מרשה לי.
מה חידשו לך אותם 'קדושת ציון' מה שלא ידעו כלל רבותינו הגדולים זצוק"ל, מכל העדות והחוגים זולת המזרחי?
מעניין מאוד, שהקטע עם ליברמן שהביא אותך לכנס שלהם, לא הביא אותך לקנאים המתנזרים לגמרי מהמדינה...
-
- הודעות: 290
- הצטרף: 23 אפריל 2019, 19:34
- נתן תודה: 151 פעמים
- קיבל תודה: 81 פעמים
- יצירת קשר:
- סטטוס: לא מחובר
Re: מדינת הלכה. [אנכי ה' אלקיך] או הכל או כלום? ואיך עושים שזה לא יהיה מפחיד?
אני לא רוצה להיכנס בין ההרים.
אבל תרשו לי לספר על הרגשתי:
אני מתרגש מכך שיש מישהו שאכפת לו,
בדור כזה שבחסות החרדיות שמתנגדת לכל דבר חדש קהו לנו הרגשות והתנוונה האכפתיות.
איפה הרב שך שיבכה על ילדי אלנבי שלא יודעים מה זה שמע ישראל?
אבל תרשו לי לספר על הרגשתי:
אני מתרגש מכך שיש מישהו שאכפת לו,
בדור כזה שבחסות החרדיות שמתנגדת לכל דבר חדש קהו לנו הרגשות והתנוונה האכפתיות.
איפה הרב שך שיבכה על ילדי אלנבי שלא יודעים מה זה שמע ישראל?
-
- הודעות: 1484
- הצטרף: 28 אוגוסט 2017, 22:09
- נתן תודה: 235 פעמים
- קיבל תודה: 524 פעמים
- יצירת קשר:
- סטטוס: לא מחובר
Re: מדינת הלכה. [אנכי ה' אלקיך] או הכל או כלום? ואיך עושים שזה לא יהיה מפחיד?
עם ישראל, הינו עם עתיק ביותר. העם הזה עבר הרבה משברים במשך שנותיו. ולכן יש לו גם את הנסיון יותר מכלם.
העם הזה כבר עבר בעבר את תנועת חובבי ציון. שלבשו אדרת שער למען כחש. מה יצא בסופה? אכן, עברו הרבה מאוד שנים עד שזה קרה, אבל כשזה קרה אנו בוכים על ילדי אלנבי שלא יודעים שמע ישראל!
עברו עוד שנים רבות, חלק מילדי אלנבי חזרו בתשובה ב"ה, היהדות החרדית גודלת ופורחת לשם ולתפארת. וחובבי ציון שוב הגיע, בנסיון להחזיר את ילדי אלנבי למצב שלא ידעו שמע ישראל רח"ל.
הם מדברים על מדינת הלכה וכל מיני שמות יפים. אבל הבה נסתכל לאחור, הבה נתבונן על מה שכבר קרה לעם ישראל, וממנה נלמד לעבוד את ה'.
הרב שך בכה על ילדי אלנבי, וחובבי ציון רוצים להוסיף עליהם גם ילדי מא"ש ובני ברק... מאין אני יודע? ההסטוריה תשפוט!
-
- הודעות: 4130
- הצטרף: 05 נובמבר 2017, 08:55
- נתן תודה: 709 פעמים
- קיבל תודה: 1353 פעמים
- יצירת קשר:
- סטטוס: לא מחובר
Re: מדינת הלכה. [אנכי ה' אלקיך] או הכל או כלום? ואיך עושים שזה לא יהיה מפחיד?
איפה הרב שך שיבכה על הדור המטופש הזה שלא ידע בין תכלת לקלא אילן.
הוא כן אומר ק"ש אבל בורח בטפשותו לאחור.
פלא. מדוע כשיש יהודים שזועקים מלחמה שרוצים לגייס את בחורי הישיבות - בעיני הניק הלאומי החדש הזה - הם עוברים על 'הוראת רבותינו' (ולא משנה באמת כעת המחלוקת כיצד להלחם בגזירה זו, אם ב'תפילה' או במלחמה),
אבל כשיהודים צווחים בטירוף לאומי בא נלחם שזו תהיה מדינת הלכה, שמה פתאום אלו הלועגים לנלחמים כנגד השלטון, שוב גם ההם יקראו על ידו - עוברים על דעת 'רבותנו'..
כשמביטים אל הלאומיים כמטורפים התכוונו גם לק"צ
מישהו מבין את הכלאיים הללו את השעטנז הזה? את הבלבול הזה? הוא אשר אמרתי - עטיפה/צלופן ריק שיש בדור זה - הוליד עיוות זה.
כשמביטים אל הלאומיים כמטורפים התכוונו גם לק"צ
-
- הודעות: 1509
- הצטרף: 22 ינואר 2017, 19:40
- נתן תודה: 161 פעמים
- קיבל תודה: 555 פעמים
- יצירת קשר:
- סטטוס: לא מחובר
Re: מדינת הלכה. [אנכי ה' אלקיך] או הכל או כלום? ואיך עושים שזה לא יהיה מפחיד?
שאר לעמו כתב: ↑02 יוני 2019, 14:22סלח נא לי מכובדי שהעלית את חמתי להשחית. לא האמנתי שאצטרך להגיב לך כך. וכי בעל תשבה הינך, או גר צדק?
הגר"א בהגדה של פסח אומר כלפי הרשע למה אומרים ואף אתה הקהה את שיניו וכו' לי ולא לו, היה צריך לומר לי ולא לך.
משיב הגר"א עם הרשע לא מדברים נותנים לו בשיניים בעצם זה שפונים לשאר המסובים. אתו לא מדברים שאני מינות דמשכי!
אילו היית שואל, ניחא. אלא שקבעת... חכם אתה בעינך. אז זו תשובתי
כבר מלווה אותי תחושה לא מאתמול, שהמלה 'רבותינו' ו'גדולי הדור' נהיית מילה מגונה כמו משיח בשנות המ'.
בלא להכנס לעצם הנידון, שמן הדומה שלרוב רבותינו וגדולי הדור לא היתה בזה משנה סדורה ודעה אחידה, וכלשונו של מהרי"ץ דושינסקי אחרי ה' אייר תש"ח, שכאלה שאלות וכזה מין סוג מצב, לא היה בכל עם ישראל מלפנים ואפילו לא העלו על דעתם שיכול להיות, כך שאין לנו בזה שום היכי תימצי כדי לדעת היכי לידיינו דינא להאי דינא עפ"י סמך העבר.
אבל יש מישהו או אולי כמה מישהוויים, שברוב עיוותם את משנת 'רבותינו' ו'גדולי הדור' בשנים האחרונות, מתוך מטרות זדוניות של שלטון בזרוע על דעת הציבור, הטעו סילפו ועיוותו ושיקרו בשם 'רבותינו', עד שהם הפכו לצערנו את 'רבותינו' ו'גדולי הדור' למילה מגונה ודבר של גנאי שאין למעלה הימנו.
נ.ב. שו"ר את תוכן חלק מהצהרות "קדושת ציון" ותומכיהם. ברור ששאלה זו אינה צריכה לפנים, ואף אם תמכו בעצם רעיונותיהם עפ"י משנת הגר"א אנשים גדולים כמו רי"ש זילברמן ור"ש אויערבאך זצ"ל, מ"מ ברור שרוב רובם של רבותינו התגדו לגמרי לדעה זו. וכמו שהגדיר הרב שך זצ"ל את הבעיה בפא"י, שעצם ההתמקדות במצוה נוספת כמצוות יישוב אר"י ושלימות הארץ, והפיכתה לעיקר, היא פגימה בי"ג עיקרים. וכן אחזו רוב ככל גדו"י ורבותינו מצוקי ארץ זיע"א.
הגבתי לעיל רק על הטרוניה של התחושה הנ"ל, ועל זה לא נסוגותי אחור.
-
- הודעות: 4130
- הצטרף: 05 נובמבר 2017, 08:55
- נתן תודה: 709 פעמים
- קיבל תודה: 1353 פעמים
- יצירת קשר:
- סטטוס: לא מחובר
Re: מדינת הלכה. [אנכי ה' אלקיך] או הכל או כלום? ואיך עושים שזה לא יהיה מפחיד?
אינני יודע מה אמר הרב דושינסקיא. אינני חושב שהוא היה מבולבל, אולי אמר זאת על רבנים אחרים שהיו מבולבלים.כלפי ליא כתב: ↑02 יוני 2019, 17:37שאר לעמו כתב: ↑02 יוני 2019, 14:22סלח נא לי מכובדי שהעלית את חמתי להשחית. לא האמנתי שאצטרך להגיב לך כך. וכי בעל תשבה הינך, או גר צדק?
הגר"א בהגדה של פסח אומר כלפי הרשע למה אומרים ואף אתה הקהה את שיניו וכו' לי ולא לו, היה צריך לומר לי ולא לך.
משיב הגר"א עם הרשע לא מדברים נותנים לו בשיניים בעצם זה שפונים לשאר המסובים. אתו לא מדברים שאני מינות דמשכי!
אילו היית שואל, ניחא. אלא שקבעת... חכם אתה בעינך. אז זו תשובתי
כבר מלווה אותי תחושה לא מאתמול, שהמלה 'רבותינו' ו'גדולי הדור' נהיית מילה מגונה כמו משיח בשנות המ'.
בלא להכנס לעצם הנידון, שמן הדומה שלרוב רבותינו וגדולי הדור לא היתה בזה משנה סדורה ודעה אחידה, וכלשונו של מהרי"ץ דושינסקי אחרי ה' אייר תש"ח, שכאלה שאלות וכזה מין סוג מצב, לא היה בכל עם ישראל מלפנים ואפילו לא העלו על דעתם שיכול להיות, כך שאין לנו בזה שום היכי תימצי כדי לדעת היכי לידיינו דינא להאי דינא עפ"י סמך העבר.
אבל יש מישהו או אולי כמה מישהוויים, שברוב עיוותם את משנת 'רבותינו' ו'גדולי הדור' בשנים האחרונות, מתוך מטרות זדוניות של שלטון בזרוע על דעת הציבור, הטעו סילפו ועיוותו ושיקרו בשם 'רבותינו', עד שהם הפכו לצערנו את 'רבותינו' ו'גדולי הדור' למילה מגונה ודבר של גנאי שאין למעלה הימנו.
נ.ב. שו"ר את תוכן חלק מהצהרות "קדושת ציון" ותומכיהם. ברור ששאלה זו אינה צריכה לפנים, ואף אם תמכו בעצם רעיונותיהם עפ"י משנת הגר"א אנשים גדולים כמו רי"ש זילברמן ור"ש אויערבאך זצ"ל, מ"מ ברור שרוב רובם של רבותינו התגדו לגמרי לדעה זו. וכמו שהגדיר הרב שך זצ"ל את הבעיה בפא"י, שעצם ההתמקדות במצוה נוספת כמצוות יישוב אר"י ושלימות הארץ, והפיכתה לעיקר, היא פגימה בי"ג עיקרים. וכן אחזו רוב ככל גדו"י ורבותינו מצוקי ארץ זיע"א.
הגבתי לעיל רק על הטרוניה של התחושה הנ"ל, ועל זה לא נסוגותי אחור.
ובכל מקרה הבלבול לא התחיל אחרי תש"ח, ובליטא רבותינו ובעיקר מרן הגראב"ו הי"ד אזרו כח לכתוב ולהורות הדרך הנכונה (ועל כגון דא התבטא הרב שך בכינוס ראשי ישיבות, שמי שהכיר את ההשכלה וגרורותיה ידע איך להלחם בה).
גם הדרך בה נלחמים פה בארץ הורונו רבותינו מאורי הגולה מדור דור; החזו"א והגרי"ז, הגר"א קוטלר והרב מטשעבין, הגר"י אברמסקי והסטייפלער והרב שך.
ולא היה אצלם שום בלבול ואף לא שום חילוקי דעות (גם אם היו רבנים גדולים אחרים שדעתם פה ושם היתה שונה בהקשר לציבוריות הפוליטית בכמה דברים שעלו על הפרק).
מה שכרכת את משנת הרי"ש זיבלרמן עם דעתו של הגר"ש אוירבך, אני מקווה שזה מבורות ולא מרשעות.
גם הרי"ש שאת רעיונותיו הוא לכאו' שאב מהגר"א, אינם מהגר"א אלא מקול התור. וכפי שהתבטא אודותיו הגר"ש אוירבך והובא בפורום שכן מפי עד שמיעה וכתיבה.
ואחרי, שלדידך, שקם מצב חדש, יש בלבול אצל הרבנים, הנח לכל אחד להחליט מי המבולבל ומהו הגנאי. ואף אתה אינך מבולבל פחות מהרבנים!
לגבי פא"י, הבעיה בהם לא היתה שהתמקדו בדבר אחד. הם לא התמקדו בכלום. בעייתם היתה רק מה שהם לקחו דרך עצמאית כדעת בעלי בתים נגד גדולי הדור. וזה בא להם משום שהחליטו להיות 'פועלים' גם בהליכותיהם.
ולגבי קדושת ציון שאליו הגיע נידון האשכול כעת, ועל אלה שלמרבה התדהמה משום מה רואים בזה דבר חיובי. הם לאומניים, ותו לא. כפי שהגיבו כבר לעיל. גם רי"ש זלברמן לא עלה בדעתו להרחיק לכת למחוזות אלו. כלל וכלל לא.
נ.ב. ובכלל אולי תרסן את התפרצויותך בכל מקום שהנך דורך, בפרט במקום שלא קשור לא'גנדה שלך.
-
- הודעות: 1509
- הצטרף: 22 ינואר 2017, 19:40
- נתן תודה: 161 פעמים
- קיבל תודה: 555 פעמים
- יצירת קשר:
- סטטוס: לא מחובר
Re: מדינת הלכה. [אנכי ה' אלקיך] או הכל או כלום? ואיך עושים שזה לא יהיה מפחיד?
שאר לעמו כתב: ↑02 יוני 2019, 18:50אינני יודע מה אמר הרב דושינסקיא. אינני חושב שהוא היה מבולבל, אולי אמר זאת על רבנים אחרים שהיו מבולבלים.כלפי ליא כתב: ↑02 יוני 2019, 17:37שאר לעמו כתב: ↑02 יוני 2019, 14:22סלח נא לי מכובדי שהעלית את חמתי להשחית. לא האמנתי שאצטרך להגיב לך כך. וכי בעל תשבה הינך, או גר צדק?
הגר"א בהגדה של פסח אומר כלפי הרשע למה אומרים ואף אתה הקהה את שיניו וכו' לי ולא לו, היה צריך לומר לי ולא לך.
משיב הגר"א עם הרשע לא מדברים נותנים לו בשיניים בעצם זה שפונים לשאר המסובים. אתו לא מדברים שאני מינות דמשכי!
אילו היית שואל, ניחא. אלא שקבעת... חכם אתה בעינך. אז זו תשובתי
כבר מלווה אותי תחושה לא מאתמול, שהמלה 'רבותינו' ו'גדולי הדור' נהיית מילה מגונה כמו משיח בשנות המ'.
בלא להכנס לעצם הנידון, שמן הדומה שלרוב רבותינו וגדולי הדור לא היתה בזה משנה סדורה ודעה אחידה, וכלשונו של מהרי"ץ דושינסקי אחרי ה' אייר תש"ח, שכאלה שאלות וכזה מין סוג מצב, לא היה בכל עם ישראל מלפנים ואפילו לא העלו על דעתם שיכול להיות, כך שאין לנו בזה שום היכי תימצי כדי לדעת היכי לידיינו דינא להאי דינא עפ"י סמך העבר.
אבל יש מישהו או אולי כמה מישהוויים, שברוב עיוותם את משנת 'רבותינו' ו'גדולי הדור' בשנים האחרונות, מתוך מטרות זדוניות של שלטון בזרוע על דעת הציבור, הטעו סילפו ועיוותו ושיקרו בשם 'רבותינו', עד שהם הפכו לצערנו את 'רבותינו' ו'גדולי הדור' למילה מגונה ודבר של גנאי שאין למעלה הימנו.
נ.ב. שו"ר את תוכן חלק מהצהרות "קדושת ציון" ותומכיהם. ברור ששאלה זו אינה צריכה לפנים, ואף אם תמכו בעצם רעיונותיהם עפ"י משנת הגר"א אנשים גדולים כמו רי"ש זילברמן ור"ש אויערבאך זצ"ל, מ"מ ברור שרוב רובם של רבותינו התגדו לגמרי לדעה זו. וכמו שהגדיר הרב שך זצ"ל את הבעיה בפא"י, שעצם ההתמקדות במצוה נוספת כמצוות יישוב אר"י ושלימות הארץ, והפיכתה לעיקר, היא פגימה בי"ג עיקרים. וכן אחזו רוב ככל גדו"י ורבותינו מצוקי ארץ זיע"א.
הגבתי לעיל רק על הטרוניה של התחושה הנ"ל, ועל זה לא נסוגותי אחור.
ובכל מקרה הבלבול לא התחיל אחרי תש"ח, ובליטא רבותינו ובעיקר מרן הגראב"ו הי"ד אזרו כח לכתוב ולהורות הדרך הנכונה (ועל כגון דא התבטא הרב שך בכינוס ראשי ישיבות, שמי שהכיר את ההשכלה וגרורותיה ידע איך להלחם בה).
גם הדרך בה נלחמים פה בארץ הורונו רבותינו מאורי הגולה מדור דור; החזו"א והגרי"ז, הגר"א קוטלר והרב מטשעבין, הגר"י אברמסקי והסטייפלער והרב שך.
ולא היה אצלם שום בלבול ואף לא שום חילוקי דעות (גם אם היו רבנים גדולים אחרים שדעתם פה ושם היתה שונה בהקשר לציבוריות הפוליטית בכמה דברים שעלו על הפרק).
מה שכרכת את משנת הרי"ש זיבלרמן עם דעתו של הגר"ש אוירבך, אני מקווה שזה מבורות ולא מרשעות.
גם הרי"ש שאת רעיונותיו הוא לכאו' שאב מהגר"א, אינם מהגר"א אלא מקול התור. וכפי שהתבטא אודותיו הגר"ש אוירבך והובא בפורום שכן מפי עד שמיעה וכתיבה.
ואחרי, שלדידך, שקם מצב חדש, יש בלבול אצל הרבנים, הנח לכל אחד להחליט מי המבולבל ומהו הגנאי. ואף אתה אינך מבולבל פחות מהרבנים!
לגבי פא"י, הבעיה בהם לא היתה שהתמקדו בדבר אחד. הם לא התמקדו בכלום. בעייתם היתה רק מה שהם לקחו דרך עצמאית כדעת בעלי בתים נגד גדולי הדור. וזה בא להם משום שהחליטו להיות 'פועלים' גם בהליכותיהם.
ולגבי קדושת ציון שאליו הגיע נידון האשכול כעת, ועל אלה שלמרבה התדהמה משום מה רואים בזה דבר חיובי. הם לאומניים, ותו לא. כפי שהגיבו כבר לעיל. גם רי"ש זלברמן לא עלה בדעתו להרחיק לכת למחוזות אלו. כלל וכלל לא.
נ.ב. ובכלל אולי תרסן את התפרצויותך בכל מקום שהנך דורך, בפרט במקום שלא קשור לא'גנדה שלך.
ככה נראים כשלא יודעים להבחין בין תכלת לקלא אילן ובין לבן לכרתי.
וככה נראים כשלא יודעים להבין מה שקוראים.
מישהו אמר שיש חוסר ידיעה במלחמה מול מרשיעי ברית? מישהו חשב שאין לרבותינו עמדה ברורה? אף אחד מרבותינו לא גרס שמשהו השתנה בדרך המלחמה ביחס אל מרשיעי הברית שלקחו שלטון רשע בידם, מאשר במלחמה מול כל שלטונות הרשע בגלות, בלא שום חנופה לרשעים חלילה ובהטבת האור למול החושך. כך הורו מרנן החזו"א והגרי"ז, הגרא"ז מלצר והגר"א קוטלר, הגר"י סרנא והגר"ח שמואלביץ, הגרד"ב ויידנפלד והגר"ז סורוצקין, הגר"י אברמסקי והגרי"י קניבסקי, הגראמ"מ שך והגראי"ל שטינמן, וכן הלאה ילבחט"א.
גלות היא גלות היא גלות, וקשה שבעתיים כשהיא בין מרשיעי ישראל, אך עדיין הניהוג כלפם הוא בדיוק באותה דרך כמו שנהגו בכל הגלויות מול עוקרי דת ומרשיעי ברית.
המדובר היה אל היחס לעצם קיומה של מדינה יהודית וקיבוץ גלויות שבראשם עומדים מרשיעי ברית וקודם הגאולה השלמה, ומאידך קיים בו גם הצלה פורתא לעם ישראל, דבר שאין לו שום הכנה ושום אחיזה בדברי הדורות, ולכן בזה אין עמדה ברורה ומשנה אחידה בין גדולי ישראל.
נכון שרי"ש זילברמן ור"ש אויערבאך שניהם היו שווים לראות בזה חזון אחרית הימים, אבל רוב רובם של רבותינו לא גרסו כך, וראו בכך משהו שלילי שקרה, אך לא ביארו היטב מה היחס לזה, כיון שאין לזה שום תקדים ושום דבר מוכן בנביאים ובספרי רבותינו מצוקי ארץ מדור לדור.
-
פותח הנושא - הודעות: 1503
- הצטרף: 06 דצמבר 2018, 01:56
- נתן תודה: 676 פעמים
- קיבל תודה: 378 פעמים
- יצירת קשר:
- סטטוס: לא מחובר
Re: מדינת הלכה. [אנכי ה' אלקיך] או הכל או כלום? ואיך עושים שזה לא יהיה מפחיד?
אני מנצל את העובדה שהאשכול נפתח על ידי אנא זעירא דמן חבריא.
ולכן:
1. תודה לכל התוקפים.
2. שמענו בקשב רב את החירופים מלבכם הטהור והזך.
3. הם היו חזרה על הויכוחים הקודמים באשכולות דומים.
4. האשכול הזה מיועד רק למי שמעוניין להעלות רעיונות מעשיים לקידום שיח אוהד ואוירה ציבורית גוברת בעד מדינת הלכה.
5. מי שרוצה להטות אותו לויכוחי השקפה כלליים יתכבד לפתוח אשכול אחר.
6. זו לא דרישה נחרצת אלא בקשה מתחננת.
7. תודה מראש.
ולכן:
1. תודה לכל התוקפים.
2. שמענו בקשב רב את החירופים מלבכם הטהור והזך.
3. הם היו חזרה על הויכוחים הקודמים באשכולות דומים.
4. האשכול הזה מיועד רק למי שמעוניין להעלות רעיונות מעשיים לקידום שיח אוהד ואוירה ציבורית גוברת בעד מדינת הלכה.
5. מי שרוצה להטות אותו לויכוחי השקפה כלליים יתכבד לפתוח אשכול אחר.
6. זו לא דרישה נחרצת אלא בקשה מתחננת.
7. תודה מראש.
-
- הודעות: 1509
- הצטרף: 22 ינואר 2017, 19:40
- נתן תודה: 161 פעמים
- קיבל תודה: 555 פעמים
- יצירת קשר:
- סטטוס: לא מחובר
Re: מדינת הלכה. [אנכי ה' אלקיך] או הכל או כלום? ואיך עושים שזה לא יהיה מפחיד?
אז לא. אין לנו שום ענין ב"קידום מדינת הלכה" כל עוד שלא בא משיח לישראל.בן של רב כתב: ↑02 יוני 2019, 20:37אני מנצל את העובדה שהאשכול נפתח על ידי אנא זעירא דמן חבריא.
ולכן:
1. תודה לכל התוקפים.
2. שמענו בקשב רב את החירופים מלבכם הטהור והזך.
3. הם היו חזרה על הויכוחים הקודמים באשכולות דומים.
4. האשכול הזה מיועד רק למי שמעוניין להעלות רעיונות מעשיים לקידום מדינת הלכה.
5. מי שרוצה להטות אותו לויכוחי השקפה כלליים יתכבד לפתוח אשכול אחר.
6. זו לא דרישה אלא בקשה.
7. תודה מראש.
תודה.
-
פותח הנושא - הודעות: 1503
- הצטרף: 06 דצמבר 2018, 01:56
- נתן תודה: 676 פעמים
- קיבל תודה: 378 פעמים
- יצירת קשר:
- סטטוס: לא מחובר
Re: מדינת הלכה. [אנכי ה' אלקיך] או הכל או כלום? ואיך עושים שזה לא יהיה מפחיד?
האשכול מיועד לאלו שמאמינים שאפילו אם היינו גויים והיינו גרים בשכם היינו חייבים מיתה על שהתעלמנו מקיום מצוות דינים על עבירה שעשה בנו של ראש הממשלה/העירייה = שכם בן חמור.
וזה גם בלי לשמוע מפי ה':
אנכי ה' אלקיך. ואלה המשפטים אשר תשים לפניהם ולא לפני ערכאות.
וזה גם בלי לשמוע מפי ה':
אנכי ה' אלקיך. ואלה המשפטים אשר תשים לפניהם ולא לפני ערכאות.
-
פותח הנושא - הודעות: 1503
- הצטרף: 06 דצמבר 2018, 01:56
- נתן תודה: 676 פעמים
- קיבל תודה: 378 פעמים
- יצירת קשר:
- סטטוס: לא מחובר
Re: מדינת הלכה. [אנכי ה' אלקיך] או הכל או כלום? ואיך עושים שזה לא יהיה מפחיד?
אם הייתי גר בשכם הייתי אומר לבני יעקב:
אל תהרגוני!
הרי בין כה וכה לא אצליח להחזיר בתשובה שלמה ומושלמת - את הפוליטיקאי שכם בן חמור.
אז אנא תבינו ש"או הכל או כלום". כלום! כלום! כלום! עד ביאת המשיח!
אל תהרגוני!
הרי בין כה וכה לא אצליח להחזיר בתשובה שלמה ומושלמת - את הפוליטיקאי שכם בן חמור.
אז אנא תבינו ש"או הכל או כלום". כלום! כלום! כלום! עד ביאת המשיח!
-
- הודעות: 1509
- הצטרף: 22 ינואר 2017, 19:40
- נתן תודה: 161 פעמים
- קיבל תודה: 555 פעמים
- יצירת קשר:
- סטטוס: לא מחובר
Re: מדינת הלכה. [אנכי ה' אלקיך] או הכל או כלום? ואיך עושים שזה לא יהיה מפחיד?
כלומר, האשכול לא מיועד לאלו שלא מבינים שאנו בגלות, ובגלות קשה, ומוטל עלינו כעת כדברי רבותינו מעתיקי השמועה, אך רק ורק ואך לחזק את התורה ולומדיה ובדקיה, להגדיל תורה ולהאדירה, וזה הצורה היחידה לשמור על התורה עד ביאת המשיח.
-
- הודעות: 1509
- הצטרף: 22 ינואר 2017, 19:40
- נתן תודה: 161 פעמים
- קיבל תודה: 555 פעמים
- יצירת קשר:
- סטטוס: לא מחובר
Re: מדינת הלכה. [אנכי ה' אלקיך] או הכל או כלום? ואיך עושים שזה לא יהיה מפחיד?
אויש, איך מגיעים לכזה מין עיוות
-
פותח הנושא - הודעות: 1503
- הצטרף: 06 דצמבר 2018, 01:56
- נתן תודה: 676 פעמים
- קיבל תודה: 378 פעמים
- יצירת קשר:
- סטטוס: לא מחובר
Re: מדינת הלכה. [אנכי ה' אלקיך] או הכל או כלום? ואיך עושים שזה לא יהיה מפחיד?
לפי זה הרב אלישיב סתם בזבז את חייו במה שהשקיע כל יום כל היום את כוחותיו בהשלטת משפט התורה בחיי החילונים שבאו להתדיין בפניו על כספם וירושותיהם.
וצע"ג = צריך עיון גולמי.
-
פותח הנושא - הודעות: 1503
- הצטרף: 06 דצמבר 2018, 01:56
- נתן תודה: 676 פעמים
- קיבל תודה: 378 פעמים
- יצירת קשר:
- סטטוס: לא מחובר
Re: מדינת הלכה. [אנכי ה' אלקיך] או הכל או כלום? ואיך עושים שזה לא יהיה מפחיד?
במטותא מכת"ר הרמה, תעזור נא לי.
לפחות תרגיע אותי שכשלא עשיתי ולא רציתי ולא היה אכפת לי - יצאתי ידי חובה של בן נח.
כמובן לא בגידופים אלא בהוכחות - כמו ת"ח.
-
- הודעות: 4130
- הצטרף: 05 נובמבר 2017, 08:55
- נתן תודה: 709 פעמים
- קיבל תודה: 1353 פעמים
- יצירת קשר:
- סטטוס: לא מחובר
Re: מדינת הלכה. [אנכי ה' אלקיך] או הכל או כלום? ואיך עושים שזה לא יהיה מפחיד?
אכן כך נראים כשקלא אילן נקרא בקול גדול 'תכלת', וכשהבלבול החובר לרשעות ניבט מכל פינה. אכן 'כלפי לייא'. ואז מפסידים גם את המעט שהיה קודם לכן.כלפי ליא כתב: ↑02 יוני 2019, 20:34ככה נראים כשלא יודעים להבחין בין תכלת לקלא אילן ובין לבן לכרתי.
וככה נראים כשלא יודעים להבין מה שקוראים.
מישהו אמר שיש חוסר ידיעה במלחמה מול מרשיעי ברית? מישהו חשב שאין לרבותינו עמדה ברורה? אף אחד מרבותינו לא גרס שמשהו השתנה בדרך המלחמה ביחס אל מרשיעי הברית שלקחו שלטון רשע בידם, מאשר במלחמה מול כל שלטונות הרשע בגלות, בלא שום חנופה לרשעים חלילה ובהטבת האור למול החושך. כך הורו מרנן החזו"א והגרי"ז, הגרא"ז מלצר והגר"א קוטלר, הגר"י סרנא והגר"ח שמואלביץ, הגרד"ב ויידנפלד והגר"ז סורוצקין, הגר"י אברמסקי והגרי"י קניבסקי, הגראמ"מ שך והגראי"ל שטינמן, וכן הלאה ילבחט"א.
גלות היא גלות היא גלות, וקשה שבעתיים כשהיא בין מרשיעי ישראל, אך עדיין הניהוג כלפם הוא בדיוק באותה דרך כמו שנהגו בכל הגלויות מול עוקרי דת ומרשיעי ברית.
המדובר היה אל היחס לעצם קיומה של מדינה יהודית וקיבוץ גלויות שבראשם עומדים מרשיעי ברית וקודם הגאולה השלמה, ומאידך קיים בו גם הצלה פורתא לעם ישראל, דבר שאין לו שום הכנה ושום אחיזה בדברי הדורות, ולכן בזה אין עמדה ברורה ומשנה אחידה בין גדולי ישראל.
נכון שרי"ש זילברמן ור"ש אויערבאך שניהם היו שווים לראות בזה חזון אחרית הימים, אבל רוב רובם של רבותינו לא גרסו כך, וראו בכך משהו שלילי שקרה, אך לא ביארו היטב מה היחס לזה, כיון שאין לזה שום תקדים ושום דבר מוכן בנביאים ובספרי רבותינו מצוקי ארץ מדור לדור.
-
- הודעות: 1937
- הצטרף: 26 יוני 2016, 13:39
- נתן תודה: 588 פעמים
- קיבל תודה: 551 פעמים
- יצירת קשר:
- סטטוס: לא מחובר
Re: מדינת הלכה. [אנכי ה' אלקיך] או הכל או כלום? ואיך עושים שזה לא יהיה מפחיד?
אני התרשמתי אחרת מן הקו אותו אתה מציג במילים הצהובות.שאר לעמו כתב: ↑02 יוני 2019, 18:50אינני יודע מה אמר הרב דושינסקיא. אינני חושב שהוא היה מבולבל, אולי אמר זאת על רבנים אחרים שהיו מבולבלים.כלפי ליא כתב: ↑02 יוני 2019, 17:37שאר לעמו כתב: ↑02 יוני 2019, 14:22סלח נא לי מכובדי שהעלית את חמתי להשחית. לא האמנתי שאצטרך להגיב לך כך. וכי בעל תשבה הינך, או גר צדק?
הגר"א בהגדה של פסח אומר כלפי הרשע למה אומרים ואף אתה הקהה את שיניו וכו' לי ולא לו, היה צריך לומר לי ולא לך.
משיב הגר"א עם הרשע לא מדברים נותנים לו בשיניים בעצם זה שפונים לשאר המסובים. אתו לא מדברים שאני מינות דמשכי!
אילו היית שואל, ניחא. אלא שקבעת... חכם אתה בעינך. אז זו תשובתי
כבר מלווה אותי תחושה לא מאתמול, שהמלה 'רבותינו' ו'גדולי הדור' נהיית מילה מגונה כמו משיח בשנות המ'.
בלא להכנס לעצם הנידון, שמן הדומה שלרוב רבותינו וגדולי הדור לא היתה בזה משנה סדורה ודעה אחידה, וכלשונו של מהרי"ץ דושינסקי אחרי ה' אייר תש"ח, שכאלה שאלות וכזה מין סוג מצב, לא היה בכל עם ישראל מלפנים ואפילו לא העלו על דעתם שיכול להיות, כך שאין לנו בזה שום היכי תימצי כדי לדעת היכי לידיינו דינא להאי דינא עפ"י סמך העבר.
אבל יש מישהו או אולי כמה מישהוויים, שברוב עיוותם את משנת 'רבותינו' ו'גדולי הדור' בשנים האחרונות, מתוך מטרות זדוניות של שלטון בזרוע על דעת הציבור, הטעו סילפו ועיוותו ושיקרו בשם 'רבותינו', עד שהם הפכו לצערנו את 'רבותינו' ו'גדולי הדור' למילה מגונה ודבר של גנאי שאין למעלה הימנו.
נ.ב. שו"ר את תוכן חלק מהצהרות "קדושת ציון" ותומכיהם. ברור ששאלה זו אינה צריכה לפנים, ואף אם תמכו בעצם רעיונותיהם עפ"י משנת הגר"א אנשים גדולים כמו רי"ש זילברמן ור"ש אויערבאך זצ"ל, מ"מ ברור שרוב רובם של רבותינו התגדו לגמרי לדעה זו. וכמו שהגדיר הרב שך זצ"ל את הבעיה בפא"י, שעצם ההתמקדות במצוה נוספת כמצוות יישוב אר"י ושלימות הארץ, והפיכתה לעיקר, היא פגימה בי"ג עיקרים. וכן אחזו רוב ככל גדו"י ורבותינו מצוקי ארץ זיע"א.
הגבתי לעיל רק על הטרוניה של התחושה הנ"ל, ועל זה לא נסוגותי אחור.
ובכל מקרה הבלבול לא התחיל אחרי תש"ח, ובליטא רבותינו ובעיקר מרן הגראב"ו הי"ד אזרו כח לכתוב ולהורות הדרך הנכונה (ועל כגון דא התבטא הרב שך בכינוס ראשי ישיבות, שמי שהכיר את ההשכלה וגרורותיה ידע איך להלחם בה).
גם הדרך בה נלחמים פה בארץ הורונו רבותינו מאורי הגולה מדור דור; החזו"א והגרי"ז, הגר"א קוטלר והרב מטשעבין, הגר"י אברמסקי והסטייפלער והרב שך.
ולא היה אצלם שום בלבול ואף לא שום חילוקי דעות (גם אם היו רבנים גדולים אחרים שדעתם פה ושם היתה שונה בהקשר לציבוריות הפוליטית בכמה דברים שעלו על הפרק).
מה שכרכת את משנת הרי"ש זיבלרמן עם דעתו של הגר"ש אוירבך, אני מקווה שזה מבורות ולא מרשעות.
גם הרי"ש שאת רעיונותיו הוא לכאו' שאב מהגר"א, אינם מהגר"א אלא מקול התור. וכפי שהתבטא אודותיו הגר"ש אוירבך והובא בפורום שכן מפי עד שמיעה וכתיבה.
ואחרי, שלדידך, שקם מצב חדש, יש בלבול אצל הרבנים, הנח לכל אחד להחליט מי המבולבל ומהו הגנאי. ואף אתה אינך מבולבל פחות מהרבנים!
לגבי פא"י, הבעיה בהם לא היתה שהתמקדו בדבר אחד. הם לא התמקדו בכלום. בעייתם היתה רק מה שהם לקחו דרך עצמאית כדעת בעלי בתים נגד גדולי הדור. וזה בא להם משום שהחליטו להיות 'פועלים' גם בהליכותיהם.
ולגבי קדושת ציון שאליו הגיע נידון האשכול כעת, ועל אלה שלמרבה התדהמה משום מה רואים בזה דבר חיובי. הם לאומניים, ותו לא. כפי שהגיבו כבר לעיל. גם רי"ש זלברמן לא עלה בדעתו להרחיק לכת למחוזות אלו. כלל וכלל לא.
נ.ב. ובכלל אולי תרסן את התפרצויותך בכל מקום שהנך דורך, בפרט במקום שלא קשור לא'גנדה שלך.
-
- הודעות: 3139
- הצטרף: 21 אוקטובר 2018, 22:14
- נתן תודה: 320 פעמים
- קיבל תודה: 1237 פעמים
- יצירת קשר:
- סטטוס: לא מחובר
Re: מדינת הלכה. [אנכי ה' אלקיך] או הכל או כלום? ואיך עושים שזה לא יהיה מפחיד?
מעניין איך הם מתכוננים לעשות זאת, שמא על ידי חלוקת עלוני קדושת ציון ברמאללה ובג'נין? או אולי על ידי הפצה חינם של ספרי קול התור במסגדי אבו דיס וחאן יונס? נכון לעתה אפילו חברי קהילת "אדרת אליהו" המסתובבים עם תפילין ("וראו כל עמי הארץ" וגו') ברובע המוסלמי לא הצליחו לגרש משם אף אחד...
עד כמה שנוכחתי לראות בעשרות השנים האחרונות, הרי שבני דודינו אינם נוטים להשתכנע מטענות וסברות כלשהם, אמיתיות ושאינן, אלא יותר מכלי משחית שונים, שאינם מצויים בארסנל של אנשי קדושת ציון וספיחיהם, לרווחתנו הרבה. מה עוד שגם לו היו להם כלי משחית אלו, הרי שלבני הדודים יש כלי משחית משלהם, מה שנותן להם אפשרות להתגונן מפנינו על ידי נסיונות שכנוע דומים מדידהו.
אגב, לפני כמה עשרות שנים היה יהודי שכבר עלה על הרעיון המבריק של גירוש האויב הערבי מארצנו, והפיץ את רעיונו זה בקרב קהלים רחבים בארץ ובגולה, אך בסופו של דבר הוא עצמו גורש באופן סופי וחד צדדי ע"י אותו אויב, ולא רק מארצנו אלא מכדור הארץ בכלל.
-
- סטטוס: לא מחובר
Re: מדינת הלכה. [אנכי ה' אלקיך] או הכל או כלום? ואיך עושים שזה לא יהיה מפחיד?
לומר שדעתו של בעל הדרכי שמואל זיע"א היא כהרב זילברמן היא כאותה השמצה על רבנים מסויימים על כך שהקימו את הנח"ל החרדי. או על כך שהם מתפשרים על עיקרי הדת.כלפי ליא כתב: ↑02 יוני 2019, 17:37שאר לעמו כתב: ↑02 יוני 2019, 14:22סלח נא לי מכובדי שהעלית את חמתי להשחית. לא האמנתי שאצטרך להגיב לך כך. וכי בעל תשבה הינך, או גר צדק?
הגר"א בהגדה של פסח אומר כלפי הרשע למה אומרים ואף אתה הקהה את שיניו וכו' לי ולא לו, היה צריך לומר לי ולא לך.
משיב הגר"א עם הרשע לא מדברים נותנים לו בשיניים בעצם זה שפונים לשאר המסובים. אתו לא מדברים שאני מינות דמשכי!
אילו היית שואל, ניחא. אלא שקבעת... חכם אתה בעינך. אז זו תשובתי
כבר מלווה אותי תחושה לא מאתמול, שהמלה 'רבותינו' ו'גדולי הדור' נהיית מילה מגונה כמו משיח בשנות המ'.
בלא להכנס לעצם הנידון, שמן הדומה שלרוב רבותינו וגדולי הדור לא היתה בזה משנה סדורה ודעה אחידה, וכלשונו של מהרי"ץ דושינסקי אחרי ה' אייר תש"ח, שכאלה שאלות וכזה מין סוג מצב, לא היה בכל עם ישראל מלפנים ואפילו לא העלו על דעתם שיכול להיות, כך שאין לנו בזה שום היכי תימצי כדי לדעת היכי לידיינו דינא להאי דינא עפ"י סמך העבר.
אבל יש מישהו או אולי כמה מישהוויים, שברוב עיוותם את משנת 'רבותינו' ו'גדולי הדור' בשנים האחרונות, מתוך מטרות זדוניות של שלטון בזרוע על דעת הציבור, הטעו סילפו ועיוותו ושיקרו בשם 'רבותינו', עד שהם הפכו לצערנו את 'רבותינו' ו'גדולי הדור' למילה מגונה ודבר של גנאי שאין למעלה הימנו.
נ.ב. שו"ר את תוכן חלק מהצהרות "קדושת ציון" ותומכיהם. ברור ששאלה זו אינה צריכה לפנים, ואף אם תמכו בעצם רעיונותיהם עפ"י משנת הגר"א אנשים גדולים כמו רי"ש זילברמן ור"ש אויערבאך זצ"ל, מ"מ ברור שרוב רובם של רבותינו התגדו לגמרי לדעה זו. וכמו שהגדיר הרב שך זצ"ל את הבעיה בפא"י, שעצם ההתמקדות במצוה נוספת כמצוות יישוב אר"י ושלימות הארץ, והפיכתה לעיקר, היא פגימה בי"ג עיקרים. וכן אחזו רוב ככל גדו"י ורבותינו מצוקי ארץ זיע"א.
הגבתי לעיל רק על הטרוניה של התחושה הנ"ל, ועל זה לא נסוגותי אחור.
אנא ממך שמור על כבוד חברי הפורום והפסק להשתטות לעין כל.
-
- הודעות: 4130
- הצטרף: 05 נובמבר 2017, 08:55
- נתן תודה: 709 פעמים
- קיבל תודה: 1353 פעמים
- יצירת קשר:
- סטטוס: לא מחובר
Re: מדינת הלכה. [אנכי ה' אלקיך] או הכל או כלום? ואיך עושים שזה לא יהיה מפחיד?
אדרבא, הצג את הדברים שנראה לך פה: viewtopic.php?f=68&t=5639&p=69082#p69056 שהם שונים ונדון בהם.
מישהו ציטט פה באשכול אחר לשון של החזו"א, שהוכחתי מיניה וביה שהיא מסורסת. ובקשתי שיציגו לי את כולה כדי שנוכל להבהיר אותה.
-
- הודעות: 1030
- הצטרף: 15 מרץ 2018, 23:56
- נתן תודה: 369 פעמים
- קיבל תודה: 470 פעמים
- יצירת קשר:
- סטטוס: לא מחובר
Re: מדינת הלכה. [אנכי ה' אלקיך] או הכל או כלום? ואיך עושים שזה לא יהיה מפחיד?
מבקש אמת כתב: ↑02 יוני 2019, 21:45
מעניין איך הם מתכוננים לעשות זאת, שמא על ידי חלוקת עלוני קדושת ציון ברמאללה ובג'נין? או אולי על ידי הפצה חינם של ספרי קול התור במסגדי אבו דיס וחאן יונס? נכון לעתה אפילו חברי קהילת "אדרת אליהו" המסתובבים עם תפילין ("וראו כל עמי הארץ" וגו') ברובע המוסלמי לא הצליחו לגרש משם אף אחד...
עד כמה שנוכחתי לראות בעשרות השנים האחרונות, הרי שבני דודינו אינם נוטים להשתכנע מטענות וסברות כלשהם, אמיתיות ושאינן, אלא יותר מכלי משחית שונים, שאינם מצויים בארסנל של אנשי קדושת ציון וספיחיהם, לרווחתנו הרבה. מה עוד שגם לו היו להם כלי משחית אלו, הרי שלבני הדודים יש כלי משחית משלהם, מה שנותן להם אפשרות להתגונן מפנינו על ידי נסיונות שכנוע דומים מדידהו.
אגב, לפני כמה עשרות שנים היה יהודי שכבר עלה על הרעיון המבריק של גירוש האויב הערבי מארצנו, והפיץ את רעיונו זה בקרב קהלים רחבים בארץ ובגולה, אך בסופו של דבר הוא עצמו גורש באופן סופי וחד צדדי ע"י אותו אויב, ולא רק מארצנו אלא מכדור הארץ בכלל.
מבלי להתייחס לכל הויכוח וכל הטענות כאן מכל הצדדים, אני רק רוצה לתקן טעות. לא רק אחד, אלא הרבה ערבים הם הצליחו לגרש מהרובע המוסלמי.
-
- הודעות: 1484
- הצטרף: 28 אוגוסט 2017, 22:09
- נתן תודה: 235 פעמים
- קיבל תודה: 524 פעמים
- יצירת קשר:
- סטטוס: לא מחובר
Re: מדינת הלכה. [אנכי ה' אלקיך] או הכל או כלום? ואיך עושים שזה לא יהיה מפחיד?
מרגש ....בנציון כתב: ↑02 יוני 2019, 23:40מבקש אמת כתב: ↑02 יוני 2019, 21:45
מעניין איך הם מתכוננים לעשות זאת, שמא על ידי חלוקת עלוני קדושת ציון ברמאללה ובג'נין? או אולי על ידי הפצה חינם של ספרי קול התור במסגדי אבו דיס וחאן יונס? נכון לעתה אפילו חברי קהילת "אדרת אליהו" המסתובבים עם תפילין ("וראו כל עמי הארץ" וגו') ברובע המוסלמי לא הצליחו לגרש משם אף אחד...
עד כמה שנוכחתי לראות בעשרות השנים האחרונות, הרי שבני דודינו אינם נוטים להשתכנע מטענות וסברות כלשהם, אמיתיות ושאינן, אלא יותר מכלי משחית שונים, שאינם מצויים בארסנל של אנשי קדושת ציון וספיחיהם, לרווחתנו הרבה. מה עוד שגם לו היו להם כלי משחית אלו, הרי שלבני הדודים יש כלי משחית משלהם, מה שנותן להם אפשרות להתגונן מפנינו על ידי נסיונות שכנוע דומים מדידהו.
אגב, לפני כמה עשרות שנים היה יהודי שכבר עלה על הרעיון המבריק של גירוש האויב הערבי מארצנו, והפיץ את רעיונו זה בקרב קהלים רחבים בארץ ובגולה, אך בסופו של דבר הוא עצמו גורש באופן סופי וחד צדדי ע"י אותו אויב, ולא רק מארצנו אלא מכדור הארץ בכלל.
מבלי להתייחס לכל הויכוח וכל הטענות כאן מכל הצדדים, אני רק רוצה לתקן טעות. לא רק אחד, אלא הרבה ערבים הם הצליחו לגרש מהרובע המוסלמי.
-
- הודעות: 1030
- הצטרף: 15 מרץ 2018, 23:56
- נתן תודה: 369 פעמים
- קיבל תודה: 470 פעמים
- יצירת קשר:
- סטטוס: לא מחובר
Re: מדינת הלכה. [אנכי ה' אלקיך] או הכל או כלום? ואיך עושים שזה לא יהיה מפחיד?
ראשית כל לא התכוונתי לרגש אף אחד, אלא להתייחס לעובדה כביכול שהציג הרב @מבקש אמת.יוספזון כתב: ↑02 יוני 2019, 23:41מרגש ....בנציון כתב: ↑02 יוני 2019, 23:40מבקש אמת כתב: ↑02 יוני 2019, 21:45
מעניין איך הם מתכוננים לעשות זאת, שמא על ידי חלוקת עלוני קדושת ציון ברמאללה ובג'נין? או אולי על ידי הפצה חינם של ספרי קול התור במסגדי אבו דיס וחאן יונס? נכון לעתה אפילו חברי קהילת "אדרת אליהו" המסתובבים עם תפילין ("וראו כל עמי הארץ" וגו') ברובע המוסלמי לא הצליחו לגרש משם אף אחד...
עד כמה שנוכחתי לראות בעשרות השנים האחרונות, הרי שבני דודינו אינם נוטים להשתכנע מטענות וסברות כלשהם, אמיתיות ושאינן, אלא יותר מכלי משחית שונים, שאינם מצויים בארסנל של אנשי קדושת ציון וספיחיהם, לרווחתנו הרבה. מה עוד שגם לו היו להם כלי משחית אלו, הרי שלבני הדודים יש כלי משחית משלהם, מה שנותן להם אפשרות להתגונן מפנינו על ידי נסיונות שכנוע דומים מדידהו.
אגב, לפני כמה עשרות שנים היה יהודי שכבר עלה על הרעיון המבריק של גירוש האויב הערבי מארצנו, והפיץ את רעיונו זה בקרב קהלים רחבים בארץ ובגולה, אך בסופו של דבר הוא עצמו גורש באופן סופי וחד צדדי ע"י אותו אויב, ולא רק מארצנו אלא מכדור הארץ בכלל.
מבלי להתייחס לכל הויכוח וכל הטענות כאן מכל הצדדים, אני רק רוצה לתקן טעות. לא רק אחד, אלא הרבה ערבים הם הצליחו לגרש מהרובע המוסלמי.
שנית, כדאי לך להתפלל לה' שבאמת תתרגש מכך ש"אבדו גויים מארצו", ועוד יותר מהעיר הכי מקודשת בארצו.
-
- הודעות: 1484
- הצטרף: 28 אוגוסט 2017, 22:09
- נתן תודה: 235 פעמים
- קיבל תודה: 524 פעמים
- יצירת קשר:
- סטטוס: לא מחובר
Re: מדינת הלכה. [אנכי ה' אלקיך] או הכל או כלום? ואיך עושים שזה לא יהיה מפחיד?
ממש לא מתרגש, כי אני יודע שיש שטר שבעלה אמור לפרוע, ולא איש קל ויכזב ובן אדם ויתנחם. ואם כתב בתורתו תורת אמת "כִּי אֶת כָּל הַתּוֹעֵבֹת הָאֵל עָשׂוּ אַנְשֵׁי הָאָרֶץ אֲשֶׁר לִפְנֵיכֶם וַתִּטְמָא הָאָרֶץ: וְלֹא תָקִיא הָאָרֶץ אֶתְכֶם בְּטַמאֲכֶם אֹתָהּ כַּאֲשֶׁר קָאָה אֶת הַגּוֹי אֲשֶׁר לִפְנֵיכֶם: כִּי כָּל אֲשֶׁר יַעֲשֶׂה מִכֹּל הַתּוֹעֵבוֹת הָאֵלֶּה וְנִכְרְתוּ הַנְּפָשׁוֹת הָעֹשֹׂת מִקֶּרֶב עַמם:
ואבדו גויים מארצו, הם יכולים לחזור כמו שחזרו בימי חורבן ראשון ושני.
-
- הודעות: 1509
- הצטרף: 22 ינואר 2017, 19:40
- נתן תודה: 161 פעמים
- קיבל תודה: 555 פעמים
- יצירת קשר:
- סטטוס: לא מחובר
Re: מדינת הלכה. [אנכי ה' אלקיך] או הכל או כלום? ואיך עושים שזה לא יהיה מפחיד?
להתכחש למציאות ולשנותה ולייפותה היא אומנות שנקטו בה אחדים, לטוב ולמוטב. אבל את האמת א"א להסתיר.
בספר "אחרית כראשית" שמברר את שיטת הגרי"ש זילברמן זצ"ל לאור משנת אדוננו הגר"א זי"ע וקול התור, יש הסכמה נלהבת בראש הספר [שמשום מה הושמטה במהדורה החוזרת, דו"ק] שמדברת בהתלהבות רבה על הספר מהגר"ש אויערבאך זצ"ל והגרז"נ גולדברג שליט"א.
בעלון "קדושת ציון" ניסן תשע"ח פירסמו מודעת אבל ומאמר מערכת וגם מאמר נלווה על פטירת ר' שמואל שהם מכתירים אותו כמי שתמך נלהבות בשיטתם.
וזה על קצה המזלג.
בספר "אחרית כראשית" שמברר את שיטת הגרי"ש זילברמן זצ"ל לאור משנת אדוננו הגר"א זי"ע וקול התור, יש הסכמה נלהבת בראש הספר [שמשום מה הושמטה במהדורה החוזרת, דו"ק] שמדברת בהתלהבות רבה על הספר מהגר"ש אויערבאך זצ"ל והגרז"נ גולדברג שליט"א.
בעלון "קדושת ציון" ניסן תשע"ח פירסמו מודעת אבל ומאמר מערכת וגם מאמר נלווה על פטירת ר' שמואל שהם מכתירים אותו כמי שתמך נלהבות בשיטתם.
וזה על קצה המזלג.
-
- הודעות: 1030
- הצטרף: 15 מרץ 2018, 23:56
- נתן תודה: 369 פעמים
- קיבל תודה: 470 פעמים
- יצירת קשר:
- סטטוס: לא מחובר
Re: מדינת הלכה. [אנכי ה' אלקיך] או הכל או כלום? ואיך עושים שזה לא יהיה מפחיד?
גם מיציאת מצרים אתה לא מתרגש כי ה' הבטיח את זה?יוספזון כתב: ↑02 יוני 2019, 23:46ממש לא מתרגש, כי אני יודע שיש שטר שבעלה אמור לפרוע, ולא איש קל ויכזב ובן אדם ויתנחם. ואם כתב בתורתו תורת אמת "כִּי אֶת כָּל הַתּוֹעֵבֹת הָאֵל עָשׂוּ אַנְשֵׁי הָאָרֶץ אֲשֶׁר לִפְנֵיכֶם וַתִּטְמָא הָאָרֶץ: וְלֹא תָקִיא הָאָרֶץ אֶתְכֶם בְּטַמאֲכֶם אֹתָהּ כַּאֲשֶׁר קָאָה אֶת הַגּוֹי אֲשֶׁר לִפְנֵיכֶם: כִּי כָּל אֲשֶׁר יַעֲשֶׂה מִכֹּל הַתּוֹעֵבוֹת הָאֵלֶּה וְנִכְרְתוּ הַנְּפָשׁוֹת הָעֹשֹׂת מִקֶּרֶב עַמם:
ואבדו גויים מארצו, הם יכולים לחזור כמו שחזרו בימי חורבן ראשון ושני.
-
- נושאים דומים
- תגובות
- צפיות
- הודעה אחרונה
-
- 2 תגובות
- 138 צפיות
-
הודעה אחרונה על ידי תיובתא
17 דצמבר 2020, 22:04
-
- 10 תגובות
- 94 צפיות
-
הודעה אחרונה על ידי ב.א.
13 אפריל 2020, 07:19
-
-
קידש בטבעת המוחזק שזה כסף ונתברר שזה מזוייף וזה נחושת
על ידי chaim » 24 נובמבר 2020, 14:43 » ב הלכה ומנהג - 6 תגובות
- 153 צפיות
-
הודעה אחרונה על ידי chagold
20 ינואר 2021, 16:57
-
-
- 2 תגובות
- 60 צפיות
-
הודעה אחרונה על ידי בשלמא
09 נובמבר 2020, 18:14
-
-
פר' ראה - "על הארץ תשפכנו כמים"/ "ודם זבחיך ישפך על מזבח ה' אלקיך"
על ידי יושב בשבת תחכמוני » 17 אוגוסט 2020, 01:04 » ב ראה - 0 תגובות
- 24 צפיות
-
הודעה אחרונה על ידי יושב בשבת תחכמוני
17 אוגוסט 2020, 01:04
-
מי מחובר
משתמש הגולש בפורום זה: אין משתמשים רשומים | 1 אורח