אלו דברי המדרש 'מי יתן טהור מטמא'...הנופל אמר:האם נכון יהיה לקבוע שמהתבוללות מחלון וכליון יצא לנו המשיח.
אם נכונים הדברים מה הביאור בזה?
זוהי דברי המדרש עה"פ 'מי יתן טהור מטמא' אברהם מתרח וכו',ראשון לציון אמר:כל התהליך של דוד המלך וכו' עובר כידוע דרך מעשים שלא קיבלו הכשר של העדה החרדית...
1) לוט ובנותיו
2) רות
3) יהודה ותמר
4) ישי שחשב שבא על שפחתו
5) דוד ובת שבע
[וזה רק מה שידוע לנו כרגע...]
סליחה על הבורותראשון לציון אמר:ישי שחשב שבא על שפחתו
נכון מאוד.ראשון לציון אמר:כל התהליך של דוד המלך וכו' עובר כידוע דרך מעשים שלא קיבלו הכשר של העדה החרדית...
1) לוט ובנותיו
2) רות
3) יהודה ותמר
4) ישי שחשב שבא על שפחתו
5) דוד ובת שבע
[וזה רק מה שידוע לנו כרגע...]
(חיד"א) פתח עינים מסכת נדרים פרק בהנופל אמר:סליחה על הבורותראשון לציון אמר:ישי שחשב שבא על שפחתו
מה המקור לסיפור של ישי?
הנופל אמר:האם נכון יהיה לקבוע שמהתבוללות מחלון וכליון יצא לנו המשיח.
אם נכונים הדברים מה הביאור בזה?
הנופל אמר:האם נכון יהיה לקבוע שמהתבוללות מחלון וכליון יצא לנו המשיח.
אם נכונים הדברים מה הביאור בזה?
ועל כגון דא קאבכינא.בן של רב אמר:גם חזרת העם לארצו בימינו - כהבטחת הנביאים - היתה ע"י רשעים גדולים.
מי שמתרגז שילמד הרבה נ"ך לפני שמגיב.
אני כמעט כל יום מוצא פסוקים מפורשים שמבטיחים בדיוק את זה [כולל גם תיאורים על הבעיות החמורות שיש היום] .
היא לא תכלה כשטפשי ישראל החרדים המזוייפים לא ינסו - לרצות אפילו - להחליפה בשלטון של התורה = מדינת הלכה.יוספזון אמר:ועל כגון דא קאבכינא.בן של רב אמר:גם חזרת העם לארצו בימינו - כהבטחת הנביאים - היתה ע"י רשעים גדולים.
מי שמתרגז שילמד הרבה נ"ך לפני שמגיב.
אני כמעט כל יום מוצא פסוקים מפורשים שמבטיחים בדיוק את זה [כולל גם תיאורים על הבעיות החמורות שיש היום] .
כי עליהם נאמר ארץ ישראל אינה סובלת עוברי עבירה.
הבטחת הנביאים, לצערנו. טרם נתקיימה. כי עדיין לא באה הגואל. מה שכן באו לנו כאן, זוהי 'ייתי ולא אחמיניה' תחת ידי רשעי ישראל. ואין בן דוד בא עד שתכלה מלכות הזלה מישראל.
'טפשי ישראל'... חחח. הידעת שאנו אמונים על טפשות זו. עיין במשנה עדיות וירווח לך.בן של רב אמר:היא לא תכלה כשטפשי ישראל החרדים המזוייפים לא ינסו - לרצות אפילו - להחליפה בשלטון של התורה = מדינת הלכה.יוספזון אמר:ועל כגון דא קאבכינא.בן של רב אמר:גם חזרת העם לארצו בימינו - כהבטחת הנביאים - היתה ע"י רשעים גדולים.
מי שמתרגז שילמד הרבה נ"ך לפני שמגיב.
אני כמעט כל יום מוצא פסוקים מפורשים שמבטיחים בדיוק את זה [כולל גם תיאורים על הבעיות החמורות שיש היום] .
כי עליהם נאמר ארץ ישראל אינה סובלת עוברי עבירה.
הבטחת הנביאים, לצערנו. טרם נתקיימה. כי עדיין לא באה הגואל. מה שכן באו לנו כאן, זוהי 'ייתי ולא אחמיניה' תחת ידי רשעי ישראל. ואין בן דוד בא עד שתכלה מלכות הזלה מישראל.
[או לחילופין לעבור לחו"ל = טומאת העמים...
ולהקים שם מדינת הלכה נוצרית או מוסלמית בראשות המלך טראמפ או עבדאללה...]
איך אמרת? עכשיו זה - "ייתי" !
וידעתם כי אני ה' בפתחי את קברותיכם = חו"ל.
דוקא למדתי, ולמדתי טוב טוב. כך שראיתי דברים מסויימים שכנראה נעלמו מעיניך...בן של רב אמר:אם שנית לא קרית? אם קרית לא שנית? אם קרית ושנית לא פירשו לך?
כל התורה כולה לא דיברה אלא רק על ארץ ישראל חמדת העליונים התחתונים.
אחי אהובי ויקירי - רוץ תלמד חומש! שלא תבוש לעולם ועד.
בן של רב אמר:היא לא תכלה כשטפשי ישראל החרדים המזוייפים לא ינסו - לרצות אפילו - להחליפה בשלטון של התורה = מדינת הלכה.יוספזון אמר:ועל כגון דא קאבכינא.בן של רב אמר:גם חזרת העם לארצו בימינו - כהבטחת הנביאים - היתה ע"י רשעים גדולים.
מי שמתרגז שילמד הרבה נ"ך לפני שמגיב.
אני כמעט כל יום מוצא פסוקים מפורשים שמבטיחים בדיוק את זה [כולל גם תיאורים על הבעיות החמורות שיש היום] .
כי עליהם נאמר ארץ ישראל אינה סובלת עוברי עבירה.
הבטחת הנביאים, לצערנו. טרם נתקיימה. כי עדיין לא באה הגואל. מה שכן באו לנו כאן, זוהי 'ייתי ולא אחמיניה' תחת ידי רשעי ישראל. ואין בן דוד בא עד שתכלה מלכות הזלה מישראל.
[או לחילופין לעבור לחו"ל = טומאת העמים...
ולהקים שם מדינת הלכה נוצרית או מוסלמית בראשות המלך טראמפ או עבדאללה...]
איך אמרת? עכשיו זה - "ייתי" !
וידעתם כי אני ה' בפתחי את קברותיכם = חו"ל.
כולם יכולים לעלות, אך יש בנים שרוצים להשאר בקבר הפתוח.
זה חזרה על החטא של בית שני. ורק בגללם אין רוב ואין מדינת הלכה.
למשל - תסתכל בהפטרה האחרונה ותדקדק היטב ותראה איך מתואר שם מה שכבר קרה.
והכל קימעא קימעא כדברי חז"ל שהגאולה היא כמו השחר שמאיר קימעא קימעא = מצמיח ישועה = צמח דוד.
להכחיש אפשר רק כשלא לומדים את הסוגיא בעיון מהמקורות!
בן של רב אמר:כל התורה כולה לא דיברה אלא רק על ארץ ישראל חמדת העליונים התחתונים.
מבקש אמת אמר:בן של רב אמר:כל התורה כולה לא דיברה אלא רק על ארץ ישראל חמדת העליונים התחתונים.
צריך להוסיף: בזמן שישראל שרויין על אדמתן.
בזמן שאינן שרויין על אדמתן, שום מצוה מהמצוות שמתאפשרות בארץ ישראל אינה נוהגת מדאורייתא, ורובן אינן נוהגות כלל. וממילא פשוט, שכל הפסוקים שאתה קורא ומשנן בהתלהבות רבה, פשוט לא נאמרו על זמננו. (ואל תשיבני מדברי הגר"א באגרת, שהרי בודאי שעדיין יש קדושה בארץ, אבל עיקר מעלתה וכל הפסוקים שמדברים על תכלית קיום המצוות בה אינם מדברים על זמן הגלות אלא על זמן שישראל שרויין על אדמתן.)
ויעויין בערכין י,ב שלדעת רבי יצחק אין אומרים הלל בפורים משום שאין אומרים הלל על נס שבחו"ל, אך רבא ורב נחמן חולקים עליו ואומרים טעם אחר, ומבארת הגמ' דס"ל שאין זה שייך אלא בזמן שישראל שרויין על אדמתן ולא בזמן הגלות, וכתב המהרש"א:
"היינו משום דודאי כשישראל על אדמתן אין השכינה שורה אלא בא"י במקום קדושה ואין לומר שירה אלא על נס שבא"י, אבל כשגלו הרי גם שכינה עמהם בחו"ל כדאמרינן עמו אנכי בצרה, ויש לומר הלל גם על נס שבחו"ל"
ברסלבר (ליטאי לשעבר) אמר:מבקש אמת אמר:בן של רב אמר:כל התורה כולה לא דיברה אלא רק על ארץ ישראל חמדת העליונים התחתונים.
צריך להוסיף: בזמן שישראל שרויין על אדמתן.
בזמן שאינן שרויין על אדמתן, שום מצוה מהמצוות שמתאפשרות בארץ ישראל אינה נוהגת מדאורייתא, ורובן אינן נוהגות כלל. וממילא פשוט, שכל הפסוקים שאתה קורא ומשנן בהתלהבות רבה, פשוט לא נאמרו על זמננו. (ואל תשיבני מדברי הגר"א באגרת, שהרי בודאי שעדיין יש קדושה בארץ, אבל עיקר מעלתה וכל הפסוקים שמדברים על תכלית קיום המצוות בה אינם מדברים על זמן הגלות אלא על זמן שישראל שרויין על אדמתן.)
ויעויין בערכין י,ב שלדעת רבי יצחק אין אומרים הלל בפורים משום שאין אומרים הלל על נס שבחו"ל, אך רבא ורב נחמן חולקים עליו ואומרים טעם אחר, ומבארת הגמ' דס"ל שאין זה שייך אלא בזמן שישראל שרויין על אדמתן ולא בזמן הגלות, וכתב המהרש"א:
"היינו משום דודאי כשישראל על אדמתן אין השכינה שורה אלא בא"י במקום קדושה ואין לומר שירה אלא על נס שבא"י, אבל כשגלו הרי גם שכינה עמהם בחו"ל כדאמרינן עמו אנכי בצרה, ויש לומר הלל גם על נס שבחו"ל"
מהיכי תיתי לומר שמה שיש מצוות שאין לקיימן רק בזמן שישראל שרויין על אדמתן זה בגלל שיש פחות קדושה?
ומפני מה הגר"א ותלמידיו, הרש"ש, האוה"ח, הבעש"ט ותלמידיו, ורביה"ק ותלמידיו מסרו נפשם לעלות לא"י?
כאן הנידון הוא לא אם זה אתחלתא דגאולה או משהו כזה (ונא לא להכנס לנושא הזה באשכול הנוכחי)יוספזון אמר:ועל כגון דא קאבכינא.בן של רב אמר:גם חזרת העם לארצו בימינו - כהבטחת הנביאים - היתה ע"י רשעים גדולים.
מי שמתרגז שילמד הרבה נ"ך לפני שמגיב.
אני כמעט כל יום מוצא פסוקים מפורשים שמבטיחים בדיוק את זה [כולל גם תיאורים על הבעיות החמורות שיש היום] .
כי עליהם נאמר ארץ ישראל אינה סובלת עוברי עבירה.
הבטחת הנביאים, לצערנו. טרם נתקיימה. כי עדיין לא באה הגואל. מה שכן באו לנו כאן, זוהי 'ייתי ולא אחמיניה' תחת ידי רשעי ישראל. ואין בן דוד בא עד שתכלה מלכות הזלה מישראל.
מדהים!מבקש אמת אמר:בן של רב אמר:כל התורה כולה לא דיברה אלא רק על ארץ ישראל חמדת העליונים התחתונים.
צריך להוסיף: בזמן שישראל שרויין על אדמתן.
בזמן שאינן שרויין על אדמתן, שום מצוה מהמצוות שמתאפשרות בארץ ישראל אינה נוהגת מדאורייתא, ורובן אינן נוהגות כלל. וממילא פשוט, שכל הפסוקים שאתה קורא ומשנן בהתלהבות רבה, פשוט לא נאמרו על זמננו. (ואל תשיבני מדברי הגר"א באגרת, שהרי בודאי שעדיין יש קדושה בארץ, אבל עיקר מעלתה וכל הפסוקים שמדברים על תכלית קיום המצוות בה אינם מדברים על זמן הגלות אלא על זמן שישראל שרויין על אדמתן.)
ויעויין בערכין י,ב שלדעת רבי יצחק אין אומרים הלל בפורים משום שאין אומרים הלל על נס שבחו"ל, אך רבא ורב נחמן חולקים עליו ואומרים טעם אחר, ומבארת הגמ' דס"ל שאין זה שייך אלא בזמן שישראל שרויין על אדמתן ולא בזמן הגלות, וכתב המהרש"א:
"היינו משום דודאי כשישראל על אדמתן אין השכינה שורה אלא בא"י במקום קדושה ואין לומר שירה אלא על נס שבא"י, אבל כשגלו הרי גם שכינה עמהם בחו"ל כדאמרינן עמו אנכי בצרה, ויש לומר הלל גם על נס שבחו"ל"