איך איטר שורך את שרוכי נעליו?

במבי

משתמש ותיק
שאלתי בתור איטר יד,

איך איטר שורך את שרוכי נעליו?
כידוע קודם נועל את נעל ימין כמו כל יהודי טוב, והשאלה מה עושה לאחמ"כ, האם שורך מיד את שרוך ימין, שהרי איטר צריך לקשור את ימין תחילה כמו הנחת תפילין שמניח בימין, או שלאחר נעילת נעל ימין ינעל את נעל שמאל ורק אז יחזור לשרוך את השרוך חזרה בנעל ימין.

ואני תמיד מסתפק מה לעשות, ועל פי רוב אני נועל ימין ושורך ימין ורק אז אני עובר לשמאל האם אני עושה כדין?
 

במבי

משתמש ותיק
פותח הנושא
ואולי א"ל ע"פ המשנה בכלאיים (פ"ה מ"ו) הרואה ירק בכרם, ואמר כשאגיע לשם אלקטנו, הוסיף מאתים מותר. לכשאחזור אלקטנו הוסיף מאתים אסור.

וא"כ משמע שאם האדם נמצא סמוך לכלאיים הוא צריך להפסיק ממלאכתו ולהוציא אותם ואולי אף הכא, ברגע שכבר נמצא בצד ימין שיקיים את המצווה המוטלת עליו לקשור את ימין.
 

עניין

משתמש רגיל
איטר יד שמניח תפילין בימין של כל אדם גם קושר תחילה ימין.
משנ"ב בהלכה זו בסי ב
 

יאיר

משתמש ותיק
אכן. רק הוא שואל האם עליו לנעול תחילה שמאל או לנעול ימין ולקשור ואח"כ לנעול שמאל (או שלא משנה).
 

עניין

משתמש רגיל
צודק, ואני בחפזי...לא קראתי את השאלה טוב ואתכם הסליחה.
 
יש דבר שאני מסופק עליו כאיטר יד: מה לעשות בעניין מה שיעצו חז"ל כל פניות שאתה פונה לא יהיו אלא דרך ימין. האם ימין שלי או ימין של כל אדם?
(אני איטר בעיקר בכתיבה, ויש הרבה פעולות שאני עושה בימין.)
 

מאן דהו

משתמש ותיק
ברסלבר (ליטאי לשעבר) אמר:
יש דבר שאני מסופק עליו כאיטר יד: מה לעשות בעניין מה שיעצו חז"ל כל פניות שאתה פונה לא יהיו אלא דרך ימין. האם ימין שלי או ימין של כל אדם?
(אני איטר בעיקר בכתיבה, ויש הרבה פעולות שאני עושה בימין.)
איטר לענין פנייה דרך ימין, דינו ככל אדם ופונה דרך ימין העולם (מגן אברהם תרנא כא בסדר הנענועים שבלולב, על פי מדות ב ב: מה לך מקיף לשמאל כו', ואין תולים שאיטר הוא וראה פרי מגדים רנא אשל אברהם יא, על ראיה זו, ושם קכח משבצות זהב יא, שמסתפק אם לא אמרו כן אלא בלולב וכדומה, שכולם מקיפים דרך ימין, משא"כ במקום שאין ניכר שהוא משנה מהעולם, וראה שם על כהנים העולים לדוכן דלעיל.

https://www.yeshiva.org.il/wiki/ind...פנות_שאתה_פונה_לא_יהו_אלא_דרך_ימין#cite_ref-6
 

מנצפך

משתמש רגיל
עניין אמר:
ראיתי עכשיו בשערי תשובה שינעול ויקשור ימין ואח"כינעול ויקשור שמאל
אכן, כאיטר איתרתי את השע"ת הזה לפני שנים רבות וכך אני נוהג,
אלא שראיתי בקונטרס איש איטר להגרח"ק [נדפס בסוף מסכת תפילין] שכותב לנהוג כהאפשרות השניה ואיני יודע מקורו וטעמו.
 

עניין

משתמש רגיל
מסברה חשבתי כמו הגר"ח שהצורה הנכונה ללבוש נעלים הוא קודם להלביש את שניהם ואח"כ לקשור, דאל"כ למה צריך ימני לקשור קודם שמאל הרי כשנועל נעל ימין עדיין לא נעל שמאל ומה שייך בזה קדימה אע"כ שהצורה של להלביש נעלים הוא קודם לנעול שניהם ואי"כ לקשור ובזה שייך קדימת קשירה.
[אומנם שייך להסביר אחרת אבל אפשר גם לומר כסברא הזו].
 

שמח בחור

משתמש ותיק
משתדל לעשות רצון ה' אמר:
נועל ימין נועל שמאל.
קושר ימין קושר שמאל.

מומלץ להביא מקורות, או לפחות הסבר למה אתה חושב ככה.
דבריך כמות שהם לא מביאים תועלת.
 
חלק עליון תַחתִית