Wi fi פרטי, מה ההיתר לאחרים להשתמש בו?

מכל מלמדי השכלתי

משתמש ותיק
משתמשי האינטרנט מתחלקים לשתיים. יש המאפשרים שימוש ברשת האלחוטית לכל מאן דבעי. ויש שחוסמים אותה עם קוד אבטחה.

גם אלו המאפשרים מתחלקים לשתיים. יש שמודעים לכך שיכולים לגלוש דרכם ומסכימים.
ומאידך יש רבים רבים שאינם מודעים לכך. או אינם מתמצאים איך ניתן לחסום.

ומכאן לשאלה: האם מותר לגלוש באינטרנט אלחוטי בלי לשאול רשות מראש.
לכאורה זה ספק גזל.

באינטרנט מסונן כראוי כמובן.
 

יוסף יוסף

משתמש ותיק
זה נהנה וזה לא חסר במקום שאין משכירין כיוצא בו נקרא מידת סדום.
לכאו' גם כאן זה נכלל בהגדרה זו
וידוע הכלל של חז"ל שכופין על מידת סדום
 

יהודי

משתמש ותיק
לכאורה זה כן חסר, זה מאט את מהירות הגלישה שלו [יותר מהירות גלישה עולה ממון].
 

דרומאי

משתמש ותיק
יוסף יוסף אמר:
זה נהנה וזה לא חסר במקום שאין משכירין כיוצא בו נקרא מידת סדום.
לכאו' גם כאן זה נכלל בהגדרה זו
וידוע הכלל של חז"ל שכופין על מידת סדום
לא נכון. מפורש איתא דלכתחילה ז''נ וזה אינו חסר אסור, ורק לענין תשלומין פטור משום מידת סדום.
מלבד זה אפילו חסר משהו נמי חייב לשלם כל מה שנהנה, כמו שחרוריתא דאשייתא, וכאן צריך לברר היטב אם אין איזשהוא חסרון בצריכת חשמל וכדו' אפילו במשהו (כמדומה שי''א דאפי' בפחות מש''פ).
כמובן בשעה שבעל הקו צריך את הרשת הוי גזל גמור שכן מאיטים לו את מהירות הגלישה, כמש''כ ר' @יהודי.
 

תיובתא

משתמש ותיק
ולמה להניח שלבעל הקו יש גלישה ללא הגבלה? ייתכן בהחלט שאתה שותה לו את החבילה. וזה שאין סיסמה אינו מורה כלום, כמו שאמרו שמא אינו מתמצא.
אולי אם מדובר ברשת לא מסוננת יש מקום להתיר מצד אפרושי מאיסורי שתגמור לו את החבילה, אבל א"כ מה אתה מחפש ברשת זו...
 

דרומאי

משתמש ותיק
תיובתא אמר:
ולמה להניח שלבעל הקו יש גלישה ללא הגבלה? ייתכן בהחלט שאתה שותה לו את החבילה. וזה שאין סיסמה אינו מורה כלום, כמו שאמרו שמא אינו מתמצא.
אולי אם מדובר ברשת לא מסוננת יש מקום להתיר מצד אפרושי מאיסורי שתגמור לו את החבילה, אבל א"כ מה אתה מחפש ברשת זו...
בזמננו אין הגבלת נפח בקוים נייחים.
 

תיובתא

משתמש ותיק
דרומאי אמר:
תיובתא אמר:
ולמה להניח שלבעל הקו יש גלישה ללא הגבלה? ייתכן בהחלט שאתה שותה לו את החבילה. וזה שאין סיסמה אינו מורה כלום, כמו שאמרו שמא אינו מתמצא.
אולי אם מדובר ברשת לא מסוננת יש מקום להתיר מצד אפרושי מאיסורי שתגמור לו את החבילה, אבל א"כ מה אתה מחפש ברשת זו...
בזמננו אין הגבלת נפח בקוים נייחים.
אני לא בקי בטכנולוגיה מספיק, אבל מה שאני כן יודע זה שאפשר להפוך כמעט כל שידור רשת לגלי וויפי. לדוגמה אני קולט חבילה מוגבלת של נטפרי דרך סים ונטסטיק, וכדוע ליודעי חן יש נטסטיקים ההופכים את המידע מהסים לגלי וויפי, וא"כ הדרא קושיא לדוכתא.
 

דרומאי

משתמש ותיק
תיובתא אמר:
דרומאי אמר:
תיובתא אמר:
ולמה להניח שלבעל הקו יש גלישה ללא הגבלה? ייתכן בהחלט שאתה שותה לו את החבילה. וזה שאין סיסמה אינו מורה כלום, כמו שאמרו שמא אינו מתמצא.
אולי אם מדובר ברשת לא מסוננת יש מקום להתיר מצד אפרושי מאיסורי שתגמור לו את החבילה, אבל א"כ מה אתה מחפש ברשת זו...
בזמננו אין הגבלת נפח בקוים נייחים.
אני לא בקי בטכנולוגיה מספיק, אבל מה שאני כן יודע זה שאפשר להפוך כמעט כל שידור רשת לגלי וויפי. לדוגמה אני קולט חבילה מוגבלת של נטפרי דרך סים ונטסטיק, וכדוע ליודעי חן יש נטסטיקים ההופכים את המידע מהסים לגלי וויפי, וא"כ הדרא קושיא לדוכתא.
אין הכי נמי.
 

אחד התלמידים

משתמש ותיק
ברור שזה מאט מהירות הגלישה אצל הבעלים וזה חסר ממש. אבל צ"ע אולי נקרא שהוא הפקיר זה, מאחר שידוע שיש אנשים הגולשים על כל רשת פתוח שהם מוציאים. אבל מלבד שעצם סברא זו צ"ע, אולי יש לתלות שהבעלים הם מהאנשים שאינם כ"כ מתתוכמים בנושאי טכנלוגיה, שהרי עדיין יש כאלו.
בנוסף אם זה רשת לא מסונן הבעלים הוי מזיק גמור. אבל אין זה טעם להתיר להשתמש ברשת שלו.
 

מכל מלמדי השכלתי

משתמש ותיק
פותח הנושא
לסיכום!

נראה שהכל תמימי דעים שאין בזה דין של זה נהנה וזה לא חסר.
וכן אין כאן כופין על מדת סדום.

האם יש סברות אחרות להתיר?
 

תלמיד צעיר

משתמש ותיק
אם זה אינטרנט לא מסונן אדרבה שיאט לו את מהירות הגלישה.
וברצינות חשבתי שאולי נימא שאין זה היזק ניכר. עדין אני לא יודע אם אפשר להגדירו כגנב.
 

יהודי

משתמש ותיק
תלמיד צעיר אמר:
אם זה אינטרנט לא מסונן אדרבה שיאט לו את מהירות הגלישה.
וברצינות חשבתי שאולי נימא שאין זה היזק ניכר. עדין אני לא יודע אם אפשר להגדירו כגנב.
כנראה התכוונתם שאם זה אינטרנט לא מסונן והוא כעת גולש במקומות בעייתיים.
 

תיובתא

משתמש ותיק
תלמיד צעיר אמר:
אם זה אינטרנט לא מסונן אדרבה שיאט לו את מהירות הגלישה.
וברצינות חשבתי שאולי נימא שאין זה היזק ניכר. עדין אני לא יודע אם אפשר להגדירו כגנב.
אין היתר לשתות בעצמך, את כוס הרעל של חברך.
 

אחד התלמידים

משתמש ותיק
תיובתא אמר:
תלמיד צעיר אמר:
אם זה אינטרנט לא מסונן אדרבה שיאט לו את מהירות הגלישה.
וברצינות חשבתי שאולי נימא שאין זה היזק ניכר. עדין אני לא יודע אם אפשר להגדירו כגנב.
אין היתר לשתות בעצמך, את כוס הרעל של חברך.
אי משום הא לא אריא. אפשר לגלוש ממחשב מסונן, ולא משנה איזה רשת.
אבל עצם הסברא כבר הזכרתי למעלה, ואינו ברור שזה היתר לגזול מחבירו. חשבתי לדמות זה למגדל נחש להשיטה שכל הקדם זכה בו. אבל התחלתי לחפש וראיתי שאין זה פשוט דקיי"ל הכי. יתכן שכן מבואר, רק לא היה לי הזמן להמשיך לעיין בזה.
 

דרומאי

משתמש ותיק
יהושע אמר:
מה שייך גזל כש לא לוקח שום דבר ממשי?
לא מבין את השאלה. הרי הוא משתמש בראוטר של חברו, ומאט את גלישתו, ולפעמים על חשבון נפח הנתונים המוקצב לו- מה זה אם לא גזל?
 

יהושע

משתמש ותיק
דרומאי אמר:
יהושע אמר:
מה שייך גזל כש לא לוקח שום דבר ממשי?
לא מבין את השאלה. הרי הוא משתמש בראוטר של חברו, ומאט את גלישתו, ולפעמים על חשבון נפח הנתונים המוקצב לו- מה זה אם לא גזל?
אם הוא לא נוגע בראןטר זה לא נקרא משתמש, וגם גרמא בניזקין אין כאן כי הוא לא מזיק שום חפץ.

ושואל שלא מדעת חייב רק כשעושה משיכה כמבואר בריטבא פרק המפקיד הסוגיא ד שולח יד.
 

בן של רב

משתמש ותיק
יש משהו מצער בכל הדיון הזה
כי בתת מודע ובלי לשים לב כל ההלוך ילך נראה כאילו באמת המסונן הוא קשור אלינו באמת ולא רק צרה צרורה של אילוצי פרנסה שהרבנים והעסקנים לא הצליחו למרות כל המאמצים למצוא לה פתרון לכתחילה ולכן התירו מטעמי פיקו''נ את הנסיון הבולעני הזה למי שבאמת מוכרח

והרי ידוע שבמסונן גם יש התמכרות
וגם יש מכשולות בעצם הסינון
וכל סינון עם הצרות שלו, ונא לא להכחיש...
ובכלל אין שום סינון לאלפי דעות כוזבות של אנשים רעים וחטאים לה' מאוד. אנשים שבחיים לא היינו מוכנים לשמוע אותם
ואם פעם היה ברור שאנו מתעבים עמוקות וסולדים מחייבי כריתות שדינם מורידין ולא מעלין.
הרי היום הם לא פחות ממעצבי דעת קהל ושוטפי מוחות מקצועיים
ובל נשכח את כל המליונים (סליחה, מליארדים) שהם משקיעים כדי לדבק רוחנו ונפשנו באהבת העולם הזה בכל התחכום האפשרי ובתחרות נוראית ביניהם מי ישתה ב'קשית' את סקרנותנו ורגשותנו יחד עם כספנו
והם פועלים במרץ לגרום שינוי זוחל אבל עקבי ומתמיד בסולם ערכינו
וזאת ע''י פרסום העוקף את השכל ופונה אל ה'תת מודע' שידוע להם מנסיונם הרב שאי אפשר לעמוד בו (מלבד לא לראות)

חבל מאוד שלא מדגישים היום את מה שאמר מרן הרב שטיינמן שאברך שיש לו מכשיר מוגן דמו בראשו!!
וכמה התחבט והתלבט עד שהכריע שמוכרחים לתת הכשר כלשהו מדין 'ערבות' לאלו שאינם בני תורה אבל אמר שאסור לקרוא לזה 'כשר' כי זה גם מכשול וגם רחוק מן האמת
ופתח את המשנה בסוף כלים והקריא מש''כ שם 'אוי לי אם אומר אוי לי אם לא אומר'
ואגב נטפרי קיבלו ממנו הוראה בשעתו לא לפרסם את עצמם כי לא משווקים אינטרנט!
אחרים לא מסוגלים לעמוד בדרגה זו מסיבות כלכליות ויש כאן מאבק כלכלי שגורר את כולם לפעול נגדנו

הכותב הוא אחד שתפס זאת בזמן וניתק עצמו מהכל (חוץ מפורום לתורה ומה שבאמת באמת צריך)

וע''ע בגמ' ע''ז דף יח ב ששם למדו ברצינות מעשית את מה שאומר דוד תהלים ב'כותרת ראשית' דהיינו בפרק א' והסיקו שאסור להחליף את התורה בתעסוקה של עולם הדמיון. ויש שם הגדרות לא נעימות ממש בדיוק על האינטרנט המסונן...
ואינני מדבר כלל לכל המלאכים האלוקיים שביננו שלא עוברים עי''ז על הגמ' בע''ז אלא לאנשים כמוני שיש להם סקרנות בריאה וככל שתשמר בטהרתה ותנוצל למה שבאמת צריך לדעת כך יעלה יפה המבחן בשמים על התורה שלמד בבטן אמו שאומר הגר''א שבודקים אם כולה נמצאת עכשיו בליבו
 

בן של רב

משתמש ותיק
הקשר הוא שעצם הנושא והדיון הסובלני כלפי אינטרמת שאינו מנותק מכל ה'גויישקייט' היה יכול להשתמע ממנו כאילו מדובר במשהו חביב
ובודאי לא היה יחס כמו אל רוצח המונים ולא אוייב האנושות בכלל והתורה בפרט
ועובדה שאם אפתח דיון לגבי קריאת חידושי השקפה חשובים בעיתון הארץ או בבטאון התנועה המשיחית לא תהיה כזו סלחנות אדישה ולא יתקבלותגובות כה מנומנמות
וידוע בעולם הפרסום שאין יותר מוצלח מפרסום עקיף
דהיינו התעסקות כאילו בנושא אחר אבל הוא כולל בתוכו מסר מוטמן
כי כך המסר חודר עמוק מבלי משים וקובע כעובדה בלי דיון את היחס אליו בלי ששמו לב בכלל

תוספת מדהימה אחר כתיבת הדברים!
מיד לאחר ששלחתי את הנ''ל קבלתי טלפון ובו בישרו לי על אברך מוכר ואשתו שעכשיו עזבו הכל.... וכולם בהלם והם לקחו איתם שני ילדים אל השאול
ואמנם הצער גדול אבל יל''ע אם קיבלנו מסר משמים בתזמון מדויק זה
 

מכל מלמדי השכלתי

משתמש ותיק
פותח הנושא
א.
השאלה האם יש דרך כשרה להשתמש באינטרנט או שכל השימושים בו פסולים ידועה. ואף נידונה בכמה מהאשכולות בפורום. אך אין כאן מקומה. [למעשה עצם קיומו של פורום זה מוכיח שאפשר להשתמש באינטרנט גם לדברים חיוביים. אלא שלפעמים אין הצר שווה בנזק].

ב.
הדגשתי בראש האשכול שהנידון הוא באופן הכשר והמותר למי שזה כשר ומותר עבורו. וכוונתי היתה בפירוש למנוע תגובות שלא ממין העניין כתגובתך.

ג.
יותר מכך אין לי מה להוסיף.
 

שמעיה

משתמש ותיק
בן של רב אמר:
הקשר הוא שעצם הנושא והדיון הסובלני כלפי אינטרמת שאינו מנותק מכל ה'גויישקייט' היה יכול להשתמע ממנו כאילו מדובר במשהו חביב
ובודאי לא היה יחס כמו אל רוצח המונים ולא אוייב האנושות בכלל והתורה בפרט
ועובדה שאם אפתח דיון לגבי קריאת חידושי השקפה חשובים בעיתון הארץ או בבטאון התנועה המשיחית לא תהיה כזו סלחנות אדישה ולא יתקבלותגובות כה מנומנמות
וידוע בעולם הפרסום שאין יותר מוצלח מפרסום עקיף
דהיינו התעסקות כאילו בנושא אחר אבל הוא כולל בתוכו מסר מוטמן
כי כך המסר חודר עמוק מבלי משים וקובע כעובדה בלי דיון את היחס אליו בלי ששמו לב בכלל

תוספת מדהימה אחר כתיבת הדברים!
מיד לאחר ששלחתי את הנ''ל קבלתי טלפון ובו בישרו לי על אברך מוכר ואשתו שעכשיו עזבו הכל.... וכולם בהלם והם לקחו איתם שני ילדים אל השאול
ואמנם הצער גדול אבל יל''ע אם קיבלנו מסר משמים בתזמון מדויק זה
כבר דנו על כל הסיפורים האלו, שמשום מה אף אחד לא מכיר את העוזבים הללו.
והרי ברור שהם לא עזבו את הכל מחמת שימוש באינטרנט מסונן...
 

שמעיה

משתמש ותיק
יהושע אמר:
דרומאי אמר:
יהושע אמר:
מה שייך גזל כש לא לוקח שום דבר ממשי?
לא מבין את השאלה. הרי הוא משתמש בראוטר של חברו, ומאט את גלישתו, ולפעמים על חשבון נפח הנתונים המוקצב לו- מה זה אם לא גזל?
אם הוא לא נוגע בראןטר זה לא נקרא משתמש, וגם גרמא בניזקין אין כאן כי הוא לא מזיק שום חפץ.

ושואל שלא מדעת חייב רק כשעושה משיכה כמבואר בריטבא פרק המפקיד הסוגיא ד שולח יד.
מנין לך שעל מנת להשתמש יש צורך בנגיעה? אני מבין שכל שימוש כדרכו מוגדר כשימוש. ואם הדרך להשתמש בראוטר היא על ידי חיבור מחשב בWI FI איני רואה סיבה שלא להגדיר את השימוש הזה כשימוש לכל דבר.
בפשטות המשיכה נצרכת על מנת לחייב באונסים, אך בלא משיכה יש איסור לא תגזול להשתמש בחפצי חבירו ללא רשותו.
 

בן של רב

משתמש ותיק
שמעיה אמר:
בן של רב אמר:
הקשר הוא שעצם הנושא והדיון הסובלני כלפי אינטרמת שאינו מנותק מכל ה'גויישקייט' היה יכול להשתמע ממנו כאילו מדובר במשהו חביב
ובודאי לא היה יחס כמו אל רוצח המונים ולא אוייב האנושות בכלל והתורה בפרט
ועובדה שאם אפתח דיון לגבי קריאת חידושי השקפה חשובים בעיתון הארץ או בבטאון התנועה המשיחית לא תהיה כזו סלחנות אדישה ולא יתקבלותגובות כה מנומנמות
וידוע בעולם הפרסום שאין יותר מוצלח מפרסום עקיף
דהיינו התעסקות כאילו בנושא אחר אבל הוא כולל בתוכו מסר מוטמן
כי כך המסר חודר עמוק מבלי משים וקובע כעובדה בלי דיון את היחס אליו בלי ששמו לב בכלל

תוספת מדהימה אחר כתיבת הדברים!
מיד לאחר ששלחתי את הנ''ל קבלתי טלפון ובו בישרו לי על אברך מוכר ואשתו שעכשיו עזבו הכל.... וכולם בהלם והם לקחו איתם שני ילדים אל השאול
ואמנם הצער גדול אבל יל''ע אם קיבלנו מסר משמים בתזמון מדויק זה
כבר דנו על כל הסיפורים האלו, שמשום מה אף אחד לא מכיר את העוזבים הללו.
והרי ברור שהם לא עזבו את הכל מחמת שימוש באינטרנט מסונן...
אם תרצה אשלח לך בפרטי את השמות - בתנאי שלא תקרר שוב את האמבטיה כמו... 

לגבי מסונן - אה"נ, אבל יש שהתוודו בפני שהם הורידו החסימה ברגעי חולשה.
ולכן כמו שצריך לנהוג ברכב אף שרבים מתו מזה - כך היום מצד אחד מוכרחים אינטרנט ומאידך מוכרחים כל הזמן לחמם עירנות. 
והמלגלגים מוזמנים גם ללגלג על הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים. 

נ. ב. מי שאומר שאצלו כבר מספיק חזק ומוחשי הפחד מהאמת הפשוטה שמיתת נצח זה יותר ממיתה בכביש.
והוא חי תמיד בהרגשה ש"​​​​​גדול המחטיאו יותר מההורגו" - אשמח מאוד להכירו ולפחות לקבל ממנו ברכה... 
 
 

יהושע

משתמש ותיק
שמעיה אמר:
יהושע אמר:
דרומאי אמר:
 לא מבין את השאלה. הרי הוא משתמש בראוטר של חברו, ומאט את גלישתו, ולפעמים על חשבון נפח הנתונים המוקצב לו- מה זה אם לא גזל?
אם הוא לא נוגע בראןטר זה לא נקרא משתמש, וגם גרמא בניזקין אין כאן כי הוא לא מזיק שום חפץ.

ושואל שלא מדעת חייב רק כשעושה משיכה כמבואר בריטבא פרק המפקיד הסוגיא ד שולח יד.
מנין לך שעל מנת להשתמש יש צורך בנגיעה? אני מבין שכל שימוש כדרכו מוגדר כשימוש. ואם הדרך להשתמש בראוטר היא על ידי חיבור מחשב בWI FI איני רואה סיבה שלא להגדיר את השימוש הזה כשימוש לכל דבר.
בפשטות המשיכה נצרכת על מנת לחייב באונסים, אך בלא משיכה יש איסור לא תגזול להשתמש בחפצי חבירו ללא רשותו.

ממ״נ אם זה נקרא גוזל למה לא יתחייב באונסין, אלא מאי שזה לא נקרא גוזל, אז זה לא יותר מגרמא, אבל כיון שאין נזק גם גמרא אינו, ומה זה שונה ממי שמסתכל על תמונה יפה של חבירו שבוודאי לא נקרא גזלן.
 

יושב אוהלים

משתמש ותיק
ללא התייחסות לשאלה למעשה אם אסור או מותר...
למה כל כך פשוט לכולם שאם הוא מאיט את השימוש של חבירו באינטרנט זה גזל?? מה הוא גזל ממנו?
מישהו יש לו מקור שאם מישהו מונע מחבירו להשתמש בדבר שלו
(של חבירו) הוא נקרא גזלן??
[והיינו אפילו אם מונע ממנו השימוש לגמרי, והכא אינו מונע השימוש, רק מאיט את השימוש שלו.]
 
חלק עליון תַחתִית