שמעיה אמר:
מחשבות אמר:
יש בכתב זה בעיות חמורות בהרבה מחסרון תגים
השמצה חסרת הסבר.
פרט, הסבר, נמק. ואולי, אם אפשר, גם הוכח...
אינני מכיר מגיה ראוי שהיה מוכן להעיף מבט על ספר כזה
כבר בהתחלה (שורה 5-6) יש נגיעה במ' והעם הארץ הנ"ל גרר הסתימה
ומספיק ללמוד מעט הל' סת"ם כדי לדעת שמ' שנוצרה בה נגיעה ונסתמה אין לה תיקון.
הה' הרבה פעמים רגל שמאלית נכנסת פנימה והוא מח' אם כשר בדיעבד
ואמנם הרבה ס"ת עתיקים כתבו כך, אך רוב האחרונים פסלו אף בדיעבד
(וכנראה זה לשיטה ה"גאונית" שמדלגת על כל מסורת ההוראה עד ס"ת מלפני 850 שנה).
כנראה מאותו טעם דילג אותו "חכם" כמעט בקביעות על קוץ ר"ת (וכבר ראיתי מה שכתב בעניין)
הא' שלו מוזרה מאוד לכל כתב שהוא אך כשרה.
בעמוד ראשון שורה 30 במקום וירדפו כתוב וידפו
בעמוד שני שורה 18 הל' של נזלים אפילו אינה כי' ונוגעת בשורה מעליה
וככלל הכתב מכוער ברמה שכמעט לא קיימת.
עיינתי מקופיא להוכיח נגד הטוען שמה שכתבתי נגד הכתב זה השמצות.
אין לי כוונה לטרוח לעיין עוד בכת מוזר זה
אם יש כאן בקיאים בסת"ם הם יבינו לבד ומי שלא בקי שיתעסק בנושאים בהם הוא בקי.
ואגב מעניין למה לא ראינו את גדולי התורה בימינו ובעבר לומדים סת"ם וכותבים ס"ת
ולמה כל הזהירות ויר"ש בקיום מצוות שייך לכל מיני ת"ח עלומים
והפוסקים שכל הנהגתנו על פיהם לא זכו לאותה יר"ש וקיום המצוות......