שמות הרבנים שמסכימים שיפרסמו את עמדתם בענין התכלת.


סופר המלך
הודעות: 76
הצטרף: 24 מרץ 2019, 01:21
קיבל תודה: 23 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: שמות הרבנים שמסכימים שיפרסמו את עמדתם בענין התכלת.

שליחה על ידי סופר המלך » 18 יוני 2019, 14:49

אולי תפנה אותי מי מגדו"י כתב את מה שהוא כתב

ערכים:


מאן דהו
משתמש ותיק
הודעות: 2414
הצטרף: 28 פברואר 2019, 21:53
נתן תודה: 1488 פעמים
קיבל תודה: 335 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: שמות הרבנים שמסכימים שיפרסמו את עמדתם בענין התכלת.

שליחה על ידי מאן דהו » 18 יוני 2019, 14:51

בן של רב כתב:
18 יוני 2019, 02:09
אשכול זה לא מיועד להבעת דעות אישיות - אלא רק לאינפורמציה בלבד.

אבקש אם אפשר פעם אחת ולתמיד לברר מי בעד מי נגד ומי מסופק. 

נא לציין פרטים משמעותיים נחוצים על כל אחד מהרבנים,
[כמובן מתוך זהירות בכבוד ת"ח והימנעות מ"הולך רכיל מגלה סוד"] . 

כמו:
כמה הוא השקיע לברר, כמה הוא בטוח בדעתו לכאן או לשם, האם הוא חושב שיש איסור ללכת, האם לדעתו רק אין חיוב לבדוק או שהוא בירר ויצא לו שלא, כמה הוא באופן כללי נגד חידושים וכמה משמע ממנו שגם כאן זה הנושא.
וכדאי לציין גם:
כמה הוא נוהג לבטל דעתו לאחרים בהלכה בכל נושא.
והאם יש דברים אחרים שבהם הוא נוהג >בפרהסיא< נגד המקובל. 

מי בעד מי נגד?
שכחת להבדיל מי ראוי להיות בעד ומי נגד?
משנה לך מה אמר רב שכונה או מגיד שיעור בקול הלשון או רבי דל"י או רב המשתייך לכת תמהונים כלשהי ביודעך שדעת גדולי הדורות נגד?!
רבי חיים קניבסקי רבי יוסף שלום אלישיב רבי אהרון לייב שטינמן רבי ניסים קרליץ רבי שמואל וואזנר רבי שמואל אוירבאך רבי משה שטרנבוך רבי דב לנדאו ועוד גדולים וטובים לאפוקי מרבני שכונה או מגידי שיעורים בקול הלשון או למטה מכך בישיבות הסדר וישיבה יונברסיטי


מאן דהו
משתמש ותיק
הודעות: 2414
הצטרף: 28 פברואר 2019, 21:53
נתן תודה: 1488 פעמים
קיבל תודה: 335 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: שמות הרבנים שמסכימים שיפרסמו את עמדתם בענין התכלת.

שליחה על ידי מאן דהו » 18 יוני 2019, 15:05

יהושע כתב:
18 יוני 2019, 12:47
רבי זלמן נחמיה גולדברג
רבי נתן רוטמן
רבי גרשון מלצר
רבי שמואל טל
רבי צבי שכטר
רבי דוב ליאור
רבי יצחק מאיר מורגנשטרן
הרב רומפלר
יהושע כתב:
18 יוני 2019, 12:49
אין היום כמעט ת״ח רציני שבירר את הנושא היטב שלא מסכים עם הזיהוי, רק חלקם מוצאים כל מיני טעמים צדדיים למה לא ללבוש, ואין כמעט שניים שאומרים אותו טעם.

כנגד שורה שלימה של גדולי הדורות..


יהושע
משתמש ותיק
הודעות: 1246
הצטרף: 07 ספטמבר 2017, 18:07
נתן תודה: 10 פעמים
קיבל תודה: 99 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: שמות הרבנים שמסכימים שיפרסמו את עמדתם בענין התכלת.

שליחה על ידי יהושע » 18 יוני 2019, 15:07

מאן דהו כתב:
18 יוני 2019, 14:51
בן של רב כתב:
18 יוני 2019, 02:09
אשכול זה לא מיועד להבעת דעות אישיות - אלא רק לאינפורמציה בלבד.

אבקש אם אפשר פעם אחת ולתמיד לברר מי בעד מי נגד ומי מסופק. 

נא לציין פרטים משמעותיים נחוצים על כל אחד מהרבנים,
[כמובן מתוך זהירות בכבוד ת"ח והימנעות מ"הולך רכיל מגלה סוד"] . 

כמו:
כמה הוא השקיע לברר, כמה הוא בטוח בדעתו לכאן או לשם, האם הוא חושב שיש איסור ללכת, האם לדעתו רק אין חיוב לבדוק או שהוא בירר ויצא לו שלא, כמה הוא באופן כללי נגד חידושים וכמה משמע ממנו שגם כאן זה הנושא.
וכדאי לציין גם:
כמה הוא נוהג לבטל דעתו לאחרים בהלכה בכל נושא.
והאם יש דברים אחרים שבהם הוא נוהג >בפרהסיא< נגד המקובל. 

מי בעד מי נגד?
שכחת להבדיל מי ראוי להיות בעד ומי נגד?
משנה לך מה אמר רב שכונה או מגיד שיעור בקול הלשון או רבי דל"י או רב המשתייך לכת תמהונים כלשהי ביודעך שדעת גדולי הדורות נגד?!
רבי חיים קניבסקי רבי יוסף שלום אלישיב הרב אהרון לייב שטינמן רבי ניסים קרליץ רבי שמואל וואזנר רבי שמואל אוירבאך רבי משה שטרנבוך רבי דב לנדאו ועוד גדולים וטובים לאפוקי מרבני שכונה או מגידי שיעורים בקול הלשון או למטה מכך בישיבות הסדר וישיבה יונברסיטי

כל התמהונים והמזרוחניקים והמגי"ש ביררו את הנושא היטב היטב, לאפוקי מהגדולים שלא בררו את הנושא, וכשהתחילו לשמוע צד שני התחילו לשנות דעתם. 


מאן דהו
משתמש ותיק
הודעות: 2414
הצטרף: 28 פברואר 2019, 21:53
נתן תודה: 1488 פעמים
קיבל תודה: 335 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: שמות הרבנים שמסכימים שיפרסמו את עמדתם בענין התכלת.

שליחה על ידי מאן דהו » 18 יוני 2019, 15:10

יהושע כתב:
18 יוני 2019, 15:07
מאן דהו כתב:
18 יוני 2019, 14:51
בן של רב כתב:
18 יוני 2019, 02:09
אשכול זה לא מיועד להבעת דעות אישיות - אלא רק לאינפורמציה בלבד.

אבקש אם אפשר פעם אחת ולתמיד לברר מי בעד מי נגד ומי מסופק. 

נא לציין פרטים משמעותיים נחוצים על כל אחד מהרבנים,
[כמובן מתוך זהירות בכבוד ת"ח והימנעות מ"הולך רכיל מגלה סוד"] . 

כמו:
כמה הוא השקיע לברר, כמה הוא בטוח בדעתו לכאן או לשם, האם הוא חושב שיש איסור ללכת, האם לדעתו רק אין חיוב לבדוק או שהוא בירר ויצא לו שלא, כמה הוא באופן כללי נגד חידושים וכמה משמע ממנו שגם כאן זה הנושא.
וכדאי לציין גם:
כמה הוא נוהג לבטל דעתו לאחרים בהלכה בכל נושא.
והאם יש דברים אחרים שבהם הוא נוהג >בפרהסיא< נגד המקובל. 

מי בעד מי נגד?
שכחת להבדיל מי ראוי להיות בעד ומי נגד?
משנה לך מה אמר רב שכונה או מגיד שיעור בקול הלשון או רבי דל"י או רב המשתייך לכת תמהונים כלשהי ביודעך שדעת גדולי הדורות נגד?!
רבי חיים קניבסקי רבי יוסף שלום אלישיב הרב אהרון לייב שטינמן רבי ניסים קרליץ רבי שמואל וואזנר רבי שמואל אוירבאך רבי משה שטרנבוך רבי דב לנדאו ועוד גדולים וטובים לאפוקי מרבני שכונה או מגידי שיעורים בקול הלשון או למטה מכך בישיבות הסדר וישיבה יונברסיטי

כל התמהונים והמזרוחניקים והמגי"ש ביררו את הנושא היטב היטב, לאפוקי מהגדולים שלא בררו את הנושא, וכשהתחילו לשמוע צד שני התחילו לשנות דעתם. 
הם ביררו היטב היטב נושא זה ונושאים אחרים. העליה להר הבית. עזרת נשים. צבא ועוד המון נושאים....אולי הם יכריעו לנו?...


יהושע
משתמש ותיק
הודעות: 1246
הצטרף: 07 ספטמבר 2017, 18:07
נתן תודה: 10 פעמים
קיבל תודה: 99 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: שמות הרבנים שמסכימים שיפרסמו את עמדתם בענין התכלת.

שליחה על ידי יהושע » 18 יוני 2019, 15:21

מאן דהו כתב:
18 יוני 2019, 15:10
יהושע כתב:
18 יוני 2019, 15:07
מאן דהו כתב:
18 יוני 2019, 14:51


מי בעד מי נגד?
שכחת להבדיל מי ראוי להיות בעד ומי נגד?
משנה לך מה אמר רב שכונה או מגיד שיעור בקול הלשון או רבי דל"י או רב המשתייך לכת תמהונים כלשהי ביודעך שדעת גדולי הדורות נגד?!
רבי חיים קניבסקי רבי יוסף שלום אלישיב הרב אהרון לייב שטינמן רבי ניסים קרליץ רבי שמואל וואזנר רבי שמואל אוירבאך רבי משה שטרנבוך רבי דב לנדאו ועוד גדולים וטובים לאפוקי מרבני שכונה או מגידי שיעורים בקול הלשון או למטה מכך בישיבות הסדר וישיבה יונברסיטי

כל התמהונים והמזרוחניקים והמגי"ש ביררו את הנושא היטב היטב, לאפוקי מהגדולים שלא בררו את הנושא, וכשהתחילו לשמוע צד שני התחילו לשנות דעתם. 
הם ביררו היטב היטב נושא זה ונושאים אחרים. העליה להר הבית. עזרת נשים. צבא ועוד המון נושאים....אולי הם יכריעו לנו?...
אתה מבין לבד שיש הבדל גדול בין הנושאים א. בעניין התכלת רוב הגדולים לא הביעו דעה בכלל ובעניין הר הבית וצבא כן, ב. בעניין התכלת יש הרבה מאוד רבנים ות״ח חרדים גדולים וחשובים מאוד שהם בעד משא״כ הר הבית וצבא וכו׳ ג. בלבישת תכלת אין שום חשש איסור ואדרבא במניעת תכלת יש חשש של עשה ולא תעשה דאורייתא כל רגע ורגע ביום שלש מאות ששים וחמשה ימים בשנה.


יהודה1
משתמש ותיק
הודעות: 1547
הצטרף: 30 אוגוסט 2018, 18:27
נתן תודה: 404 פעמים
קיבל תודה: 283 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: שמות הרבנים שמסכימים שיפרסמו את עמדתם בענין התכלת.

שליחה על ידי יהודה1 » 18 יוני 2019, 15:29

יהושע כתב:
18 יוני 2019, 15:07
מאן דהו כתב:
18 יוני 2019, 14:51
בן של רב כתב:
18 יוני 2019, 02:09
אשכול זה לא מיועד להבעת דעות אישיות - אלא רק לאינפורמציה בלבד.

אבקש אם אפשר פעם אחת ולתמיד לברר מי בעד מי נגד ומי מסופק. 

נא לציין פרטים משמעותיים נחוצים על כל אחד מהרבנים,
[כמובן מתוך זהירות בכבוד ת"ח והימנעות מ"הולך רכיל מגלה סוד"] . 

כמו:
כמה הוא השקיע לברר, כמה הוא בטוח בדעתו לכאן או לשם, האם הוא חושב שיש איסור ללכת, האם לדעתו רק אין חיוב לבדוק או שהוא בירר ויצא לו שלא, כמה הוא באופן כללי נגד חידושים וכמה משמע ממנו שגם כאן זה הנושא.
וכדאי לציין גם:
כמה הוא נוהג לבטל דעתו לאחרים בהלכה בכל נושא.
והאם יש דברים אחרים שבהם הוא נוהג >בפרהסיא< נגד המקובל. 

מי בעד מי נגד?
שכחת להבדיל מי ראוי להיות בעד ומי נגד?
משנה לך מה אמר רב שכונה או מגיד שיעור בקול הלשון או רבי דל"י או רב המשתייך לכת תמהונים כלשהי ביודעך שדעת גדולי הדורות נגד?!
רבי חיים קניבסקי רבי יוסף שלום אלישיב הרב אהרון לייב שטינמן רבי ניסים קרליץ רבי שמואל וואזנר רבי שמואל אוירבאך רבי משה שטרנבוך רבי דב לנדאו ועוד גדולים וטובים לאפוקי מרבני שכונה או מגידי שיעורים בקול הלשון או למטה מכך בישיבות הסדר וישיבה יונברסיטי

כל התמהונים והמזרוחניקים והמגי"ש ביררו את הנושא היטב היטב, לאפוקי מהגדולים שלא בררו את הנושא, וכשהתחילו לשמוע צד שני התחילו לשנות דעתם. 
לזה אנו מחכים. מי מגדולי ישראל הידועים שינה את דעתו אחרי ששמע את הצד השני.
הטענה שמי שחולק לא בירר את הנושא אינה תקפה שהרי לא חלק לפני שראה שראוי לחלוק "בלי" לברר. וכבר הובא כאן דברי הגרי"ש אלישיב בקובץ תשובות ולא שמענו תשובה נגדם (שהתקבלה אצל גדולי ישראל).
אמנם אני סבור שאינו מן הראוי לזלזל בחלק מהרבנים שדעותיהם שנויות במחלוקת בציבור החרדי ומ"מ מקובל לכבד אותם.


יהושע
משתמש ותיק
הודעות: 1246
הצטרף: 07 ספטמבר 2017, 18:07
נתן תודה: 10 פעמים
קיבל תודה: 99 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: שמות הרבנים שמסכימים שיפרסמו את עמדתם בענין התכלת.

שליחה על ידי יהושע » 18 יוני 2019, 15:38

יהודה1 כתב:
18 יוני 2019, 15:29
יהושע כתב:
18 יוני 2019, 15:07
מאן דהו כתב:
18 יוני 2019, 14:51


מי בעד מי נגד?
שכחת להבדיל מי ראוי להיות בעד ומי נגד?
משנה לך מה אמר רב שכונה או מגיד שיעור בקול הלשון או רבי דל"י או רב המשתייך לכת תמהונים כלשהי ביודעך שדעת גדולי הדורות נגד?!
רבי חיים קניבסקי רבי יוסף שלום אלישיב הרב אהרון לייב שטינמן רבי ניסים קרליץ רבי שמואל וואזנר רבי שמואל אוירבאך רבי משה שטרנבוך רבי דב לנדאו ועוד גדולים וטובים לאפוקי מרבני שכונה או מגידי שיעורים בקול הלשון או למטה מכך בישיבות הסדר וישיבה יונברסיטי

כל התמהונים והמזרוחניקים והמגי"ש ביררו את הנושא היטב היטב, לאפוקי מהגדולים שלא בררו את הנושא, וכשהתחילו לשמוע צד שני התחילו לשנות דעתם. 
לזה אנו מחכים. מי מגדולי ישראל הידועים שינה את דעתו אחרי ששמע את הצד השני.
הטענה שמי שחולק לא בירר את הנושא אינה תקפה שהרי לא חלק לפני שראה שראוי לחלוק "בלי" לברר. וכבר הובא כאן דברי הגרי"ש אלישיב בקובץ תשובות ולא שמענו תשובה נגדם (שהתקבלה אצל גדולי ישראל).
אמנם אני סבור שאינו מן הראוי לזלזל בחלק מהרבנים שדעותיהם שנויות במחלוקת בציבור החרדי ומ"מ מקובל לכבד אותם.
הרב אלישיב לא כתב בתשובתו שום דעה, רק כותב שזה שהמדענים אומרים שזה התכלת זה לא מחייב, וכבר הבאתי מה שאמר בנו רבי משה והרב צבי שכטר בשמם.


יהודה1
משתמש ותיק
הודעות: 1547
הצטרף: 30 אוגוסט 2018, 18:27
נתן תודה: 404 פעמים
קיבל תודה: 283 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: שמות הרבנים שמסכימים שיפרסמו את עמדתם בענין התכלת.

שליחה על ידי יהודה1 » 18 יוני 2019, 15:38

ע”ד השאלה האם ראוי ונכון להטיל צצית צבוע בצבע תכלת אחרי שלדעת חוקרים בזמנינו ברור להם שמצאו את החלזון שאמרה תורה. ואף אם נטיל ספק בדבר מ”מ לא גרע מקלא אילן (לא יהא אלא לבן), ומאידך מרוויחים שמא באמת הוא החלזון האמיתי ומקיימים מצות צצית ככל חוקתו ומשפטו הכתוב בתורת משה.

אכן דבר זה כבר היה לעולמים וכידוע שלפני יותר ממאה שנה סבר אחד מגדולי האדמורים שהוא מצא את החלזון והכריז קבל עם ועדה שאין לו ספק בדבר והרעיש עולמות למה מתעלמים מקיום מצות עשה מה”ת. אך גדולי ישראל בדורו לא הסכימו עמו. והנה כעבור ימים ושנים באו חוקרים ובטלו דבריו מכל וכל, אלא הצביעו הם על משהוא אחר שהוא הוא החלזון ((כמדומה שכוונתו לינטינה של הרב הרצוג. )) . שוב אחרי תקופה יותר מאוחרת קמו אנשי מדע וטענו שכל מה שחזו עד כה הוא שוא ותפל, ורק הם היודעים ומכירים את החלזון האמיתי. ואנחנו לא נדע אם כעבור שנים יבואו אחרים ויבטלו גם דבריהם.

והנה טענת הבית הלוי נגד התכלת של הרבי מרדזין ז”ל היא שאם הדג היה במציאות וגם הוצאת צבעו היה ידוע בכל זמן מהזמנים מעת שנפסקה התכלת מישראל ועכ”ז לא לבשוהו אבותינו ה”ה כאילו יש לנו מסורת מאבותינו כי זה הדג וצבעו אינו החלזון והתכלת אף שיש בו כל הסימנים שסמנו בו (הנ”ל) [חז”ל]. ואנא לא ידענא מה עם ההמצאה שהמציאו חוקרי זמנינו אם גם עליה חל הטענה הנ”ל.

והגאון מקוטנא בספרו ישועות מלכו כ’ “כבר הוחזק אצל ישראל יותר מאלף שנה שנגנז בתכלת ופשט לשון הספרי פ’ ברכה ומדרשו של האריז”ל מסכים לזה שאין תכלת אלא בזמן ביהמ”ק, וגם מלאכת הצביעה לא נתברר, כי לדעת רש”י היורה שנותנים לתוכה דם החלזון לצבוע לא היו רשאין לערב סמנים אחרים כ”א דם החלזון לבד, ולהרמב”ם ביורה שנותנים החלזון נותנים הסממנים, ומי יכריע בזה”ז.” ע”ש בסי’ א ב ג. ומסיק “ע”כ א”א לסמוך ולסייע את מלאכתו.”

ובאו”ח סי’ ט י”א שצריך לעשות הציצית מצבע הטלית והטעם דבעינן בזה מין הכנף ובפמ”ג שם מלמד שנתעטף הקב”ה בטלית ולבושיה כתלג חיור, א”כ בהכרח יעשה הטלית והציצית לבנים ע”ש.” עכ”ל הגרי”ש אלישיב.
וכעת לטענות המצדדים בתכלת:
אכן דבר זה כבר היה לעולמים וכידוע שלפני יותר ממאה שנה סבר אחד מגדולי האדמורים שהוא מצא את החלזון והכריז קבל עם ועדה שאין לו ספק בדבר והרעיש עולמות למה מתעלמים מקיום מצות עשה מה”ת. אך גדולי ישראל בדורו לא הסכימו עמו. והנה כעבור ימים ושנים באו חוקרים ובטלו דבריו מכל וכל, אלא הצביעו הם על משהוא אחר שהוא הוא החלזון ((כמדומה שכוונתו לינטינה של הרב הרצוג. )) . שוב אחרי תקופה יותר מאוחרת קמו אנשי מדע וטענו שכל מה שחזו עד כה הוא שוא ותפל, ורק הם היודעים ומכירים את החלזון האמיתי. ואנחנו לא נדע אם כעבור שנים יבואו אחרים ויבטלו גם דבריהם.
א. ומה בכך? הרי אין לדיין אלא מה שעיניו רואות ועכשיו מצאנו דבר שאין עליו פירכא.
ב. כבר מספיק זמן לא ביטלו דבריהם.
נו... הרב אלישיב לא ידע את הטענות הללו? 
והנה טענת הבית הלוי נגד התכלת של הרבי מרדזין ז”ל היא שאם הדג היה במציאות וגם הוצאת צבעו היה ידוע בכל זמן מהזמנים מעת שנפסקה התכלת מישראל ועכ”ז לא לבשוהו אבותינו ה”ה כאילו יש לנו מסורת מאבותינו כי זה הדג וצבעו אינו החלזון והתכלת אף שיש בו כל הסימנים שסמנו בו (הנ”ל) [חז”ל]. ואנא לא ידענא מה עם ההמצאה שהמציאו חוקרי זמנינו אם גם עליה חל הטענה הנ”ל.
אכן הוא לא בדק ואנו יודעים שזה לא דומה. (אמנם זו הפרכת טענה אחת בלבד).
והגאון מקוטנא בספרו ישועות מלכו כ’ “כבר הוחזק אצל ישראל יותר מאלף שנה שנגנז בתכלת ופשט לשון הספרי פ’ ברכה ומדרשו של האריז”ל מסכים לזה שאין תכלת אלא בזמן ביהמ”ק,
אבל לא פוסקים על פי אגדה וגם אולי כבר מתקרבת הגאולה. כמו כן אין הוכחה מ"מדרשי גננת"
ושוב אני טוען הרי הרב אלישיב גם ידע את תשובות אלה.
וגם מלאכת הצביעה לא נתברר, כי לדעת רש”י היורה שנותנים לתוכה דם החלזון לצבוע לא היו רשאין לערב סמנים אחרים כ”א דם החלזון לבד, ולהרמב”ם ביורה שנותנים החלזון נותנים הסממנים, ומי יכריע בזה”ז
אנחנו יכולים להכריע כמו בכל סוגייה לא צריך דווקא את הב"י או המ"ב.
נו נו...


חלק א׳ ממעל
משתמש ותיק
הודעות: 1297
הצטרף: 14 פברואר 2019, 17:02
מיקום: בני ברק
נתן תודה: 138 פעמים
קיבל תודה: 156 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: שמות הרבנים שמסכימים שיפרסמו את עמדתם בענין התכלת.

שליחה על ידי חלק א׳ ממעל » 18 יוני 2019, 15:39

זה בינתיים
ולזכור  שגם מי שלא מסכים לסברת גדולי ישראל הוא לא יכול לתבוע מכולם ללבוש אלא מקסימום להתיר לעצמו בצנעא
מסורת התכלת.pdf
אין לך את ההרשאות המתאימות על מנת לצפות בקבצים המצורפים להודעה זאת.


מאן דהו
משתמש ותיק
הודעות: 2414
הצטרף: 28 פברואר 2019, 21:53
נתן תודה: 1488 פעמים
קיבל תודה: 335 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: שמות הרבנים שמסכימים שיפרסמו את עמדתם בענין התכלת.

שליחה על ידי מאן דהו » 18 יוני 2019, 15:43

יהושע כתב:
18 יוני 2019, 15:07
מאן דהו כתב:
18 יוני 2019, 14:51
בן של רב כתב:
18 יוני 2019, 02:09
אשכול זה לא מיועד להבעת דעות אישיות - אלא רק לאינפורמציה בלבד.

אבקש אם אפשר פעם אחת ולתמיד לברר מי בעד מי נגד ומי מסופק. 

נא לציין פרטים משמעותיים נחוצים על כל אחד מהרבנים,
[כמובן מתוך זהירות בכבוד ת"ח והימנעות מ"הולך רכיל מגלה סוד"] . 

כמו:
כמה הוא השקיע לברר, כמה הוא בטוח בדעתו לכאן או לשם, האם הוא חושב שיש איסור ללכת, האם לדעתו רק אין חיוב לבדוק או שהוא בירר ויצא לו שלא, כמה הוא באופן כללי נגד חידושים וכמה משמע ממנו שגם כאן זה הנושא.
וכדאי לציין גם:
כמה הוא נוהג לבטל דעתו לאחרים בהלכה בכל נושא.
והאם יש דברים אחרים שבהם הוא נוהג >בפרהסיא< נגד המקובל. 

מי בעד מי נגד?
שכחת להבדיל מי ראוי להיות בעד ומי נגד?
משנה לך מה אמר רב שכונה או מגיד שיעור בקול הלשון או רבי דל"י או רב המשתייך לכת תמהונים כלשהי ביודעך שדעת גדולי הדורות נגד?!
רבי חיים קניבסקי רבי יוסף שלום אלישיב הרב אהרון לייב שטינמן רבי ניסים קרליץ רבי שמואל וואזנר רבי שמואל אוירבאך רבי משה שטרנבוך רבי דב לנדאו ועוד גדולים וטובים לאפוקי מרבני שכונה או מגידי שיעורים בקול הלשון או למטה מכך בישיבות הסדר וישיבה יונברסיטי

כל התמהונים והמזרוחניקים והמגי"ש ביררו את הנושא היטב היטב, לאפוקי מהגדולים שלא בררו את הנושא, וכשהתחילו לשמוע צד שני התחילו לשנות דעתם. 


למה גדולי ישראל נגד חידוש התכלת - מסורת התכלת


"ויש לציין עוד שלא כפי שחושבים בטעות רבים מבני התורה, וכפי שמפרסמים מחדשי התכלת
בספריהם, שכביכול גדולי ישראל לא נכנסו לנושא זה לעומק ולכן הם לא מקבלים את חידוש
התכלת, ואילו היו רואים את ההוכחות היו משתכנעים שיש להטיל תכלת, טענה זו היא טעות
גמורה, וכפי שבזמן האדמו"ר מראדזין היו מגדולי ישראל שראו את ההוכחות שלו ולא השתכנעו
שיש בזה ממש, כמו כן בזמנינו גדולי ישראל ראו את הראיות ודחו אותם, ונציין כאן את מה שידוע
לי בענין זה וכפי שהובא בקונטרס שלפנינו ]ובעיקר בנספח[, הגר"מ שטרנבוך והגר"ח קניבסקי
והגר"א וויס והגר"ד לנדו שליט"א עיינו בחיבורים שנתחברו להוכיח על התכלת החדשה ]ארגמון[
]וכן הביאו לפני מרן הגרח"ק צמר צבוע בתכלת ובדקו את העמידות שלו בכביסה חזקה מאד[ ולא
קיבלו את הראיות, וכן הביאו את הראיות לפני מרן הגרי"ש אלישיב והגראי"ל שטינמן זצוק"ל
והגר"נ קרליץ שליט"א ולא קיבלו אותם, וכמו"כ יש ת"ח רבים וכן חוקרים שבדקו ובררו ובכ"ז דחו
את הראיות וכמובא בנספח."


יהושע
משתמש ותיק
הודעות: 1246
הצטרף: 07 ספטמבר 2017, 18:07
נתן תודה: 10 פעמים
קיבל תודה: 99 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: שמות הרבנים שמסכימים שיפרסמו את עמדתם בענין התכלת.

שליחה על ידי יהושע » 18 יוני 2019, 15:46

מאן דהו כתב:
18 יוני 2019, 15:43
יהושע כתב:
18 יוני 2019, 15:07
מאן דהו כתב:
18 יוני 2019, 14:51


מי בעד מי נגד?
שכחת להבדיל מי ראוי להיות בעד ומי נגד?
משנה לך מה אמר רב שכונה או מגיד שיעור בקול הלשון או רבי דל"י או רב המשתייך לכת תמהונים כלשהי ביודעך שדעת גדולי הדורות נגד?!
רבי חיים קניבסקי רבי יוסף שלום אלישיב הרב אהרון לייב שטינמן רבי ניסים קרליץ רבי שמואל וואזנר רבי שמואל אוירבאך רבי משה שטרנבוך רבי דב לנדאו ועוד גדולים וטובים לאפוקי מרבני שכונה או מגידי שיעורים בקול הלשון או למטה מכך בישיבות הסדר וישיבה יונברסיטי

כל התמהונים והמזרוחניקים והמגי"ש ביררו את הנושא היטב היטב, לאפוקי מהגדולים שלא בררו את הנושא, וכשהתחילו לשמוע צד שני התחילו לשנות דעתם. 


למה גדולי ישראל נגד חידוש התכלת - מסורת התכלת


"ויש לציין עוד שלא כפי שחושבים בטעות רבים מבני התורה, וכפי שמפרסמים מחדשי התכלת
בספריהם, שכביכול גדולי ישראל לא נכנסו לנושא זה לעומק ולכן הם לא מקבלים את חידוש
התכלת, ואילו היו רואים את ההוכחות היו משתכנעים שיש להטיל תכלת, טענה זו היא טעות
גמורה, וכפי שבזמן האדמו"ר מראדזין היו מגדולי ישראל שראו את ההוכחות שלו ולא השתכנעו
שיש בזה ממש, כמו כן בזמנינו גדולי ישראל ראו את הראיות ודחו אותם, ונציין כאן את מה שידוע
לי בענין זה וכפי שהובא בקונטרס שלפנינו ]ובעיקר בנספח[, הגר"מ שטרנבוך והגר"ח קניבסקי
והגר"א וויס והגר"ד לנדו שליט"א עיינו בחיבורים שנתחברו להוכיח על התכלת החדשה ]ארגמון[
]וכן הביאו לפני מרן הגרח"ק צמר צבוע בתכלת ובדקו את העמידות שלו בכביסה חזקה מאד[ ולא
קיבלו את הראיות, וכן הביאו את הראיות לפני מרן הגרי"ש אלישיב והגראי"ל שטינמן זצוק"ל
והגר"נ קרליץ שליט"א ולא קיבלו אותם, וכמו"כ יש ת"ח רבים וכן חוקרים שבדקו ובררו ובכ"ז דחו
את הראיות וכמובא בנספח."

רבי חיים קנייבסקי כבר חזר בו, ומניין שהגדולים שמעו היטב שני הצדדים, שהרי הדבר הולך ומתברר יותר ויותר
 


מאן דהו
משתמש ותיק
הודעות: 2414
הצטרף: 28 פברואר 2019, 21:53
נתן תודה: 1488 פעמים
קיבל תודה: 335 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: שמות הרבנים שמסכימים שיפרסמו את עמדתם בענין התכלת.

שליחה על ידי מאן דהו » 18 יוני 2019, 15:49

יהודה1 כתב:
18 יוני 2019, 15:38

והגאון מקוטנא בספרו ישועות מלכו כ’ “כבר הוחזק אצל ישראל יותר מאלף שנה שנגנז בתכלת ופשט לשון הספרי פ’ ברכה ומדרשו של האריז”ל מסכים לזה שאין תכלת אלא בזמן ביהמ”ק,
אבל לא פוסקים על פי אגדה וגם אולי כבר מתקרבת הגאולה. כמו כן אין הוכחה מ"מדרשי גננת"
ושוב אני טוען הרי הרב אלישיב גם ידע את תשובות אלה.

מה כונתך מדרשי גננת?
הוא מנמק א. הוחזק אלפי שנים ב. מביא לשון המדרש ג. דברי האר"י

וגם מלאכת הצביעה לא נתברר, כי לדעת רש”י היורה שנותנים לתוכה דם החלזון לצבוע לא היו רשאין לערב סמנים אחרים כ”א דם החלזון לבד, ולהרמב”ם ביורה שנותנים החלזון נותנים הסממנים, ומי יכריע בזה”ז
אנחנו יכולים להכריע כמו בכל סוגייה לא צריך דווקא את הב"י או המ"ב.
נו נו...

אם גדולי המכריעים בעגונות לא מצאו הכרעה בתכלת קטנים מהם כן יכריעו?


יהושע
משתמש ותיק
הודעות: 1246
הצטרף: 07 ספטמבר 2017, 18:07
נתן תודה: 10 פעמים
קיבל תודה: 99 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: שמות הרבנים שמסכימים שיפרסמו את עמדתם בענין התכלת.

שליחה על ידי יהושע » 18 יוני 2019, 15:51

יהודה1 כתב:
18 יוני 2019, 15:38
ע”ד השאלה האם ראוי ונכון להטיל צצית צבוע בצבע תכלת אחרי שלדעת חוקרים בזמנינו ברור להם שמצאו את החלזון שאמרה תורה. ואף אם נטיל ספק בדבר מ”מ לא גרע מקלא אילן (לא יהא אלא לבן), ומאידך מרוויחים שמא באמת הוא החלזון האמיתי ומקיימים מצות צצית ככל חוקתו ומשפטו הכתוב בתורת משה.

אכן דבר זה כבר היה לעולמים וכידוע שלפני יותר ממאה שנה סבר אחד מגדולי האדמורים שהוא מצא את החלזון והכריז קבל עם ועדה שאין לו ספק בדבר והרעיש עולמות למה מתעלמים מקיום מצות עשה מה”ת. אך גדולי ישראל בדורו לא הסכימו עמו. והנה כעבור ימים ושנים באו חוקרים ובטלו דבריו מכל וכל, אלא הצביעו הם על משהוא אחר שהוא הוא החלזון ((כמדומה שכוונתו לינטינה של הרב הרצוג. )) . שוב אחרי תקופה יותר מאוחרת קמו אנשי מדע וטענו שכל מה שחזו עד כה הוא שוא ותפל, ורק הם היודעים ומכירים את החלזון האמיתי. ואנחנו לא נדע אם כעבור שנים יבואו אחרים ויבטלו גם דבריהם.

והנה טענת הבית הלוי נגד התכלת של הרבי מרדזין ז”ל היא שאם הדג היה במציאות וגם הוצאת צבעו היה ידוע בכל זמן מהזמנים מעת שנפסקה התכלת מישראל ועכ”ז לא לבשוהו אבותינו ה”ה כאילו יש לנו מסורת מאבותינו כי זה הדג וצבעו אינו החלזון והתכלת אף שיש בו כל הסימנים שסמנו בו (הנ”ל) [חז”ל]. ואנא לא ידענא מה עם ההמצאה שהמציאו חוקרי זמנינו אם גם עליה חל הטענה הנ”ל.

והגאון מקוטנא בספרו ישועות מלכו כ’ “כבר הוחזק אצל ישראל יותר מאלף שנה שנגנז בתכלת ופשט לשון הספרי פ’ ברכה ומדרשו של האריז”ל מסכים לזה שאין תכלת אלא בזמן ביהמ”ק, וגם מלאכת הצביעה לא נתברר, כי לדעת רש”י היורה שנותנים לתוכה דם החלזון לצבוע לא היו רשאין לערב סמנים אחרים כ”א דם החלזון לבד, ולהרמב”ם ביורה שנותנים החלזון נותנים הסממנים, ומי יכריע בזה”ז.” ע”ש בסי’ א ב ג. ומסיק “ע”כ א”א לסמוך ולסייע את מלאכתו.”

ובאו”ח סי’ ט י”א שצריך לעשות הציצית מצבע הטלית והטעם דבעינן בזה מין הכנף ובפמ”ג שם מלמד שנתעטף הקב”ה בטלית ולבושיה כתלג חיור, א”כ בהכרח יעשה הטלית והציצית לבנים ע”ש.” עכ”ל הגרי”ש אלישיב.
וכעת לטענות המצדדים בתכלת:
אכן דבר זה כבר היה לעולמים וכידוע שלפני יותר ממאה שנה סבר אחד מגדולי האדמורים שהוא מצא את החלזון והכריז קבל עם ועדה שאין לו ספק בדבר והרעיש עולמות למה מתעלמים מקיום מצות עשה מה”ת. אך גדולי ישראל בדורו לא הסכימו עמו. והנה כעבור ימים ושנים באו חוקרים ובטלו דבריו מכל וכל, אלא הצביעו הם על משהוא אחר שהוא הוא החלזון ((כמדומה שכוונתו לינטינה של הרב הרצוג. )) . שוב אחרי תקופה יותר מאוחרת קמו אנשי מדע וטענו שכל מה שחזו עד כה הוא שוא ותפל, ורק הם היודעים ומכירים את החלזון האמיתי. ואנחנו לא נדע אם כעבור שנים יבואו אחרים ויבטלו גם דבריהם.
א. ומה בכך? הרי אין לדיין אלא מה שעיניו רואות ועכשיו מצאנו דבר שאין עליו פירכא.
ב. כבר מספיק זמן לא ביטלו דבריהם.
נו... הרב אלישיב לא ידע את הטענות הללו? 
והנה טענת הבית הלוי נגד התכלת של הרבי מרדזין ז”ל היא שאם הדג היה במציאות וגם הוצאת צבעו היה ידוע בכל זמן מהזמנים מעת שנפסקה התכלת מישראל ועכ”ז לא לבשוהו אבותינו ה”ה כאילו יש לנו מסורת מאבותינו כי זה הדג וצבעו אינו החלזון והתכלת אף שיש בו כל הסימנים שסמנו בו (הנ”ל) [חז”ל]. ואנא לא ידענא מה עם ההמצאה שהמציאו חוקרי זמנינו אם גם עליה חל הטענה הנ”ל.
אכן הוא לא בדק ואנו יודעים שזה לא דומה. (אמנם זו הפרכת טענה אחת בלבד).
והגאון מקוטנא בספרו ישועות מלכו כ’ “כבר הוחזק אצל ישראל יותר מאלף שנה שנגנז בתכלת ופשט לשון הספרי פ’ ברכה ומדרשו של האריז”ל מסכים לזה שאין תכלת אלא בזמן ביהמ”ק,
אבל לא פוסקים על פי אגדה וגם אולי כבר מתקרבת הגאולה. כמו כן אין הוכחה מ"מדרשי גננת"
ושוב אני טוען הרי הרב אלישיב גם ידע את תשובות אלה.
וגם מלאכת הצביעה לא נתברר, כי לדעת רש”י היורה שנותנים לתוכה דם החלזון לצבוע לא היו רשאין לערב סמנים אחרים כ”א דם החלזון לבד, ולהרמב”ם ביורה שנותנים החלזון נותנים הסממנים, ומי יכריע בזה”ז
אנחנו יכולים להכריע כמו בכל סוגייה לא צריך דווקא את הב"י או המ"ב.
נו נו...


עיין בישעות מלכו שכתב זאת רק בצירוף שאין ראיות לתכלת, אבל משום זה שנגנז לבד לא.
וכן הראדזינער מביא בשמו שחזר בו מטעם של נגנז.
והרב אלישיב לא כותב שבגלל שהופרך כמה תכלת אז גם לזה אין לחוש, רק כותב שזה עצמו שהמדענים אומרים כן זה לא מחייב.
 


יהודה1
משתמש ותיק
הודעות: 1547
הצטרף: 30 אוגוסט 2018, 18:27
נתן תודה: 404 פעמים
קיבל תודה: 283 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: שמות הרבנים שמסכימים שיפרסמו את עמדתם בענין התכלת.

שליחה על ידי יהודה1 » 18 יוני 2019, 15:52

מאן דהו כתב:
18 יוני 2019, 15:49
יהודה1 כתב:
18 יוני 2019, 15:38
 
והגאון מקוטנא בספרו ישועות מלכו כ’ “כבר הוחזק אצל ישראל יותר מאלף שנה שנגנז בתכלת ופשט לשון הספרי פ’ ברכה ומדרשו של האריז”ל מסכים לזה שאין תכלת אלא בזמן ביהמ”ק,
אבל לא פוסקים על פי אגדה וגם אולי כבר מתקרבת הגאולה. כמו כן אין הוכחה מ"מדרשי גננת"
ושוב אני טוען הרי הרב אלישיב גם ידע את תשובות אלה.

מה כונתך מדרשי גננת?
הוא מנמק א. הוחזק אלפי שנים ב. מביא לשון המדרש ג. דברי האר"י

וגם מלאכת הצביעה לא נתברר, כי לדעת רש”י היורה שנותנים לתוכה דם החלזון לצבוע לא היו רשאין לערב סמנים אחרים כ”א דם החלזון לבד, ולהרמב”ם ביורה שנותנים החלזון נותנים הסממנים, ומי יכריע בזה”ז
אנחנו יכולים להכריע כמו בכל סוגייה לא צריך דווקא את הב"י או המ"ב.
נו נו...

אם גדולי המכריעים בעגונות לא מצאו הכרעה בתכלת קטנים מהם כן יכריעו?


אל תטריח עלי. אני התכוונתי להוכיח שהרב אלישיב התנגד ומסתמא לא היה חוזר מהתנגדותו גם כיום. כתבתי את הטענות שידועות לי נגד דבריו. אין טעם להתוכח על דברים שתלויים בסברא בלבד.
 


יהושע
משתמש ותיק
הודעות: 1246
הצטרף: 07 ספטמבר 2017, 18:07
נתן תודה: 10 פעמים
קיבל תודה: 99 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: שמות הרבנים שמסכימים שיפרסמו את עמדתם בענין התכלת.

שליחה על ידי יהושע » 18 יוני 2019, 15:53

מאן דהו כתב:
18 יוני 2019, 15:49
יהודה1 כתב:
18 יוני 2019, 15:38
 
והגאון מקוטנא בספרו ישועות מלכו כ’ “כבר הוחזק אצל ישראל יותר מאלף שנה שנגנז בתכלת ופשט לשון הספרי פ’ ברכה ומדרשו של האריז”ל מסכים לזה שאין תכלת אלא בזמן ביהמ”ק,
אבל לא פוסקים על פי אגדה וגם אולי כבר מתקרבת הגאולה. כמו כן אין הוכחה מ"מדרשי גננת"
ושוב אני טוען הרי הרב אלישיב גם ידע את תשובות אלה.

מה כונתך מדרשי גננת?
הוא מנמק א. הוחזק אלפי שנים ב. מביא לשון המדרש ג. דברי האר"י

וגם מלאכת הצביעה לא נתברר, כי לדעת רש”י היורה שנותנים לתוכה דם החלזון לצבוע לא היו רשאין לערב סמנים אחרים כ”א דם החלזון לבד, ולהרמב”ם ביורה שנותנים החלזון נותנים הסממנים, ומי יכריע בזה”ז
אנחנו יכולים להכריע כמו בכל סוגייה לא צריך דווקא את הב"י או המ"ב.
נו נו...

אם גדולי המכריעים בעגונות לא מצאו הכרעה בתכלת קטנים מהם כן יכריעו?


לא מצאו כי לא נכנסו לזה


מאן דהו
משתמש ותיק
הודעות: 2414
הצטרף: 28 פברואר 2019, 21:53
נתן תודה: 1488 פעמים
קיבל תודה: 335 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: שמות הרבנים שמסכימים שיפרסמו את עמדתם בענין התכלת.

שליחה על ידי מאן דהו » 18 יוני 2019, 15:53

אני מנסה להבין מהם הטענות?


חלק א׳ ממעל
משתמש ותיק
הודעות: 1297
הצטרף: 14 פברואר 2019, 17:02
מיקום: בני ברק
נתן תודה: 138 פעמים
קיבל תודה: 156 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: שמות הרבנים שמסכימים שיפרסמו את עמדתם בענין התכלת.

שליחה על ידי חלק א׳ ממעל » 18 יוני 2019, 16:11

איפה מרן הגר"ח שליט"א חזר בו?
זה שהוא אמר לאחד מאלו שהוא יכול ללבוש אינו חזרה, ס"ה לא ראה שום תועלת בוויכוח וגם אין לו זמן וכוח לכל א׳ ובפרט כאלו ולכן אמר לו שילבש וכי מה איכפת לו מה יעשה אותו הפלוני


יהושע
משתמש ותיק
הודעות: 1246
הצטרף: 07 ספטמבר 2017, 18:07
נתן תודה: 10 פעמים
קיבל תודה: 99 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: שמות הרבנים שמסכימים שיפרסמו את עמדתם בענין התכלת.

שליחה על ידי יהושע » 18 יוני 2019, 16:19

חלק א׳ ממעל כתב:
18 יוני 2019, 16:11
איפה מרן הגר"ח שליט"א חזר בו?
זה שהוא אמר לאחד מאלו שהוא יכול ללבוש אינו חזרה, ס"ה לא ראה שום תועלת בוויכוח וגם אין לו זמן וכוח לכל א׳ ובפרט כאלו ולכן אמר לו שילבש וכי מה איכפת לו מה יעשה אותו הפלוני

אני מדבר על מה שאמר לפני כמה חודשים שהסיבה שלא לובשים תכלת זה בגלל שזה דבר שאין רוב הציבור יכול לעמוד בו וכמו שאומר הרב צבי שכטר בשם הרב אלישיב, וכששאלו אותו למה הרב לא לובש הוא אמר מי אומר שאני לא לובש.


שניאור
משתמש ותיק
הודעות: 461
הצטרף: 19 מאי 2019, 17:31
נתן תודה: 196 פעמים
קיבל תודה: 99 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: שמות הרבנים שמסכימים שיפרסמו את עמדתם בענין התכלת.

שליחה על ידי שניאור » 18 יוני 2019, 16:21

סופר המלך כתב:
18 יוני 2019, 11:43
הגר"מ שטרנבוך, סמך את דעתו על הנתונים המובאים בחוברת הדמיונית תכלא דחלזון. בתקופה האחרונה חזר בו מעמדתו שיש חשש בלבישת התכלת, ואף עשה מעשה בעצמו כידוע. ולמעשה לא הכריע לכאן או לכאן.
עיין חזו"א או"ח סי' ל"ט ס"ק ט"ו (קונטרס השיעורים) שכתב שאין אדם נאמן לומר על רב שחזר בו ממה שפסק בספרו אם הרב לא פירסם חזרתו, ומלבד זאת לא נראה שהגר"מ שטרנבוך בתשובה חושב שאין מספיק ראיות שזה תכלת, אלא אפילו אם יש ראיות הוא כותב שאין צורך ללבוש את זה עיין בתשובותיו


חלק א׳ ממעל
משתמש ותיק
הודעות: 1297
הצטרף: 14 פברואר 2019, 17:02
מיקום: בני ברק
נתן תודה: 138 פעמים
קיבל תודה: 156 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: שמות הרבנים שמסכימים שיפרסמו את עמדתם בענין התכלת.

שליחה על ידי חלק א׳ ממעל » 18 יוני 2019, 16:27

‏מרבני אמריקה.docx
מרבני אמריקה
האיכות לא הכי טובה אולי
אין לך את ההרשאות המתאימות על מנת לצפות בקבצים המצורפים להודעה זאת.


חלק א׳ ממעל
משתמש ותיק
הודעות: 1297
הצטרף: 14 פברואר 2019, 17:02
מיקום: בני ברק
נתן תודה: 138 פעמים
קיבל תודה: 156 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: שמות הרבנים שמסכימים שיפרסמו את עמדתם בענין התכלת.

שליחה על ידי חלק א׳ ממעל » 18 יוני 2019, 16:30

מהגר"ש נדל שדוקא אוחז שהתכלת נמצאה ובכ"ז לא ללבוש (יש לציין שדבריו עוררו סערה בזמנו)
‏תמלול שיעורו של הרב שמואל נדל על התכלת (1).pdf

וזה מבלי להביא את הקו' שמוכיחים שלא נמצאה התכלת, אם ירצו אעלה בל"נ גם אותם
אין לך את ההרשאות המתאימות על מנת לצפות בקבצים המצורפים להודעה זאת.


שניאור
משתמש ותיק
הודעות: 461
הצטרף: 19 מאי 2019, 17:31
נתן תודה: 196 פעמים
קיבל תודה: 99 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: שמות הרבנים שמסכימים שיפרסמו את עמדתם בענין התכלת.

שליחה על ידי שניאור » 18 יוני 2019, 17:02

חלק א׳ ממעל כתב:
18 יוני 2019, 16:30
וזה מבלי להביא את הקו' שמוכיחים שלא נמצאה התכלת, אם ירצו אעלה בל"נ גם אותם
נו תביא כבר קונטרס כזה אבל שיהיה רציני


יהושע
משתמש ותיק
הודעות: 1246
הצטרף: 07 ספטמבר 2017, 18:07
נתן תודה: 10 פעמים
קיבל תודה: 99 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: שמות הרבנים שמסכימים שיפרסמו את עמדתם בענין התכלת.

שליחה על ידי יהושע » 18 יוני 2019, 17:06

חלק א׳ ממעל כתב:
18 יוני 2019, 16:30
מהגר"ש נדל שדוקא אוחז שהתועלת נמצאה
‏תמלול שיעורו של הרב שמואל נדל על התכלת (1).pdf

וזה מבלי להביא את הקו' שמוכיחים שלא נמצאה התכלת, אם ירצו אעלה בל"נ גם אותם

היא אשר אמרתי, כמעט כולם מסכימים לזיהוי, אבל כל אחד מוצא לו טעם משונה לפטור, ואין טעם אחד דומה לשני. 


חלק א׳ ממעל
משתמש ותיק
הודעות: 1297
הצטרף: 14 פברואר 2019, 17:02
מיקום: בני ברק
נתן תודה: 138 פעמים
קיבל תודה: 156 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: שמות הרבנים שמסכימים שיפרסמו את עמדתם בענין התכלת.

שליחה על ידי חלק א׳ ממעל » 18 יוני 2019, 17:10

‏קו' ארגמן אינו תכלת.pdf
‏כולו הפך לבן טהור - משה בעק.pdf
‏עיונים בתכלת הפורפורא.pdf
‏חלזון התכלת במשנת הראשונים לא להדפסה (1).pdf
אין לך את ההרשאות המתאימות על מנת לצפות בקבצים המצורפים להודעה זאת.


חלק א׳ ממעל
משתמש ותיק
הודעות: 1297
הצטרף: 14 פברואר 2019, 17:02
מיקום: בני ברק
נתן תודה: 138 פעמים
קיבל תודה: 156 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: שמות הרבנים שמסכימים שיפרסמו את עמדתם בענין התכלת.

שליחה על ידי חלק א׳ ממעל » 18 יוני 2019, 17:16

יהושע כתב:
18 יוני 2019, 17:06
חלק א׳ ממעל כתב:
18 יוני 2019, 16:30
מהגר"ש נדל שדוקא אוחז שהתועלת נמצאה
‏תמלול שיעורו של הרב שמואל נדל על התכלת (1).pdf

וזה מבלי להביא את הקו' שמוכיחים שלא נמצאה התכלת, אם ירצו אעלה בל"נ גם אותם

היא אשר אמרתי, כמעט כולם מסכימים לזיהוי, אבל כל אחד מוצא לו טעם משונה לפטור, ואין טעם אחד דומה לשני. 
גם לו נאמין לזיהוי התכלת מה זה משנה כמה טעמים יש לגדו"י (משונים ככל שיהיו... תלוי למי) 
 


יהושע
משתמש ותיק
הודעות: 1246
הצטרף: 07 ספטמבר 2017, 18:07
נתן תודה: 10 פעמים
קיבל תודה: 99 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: שמות הרבנים שמסכימים שיפרסמו את עמדתם בענין התכלת.

שליחה על ידי יהושע » 18 יוני 2019, 17:24

חלק א׳ ממעל כתב:
18 יוני 2019, 17:16
יהושע כתב:
18 יוני 2019, 17:06
חלק א׳ ממעל כתב:
18 יוני 2019, 16:30
מהגר"ש נדל שדוקא אוחז שהתועלת נמצאה
‏תמלול שיעורו של הרב שמואל נדל על התכלת (1).pdf

וזה מבלי להביא את הקו' שמוכיחים שלא נמצאה התכלת, אם ירצו אעלה בל"נ גם אותם

היא אשר אמרתי, כמעט כולם מסכימים לזיהוי, אבל כל אחד מוצא לו טעם משונה לפטור, ואין טעם אחד דומה לשני. 
גם לו נאמין לזיהוי התכלת מה זה משנה כמה טעמים יש לגדו"י (משונים ככל שיהיו... תלוי למי) 

גדולי ישראל לא נכנסו לברר הדבר, וכשכן התחילו לברר שינו דעותיהם, האומרים טעמים משונים אינם מהשורה הראשונה של גדולי הדור. 
 


חלק א׳ ממעל
משתמש ותיק
הודעות: 1297
הצטרף: 14 פברואר 2019, 17:02
מיקום: בני ברק
נתן תודה: 138 פעמים
קיבל תודה: 156 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: שמות הרבנים שמסכימים שיפרסמו את עמדתם בענין התכלת.

שליחה על ידי חלק א׳ ממעל » 18 יוני 2019, 17:25

יהושע כתב:
18 יוני 2019, 16:19
חלק א׳ ממעל כתב:
18 יוני 2019, 16:11
איפה מרן הגר"ח שליט"א חזר בו?
זה שהוא אמר לאחד מאלו שהוא יכול ללבוש אינו חזרה, ס"ה לא ראה שום תועלת בוויכוח וגם אין לו זמן וכוח לכל א׳ ובפרט כאלו ולכן אמר לו שילבש וכי מה איכפת לו מה יעשה אותו הפלוני

אני מדבר על מה שאמר לפני כמה חודשים שהסיבה שלא לובשים תכלת זה בגלל שזה דבר שאין רוב הציבור יכול לעמוד בו וכמו שאומר הרב צבי שכטר בשם הרב אלישיב, וכששאלו אותו למה הרב לא לובש הוא אמר מי אומר שאני לא לובש.
אז הוא מצא עוד סיבה
(אתה באמת מאמין שהוא לובש בצנעה? וכי יש מציאות כזו אצלו?)
 


יהושע
משתמש ותיק
הודעות: 1246
הצטרף: 07 ספטמבר 2017, 18:07
נתן תודה: 10 פעמים
קיבל תודה: 99 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: שמות הרבנים שמסכימים שיפרסמו את עמדתם בענין התכלת.

שליחה על ידי יהושע » 18 יוני 2019, 17:27

חלק א׳ ממעל כתב:
18 יוני 2019, 16:30
מהגר"ש נדל שדוקא אוחז שהתכלת נמצאה ובכ"ז לא ללבוש (יש לציין שדבריו עוררו סערה בזמנו)
‏תמלול שיעורו של הרב שמואל נדל על התכלת (1).pdf

וזה מבלי להביא את הקו' שמוכיחים שלא נמצאה התכלת, אם ירצו אעלה בל"נ גם אותם

אתה לא חושב שלהגיד שבגלל שאין מבינים הטעם פטורים מהמצווה זה דברים בטלים ממש אם לא יותר גרוע מזה? 


יהושע
משתמש ותיק
הודעות: 1246
הצטרף: 07 ספטמבר 2017, 18:07
נתן תודה: 10 פעמים
קיבל תודה: 99 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: שמות הרבנים שמסכימים שיפרסמו את עמדתם בענין התכלת.

שליחה על ידי יהושע » 18 יוני 2019, 17:31

חלק א׳ ממעל כתב:
18 יוני 2019, 17:25
יהושע כתב:
18 יוני 2019, 16:19
חלק א׳ ממעל כתב:
18 יוני 2019, 16:11
איפה מרן הגר"ח שליט"א חזר בו?
זה שהוא אמר לאחד מאלו שהוא יכול ללבוש אינו חזרה, ס"ה לא ראה שום תועלת בוויכוח וגם אין לו זמן וכוח לכל א׳ ובפרט כאלו ולכן אמר לו שילבש וכי מה איכפת לו מה יעשה אותו הפלוני

אני מדבר על מה שאמר לפני כמה חודשים שהסיבה שלא לובשים תכלת זה בגלל שזה דבר שאין רוב הציבור יכול לעמוד בו וכמו שאומר הרב צבי שכטר בשם הרב אלישיב, וכששאלו אותו למה הרב לא לובש הוא אמר מי אומר שאני לא לובש.
אז הוא מצא עוד סיבה
(אתה באמת מאמין שהוא לובש בצנעה? וכי יש מציאות כזו אצלו?)

מישהו נכנס אליו עם תכלת ובלי שישאל אותו הוא שיבח אותו על זה, אז הוא שאל אותו אז למה הרב לא לובש, אז הוא אמר לו שזה יהיה כמו פסק שצריך ללבוש וכיון שזה דבר שאין הציבור יכול לעמוד בו הוא לא יכול ללבוש, אז הוא שאל אותו אז למה שהרב לא ילבש בצנעא, אז הוא אמר לו מי אמר שאני לא לובש בצנעא. 
 

שלח תגובה הנושא הקודםהנושא הבא
  • נושאים דומים
    תגובות
    צפיות
    הודעה אחרונה

מי מחובר

משתמש הגולש בפורום זה: אין משתמשים רשומים | 1 אורח