זעזוע: נבלות וטריפות נמכרו ככשר במנצ'סטר, במשך שנים רבות

אאא

משתמש ותיק
בעקבות הזעזוע הכבד על מכירת נבלות וטריפות כאילו שהם כשרים, במנצ'סטר שבאנגליה, עם חותמת הכשרות.
איך אני ואתה יכולים לדעת ב-100% שהבשר שאנו אוכלים הוא אכן כשר? ולא קרה כפי שקרה במנצ'סטר ובמונסי?
 

מאן דהו

משתמש ותיק
במנצ'סטר תמיד היו בעיות חלק מהקהילות ואנשים לא מקבלים את מרות ההכשרים כפי שקראתי

באתר חדשות: בשנים האחרונות קיימת מגמה בין-לאומית של פעילות מזויפת בענייני כשרות בין היתר ביוהנסבורג, בדרום אפריקה, בלוס אנג'לס ובקליפורניה. בשנים האחרונות היו גם מקרים של מכירת בשר דבר אחר בחנות עם כשרות מהודרת רח"ל.
 

יוספזון

משתמש ותיק
מאן דהו אמר:
במנצ'סטר תמיד היו בעיות חלק מהקהילות ואנשים לא מקבלים את מרות ההכשרים כפי שקראתי

באתר חדשות: בשנים האחרונות קיימת מגמה בין-לאומית של פעילות מזויפת בענייני כשרות בין היתר ביוהנסבורג, בדרום אפריקה, בלוס אנג'לס ובקליפורניה. בשנים האחרונות היו גם מקרים של מכירת בשר דבר אחר בחנות עם כשרות מהודרת רח"ל.
איזה הכשר היה לאותה חנות?
אני מאמין שלא ההכשרים המהודרים כ'מחזיקי הדת' ודומיו.
 
 

מאן דהו

משתמש ותיק
מסתבר שעם הסרת הכשרות נעשתה על ידי בית הדין במנצ'סטר כפי שדווח -שזו היא הכשרות. אבל לא מידיעה
 

יוספזון

משתמש ותיק
מאן דהו אמר:
מסתבר שעם הסרת הכשרות נעשתה על ידי בית הדין במנצ'סטר כפי שדווח -שזו היא הכשרות. אבל לא מידיעה
למיטב ידיעתי יש יותר מבית דין אחת במנצ'סטר, יש את בית דין הרגיל, ויש של מחזיקי הדת. ויתכן שיש עוד...
 
 

מאן דהו

משתמש ותיק
אאא אמר:
בעקבות הזעזוע הכבד על מכירת נבלות וטריפות כאילו שהם כשרים, במנצ'סטר שבאנגליה, עם חותמת הכשרות.
איך אני ואתה יכולים לדעת ב-100% שהבשר שאנו אוכלים הוא אכן כשר? ולא קרה כפי שקרה במנצ'סטר ובמונסי?

בדין 'פריש' שמותר, אתה יודע במאה אחוז?
 

משכנות יעקב

משתמש רגיל
דברים כאלו קרו גם בהכשרים הכי מהודרים
ולמה להתחכם יותר ממה שהקב"ה צווה בתורה ?
סומכים על הנאמנות הנכונה על פי הלכה כל אחד לפי דרגתו ושיטתו
וזה שקרה כזה מקרה, לא סיבה שנשנה את השולחן ערוך, גם בזמנו קרו דברים כאלו.
בתורה הולכים לפי רוב וחזקה וע"א.

כמובן המערכת של הכשרות צריכה לעשות הפקת לקחים, אבל גם שם לא בטוח שהיה משהו לא תקין, גם במערכת תקינה יכול להיות תקלה, אי אפשר וגם לא צריך לעשות מערכת שאין בה כשלים.
במדינה פה אוהבים אם קרה משהו ישר להקים ועדה ולמצוא את האשם.
לא תמיד יש אשם.
 

יהודי

משתמש ותיק
זה נכון שדבר שקרה במשך שנים רבות הוא דבר שלא אמור להיות במערכת כשרות חזקה ויציבה. אבל תקלות פה ושם בהחלט יכולים להיות.
 

איש ווילנא

משתמש ותיק
משכנות יעקב אמר:
דברים כאלו קרו גם בהכשרים הכי מהודרים
ולמה להתחכם יותר ממה שהקב"ה צווה בתורה ?
סומכים על הנאמנות הנכונה על פי הלכה כל אחד לפי דרגתו ושיטתו
וזה שקרה כזה מקרה, לא סיבה שנשנה את השולחן ערוך, גם בזמנו קרו דברים כאלו.
בתורה הולכים לפי רוב וחזקה וע"א.

כמובן המערכת של הכשרות צריכה לעשות הפקת לקחים, אבל גם שם לא בטוח שהיה משהו לא תקין, גם במערכת תקינה יכול להיות תקלה, אי אפשר וגם לא צריך לעשות מערכת שאין בה כשלים.
במדינה פה אוהבים אם קרה משהו ישר להקים ועדה ולמצוא את האשם.
לא תמיד יש אשם.
עם כל הכבוד מערכת כשרות כפי שהיא קיימת היום אין לזה גדר ברור בהלכה מדובר במערכת גדולה שצריך פיקוח על כל פרט [והרבה פעמים מדובר להתגבר על בעלי אינטרסים של ממון שחפצים להבריח ולהסתיר דבריםואין משהו מסויים שיכול להעיד על כל כלל רלהייפך המושג מערכת כשרות הוא חידוש ואנו סומכים על עצמינו ואם אנו רואים שיוצאים בו תקלות הרי אפשר לערער על כל הענין של מערכת כשרות שלא נמסרה בהלכה ממשה מסיני 
 
 

איש ווילנא

משתמש ותיק
איש ווילנא אמר:
משכנות יעקב אמר:
דברים כאלו קרו גם בהכשרים הכי מהודרים
ולמה להתחכם יותר ממה שהקב"ה צווה בתורה ?
סומכים על הנאמנות הנכונה על פי הלכה כל אחד לפי דרגתו ושיטתו
וזה שקרה כזה מקרה, לא סיבה שנשנה את השולחן ערוך, גם בזמנו קרו דברים כאלו.
בתורה הולכים לפי רוב וחזקה וע"א.

כמובן המערכת של הכשרות צריכה לעשות הפקת לקחים, אבל גם שם לא בטוח שהיה משהו לא תקין, גם במערכת תקינה יכול להיות תקלה, אי אפשר וגם לא צריך לעשות מערכת שאין בה כשלים.
במדינה פה אוהבים אם קרה משהו ישר להקים ועדה ולמצוא את האשם.
לא תמיד יש אשם.
עם כל הכבוד מערכת כשרות כפי שהיא קיימת היום אין לזה גדר ברור בהלכה מדובר במערכת גדולה שצריך פיקוח על כל פרט [והרבה פעמים מדובר להתגבר על בעלי אינטרסים של ממון שחפצים להבריח ולהסתיר דבריםואין משהו מסויים שיכול להעיד על כל כלל רלהייפך המושג מערכת כשרות הוא חידוש ואנו סומכים על עצמינו ואם אנו רואים שיוצאים בו תקלות הרי אפשר לערער על כל הענין של מערכת כשרות שלא נמסרה בהלכה ממשה מסיני 
ועוד אדבר אליך אדוני המשכנות יעקב. הרי מן הסתם יש כשרויות שאתה נמנע מלאכלם וודאי שרבנות אתה לא אוכל ולמה הרי יש עד אחד ורוב וחזקה רק אתה מבין שלא שייך כאן ורק אתינן עלה מטעם אומדנא. ולפי מה החלטת מה תאכל ומה לא תאכל לפי הנורמה המקובלת בשטיבל שלך. יבאו חברי הפורום ישנו את הנורמה ואז גם אתה תשנה את הנורמה 
 
 

יושב אהל

משתמש רגיל
אאא אמר:
בעקבות הזעזוע הכבד על מכירת נבלות וטריפות כאילו שהם כשרים, במנצ'סטר שבאנגליה, עם חותמת הכשרות.
איך אני ואתה יכולים לדעת ב-100% שהבשר שאנו אוכלים הוא אכן כשר? ולא קרה כפי שקרה במנצ'סטר ובמונסי?

אם הנך באמת חושש לכך ומוכן קצת להשקיע מהזמן שלך, הרי שיש הרבה אנשים (זה בעיקר במשפחות שהושרש אצלם) שהם יורדים לבד למשחטה להיות נוכח בשעת השחיטה ולאחמ"כ בשעת הבדיקות ובשעת המליחה, כך שאתה סמוך ובטוח שהכל בכשרות המהודרת ללא חשש ופקפוק
 

משכנות יעקב

משתמש רגיל
איש ווילנא אמר:
איש ווילנא אמר:
משכנות יעקב אמר:
דברים כאלו קרו גם בהכשרים הכי מהודרים
ולמה להתחכם יותר ממה שהקב"ה צווה בתורה ?
סומכים על הנאמנות הנכונה על פי הלכה כל אחד לפי דרגתו ושיטתו
וזה שקרה כזה מקרה, לא סיבה שנשנה את השולחן ערוך, גם בזמנו קרו דברים כאלו.
בתורה הולכים לפי רוב וחזקה וע"א.

כמובן המערכת של הכשרות צריכה לעשות הפקת לקחים, אבל גם שם לא בטוח שהיה משהו לא תקין, גם במערכת תקינה יכול להיות תקלה, אי אפשר וגם לא צריך לעשות מערכת שאין בה כשלים.
במדינה פה אוהבים אם קרה משהו ישר להקים ועדה ולמצוא את האשם.
לא תמיד יש אשם.
עם כל הכבוד מערכת כשרות כפי שהיא קיימת היום אין לזה גדר ברור בהלכה מדובר במערכת גדולה שצריך פיקוח על כל פרט [והרבה פעמים מדובר להתגבר על בעלי אינטרסים של ממון שחפצים להבריח ולהסתיר דבריםואין משהו מסויים שיכול להעיד על כל כלל רלהייפך המושג מערכת כשרות הוא חידוש ואנו סומכים על עצמינו ואם אנו רואים שיוצאים בו תקלות הרי אפשר לערער על כל הענין של מערכת כשרות שלא נמסרה בהלכה ממשה מסיני 
ועוד אדבר אליך אדוני המשכנות יעקב. הרי מן הסתם יש כשרויות שאתה נמנע מלאכלם וודאי שרבנות אתה לא אוכל ולמה הרי יש עד אחד ורוב וחזקה רק אתה מבין שלא שייך כאן ורק אתינן עלה מטעם אומדנא. ולפי מה החלטת מה תאכל ומה לא תאכל לפי הנורמה המקובלת בשטיבל שלך. יבאו חברי הפורום ישנו את הנורמה ואז גם אתה תשנה את הנורמה 
אין לי התנגדות שישנו את הנורמה.
אבל אי משום הא שקרה תקלה, לא איריא. כי גם באומדנות וחזקות של הש"ס קרה כאלו דברים.
ולכן זו לא סברא תורנית, לקבוע נורמה שאין בה תקלת, לא כך קובעים.
וחוששני שלא יתערב פה סברא של וועדות חקירה של זמנינו, שקובעים "תקן" לפי תקלות, ולכל תקלה יש אשם, וכביכול יש מערכת שאין בה תקלות, וכמו שכתבתי בהודעתי הקודמת.
אם משום סברא תורנית צריך לקבוע נורמות אחרות, אדרבא.
ואם כבר עסקינן בגדרי ההלכה, הרי שבשר זהו אחד הדברים הכי פחות בעיתיים מעיקר שורת הדין המינימלי, כי השוחטין מומחין הם, והרוב אינם טריפות, ומליחה מצד אחד כשר בדיעבד גדול, (ודם שבשלו לרוה"פ דרבנן). ונצרר הדם הוא מיעוט. - ולכן הורה לי רב גדול שאין להקפיד על כלי שאינו בן יומו מבשר שחיטת רבנות באשר היא.
ומה שכתבת שהוא מצד אומדנא, אינני יודע אם יש מקור בחז"ל שאפשר להאמין לאומדנות בסגנון כזה, ואשמח אם יימצא מקור.
אני תמיד הבנתי שזה דין חזקה, כמו חזקה שאין בי"ד מוציאים תחת ידם איסורים.
ועכ"פ ודאי כדבריך שאין כאן דין עד אחד כמו שחושבים עמי הארץ הע"י.
 
 

מחשבות

משתמש ותיק
משכנות יעקב אמר:
ואם כבר עסקינן בגדרי ההלכה, הרי שבשר זהו אחד הדברים הכי פחות בעיתיים מעיקר שורת הדין המינימלי, כי השוחטין מומחין הם, והרוב אינם טריפות, ומליחה מצד אחד כשר בדיעבד גדול, (ודם שבשלו לרוה"פ דרבנן). ונצרר הדם הוא מיעוט. - ולכן הורה לי רב גדול שאין להקפיד על כלי שאינו בן יומו מבשר שחיטת רבנות באשר היא.
יש לפקפק הרבה במומחיות בבדיקת הסכין כששוחטים כ"כ הרבה והבדיקה מקופיא וחדות ההרגשה נפגמת, וזה מעכב. אמנם הכשרויות מחיבות שיהיה מי שיבדוק את הסכין אך הלוואי והיו עומדות על תקנות עצמם. וגם ההרגש נחלש ואף על השחיטה היה מקום לדון (ויעויין היטב במ"ב מה שכתב על שחיטת כפרות וק"ו לענייננו).
ומליחה מצד אחד אסורה לרמ"א, ודם שבישלו דרבנן - וגם בשר עוף בחלב.
 
 

מאן דהו

משתמש ותיק
מחשבות אמר:
משכנות יעקב אמר:
ואם כבר עסקינן בגדרי ההלכה, הרי שבשר זהו אחד הדברים הכי פחות בעיתיים מעיקר שורת הדין המינימלי, כי השוחטין מומחין הם, והרוב אינם טריפות, ומליחה מצד אחד כשר בדיעבד גדול, (ודם שבשלו לרוה"פ דרבנן). ונצרר הדם הוא מיעוט. - ולכן הורה לי רב גדול שאין להקפיד על כלי שאינו בן יומו מבשר שחיטת רבנות באשר היא.
יש לפקפק הרבה במומחיות בבדיקת הסכין כששוחטים כ"כ הרבה והבדיקה מקופיא וחדות ההרגשה נפגמת, וזה מעכב. אמנם הכשרויות מחיבות שיהיה מי שיבדוק את הסכין אך הלוואי והיו עומדות על תקנות עצמם. וגם ההרגש נחלש ואף על השחיטה היה מקום לדון (ויעויין היטב במ"ב מה שכתב על שחיטת כפרות וק"ו לענייננו).
ומליחה מצד אחד אסורה לרמ"א, ודם שבישלו דרבנן - וגם בשר עוף בחלב.
 
אחת מהשנים אם אתה אוכל משחיטה פרטית זה בסדר שתעורר את הציבור.
אבל אם כמו כולם את צורך שחיטה תעשיתית...אל תפקפק בצלחתך..
 

מחשבות

משתמש ותיק
יש הרבה הרבה רמות בכשרויות ופתרונות שונים לבעיות שהצגתי
המשותף לכולם הוא: כולם מודים בעצם הבעיה
בכל הכשרויות יש תקנות רבות בעניין, וכולם! לא עומדים בתקנות עצמם.
השאלה היא רק בכמה חורגים ומה רמת הכשרות במציאות.
וככלל אוכלים מהדרין כדי להימנע מטריפות
מהודר ממש לא יהיה בעולמנו המתועש (אלא אם תכין הכל בבית).
 

מאן דהו

משתמש ותיק
מחשבות אמר:
יש הרבה הרבה רמות בכשרויות ופתרונות שונים לבעיות שהצגתי
המשותף לכולם הוא: כולם מודים בעצם הבעיה
בכל הכשרויות יש תקנות רבות בעניין, וכולם! לא עומדים בתקנות עצמם.
השאלה היא רק בכמה חורגים ומה רמת הכשרות במציאות.
וככלל אוכלים מהדרין כדי להימנע מטריפות
מהודר ממש לא יהיה בעולמנו המתועש (אלא אם תכין הכל בבית).

היתי מצפה ממי שיש לו כתפים רחבות לפסול את כל גופי הכשרות שיעשה מעשה לעצמו ובמקום לזרוק סרה גם ינהג לפי פקפוקיו ולא יעיז לאכול לכל הפחות בשר ועוף
כנראה שבדיבורים ובפקפוקים באחרים כולנו חזקים...עד שזה נוגע למעשה!
 

איש ווילנא

משתמש ותיק
מאן דהו אמר:
מחשבות אמר:
משכנות יעקב אמר:
ואם כבר עסקינן בגדרי ההלכה, הרי שבשר זהו אחד הדברים הכי פחות בעיתיים מעיקר שורת הדין המינימלי, כי השוחטין מומחין הם, והרוב אינם טריפות, ומליחה מצד אחד כשר בדיעבד גדול, (ודם שבשלו לרוה"פ דרבנן). ונצרר הדם הוא מיעוט. - ולכן הורה לי רב גדול שאין להקפיד על כלי שאינו בן יומו מבשר שחיטת רבנות באשר היא.
יש לפקפק הרבה במומחיות בבדיקת הסכין כששוחטים כ"כ הרבה והבדיקה מקופיא וחדות ההרגשה נפגמת, וזה מעכב. אמנם הכשרויות מחיבות שיהיה מי שיבדוק את הסכין אך הלוואי והיו עומדות על תקנות עצמם. וגם ההרגש נחלש ואף על השחיטה היה מקום לדון (ויעויין היטב במ"ב מה שכתב על שחיטת כפרות וק"ו לענייננו).
ומליחה מצד אחד אסורה לרמ"א, ודם שבישלו דרבנן - וגם בשר עוף בחלב.
אחת מהשנים אם אתה אוכל משחיטה פרטית זה בסדר שתעורר את הציבור.
אבל אם כמו כולם את צורך שחיטה תעשיתית...אל תפקפק בצלחתך..
בנושא של בדיקת הסכין יש שינויי גישה קיצוניים בין הכשרויות וההשגחה הרגילה שבעדה החרדית והרב לנדא מקילים בזה מאוד כפי שהיו מורגלים משנים עברו ולא חוששים לריבוי החומרות שכל הרגשה כל שהיא אוסרת. [ולדאוג שלא יהא הרגשה כלל גם לאחר השחיטה הוא כמעט לא בגדר האפשרי ועל כל פנים לא כלכלי ולכן גם הכשרויות המהדרות ביותר מוצאים בזה אייזה קולות אבל איני משוכנע כלל שאין צדק עם הכשרויות הישנות ולא כל הרגשה כל שהיא אוסרת וכבר האריכו לדון בזה.
 
 

מאן דהו

משתמש ותיק
איש ווילנא אמר:
מאן דהו אמר:
מחשבות אמר:
יש לפקפק הרבה במומחיות בבדיקת הסכין כששוחטים כ"כ הרבה והבדיקה מקופיא וחדות ההרגשה נפגמת, וזה מעכב. אמנם הכשרויות מחיבות שיהיה מי שיבדוק את הסכין אך הלוואי והיו עומדות על תקנות עצמם. וגם ההרגש נחלש ואף על השחיטה היה מקום לדון (ויעויין היטב במ"ב מה שכתב על שחיטת כפרות וק"ו לענייננו).
ומליחה מצד אחד אסורה לרמ"א, ודם שבישלו דרבנן - וגם בשר עוף בחלב.
אחת מהשנים אם אתה אוכל משחיטה פרטית זה בסדר שתעורר את הציבור.
אבל אם כמו כולם את צורך שחיטה תעשיתית...אל תפקפק בצלחתך..
בנושא של בדיקת הסכין יש שינויי גישה קיצוניים בין הכשרויות וההשגחה הרגילה שבעדה החרדית והרב לנדא מקילים בזה מאוד כפי שהיו מורגלים משנים עברו ולא חוששים לריבוי החומרות שכל הרגשה כל שהיא אוסרת. [ולדאוג שלא יהא הרגשה כלל גם לאחר השחיטה הוא כמעט לא בגדר האפשרי ועל כל פנים לא כלכלי ולכן גם הכשרויות המהדרות ביותר מוצאים בזה אייזה קולות אבל איני משוכנע כלל שאין צדק עם הכשרויות הישנות ולא כל הרגשה כל שהיא אוסרת וכבר האריכו לדון בזה.
 

מצד אחד נכתב בנחרצות שהם ממציאים ומסתמכים על קולות ומצד שני אתה ואני אוכלים ומסתמכים על קולותיהם..
 

איש ווילנא

משתמש ותיק
מאן דהו אמר:
איש ווילנא אמר:
מאן דהו אמר:
אחת מהשנים אם אתה אוכל משחיטה פרטית זה בסדר שתעורר את הציבור.
אבל אם כמו כולם את צורך שחיטה תעשיתית...אל תפקפק בצלחתך..
בנושא של בדיקת הסכין יש שינויי גישה קיצוניים בין הכשרויות וההשגחה הרגילה שבעדה החרדית והרב לנדא מקילים בזה מאוד כפי שהיו מורגלים משנים עברו ולא חוששים לריבוי החומרות שכל הרגשה כל שהיא אוסרת. [ולדאוג שלא יהא הרגשה כלל גם לאחר השחיטה הוא כמעט לא בגדר האפשרי ועל כל פנים לא כלכלי ולכן גם הכשרויות המהדרות ביותר מוצאים בזה אייזה קולות אבל איני משוכנע כלל שאין צדק עם הכשרויות הישנות ולא כל הרגשה כל שהיא אוסרת וכבר האריכו לדון בזה.

מצד אחד נכתב בנחרצות שהם ממציאים ומסתמכים על קולות ומצד שני אתה ואני אוכלים ומסתמכים על קולותיהם..



מי אמר לך שאני לא אוכל משחיטת שארית ישראל שמחמירים בסכינים יותר או אפילו משחיטות פרטיות שנמנעים גם מקולות אלו [וגם אני אישית סבור שיש מקום לערער על החומרות בסכינים. ויותר הייתי חושש לסמוך עלייהם דווקא במפעלים של מוצרים מלאכותיים שלפעמים מוצר אחד קטן מורכב מעשרות חומרים ומאות חומרים וכל חומר מיוצר במקום אחר ואין השגחה ישירה להכשרים עלייהם אלא סומכים על כל מיני קולות. [על חומרי גלם אוריו שבארה"ב והעדה סומכים על אותו רמה של השגחה] 
 

יהושע

משתמש ותיק
אאא אמר:
בעקבות הזעזוע הכבד על מכירת נבלות וטריפות כאילו שהם כשרים, במנצ'סטר שבאנגליה, עם חותמת הכשרות.
איך אני ואתה יכולים לדעת ב-100% שהבשר שאנו אוכלים הוא אכן כשר? ולא קרה כפי שקרה במנצ'סטר ובמונסי?
ובפרט שבעלי המכשירים מפרסמים על עופות ששלושים אחוז מביציהם הם כד כד ואוכלים חבריהם מחיים וידוע שאי אפשר לדעת מה מערבים שם, שהם כשרים לכתחילה אפילו למהדרין ביותר בלי שום פקפוק, בזמן שידוע כמה הרעישו גדולי הדור להביא עופות אחרים כי העופות הללו הם בדיעבד גדול.
 
 

איש ווילנא

משתמש ותיק
יהושע אמר:
אאא אמר:
בעקבות הזעזוע הכבד על מכירת נבלות וטריפות כאילו שהם כשרים, במנצ'סטר שבאנגליה, עם חותמת הכשרות.
איך אני ואתה יכולים לדעת ב-100% שהבשר שאנו אוכלים הוא אכן כשר? ולא קרה כפי שקרה במנצ'סטר ובמונסי?
ובפרט שבעלי המכשירים מפרסמים על עופות ששלושים אחוז מביציהם הם כד כד ואוכלים חבריהם מחיים וידוע שאי אפשר לדעת מה מערבים שם, שהם כשרים לכתחילה אפילו למהדרין ביותר בלי שום פקפוק, בזמן שידוע כמה הרעישו גדולי הדור להביא עופות אחרים כי העופות הללו הם בדיעבד גדול.

האם אתה אוכל בראקל. איפוא שוחטים ומי אמר שהוא נקי מכל הערעורים 
 

יהושע

משתמש ותיק
איש ווילנא אמר:
יהושע אמר:
אאא אמר:
בעקבות הזעזוע הכבד על מכירת נבלות וטריפות כאילו שהם כשרים, במנצ'סטר שבאנגליה, עם חותמת הכשרות.
איך אני ואתה יכולים לדעת ב-100% שהבשר שאנו אוכלים הוא אכן כשר? ולא קרה כפי שקרה במנצ'סטר ובמונסי?
ובפרט שבעלי המכשירים מפרסמים על עופות ששלושים אחוז מביציהם הם כד כד ואוכלים חבריהם מחיים וידוע שאי אפשר לדעת מה מערבים שם, שהם כשרים לכתחילה אפילו למהדרין ביותר בלי שום פקפוק, בזמן שידוע כמה הרעישו גדולי הדור להביא עופות אחרים כי העופות הללו הם בדיעבד גדול.

האם אתה אוכל בראקל. איפוא שוחטים ומי אמר שהוא נקי מכל הערעורים 
דיברתי עם כמה רבנים על זה, וכולם צחקו ותמהו איך אפשר לומר שטות כזה שהפטם שלא ידעו אבותינו ואבות אבותינו שלא יודעים מי האימה שלו וצורתו שונה מכל עוף, ויש לו כמה ריעותות גדולות, הוא הלכתחילה, ובראקל שעשרות שוחטים ורבנים זקנים בדקוהו מכף רגל ועד ראש ולא מבינים מה רוצים, וחלקם אומרים ששטחו כזה לאלפים, וכל בציו נראה בעליל שהם כד חד למהדרין, הוא העוף הטמא, כזה עלמא דשיקרא ואפילו חצי מזה עוד לא היה מעולם, רבותי מתי תתעוררו מהחלום? רבי נתן קופשיץ אמר בבדיחותא שהיה צריך לאסור את הבראקל משום הפסד מרובה, וכדי בזיון וקצף.
 
 

איש ווילנא

משתמש ותיק
יהושע אמר:
איש ווילנא אמר:
יהושע אמר:
ובפרט שבעלי המכשירים מפרסמים על עופות ששלושים אחוז מביציהם הם כד כד ואוכלים חבריהם מחיים וידוע שאי אפשר לדעת מה מערבים שם, שהם כשרים לכתחילה אפילו למהדרין ביותר בלי שום פקפוק, בזמן שידוע כמה הרעישו גדולי הדור להביא עופות אחרים כי העופות הללו הם בדיעבד גדול.

האם אתה אוכל בראקל. איפוא שוחטים ומי אמר שהוא נקי מכל הערעורים 
דיברתי עם כמה רבנים על זה, וכולם צחקו ותמהו איך אפשר לומר שטות כזה שהפטם שלא ידעו אבותינו ואבות אבותינו שלא יודעים מי האימה שלו וצורתו שונה מכל עוף, ויש לו כמה ריעותות גדולות, הוא הלכתחילה, ובראקל שעשרות שוחטים ורבנים זקנים בדקוהו מכף רגל ועד ראש ולא מבינים מה רוצים, וחלקם אומרים ששטחו כזה לאלפים, וכל בציו נראה בעליל שהם כד חד למהדרין, הוא העוף הטמא, כזה עלמא דשיקרא ואפילו חצי מזה עוד לא היה מעולם, רבותי מתי תתעוררו מהחלום? רבי נתן קופשיץ אמר בבדיחותא שהיה צריך לאסור את הבראקל משום הפסד מרובה, וכדי בזיון וקצף.
גם אני נמצא בצד של הרבנים שחושבים ככה אבל בכל זאת שמעתי מאנשים שאין להם אינטרסים שחקרו על הבראקל שגם עליו יתכן שהיה הכלאה 
אלא אדע אם הפטם עדיף או לא אני רק דן לגופו של ענין 
ואולי ראוי להתנזר מתרנגולים לגמרי [כפי שנהגו הרבה שנים כמה צדיקים ורק עכשיו מתענגים על הבראקל] כל הצדדים פתוחים בעיני 
 
 

מאן דהו

משתמש ותיק
איש ווילנא אמר:
יהושע אמר:
אאא אמר:
בעקבות הזעזוע הכבד על מכירת נבלות וטריפות כאילו שהם כשרים, במנצ'סטר שבאנגליה, עם חותמת הכשרות.
איך אני ואתה יכולים לדעת ב-100% שהבשר שאנו אוכלים הוא אכן כשר? ולא קרה כפי שקרה במנצ'סטר ובמונסי?
ובפרט שבעלי המכשירים מפרסמים על עופות ששלושים אחוז מביציהם הם כד כד ואוכלים חבריהם מחיים וידוע שאי אפשר לדעת מה מערבים שם, שהם כשרים לכתחילה אפילו למהדרין ביותר בלי שום פקפוק, בזמן שידוע כמה הרעישו גדולי הדור להביא עופות אחרים כי העופות הללו הם בדיעבד גדול.

האם אתה אוכל בראקל. איפוא שוחטים ומי אמר שהוא נקי מכל הערעורים 
לבארקל כבר יש שלושה אשכולות כאורך חייו של הבארקל...
https://tora-forum.co.il/viewtopic.php?f=46&t=1429
https://tora-forum.co.il/viewtopic.php?f=46&t=1507
https://tora-forum.co.il/viewtopic.php?f=46&t=419
 

חלק א׳ ממעל

משתמש ותיק
אם כשבאו לשכנע רבנים בעד הבראקל אז אמר להם שוחט זקן א׳ שהוא מזהה שזה אותו קוקוריקו של לפני שישים שנה - לא צריך הרבה לחשוב כדי להבין במה מדובר...
וכשרב א׳ כמעט קנה כרטיס טיסה לטורקי׳ כדי לדבר עם הרה"ר שם שהעיד שזה אכלו תמיד וברגע האחרון הוא התקשר לומר שבעצם הוא לא בטוח זה מגחיך את העסק
וכשמוסרים מבלגי׳ שאצלם תמיד ידעו שממנו לא אוכלים אז מה הנידון בכלל
והעיד שוחט שגם שחט בשוק הכרמל פעם שאף א׳ לא בדק לפני השחיטה מה הביאו לשחוט וכלשונו שגם ינשופים (אולי אמר עוף אחר) שחטו שם
 

איש ווילנא

משתמש ותיק
חלק א׳ ממעל אמר:
אם כשבאו לשכנע רבנים בעד הבראקל אז אמר להם שוחט זקן א׳ שהוא מזהה שזה אותו קוקוריקו של לפני שישים שנה - לא צריך הרבה לחשוב כדי להבין במה מדובר...
וכשרב א׳ כמעט קנה כרטיס טיסה לטורקי׳ כדי לדבר עם הרה"ר שם שהעיד שזה אכלו תמיד וברגע האחרון הוא התקשר לומר שבעצם הוא לא בטוח זה מגחיך את העסק
וכשמוסרים מבלגי׳ שאצלם תמיד ידעו שממנו לא אוכלים אז מה הנידון בכלל
והעיד שוחט שגם שחט בשוק הכרמל פעם שאף א׳ לא בדק לפני השחיטה מה הביאו לשחוט וכלשונו שגם ינשופים (אולי אמר עוף אחר) שחטו שם

איני יודע מאייזה מקורות אתה ניזון אבל רוב שמה שכתבת הוא שקר מהסיבה הפשוטה שעד לפני כמה עשרות שנים היה מקובל כאן לאכול מתרנגולות ערביים ואף שוחטים מומחים לא ידעו להבחין בין בראקל לתרנגול ערבי 
 

יהושע

משתמש ותיק
איש ווילנא אמר:
יהושע אמר:
איש ווילנא אמר:
האם אתה אוכל בראקל. איפוא שוחטים ומי אמר שהוא נקי מכל הערעורים 
דיברתי עם כמה רבנים על זה, וכולם צחקו ותמהו איך אפשר לומר שטות כזה שהפטם שלא ידעו אבותינו ואבות אבותינו שלא יודעים מי האימה שלו וצורתו שונה מכל עוף, ויש לו כמה ריעותות גדולות, הוא הלכתחילה, ובראקל שעשרות שוחטים ורבנים זקנים בדקוהו מכף רגל ועד ראש ולא מבינים מה רוצים, וחלקם אומרים ששטחו כזה לאלפים, וכל בציו נראה בעליל שהם כד חד למהדרין, הוא העוף הטמא, כזה עלמא דשיקרא ואפילו חצי מזה עוד לא היה מעולם, רבותי מתי תתעוררו מהחלום? רבי נתן קופשיץ אמר בבדיחותא שהיה צריך לאסור את הבראקל משום הפסד מרובה, וכדי בזיון וקצף.
גם אני נמצא בצד של הרבנים שחושבים ככה אבל בכל זאת שמעתי מאנשים שאין להם אינטרסים שחקרו על הבראקל שגם עליו יתכן שהיה הכלאה 
אלא אדע אם הפטם עדיף או לא אני רק דן לגופו של ענין 
ואולי ראוי להתנזר מתרנגולים לגמרי [כפי שנהגו הרבה שנים כמה צדיקים ורק עכשיו מתענגים על הבראקל] כל הצדדים פתוחים בעיני 
בכל תרנגול מאז ומעולם היה יתכן הכלאה, אבל כל זמן שאין ריעותא לפנינו אין לחשוש, אבל בפעם יש הרבה שנויים וריעותות גדולות.
 
 

יהושע

משתמש ותיק
חלק א׳ ממעל אמר:
אם כשבאו לשכנע רבנים בעד הבראקל אז אמר להם שוחט זקן א׳ שהוא מזהה שזה אותו קוקוריקו של לפני שישים שנה - לא צריך הרבה לחשוב כדי להבין במה מדובר...
וכשרב א׳ כמעט קנה כרטיס טיסה לטורקי׳ כדי לדבר עם הרה"ר שם שהעיד שזה אכלו תמיד וברגע האחרון הוא התקשר לומר שבעצם הוא לא בטוח זה מגחיך את העסק
וכשמוסרים מבלגי׳ שאצלם תמיד ידעו שממנו לא אוכלים אז מה הנידון בכלל
והעיד שוחט שגם שחט בשוק הכרמל פעם שאף א׳ לא בדק לפני השחיטה מה הביאו לשחוט וכלשונו שגם ינשופים (אולי אמר עוף אחר) שחטו שם
קרח היה יכול ללמוד ממך איך להתלוצץ
 
 
חלק עליון תַחתִית