תמונות ממעמד חליצה

עושה שלום

משתמש רגיל
אשמח לקבל תמונות או סרטון ממעמד חליצה וכן אשמח לדעת איפה אפשר לראות זאת במציאות
תודה רבה
 

יעבץ

משתמש ותיק
מה עם מה דסני עלך?! היית רוצה ח"ו שתמונות שלך (וכ"ש באשה) יסתובבו לעין כל?
מדובר במעמד לא נעים כלל, אמנם מבואר בשו"ע שקובעים אותו ברוב עם לפרסם הדבר, אבל לצפות בזה אח"כ נראה לי מגונה.
ולראות זאת במציאות, תפילת הדיינים לאחר החליצה היא "יהי רצון שלא תבאנה בנות ישראל לא לידי חליצה ולא לידי יבום", ע"כ אני אשמח יותר שלעולם לא תראה מעמד זה.
 

ישי בן ישראל

משתמש ותיק
ב'קובץ גליונות מגדולי הדור' בפרשה של חליצה כמדומה התפרסם סדרה של תמונות ממעמד חליצה בבי"ד של הגר"מ גרוס, כמובן בלי לראות את בעלי הדבר
 

עושה שלום

משתמש רגיל
פותח הנושא
יעבץ אמר:
מה עם מה דסני עלך?! היית רוצה ח"ו שתמונות שלך (וכ"ש באשה) יסתובבו לעין כל?
מדובר במעמד לא נעים כלל, אמנם מבואר בשו"ע שקובעים אותו ברוב עם לפרסם הדבר, אבל לצפות בזה אח"כ נראה לי מגונה.
ולראות זאת במציאות, תפילת הדיינים לאחר החליצה היא "יהי רצון שלא תבאנה בנות ישראל לא לידי חליצה ולא לידי יבום", ע"כ אני אשמח יותר שלעולם לא תראה מעמד זה.


סליחה על שלא הבנת את כוונתי
כמובן שאני לא מעוניין לדעת פרטים וכדו' אלא אני לומד עכשיו הלכות אלו לכן אשמח לראות איך זה הולך
וכיום גם אפשר לטשטש הפנים וכדו'


ישי בן ישראל אמר:
ב'קובץ גליונות מגדולי הדור' בפרשה של חליצה כמדומה התפרסם סדרה של תמונות ממעמד חליצה בבי"ד של הגר"מ גרוס, כמובן בלי לראות את בעלי הדבר

אשמח לדעת איך מקבלים את זה

תודה רבה
עושה שלום ... הוא יעשה שלום עלינו


נ.ב. אשמח שמישהו יענה על מה ששאלתי כאן
 

יעבץ

משתמש ותיק
אני הבנתי מיד שאתה חלילה לא שואל בשביל יצר הסקרנות, אלא ללימוד. ואע"כ כתבתי מה שכתבתי. עד היום אני מצטער על מה שראיתי. ואני לא משוכנע שלצורך לימוד כ"כ חשוב להתבונן באירוע פרטי ורגיש. ב"ה עד היום למדו הלכות חליצה בלי שידורים חיים, והסתדרו.
זה הרגש שלי שאני מציע כאן, וכמובן כל א' יעשה כהבנתו אם נראה לך שזה יסייע להבנה בלימוד בבחי' תורה היא וללומדה אני צריך, לחיי.
יש סרטון מפורסם שהופץ בזמנו, חכה שמאן דהו ישלח לך.
 

י.א.ל

משתמש ותיק
יעבץ אמר:
מה עם מה דסני עלך?! היית רוצה ח"ו שתמונות שלך (וכ"ש באשה) יסתובבו לעין כל?
מדובר במעמד לא נעים כלל, אמנם מבואר בשו"ע שקובעים אותו ברוב עם לפרסם הדבר, אבל לצפות בזה אח"כ נראה לי מגונה.
ולראות זאת במציאות, תפילת הדיינים לאחר החליצה היא "יהי רצון שלא תבאנה בנות ישראל לא לידי חליצה ולא לידי יבום", ע"כ אני אשמח יותר שלעולם לא תראה מעמד זה.
על מה יצא הקצף ודאי שאין כאן יצר מציצנות הרי תורה היא וללמוד אנחנו צריכים ואולי יש בזה בחינה של שימוש שרואים למעשה אחרי שהחומר נלמד, אחרי שלמדתי יבמות מאד רציתי לראות נעל של חליצה ולא יצא לי
 

אמלתרא

משתמש רגיל
אני הייתי פעם במעמד חליצה, כשהחולץ רצה דייקא שיהיה ברוב עם, ריבוי עם היותר גדול!, וערך החליצה באולם במעמד קהל רב על גבי בימה, למען ישמעו כל העם ויראו!!
[בחליצה ההיא הייתי שכן להאשה האלמנה החלוצה, היא היתה אשה גלמודה בלי קרובים, והחולץ לא רצה ליתן חליצה רק עד אחר שימלאו לו תביעותיו על ירושת הנפטר, היה מחלוקה גדולה ב"ה שנמשכה כמה שנים עד שהסתדרו הענינים...., ובכן הייתי איזה 'מחותן' שמה....]
 

דרומאי

משתמש ותיק
אמלתרא אמר:
אני הייתי פעם במעמד חליצה, כשהחולץ רצה דייקא שיהיה ברוב עם, ריבוי עם היותר גדול!, וערך החליצה באולם במעמד קהל רב על גבי בימה, למען ישמעו כל העם ויראו!!
[בחליצה ההיא הייתי שכן להאשה האלמנה החלוצה, היא היתה אשה גלמודה בלי קרובים, והחולץ לא רצה ליתן חליצה רק עד אחר שימלאו לו תביעותיו על ירושת הנפטר, היה מחלוקה גדולה ב"ה שנמשכה כמה שנים עד שהסתדרו הענינים...., ובכן הייתי איזה 'מחותן' שמה....]
החולץ שעשה 'מחלוקה גדולה' כלשונך- לשיטתו שעשה ברוב עם, לא איכפת לו מצער האלמנה רק מעצמו
 

הפקדתי שומרים

משתמש ותיק
הביאו בהודעה למעלה בזה"ל -"אמנם מבואר בשו"ע שקובעים אותו ברוב עם לפרסם הדבר".
האם אותו 'חולץ' שרצה לעשות את טקס החליצה ברוב עם עבר על דבר הלכה, או שמא להיפך?
הרגש של כולם כפי שנראה כאן מהתגובות, מסרב לקבל שיעשו מצוה בפרסום גדול על חשבונה של האישה. ואילו בשו"ע (לפי מה שהוזכר כאן לא ראיתי בפנים) כ' שייעשו ברוב עם לפרסם את המצוה, בלי שום התיחסות לרגשות האישה.
האם השתנו הטבעיים בדורינו? או שמא הפתיחות והפמיניזם גורם לנו לראות במעמד הזה קלון?
אני באמת שואל.
 

דרומאי

משתמש ותיק
הפקדתי שומרים אמר:
הביאו בהודעה למעלה בזה"ל -"אמנם מבואר בשו"ע שקובעים אותו ברוב עם לפרסם הדבר".
האם עבר האיש הנ"ל על דבר הלכה, או שמא להיפך?
הרגש של כולם כפי שנראה כאן מהתגובות, מסרב לקבל שיעשו מצוה בפרסום גדול על חשבונה של האישה. ואילו בשו"ע (לפי מה שהוזכר כאן לא ראיתי בפנים) כ' שייעשו ברוב עם לפרסם את המצוה, בלי שום התיחסות לרגשות האישה.
האם השתנו הטבעיים בדורינו? או שמא הפתיחות והפמיניזם גורם לנו לראות במעמד הזה קלון?
אני באמת שואל.
זה תפקיד של הב''ד לעשות ברוב עם, ולא של החולץ.
 

דרומאי

משתמש ותיק
''קובעין אותו ברוב עם'' מי קובע אותו, החולץ? ודאי שהב''ד!
המצוה היא של החולץ, אך הפרסום איננו חלק מן המצוה אלא כדי לפרסם שאשה זו הותרה לשוק ע''י חליצה, או כדי שיהו עליה קופצין או כדי שלא יסברו שהותרה בלא כלום. וכ''ז תפקיד של הב''ד לא של החולץ.
 

הפקדתי שומרים

משתמש ותיק
דבריך נאים ומסתברים.

שו"ע אבן העזר - סימן קסט
(יג) מביאים עוד אנשים שיהיו שם בעת החליצה, ולפחות יהיו ה', שנמצא עם הדיינים הם עשרה: הגה - ולכן נוהגין עכשיו שהולכים לחלוץ מיד אחר יציאת ב"ה שחרית, דאז איכא רוב עם, והגדול שבהם אומר לחבירו (ברבים): נלך לחלוץ במקום שקבענו אתמול:
 

יעבץ

משתמש ותיק
הפקדתי שומרים אמר:
הביאו בהודעה למעלה בזה"ל -"אמנם מבואר בשו"ע שקובעים אותו ברוב עם לפרסם הדבר".
האם אותו 'חולץ' שרצה לעשות את טקס החליצה ברוב עם עבר על דבר הלכה, או שמא להיפך?
הרגש של כולם כפי שנראה כאן מהתגובות, מסרב לקבל שיעשו מצוה בפרסום גדול על חשבונה של האישה. ואילו בשו"ע (לפי מה שהוזכר כאן לא ראיתי בפנים) כ' שייעשו ברוב עם לפרסם את המצוה, בלי שום התיחסות לרגשות האישה.
האם השתנו הטבעיים בדורינו? או שמא הפתיחות והפמיניזם גורם לנו לראות במעמד הזה קלון?
אני באמת שואל.
אכן מחמת זה לא באתי לדון על מעשה החליצה עצמו (ויש מה לדון כמש"כ), אלא על פרסומו על ידי הסרטה העומדת לדורי דורות ולא ימחה שמה מישראל. שזה דבר לא נצרך כלל, ובחינם גורם צער למופיעים בו שלא בטובתם רח"ל.
 

הפקדתי שומרים

משתמש ותיק
נכון שמתי לב שאתה לא התיחסת לכך. הדברים כוונו לאנ"א. מתנצל שהכללתי ולא הבהרתי. וגם על האחרים זו לא הערה, אלא כתבתי יותר את מה שאני מרגיש שבדורינו חל תפנית בחשיבה בנוגע לכמה מצוות שחליצה אחת מהם, ואולי זה רק השערות..
 

הפקדתי שומרים

משתמש ותיק
דרומאי אמר:
הפקדתי שומרים אמר:
הביאו בהודעה למעלה בזה"ל -"אמנם מבואר בשו"ע שקובעים אותו ברוב עם לפרסם הדבר".
האם עבר האיש הנ"ל על דבר הלכה, או שמא להיפך?
הרגש של כולם כפי שנראה כאן מהתגובות, מסרב לקבל שיעשו מצוה בפרסום גדול על חשבונה של האישה. ואילו בשו"ע (לפי מה שהוזכר כאן לא ראיתי בפנים) כ' שייעשו ברוב עם לפרסם את המצוה, בלי שום התיחסות לרגשות האישה.
האם השתנו הטבעיים בדורינו? או שמא הפתיחות והפמיניזם גורם לנו לראות במעמד הזה קלון?
אני באמת שואל.
זה תפקיד של הב''ד לעשות ברוב עם, ולא של החולץ.
נכון. ולעצם הנידון האם השתנו הטבעיים?
 

עושה שלום

משתמש רגיל
פותח הנושא
הפקדתי שומרים אמר:
הביאו בהודעה למעלה בזה"ל -"אמנם מבואר בשו"ע שקובעים אותו ברוב עם לפרסם הדבר".
האם אותו 'חולץ' שרצה לעשות את טקס החליצה ברוב עם עבר על דבר הלכה, או שמא להיפך?
הרגש של כולם כפי שנראה כאן מהתגובות, מסרב לקבל שיעשו מצוה בפרסום גדול על חשבונה של האישה. ואילו בשו"ע (לפי מה שהוזכר כאן לא ראיתי בפנים) כ' שייעשו ברוב עם לפרסם את המצוה, בלי שום התיחסות לרגשות האישה.
האם השתנו הטבעיים בדורינו? או שמא הפתיחות והפמיניזם גורם לנו לראות במעמד הזה קלון?
אני באמת שואל.


ללא שום ספק כמו להרבה מצוות אחרות ישנו בלבול גדול בעולם מה שהוא בושה וחרפה כגון נושא הצניעות וכדו' אינו מתביישים בזה כלל, ומה שהוא מצווה בושה גדולה היא

אולי תסביר לי מה בושה יש כאן? איזה עוולה עשו שצריכים להתבייש בזה?
 

הפקדתי שומרים

משתמש ותיק
עושה שלום אמר:
הפקדתי שומרים אמר:
הביאו בהודעה למעלה בזה"ל -"אמנם מבואר בשו"ע שקובעים אותו ברוב עם לפרסם הדבר".
האם אותו 'חולץ' שרצה לעשות את טקס החליצה ברוב עם עבר על דבר הלכה, או שמא להיפך?
הרגש של כולם כפי שנראה כאן מהתגובות, מסרב לקבל שיעשו מצוה בפרסום גדול על חשבונה של האישה. ואילו בשו"ע (לפי מה שהוזכר כאן לא ראיתי בפנים) כ' שייעשו ברוב עם לפרסם את המצוה, בלי שום התיחסות לרגשות האישה.
האם השתנו הטבעיים בדורינו? או שמא הפתיחות והפמיניזם גורם לנו לראות במעמד הזה קלון?
אני באמת שואל.

ללא שום ספק כמו להרבה מצוות אחרות ישנו בלבול גדול בעולם מה שהוא בושה וחרפה כגון נושא הצניעות וכדו' אינו מתביישים בזה כלל, ומה שהוא מצווה בושה גדולה היא
אולי תסביר לי מה בושה יש כאן? איזה עוולה עשו שצריכים להתבייש בזה?
בשונה מהטיעון הנכון שאתה מעלה, אני בשאלתי מתייחס גם לאותם אלה בני תורה ויר"ש שנושא הצניעות קרוב ללבם, ועם זאת בענין הנ"ל על פניו נראה שהשתנה משהו בחשיבה של דורינו המתקדם...(לאחור) גם אצל חלק מאותם יראים ושלמים.
 

עושה שלום

משתמש רגיל
פותח הנושא
אחד התלמידים אמר:
זה תמונה יפה, אבל כנראה דמיונו של אחד שלא ראה חליצה מימיו.


וגם לא לפי ההלכה בכמה עניינים
א' שחליצה מעומד
ב' שצריך שלש דיינים יושבים בשורה ולא בעיגול
ג' שצריך חמישה דיינים ולא שלוש (והעומדים שם אם לזה הכוונה צריכים לישב)
ד' הדיין כותב עוד באמצע החליצה
ועוד
 

חכימא דיהודאי

משתמש ותיק
https://www.google.com/url?sa=i&source=images&cd=&cad=rja&uact=8&ved=2ahUKEwj55_G7-P3iAhXMxYUKHc9WCjwQjhx6BAgBEAM&url=https%3A%2F%2Fwww.youtube.com%2Fwatch%3Fv%3D0jF-Lpm1At4&psig=AOvVaw0LfGPt28-xNcrE562vyKoW&ust=1561322035897630
זה אמור להיות סרטון של מעמד חליצה, אין לי מושג מה בפועל רואים שם [חסום לי].
 

יהודי

משתמש ותיק
לפני שבוע וחצי (ביום ה' הקודם) היה מעמד חליצה בבד"צ של העד"ח. אבל איני יודע אם מישהו צילם.
 

מאן דהו

משתמש ותיק
חכימא דיהודאי אמר:
מJDN על מאות אברכים שבאו לחזות במעמד חליצה: https://www.jdn.co.il/breakingnews/130407/
19.10.2012...
"המעמד האחרון אשר התקיים נערך בפרהסיא ברוב עם בעיר לייקווד בבית דין של הרה"ג ר' שמאול מאיר כץ שליט"א, בהשתתפות מאות אברכים בני תורה אשר באו לחזות בכל פרטי הדינים של המצווה הנדירה."

מסכנה האישה..
 
חלק עליון תַחתִית