שמעתי שבש"ס סלאוויטא לא כתוב בקדיש הנ"ל "ויצמח"יהודי אמר:הרי האומרים כן נוהגים שזהו נוסח הקדיש.
מנהג של מי ?שניאור אמר:המנהג הוא לאומרו
פיניפיני אמר:שמעתי שבש"ס סלאוויטא לא כתוב בקדיש הנ"ל "ויצמח"יהודי אמר:הרי האומרים כן נוהגים שזהו נוסח הקדיש.
ש"ס סלאוויטא הודפס ע"י נכדי הרב הק' רבי פנחס מקאריץ והתפללו נוסח ספרד יש בזה קצת ראיה שבקדיש זה אין אומרים "ויצמח".יהודי אמר:פיניפיני אמר:שמעתי שבש"ס סלאוויטא לא כתוב בקדיש הנ"ל "ויצמח"יהודי אמר:הרי האומרים כן נוהגים שזהו נוסח הקדיש.
למה זה קשור לדיון שכתבתם כאן
זה מעט משונה כי המקום שהרמב"ם מביא בפירוש 'ויצמח פורקניה' הוא בקדיש רגיל דווקא ודווקא בקדיש הארוך לא כתב בפירוש 'ויצמח פורקניה'בר בי רב אמר:יש נוהגים בשאר קדישים לא לאומרו ובקדיש של סיום מסכת לאומרו, משום דסבירא להו שזה חלק מהנוסח של הקדיש הארוך.
ואני שמעתי כמה ת"ח שכן אומרים גם בקדיש זה, ואלו שלא אומרים (עכ"פ מי שאני מכיר) זה לא בגלל שהם יודעים על כזה מנהג אלא הם עושים כך מפני הסברא הפשוטה שכך זה צריך להיות, וגם מפני שברמב"ם לא כותב לומר ויצמח בקדיש הגדול.פיניפיני אמר:מנהג של מי ?
זהו לכאו' מנהג של מי שלא יודע, שמעתי כמ"פ ת"ח [שמתפללים נו' ספרד] שבקדיש זה אינם אומרים
לא אמרתי שצריך מנהג ואדרבה אני כתבתי שזה כנראה מנהג שהגיע בטעות עקב צירוף מנהגי האר"י לנוסח אשכנז ע"י החסידים, אבל מי ששואל אם יש כזה מנהג עניתי לו בהחלט שכן.מחשבות אמר:מה צריך מנהג אם זה מפורש ברמב"ם ומתאים לסברא
מוזר מאוד לדבר כבר על העוה"ב ואח"כ לבקש על המשיח.