לפני יותר מעשר שנים כתבתי קצת בפורומים אחרים והכרתי כמה חכמים חושבים למיניהם. הצרה הגדולה ביותר היתה אז לראות את הזלזול שלהם בגדולים, והזלזול הזה כמעט תמיד התחבר לזלזול בחכמת הקבלה. ה'חושבים' באים באיצטלא של מסוגלות לדבר על הכל ולהגיד כל מה שנכון לדעתם, ולכן הם לא מתחברים עם חכמה בה אין אפשרות לבדוק מי צודק וחכם יותר ממי, ולדעתי זו הסיבה לכך שתמיד ישפילוה לכאורה מסיבות שונות, והסיבות הן תירוץ. לצערי בחצי שנה האחרונה התחברתי לנטפרי לצורך מסוים, ובחודשים האחרונים גיליתי את הפורום הזה שהוא נקי מדעות כפרניות, ונכנסתי קצת.
ישנו איזה מאמר של הרב שך שכנראה מוריד קצת מערכה או הגדרתה של חכמת הקבלה, מאמר הסותר את הזוהר, את האר"י, את הגר"א ואת כל גדולי הדורות, ועוד שהוא חזר בו, וכמו שכתב כלפי ליא - כטועה בדבר משנה.
כשכתבו כאן שבזוהר כתוב שחכמת הקבלה היא פנימיות התורה זה בא לומר שאם הרב שך לא ידע מה זה, חכמי הזהר ידעו מה זה, וממילא הטעות שלו [ואל תאמר שלזוהר לא התכוון כי הזוהר הוא מדרשים, שהרי המדרשים מוציאים את חכמת הקבלה מתוך פסוקים]. אלא מה, שיש מי שיאמר שהזוהר לא ראיה, כי בעצם כל השאלה היא לנו, החכמים, החושבים, כמה ערך ואיזה לתת למה שכתוב בזוהר. אז רציתי שיאמר ואולי הדיון יימחק, או שלא יאמר ויסתיים בזה שיש זוהר
אני לא מבין מה העניין להתעקש על דיון המברר אם יש להציל את השיטה האבודה (למה החלטת שיש כאן איזה שיטה?) שהרב שך טעה בה?
כיוון שהפורום הזה חוסם הודעות כפרניות, מסתמא גם אם יש כאלה שישמחו לקדם אותן, הם יעשו את זה ברמיזה קלה, בקושא קלה וכדו', ולמה לתת לאשכול כזה להתחיל . חוץ מזה שנראה לי די ברור שהעיסוק בדברים והנחתם על שולחן כ"כ ציבורי הם ביזיון גדול לרב שך, בפרט אם רצה לחזור בו.
כתבתי להסביר את עצמי קצת יותר כי נראה שאתה רחוק מכאלה שהצגתי, ומצד שני ההתעקשות שלך בזה מרגישה לי כמו סתירה גדולה לכל מה שראיתי במקומות האחרים.