זה ש"לא בכל בתי כנסיות חב"ד בארץ משתמשים בגנרטור" - אינו הוכחה לגבי דעת הגה"ק מליובאוויטש זי"ע הנ"ל.יהודי אמר:בכל בתי כנסיות חב"ד בארץ משתמשים בגנרטור? לא נראה לי.
לבי במערב אמר:אף דעתו של כ"ק אדמו"ר מליובאוויטש זצוקללה"ה נבג"מ זי"ע היתה שיש להחמיר ולהשתמש בגענעראטאר בש"ק.
את הידוע לי ציינתי לעיל; לא שמעתי על בודדים שכאלה, אך "לא שמענו אינה ראי'"...מאן דהו אמר:שמעתי שבכפר חב"ד לבודדים יש גנרטור. מה הפשט?
ראה - למשל - באגרות־קדשו חכ"ד, כנסמן ב'מפתח ענינים' ערך 'שבת'.יעקב שלם אמר:אמרו לי שיש מכתב או הדרכה מהרבי על עניין זה בו הוא מביע את דעתו
לבי במערב אמר:ראה - למשל - באגרות־קדשו חכ"ד, כנסמן ב'מפתח ענינים' ערך 'שבת'.יעקב שלם אמר:אמרו לי שיש מכתב או הדרכה מהרבי על עניין זה בו הוא מביע את דעתו
מאן דהו אמר:לבי במערב אמר:אף דעתו של כ"ק אדמו"ר מליובאוויטש זצוקללה"ה נבג"מ זי"ע היתה שיש להחמיר ולהשתמש בגענעראטאר בש"ק.
שמעתי שבכפר חב"ד לבודדים יש גנרטור. מה הפשט?
נוזלים מן לבנון אמר:שמעתי מרב חבדי מוסמך שהרבי עודד ואף תמך מכספו בגנרטור של כפ"ח. אך [להשערתו] אח"כ שקהילותיהם גדלו וכן לא תמיד הגנרטורים עומדים בקריטריונים של בטיחות כידוע. לא דיבר ע"ז שאחז שזוהי גזירה שאין הציבור יכול לעמוד בה.
נוזלים מן לבנון אמר:הגרב"ש שניאורסון זצ"ל
נוזלים מן לבנון אמר:אצל הרבי
צאצאי אדמו"ר הצ"ציעקב שלם אמר:נוזלים מן לבנון אמר:הגרב"ש שניאורסון זצ"לנוזלים מן לבנון אמר:אצל הרבי
סליחה על הבורות
אבל יש קשר משפחתי ביניהם?
וואס?יעקב לב אמר:אייער זון האט מיר ליכטיק געמאכט כפר חבד.
משתדל לעשות רצון ה' אמר:וואס?יעקב לב אמר:אייער זון האט מיר ליכטיק געמאכט כפר חבד.
אין למר תיבה פרטית, עכ"פ לע"ע...נוזלים מן לבנון אמר:ולפרטים נוספים אפשר בפרטי
מואס באחרים העושים.נוזלים מן לבנון אמר:ולהעיר שבביקור ר"י טשעבין הגרב"ש שניאורסון זצ"ל אצל הרבי השתבח בפניו שבכפ"ח יש גנרטור.
וכהוספה רק אעיר שפ"א נתתי את ביתי לזוג בש"ק ובאותו הזמן לא היה לי גנרטור ומה מאד נדהמתי כשחזרתי במוצ"ש לראות שיירי נרות שעמדו לא פחות על הספריה. ושאלתי את אותו מחמיר אם ח"ו הייתה פורצת שריפה האם היה משלם את נזקיה. ואם לא א"כ באיזה היתר שם נרות שם.
וזה הבאתי כיהודה ועוד לקרא על טעם הגנרטורים הפיראטיים. שכשח"ו יהיה נזק מי יקח אחריות? וחותמים בטוב
ידידיה אמר:מואס באחרים העושים.נוזלים מן לבנון אמר:ולהעיר שבביקור ר"י טשעבין הגרב"ש שניאורסון זצ"ל אצל הרבי השתבח בפניו שבכפ"ח יש גנרטור.
וכהוספה רק אעיר שפ"א נתתי את ביתי לזוג בש"ק ובאותו הזמן לא היה לי גנרטור ומה מאד נדהמתי כשחזרתי במוצ"ש לראות שיירי נרות שעמדו לא פחות על הספריה. ושאלתי את אותו מחמיר אם ח"ו הייתה פורצת שריפה האם היה משלם את נזקיה. ואם לא א"כ באיזה היתר שם נרות שם.
וזה הבאתי כיהודה ועוד לקרא על טעם הגנרטורים הפיראטיים. שכשח"ו יהיה נזק מי יקח אחריות? וחותמים בטוב
אין שום סכנה בגנרטור. מסוכן פי אלף לנסוע בכביש וכ"ש לרחוץ בים. ולו יצוייר שיהיה איזה נזק הבעלים יקח אחריות כמו כל מזיק.
דרך אגב פעם נתתי את הדירה שלי לזוג שלא השתמש בגנרטור ומה מאד נדהמתי כשראיתי שהם הניחו בגדים לייבוש על תנור החימום. שאלתי את אותי מיקל אם ח"ו היתה פורצת שריפה האם היה משלם את נזקיה
ראשית ישר כח על הכינוי "מואס באחרים" וכו' אך מה לעשות שגם לי יש חשמל כשר.
ב') לא אני אמרתי אלא הרבה אמרו אחרי אסון מירון שהאסון הבא ה"י שיכול לבא מחוסר זהירות הוא הגנרטורים הפיראטיים. וביודעי ומכירי בכמה גנרטורים פעילים שיש בהם סכנה.
ג') הדוגמא שהבאתי מהזוג ששמו נרות היא לבטא את הנקודה שחשמל כשר חומרה נכונה היא עד מאד אך חשש מזיק זה איסור חמור ובודאי שחשש להזיק קודם לחומרת גנרטור. וכעין העובדא שמרן הגרשז"א התרעם כשראה בשבת אב סוחב לבדו ספסל ובנו הולך לצידו ולא עוזר לו כי מחמיר לא לטלטל בשבת ובודאי שזו חומרא נכונה ואמר הגרש"ז דחשש טלטול הוא איסור דרבנן ואילו כיבוד אב ואם הוא מדאורייתא ודון מינה ואוקים באתרה.
ד') מה שתמה על חסידי חב"ד שלא ראה שנזהרים בזה כ"כ היום יש לטעון כך גם להיפך שאם חומרת גנרטור מגיעה מהחזו"א הרי אותו חזו"א אמר שבא לו להקיא מלראות מגולח זקן (ראה מעשה איש ח"א עמ' קס"ד ועוד) ואעפי"כ לא נמנעו. אך התשובה האמיתית לדעתי שכיון שישנם הרבה שלוחים במקומות נידחים או בערים שאינם דתיות ששם בלתי אפשרי לעשות גנרטור נוצר מצב שפחות מקפידים על כך.
E. W אמר:אני לא מכיר כ''כ את חב''ד מבפנים, אך פלא גדול בעיני, שדבר שהרבי גילה דעתו בפירוש ודחף לזה בכל מאודו, ולא רואים אצל חסידי חב''ד עכ''פ השתדלות יתרה בעניין הזה.
אני ממש מתרגש מכך ש"הרבה אמרו" משהו על גנרטורים, אבל אני ממליץ גם לך להשתמש בשכל שלך. כאמור המציאות היא שמעולם לא קרה שום נזק מגנרטור [לפי הידוע לי], משא"כ בתאונות ורחיצה בים. התלונה היחידה שאפשר לומר על גנרטורים שאינה שקרית, היא שאין עליהם פיקוח של מדינת ישראל. לא שמעתי על הלכה שמחייבת כזה פיקוח.נוזלים מן לבנון אמר:ב') לא אני אמרתי אלא הרבה אמרו אחרי אסון מירון שהאסון הבא ה"י שיכול לבא מחוסר זהירות הוא הגנרטורים הפיראטיים. וביודעי ומכירי בכמה גנרטורים פעילים שיש בהם סכנה.
ג') הדוגמא שהבאתי מהזוג ששמו נרות היא לבטא את הנקודה שחשמל כשר חומרה נכונה היא עד מאד אך חשש מזיק זה איסור חמור ובודאי שחשש להזיק קודם לחומרת גנרטור. וכעין העובדא שמרן הגרשז"א התרעם כשראה בשבת אב סוחב לבדו ספסל ובנו הולך לצידו ולא עוזר לו כי מחמיר לא לטלטל בשבת ובודאי שזו חומרא נכונה ואמר הגרש"ז דחשש טלטול הוא איסור דרבנן ואילו כיבוד אב ואם הוא מדאורייתא ודון מינה ואוקים באתרה.
ידידיה אמר:ולדבריו שומעין.
כמדומה שהתרגום המדוייק הוא הבן שלך האיר לי /אצלי את כפר חבדnls אמר:משתדל לעשות רצון ה' אמר:וואס?יעקב לב אמר:אייער זון האט מיר ליכטיק געמאכט כפר חבד.
הבן שלך האיר את כפר חבד
הצג קובץ מצורף מענה מלך ח''ב.pdfראשון לציון אמר:באחד ממכתביו של הרבי בנושא זה השתמש בלשון 'אל תצדק הרבה', ואין לי את כל המכתב המלא כך שאיני יכול לדעת בוודאות את כוונתו בזה.
ראה באגרות־קדשו חי"ד ס"ע רד וע' רח, ובחי"ח ע' קעג. אך ראה גם בחי"ח שם ע' רחצ, ולהעיר מחי"ב ע' קצד [וכן המצורף]. הצג קובץ מצורף מנחם משיב נפשי ח''ב.pdfראשון לציון אמר:ופעם כתב הרבי בפירוש שהוא אינו מתערב בסוגיית החשמל בארץ והוא סומך על רבני ארץ הקודש שידונו בזה.