שיחה מהרב יצחק שלמה זילברמן בענין משיח בן יוסף

במה לדיון בנושאים אקטואליים העולים על שולחן מלכים, במבט תורני
כללי הפורום
פורום אקטואליה נועד לתת מענה לנושאים העולים בפורום מעת לעת, ואינם נושאים תורניים מובהקים
מעתה אין לפתוח אשכולות בנושאי חינוך, גיור, ושאר נושאים מעין אלו, אלא כאן
הפורום פועל כרגע במתכונת הרצה, וכדאיות קיומו נבחנת. נא לשמור על רמתו הגבוהה של הפורום.

אסור בתכלית האיסור לפתוח אשכולות או לכתוב הודעות שיש בהם כדי לבוא לזלזול בגדולי תורה או בציבורים שונים
אשכולות שכאלו יימחקו, והפותח או המגיב יורחק מהפורום

פותח הנושא
נחפשה דרכינו
משתמש ותיק
הודעות: 363
הצטרף: 19 פברואר 2019, 00:18
נתן תודה: 29 פעמים
קיבל תודה: 49 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

שיחה מהרב יצחק שלמה זילברמן בענין משיח בן יוסף

שליחה על ידי נחפשה דרכינו » 16 יוני 2019, 08:51

מישהו שלח לי. דברים מאוד מעניינים
תמליל הגרי''ש זילברמן.rtf
ם
אין לך את ההרשאות המתאימות על מנת לצפות בקבצים המצורפים להודעה זאת.


יעקב שלם
משתמש ותיק
הודעות: 440
הצטרף: 10 אפריל 2018, 11:52
נתן תודה: 149 פעמים
קיבל תודה: 117 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: מחובר

Re: שיחה מהרב יצחק שלמה זילברמן בענין משיח בן יוסף

שליחה על ידי יעקב שלם » 16 יוני 2019, 09:41

נחפשה דרכינו כתב:
16 יוני 2019, 08:51
מישהו שלח לי. דברים מאוד מעניינים
באופן כללי
יש לי ידיד ממשפחת הרב זילברמן
זמו רב שאני מפציר בו האם יש  בכתובים מדבריו של הרב
והוא אמר לי שיש הרבה חומר פנימי..
אחרי קריאת הדברים אני מבין למה זה פנימי

אני אשמח מאוד אם  תוכל להעלות עוד מדבריו

עכשיו אתייחס לגוף המאמר
הרב בעצמו אומר בתוך הדברים שהכל שפיט והכל צריך להבין ממילא ודאי גם דבריו צריכים להיבחן בעיני שכל 
ולא לדון מה הוא חשב אלא האם זה נכון

הסגנון לדעתי קצת חזק מידי לאזני הליטאי הרגיל
מ"מ צריך לדון בדברים מצד עצמם

בעצם כל הנושא הנה סובב סביב ספר קול התור שיצאו לו כל מיני מלעיזים על מידת מהימנותו
ובקהילת הרב זילברמן כן למדו אותו כספר מקורי

יש לרב זילברמן תלמיד בשם ר' אריה שפירא  (חתן הגרז"נ)
(גאון בקי עניו מוסר ועדים ברמח"ל וקבלה)

הוא כתב ספר מגדיל ישועות
שכל עניינו להוכיח שה"תכנים" של ספר קול התור הם נכונים מצד עצמם ע"פ הגר"א ורמח"ל
ע"פ מאות מקורות מספריהם
ובכך לא להיזקק לספר קול התור וכן ללמוד את הנהגת ה' בעולם
ולא להתעלם מכל התהליך שקורה לעינינו
 


פותח הנושא
נחפשה דרכינו
משתמש ותיק
הודעות: 363
הצטרף: 19 פברואר 2019, 00:18
נתן תודה: 29 פעמים
קיבל תודה: 49 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: שיחה מהרב יצחק שלמה זילברמן בענין משיח בן יוסף

שליחה על ידי נחפשה דרכינו » 16 יוני 2019, 09:47

אין לי עוד כתובים ממנו, מעבר לזה.
יפה כתבת, ובאמת דוקא משום שאצלם זה פנימי, הוא סיבה לפרסם את הדברים בשער בת רבים, כדי שהציבור ידע במה מדובר


בן של רב
משתמש ותיק
הודעות: 1289
הצטרף: 06 דצמבר 2018, 01:56
נתן תודה: 543 פעמים
קיבל תודה: 273 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: שיחה מהרב יצחק שלמה זילברמן בענין משיח בן יוסף

שליחה על ידי בן של רב » 26 יוני 2019, 21:39

נחפשה דרכינו כתב:
16 יוני 2019, 09:47
אין לי עוד כתובים ממנו, מעבר לזה.
יפה כתבת, ובאמת דוקא משום שאצלם זה פנימי, הוא סיבה לפרסם את הדברים בשער בת רבים, כדי שהציבור ידע במה מדובר
כל גדולי ישראל שהכרתי - אמרו דברי אמת חריפים שהציבור הכללי לא מסוגל לעכל. 
לכן כל דבר צריך לומר למי שראוי ורק אליו. 
 


מחשבות
משתמש ותיק
הודעות: 339
הצטרף: 19 מאי 2019, 15:44
נתן תודה: 45 פעמים
קיבל תודה: 80 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: שיחה מהרב יצחק שלמה זילברמן בענין משיח בן יוסף

שליחה על ידי מחשבות » 27 יוני 2019, 16:39

יש הרבה דברים שיש לדון בהם
והרבה דברים שהם סתירה בסיסית מבחינה לוגית
לדוגמא לזלזל בכל גדולי ישראל, כי העיקר זה השכל מחד
אך להביא ראיה מהגרשז"א מזה שלא ראה צדיק כרב קוק מאידך.
לדבר בשם השכל וההיגיון מחד
ולבנות הכל על ענין משיח בן יוסף מאידך,
(וכמובן, בפרשנות קול התור ובנופך משלו).
להביא את חסרונות עקבתא דמשיחא וטומאתה מחד
ולהאמין שהמדינה שבאותה מערכת קדושה עד שהדגל קדוש.
והעיקר הוא מדבר בשם השכל בצורה רגשית מוחלטת
אין שום טיעון הגיוני כמעט בכל טענותיו.
אין לי בעיה עם מי שמדבר בשם הרגש
אך שלא יצעק שעושה זאת בשם השכל.
אבל לי ברור שהשאלה אם המדינה רע או טוב
טמא או קדוש, מסטרא אחרא או רגלי משיח
היא בעניינים שבחוט השערה
השואה והחורבן, המדינה וחטאיה
התורה שפורחת ולהבדיל ההתבוללות והערב רב
כולם גילוי אור משיח והשלמת כסא ה'
אך תפקדנו להילחם בחטא וברע ולמסור נפש בזה
אף שבאמת אין רע, והכל מוביל לטוב המושלם
והרשעים הגמורים פועלים לקרב את הגאולה בע"כ
לא פחות ממה שנעשה ע"י הצדיקים הגמורים,
(וזה הפשט בתנחומא שאיני יודע אם ה' בוחר
במעשי הצדיקים או במעשי הרשעים)
אך רק לעתיד לבוא נאמר על הכל הטוב והמטיב
כיום על הרע אומרים דיין האמת.


איש ווילנא
משתמש ותיק
הודעות: 416
הצטרף: 18 יוני 2019, 20:04
נתן תודה: 102 פעמים
קיבל תודה: 87 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: שיחה מהרב יצחק שלמה זילברמן בענין משיח בן יוסף

שליחה על ידי איש ווילנא » 28 יוני 2019, 00:01

שמועה שמעתי שמהמשפט שהדגל הוא קדוש ונורא וכן כל כיוצא בזה 
חזר בו ולא אמר עוד כאלה משפטים בהמשך חייו 
האם זה נכון 


יעקב שלם
משתמש ותיק
הודעות: 440
הצטרף: 10 אפריל 2018, 11:52
נתן תודה: 149 פעמים
קיבל תודה: 117 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: מחובר

Re: שיחה מהרב יצחק שלמה זילברמן בענין משיח בן יוסף

שליחה על ידי יעקב שלם » 28 יוני 2019, 00:14

איש ווילנא כתב:
28 יוני 2019, 00:01
שמועה שמעתי שמהמשפט שהדגל הוא קדוש ונורא וכן כל כיוצא בזה 
חזר בו ולא אמר עוד כאלה משפטים בהמשך חייו 
האם זה נכון 

התפרסמה בפורום שיחה שהוא מסר 

דיברתי עם בן משפחתו 

הוא הגיב בהסתייגות 
בשיחה שם כתוב לומר הלל והרב זילברמן לא אמר הלל ולא עשה עניין מהדגל
כך שצריך להבין למי ובהקשר למה נאמרה השיחה

בכל אופן לפי דבריו צדקו דבריך

וכללית לנושא של המדינה שם
לפי מה שביררתי
יש חלוקה ברורה בין המדינה וחזרת חלק גדול מעמ"י לא"י ושגשוגה
לבין ראשי והנהגת המדינה שהם ערב רב

וזה ההבדל המאוד  משמעותי בין גישת הרב זילברמן לגישת המזרחי


איש ווילנא
משתמש ותיק
הודעות: 416
הצטרף: 18 יוני 2019, 20:04
נתן תודה: 102 פעמים
קיבל תודה: 87 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: שיחה מהרב יצחק שלמה זילברמן בענין משיח בן יוסף

שליחה על ידי איש ווילנא » 28 יוני 2019, 00:20

יעקב שלם כתב:
28 יוני 2019, 00:14
איש ווילנא כתב:
28 יוני 2019, 00:01
שמועה שמעתי שמהמשפט שהדגל הוא קדוש ונורא וכן כל כיוצא בזה 
חזר בו ולא אמר עוד כאלה משפטים בהמשך חייו 
האם זה נכון 

התפרסמה בפורום שיחה שהוא מסר 

דיברתי עם בן משפחתו 

הוא הגיב בהסתייגות 
בשיחה שם כתוב לומר הלל והרב זילברמן לא אמר הלל ולא עשה עניין מהדגל
כך שצריך להבין למי ובהקשר למה נאמרה השיחה

בכל אופן לפי דבריו צדקו דבריך

וכללית לנושא של המדינה שם
לפי מה שביררתי
יש חלוקה ברורה בין המדינה וחזרת חלק גדול מעמ"י לא"י ושגשוגה
לבין ראשי והנהגת המדינה שהם ערב רב

וזה ההבדל המאוד  משמעותי בין גישת הרב זילברמן לגישת המזרחי
דווקא הלל הוא אומר בשיחה שם שלא אומרים [אם כי אומר להדליק נרות בבית. לא הבנתי כ"כ] 

החילוק בין המדינה וראשי המדינה הוא חשוב וכך סוף סוף אנו נבדלים מהמומרים 

בכל זאת בשיחה הנ"ל נודף ריח אחר 

גם יש שם סגנון צורם על גדולי ישראל וגם כשדנים לפני חכמים דנים בדרך כבוד [בלי להכנס לגוף הטיעונים] 

אולי היו לו תקופות שונות 

שמעתי שבצעירותו היה בדרך שונה לגמרי ולא שייך עצמו להגר"א ורמח"ל כי אם לבתי מדרש אחרים
וכנראה שחיפש את דרכו בעבודת ד' הרבה האם זה נכון 

ואני מבקש מחילה שאני מדבר על אדם גדול כמוהו באופן חקרני שכזה אבל דעו כי אני רוחש אליו כבוד גדול אבל בכל זאת אחפוץ להכיר את דרכו בשלימות גם אם יש צדדים פחות נוחים למי שלא רגיל בכגון דא 


 


מאן דהו
משתמש ותיק
הודעות: 2358
הצטרף: 28 פברואר 2019, 21:53
נתן תודה: 1452 פעמים
קיבל תודה: 312 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: שיחה מהרב יצחק שלמה זילברמן בענין משיח בן יוסף

שליחה על ידי מאן דהו » 28 יוני 2019, 00:32

יעקב שלם כתב:
28 יוני 2019, 00:14
איש ווילנא כתב:
28 יוני 2019, 00:01
שמועה שמעתי שמהמשפט שהדגל הוא קדוש ונורא וכן כל כיוצא בזה 
חזר בו ולא אמר עוד כאלה משפטים בהמשך חייו 
האם זה נכון 

התפרסמה בפורום שיחה שהוא מסר 

דיברתי עם בן משפחתו 

הוא הגיב בהסתייגות 
בשיחה שם כתוב לומר הלל
והרב זילברמן לא אמר הלל ולא עשה עניין מהדגל
כך שצריך להבין למי ובהקשר למה נאמרה השיחה

בכל אופן לפי דבריו צדקו דבריך

וכללית לנושא של המדינה שם
לפי מה שביררתי
יש חלוקה ברורה בין המדינה וחזרת חלק גדול מעמ"י לא"י ושגשוגה
לבין ראשי והנהגת המדינה שהם ערב רב

וזה ההבדל המאוד  משמעותי בין גישת הרב זילברמן לגישת המזרחי

שאלה: אז למה אנחנו לא אומרים הלל [בה' באייר]?
תשובה: יש לנו בעיה... זה לא הנושא, אתה תדליק נרות. הלל, לא הלל, זה נסתדר. על הסקאדים של עיראק גם היו צריכים להגיד הלל הגדול... אתה יודע שהצורר כל היהודים הביא כבר נשק לא קונבנציונלי לשדה התעופה בבגדד, וברגע האחרון הקב"ה עשה "סטופ", אילו היה נופל אחד לתוך צינור המים בתל אביב – היה מרעיל שלוש מאות אלף אנשים במכה אחת, והכל היה אבוד פה, וזה היה כבר עשר דקות לפני, הקב"ה אמר: סטופ! על זה צריך להגיד הלל? שאנחנו יושבים פה, ואתם הדבקים בה' אלוקיכם חיים כולכם היום, עם ישראל עמד על סף אבדון, מאז שאני נמצא פה [בארץ ישראל] כבר כמה פעמים. בתש"ב, הכל היה גמור, גנרל רומל עמד פה שלושה ימים... [מפרט את כל הניסים שהיו במלחמות במהלך השנים] אני שואל, מרמים אותנו או לא? הקב"ה יזם פה מהלך לקראת בן דוד כתיאור הגר"א, או זה הכל איזה מין מלכודת לשים אותנו בתוך הפח? איזה ניסים היו פה... אז מפתים אותנו עם נוסחאות שלא עומדות בשום מבחן תורני ושום מבחן הגיוני, רק כדי לקיים שרבותינו יש להם עיני בדולח! אז לא היה להם עיני בדולח, מה אני יכול לעשות. אמרו שזה לא אתחלתא דגאולה, וזה כן אתחלתא דגאולה... "התקופה הגדולה" של מנחם כשר, תקרא את הספר הזה והוא מביא לך מאתיים רבנים שביום קום המדינה חתמו שזה ראשית צמיחת גאולתנו... קראתי ביתד [נאמן] לפני שבועיים משפט כזה, שנשיא סין, ששולט על מיליארד מאתיים מליון אנשים, הממלכה הכי גדולה בעולם, בא בליווי של 150 נכבדים להתחנן לממשלת ישראל שיואילו לתקן את המטוסים שלהם, אז אמר אדון קלינטון לברק, אני צריך אותך דחוף, הוא נכנס בכעס לחדר ואמר: איך אתה עושה הסכם עם סין ולא מבקש רשות, הרי אתה יודע שאני לא אוהב את זה, מה אמר לו אדון ראש הממשלה? כשאתה מכרת מטוסים לסעודיה, אני אמרתי לך שזה נגד רצוננו, אתה עשית מה שאתה הבנת ולא מה שאני רציתי, אז עכשיו אני עושה מה שאני מבין. מה זה, שהעם הכי קטן בעולם עומד, ונשיא סין מתחנן. ואתם המעט מכל העמים, והעם הקטן הזה אומר לנשיא של הממלכה האדירה בעולם, אתה לא שאלת אותי!... מיום שלמה המלך היה דבר כזה? שעם ישראל עומד מול כל העולם, העם הכי קטן בעולם, ואומר, אנחנו החלטנו וזהו זה... אתמול זרקו אותנו לכבשנים, היום העם הזה עומד בציון ואומר: אנחנו נתקן את המטוסים של סין, אפילו אם קלינטון לא ניחא ליה בזה, מדוע? מפני שאתה לא שאלת אותנו! צריך להגיד שהחיינו על דבר כזה! לא משנה אם אדון ברק הוא בעד אידישקייט או נגד אידישקייט. שיש לעם ישראל כוח כזה, אתמול היה בשפל המדרגה, היטלר אמר שאני יזרוק את כולכם לכבשן האש, ואם יישאר מישהו אני ידע איך לטפל בו, מה הקב"ה עשה?...
אני יודע דבר אחד, שר' שלמה זלמן [אויערבאך] אמר, אני הכרתי הרבה צדיקים, אבל צדיק כמו הרב קוק, איש קדוש כמו הרב קוק, לא הכרתי... אני מאוד מאוד מתפלא שכל התהליך הזה לא יהיה תהליך אלוקי. הם מאוד מתפלאים שבשם רבותינו אומרים לא להתייחס לזה בצורה חיובית, אנשים מחליקים, אבל זה יום אחד יתפוצץ בגדול, החוסר אמון יתפוצץ בגדול. שהוליכו אותנו שולל, בדברים הכי מרכזיים... זה גורם כאב גדול, שרואים כבר אחרי כל הצרות הנוראות, שהקב"ה מאיר פנים לישראל, אז אומרים לא, זה עוד נסיון, ועוד חורבן, ועוד ענינים, איך אמר הרב שך ביד אליהו? זה עוד שואה. חס ושלום... אז מה אומרים כל החילונים, הם מתבלבלים, כבר אי אפשר לסמוך על אף אחד... אין אמת בעולם, אין אמת, והאמת הוא שיש אמת בעולם, והכל ברור שריר וקיים, שהולכים קדימה, עם הבעיות של האמת תהא נעדרת... אז זה מה שהגר"א אומר, שזה הולך כל הזמן קדימה - רברס, קדימה - רברס. כמה גדול יהיה הקדימה, אם הרברס הוא כל כך גדול. אתה יכול כבר לקנות יין רק על חשבון הקדימה. הרי הקב"ה נשבע לאברהם אבינו וכרת ברית עם אברהם, והתחיל בגדול על מגש של כסף לתת לנו, אז עכשיו ייקח הכל בחזרה?... הרי אין לקב"ה מישהו אחר, רק את עם ישראל, אז אם הוא נראה כמו שהוא נראה, אז זה עם ישראל, אין עם ישראל אחר, והקב"ה לא מהתל בבניו... אחרי כל הצרות, ואחרי כל השואה, האיר פנים, ואמר קחו את ארץ ישראל, ותבנו מדינה, ותגידו לקלינטון: אנחנו לא שואלים אותך! אז כל זה כדי להתל בנו ולזרוק אותנו אחר כך עוד פעם למינסק ולורשה? מי שמבין ככה, אז צריך להגיד לו את הכיוון. אני לא יכול להגיד ואהבת את ה' אלוקיך בכל לבבך, אם הוא אח"כ יחזיר אותנו למינסק... הרי הקב"ה קיים בהיסטוריה. מי שחושב שהקב"ה עזב את הארץ, שיוריד את הכיפה. אני לא מוריד את הכיפה, הקב"ה לא עזב את הארץ. הוא עשה ה' אייר, הוא רוצה שנגיד הלל, או עם ברכה או בלי ברכה, אני לא יודע. זה עיוות פנימי מאוד מאוד עמוק, כאילו הקב"ה לא נאמן לעם ישראל. כתוב מאהבת ה' אתכם ומשמרו את השבועה הוציא ה' אתכם ביד חזקה, וידעת כי ה' אלוקיך הוא האלוקים הקל הנאמן שומר הברית והחסד. אז אתה אומר: לא. זה בדבר הכי עמוק... זה הדבר המרכזי. אז באים בשם כל הקדוש לנו – לכבות את האור הכי גדול... אבל הקב"ה השאיר מקום להבין את האמת. אני אומר לכם, שמגיל צעיר אני ידעתי, שלאמת צריך לחתור לבד. שהדברים לא חלקים. ידעתי את הגר"א הזה בדף כ"ז מילדותי... אני מוכרח להגיד, בעניי הבנתי את זה מילדותי... כל חייל שנלחם ובוטח בקב"ה, זה לא כוחי ועוצם ידי. הוא בעל בטחון יותר גדול ממי שלא הולך לצבא! אז אומרים: לא. כוחי ועצם ידי. נכון, אפיקורסים זה כוחי ועוצם ידי... ואלה שהולכים [לצבא] באמת לשם שמים, זה הבטחון הכי גדול, שהולכים ומוסרים נפשם על הצלת עם ישראל...


נבשר
משתמש ותיק
הודעות: 831
הצטרף: 28 אוגוסט 2018, 00:55
נתן תודה: 137 פעמים
קיבל תודה: 176 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: מחובר

Re: שיחה מהרב יצחק שלמה זילברמן בענין משיח בן יוסף

שליחה על ידי נבשר » 28 יוני 2019, 02:18

בהקשר לשיחה שציטט @מאן דהו  כמדומה שרבותינו מלבד הרבי מסאטמר ראו בהקמת המדינה הארת פנים של הקב"ה אחרי כל כך הרבה שנות גלות ובפרט אחרי השואה, אבל כאן בדיוק נמצא האליה וקוץ בה שהגיעו לארץ אבותינו אבל מצב הדת לא שפיר, העבירו משפחות על דתם, אבל יש כבוד לעם ישראל שאינו שיה נידח, א"כ אין לנו ידיעה איך לתרגם את שראו עינינו למעשה, רק להגביר את כח הדת ולהוסיף בתורה, מה למעשה לא יודעים? וכמדומה שהרב קוק וכן הרב זילברמן לקחו את הענין עוד שלב קדימה, הקמת סנהדרין הוצאת הערבים מהיכלו של מלך וכדו', אבל בתך כל ההרגשות המרוממות האלו שהנה הולך ונבנה בית ה', וקיום מצוות התלויוית בארץ וחזון הנביאים וכו', עדיין יש חילולי שבת בכל הארץ, שנאת עמי ארצות לתורה, ואף בתוך היראים כוחם נחלש הלא דבר הוא. זה אומר לפי דעתי ברבותינו שאנחנו עדיין בסמיות עיניים, ואין לנו אלא להתחזק בתפילה ואמונה, וחיזוק הדת שלנו ובתוכינו ואף בעם ישראל, "ושכנתי בתוכם". 


בנציון
משתמש ותיק
הודעות: 671
הצטרף: 15 מרץ 2018, 23:56
נתן תודה: 300 פעמים
קיבל תודה: 283 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: שיחה מהרב יצחק שלמה זילברמן בענין משיח בן יוסף

שליחה על ידי בנציון » 28 יוני 2019, 11:16

איש ווילנא כתב:
28 יוני 2019, 00:20
יעקב שלם כתב:
28 יוני 2019, 00:14
איש ווילנא כתב:
28 יוני 2019, 00:01
שמועה שמעתי שמהמשפט שהדגל הוא קדוש ונורא וכן כל כיוצא בזה 
חזר בו ולא אמר עוד כאלה משפטים בהמשך חייו 
האם זה נכון 

התפרסמה בפורום שיחה שהוא מסר 

דיברתי עם בן משפחתו 

הוא הגיב בהסתייגות 
בשיחה שם כתוב לומר הלל והרב זילברמן לא אמר הלל ולא עשה עניין מהדגל
כך שצריך להבין למי ובהקשר למה נאמרה השיחה

בכל אופן לפי דבריו צדקו דבריך

וכללית לנושא של המדינה שם
לפי מה שביררתי
יש חלוקה ברורה בין המדינה וחזרת חלק גדול מעמ"י לא"י ושגשוגה
לבין ראשי והנהגת המדינה שהם ערב רב

וזה ההבדל המאוד  משמעותי בין גישת הרב זילברמן לגישת המזרחי
דווקא הלל הוא אומר בשיחה שם שלא אומרים [אם כי אומר להדליק נרות בבית. לא הבנתי כ"כ] 

החילוק בין המדינה וראשי המדינה הוא חשוב וכך סוף סוף אנו נבדלים מהמומרים 

בכל זאת בשיחה הנ"ל נודף ריח אחר 

גם יש שם סגנון צורם על גדולי ישראל וגם כשדנים לפני חכמים דנים בדרך כבוד [בלי להכנס לגוף הטיעונים] 

אולי היו לו תקופות שונות 

שמעתי שבצעירותו היה בדרך שונה לגמרי ולא שייך עצמו להגר"א ורמח"ל כי אם לבתי מדרש אחרים
וכנראה שחיפש את דרכו בעבודת ד' הרבה האם זה נכון 

ואני מבקש מחילה שאני מדבר על אדם גדול כמוהו באופן חקרני שכזה אבל דעו כי אני רוחש אליו כבוד גדול אבל בכל זאת אחפוץ להכיר את דרכו בשלימות גם אם יש צדדים פחות נוחים למי שלא רגיל בכגון דא 




צריך להכיר את סגנון הדיבור כדי להבין את המשמעות של מה שהוא אמר בחוג מצומצם שמבין, ובהקשר למה הוא אמר את זה ואסתפק בזאת. [אני מגיב רק לך בנושא, כי ניכר שאתה רוצה לדעת האמת ולא להשמיץ].
בקשר למה שכתבת שהוא חיפש את דרכו, הוא לא חיפש את דרכו אלא הוא חיפש מה הדרך הנכונה, הוא בעצמו היה מסודר והיה יכול להמשיך במסלול הרגיל שהוא היה מהמצטיינים בו, והיה יכול לקבל הרבה כבוד, אבל הוא רצה לדעת מה היא הדרך הכי אמיתית, והוא שפך על זה דמעות כמים בכותל המערבי זמן רב. כמו"כ היה לו די ברור כבר מצעירותו הדרך, אבל בכל זאת הוא תמיד בדק וחתר לדעת איזה דרך הכי נכונה לרצון ה'.

שלח תגובה הנושא הקודםהנושא הבא
  • נושאים דומים
    תגובות
    צפיות
    הודעה אחרונה

מי מחובר

משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים | 0 אורחים