נאומו המדהים של שר החוץ של בחריין.

במה לדיון בנושאים אקטואליים העולים על שולחן מלכים, במבט תורני
כללי הפורום
פורום אקטואליה נועד לתת מענה לנושאים העולים בפורום מעת לעת, ואינם נושאים תורניים מובהקים
מעתה אין לפתוח אשכולות בנושאי חינוך, גיור, ושאר נושאים מעין אלו, אלא כאן
הפורום פועל כרגע במתכונת הרצה, וכדאיות קיומו נבחנת. נא לשמור על רמתו הגבוהה של הפורום.

אסור בתכלית האיסור לפתוח אשכולות או לכתוב הודעות שיש בהם כדי לבוא לזלזול בגדולי תורה או בציבורים שונים
אשכולות שכאלו יימחקו, והפותח או המגיב יורחק מהפורום

פותח הנושא
בן של רב
משתמש ותיק
הודעות: 1314
הצטרף: 06 דצמבר 2018, 01:56
נתן תודה: 555 פעמים
קיבל תודה: 275 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

נאומו המדהים של שר החוץ של בחריין.

שליחה על ידי בן של רב » 28 יוני 2019, 02:10

היום פורסם נאום מפתיע ומדהים של שר החוץ של מדינת בחריין במהלך הועידה הכלכלית של טראמפ במסגרת 'עסקת המאה'.
נאום מאוד חיובי ופרו ישראלי שנובע כמובן מהצורך הדחוף של כל הסונים בעזרתה הסדירה של אמריקה וישראל בגלוי ובעיקר בסתר מול הפאניקה שלהם מאיראן והשיעים... 

ראשית: מי יכול להעלות את תמליל הנאום? 

ושנית: הנה המנהג להתעלם מכל מה שמסביב ולחשוב שזה לא 'תוירהדיק' לדבר מזה - (אא"כ זה ממש פחד מורגש בחוש שאז נזכרים להתחזק...)
הוא לא מה שיהודי אמיתי כמו למשל דוד המלך היה עושה. 
כי הגמ' אומרת שדוד הסתכל במעי אמו וכו' ובמפלתן של רשעים ואמר שירה. כי על כל מה שקורה מסביב יש להכיר טובה למי שעושה זאת.
 
[ואפילו מה שלכאורה לא קשור אלינו כבר הביא הגר"י לוינשטיין זצ"ל את הגמ' שלומדת מהפסוק "אמרתי אך תראי אותי תקחי מוסר" שאין פורענות באה לעולם אלא בשביל ישראל. 
ועל אחת כמה וכמה שיש להודות ולשבח ולפאר ולרומם את מי שעושה תמיד טובות גדולות לעמו ונחלתו בכך שהגויים שבמשך שנים רצו מאוד לשחטנו פתאום הם כ"כ נעבאכים וצריכים ל>כוחנו ועוצם ידינו/שכלנו< שבדיוק עליהם אמרה תורה שם "וזכרת את ה' אלוקיך כי >הוא< הנותן לך כח (ועוצם יד ועוצם שכל) לעשות חיל". 

בקיצור:
בעזרתו ובהכוונתו ית' - העולם הולך בשנים האחרונות למקום >שבכללות< יהיה טוב יותר לבניו של מקום.
(ומצבו של כל >פרט< לעצמו זה ענין בפנ"ע).
כי בעולם של מחר שהעיקר הקובע הוא הקידמה, וכל הכח והכסף תלוי רק באינטליגנציה - ממילא הערבים (הטפשים המפורסמים) הולכים ונסוגים אחור ומיום ליום הם יותר ויותר יזדקקו לנו. וכנודע. 

והנאום הלזה הוא בעצם פריצת דרך נוספת בכל המושג "כבודם של ישראל" שהנה כבר מותר למדינות ערביות נוספות להכיר בפומבי בנו. 

נ. ב. ההתעלמות הקלאסית היא ההיפך מהודאה. 
וההודאה היא המתכון לנשיאת חן בעיני ה' ולקבל עוד. 
ואם חזקיהו היה אומר שירה היה נעשה משיח. 
והמרגיש בטובה ומודה מקרב הלב - הוא גם משתדל יותר לעשות נחת רוח למיטיבו שבשמים. 


יהודי
משתמש ותיק
הודעות: 2333
הצטרף: 06 מרץ 2016, 13:14
נתן תודה: 365 פעמים
קיבל תודה: 427 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: נאומו המדהים של שר החוץ של בחריין.

שליחה על ידי יהודי » 28 יוני 2019, 02:14

ד' יעזור לכם.


פותח הנושא
בן של רב
משתמש ותיק
הודעות: 1314
הצטרף: 06 דצמבר 2018, 01:56
נתן תודה: 555 פעמים
קיבל תודה: 275 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: נאומו המדהים של שר החוץ של בחריין.

שליחה על ידי בן של רב » 28 יוני 2019, 02:22

יהודי כתב:
28 יוני 2019, 02:14
ד' יעזור לכם.
עזר עוזר ויעזור.
גם מי שרחוק מהענינים ולא יודע על כל הניסים המדהימים לאורך כל הדרך כבר 70 שנה
(והם קרו וקורים כל הזמן למרות שאנו לא מספיק מודים לו ולא כולנו נאמנים לו ועם הכל הוא מבליג ומטיב עוד ועוד). 

אבל גם הצו"ל הלזה צריך לדעת את המינימום ולהודות בדוחק...
(כמובן עם נערווין שמא בזה הוא כביכול מכחיש שואה רוחנית של ילדי טהרן/תימן/רצח דהאן וכדו')

מודים אנחנו לך על שהגענו היום למצב של >זאב< בין שבעים כבשים... 
​​​​​​(נכון שהם בכלל לא שפסא​​​​​​לאך...
אבל הם מפוחדים ומוחלשים ומטופשים כמו בהמה דקה למרות שבשר חמורים בשרם...)

בברכת זאב יטרף בבוקר יאכל עד ולערב יחלק שלל. וזכרת כי הוא הנותן לך כח. 
​​​​​​


שאר לעמו
משתמש ותיק
הודעות: 1639
הצטרף: 05 נובמבר 2017, 08:55
נתן תודה: 246 פעמים
קיבל תודה: 479 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: נאומו המדהים של שר החוץ של בחריין.

שליחה על ידי שאר לעמו » 28 יוני 2019, 02:39

משהו מעורבב שם מקדושת ציון.. כנראה זה לא בית המדרש שעליו חונכת בצעירותך, אבל קורה..
אז חזור ותיצמד לרבותיך ובקשם לאלפך בינה.

להודות לה' צריך על כל דבר.
שלב מלכים ושרים ביד ה' זה גם ברור.
שאין לנו עם המדינה הזו כלום זה גם ברור.
הערבים לא טפשים כמו שאתה חושב.


חגי פאהן
משתמש ותיק
הודעות: 299
הצטרף: 12 פברואר 2017, 08:00
נתן תודה: 105 פעמים
קיבל תודה: 108 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: נאומו המדהים של שר החוץ של בחריין.

שליחה על ידי חגי פאהן » 28 יוני 2019, 10:29

שאר לעמו כתב:
28 יוני 2019, 02:39
הערבים לא טפשים כמו שאתה חושב.

הרבה יותר מזה.


שאר לעמו
משתמש ותיק
הודעות: 1639
הצטרף: 05 נובמבר 2017, 08:55
נתן תודה: 246 פעמים
קיבל תודה: 479 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: נאומו המדהים של שר החוץ של בחריין.

שליחה על ידי שאר לעמו » 28 יוני 2019, 11:42

לכן ה'אלמג'סט' של הרמב"ם הוא ערבי..
הערבים הצטיינו בשבע חכמות.


יהודי
משתמש ותיק
הודעות: 2333
הצטרף: 06 מרץ 2016, 13:14
נתן תודה: 365 פעמים
קיבל תודה: 427 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: נאומו המדהים של שר החוץ של בחריין.

שליחה על ידי יהודי » 28 יוני 2019, 12:00

הערבים הם בעלי המתמטיקה בעיקרה בעבר, והיו מאוד משכילים בעבר.
היום חלקם הגדול נבער מדעת, ויש הטוענים שמחמת השתלטות דת האיסלאם על כל מדינות ערב, וכיפוף הראשים כלפי מורי הדרך באיסלאם (כדי שלא ימרדו) ואי נתינת גושפנקא מהאיסלאם להתעסק בשאר חכמות הפכו לנבערים בהדרגה.


יהודה1
משתמש ותיק
הודעות: 1266
הצטרף: 30 אוגוסט 2018, 18:27
נתן תודה: 364 פעמים
קיבל תודה: 238 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: נאומו המדהים של שר החוץ של בחריין.

שליחה על ידי יהודה1 » 28 יוני 2019, 13:13

שאר לעמו כתב:
28 יוני 2019, 11:42
לכן ה'אלמג'סט' של הרמב"ם הוא ערבי..
הערבים הצטיינו בשבע חכמות.
האלמג'סט אינו יווני במקור?
הערבי הוא אלבתני
 


יהודה1
משתמש ותיק
הודעות: 1266
הצטרף: 30 אוגוסט 2018, 18:27
נתן תודה: 364 פעמים
קיבל תודה: 238 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: נאומו המדהים של שר החוץ של בחריין.

שליחה על ידי יהודה1 » 28 יוני 2019, 13:16

בכל אופן שמעתי בשם הגרי"ש כהנמן (ואולי מישהו אחר, איני זוכר) שאמר שאם נודע לי דבר מסויים זה אומר שמהשמים רצו שאדע ממנו. זו הסיבה להתעוררות מכל דבר שקורה אמנם זה לא אומר שיש מצווה לקראו עיתונים כדי לדעת, אם אתה צריך לדעת תדע גם בלי זה.
ברור שצריך להודות להקב"ה על ניסיך שבכל יום. ויש מצווה לראות ניסים תמיד. אבל צריך להבדיל את זה מהרצון להוכיח "שהגויים מרשים לנו לבנות מדינה וזו תחילת הגאולה". רעיון שהופרך על ידי גדולי הדורות הקודמים. ומי שלא יודע מה הפירכות מומלץ לעיין בספר מכתבים ומאמרים של הרב שך (לא צריך להגיע לסאטמר...)
 


שאר לעמו
משתמש ותיק
הודעות: 1639
הצטרף: 05 נובמבר 2017, 08:55
נתן תודה: 246 פעמים
קיבל תודה: 479 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: נאומו המדהים של שר החוץ של בחריין.

שליחה על ידי שאר לעמו » 28 יוני 2019, 15:46

יהודה1 כתב:
28 יוני 2019, 13:13
שאר לעמו כתב:
28 יוני 2019, 11:42
לכן ה'אלמג'סט' של הרמב"ם הוא ערבי..
הערבים הצטיינו בשבע חכמות.
האלמג'סט אינו יווני במקור?
הערבי הוא אלבתני
 

אכן. אלא שהערבים הם אלו ששימרו אותו תקופה ארוכה בעודו נעדר מאירופה.


פותח הנושא
בן של רב
משתמש ותיק
הודעות: 1314
הצטרף: 06 דצמבר 2018, 01:56
נתן תודה: 555 פעמים
קיבל תודה: 275 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: נאומו המדהים של שר החוץ של בחריין.

שליחה על ידי בן של רב » 28 יוני 2019, 15:52

יהודה1 כתב:
28 יוני 2019, 13:16
בכל אופן שמעתי בשם הגרי"ש כהנמן (ואולי מישהו אחר, איני זוכר) שאמר שאם נודע לי דבר מסויים זה אומר שמהשמים רצו שאדע ממנו. זו הסיבה להתעוררות מכל דבר שקורה אמנם זה לא אומר שיש מצווה לקראו עיתונים כדי לדעת, אם אתה צריך לדעת תדע גם בלי זה.
ברור שצריך להודות להקב"ה על ניסיך שבכל יום. ויש מצווה לראות ניסים תמיד. אבל צריך להבדיל את זה מהרצון להוכיח "שהגויים מרשים לנו לבנות מדינה וזו תחילת הגאולה". רעיון שהופרך על ידי גדולי הדורות הקודמים. ומי שלא יודע מה הפירכות מומלץ לעיין בספר מכתבים ומאמרים של הרב שך (לא צריך להגיע לסאטמר...)



גדולי הדורות הם רק אלו שסוברים כמו רבך מסאטמר זצ"ל.
ולא הגרי"ש כהנמן (שבטעות הזכרת אותו, ותיכף תתחרט...) - שאמר לא לומר תחנון בה' באייר.
(ובחורים רצו בבהלה להלשין לחזו"א... אבל לאכזבתם הוא הזהיר אותם שלא יתחילו עם צדיק גדול כזה)

וזה אותו הגרי"ש כהנמן שתלה את הדגל הציוני התלוי עד היום. 

והוא זה שהמזרחי הציעו לו להיות חבר כנסת מטעמם והוא סירב כי אין לו מספיק כסף כדי לעשות קריעה כל יום
(כשהחילונים מדברים נגד התורה וסאטמר תקועים אי שם בטומאת ארה"ב - ולא באים להלחם בקלפי ולהפוך את המדינה לחרדית). 

קצרו של דבר:
להיות נגד רשעים זה לא אומר להיות נגד כל מה שה' מוביל אותנו לטובה ולברכה - כפי שהוא עצמו ית' ניבא שוב ושוב שכך יהיה. 

אא"כ אנו חולים אנושות במחלה הממארת שנקראת "קטנות המוחין". 


בר בי רב
משתמש ותיק
הודעות: 409
הצטרף: 07 מאי 2017, 12:08
מיקום: מודיעין עילית
נתן תודה: 19 פעמים
קיבל תודה: 63 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: נאומו המדהים של שר החוץ של בחריין.

שליחה על ידי בר בי רב » 28 יוני 2019, 16:02

חשוב להבהיר איזה דבר שלא ראיתי משום מה מישהו קם ועשה עד היום.
הגישה הכללית לחילונים היא כיום בהרבה מאוד מקרים כ"תינוקות שנשבו".
כשקמה מדינת ישראל היא קמה על ידי משומדים להכעיס וניסתה לעקור בתוקף את כל הקדוש והיקר להכעיס ואף עשתה שמות בקרב ישראל, והם לא נחשבו כתינוקות של נשבו אלא כעין עמלק.
על המדינה הזאת כל גדולי ישראל מכל העדות והחוגים קרעו קריעה (בלב שלהם) והתפללו שהגזרה הרעה הזאת תעבור. (זה לא סותר שיכול להיות שהקב"ה שלח טובה גשמית דרך זה, והרשעים קלקלוהו, אבל לא כאן המקום).
היו מגדולי ישראל בזמנו שראו באחד מצווי התקופה של אותו הזמן להלחם במדינה מלחמת חרמה (אף בלב ולא בידים).
כיום המדינה הזאת של להכעיס שהיתה בזמנו לא קיימת באותם מימדים של פעם.
כיום בעצם זו מדינה שמורכבת מפשוטי עמך, של אנשים המוחזקים בד"כ תינוקות שנשבו, וקצת ערבים וקצת אנטישמים וקצת טפשים וקצת נוצרים ורפורמים, ההרכב של כל מדינת ישראל, אך גם קצת חרדים, והמפלגות כמעט הכי גדולות הם חרדיות, אבל זה לא ממש נפק"מ. בקיצור מדינה שמייצגת את הדרים בארץ פחות או יותר.
יש מביו המנהיגים החילונים במדינה מסיתים ומדיחים אבל הם ממש לא מייצגים את התינוקות שנשבו הכללית, כמו שהחרדים ג"כ לא מייצגים במיעוטם את המדינה, אלא הם מייצגים את פלג המסיתים והמדיחים שבחילונים.
בקיצור ההתייחסות שהיתה בעבר למלחמה (בלב שלנו) כנגד מדינת ישראל לא נוגעת להיום באותם מימדים של פעם.
היום ניתן לייצג את זה להתנגדות שלנו בדרך החיים של החילונים (ויתמו חטאים מן הארץ ולא חוטאים בפרט בתינוקות שנשבו).
כיום יש ניסיונות רבים של אינטרנט ודומיו ונשירה וכו', ומדינת ישראל יחסית לא מרכזית בכוחות הסט"א כמו שהיתה בזמנם.
ולכן יש מגדולי ישראל בזמנינו שמקדו את הכוחות שלהם יותר לבניית כוללים וישיבות ומוסדות וחינוך לתורה וירא"ש ופחות להזכיר את השנאה וההתנגדות שלנו למדינת ישראל בתור דרך חינוך ודרך חיים.
מצד שני גם ההתנגדות שלנו למדינה כיום צריכה יותר להתלבש בהתנגדות לחילוניות, שבעצם המדינה זה הם והייצוג שלהם, והרי אף אחד לא הולך לפתוח מחאה נגד החילונים שהם מספיק מסכנים ואומללים ולא מבינים מה רוצים מהם (ה' יחזירם בתשובה שלמה), אלא נגד החילוניות, שזה אומר שאנחנו נתחזק בתורה וירא"ש ובזה נתרחק מדרכם.
מקווה שהובנתי אע"פ שהיה אפשר להסביר ולהאריך עוד בזה.


יוספזון
משתמש ותיק
הודעות: 827
הצטרף: 28 אוגוסט 2017, 22:09
נתן תודה: 66 פעמים
קיבל תודה: 171 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: נאומו המדהים של שר החוץ של בחריין.

שליחה על ידי יוספזון » 29 יוני 2019, 23:00

בן של רב כתב:
28 יוני 2019, 02:10
היום פורסם נאום מפתיע ומדהים של שר החוץ של מדינת בחריין במהלך הועידה הכלכלית של טראמפ במסגרת 'עסקת המאה'.
נאום מאוד חיובי ופרו ישראלי שנובע כמובן מהצורך הדחוף של כל הסונים בעזרתה הסדירה של אמריקה וישראל בגלוי ובעיקר בסתר מול הפאניקה שלהם מאיראן והשיעים... 

ראשית: מי יכול להעלות את תמליל הנאום? 

ושנית: הנה המנהג להתעלם מכל מה שמסביב ולחשוב שזה לא 'תוירהדיק' לדבר מזה - (אא"כ זה ממש פחד מורגש בחוש שאז נזכרים להתחזק...)
הוא לא מה שיהודי אמיתי כמו למשל דוד המלך היה עושה. 
כי הגמ' אומרת שדוד הסתכל במעי אמו וכו' ובמפלתן של רשעים ואמר שירה. כי על כל מה שקורה מסביב יש להכיר טובה למי שעושה זאת.
 
[ואפילו מה שלכאורה לא קשור אלינו כבר הביא הגר"י לוינשטיין זצ"ל את הגמ' שלומדת מהפסוק "אמרתי אך תראי אותי תקחי מוסר" שאין פורענות באה לעולם אלא בשביל ישראל. 
ועל אחת כמה וכמה שיש להודות ולשבח ולפאר ולרומם את מי שעושה תמיד טובות גדולות לעמו ונחלתו בכך שהגויים שבמשך שנים רצו מאוד לשחטנו פתאום הם כ"כ נעבאכים וצריכים ל>כוחנו ועוצם ידינו/שכלנו< שבדיוק עליהם אמרה תורה שם "וזכרת את ה' אלוקיך כי >הוא< הנותן לך כח (ועוצם יד ועוצם שכל) לעשות חיל". 

בקיצור:
בעזרתו ובהכוונתו ית' - העולם הולך בשנים האחרונות למקום >שבכללות< יהיה טוב יותר לבניו של מקום.
(ומצבו של כל >פרט< לעצמו זה ענין בפנ"ע).
כי בעולם של מחר שהעיקר הקובע הוא הקידמה, וכל הכח והכסף תלוי רק באינטליגנציה - ממילא הערבים (הטפשים המפורסמים) הולכים ונסוגים אחור ומיום ליום הם יותר ויותר יזדקקו לנו. וכנודע. 

והנאום הלזה הוא בעצם פריצת דרך נוספת בכל המושג "כבודם של ישראל" שהנה כבר מותר למדינות ערביות נוספות להכיר בפומבי בנו. 

נ. ב. ההתעלמות הקלאסית היא ההיפך מהודאה. 
וההודאה היא המתכון לנשיאת חן בעיני ה' ולקבל עוד. 
ואם חזקיהו היה אומר שירה היה נעשה משיח. 
והמרגיש בטובה ומודה מקרב הלב - הוא גם משתדל יותר לעשות נחת רוח למיטיבו שבשמים. 
הדבקת אותי בהתרגשות שלך, בכך, שגם מוחמד, עובד הבנין בפרוייקט ממול, גם נשא דרשה דומה בעברית עילגת. ממש א גדלות. א שמחה אין שטעטל!
ועל זה נאמר, אמור לי מי חבריך ואומר לך מי אתה...
 


יוספזון
משתמש ותיק
הודעות: 827
הצטרף: 28 אוגוסט 2017, 22:09
נתן תודה: 66 פעמים
קיבל תודה: 171 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: נאומו המדהים של שר החוץ של בחריין.

שליחה על ידי יוספזון » 29 יוני 2019, 23:03

בן של רב כתב:
28 יוני 2019, 15:52
יהודה1 כתב:
28 יוני 2019, 13:16
בכל אופן שמעתי בשם הגרי"ש כהנמן (ואולי מישהו אחר, איני זוכר) שאמר שאם נודע לי דבר מסויים זה אומר שמהשמים רצו שאדע ממנו. זו הסיבה להתעוררות מכל דבר שקורה אמנם זה לא אומר שיש מצווה לקראו עיתונים כדי לדעת, אם אתה צריך לדעת תדע גם בלי זה.
ברור שצריך להודות להקב"ה על ניסיך שבכל יום. ויש מצווה לראות ניסים תמיד. אבל צריך להבדיל את זה מהרצון להוכיח "שהגויים מרשים לנו לבנות מדינה וזו תחילת הגאולה". רעיון שהופרך על ידי גדולי הדורות הקודמים. ומי שלא יודע מה הפירכות מומלץ לעיין בספר מכתבים ומאמרים של הרב שך (לא צריך להגיע לסאטמר...)


גדולי הדורות הם רק אלו שסוברים כמו רבך מסאטמר זצ"ל.
ולא הגרי"ש כהנמן (שבטעות הזכרת אותו, ותיכף תתחרט...) - שאמר לא לומר תחנון בה' באייר.
(ובחורים רצו בבהלה להלשין לחזו"א... אבל לאכזבתם הוא הזהיר אותם שלא יתחילו עם צדיק גדול כזה)

וזה אותו הגרי"ש כהנמן שתלה את הדגל הציוני התלוי עד היום. 

והוא זה שהמזרחי הציעו לו להיות חבר כנסת מטעמם והוא סירב כי אין לו מספיק כסף כדי לעשות קריעה כל יום
(כשהחילונים מדברים נגד התורה וסאטמר תקועים אי שם בטומאת ארה"ב - ולא באים להלחם בקלפי ולהפוך את המדינה לחרדית). 

קצרו של דבר:
להיות נגד רשעים זה לא אומר להיות נגד כל מה שה' מוביל אותנו לטובה ולברכה - כפי שהוא עצמו ית' ניבא שוב ושוב שכך יהיה. 

אא"כ אנו חולים אנושות במחלה הממארת שנקראת "קטנות המוחין". 
ממש לא מובן לי, לשיטתך, למה קיבלנו את התלמיד הבבלי כהכרעה למעשה לעומת הירושלמי. הבבלי היה תקוע אי שם בארץ העמים, לעומת הבבלי. ואם כן, היה מתאים לבן של רב לקבל להכרעה את הירושלמי מול הבבלי. וכן הגאונים, ורוב הראשונים שהיו תקועים אי שם בארץ העמים וכן הלאה
לדעתי, גם אצל החמאס יש ללחום בקלפי... למה להשתמש לתקוף אותם בפצצות וכדו', הבה כולנו נגיע נתיישב בעזה, נלחם אתם בקלפי וחסל. למה כל המלחמה המיותרת הזאת?
 


פותח הנושא
בן של רב
משתמש ותיק
הודעות: 1314
הצטרף: 06 דצמבר 2018, 01:56
נתן תודה: 555 פעמים
קיבל תודה: 275 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: נאומו המדהים של שר החוץ של בחריין.

שליחה על ידי בן של רב » 30 יוני 2019, 02:14

יוספזון כתב:
29 יוני 2019, 23:03
בן של רב כתב:
28 יוני 2019, 15:52
יהודה1 כתב:
28 יוני 2019, 13:16
בכל אופן שמעתי בשם הגרי"ש כהנמן (ואולי מישהו אחר, איני זוכר) שאמר שאם נודע לי דבר מסויים זה אומר שמהשמים רצו שאדע ממנו. זו הסיבה להתעוררות מכל דבר שקורה אמנם זה לא אומר שיש מצווה לקראו עיתונים כדי לדעת, אם אתה צריך לדעת תדע גם בלי זה.
ברור שצריך להודות להקב"ה על ניסיך שבכל יום. ויש מצווה לראות ניסים תמיד. אבל צריך להבדיל את זה מהרצון להוכיח "שהגויים מרשים לנו לבנות מדינה וזו תחילת הגאולה". רעיון שהופרך על ידי גדולי הדורות הקודמים. ומי שלא יודע מה הפירכות מומלץ לעיין בספר מכתבים ומאמרים של הרב שך (לא צריך להגיע לסאטמר...)


גדולי הדורות הם רק אלו שסוברים כמו רבך מסאטמר זצ"ל.
ולא הגרי"ש כהנמן (שבטעות הזכרת אותו, ותיכף תתחרט...) - שאמר לא לומר תחנון בה' באייר.
(ובחורים רצו בבהלה להלשין לחזו"א... אבל לאכזבתם הוא הזהיר אותם שלא יתחילו עם צדיק גדול כזה)

וזה אותו הגרי"ש כהנמן שתלה את הדגל הציוני התלוי עד היום. 

והוא זה שהמזרחי הציעו לו להיות חבר כנסת מטעמם והוא סירב כי אין לו מספיק כסף כדי לעשות קריעה כל יום
(כשהחילונים מדברים נגד התורה וסאטמר תקועים אי שם בטומאת ארה"ב - ולא באים להלחם בקלפי ולהפוך את המדינה לחרדית). 

קצרו של דבר:
להיות נגד רשעים זה לא אומר להיות נגד כל מה שה' מוביל אותנו לטובה ולברכה - כפי שהוא עצמו ית' ניבא שוב ושוב שכך יהיה. 

אא"כ אנו חולים אנושות במחלה הממארת שנקראת "קטנות המוחין". 
ממש לא מובן לי, לשיטתך, למה קיבלנו את התלמיד הבבלי כהכרעה למעשה לעומת הירושלמי. הבבלי היה תקוע אי שם בארץ העמים, לעומת הבבלי. ואם כן, היה מתאים לבן של רב לקבל להכרעה את הירושלמי מול הבבלי. וכן הגאונים, ורוב הראשונים שהיו תקועים אי שם בארץ העמים וכן הלאה


הרמב"ם והגר"א ועוד - פוסקים הרבה פעמים כהירושלמי. 

למה לא תמיד? שאלה טובה, אין לי תשובה. 
הקושיה היא שהבבלי עצמו כותב כמה פעמים שהירושלמי טוב ממנו וצ"ע. 

 


יהודה1
משתמש ותיק
הודעות: 1266
הצטרף: 30 אוגוסט 2018, 18:27
נתן תודה: 364 פעמים
קיבל תודה: 238 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: נאומו המדהים של שר החוץ של בחריין.

שליחה על ידי יהודה1 » 30 יוני 2019, 09:36

בן של רב כתב:
28 יוני 2019, 15:52
יהודה1 כתב:
28 יוני 2019, 13:16
בכל אופן שמעתי בשם הגרי"ש כהנמן (ואולי מישהו אחר, איני זוכר) שאמר שאם נודע לי דבר מסויים זה אומר שמהשמים רצו שאדע ממנו. זו הסיבה להתעוררות מכל דבר שקורה אמנם זה לא אומר שיש מצווה לקראו עיתונים כדי לדעת, אם אתה צריך לדעת תדע גם בלי זה.
ברור שצריך להודות להקב"ה על ניסיך שבכל יום. ויש מצווה לראות ניסים תמיד. אבל צריך להבדיל את זה מהרצון להוכיח "שהגויים מרשים לנו לבנות מדינה וזו תחילת הגאולה". רעיון שהופרך על ידי גדולי הדורות הקודמים. ומי שלא יודע מה הפירכות מומלץ לעיין בספר מכתבים ומאמרים של הרב שך (לא צריך להגיע לסאטמר...)


גדולי הדורות הם רק אלו שסוברים כמו רבך מסאטמר זצ"ל.
ולא הגרי"ש כהנמן (שבטעות הזכרת אותו, ותיכף תתחרט...) - שאמר לא לומר תחנון בה' באייר.
(ובחורים רצו בבהלה להלשין לחזו"א... אבל לאכזבתם הוא הזהיר אותם שלא יתחילו עם צדיק גדול כזה)

וזה אותו הגרי"ש כהנמן שתלה את הדגל הציוני התלוי עד היום. 

והוא זה שהמזרחי הציעו לו להיות חבר כנסת מטעמם והוא סירב כי אין לו מספיק כסף כדי לעשות קריעה כל יום
(כשהחילונים מדברים נגד התורה וסאטמר תקועים אי שם בטומאת ארה"ב - ולא באים להלחם בקלפי ולהפוך את המדינה לחרדית). 

קצרו של דבר:
להיות נגד רשעים זה לא אומר להיות נגד כל מה שה' מוביל אותנו לטובה ולברכה - כפי שהוא עצמו ית' ניבא שוב ושוב שכך יהיה. 

אא"כ אנו חולים אנושות במחלה הממארת שנקראת "קטנות המוחין". 
דבר ראשון רבי הוא לא מסאטמר.
דבר שני דבריך סותרים זה את זה, שהרי הגרי"ש סבר שאסור ללכת לכנסת כי צריך לעשות קריעה כל יום מה שלא עושים שם היום. ואם כן הוא יותר סבר כמו סאטמר
דבר שלישי האם הוא גדול הדור אנחנו רואים מכך שבזמן שהוא אמר דברים אף אחד לא חלק עליו בפומבי ש"מ שסברו כולם שצריך לכבד את דעתו, ואילו לגבי הדגל בפוניבז' הרב שך הסכים לכך רק בגלל שאינו רוצה להילחם נגד הרב כהנמן ואילו במה שיטתו לגבי תחנון איני יודע אבל פשוט שללא התקבלה.
קטנות המוחין היא להיתפס בסיסמאות ולא להכיר את כל הדיעות.


איש ווילנא
משתמש ותיק
הודעות: 456
הצטרף: 18 יוני 2019, 20:04
נתן תודה: 115 פעמים
קיבל תודה: 99 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: נאומו המדהים של שר החוץ של בחריין.

שליחה על ידי איש ווילנא » 30 יוני 2019, 09:58

בן של רב כתב:
30 יוני 2019, 02:14
יוספזון כתב:
29 יוני 2019, 23:03
בן של רב כתב:
28 יוני 2019, 15:52



גדולי הדורות הם רק אלו שסוברים כמו רבך מסאטמר זצ"ל.
ולא הגרי"ש כהנמן (שבטעות הזכרת אותו, ותיכף תתחרט...) - שאמר לא לומר תחנון בה' באייר.
(ובחורים רצו בבהלה להלשין לחזו"א... אבל לאכזבתם הוא הזהיר אותם שלא יתחילו עם צדיק גדול כזה)

וזה אותו הגרי"ש כהנמן שתלה את הדגל הציוני התלוי עד היום. 

והוא זה שהמזרחי הציעו לו להיות חבר כנסת מטעמם והוא סירב כי אין לו מספיק כסף כדי לעשות קריעה כל יום
(כשהחילונים מדברים נגד התורה וסאטמר תקועים אי שם בטומאת ארה"ב - ולא באים להלחם בקלפי ולהפוך את המדינה לחרדית). 

קצרו של דבר:
להיות נגד רשעים זה לא אומר להיות נגד כל מה שה' מוביל אותנו לטובה ולברכה - כפי שהוא עצמו ית' ניבא שוב ושוב שכך יהיה. 

אא"כ אנו חולים אנושות במחלה הממארת שנקראת "קטנות המוחין". 
ממש לא מובן לי, לשיטתך, למה קיבלנו את התלמיד הבבלי כהכרעה למעשה לעומת הירושלמי. הבבלי היה תקוע אי שם בארץ העמים, לעומת הבבלי. ואם כן, היה מתאים לבן של רב לקבל להכרעה את הירושלמי מול הבבלי. וכן הגאונים, ורוב הראשונים שהיו תקועים אי שם בארץ העמים וכן הלאה

הרמב"ם והגר"א ועוד - פוסקים הרבה פעמים כהירושלמי. 

למה לא תמיד? שאלה טובה, אין לי תשובה. 
הקושיה היא שהבבלי עצמו כותב כמה פעמים שהירושלמי טוב ממנו וצ"ע. 


הרי"ף בסוף עירובין מאריך על הענין שהלכה כבתראי וכותב שאף שמבואר בגמ' בכמה מקומות שתלמוד הירושלמי עדיף עליו היינו דווקא בימי אביי ורבא אבל בימי רב אשי עלתה מעלת הבבלי על הירושלמי עי' שם באריכות. 
בקשר לרמב"ם שפוסק הרבה פעמים כירושלמי שמעתי שוודאי אין הרמב"ם מעדיף את הירושלמי אלא שאצל הרמב"ם הבבלי והירושלמי נידונים כאילו הוא תלמוד אחד ובמקום כזה שלפי כללי הפסק ראוי לפסוק כמו הירושלמי כגון שבירושלמי הוא דעת רבי יוחנן ובבלי הוא רב שהלכה כרבי יוחנן לגבי רב פסק כרבי יוחנן. או נניח הכלל שהלכה כסוגיא במקומה הרי יש להעדיף את דברי הירושלמי במקום שהוא סוגיא במקומה וכן כל כיוצא בזה וכמובן שכל זה צריך בדיקה ארוכה
 
בכל מקרה אין הנושא הזה קשור כלל לנושאים המדוברים כאן [זה נשמע כאילו אתה מודה באשמה שאמוראי בבל היו תקועים בטומאת ארץ העמים.
 


פותח הנושא
בן של רב
משתמש ותיק
הודעות: 1314
הצטרף: 06 דצמבר 2018, 01:56
נתן תודה: 555 פעמים
קיבל תודה: 275 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: נאומו המדהים של שר החוץ של בחריין.

שליחה על ידי בן של רב » 30 יוני 2019, 15:09

יהודה1 כתב:
30 יוני 2019, 09:36
בן של רב כתב:
28 יוני 2019, 15:52
יהודה1 כתב:
28 יוני 2019, 13:16
בכל אופן שמעתי בשם הגרי"ש כהנמן (ואולי מישהו אחר, איני זוכר) שאמר שאם נודע לי דבר מסויים זה אומר שמהשמים רצו שאדע ממנו. זו הסיבה להתעוררות מכל דבר שקורה אמנם זה לא אומר שיש מצווה לקראו עיתונים כדי לדעת, אם אתה צריך לדעת תדע גם בלי זה.
ברור שצריך להודות להקב"ה על ניסיך שבכל יום. ויש מצווה לראות ניסים תמיד. אבל צריך להבדיל את זה מהרצון להוכיח "שהגויים מרשים לנו לבנות מדינה וזו תחילת הגאולה". רעיון שהופרך על ידי גדולי הדורות הקודמים. ומי שלא יודע מה הפירכות מומלץ לעיין בספר מכתבים ומאמרים של הרב שך (לא צריך להגיע לסאטמר...)


גדולי הדורות הם רק אלו שסוברים כמו רבך מסאטמר זצ"ל.
ולא הגרי"ש כהנמן (שבטעות הזכרת אותו, ותיכף תתחרט...) - שאמר לא לומר תחנון בה' באייר.
(ובחורים רצו בבהלה להלשין לחזו"א... אבל לאכזבתם הוא הזהיר אותם שלא יתחילו עם צדיק גדול כזה)

וזה אותו הגרי"ש כהנמן שתלה את הדגל הציוני התלוי עד היום. 

והוא זה שהמזרחי הציעו לו להיות חבר כנסת מטעמם והוא סירב כי אין לו מספיק כסף כדי לעשות קריעה כל יום
(כשהחילונים מדברים נגד התורה וסאטמר תקועים אי שם בטומאת ארה"ב - ולא באים להלחם בקלפי ולהפוך את המדינה לחרדית). 

קצרו של דבר:
להיות נגד רשעים זה לא אומר להיות נגד כל מה שה' מוביל אותנו לטובה ולברכה - כפי שהוא עצמו ית' ניבא שוב ושוב שכך יהיה. 

אא"כ אנו חולים אנושות במחלה הממארת שנקראת "קטנות המוחין". 
דבר ראשון רבי הוא לא מסאטמר.
דבר שני דבריך סותרים זה את זה, שהרי הגרי"ש סבר שאסור ללכת לכנסת כי צריך לעשות קריעה כל יום מה שלא עושים שם היום. ואם כן הוא יותר סבר כמו סאטמר
דבר שלישי האם הוא גדול הדור אנחנו רואים מכך שבזמן שהוא אמר דברים אף אחד לא חלק עליו בפומבי ש"מ שסברו כולם שצריך לכבד את דעתו, ואילו לגבי הדגל בפוניבז' הרב שך הסכים לכך רק בגלל שאינו רוצה להילחם נגד הרב כהנמן ואילו במה שיטתו לגבי תחנון איני יודע אבל פשוט שללא התקבלה.
קטנות המוחין היא להיתפס בסיסמאות ולא להכיר את כל הדיעות.


לפי בינוניות המוחין זה לא קשה.
כי חייבים חייבים חייבים שמישהו ילך להציל, ובלי כל קשר יש גם מצוה/ענין/מעלה/אהבת ה' - לקרוע ולהצטער ולהתרגז על כל מילה נגד ה' ונגד מדינת הלכה כרצונו ית'.

והרב מפוניבז' עצמו מצד אחד הצביע ושלח אנשים להלחם,
ומצד שני גם כששמע פה ושם דברים - לא ידוע שקרע וניתן לשער שהתרגז והצטער.

נ. ב. פשיטא שהלכות קריעה אינם נלמדות מסיפורי צדיקים... 
ויש שחושבים שהלכות שקר סילוף וקרומקייט - הותרו בשופי לצורך מאבקי דמה. 


פותח הנושא
בן של רב
משתמש ותיק
הודעות: 1314
הצטרף: 06 דצמבר 2018, 01:56
נתן תודה: 555 פעמים
קיבל תודה: 275 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: נאומו המדהים של שר החוץ של בחריין.

שליחה על ידי בן של רב » 30 יוני 2019, 15:15

איש ווילנא כתב:
30 יוני 2019, 09:58
בן של רב כתב:
30 יוני 2019, 02:14
יוספזון כתב:
29 יוני 2019, 23:03

ממש לא מובן לי, לשיטתך, למה קיבלנו את התלמיד הבבלי כהכרעה למעשה לעומת הירושלמי. הבבלי היה תקוע אי שם בארץ העמים, לעומת הבבלי. ואם כן, היה מתאים לבן של רב לקבל להכרעה את הירושלמי מול הבבלי. וכן הגאונים, ורוב הראשונים שהיו תקועים אי שם בארץ העמים וכן הלאה
הרמב"ם והגר"א ועוד - פוסקים הרבה פעמים כהירושלמי. 

למה לא תמיד? שאלה טובה, אין לי תשובה. 
הקושיה היא שהבבלי עצמו כותב כמה פעמים שהירושלמי טוב ממנו וצ"ע. 

הרי"ף בסוף עירובין מאריך על הענין שהלכה כבתראי וכותב שאף שמבואר בגמ' בכמה מקומות שתלמוד הירושלמי עדיף עליו היינו דווקא בימי אביי ורבא אבל בימי רב אשי עלתה מעלת הבבלי על הירושלמי עי' שם באריכות. 
בקשר לרמב"ם שפוסק הרבה פעמים כירושלמי שמעתי שוודאי אין הרמב"ם מעדיף את הירושלמי אלא שאצל הרמב"ם הבבלי והירושלמי נידונים כאילו הוא תלמוד אחד ובמקום כזה שלפי כללי הפסק ראוי לפסוק כמו הירושלמי כגון שבירושלמי הוא דעת רבי יוחנן ובבלי הוא רב שהלכה כרבי יוחנן לגבי רב פסק כרבי יוחנן. או נניח הכלל שהלכה כסוגיא במקומה הרי יש להעדיף את דברי הירושלמי במקום שהוא סוגיא במקומה וכן כל כיוצא בזה וכמובן שכל זה צריך בדיקה ארוכה
 
בכל מקרה אין הנושא הזה קשור כלל לנושאים המדוברים כאן [זה נשמע כאילו אתה מודה באשמה שאמוראי בבל היו תקועים בטומאת ארץ העמים.



הגמ' דנה בזה.
מצד אחד אסור לצאת מבבל לשאר ארצות, וד"א של הלכה בבבל זה "בכל מקום מוקטר מוגש לשמי" ועוד כהנה מימרות שהשכינה ירדה עמהם לבבל והיה שם ביהכ"נ דשף ויתיב וכו'.

מאידך - אמוראי א"י אמרו על בבל "בבלאי טיפשאי דיתבי בארעא דחשוכא אמרי מילי דמחשכן".
וכן ר"ז כשעלה התענה 40 שישכח כל תורת בבל. 
ותנא ירושלמי לישנא קלילא נקט. ועוד כהנה. 


איש ווילנא
משתמש ותיק
הודעות: 456
הצטרף: 18 יוני 2019, 20:04
נתן תודה: 115 פעמים
קיבל תודה: 99 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: נאומו המדהים של שר החוץ של בחריין.

שליחה על ידי איש ווילנא » 30 יוני 2019, 15:23

בן של רב כתב:
30 יוני 2019, 15:15
איש ווילנא כתב:
30 יוני 2019, 09:58
בן של רב כתב:
30 יוני 2019, 02:14

הרמב"ם והגר"א ועוד - פוסקים הרבה פעמים כהירושלמי. 

למה לא תמיד? שאלה טובה, אין לי תשובה. 
הקושיה היא שהבבלי עצמו כותב כמה פעמים שהירושלמי טוב ממנו וצ"ע. 
הרי"ף בסוף עירובין מאריך על הענין שהלכה כבתראי וכותב שאף שמבואר בגמ' בכמה מקומות שתלמוד הירושלמי עדיף עליו היינו דווקא בימי אביי ורבא אבל בימי רב אשי עלתה מעלת הבבלי על הירושלמי עי' שם באריכות. 
בקשר לרמב"ם שפוסק הרבה פעמים כירושלמי שמעתי שוודאי אין הרמב"ם מעדיף את הירושלמי אלא שאצל הרמב"ם הבבלי והירושלמי נידונים כאילו הוא תלמוד אחד ובמקום כזה שלפי כללי הפסק ראוי לפסוק כמו הירושלמי כגון שבירושלמי הוא דעת רבי יוחנן ובבלי הוא רב שהלכה כרבי יוחנן לגבי רב פסק כרבי יוחנן. או נניח הכלל שהלכה כסוגיא במקומה הרי יש להעדיף את דברי הירושלמי במקום שהוא סוגיא במקומה וכן כל כיוצא בזה וכמובן שכל זה צריך בדיקה ארוכה
 
בכל מקרה אין הנושא הזה קשור כלל לנושאים המדוברים כאן [זה נשמע כאילו אתה מודה באשמה שאמוראי בבל היו תקועים בטומאת ארץ העמים.


הגמ' דנה בזה.
מצד אחד אסור לצאת מבבל לשאר ארצות, וד"א של הלכה בבבל זה "בכל מקום מוקטר מוגש לשמי" ועוד כהנה מימרות שהשכינה ירדה עמהם לבבל והיה שם ביהכ"נ דשף ויתיב וכו'.

מאידך - אמוראי א"י אמרו על בבל "בבלאי טיפשאי דיתבי בארעא דחשוכא אמרי מילי דמחשכן".
וכן ר"ז כשעלה התענה 40 שישכח כל תורת בבל. 
ותנא ירושלמי לישנא קלילא נקט. ועוד כהנה. 

את הגמ' של כמה טיפשאי אינון בבלאי [וכן הגמ' אומרת שחד מינייהו כתרי מינן]  הראשונים מביאים [כמדומה שברי"ף בסוף עירובין וכן אמור להיות בריטב"א בזה באריכות כמדומה בשם תשובת הגאונים] ועל זה הם אומרים שכל זה בתקופת אביי ורבא אבל לא בתקופת רב אשי שאז התכנסו אצל רב אשי כל החכמים עי' שם בדברייהם הייטב 

ובאמת בפשוטו בתקופת רב אשי בטלו הישיבות הגדולות בא"י וכבר לא כתבו עוד בירושלמי 

הגמ' שאומרת שאסור לצאת מבבל [לכאורה אינו משום מעלת בבל אלא מצד גזירת הגלות] צריך תלמוד שהגמ' לומדת את זה מגלות בית ראשון וצריך עיון שכבר לכאורה בטל בימי בנין בית שני וצ"ת אגב הרמב"ם מביא את מעלת בבל להלכה [לא שאסור לצאת מבבל לא"י אלא לענינים אחרים] וצריך עיון אם שייך גם היום. 

שלח תגובה הנושא הקודםהנושא הבא

מי מחובר

משתמש הגולש בפורום זה: אין משתמשים רשומים | 1 אורח