להלן קושיא חמורה על שיטת הרב זילברמן, ששאלו אותם בעצמם, ולא התקבל מענה ברור. חלקם הודו שזה אכן קושיא חמורה.
הם נוהגים בכל דבר לפי הגר"א באופן חריף.
ידועים דברי הגר"א בביאור הגר"א [שלפי זה הם אמורים לנהוג], שבין השמשות הוא ג' רבעי מיל [13.5 דק'] לאחר השקיעה הראשונה, ואח"כ זה צאת ג' כוכבים בינונים וודאי לילה.
ועל זה יש כמה קושיות:
1. קושיא חמורה מהמציאות: בארץ ישראל לא יתכן במציאות לראות ג' כוכבים בינונים 13.5 דק' לאחר השקיעה. ואפילו לכה"פ 20 דק' לאחר השקיעה זה לא יתכן במציאות.
2. אם כדבריהם, היו צריכים לכאורה מיד ב-13.5 דק' לנהוג לילה לכל דבר. לגבי תפילת ערבית וכן מוצ"ש ומוצאי יוהכ"פ וכו'. והרי רואים אנו שאין הם נוהגים כך. ואין אף אחד בעולם שנוהג כך.
הם נוהגים בכל דבר לפי הגר"א באופן חריף.
ידועים דברי הגר"א בביאור הגר"א [שלפי זה הם אמורים לנהוג], שבין השמשות הוא ג' רבעי מיל [13.5 דק'] לאחר השקיעה הראשונה, ואח"כ זה צאת ג' כוכבים בינונים וודאי לילה.
ועל זה יש כמה קושיות:
1. קושיא חמורה מהמציאות: בארץ ישראל לא יתכן במציאות לראות ג' כוכבים בינונים 13.5 דק' לאחר השקיעה. ואפילו לכה"פ 20 דק' לאחר השקיעה זה לא יתכן במציאות.
2. אם כדבריהם, היו צריכים לכאורה מיד ב-13.5 דק' לנהוג לילה לכל דבר. לגבי תפילת ערבית וכן מוצ"ש ומוצאי יוהכ"פ וכו'. והרי רואים אנו שאין הם נוהגים כך. ואין אף אחד בעולם שנוהג כך.