כ"ט סיון - הילולת הרב ד"ר יעקב ישראל ב"ר יצחק דה האן ז"ל

סטָטוּס
סגור לתגובות נוספות.

שאר לעמו

משתמש ותיק
אמונת אומן אמר:
,הציונים באותה עת לא יכלו להרשות לעצמם לרצוח את רבה של ירושלים... הם בהחלט חתרו לקבל לגיטימציה, ומעשה כזה היה מחסל את הסיכוי.

הגרחי''ל היה כפוף למרותו ודעתו של הרב קוק כמו רובם המוחלט של רבני ואדמור''י ארץ ישראל באותה עת, זהו משהו שאסור לומר בקול רם כי זה לא מסתדר עם המופיע בספרי גרליץ וסורסקי...

האם לא יתכן שבזדון פרסמו יומנים מתקופות קודמות - לאחר מותו, כדי להכפיש את זכרו?
אמנם רוב המוחלט של הציבור שתו"מ היו עם הרב קוק, או ליתר דיוק לא עם העה"ח.
אבל כעבור כמה שנים כשפירות שיטתו הכו שורשי לענה וראש, ובד בבד עלו לארץ החזו"א ור' איסר זלמן והרב מבריסק ועוד גדולי התורה, ציבור היראים בדל מדרך זו, ופרח מחדש שוב כשבועת ה' שלא תשכח מפי זרעו. ואף ציבור היראים שמחמת הטשטוש נהה אחרי הרב קוק, זנח את הדרך הזו, ובמותו נגמר העידן שלו..

דברי הבל וטמטום אלו בשם הרחי"ל הנם מוציא ש"ר על ת"ח. כמה חסרי הגיון הדברים הללו; הן משום שלא היה בסמכותו ההלכתית להוציא משפט כזה מפיו, ומשכך בודאי שלא הוציא. והן משום שההתנגדות לציוניים זו לא מסירה לעכו"ם בדיוק כשם שהפעילות הציונית איננה מסירה לעכו"ם. זו פוליטיקה. והצד החיובי בפוליטיקה זו דוקא של דה האן משום שגדולי ירושלים חשבוה לנכון במלחמה בכת הציונית, ואף אחד מהרבנים שנכרכו אחרי הרב קוק והצלצולים הציוניים שבמשק כנפיו, לא טעה לחשוב שהגרי"ח זוננפלד ורבי יצחק ירוחם חשובים פחות ממנו.

לומר על הקדוש יעקב ישראל דה-האן הי"ד - יהי זכרו מוצנע, זו חרפה ועיוות. בודאי שהוא לא היה רב ואף לא יהודי חרד, לא במובן של אז ושל היום, אבל התקרב בצעדים גדולים ליהדות, חרף מה שהיה קודם לכן. ומשו"כ השתדל להיות שופר מדיני לבקשת גדולי ירושלים, גם אם בדרכו הפוליטית קודם שהתקרב אליהם, היו דברים שיתכן והם היו מתנגדים להם בכל תוקף.
ורוצחיו ושולחיו לא רק שהרגו איש חף מפשע - כדרכם בהרבה מקרים, אלא שברצח זה הם רצו לחנוק את היהדות המסורתית! והרצח אכן כפול ומזעזע. וראוי שירשם בהיסטוריה ככזה!
(בדיוק כמו שכל אחד מבין שבעיניים מדיניות רצח רבין דינו לא כרצח רגיל).
 

אמונת אומן

משתמש ותיק
שאר לעמו אמר:
אמונת אומן אמר:
הציונים באותה עת לא יכלו להרשות לעצמם לרצוח את רבה של ירושלים... הם בהחלט חתרו לקבל לגיטימציה, ומעשה כזה היה מחסל את הסיכוי.

הגרחי''ל היה כפוף למרותו ודעתו של הרב קוק כמו רובם המוחלט של רבני ואדמור''י ארץ ישראל באותה עת, זהו משהו שאסור לומר בקול רם כי זה לא מסתדר עם המופיע בספרי גרליץ וסורסקי...

האם לא יתכן שבזדון פרסמו יומנים מתקופות קודמות - לאחר מותו, כדי להכפיש את זכרו?
אמנם רוב המוחלט של הציבור שתו"מ היו עם הרב קוק, או ליתר דיוק לא עם העה"ח.
אבל כעבור כמה שנים כשפירות שיטתו הכו שורשי לענה וראש, ובד בבד עלו לארץ החזו"א ור' איסר זלמן והרב מבריסק ועוד גדולי התורה, ציבור היראים בדל מדרך זו, ופרח מחדש שוב כשבועת ה' שלא תשכח מפי זרעו. ואף ציבור היראים שמחמת הטשטוש נהה אחרי הרב קוק, זנח את הדרך הזו, ובמותו נגמר העידן שלו..
 
זה לא הדיון כרגע.
בנוגע לדעתו של הגרחי''ל על דהאן ייתכן שזו היתה הדעה המקובלת.
 

תנא-קמא

משתמש ותיק
מאן דהו אמר:
תוכל לתת תקציר בעברית מה נכתב?
נספח לעיתון "דער בלאט" האסאטמורי האהרוני.
"האמת נחשפת: מי היו הרוצחים? לאחר 95 שנה, מכתב סנזציונלי (?..) מהרוצח של הקדוש ... מציג תפקיד החשוך של מנהיגי הציונות העליונים ברצח הנורא."

תסלח לי על העברית הפחותה שלי.. 
 

מאן דהו

משתמש ותיק
יוסף עוזר
דֶה- הַאן המשורר
אוֹי כְּשֶׁעַמִּים יְלָדִים מְשַׂחֲקִים חָמֵשׁ אֲבָנִים
אֲנַחְנוּ בּוֹחֲרִים אֶבֶן שְּׁתִיָּה הֵם בּוֹחֲרִים אֶבֶן שְּׁחֹרָה
מִשְׂחָק מַתְחִיל אַחֲרִיתוֹ מִי יַשֵּׁרְנָה
אָז בָּא הַמְּשׁוֹרֵר לִתְפֹּס לְמַעֲנֵינוּ אֶת האֲבָנִים
שֶׁיִּשָּׁאֲרוּ אַבְנֵי שֵׁשׁ בֶּשׁ קְטַנּוֹת, יוֹמְיוֹמִיּוֹת, לֹא סֶלַע מְרִיבָה ,
שָׁנִים הַרְבֵּה לִפְנֵי ה- נַכְּ'בָּה. לִפְנֵי שֶׁפֵירוּז שָׁרָה אֶת הַיָּפֶה בַּשִּׁירִים
עַל עִיֵּי יְרוּשָׁלַיִם שֶׁלָּנוּ שֶׁלָּהֶם, שֶׁלָּנוּ שֶׁלָּהֶם, לִפְנֵי 48, הַרְבֵּה לִפְנֵי 67
לִפְנֵי 73 הוּא יָדַע, הוּא מְשׁוֹרֵר.
אֲבָל הָאֱוִילִים הָרֵיקִים כָּרְעוּ מוּל בֵּית הַתְּפִלָּה בִּרְחוֹב הַנְּבִיאִים
שְׂפָתָם נְבָלָה וּלְשׁוֹנָם עִבְרִית וּבְיָדָם אֶקְדָּח
וְהוּא יָצָא מִתְּפִלָּתוֹ
וְהַיְהוּדִים לְלֹא כִּפָּה יָרוּ בּוֹ יְרִיָּה! ]עִם פֶּתַח כְּנִיסָה וּפֶתַח יְצִיאָה]
אַתָּה מֵבִין יִצְחָק?
וְרַק עַכְשָׁו רוֹאִים הָאֲבָנִים מַרְאֶה נוֹרָא :
בְּהַגִּיעוֹ לְיָם הַמָּוֶת, גַּם לַיַּרְדֵּן יֵשׁ לוֹ פֶּצַע כְּנִיסָה
וְאֵין לוֹ פֶּצַע יְצִיאָה .
וְיָם יְהוֹם הַמָּוֶת. יָם יְהוֹם.

https://israelitombstones.blogspot.com/2010/03/blog-post.html
 

חדא

משתמש ותיק
אולי יש כאן למישהו את החוברות 'לפידים' ו'זכרון יעקב' שהוציא ר' יצחק אשר קאמינקר על דה האן?
 

יוספזון

משתמש ותיק
מודים דרבנן אמר:
כאמור מפני כבוד בית המדרש לא ראוי לדוש במעשיו הידועים של האיש [בערכו ב'המכלול' הביאו תמונה מאנדרטה שהוקדשה לזכרו, בתוספת מילות שיר ממנו. נדמה שעורכי האתר לא הבינו את משמעות האנדרטה...].
לדידי נוח לי לומר שהגרי"ח לא ידע מטיבו של האיש, וסבר שהוא בעל תשובה גמור.

פעילותו המדינית נעשתה לכאורה בשליחותו של הגריח"ז, אף שניתן גם בזה לפקפק עד כמה היה האיש כפוף לדעת תורה וכמה מפעילותו היה על פי נטיית ליבו. הכל מודים שהתקפותיו הבוטות על הרב קוק וחבורתו לא נעשו על דעתו של הגריח"ז שנהג ביותרת הכבוד כלפי הרב קוק.
עדיין לא הבאת שום מקור לדבריך להשמיץ עסקן חשוב שנלחם בחירוף נפש למען עצמאותה של היהדות החרדית בארה"ק. יתכן שדברי השיר עליה אתה כותב נכתבו בעודו בחטאת נעוריו טרם חזר לה' בכל לבו ונפשו.
ובענין ההבלים על דבר 'המסירה' אלו דברי ההבל שפרסמו אז רשעי ישראל. וכבר הכו על קדקדם כאשר דברים אלו נעשו בכפוף לדעת תורה של הגריח"ז, ואאל"ט השתתף בעצמו באחד מהמפגשים האלו. ואולי ירשה לי לשאול, למה החלק של עצמאות הציבור החרדי עליה עמל קשות, לא היה בכלל מסירה? 
ובענין היחס 'ויותרת הכבוד' שרחש הגריח"ז לרב קוק תעיין במסמכים המצורפים.
הצג קובץ מצורף התייחסות הגריחז להרב קוק.pdf
 

כלפי ליא

משתמש ותיק
יוספזון אמר:
מודים דרבנן אמר:
כאמור מפני כבוד בית המדרש לא ראוי לדוש במעשיו הידועים של האיש [בערכו ב'המכלול' הביאו תמונה מאנדרטה שהוקדשה לזכרו, בתוספת מילות שיר ממנו. נדמה שעורכי האתר לא הבינו את משמעות האנדרטה...].
לדידי נוח לי לומר שהגרי"ח לא ידע מטיבו של האיש, וסבר שהוא בעל תשובה גמור.

פעילותו המדינית נעשתה לכאורה בשליחותו של הגריח"ז, אף שניתן גם בזה לפקפק עד כמה היה האיש כפוף לדעת תורה וכמה מפעילותו היה על פי נטיית ליבו. הכל מודים שהתקפותיו הבוטות על הרב קוק וחבורתו לא נעשו על דעתו של הגריח"ז שנהג ביותרת הכבוד כלפי הרב קוק.
עדיין לא הבאת שום מקור לדבריך להשמיץ עסקן חשוב שנלחם בחירוף נפש למען עצמאותה של היהדות החרדית בארה"ק. יתכן שדברי השיר עליה אתה כותב נכתבו בעודו בחטאת נעוריו טרם חזר לה' בכל לבו ונפשו.
ובענין ההבלים על דבר 'המסירה' אלו דברי ההבל שפרסמו אז רשעי ישראל. וכבר הכו על קדקדם כאשר דברים אלו נעשו בכפוף לדעת תורה של הגריח"ז, ואאל"ט השתתף בעצמו באחד מהמפגשים האלו. ואולי ירשה לי לשאול, למה החלק של עצמאות הציבור החרדי עליה עמל קשות, לא היה בכלל מסירה? 
ובענין היחס 'ויותרת הכבוד' שרחש הגריח"ז לרב קוק תעיין במסמכים המצורפים.
התייחסות הגריחז להרב קוק.pdf
משום הרחק מן הכיעור, אי אפשר להביא מקורות.
האיש לא היה בעל תשובה במובן הרגיל של המילה, ולמרות שעבד בשירות העדה החרדית, במקביל הוא ניהל קשרים עם הגרועים שבשמאלנים שבין הציונים, ועם הגרועים שבאוייבי ישראל. שבועות ספורים לפני הירצחו, הוא שלח את ספרו עם השירים הבזויים הללו, לידידו הטוב ח"נ ביאליק.
רוב פעולותיו המדיניות, שנועדו לסכל את עליית היהודים לא"י ובכללם הצלת אלפים מרוסיה, היו בניגוד מוחלט לעמדתו של הגריח"ז.
אין שום צורך לסנגר על אישיותו המאוד לא מוחמאת של האיש, והרצח לא היה על רקע דתי ומאבקי עצמאות החרדים בכלל, אלא על רקע פוליטי נטו, ועל רקע פעולות נבזיות ביותר שהוא נקט בהם. גם אם לא מצדיקים את הרצח, כי אחרי הכל זה רצח, ואחרי הכל גם הרוצחים לא היו "טלית שכולה תכלת", אבל אין שום צורך בגלל זה לסנגר על האיש הזה.
 
 

כלפי ליא

משתמש ותיק
וסתם למען הדיוק ההיסטורי.
ד"ד דיהאן החל לעבוד בשירות העדה החרדית, לאחר שנדחה ולא התקבל לעבודה באוניברסיטה העברית...
 

יוספזון

משתמש ותיק
כלפי ליא אמר:
יוספזון אמר:
מודים דרבנן אמר:
כאמור מפני כבוד בית המדרש לא ראוי לדוש במעשיו הידועים של האיש [בערכו ב'המכלול' הביאו תמונה מאנדרטה שהוקדשה לזכרו, בתוספת מילות שיר ממנו. נדמה שעורכי האתר לא הבינו את משמעות האנדרטה...].
לדידי נוח לי לומר שהגרי"ח לא ידע מטיבו של האיש, וסבר שהוא בעל תשובה גמור.

פעילותו המדינית נעשתה לכאורה בשליחותו של הגריח"ז, אף שניתן גם בזה לפקפק עד כמה היה האיש כפוף לדעת תורה וכמה מפעילותו היה על פי נטיית ליבו. הכל מודים שהתקפותיו הבוטות על הרב קוק וחבורתו לא נעשו על דעתו של הגריח"ז שנהג ביותרת הכבוד כלפי הרב קוק.
עדיין לא הבאת שום מקור לדבריך להשמיץ עסקן חשוב שנלחם בחירוף נפש למען עצמאותה של היהדות החרדית בארה"ק. יתכן שדברי השיר עליה אתה כותב נכתבו בעודו בחטאת נעוריו טרם חזר לה' בכל לבו ונפשו.
ובענין ההבלים על דבר 'המסירה' אלו דברי ההבל שפרסמו אז רשעי ישראל. וכבר הכו על קדקדם כאשר דברים אלו נעשו בכפוף לדעת תורה של הגריח"ז, ואאל"ט השתתף בעצמו באחד מהמפגשים האלו. ואולי ירשה לי לשאול, למה החלק של עצמאות הציבור החרדי עליה עמל קשות, לא היה בכלל מסירה? 
ובענין היחס 'ויותרת הכבוד' שרחש הגריח"ז לרב קוק תעיין במסמכים המצורפים.
התייחסות הגריחז להרב קוק.pdf
משום הרחק מן הכיעור, אי אפשר להביא מקורות.
האיש לא היה בעל תשובה במובן הרגיל של המילה, ולמרות שעבד בשירות העדה החרדית, במקביל הוא ניהל קשרים עם הגרועים שבשמאלנים שבין הציונים, ועם הגרועים שבאוייבי ישראל. שבועות ספורים לפני הירצחו, הוא שלח את ספרו עם השירים הבזויים הללו, לידידו הטוב ח"נ ביאליק.
רוב פעולותיו המדיניות, שנועדו לסכל את עליית היהודים לא"י ובכללם הצלת אלפים מרוסיה, היו בניגוד מוחלט לעמדתו של הגריח"ז.
אין שום צורך לסנגר על אישיותו המאוד לא מוחמאת של האיש, והרצח לא היה על רקע דתי ומאבקי עצמאות החרדים בכלל, אלא על רקע פוליטי נטו, ועל רקע פעולות נבזיות ביותר שהוא נקט בהם. גם אם לא מצדיקים את הרצח, כי אחרי הכל זה רצח, ואחרי הכל גם הרוצחים לא היו "טלית שכולה תכלת", אבל אין שום צורך בגלל זה לסנגר על האיש הזה.


שוב, אני יודע שכך כתבו עליו הציונים בפרט לאחר הרצחו כדי להצדיק את מעשיהם הנבזיים. אבל טרם הבאת מקור אחד (לא ביקשתי את השירים שאתה מדבר עליו - אלא הוכחה שהוא התעסק בזה לאחר חזרתו בתשובה) ומה שדיברת על ביאליק, שוב, אין לך הוכחה לכך.
אני גם יודע, שעל הפעולות שלו נגד הציונים אמרו שזה היה נגד עליית יהודים, לא חידשת כאן שום חידוש. ועד היום הזה, מי שמדבר נגד הציונים הופך באופן אוטומטי ל'שונא ישראל' זה בכלל לא סוד. 
 
 

מאן דהו

משתמש ותיק
חבל שמתוך שבחו באים לגנותו ומתוך קונטרה לכותב אחר משמיצים יותר ויותר אדם שנרצח. אין מדברים אחר המיתה נפסק בשולחן ערוך. מומלץ לכולנו לעצור כאן
 

יוספזון

משתמש ותיק
כלפי ליא אמר:
וסתם למען הדיוק ההיסטורי.
ד"ד דיהאן החל לעבוד בשירות העדה החרדית, לאחר שנדחה ולא התקבל לעבודה באוניברסיטה העברית...



מאין לך?
וגם אם זה נכון, גם כולנו לא עושים את כל מעשינו 'נטו' לשם שמים, לפעמים מתערב בהם גם רצונות אישיות.
 

כלפי ליא

משתמש ותיק
יוספזון אמר:
כלפי ליא אמר:
יוספזון אמר:
עדיין לא הבאת שום מקור לדבריך להשמיץ עסקן חשוב שנלחם בחירוף נפש למען עצמאותה של היהדות החרדית בארה"ק. יתכן שדברי השיר עליה אתה כותב נכתבו בעודו בחטאת נעוריו טרם חזר לה' בכל לבו ונפשו.
ובענין ההבלים על דבר 'המסירה' אלו דברי ההבל שפרסמו אז רשעי ישראל. וכבר הכו על קדקדם כאשר דברים אלו נעשו בכפוף לדעת תורה של הגריח"ז, ואאל"ט השתתף בעצמו באחד מהמפגשים האלו. ואולי ירשה לי לשאול, למה החלק של עצמאות הציבור החרדי עליה עמל קשות, לא היה בכלל מסירה? 
ובענין היחס 'ויותרת הכבוד' שרחש הגריח"ז לרב קוק תעיין במסמכים המצורפים.
התייחסות הגריחז להרב קוק.pdf
משום הרחק מן הכיעור, אי אפשר להביא מקורות.
האיש לא היה בעל תשובה במובן הרגיל של המילה, ולמרות שעבד בשירות העדה החרדית, במקביל הוא ניהל קשרים עם הגרועים שבשמאלנים שבין הציונים, ועם הגרועים שבאוייבי ישראל. שבועות ספורים לפני הירצחו, הוא שלח את ספרו עם השירים הבזויים הללו, לידידו הטוב ח"נ ביאליק.
רוב פעולותיו המדיניות, שנועדו לסכל את עליית היהודים לא"י ובכללם הצלת אלפים מרוסיה, היו בניגוד מוחלט לעמדתו של הגריח"ז.
אין שום צורך לסנגר על אישיותו המאוד לא מוחמאת של האיש, והרצח לא היה על רקע דתי ומאבקי עצמאות החרדים בכלל, אלא על רקע פוליטי נטו, ועל רקע פעולות נבזיות ביותר שהוא נקט בהם. גם אם לא מצדיקים את הרצח, כי אחרי הכל זה רצח, ואחרי הכל גם הרוצחים לא היו "טלית שכולה תכלת", אבל אין שום צורך בגלל זה לסנגר על האיש הזה.


שוב, אני יודע שכך כתבו עליו הציונים בפרט לאחר הרצחו כדי להצדיק את מעשיהם הנבזיים. אבל טרם הבאת מקור אחד (לא ביקשתי את השירים שאתה מדבר עליו - אלא הוכחה שהוא התעסק בזה לאחר חזרתו בתשובה) ומה שדיברת על ביאליק, שוב, אין לך הוכחה לכך.
אני גם יודע, שעל הפעולות שלו נגד הציונים אמרו שזה היה נגד עליית יהודים, לא חידשת כאן שום חידוש. ועד היום הזה, מי שמדבר נגד הציונים הופך באופן אוטומטי ל'שונא ישראל' זה בכלל לא סוד. 


הנה לך תיעוד על ספרו וששלח לביאליק: 
בספר שיריו "קוואטריינן" ['Kwatrijnen’; "מרובעים": שירים בני ארבע שורות], שיצא לאור כמה חודשים לפני הרצח בהוצאת פן-קמפן באמסטרדם, נזכרים גם יחסיו שלדי-האן עם צעירים ערבים. די-האן שלח עותק ממנו למשורר חיים נחמן ביאליק בצירוף הקדשה,וביאליק החזיר את הספר בצירוף תשובה לאקונית: "לא טובה השמועה שעם ה' מעביר עליך".
https://israelitombstones.blogspot.com/2010/03/blog-post.html

שם גם תוכל ללמוד, שבעוד על הפגישה של הגריח"ז עם עבדאללה, אכן לא היה בה שום בגידה חלילה, אלא להיפך לבקש למען יהודי א"י שלומם ובטחונם, ולא על זה הואשם דיהאן, אלא על פגישות אחרות לגמרי שניהל עם הגרועים שבאוייבי ישראל, והיה ידידו הטוב של חברו של היטלר חוסייני. 

אם רק תקרא חומר טיפה יותר אובייקטיבי על האיש ופועליו, תזדעזע על עומק שפלותו ונבזותו.

ובכלל, איני מבין איזה צורך יש להגן על איש כזה, רק משום שנרצח ע"י הציונים. הרצח שלו הרבה יותר פוליטי ולא דתי מהרצח של ארלוזרוב. אולי תאמץ גם את ארלוזרוב בגלל שהוא נרצח ע"י ציונים?
 
 

שאר לעמו

משתמש ותיק
כבר כתב בצדק 'יוספזון', כי כתבה שהוכנה א"י היסטוריון ציוני אינה נאמנת בכי הוא זה.
כמדומה שהרבנים שנסחו מצבתו של דה האן, היו אחראים יותר.
ואף איש זה הכותב אודותיו כתב כך: 'ונרצח כנושא כליו של הרב החרדי-קיצוני יוסף חיים זוננפלד ראש "אגודת ישראל" בירושלים'.
ללמדך שמתוך העיוות הוא בא לזלזל ונמצא מצדיקו, עוד יותר מכמה ניקים בפורום זה..
 

יוספזון

משתמש ותיק
כלפי ליא אמר:
יוספזון אמר:
כלפי ליא אמר:
משום הרחק מן הכיעור, אי אפשר להביא מקורות.
האיש לא היה בעל תשובה במובן הרגיל של המילה, ולמרות שעבד בשירות העדה החרדית, במקביל הוא ניהל קשרים עם הגרועים שבשמאלנים שבין הציונים, ועם הגרועים שבאוייבי ישראל. שבועות ספורים לפני הירצחו, הוא שלח את ספרו עם השירים הבזויים הללו, לידידו הטוב ח"נ ביאליק.
רוב פעולותיו המדיניות, שנועדו לסכל את עליית היהודים לא"י ובכללם הצלת אלפים מרוסיה, היו בניגוד מוחלט לעמדתו של הגריח"ז.
אין שום צורך לסנגר על אישיותו המאוד לא מוחמאת של האיש, והרצח לא היה על רקע דתי ומאבקי עצמאות החרדים בכלל, אלא על רקע פוליטי נטו, ועל רקע פעולות נבזיות ביותר שהוא נקט בהם. גם אם לא מצדיקים את הרצח, כי אחרי הכל זה רצח, ואחרי הכל גם הרוצחים לא היו "טלית שכולה תכלת", אבל אין שום צורך בגלל זה לסנגר על האיש הזה.


שוב, אני יודע שכך כתבו עליו הציונים בפרט לאחר הרצחו כדי להצדיק את מעשיהם הנבזיים. אבל טרם הבאת מקור אחד (לא ביקשתי את השירים שאתה מדבר עליו - אלא הוכחה שהוא התעסק בזה לאחר חזרתו בתשובה) ומה שדיברת על ביאליק, שוב, אין לך הוכחה לכך.
אני גם יודע, שעל הפעולות שלו נגד הציונים אמרו שזה היה נגד עליית יהודים, לא חידשת כאן שום חידוש. ועד היום הזה, מי שמדבר נגד הציונים הופך באופן אוטומטי ל'שונא ישראל' זה בכלל לא סוד. 


הנה לך תיעוד על ספרו וששלח לביאליק: 
בספר שיריו "קוואטריינן" ['Kwatrijnen’; "מרובעים": שירים בני ארבע שורות], שיצא לאור כמה חודשים לפני הרצח בהוצאת פן-קמפן באמסטרדם, נזכרים גם יחסיו שלדי-האן עם צעירים ערבים. די-האן שלח עותק ממנו למשורר חיים נחמן ביאליק בצירוף הקדשה,וביאליק החזיר את הספר בצירוף תשובה לאקונית: "לא טובה השמועה שעם ה' מעביר עליך".
https://israelitombstones.blogspot.com/2010/03/blog-post.html

שם גם תוכל ללמוד, שבעוד על הפגישה של הגריח"ז עם עבדאללה, אכן לא היה בה שום בגידה חלילה, אלא להיפך לבקש למען יהודי א"י שלומם ובטחונם, ולא על זה הואשם דיהאן, אלא על פגישות אחרות לגמרי שניהל עם הגרועים שבאוייבי ישראל, והיה ידידו הטוב של חברו של היטלר חוסייני. 

אם רק תקרא חומר טיפה יותר אובייקטיבי על האיש ופועליו, תזדעזע על עומק שפלותו ונבזותו.

ובכלל, איני מבין איזה צורך יש להגן על איש כזה, רק משום שנרצח ע"י הציונים. הרצח שלו הרבה יותר פוליטי ולא דתי מהרצח של ארלוזרוב. אולי תאמץ גם את ארלוזרוב בגלל שהוא נרצח ע"י ציונים?


טלאי על גבי טלאי.
ביקשתי הוכחות, כי אני יודע טוב טוב שהציונים וגרוריהם עשו הכל כדי להשמיצו ולהוריד את ערכו. מה הבאת לי? עוד איזה קשקושים. שאני אמור לסמוך עליהם, למה? 
הצורך להגן עליו, הוא מפני שנרצח לא על רקע פוליטי, אלא על רקע אידאלי, על רקע רצונו לצאת לחו"ל לפעול לעצמאות הם ה' שישב בציון, ולהצילו מהציונים ששלטו כאן שלטון ללא מצרים בהסכמת המנדט הבריטי, הדרך היחיד לפעול היה אך ורק על ידי ההתייצבות בפני הממשלה המרכזית באנגליה. 
מי שניסה להפוך  נסיעה זו לשם מטרות 'פוליטיות' היו הציונים והמזרחי, שמאוד מאוד הפריע להם עצמאות היהדות החרדית. (עין ערך חק היציאה - שלה הצטרפו כל גדולי ישראל  בארץ ובגולה)
וקריאת החומר שאתה מביא, ממש ממש לא משכנעים אותי, אולי כן, אבל ההפך. 
 
 

כלפי ליא

משתמש ותיק
הפרטים הללו כיום מתועדים וגלויים וידועים. התיעודים הללו ידועים וברורים. הספר עם ההקדשה והמכתב של ביאליק אינם המצאה של היסטוריון.
איני יודע מנין שהמצבה נוסחה ע"י הרבנים, היא נוסחה כנראה ע"י ר' משה בלוי שיחד עם כל מוסדות אגו"י הירושלמית, ניצלו את הרצח היטב. ודי בזה.
ואגב, החלק המנותץ במצבה שנעשה מטעמי קנאות כביכול, זה לא פחות שפלות.
 

כלפי ליא

משתמש ותיק
יוספזון אמר:
כלפי ליא אמר:
יוספזון אמר:
שוב, אני יודע שכך כתבו עליו הציונים בפרט לאחר הרצחו כדי להצדיק את מעשיהם הנבזיים. אבל טרם הבאת מקור אחד (לא ביקשתי את השירים שאתה מדבר עליו - אלא הוכחה שהוא התעסק בזה לאחר חזרתו בתשובה) ומה שדיברת על ביאליק, שוב, אין לך הוכחה לכך.
אני גם יודע, שעל הפעולות שלו נגד הציונים אמרו שזה היה נגד עליית יהודים, לא חידשת כאן שום חידוש. ועד היום הזה, מי שמדבר נגד הציונים הופך באופן אוטומטי ל'שונא ישראל' זה בכלל לא סוד. 


הנה לך תיעוד על ספרו וששלח לביאליק: 
בספר שיריו "קוואטריינן" ['Kwatrijnen’; "מרובעים": שירים בני ארבע שורות], שיצא לאור כמה חודשים לפני הרצח בהוצאת פן-קמפן באמסטרדם, נזכרים גם יחסיו שלדי-האן עם צעירים ערבים. די-האן שלח עותק ממנו למשורר חיים נחמן ביאליק בצירוף הקדשה,וביאליק החזיר את הספר בצירוף תשובה לאקונית: "לא טובה השמועה שעם ה' מעביר עליך".
https://israelitombstones.blogspot.com/2010/03/blog-post.html

שם גם תוכל ללמוד, שבעוד על הפגישה של הגריח"ז עם עבדאללה, אכן לא היה בה שום בגידה חלילה, אלא להיפך לבקש למען יהודי א"י שלומם ובטחונם, ולא על זה הואשם דיהאן, אלא על פגישות אחרות לגמרי שניהל עם הגרועים שבאוייבי ישראל, והיה ידידו הטוב של חברו של היטלר חוסייני. 

אם רק תקרא חומר טיפה יותר אובייקטיבי על האיש ופועליו, תזדעזע על עומק שפלותו ונבזותו.

ובכלל, איני מבין איזה צורך יש להגן על איש כזה, רק משום שנרצח ע"י הציונים. הרצח שלו הרבה יותר פוליטי ולא דתי מהרצח של ארלוזרוב. אולי תאמץ גם את ארלוזרוב בגלל שהוא נרצח ע"י ציונים?


טלאי על גבי טלאי.
ביקשתי הוכחות, כי אני יודע טוב טוב שהציונים וגרוריהם עשו הכל כדי להשמיצו ולהוריד את ערכו. מה הבאת לי? עוד איזה קשקושים. שאני אמור לסמוך עליהם, למה? 
הצורך להגן עליו, הוא מפני שנרצח לא על רקע פוליטי, אלא על רקע אידאלי, על רקע רצונו לצאת לחו"ל לפעול לעצמאות הם ה' שישב בציון, ולהצילו מהציונים ששלטו כאן שלטון ללא מצרים בהסכמת המנדט הבריטי, הדרך היחיד לפעול היה אך ורק על ידי ההתייצבות בפני הממשלה המרכזית באנגליה. 
מי שניסה להפוך  נסיעה זו לשם מטרות 'פוליטיות' היו הציונים והמזרחי, שמאוד מאוד הפריע להם עצמאות היהדות החרדית. (עין ערך חק היציאה - שלה הצטרפו כל גדולי ישראל  בארץ ובגולה)
וקריאת החומר שאתה מביא, ממש ממש לא משכנעים אותי, אולי כן, אבל ההפך. 

אפשר להמשיך ולנסות להתחפר, זה לא ישנה את העובדות.
 

שאר לעמו

משתמש ותיק
לא ראיתי שהצגת עובדות.
וזה שהוא היה סוג של בעל תשובה וכמשורר היה מכרו של ביאליק בתחום האמנות, לא הופך את דברי ביאליק אליו לנכונים.
ביאליק היה חלק מהתנועה הציונית אותה הוא רואה בעיניו הבשרניות כעם ה' - וזוהי הסיבה לזעמו על דה האן .. מגוחך לתלות זאת בסיבות אחרות
 

כלפי ליא

משתמש ותיק
שים לב @יוספזון  מה שקורה כאן.
ביקשת הוכחות, ואני מציג לך פרסומים שהתפרסמו שמקפלים את תמצית פעולותיו [וזה דווקא מוצג בצורה מאוד מאוזנת למי שמכיר את מה שהציונים כתבו עליו], ואתה ממשיך להתחפר ואומר שאלו בעלי אינטרסים, אבל "קול ישראל" הם לא היו בעלי אינטרסים.

תכל'ס, האיש היה נשוי לנוצריה, ילדיו גויים, מעולם לא נפרד ממנה בצורה מסודרת למרות שלא הסכימה להתגייר, וזו נשארה גם נאמנה לו, למרות שעלה לארץ והציג את עצמו כדתי. האיש היה חבר של המופתי הרוצח חוסייני חברו של היטלר, האיש היה חברם של הגרועים שבאוייבי ישראל, עד יומו האחרון. ואתה תמשיך לומר שזה המצאות של הציונים...
 

כלפי ליא

משתמש ותיק
שאר לעמו אמר:
לא ראיתי שהצגת עובדות.
וזה שהוא היה סוג של בעל תשובה וכמשורר היה מכרו של ביאליק בתחום האמנות, לא הופך את דברי ביאליק אליו לנכונים, מלבד שביאליק היה חלק מהתנועה הציונית אותה הוא רואה בעיניו הבשרניות כעם ה' - והוא לא..



תשים לב מה שאתה אומר.
בעל תשובה, שולח את ספרו שמכיל את שיריו מעברו החילוני המוחלט, כולל שירים שמשבחים את התועבות שבתועבות, לידיד מהעבר האומני שלו, ועדיין אתה מכתיר אותו כבעל תשובה אמת...

ברור שביאליק היה ציוני, וברור שדיהאן היה באחרית ימיו אנטי ציוני. בזה אין חולק. אבל העובדה הזו לא הפריעה לדיהאן לשלוח את ספרו בעיצומה של המערכה שבה הוא ניהל, לידידו הציוני משכבר הימים.
 

מאן דהו

משתמש ותיק
כלפי ליא אמר:
שים לב @יוספזון  מה שקורה כאן.
ביקשת הוכחות, ואני מציג לך פרסומים שהתפרסמו שמקפלים את תמצית פעולותיו [וזה דווקא מוצג בצורה מאוד מאוזנת למי שמכיר את מה שהציונים כתבו עליו], ואתה ממשיך להתחפר ואומר שאלו בעלי אינטרסים, אבל "קול ישראל" הם לא היו בעלי אינטרסים.

תכל'ס, האיש היה נשוי לנוצריה, ילדיו גויים, מעולם לא נפרד ממנה בצורה מסודרת למרות שלא הסכימה להתגייר, וזו נשארה גם נאמנה לו, למרות שעלה לארץ והציג את עצמו כדתי. האיש היה חבר של המופתי הרוצח חוסייני חברו של היטלר, האיש היה חברם של הגרועים שבאוייבי ישראל, עד יומו האחרון. ואתה תמשיך לומר שזה המצאות של הציונים...

אתה מיחס לו עובדות נכונות אבל קודם שחזר בתשובה. ומה זה לא נפרד ממנה? מה רצית שיכתוב לנוצריה גט? הוא ניתק איתה כל קשר ודי לו בזה. בהקשר לחוסייני חברו של היטלר. גם זה דבר שהתברר אחרי שנים. כמו כל אחד שבסוף כיזב וגילה פרצופו
 

מאן דהו

משתמש ותיק
כלפי ליא אמר:
שאר לעמו אמר:
לא ראיתי שהצגת עובדות.
וזה שהוא היה סוג של בעל תשובה וכמשורר היה מכרו של ביאליק בתחום האמנות, לא הופך את דברי ביאליק אליו לנכונים, מלבד שביאליק היה חלק מהתנועה הציונית אותה הוא רואה בעיניו הבשרניות כעם ה' - והוא לא..



תשים לב מה שאתה אומר.
בעל תשובה, שולח את ספרו שמכיל את שיריו מעברו החילוני המוחלט, כולל שירים שמשבחים את התועבות שבתועבות, לידיד מהעבר האומני שלו, ועדיין אתה מכתיר אותו כבעל תשובה אמת...

ברור שביאליק היה ציוני, וברור שדיהאן היה באחרית ימיו אנטי ציוני. בזה אין חולק. אבל העובדה הזו לא הפריעה לדיהאן לשלוח את ספרו בעיצומה של המערכה שבה הוא ניהל, לידידו הציוני משכבר הימים.
כל הספר הכיל אך ורק שירים ומאמרים גרועים? ממש לא. האיש כתב שירים ומאמרים במשך חייו ובאהבת היוצר את יצירתו לא השכיל לצנזר את חלקם ובפרט ששולח למשכיל והמשורר הגדול ביאליק
 

יוספזון

משתמש ותיק
כלפי ליא אמר:
שים לב @יוספזון  מה שקורה כאן.
ביקשת הוכחות, ואני מציג לך פרסומים שהתפרסמו שמקפלים את תמצית פעולותיו [וזה דווקא מוצג בצורה מאוד מאוזנת למי שמכיר את מה שהציונים כתבו עליו], ואתה ממשיך להתחפר ואומר שאלו בעלי אינטרסים, אבל "קול ישראל" הם לא היו בעלי אינטרסים.

תכל'ס, האיש היה נשוי לנוצריה, ילדיו גויים, מעולם לא נפרד ממנה בצורה מסודרת למרות שלא הסכימה להתגייר, וזו נשארה גם נאמנה לו, למרות שעלה לארץ והציג את עצמו כדתי. האיש היה חבר של המופתי הרוצח חוסייני חברו של היטלר, האיש היה חברם של הגרועים שבאוייבי ישראל, עד יומו האחרון. ואתה תמשיך לומר שזה המצאות של הציונים...
גם ה'מקור' שאתה הבאת, כותב מפורשות שנפרד מהנוצריה ומילדיו הגויים. אף אחד לא חלק על כך שבצעירותו היה חוטא גמור. וכידוע יש חרם הקדמונים להזכיר לבעלי תשובה חטאת נעוריהם. והזהר לא להלכד בחרם חמור זה.
הוא נפגש עם המופתי טרם איש ידע על קיומו של היטלר ימ"ש. ובהסטורית עם ישראל נפגשו עם רוצחים הרבה יותר גדולים מהמופתי כדי לפעול לטובת עם ישראל. ראה  ערך ר' יוחנן בן זכאי שנפגש עם שר הטבחים ומחריב בית המקדש להציל לפחות את 'כרם ביבנה'.
'הגרועים שבאויבי ישראל'? מי המה? ואם זה היה לצרכי שתדלנות ל'הצלת' עם ישראל ברוחניות ובגשמיות. מה רע בזה? אצל מי הסתובב 'דניאל איש חמודות' והיה לו קשרים, לא אצל נבוכדנצר הרשע? 

 
 

כלפי ליא

משתמש ותיק
מאן דהו אמר:
כלפי ליא אמר:
שים לב @יוספזון  מה שקורה כאן.
ביקשת הוכחות, ואני מציג לך פרסומים שהתפרסמו שמקפלים את תמצית פעולותיו [וזה דווקא מוצג בצורה מאוד מאוזנת למי שמכיר את מה שהציונים כתבו עליו], ואתה ממשיך להתחפר ואומר שאלו בעלי אינטרסים, אבל "קול ישראל" הם לא היו בעלי אינטרסים.

תכל'ס, האיש היה נשוי לנוצריה, ילדיו גויים, מעולם לא נפרד ממנה בצורה מסודרת למרות שלא הסכימה להתגייר, וזו נשארה גם נאמנה לו, למרות שעלה לארץ והציג את עצמו כדתי. האיש היה חבר של המופתי הרוצח חוסייני חברו של היטלר, האיש היה חברם של הגרועים שבאוייבי ישראל, עד יומו האחרון. ואתה תמשיך לומר שזה המצאות של הציונים...

אתה מיחס לו עובדות נכונות אבל קודם שחזר בתשובה. ומה זה לא נפרד ממנה? מה רצית שיכתוב לנוצריה גט? הוא ניתק איתה כל קשר ודי לו בזה. בהקשר לחוסייני חברו של היטלר. גם זה דבר שהתברר אחרי שנים. כמו כל אחד שבסוף כיזב וגילה פרצופו
רק לשם הדיוק. הוא התחתן עם הנוצריה הזו, אחרי שכבר הציג את עצמו בקהילה היהודית כבעל תשובה!!


 
 

כלפי ליא

משתמש ותיק
יוספזון אמר:
כלפי ליא אמר:
שים לב @יוספזון  מה שקורה כאן.
ביקשת הוכחות, ואני מציג לך פרסומים שהתפרסמו שמקפלים את תמצית פעולותיו [וזה דווקא מוצג בצורה מאוד מאוזנת למי שמכיר את מה שהציונים כתבו עליו], ואתה ממשיך להתחפר ואומר שאלו בעלי אינטרסים, אבל "קול ישראל" הם לא היו בעלי אינטרסים.

תכל'ס, האיש היה נשוי לנוצריה, ילדיו גויים, מעולם לא נפרד ממנה בצורה מסודרת למרות שלא הסכימה להתגייר, וזו נשארה גם נאמנה לו, למרות שעלה לארץ והציג את עצמו כדתי. האיש היה חבר של המופתי הרוצח חוסייני חברו של היטלר, האיש היה חברם של הגרועים שבאוייבי ישראל, עד יומו האחרון. ואתה תמשיך לומר שזה המצאות של הציונים...
גם ה'מקור' שאתה הבאת, כותב מפורשות שנפרד מהנוצריה ומילדיו הגויים. אף אחד לא חלק על כך שבצעירותו היה חוטא גמור. וכידוע יש חרם הקדמונים להזכיר לבעלי תשובה חטאת נעוריהם. והזהר לא להלכד בחרם חמור זה.
הוא נפגש עם המופתי טרם איש ידע על קיומו של היטלר ימ"ש. ובהסטורית עם ישראל נפגשו עם רוצחים הרבה יותר גדולים מהמופתי כדי לפעול לטובת עם ישראל. ראה  ערך ר' יוחנן בן זכאי שנפגש עם שר הטבחים ומחריב בית המקדש להציל לפחות את 'כרם ביבנה'.
'הגרועים שבאויבי ישראל'? מי המה? ואם זה היה לצרכי שתדלנות ל'הצלת' עם ישראל ברוחניות ובגשמיות. מה רע בזה? אצל מי הסתובב 'דניאל איש חמודות' והיה לו קשרים, לא אצל נבוכדנצר הרשע? 
לא נפרד במובן הרגיל של המילה, ועובדה שהיא נשארה נאמנה לו.
הוא פשוט עלה לארץ בהתלהבות ציונית [עד שהם זרקו אותו לכל הרוחות], והיא לא.

המופתי חוסייני היה אנטישמי הרבה לפני שהוא היה חבר של היטלר, והוא לא רק נפגש עמו, הוא התרועע עמו. הוא היה חבר שלו ושל עוד הרבה מהם. גם בלי להאמין לכל הלשוה"ר שיש עליו, הוא היה יוצא ונכנס אצל הערבים כחבר, ולא כשתדלן.


נ.ב. רק שאבין אם את המשפטים המזעזעים האחרונים כתבת כמי שנאמן על דגלה של העדה החרדית והשקפת סאטמאר?? חשבתי שיש גבול למה שמותר בשביל 'שתדלנות'...
 
 

יוספזון

משתמש ותיק
כלפי ליא אמר:
מאן דהו אמר:
כלפי ליא אמר:
שים לב @יוספזון  מה שקורה כאן.
ביקשת הוכחות, ואני מציג לך פרסומים שהתפרסמו שמקפלים את תמצית פעולותיו [וזה דווקא מוצג בצורה מאוד מאוזנת למי שמכיר את מה שהציונים כתבו עליו], ואתה ממשיך להתחפר ואומר שאלו בעלי אינטרסים, אבל "קול ישראל" הם לא היו בעלי אינטרסים.

תכל'ס, האיש היה נשוי לנוצריה, ילדיו גויים, מעולם לא נפרד ממנה בצורה מסודרת למרות שלא הסכימה להתגייר, וזו נשארה גם נאמנה לו, למרות שעלה לארץ והציג את עצמו כדתי. האיש היה חבר של המופתי הרוצח חוסייני חברו של היטלר, האיש היה חברם של הגרועים שבאוייבי ישראל, עד יומו האחרון. ואתה תמשיך לומר שזה המצאות של הציונים...

אתה מיחס לו עובדות נכונות אבל קודם שחזר בתשובה. ומה זה לא נפרד ממנה? מה רצית שיכתוב לנוצריה גט? הוא ניתק איתה כל קשר ודי לו בזה. בהקשר לחוסייני חברו של היטלר. גם זה דבר שהתברר אחרי שנים. כמו כל אחד שבסוף כיזב וגילה פרצופו
רק לשם הדיוק. הוא התחתן עם הנוצריה הזו, אחרי שכבר הציג את עצמו בקהילה היהודית כבעל תשובה!!


מאין לך זאת? הוא התחתן עם הנוצריה בהולנד, ועלה לארץ כ'מזרחי' (חצי בעל תשובה) ורק אח"כ חבר לעדה"ח (שיש לציין שהעדה"ח היה אז חלק מאגודת ישראל). האם גם היא עלתה אתו?
 

כלפי ליא

משתמש ותיק
יוספזון אמר:
כלפי ליא אמר:
מאן דהו אמר:
אתה מיחס לו עובדות נכונות אבל קודם שחזר בתשובה. ומה זה לא נפרד ממנה? מה רצית שיכתוב לנוצריה גט? הוא ניתק איתה כל קשר ודי לו בזה. בהקשר לחוסייני חברו של היטלר. גם זה דבר שהתברר אחרי שנים. כמו כל אחד שבסוף כיזב וגילה פרצופו
רק לשם הדיוק. הוא התחתן עם הנוצריה הזו, אחרי שכבר הציג את עצמו בקהילה היהודית כבעל תשובה!!


מאין לך זאת? הוא התחתן עם הנוצריה בהולנד, ועלה לארץ כ'מזרחי' (חצי בעל תשובה) ורק אח"כ חבר לעדה"ח (שיש לציין שהעדה"ח היה אז חלק מאגודת ישראל). האם גם היא עלתה אתו?

לא. היא לא עלתה איתו. הוא רצה שהיא תתגייר ותעלה עמו, אבל היא לא הסכימה והם למעשה נפרדו, אבל העובדה שהיא נותרה נאמנה לו אומרת הרבה מאוד.
כבעל תשובה ושומר שבת הוא הציג את עצמו הרבה לפני שעלה לארץ כמזרחי, ונישואיו אליה היה אחרי שכבר הציג את עצמו ככזה.

כאמור הוא חבר לעה"ח רק משום שהציונים זרקו אותו לכל הרוחות.

והנה המכתב שהוא כתב לחיים ויצמן כשביקש לעלות לארץ:
"מר חיים וייצמן הנכבד, ככתב וכמנהיג התנועה היהודית ההולנדית, הנני מציע את שירותי למרות הקושי הגדול הכרוך בתפקידי, אך מבטיח לך כי אין טוב ממני למלא את המשימה הנעלה. על כן, הנני מכריז כי איני נוטש את הולנד ארץ הולדתי לטובת פלסטינה במטרה להטיב עם עצמי למטרת רווחים כל שהם, אלא רואה בזאת את היעוד שלי. הנני מכריז בזאת כי שום מקום בעולם לא יוכל להחליף בליבי את הולנד שלי. אני מעיד על עצמי כי הנני אחד המשוררים הטובים ביותר בדורי והיחיד הציוני הלאומי אשר קם מעולם בהולנד. נכון הוא כי קשה לוותר על כל מה שברשותי ועל חיי כאן אך אעשה זאת בחפץ לב למען מטרה נעלה זו".

 
 

יוספזון

משתמש ותיק
כלפי ליא אמר:
יוספזון אמר:
כלפי ליא אמר:
שים לב @יוספזון  מה שקורה כאן.
ביקשת הוכחות, ואני מציג לך פרסומים שהתפרסמו שמקפלים את תמצית פעולותיו [וזה דווקא מוצג בצורה מאוד מאוזנת למי שמכיר את מה שהציונים כתבו עליו], ואתה ממשיך להתחפר ואומר שאלו בעלי אינטרסים, אבל "קול ישראל" הם לא היו בעלי אינטרסים.

תכל'ס, האיש היה נשוי לנוצריה, ילדיו גויים, מעולם לא נפרד ממנה בצורה מסודרת למרות שלא הסכימה להתגייר, וזו נשארה גם נאמנה לו, למרות שעלה לארץ והציג את עצמו כדתי. האיש היה חבר של המופתי הרוצח חוסייני חברו של היטלר, האיש היה חברם של הגרועים שבאוייבי ישראל, עד יומו האחרון. ואתה תמשיך לומר שזה המצאות של הציונים...
גם ה'מקור' שאתה הבאת, כותב מפורשות שנפרד מהנוצריה ומילדיו הגויים. אף אחד לא חלק על כך שבצעירותו היה חוטא גמור. וכידוע יש חרם הקדמונים להזכיר לבעלי תשובה חטאת נעוריהם. והזהר לא להלכד בחרם חמור זה.
הוא נפגש עם המופתי טרם איש ידע על קיומו של היטלר ימ"ש. ובהסטורית עם ישראל נפגשו עם רוצחים הרבה יותר גדולים מהמופתי כדי לפעול לטובת עם ישראל. ראה  ערך ר' יוחנן בן זכאי שנפגש עם שר הטבחים ומחריב בית המקדש להציל לפחות את 'כרם ביבנה'.
'הגרועים שבאויבי ישראל'? מי המה? ואם זה היה לצרכי שתדלנות ל'הצלת' עם ישראל ברוחניות ובגשמיות. מה רע בזה? אצל מי הסתובב 'דניאל איש חמודות' והיה לו קשרים, לא אצל נבוכדנצר הרשע? 
לא נפרד במובן הרגיל של המילה, ועובדה שהיא נשארה נאמנה לו.
הוא פשוט עלה לארץ בהתלהבות ציונית [עד שהם זרקו אותו לכל הרוחות], והיא לא.

המופתי חוסייני היה אנטישמי הרבה לפני שהוא היה חבר של היטלר, והוא לא רק נפגש עמו, הוא התרועע עמו. הוא היה חבר שלו ושל עוד הרבה מהם. גם בלי להאמין לכל הלשוה"ר שיש עליו, הוא היה יוצא ונכנס אצל הערבים כחבר, ולא כשתדלן.


נ.ב. רק שאבין אם את המשפטים המזעזעים האחרונים כתבת כמי שנאמן על דגלה של העדה החרדית והשקפת סאטמאר?? חשבתי שיש גבול למה שמותר בשביל 'שתדלנות'...


קשקוש אחד גדול. אתה יכול להציב לנו תקנות קבועות מה הגבול בין להתרועע לבין שתדלנות?

נ. ב. אני לא רוצה להסיט את נושא השיח, אבל דוקא שיטה זאת לא למדנו אצל העדה"ח אלא אצל אגודת ישראל. איסור התחברות לרשעים ידוע ומפורסם, ובהתחברך עם אחזיהו פרץ ה' את מעשיך. הם חמורים מאוד מאוד כמבואר ברבינו יונה. שזאת מכלה כל חלקה טובה. ובכל זאת לצרכי 'שתדלנות' הבינו שמותר להיות חלק כחלק מהם בכנסת המינים... וכבר אמרו חז"ל 'גדול המחטיאו יותר מן ההרגו'.
ולגופו של ענין, אכן, יש אנשים הזויים שלוקחים את הדברים האלו כביכול לשם שתדלנות למקומות הזויים שרבותינו יצאו נגדם ברבים. אבל זה כלל לא קשור. זה קשור למקום אחד להשקפת ר' יוחנן בן זכאי...

 
 
סטָטוּס
סגור לתגובות נוספות.
חלק עליון תַחתִית