איש בנימין
משתמש ותיק
תנא-קמא אמר:מאן דהו אמר:חולדה הנביאהש"ס פסחים ט:מחשבות אמר:מי סובר שאינה נביאה?????
וכי חולדה נביאה היא?!
אני מאד מקווה שלא התכוונת ברצינות.
תנא-קמא אמר:מאן דהו אמר:חולדה הנביאהש"ס פסחים ט:מחשבות אמר:מי סובר שאינה נביאה?????
וכי חולדה נביאה היא?!
יאיר אמר:אגב, מישהו יודע איפה קבור ת"ק (לא הניק)?...
טעותאיש בנימין אמר:סתם תנא קמא רבי מאיר
אל תדאג. לא התכוונתי. אבל בכל זאת יש לי הרגשה שחז"ל לא סתם כך התבטאו בזה הלשון ("וכי חולדה נביאה היא"). אולי התכוונו רק למליצה.איש בנימין אמר:אני מאד מקווה שלא התכוונת ברצינות.
חכמים היינו תנא קמא.. (עבודה זרה ז: ועוד)איש בנימין אמר:סתם תנא קמא רבי מאיר
כך כותב הבן איש חי [באחד מספריו. נראה לי שראיתי זאת פעם גם באחד ממדורי במתיבתא פסחים ט]תנא-קמא אמר:אל תדאג. לא התכוונתי. אבל בכל זאת יש לי הרגשה שחז"ל לא סתם כך התבטאו בזה הלשון ("וכי חולדה נביאה היא"). אולי התכוונו רק למליצה.איש בנימין אמר:אני מאד מקווה שלא התכוונת ברצינות.
סתם איש אמר:היכן יש חומרא בשבת טילטול דרך מלבוש יותר מאשר טלטול בידו? מדובר על אותו חפץ באותו רשות וכו', שדרך טלטול אסור ובידו מותר. [לפי חלק משיטות הראשונים].
שבת שלפני פסח הוא קרוי שבת הגדולמבין ענין אמר:אני מכיר אחד כזה...
רמז - חלק אוה"ח.
21 שנה נהג דניאל על החורבן כשראה שלא נבנה לסוף שבעים לחשבונויראתי בפצותי אמר:מי נהג אבלות 22 שנה ומי 21 שנה??
בדין בר מצראפיניפיני אמר:באיזה נושא הלכתי בדיני ממונות ראינו מעלה בבת על בן?
שבת שלפני פסח הוא קרוי שבת הגדולמבין ענין אמר:אני מכיר אחד כזה...
רמז - חלק אוה"ח.
רמז: בהל' קניניםמחשבות אמר:בדין בר מצראפיניפיני אמר:באיזה נושא הלכתי בדיני ממונות ראינו מעלה בבת על בן?
אמנם אינו דין במוכר אלא בקונה
ולכן אין זה כ"כ מדוייק.
שאצל אשה חצר מטעם יד איתרבאי ולכן גם קטנה קונה בחצר מה שאין כן איש שחצר מטעם שליחות והוא גמ' בב"מ יא באחד התירוצים והרבה ראשונים פוסקים זאת להלכהפיניפיני אמר:רמז: בהל' קניניםמחשבות אמר:בדין בר מצראפיניפיני אמר:באיזה נושא הלכתי בדיני ממונות ראינו מעלה בבת על בן?
אמנם אינו דין במוכר אלא בקונה
ולכן אין זה כ"כ מדוייק.
איש ווילנא אמר:שאצל אשה חצר מטעם יד איתרבאי ולכן גם קטנה קונה בחצר מה שאין כן איש שחצר מטעם שליחות והוא גמ' בב"מ יא באחד התירוצים והרבה ראשונים פוסקים זאת להלכהפיניפיני אמר:רמז: בהל' קניניםמחשבות אמר:בדין בר מצרא
אמנם אינו דין במוכר אלא בקונה
ולכן אין זה כ"כ מדוייק.
פיניפיני אמר:באיזה נושא הלכתי בדיני ממונות ראינו מעלה בבת על בן?
הקנאקער אמר:כיצד יתכן שאדם יזרע פעמיים את אותו צמח, באותו מקום ובאותו יום, 2 הצמחים יגדלו בדיוק באותו קצב וילקטו אותם בדיוק באותו זמן, וכן כל הפעולות שנעשו בשני הצמחים יהיו זהות לחלוטין. ולמרות הכל, האחד יהיה חייב במעשר שני והשני במעשר עני?!
אמת מארץ תצמח אמר:לכאורה לפי התוס' רי"ד (ר"ה י"ב ב) ענבים העומד ליין אחר הבאת שליש והעומד לאכילה משיבאישו
במבי אמר:אולי צלף שחלקו עץ וחלקו אדמה וחלק ילך לפי החנטה וחלק לפי הלקיטה.
וא"כ הווי אף בצמח אחד.
מבין ענין אמר:אני מכיר אחד כזה...
רמז - חלק אוה"ח.
תנא-קמא אמר:מאשכול חידה
הקנאקער אמר:כיצד יתכן שאדם יזרע פעמיים את אותו צמח, באותו מקום ובאותו יום, 2 הצמחים יגדלו בדיוק באותו קצב וילקטו אותם בדיוק באותו זמן, וכן כל הפעולות שנעשו בשני הצמחים יהיו זהות לחלוטין. ולמרות הכל, האחד יהיה חייב במעשר שני והשני במעשר עני?!
אמת מארץ תצמח אמר:לכאורה לפי התוס' רי"ד (ר"ה י"ב ב) ענבים העומד ליין אחר הבאת שליש והעומד לאכילה משיבאישו
במבי אמר:אולי צלף שחלקו עץ וחלקו אדמה וחלק ילך לפי החנטה וחלק לפי הלקיטה.
וא"כ הווי אף בצמח אחד.
חגי פאהן אמר:מבין ענין אמר:אני מכיר אחד כזה...
רמז - חלק אוה"ח.
תרכה: "בסוכות תשבו שבעת ימים" וגו' "כי בסוכות הושבתי את בני ישראל", הם ענני הכבוד שהקיפם בהם לבל יכם שרב ושמש.
הסיבה היא ההבדל בין סגנון הטור לסגנון השו"ע. בטור סימן זה הוא הקדמה ומפתח להלכות סוכה, וכך הוא כתב שם.
מבין ענין אמר:איזה סעיף בשולחן ערוך אינו מלמד שום דין הלכה או מוסר?
אני מכיר אחד כזה... רמז - חלק אוה"ח.
אתה שואל שאלה או חד חידה?פיניפיני אמר:האם יש סימן בשו"ע שאינו כלול אלא בדברים הכתובים מפורש בתורה [ללא הוספה/פירוש מחז"ל] ???
במבי אמר:איזו דמות כתובה בפרשה (פרשת בלק) שחיה בזמן שמואל הנביא?