כ"ט סיון - הילולת הרב ד"ר יעקב ישראל ב"ר יצחק דה האן ז"ל

סטָטוּס
סגור לתגובות נוספות.

יראתי בפצותי

משתמש ותיק
אין דעות על חייו הפרטיים, שהיה רשע גמור, יש דעות על חייו הציבוריים וההיגיון אומר שמי שחוטא בחמורות שבחמורות בגלוי, לא נאמן לשולחיו בסתר, וכבר הביאו שהיו לו חשבונות אישיים בהתחברותו להעדה, ומכל מקום אינו חשוד בלשם שמים, אף לא בשיתוף.
מה שכתבתי על רח"ל מוסמך ולצערי איני יכול להפנות למקור, שיביאו אחרים מקורות נוספים בעניין, והיו עוד שחשבו שהרצח לא היה כזה חטא גדול.
 

מאן דהו

משתמש ותיק
משונה. סותר עצמו בהודעה אחת. מצד אחד כתב 'הסותר' שמותר לדבר על רשעים גם לאחר מיתתם וכזה היה בן דהאן. ומצד שני מביא שהיו דעות שונות ועם זאת הכריע להטיל בו סרה ולהגדיר אותו כרשע. משונה

גם משונה שהודעה שנכתבה 4 דקות אחרי תגובה קודמת, הוכנסה קודם לכן...
https://tora-forum.co.il/viewtopic.php?p=76777#p76777
 

בן של רב

משתמש ותיק
מותר לדבר?
אם זה נכון כל הסיפורים - הרי זו מצוה להרוג!
ויש בזה כמה וכמה מצוות ואכמ"ל...

ידידי היקרים!
אין לכם מה לעשות - רק לשכנע קנאים שגם אחרי קום היישות הציונית עדיין יש לתורה הקדושה זכות להגיד את דעתה בלי שהיא תתכופף ל"דת האנטי ציונות"?
 

מאן דהו

משתמש ותיק
בן של רב אמר:
מותר לדבר?
אם זה נכון כל הסיפורים - הרי זו מצוה להרוג!
ויש בזה כמה וכמה מצוות ואכמ"ל...

ידידי היקרים!
אין לכם מה לעשות - רק לשכנע קנאים שגם אחרי קום היישות הציונית עדיין יש לתורה הקדושה זכות להגיד את דעתה בלי שהיא תתכופף ל"דת האנטי ציונות"?

בהודעה זו אתה חוטא לאמת
אין קשר בין הקנאים ובין דהאן בין הכותבים הרבים באשכול שאינם קנאים למקניטים הסדרתיים שאינם בהכרח דלי"ם..
בן דה האן היה שליחו של הגרי"ח היה מקורב אליו ומיותר לספר על פקחותו של הגרי"ח שהכיר את בן דהאן מקרוב
 

יראתי בפצותי

משתמש ותיק
מאן דהו אמר:
משונה. סותר עצמו בהודעה אחת. מצד אחד כתב 'הסותר' שמותר לדבר על רשעים גם לאחר מיתתם וכזה היה בן דהאן. ומצד שני מביא שהיו דעות שונות ועם זאת הכריע להטיל בו סרה ולהגדיר אותו כרשע. משונה

גם משונה שהודעה שנכתבה 4 דקות אחרי תגובה קודמת, הוכנסה קודם לכן...
https://tora-forum.co.il/viewtopic.php?p=76777#p76777
כדאי שתקרא לאט כדי שתבין מהר. כתבתי ושניתי ואשלש, אין אפשרות להתווכח על חייו הפרטיים, וחבל שדנו כאן באדם כזה. על חייו הציבוריים היה ויכוח.
 
 

מבקש אמת

משתמש ותיק
מה שמשעשע בכל האשכול הזה (גם באשכולות אחרים, אבל באשכול זה הדבר בולט מאד) הוא ששאלה שהיא ביסודה טכנית/היסטורית לחלוטין נהפכת לזירת התגוששות בין דעות השקפתיות שונות, כשהצגת המציאות ההיסטורית תואמת באופן מפתיע ומחשיד למדי להשקפה המדינית/לאומית של הכותב. ממש אובייקטיביות במיטבה...
 

מאן דהו

משתמש ותיק
שאר לעמו אמר:
כלפי ליא אמר:
ב. מעבר לביזיון של לדון ב"דרגת ר' חיים ליב אויערבאך" [איכס], הדברים הם שקר מוחלט. בדברים רבים פעל דה האן בניגוד מוחלט ובלא קבלת מרותם של ר' יוסף חיים ור' יצחק ירוחם.

האימוץ של אדם בזוי כמו דה האן והפיכתו לקדוש מעונה, רק בגלל שנרצח ע"י הציונים השפלים, משול לכך שיאמצו בחום את ארלוזרוב בגלל שנרצח ע"י פלג אחר בציונים.

די לדמגוגיה.
דבריך הם הם הדמגוגיה במיכערה. אז באמת אולי די?

ובכלל אתה הוא שהבאת את הציטוט מאיש המחנה שהתנגד לדה האן, שאומר שנהרג כנושא כליו של הרב זוננפלד! כזה הוא היה בעיני הציוניים, ועקב זאת נרצח.
לא יודע מה האובססיה שתקפה אתך

אתה צודק בכל דבריך
אני מתפלא על כאלה שהציגו שמועה מפוקפקת הנתונה לפרשנות ומכוחה החליטו להכפיש את המת לשלול ממנו גם את זכויותיו הרבות ולהזכיר נשכחות של בעל תשובה
 

יראתי בפצותי

משתמש ותיק
מאן דהו אמר:
ממש לא תקרא שוב את הודעותיך עד להודעה הזו https://tora-forum.co.il/viewtopic.php?p=76792#p76782
חזרתי וקראתי את הודעותי, וכמובן שהם לא שונים בכלום ממה שכתבתי כאן.
 
 

מאן דהו

משתמש ותיק
מבקש אמת אמר:
מה שמשעשע בכל האשכול הזה (גם באשכולות אחרים, אבל באשכול זה הדבר בולט מאד) הוא ששאלה שהיא ביסודה טכנית/היסטורית לחלוטין נהפכת לזירת התגוששות בין דעות השקפתיות שונות, כשהצגת המציאות ההיסטורית תואמת באופן מפתיע ומחשיד למדי להשקפה המדינית/לאומית של הכותב. ממש אובייקטיביות במיטבה...

לידעיתך מחפש אמת ולידיעת כל מי שקרא קצת היסטוריה יודע שהיא נתונה גם לפרשנות ולא בהכרח העובדות שם מדברות
בן דהאן היה איש שאוהביו היו מעטים ושונאיו רבים ונתלו בכמה ציטוטים מספרו שחיבר קודם שחזר בתשובה ומאהבת היוצר ליצירתו פרסם חלק קטן לאחר חזרתו בתשובה
ובנקודה של מוסר או לא מוסר הגרי"ח גדול הדור דאז קירב ועודד את האיש כך שזו עובדה בועטת המכחישה במנה אחת אפים את טענות הכזב שייחסו לו הרוצחים הציונים [תהומי וחביריו]
 

יוספזון

משתמש ותיק
לא יאומן כי יסופר...
הרב כלפי ליא הנכבד. אני מתחנן, מבקש, דורש, ושוב מתחנן, הבה לי אותו או מופת. הבה לי 'מקור' 'מוסמך' 'אחד' שדבריך הם נכונים, טענו בחיטים והודו לו בזכר קדשו... במקום לענות, אתה חוזר על אותם הדברים שוב ושוב, עם מילים מפוצצות ובומבסטיות. חלומות ודמיונות. בלי להביא 'מקור' 'מוסמך' אחד, אתה לא מתבייש? אתה מדביק עליו ברשעות ונבזיות שאין כדוגמתה, עבירות שעשה בצעירותו, אשר זוהי בפנ"ע חרם הקדמונים, (עין בבאה"ג יו"ד סי' שלד) 'וקובע' שהם נעשו גם לאחר שחזר בתשובה. כי כך 'קבעת'. אתה מדבר על 'נאמנות' של אשתו הגויה אליו, למרות שהתגוררו במרחק של אלפי קילומטרים זמ"ז... אתה מדבר על ילדיו הגויים, שלית מאן דפליג שהיו לו ככאלה בטרם חזרתו בתשובה. ואין לך דבר העומד בפני התשובה. אתה מדבר על תועבות שעשה או דיבר עליה או שר עליה, שאף אחד לא חלק על זה. שוב ושוב, הוא היה חוטא גמור, אבל חזר לצור מחצבתו וחתר לו חתירה מתחת כסא הכבוד לחזור בתשובה שלמה, ולא עוד, אלא שתיקן על חטאת נעוריו על ידי העמדת הדת על תילה.
אתה קורא לו 'מוסר' (בהוראת רב מותר אאל"ט) בשעה שהגריח"ז היה מוסר כמוהו עפ"ל לדעת כל 'המקורות' שהבאת. ור' יוחנן בן זכאי שאמר 'בריוני דאית גבן'. גם היה מוסר ה"י.
ההשמצה הזולה והנלוזה על סמך קשקושי ציונים ב'גוגל' לא יועילו להשחיר את שמו של 'הקדוש' שמסר נפשו למען המשכיותה של עם ישראל. ויש לי חדשות בשבילך, אני יכול ברגע זה להשחיר את שמך (לפחות הניק שלך) ב'גוגל'... זה כלל לא דבר מסובך. בפרט בבן אדם שכבר נפטר ואין מי שיתבע על 'הוצאת דיבה'
יש לך מקור מוסמך, אתה מוזמן להביא, אין לך, אז החזרה על אותם המילים בשינויי לשון, לא ישכנעו אותנו, וזה דוקא מזכיר לי אמרה מאחד מגדולי צוררי היהודים ימ"ש בדור האחרון, שאמר 'שכשחוזרים על השקר אלף פעמים, זה הופך לאמת'...
יהא זכרו של הק' דה האן הי"ד ברוך.
 

יוספזון

משתמש ותיק
בן של רב אמר:
מותר לדבר?
אם זה נכון כל הסיפורים - הרי זו מצוה להרוג!
ויש בזה כמה וכמה מצוות ואכמ"ל...

ידידי היקרים!
אין לכם מה לעשות - רק לשכנע קנאים שגם אחרי קום היישות הציונית עדיין יש לתורה הקדושה זכות להגיד את דעתה בלי שהיא תתכופף ל"דת האנטי ציונות"?
גם ללא סנהדרין אתה דן דיני נפשות? לפחות תדון אותו כ'תינוק שנשבה'?
ואם כדבריך, יש לי שורה של מצוה לזכות אותך בהן, להרוג את כל המינים עליהם נפסק 'מורידין ולא מעלין', לרצוץ את מוחותיהן של כל בעלי דעות פסולות כמובא במקורותינו. להיות מקנא קנאת ה' בענין עליו נפסק 'קנאין פוגעין בו'. וכו' וכו'.
*
כואב לי עליך 'בן של רב' שנגה עליך 'אור' הלאומיות, וטרם זכית להשתלם בדברי 'הצדוקים'. חבל חבל. הם גם אמרו שיש זכות לתורה להגיד את דעתה בלי שהיא תתכופף לכמה 'פרושים'. גם אם הם רבנים. 
ואם בתורה נאמר 'כי בענן אראה' אז ברור שצריכים לתקן מבחוץ ולהכניס. ואף היה מי ש'מסר נפשו עליה'. אם בתורה נאמר 'לא תבערו אש', שלא יבואו הפרושים לספר לנו שמותר להיות אור בבית, או מותר להיות חמין על האש. אם בתורה נאמר 'ממחרת השבת' שלא יבואו הפרושים לספר לנו על קצירת העומר. וכו' 
בהצלחה בדרך 'קדושת ציון'. אך טרם אתה מתגלגל לתהום, הייתי מציע לך לברר את ההסטוריה של 'חובבי ציון' כמוך, ומה עלה בסופם.
בתקוה שילמדו תועים בינה.
 
 

איש בנימין

משתמש ותיק
אני לא מסכים עם הרב @יוספזון כמעט בשום דבר בדרך כלל, אבל ההודעה  שלפני האחרונה שלו צודקת במאת האחוזים.
קשה מאד לברר היסטורית מי ומה היה האדם, בפרט אדם שהיו לו כמה תקופות בחיים.
האם אתם יודעים שחוקרי ההיסטוריה טוענים שרבינו יונתן אייבשיץ היה שבתאי עפ"ל?
וש"היסטורית" הזוה"ק חובר בזמן הראשונים והוא זיוף אחד גדול רח"ל?
וכמובן מה יש לדבר על יצי"מ ומעמד הר סיני וכיבוש הארץ!
"תחקירים" היסטוריים לא שווים כקליפת השום!
 

יראתי בפצותי

משתמש ותיק
הבן אדם שלח שירים שפלים שבשפלים אחר "חזרתו" בתשובה, ואתם מקשקשים. לא צריך הסטוריונים, אחר שחזר בתשובה הוציא שירי תועבה שפלים שאין כדוגמתם כמעט עד ימינו, וטמא טמא יקרא.
 

יוספזון

משתמש ותיק
יראתי בפצותי אמר:
הבן אדם שלח שירים שפלים שבשפלים אחר "חזרתו" בתשובה, ואתם מקשקשים. לא צריך הסטוריונים, אחר שחזר בתשובה הוציא שירי תועבה שפלים שאין כדוגמתם כמעט עד ימינו, וטמא טמא יקרא.
באמת אין צורך, כי כשמעוניינים להשמיץ, ולא חותרים להגיע לאמת. לא רק שאין צורך, אלא זה דבר אסור ומופרך, כי הרי כשתברר לעומק תמצא, שאין דרך להשמיץ... 
ושמתי לב כאן באשכול, שאלו שמחפשים את 'פגמיו' של הקדוש דיהאן הי"ד, בדרך כלל זה הולך ביחד עם תמיכה בלתי מסוייגת בלאומיות (כי בציונים החילונים קשה לתמוך 'בפורום לתורה'), וזה אומר לנו הכל...


 
 

מאן דהו

משתמש ותיק
הם נכתבו קודם לחזרתו בתשובה [כדרך המשוררים עד ימינו שאוגרים שירים שכתבו ומוציאים לאחר שנים] ומאהבת היוצר את יצירתו יתכן שהחליט להשאיר חלק מהיצירות האלו יחד עם יצירותיו המאוחרות יותר
 

אמונת אומן

משתמש ותיק
מאן דהו אמר:
הם נכתבו קודם לחזרתו בתשובה [כדרך המשוררים עד ימינו שאוגרים שירים שכתבו ומוציאים לאחר שנים] ומאהבת היוצר את יצירתו יתכן שהחליט להשאיר חלק מהיצירות האלו יחד עם יצירותיו המאוחרות יותר
גם כך זה מספיק כדי לפסול את האיש, אם כנים הדברים.
 

אמונת אומן

משתמש ותיק
יוספזון אמר:
יראתי בפצותי אמר:
הבן אדם שלח שירים שפלים שבשפלים אחר "חזרתו" בתשובה, ואתם מקשקשים. לא צריך הסטוריונים, אחר שחזר בתשובה הוציא שירי תועבה שפלים שאין כדוגמתם כמעט עד ימינו, וטמא טמא יקרא.
באמת אין צורך, כי כשמעוניינים להשמיץ, ולא חותרים להגיע לאמת. לא רק שאין צורך, אלא זה דבר אסור ומופרך, כי הרי כשתברר לעומק תמצא, שאין דרך להשמיץ... 
ושמתי לב כאן באשכול, שאלו שמחפשים את 'פגמיו' של הקדוש דיהאן הי"ד, בדרך כלל זה הולך ביחד עם תמיכה בלתי מסוייגת בלאומיות (כי בציונים החילונים קשה לתמוך 'בפורום לתורה'), וזה אומר לנו הכל...


 
מה שאני ראיתי כאן, שה'קנאות' כ''כ חשובה, שראוי להכשיר עבורה כל שרץ, אפילו העברות החמורות שבחמורות, והכל כדי לא להתחבר לרשעים...
 

שאר לעמו

משתמש ותיק
שים לב, אם כנים הדברים - כתבת מקודם ...
אך בבד בבד חרצת משפטו בשתי הודעות שמקצינות מפעם לפעם, בטרם חקרת.
גם חרצת משפט הרבנים, והפכתם ללוקים במוסריות ואי הכרת הנפשות הפועלות.

לפני כל נידון הייתי מאתגר גם אותך ובעיקר את כלפי לייא, שמשום מה, הבוחן את האשכול נוכח שמדף לדף הריהו מקצין את התבטאויות - אך אם אותו חומר לעוס בלבד, בהעלאת גרה:
צא וערוך כרונולוגיה ברורה לכל פרק מתקופת חייו, מתי היה עם נכרית. מתי שב חלקית. מתי שב לגמרי. מתי פרסם מאמריו. מתי הכיר לראשונה את גדולי ירושלים. במה התמקדה פעילותו בתקופה בה התקרב לרבני ירושלים. כמה זמן נמשכה תקופת הכרותם עד להרצחו.
לכשתעלה הכל על הכתב, אפשר יהיה בכלל לדון. עד כעת אתה מקושש עצים מן השדה אף על אי אמינות הליקוט.

שלא לדבר שהקביעה שהוא לא נרצח על רקע פעילותו בשליחות רבני ירושלים, היא כבר לא השמצה אלא עיוות עיקש.
 

יוספזון

משתמש ותיק
אמונת אומן אמר:
יוספזון אמר:
יראתי בפצותי אמר:
הבן אדם שלח שירים שפלים שבשפלים אחר "חזרתו" בתשובה, ואתם מקשקשים. לא צריך הסטוריונים, אחר שחזר בתשובה הוציא שירי תועבה שפלים שאין כדוגמתם כמעט עד ימינו, וטמא טמא יקרא.
באמת אין צורך, כי כשמעוניינים להשמיץ, ולא חותרים להגיע לאמת. לא רק שאין צורך, אלא זה דבר אסור ומופרך, כי הרי כשתברר לעומק תמצא, שאין דרך להשמיץ... 
ושמתי לב כאן באשכול, שאלו שמחפשים את 'פגמיו' של הקדוש דיהאן הי"ד, בדרך כלל זה הולך ביחד עם תמיכה בלתי מסוייגת בלאומיות (כי בציונים החילונים קשה לתמוך 'בפורום לתורה'), וזה אומר לנו הכל...
מה שאני ראיתי כאן, שה'קנאות' כ''כ חשובה, שראוי להכשיר עבורה כל שרץ, אפילו העברות החמורות שבחמורות, והכל כדי לא להתחבר לרשעים...


אל תען וגו'
 
 

כלפי ליא

משתמש ותיק
הוא כתב את השירים המאוסים האלה, על הכותל ועל ריח"ז, אחרי שהוא כבר היה "חרדי".
 

מאן דהו

משתמש ותיק
@אמונת אומן ממש לא
הוא לא הזדהה בתקופה המאוחרת עם המסרים שביטא בשיריו בין השיטין ועם זאת פירסם בגלל יופי השירה לכשעצמה [בערך מופיע שהיה משורר גדול] ומאהבת היוצר את יצירותיו פרסם חלקים קטנים
 

שאר לעמו

משתמש ותיק
חברים. דברו עם תאריכים.
תפסיקו להעלות גרה. את כל זה כבר כתבתם אלף פעמים. תכל'ס דברתם כמו גדולים, תתחילו להביא מקורות וכרונולוגיה.

הויכוח הוא לא אישי, ואין סיבה להתעקש. נראה לכם שאתם צודקים, הגם שהיהדות החרדית הירושלמית ראתה בהרצחו, מכה אדירה לפעולתיה היא, והעלתה אותו על נס. אוקיי אז תתאתגרו. תערכו מחקר. לא לברבר.
 

מאן דהו

משתמש ותיק
כלפי ליא אמר:
הוא כתב את השירים המאוסים האלה, על הכותל ועל ריח"ז, אחרי שהוא כבר היה "חרדי".

ספק גדול אם יש לך מידע מה באמת נכתב שם
שני הקבצים היחידים שכתבו במרומז ופתוחים בנטפרי כותבים דברים עמומים וגם לא מפרשים מה באמת כתב שם
האם יש לך מידע מתוך הספר ממש מה נכתב שם -לא על סמך כותרת באיזה קובץ שקראת כמו שאני קראתי
ואם טעיתי בידיעותיך העמידני על טעותי אבל בבקשה לא לכתוב מילים מופצצות או משפטים כוללנים של מה הוא כתב ומה נכתב עליו אלא ממש מה ראית אתה שכתב בספרו
 

איש בנימין

משתמש ותיק
כעת הצלחתי להגיע לכמה משיריו בדרך לא דרך... כמובן שא"א להעלותם כאן משום ניבול פה גמור. אבל מתוך התוכן שלהם מבואר בפירוש שהוא מתאר בהם את התחבטויות הנפש שלו בין האמונה ושמירת התורה לבין חיי התועבה שהוא מנהל תוך כדי כך.
וכמו"כ מבואר בהם שהוא עשה כל זאת בתקופה שהוא היה בירושלים, וע"פ המקורות, שהוא היה בירושלים כבר היה נקרא ירא ושלם ומחובר להעדה"ח.
וכמו"כ מבואר בשער קובץ השירים הללו, שהוא עצמו מפרסם אותם. וכן מתועד בספריה שהקובץ נמצא בה שהגיע לידי הספריה ע"י המחבר בעצמו לפני רציחתו.
אני כבר בודק מה אפשר להביא כאן בפורום בלי להכשיל בהרחקה מן הכיעור.
 

כלפי ליא

משתמש ותיק
שאר לעמו אמר:
שים לב, אם כנים הדברים - כתבת מקודם ...
אך בבד בבד חרצת משפטו בשתי הודעות שמקצינות מפעם לפעם, בטרם חקרת.
גם חרצת משפט הרבנים, והפכתם ללוקים במוסריות ואי הכרת הנפשות הפועלות.

לפני כל נידון הייתי מאתגר גם אותך ובעיקר את כלפי לייא, שמשום מה, הבוחן את האשכול נוכח שמדף לדף הריהו מקצין את התבטאויות - אך אם אותו חומר לעוס בלבד, בהעלאת גרה:
צא וערוך כרונולוגיה ברורה לכל פרק מתקופת חייו, מתי היה עם נכרית. מתי שב חלקית. מתי שב לגמרי. מתי פרסם מאמריו. מתי הכיר לראשונה את גדולי ירושלים. במה התמקדה פעילותו בתקופה בה התקרב לרבני ירושלים. כמה זמן נמשכה תקופת הכרותם עד להרצחו.
לכשתעלה הכל על הכתב, אפשר יהיה בכלל לדון. עד כעת אתה מקושש עצים מן השדה אף על אי אמינות הליקוט.

שלא לדבר שהקביעה שהוא לא נרצח על רקע פעילותו בשליחות רבני ירושלים, היא כבר לא השמצה אלא עיוות עיקש.


איתגרת.

מה תרצה לדעת?
נולד ב31 בדצמבר 1881 באמסטרדם כבן מזיוו"ש לאביו ר' יצחק.
בילדותו גדל בעיירה זאנדם הסמוכה עד גיל 14
על חיי עיירתו יש ספר של אחותו הסופרת קרי ואן ברוחן "הבית הקטן על יד התעלה"

בהמשך למד בסמינר להכשרת מורים בהארלם, שם הפך לאתאיסט, הצטרף לתנועה הסוציאליסטית ועבר לאמסטרדרם ושימש כמורה בבית ספר ברובע פועלים. במקביל החל לשמש כעורך ביטאון שהפך לעיתון יומי, בשם "קול העם".
ב1904 הוציא ספר בשם "צינורות" ובשמו המקורי pijpelijnjes
הספר שהינו ירוד מאוד מוסרית, הפך לשעורריה מהלכת, בעקבותיה סבל מהגויים ההולנדים

בעקבות כך הוא שב לקהילה היהודית והציג את עצמו כשומר מצוות שבת וכשרות, בעודו מאורס לרופאה הנוצריה ד"ר יוהנה ואן מארסיבין.

לאחמ"כ נשא את אשתו וכתב את ספרו השני בשם פאטלוגיסט pathologieen שהיה אף גרוע יותר מקודמו, שבו גם כתב דברים ותיאורים מבחילים על היהודים בקהילה החרדית!

תרצה לדעת עוד?
 
 

איש בנימין

משתמש ותיק
ודאי שנרצה לדעת עוד. כיון שכל מה שכתבת הוא עד לעלייתו לירושלים. והטענה היא שלאחמ"כ הוא חז בתשובה שלמה
 

כלפי ליא

משתמש ותיק
שיר שאפשר להביא כאן, כלומר שאין בו זוהמה של ממש, אבל ניתן להבין היכן הוא היה, שכתב על הכותל בראש השנה [בהיותו נושא כליו של מרן הגריח"ז, והדפיס כמה חודשים לפני הירצחו]:

השנה מתגנבת בבירת א-ל
סמוך לכותל המערבי
הערב מה אני מייחל?
קדוש ישראל או קדש ערבי?
 

מאן דהו

משתמש ותיק
איש בנימין אמר:
כעת הצלחתי להגיע לכמה משיריו בדרך לא דרך... כמובן שא"א להעלותם כאן משום ניבול פה גמור. אבל מתוך התוכן שלהם מבואר בפירוש שהוא מתאר בהם את התחבטויות הנפש שלו בין האמונה ושמירת התורה לבין חיי התועבה שהוא מנהל תוך כדי כך.
וכמו"כ מבואר בהם שהוא עשה כל זאת בתקופה שהוא היה בירושלים, וע"פ המקורות, שהוא היה בירושלים כבר היה נקרא ירא ושלם ומחובר להעדה"ח.
וכמו"כ מבואר בשער קובץ השירים הללו, שהוא עצמו מפרסם אותם. וכן מתועד בספריה שהקובץ נמצא בה שהגיע לידי הספריה ע"י המחבר בעצמו לפני רציחתו.
אני כבר בודק מה אפשר להביא כאן בפורום בלי להכשיל בהרחקה מן הכיעור.
קטעי שירים שציטטו במקום כלשהו או ממש העתק מתוך ספרו האחרון מרובעים?

אם תוכל לשלוח לי את השירים בפרטי תודה
 

מאן דהו

משתמש ותיק
כלפי ליא אמר:
שיר שאפשר להביא כאן, כלומר שאין בו זוהמה של ממש, אבל ניתן להבין היכן הוא היה, שכתב על הכותל בראש השנה [בהיותו נושא כליו של מרן הגריח"ז, והדפיס כמה חודשים לפני הירצחו]:

השנה מתגנבת בבירת א-ל
סמוך לכותל המערבי
הערב מה אני מייחל?
קדוש ישראל או קדש ערבי?
סגנון השירה הוא לא סגנון הלימוד בבית מדרש
ושיר זה בהחלט יהיה מקובל גם על חובבי השירה שומרי תורה ומצוות
 
סטָטוּס
סגור לתגובות נוספות.
חלק עליון תַחתִית