כ"ט סיון - הילולת הרב ד"ר יעקב ישראל ב"ר יצחק דה האן ז"ל

סטָטוּס
סגור לתגובות נוספות.

כלפי ליא

משתמש ותיק
איש בנימין אמר:
ודאי שנרצה לדעת עוד. כיון שכל מה שכתבת הוא עד לעלייתו לירושלים. והטענה היא שלאחמ"כ הוא חז בתשובה שלמה



מה שכתבתי הוא הרבה לפני עד עלייתו לירושלים.

רק בקצרה אכתוב, הוא עלה לירושלים בתרע"ט, כציוני מובהק, וניסה להתקבל למוסדות האקדמיה הגבוהים בעיר. הוא נדחה ע"י כולם, וגם הציונים לא רצו בו.

במסגרת כתבותיו ששלח לפרסום בהולנד, שממנה התפרנס כל שנות שהותו בירושלים עד יומו האחרון, הוא החל להכיר את אויבי הציונות מרן הגריח"ז ואנשי נאמני היהדות החרדית. אחרי תקופת זמן הוא חבר אליהם לסייע במלחמתם.

דה האן כאמור, מצד אחד סייע רבות למאבקו של הגריח"ז, לשחרר את היהדות החרדית מלפיתת הועד הלאומי, ובזה אין ספק שפועלו ברוך, כפי שכבר כתבתי וחזרתי וכתבתי באשכול זה מספר פעמים.

פועלו ביצירת הקשרים עם הערבים הביאה למפגש של הגריח"ז ואנשיו יחד עם דה האן באוהלו של עבדאללה בעמאן, שהצהיר על זכויות היהודים ושויון בא"י בלא זכויות פוליטיות. זה באמת היה חלום אדיר, אם זה היה מתממש, כלומר אם הבריטים היו נותנים את זה, זה היה יכול להיות משהו עצום. דא עקא, שלא הבריטים נתנו את זה, ולא הציונים. אי אפשר לדעת היסטורית אם זה היה בר ביצוע או לא. אבל בזה גם אין ספק שזו היתה פעולה חיובית לגמרי.

אך מאידך הוא באותו זמן גם לחם בציונות עצמה, בלא בחילה בשום דרך, כולל של מסירות על אנשים פרטיים [כן, גם את הרב קוק. שמישהו יגיד לי שהגריח"ז התיר מסירות כאלו] וכולל מלחמה בעצם הזכות היהודית לעלייה לארץ. את הדברים האלו, ברובם הוא עשה בסתר, כך שאין על זה תיעודים מבוררים וחד משמעיים, אבל בזה הוא הואשם גם בחייו, על מעשיו אלו היו רוב המאמרים נגדו בעיתונות בחייו, וגם לאחר מותו הם פורסמו בטיעונים הרבה יותר מאוששים ומבוססים בשל קשריו הענפים שיצר עם כל סוגי הערבים והבריטים.
על זה, על פעולות פוליטיות אלו, הוא נרצח, ולא על נסיונותיו להוציא את היהדות החרדית מהועד הלאומי. מי שטוען אחרת, הוא הוזה בהקיץ, וגם לא מכיר את הרקע, לא של הרוצחים ושל אנשי ההגנה, ולא של היישוב החרדי בירושלים.


על המשך חייו הכפולים בענייני דת, כולל בזמן שבהם חבר לאנשי ירושלים במאבקם נגד הציונות, כבר נכתב רבות לעיל.
 

כלפי ליא

משתמש ותיק
מאן דהו אמר:
כלפי ליא אמר:
שיר שאפשר להביא כאן, כלומר שאין בו זוהמה של ממש, אבל ניתן להבין היכן הוא היה, שכתב על הכותל בראש השנה [בהיותו נושא כליו של מרן הגריח"ז, והדפיס כמה חודשים לפני הירצחו]:

השנה מתגנבת בבירת א-ל
סמוך לכותל המערבי
הערב מה אני מייחל?
קדוש ישראל או קדש ערבי?
סגנון השירה הוא לא סגנון הלימוד בבית מדרש
ושיר זה בהחלט יהיה מקובל גם על חובבי השירה שומרי תורה ומצוות
משיר זה לבד, לא היו עושים עסק בכלל.

[הוספה: נכון שמשיר זה לבד לא היו עושים עסק, אבל המשמעות של השיר שונה לגמרי ומזעזעת מאוד, אם מבינים את המשמעות של 2 המילים האחרונות לפי אותו מטבע לשון שהוא נוקט בו בספר בשירים אחרים ביחס לתועבות].

אבל זה שיר שאפשר להביא כאן, שמלמד קצת על היותו לא בעל תשובה במובן הרגיל של המילה. בוודאי לא כפי שניסו לטעון עליו לאחר מותו בשם הגרי"י דיסקין.
 
 

כלפי ליא

משתמש ותיק
עוד שיר שיתכן שמותר להביא כאן, אבל תוכנו כבר יותר גרוע וחמור.

השיר נכתב כאילו בליל יום כפור. אני אומר כאילו, כי אי אפשר להביא שום ראיה משיר, למתי הוא נכתב, כי בהחלט יתכן שזו אומנות של שירה שמנסה לייצג כאילו את הזמן שעליו הוא נכתב. אבל זה ברור שהוא נכתב על ליל יום כפור. וכך גם נקרא השיר "כל נדרי".

"אני חוזר מן המחזור,
מחמוד הסייס מחלל בחליל
דמי גועש, עד בוא אחיל
אני מחלל ליל העשור"
 

מאן דהו

משתמש ותיק
כלפי ליא אמר:
איש בנימין אמר:
ודאי שנרצה לדעת עוד. כיון שכל מה שכתבת הוא עד לעלייתו לירושלים. והטענה היא שלאחמ"כ הוא חז בתשובה שלמה



מה שכתבתי הוא הרבה לפני עד עלייתו לירושלים.

רק בקצרה אכתוב, הוא עלה לירושלים בתרע"ט, כציוני מובהק, וניסה להתקבל למוסדות האקדמיה הגבוהים בעיר. הוא נדחה ע"י כולם, וגם הציונים לא רצו בו.

במסגרת כתבותיו ששלח לפרסום בהולנד, שממנה התפרנס כל שנות שהותו בירושלים עד יומו האחרון, הוא החל להכיר את אויבי הציונות מרן הגריח"ז ואנשי נאמני היהדות החרדית. אחרי תקופת זמן הוא חבר אליהם לסייע במלחמתם.

דה האן כאמור, מצד אחד סייע רבות למאבקו של הגריח"ז, לשחרר את היהדות החרדית מלפיתת הועד הלאומי, ובזה אין ספק שפועלו ברוך, כפי שכבר כתבתי וחזרתי וכתבתי באשכול זה מספר פעמים.

פועלו ביצירת הקשרים עם הערבים הביאה למפגש של הגריח"ז ואנשיו יחד עם דה האן באוהלו של עבדאללה בעמאן, שהצהיר על זכויות היהודים ושויון בא"י בלא זכויות פוליטיות. זה באמת היה חלום אדיר, אם זה היה מתממש, כלומר אם הבריטים היו נותנים את זה, זה היה יכול להיות משהו עצום. דא עקא, שלא הבריטים נתנו את זה, ולא הציונים. אי אפשר לדעת היסטורית אם זה היה בר ביצוע או לא. אבל בזה גם אין ספק שזו היתה פעולה חיובית לגמרי.

אך מאידך הוא באותו זמן גם לחם בציונות עצמה, בלא בחילה בשום דרך, כולל של מסירות על אנשים פרטיים [כן, גם את הרב קוק. שמישהו יגיד לי שהגריח"ז התיר מסירות כאלו] וכולל מלחמה בעצם הזכות היהודית לעלייה לארץ. את הדברים האלו, ברובם הוא עשה בסתר, כך שאין על זה תיעודים מבוררים וחד משמעיים, אבל בזה הוא הואשם גם בחייו, על מעשיו אלו היו רוב המאמרים נגדו בעיתונות בחייו, וגם לאחר מותו הם פורסמו בטיעונים הרבה יותר מאוששים ומבוססים בשל קשריו הענפים שיצר עם כל סוגי הערבים והבריטים.
על זה, על פעולות פוליטיות אלו, הוא נרצח, ולא על נסיונותיו להוציא את היהדות החרדית מהועד הלאומי. מי שטוען אחרת, הוא הוזה בהקיץ, וגם לא מכיר את הרקע, לא של הרוצחים ושל אנשי ההגנה, ולא של היישוב החרדי בירושלים.


על המשך חייו הכפולים בענייני דת, כולל בזמן שבהם חבר לאנשי ירושלים במאבקם נגד הציונות, כבר נכתב רבות לעיל.

רבינו כלפיא מספיק לנסות לעבוד על עצמך ועל כולם
לא נכתב שום עובדה או ציטוט מתוך ספרו או עדות מהימנה שהאיש היה מתועב ורשע ושפל כהגדרת חלק מהכתובים כאן
כל העובדות שהבאת בהודעה זו ובהודעה קודמת ידועים מהערך וממקורות אחרים שצירפו באשכול העובדות החסרות אלו המתיחסות לחיים הכפולים של האיש לאחר חזרתו בתשובה שלבנתיים חוץ מציטוט של שני קבצים שהובאו באשכול לא כתבת אפילו עובדה אחת מוסמכת
בכבוד
 

כלפי ליא

משתמש ותיק
מאן דהו אמר:
כלפי ליא אמר:
איש בנימין אמר:
ודאי שנרצה לדעת עוד. כיון שכל מה שכתבת הוא עד לעלייתו לירושלים. והטענה היא שלאחמ"כ הוא חז בתשובה שלמה



מה שכתבתי הוא הרבה לפני עד עלייתו לירושלים.

רק בקצרה אכתוב, הוא עלה לירושלים בתרע"ט, כציוני מובהק, וניסה להתקבל למוסדות האקדמיה הגבוהים בעיר. הוא נדחה ע"י כולם, וגם הציונים לא רצו בו.

במסגרת כתבותיו ששלח לפרסום בהולנד, שממנה התפרנס כל שנות שהותו בירושלים עד יומו האחרון, הוא החל להכיר את אויבי הציונות מרן הגריח"ז ואנשי נאמני היהדות החרדית. אחרי תקופת זמן הוא חבר אליהם לסייע במלחמתם.

דה האן כאמור, מצד אחד סייע רבות למאבקו של הגריח"ז, לשחרר את היהדות החרדית מלפיתת הועד הלאומי, ובזה אין ספק שפועלו ברוך, כפי שכבר כתבתי וחזרתי וכתבתי באשכול זה מספר פעמים.

פועלו ביצירת הקשרים עם הערבים הביאה למפגש של הגריח"ז ואנשיו יחד עם דה האן באוהלו של עבדאללה בעמאן, שהצהיר על זכויות היהודים ושויון בא"י בלא זכויות פוליטיות. זה באמת היה חלום אדיר, אם זה היה מתממש, כלומר אם הבריטים היו נותנים את זה, זה היה יכול להיות משהו עצום. דא עקא, שלא הבריטים נתנו את זה, ולא הציונים. אי אפשר לדעת היסטורית אם זה היה בר ביצוע או לא. אבל בזה גם אין ספק שזו היתה פעולה חיובית לגמרי.

אך מאידך הוא באותו זמן גם לחם בציונות עצמה, בלא בחילה בשום דרך, כולל של מסירות על אנשים פרטיים [כן, גם את הרב קוק. שמישהו יגיד לי שהגריח"ז התיר מסירות כאלו] וכולל מלחמה בעצם הזכות היהודית לעלייה לארץ. את הדברים האלו, ברובם הוא עשה בסתר, כך שאין על זה תיעודים מבוררים וחד משמעיים, אבל בזה הוא הואשם גם בחייו, על מעשיו אלו היו רוב המאמרים נגדו בעיתונות בחייו, וגם לאחר מותו הם פורסמו בטיעונים הרבה יותר מאוששים ומבוססים בשל קשריו הענפים שיצר עם כל סוגי הערבים והבריטים.
על זה, על פעולות פוליטיות אלו, הוא נרצח, ולא על נסיונותיו להוציא את היהדות החרדית מהועד הלאומי. מי שטוען אחרת, הוא הוזה בהקיץ, וגם לא מכיר את הרקע, לא של הרוצחים ושל אנשי ההגנה, ולא של היישוב החרדי בירושלים.


על המשך חייו הכפולים בענייני דת, כולל בזמן שבהם חבר לאנשי ירושלים במאבקם נגד הציונות, כבר נכתב רבות לעיל.

רבינו כלפיא מספיק לנסות לעבוד על עצמך ועל כולם
לא נכתב שום עובדה או ציטוט מתוך ספרו או עדות מהימנה שהאיש היה מתועב ורשע ושפל כהגדרת חלק מהכתובים כאן
כל העובדות שהבאת בהודעה זו ובהודעה קודמת ידועים מהערך וממקורות אחרים שצירפו באשכול העובדות החסרות אלו המתיחסות לחיים הכפולים של האיש שלבנתיים חוץ מציטוט של שני קבצים שהובאו באשכול לא כתבת אפילו עובדה אחת מוסמכת
בכבוד
שום עובדה?
שום?

כלומר, התיאור על ספרו שיצא לאור חודשים ספורים לפני הירצחו שכוללים את השירים שאין שום דרך ליהודי שומר תורה ומצוות אמיתי לכתבם ולפרסמם, ולהתגאות בהם, זה "שום עובדה"?
כשאומרים לך שזה חומרים שא"א לכתוב כאן, ודי להבין מהציטוט של השיר שמופיע על האנדרטה, אתה אומר שזה שום דבר?

הזוי עד כמה ניתן לדרדר את השפיות לדעת
 
 

מאן דהו

משתמש ותיק
כלפי ליא אמר:
מאן דהו אמר:
כלפי ליא אמר:
מה שכתבתי הוא הרבה לפני עד עלייתו לירושלים.

רק בקצרה אכתוב, הוא עלה לירושלים בתרע"ט, כציוני מובהק, וניסה להתקבל למוסדות האקדמיה הגבוהים בעיר. הוא נדחה ע"י כולם, וגם הציונים לא רצו בו.

במסגרת כתבותיו ששלח לפרסום בהולנד, שממנה התפרנס כל שנות שהותו בירושלים עד יומו האחרון, הוא החל להכיר את אויבי הציונות מרן הגריח"ז ואנשי נאמני היהדות החרדית. אחרי תקופת זמן הוא חבר אליהם לסייע במלחמתם.

דה האן כאמור, מצד אחד סייע רבות למאבקו של הגריח"ז, לשחרר את היהדות החרדית מלפיתת הועד הלאומי, ובזה אין ספק שפועלו ברוך, כפי שכבר כתבתי וחזרתי וכתבתי באשכול זה מספר פעמים.

פועלו ביצירת הקשרים עם הערבים הביאה למפגש של הגריח"ז ואנשיו יחד עם דה האן באוהלו של עבדאללה בעמאן, שהצהיר על זכויות היהודים ושויון בא"י בלא זכויות פוליטיות. זה באמת היה חלום אדיר, אם זה היה מתממש, כלומר אם הבריטים היו נותנים את זה, זה היה יכול להיות משהו עצום. דא עקא, שלא הבריטים נתנו את זה, ולא הציונים. אי אפשר לדעת היסטורית אם זה היה בר ביצוע או לא. אבל בזה גם אין ספק שזו היתה פעולה חיובית לגמרי.

אך מאידך הוא באותו זמן גם לחם בציונות עצמה, בלא בחילה בשום דרך, כולל של מסירות על אנשים פרטיים [כן, גם את הרב קוק. שמישהו יגיד לי שהגריח"ז התיר מסירות כאלו] וכולל מלחמה בעצם הזכות היהודית לעלייה לארץ. את הדברים האלו, ברובם הוא עשה בסתר, כך שאין על זה תיעודים מבוררים וחד משמעיים, אבל בזה הוא הואשם גם בחייו, על מעשיו אלו היו רוב המאמרים נגדו בעיתונות בחייו, וגם לאחר מותו הם פורסמו בטיעונים הרבה יותר מאוששים ומבוססים בשל קשריו הענפים שיצר עם כל סוגי הערבים והבריטים.
על זה, על פעולות פוליטיות אלו, הוא נרצח, ולא על נסיונותיו להוציא את היהדות החרדית מהועד הלאומי. מי שטוען אחרת, הוא הוזה בהקיץ, וגם לא מכיר את הרקע, לא של הרוצחים ושל אנשי ההגנה, ולא של היישוב החרדי בירושלים.


על המשך חייו הכפולים בענייני דת, כולל בזמן שבהם חבר לאנשי ירושלים במאבקם נגד הציונות, כבר נכתב רבות לעיל.

רבינו כלפיא מספיק לנסות לעבוד על עצמך ועל כולם
לא נכתב שום עובדה או ציטוט מתוך ספרו או עדות מהימנה שהאיש היה מתועב ורשע ושפל כהגדרת חלק מהכתובים כאן
כל העובדות שהבאת בהודעה זו ובהודעה קודמת ידועים מהערך וממקורות אחרים שצירפו באשכול העובדות החסרות אלו המתיחסות לחיים הכפולים של האיש שלבנתיים חוץ מציטוט של שני קבצים שהובאו באשכול לא כתבת אפילו עובדה אחת מוסמכת
בכבוד
שום עובדה?
שום?

כלומר, התיאור על ספרו שיצא לאור חודשים ספורים לפני הירצחו שכוללים את השירים שאין שום דרך ליהודי שומר תורה ומצוות אמיתי לכתבם ולפרסמם, ולהתגאות בהם, זה "שום עובדה"?
כשאומרים לך שזה חומרים שא"א לכתוב כאן, ודי להבין מהציטוט של השיר שמופיע על האנדרטה, אתה אומר שזה שום דבר?

הזוי עד כמה ניתן לדרדר את השפיות לדעת
 

שוב ושוב ושוב
שיר אחד או שנים שכלל אותם בספרו החדש ועוד מפי מצטטים בעלי ענין לא מלמד על שום דבר. אני מחפש את האמת ורק את האמת ולא שמועות או ציטוטים מאינשהו. אשמח מאד מאד אם תוכל לשלוח לי שיר כזה בפרטי להבין האם יש דברים בגו* או סתם קשקושים. בינתיים השירים שהבאת לכאן וחלקת להם תוארים מוכיחים שיש כאן סוג של הטיה ביחס אליו בלי להסתייג


*אין לי שום סיבה להתכחש למציאות! ואם יש עדויות שהתנהג בחייו האישים כ... אז הצדק יהיה עמכם [עם הסתייגות שהיה יותר חולה נפש מסכן מאשר רשע להכעיס את אלוקיו] אבל הראו לנו את מקורכם בלי פרשנות ובלי הטיה כלשהי
 

יוספזון

משתמש ותיק
כלפי ליא אמר:
איש בנימין אמר:
ודאי שנרצה לדעת עוד. כיון שכל מה שכתבת הוא עד לעלייתו לירושלים. והטענה היא שלאחמ"כ הוא חז בתשובה שלמה



מה שכתבתי הוא הרבה לפני עד עלייתו לירושלים.

רק בקצרה אכתוב, הוא עלה לירושלים בתרע"ט, כציוני מובהק, וניסה להתקבל למוסדות האקדמיה הגבוהים בעיר. הוא נדחה ע"י כולם, וגם הציונים לא רצו בו.

במסגרת כתבותיו ששלח לפרסום בהולנד, שממנה התפרנס כל שנות שהותו בירושלים עד יומו האחרון, הוא החל להכיר את אויבי הציונות מרן הגריח"ז ואנשי נאמני היהדות החרדית. אחרי תקופת זמן הוא חבר אליהם לסייע במלחמתם.

דה האן כאמור, מצד אחד סייע רבות למאבקו של הגריח"ז, לשחרר את היהדות החרדית מלפיתת הועד הלאומי, ובזה אין ספק שפועלו ברוך, כפי שכבר כתבתי וחזרתי וכתבתי באשכול זה מספר פעמים.

פועלו ביצירת הקשרים עם הערבים הביאה למפגש של הגריח"ז ואנשיו יחד עם דה האן באוהלו של עבדאללה בעמאן, שהצהיר על זכויות היהודים ושויון בא"י בלא זכויות פוליטיות. זה באמת היה חלום אדיר, אם זה היה מתממש, כלומר אם הבריטים היו נותנים את זה, זה היה יכול להיות משהו עצום. דא עקא, שלא הבריטים נתנו את זה, ולא הציונים. אי אפשר לדעת היסטורית אם זה היה בר ביצוע או לא. אבל בזה גם אין ספק שזו היתה פעולה חיובית לגמרי.

אך מאידך הוא באותו זמן גם לחם בציונות עצמה, בלא בחילה בשום דרך, כולל של מסירות על אנשים פרטיים [כן, גם את הרב קוק. שמישהו יגיד לי שהגריח"ז התיר מסירות כאלו] וכולל מלחמה בעצם הזכות היהודית לעלייה לארץ. את הדברים האלו, ברובם הוא עשה בסתר, כך שאין על זה תיעודים מבוררים וחד משמעיים, אבל בזה הוא הואשם גם בחייו, על מעשיו אלו היו רוב המאמרים נגדו בעיתונות בחייו, וגם לאחר מותו הם פורסמו בטיעונים הרבה יותר מאוששים ומבוססים בשל קשריו הענפים שיצר עם כל סוגי הערבים והבריטים.
על זה, על פעולות פוליטיות אלו, הוא נרצח, ולא על נסיונותיו להוציא את היהדות החרדית מהועד הלאומי. מי שטוען אחרת, הוא הוזה בהקיץ, וגם לא מכיר את הרקע, לא של הרוצחים ושל אנשי ההגנה, ולא של היישוב החרדי בירושלים.


על המשך חייו הכפולים בענייני דת, כולל בזמן שבהם חבר לאנשי ירושלים במאבקם נגד הציונות, כבר נכתב רבות לעיל.


הוא עלה לארץ כחבר במזרחי. נכון. אח"כ חבר להגריח"ז, נכון, 
הלחימה בציונות עצמה, היתה מוצדקת. ומי שהתיר לרב קוק למסור את הרב מאיר סמניצר ולזרקו לבור הכלא בעת פרסום 'קול השופר', אותו אחד התיר לד"ר דה האן למסור את הרב קוק (אם הסיפור אכן התרחש במציאות) .
אל תסלף הסטוריה, הוא נרצח בטרם צאתו ללונדון לפעול עבור עצמאות היהדות החרדית. ואפילו הציונים לא מכחישים את זה. 
הוא יצא כדי לבטל את כוחה של הועד הלאומי שניסתה בכל כוחה לקיים את 'כיבוש הקהילות'. וכל גדולי ישראל כולל הח"ח והאמרי אמת מגור וכו', יצאו נגד זה בחרב וחנית. 
ושוב, טרם הבאת מקור, שאת שיריו כתב לאחר חזרתו בתשובה. טרם הבאת מקור לדבריך (פחות או יותר מסתובב סביב תיאור 'הויקיפדיה' ודומיו. שהאימון בו מוגבל, וכל עורך יכול לערוך כאוות נפשו. (יש לי המון הוכחות לכך)
 
 

כלפי ליא

משתמש ותיק
על מה אתה רוצה מקור שוב ושוב?

הלחימה בציונות היתה מוצדקת בחלק שפעל לענייני הדת, בשאר החלקים היה זה כרוך במסירה ממש או על גבול המסירה ובסיכון רבבות יהודים.
תזכור שהמדובר בתקופה שבין שתי מלחמות העולם, ואף לא אחד מגדולי ישראל, לא התיר לפעול מול הבריטים במטרה לפגוע בזכויות היהודיות בארץ ישראל, למרות שהציונים השתלטו על הזכויות הללו, ולא צריך להסביר למה. והוא כן פעל.
 

יעבץ

משתמש ותיק
לצערי הרב כלפי ליא צודק בכל דבריו.
לא רציתי להגיב כי אין טעם להאריך בדבר המצער, ורק עיור או מעוור לא יודע מהמציאות, אבל אני רואה שגם שהובאו כאן השירים, אנשים כאן ב"ה כל כך תמימים שאפילו לא מבינים הבעיה (אני הייתי מדווח על תוכן לא ראוי בשירים שכאלו).
רק הערה אחת, הרב כלפי ליא מציג הדברים כאילו היה מאנשי סדום וכו', משמע כבימינו שעושה תעמולה ובפרהסיא רח"ל כפי שמצוי היום לדאבון הלב. אבל האמת שהיה עושה בסתר מעשיו, ומה שפרסמם בספר הי זה ספר בהולנדית, היינו שחי חיים כפולים, ומתוכן שיריו נראה שחי בין העולמות ונפשו הייתה מסוכסכת עם עצמו, ויתכן שתשובתו הייתה אמיתית רק גבר עליו יצרו. אם כי מתהפוכות חייו נראה שלא היה יציב כ"כ.
אך מה לנו לדון בכל זה, אלו חייו הפרטיים של איש, ואף אחד לא חושב (מאלו שחושבים ולא צועקים) שהיה קודש הקודשים, רק הרצח היה אכן מזעזע, ואפשר לדון על פעלו הציבורי מה הי' ברצון חכמים ומה לא, ובמה נחלקו חכמים.
ואפשר עוד להאריך אלא שאין רצוני בזה.

ולכל הצועקים נאמר, כבר התחרט פותח האשכול על פתיחתו, וכל צעקה שלכם רק מוסיפה בגנותו. החרישו, ותהי לכם לחכמה!
 

יוספזון

משתמש ותיק
הרב כלפי ליא, אני רוצה לצרף כאן שתי הודעות מדוברות המשטרה מאתמול. אחד מדבר על אתיופים, והשני על חרדים.
בעוד מאה שנים, כשנדון מי עשה אלימות נוראה ומי לא, מה תהא המסקנא המתבקשת? באיזה מהם הפכו ניידות, נפצו שמשות רכב, זרקו בלוקים, ופצעו עשרות שוטרים? ובאיזה רק ישבו על הכביש?
הרי הרשויות הרשמיות פרסמו כך?
בהתאם לכך ואף פחות מזה אפשר להאמין את המקורות שהבאת.
הנה שתי הודעות דוברות:









ההבדלים בין הודעות הדוברות

הפגנת האתיופים:

*דוברות המשטרה (את״ן):*
צומת יקנעם בכביש 70 נחסם לתנועה בכל הכיוונים בעקבות מחאה במקום.
שוטרי משטרת ישראל נמצאים באזור ומכווינים את התנועה.

מומלץ לציבור הנהגים לבחור בדרכים חלופיות.

====

הפגנת הפלג הירושלמי:

*דוברות המשטרה (ירושלים):*

בשעה זו כמה מאות מפגינים מפרים את הסדר וחוסמים בגופם את התנועה בצומת הרחובות יפו ושרי ישראל.

כוחות משטרת ישראל נמצאים במקום, ופועלים לפינוי מפרי הסדר והשבת הסדר הציבורי.
 

כלפי ליא

משתמש ותיק
יעבץ אמר:
לצערי הרב כלפי ליא צודק בכל דבריו.
לא רציתי להגיב כי אין טעם להאריך בדבר המצער, ורק עיור או מעוור לא יודע מהמציאות, אבל אני רואה שגם שהובאו כאן השירים, אנשים כאן ב"ה כל כך תמימים שאפילו לא מבינים הבעיה (אני הייתי מדווח על תוכן לא ראוי בשירים שכאלו).
רק הערה אחת, הרב כלפי ליא מציג הדברים כאילו היה מאנשי סדום וכו', משמע כבימינו שעושה תעמולה ובפרהסיא רח"ל כפי שמצוי היום לדאבון הלב. אבל האמת שהיה עושה בסתר מעשיו, ומה שפרסמם בספר הי זה ספר בהולנדית, היינו שחי חיים כפולים, ומתוכן שיריו נראה שחי בין העולמות ונפשו הייתה מסוכסכת עם עצמו, ויתכן שתשובתו הייתה אמיתית רק גבר עליו יצרו. אם כי מתהפוכות חייו נראה שלא היה יציב כ"כ.
אך מה לנו לדון בכל זה, אלו חייו הפרטיים של איש, ואף אחד לא חושב (מאלו שחושבים ולא צועקים) שהיה קודש הקודשים, רק הרצח היה אכן מזעזע, ואפשר לדון על פעלו הציבורי מה הי' ברצון חכמים ומה לא, ובמה נחלקו חכמים.
ואפשר עוד להאריך אלא שאין רצוני בזה.

ולכל הצועקים נאמר, כבר התחרט פותח האשכול על פתיחתו, וכל צעקה שלכם רק מוסיפה בגנותו. החרישו, ותהי לכם לחכמה!
אני מקבל את העצה. שותק מכאן ולהבא.

מי שרוצה לדעת את העובדות, יש היום מספיק דרכים לעשות זאת.
 
 

מאן דהו

משתמש ותיק
יעבץ אמר:
לצערי הרב כלפי ליא צודק בכל דבריו.
לא רציתי להגיב כי אין טעם להאריך בדבר המצער, ורק עיור או מעוור לא יודע מהמציאות, אבל אני רואה שגם שהובאו כאן השירים, אנשים כאן ב"ה כל כך תמימים שאפילו לא מבינים הבעיה (אני הייתי מדווח על תוכן לא ראוי בשירים שכאלו).
רק הערה אחת, הרב כלפי ליא מציג הדברים כאילו היה מאנשי סדום וכו', משמע כבימינו שעושה תעמולה ובפרהסיא רח"ל כפי שמצוי היום לדאבון הלב. אבל האמת שהיה עושה בסתר מעשיו, ומה שפרסמם בספר הי זה ספר בהולנדית, היינו שחי חיים כפולים, ומתוכן שיריו נראה שחי בין העולמות ונפשו הייתה מסוכסכת עם עצמו, ויתכן שתשובתו הייתה אמיתית רק גבר עליו יצרו. אם כי מתהפוכות חייו נראה שלא היה יציב כ"כ.
אך מה לנו לדון בכל זה, אלו חייו הפרטיים של איש, ואף אחד לא חושב (מאלו שחושבים ולא צועקים) שהיה קודש הקודשים, רק הרצח היה אכן מזעזע, ואפשר לדון על פעלו הציבורי מה הי' ברצון חכמים ומה לא, ובמה נחלקו חכמים.
ואפשר עוד להאריך אלא שאין רצוני בזה.

ולכל הצועקים נאמר, כבר התחרט פותח האשכול על פתיחתו, וכל צעקה שלכם רק מוסיפה בגנותו. החרישו, ותהי לכם לחכמה!

איך נדע את המציאות אם כלפיא ליא לא הציב אותה בפנינו
ואם אכן קראת בספר של דהאן והדברים נכתבו שחור על לבן בתקופה המאוחרת בחייו ולא שיר כאן שיר שם אלא ממש וידויים ותהיות וכו' וכו' אז באמת אפשר לחשב מסלול מחדש אבל עד כה לא הציגו בפנינו עובדות אמת
 

איש בנימין

משתמש ותיק
יעבץ אמר:
 ומתוכן שיריו נראה שחי בין העולמות ונפשו הייתה מסוכסכת עם עצמו, ויתכן שתשובתו הייתה אמיתית רק גבר עליו יצרו. אם כי מתהפוכות חייו נראה שלא היה יציב כ"כ.



אדוני הנכבד. מתוך השירים מבואר שלא רק נפשו היתה מסוכסכת, אלא עבר עבירות בפועל ממש למטה מעשרה. כולל שמות של השותפים לדבר עבירה!
ולפי כללי התשובה שבידינו אין זו תשובה אמיתית! אא"כ אין אדם משים עצמו וכו', והל זיוף אחד גדול של הציונים שר"י, כידוע וגו'...
 

מאן דהו

משתמש ותיק
איש בנימין שינית כיון ממה שכתבת בהודעות אחרות מכיון שקראת את הדברים במקורם. ושוב אבקש ממך אם תוכל לשלוח לי בפרטי את השירים תודה
 

יוספזון

משתמש ותיק
איש בנימין אמר:
יעבץ אמר:
 ומתוכן שיריו נראה שחי בין העולמות ונפשו הייתה מסוכסכת עם עצמו, ויתכן שתשובתו הייתה אמיתית רק גבר עליו יצרו. אם כי מתהפוכות חייו נראה שלא היה יציב כ"כ.



אדוני הנכבד. מתוך השירים מבואר שלא רק נפשו היתה מסוכסכת, אלא עבר עבירות בפועל ממש למטה מעשרה. כולל שמות של השותפים לדבר עבירה!
ולפי כללי התשובה שבידינו אין זו תשובה אמיתית! אא"כ אין אדם משים עצמו וכו', והל זיוף אחד גדול של הציונים שר"י, כידוע וגו'...
לא נראה לך מוזר שבן אדם יתוודה בפרהסיה בדרך של שיר ועוד ידפיס אותה לרבים? (אל תשכח שזה היה טרום עידן דור המבול כהיום שהכל מותר - וגם לפי המקורות שהובאו כאן, הוא פוטר מלהיות מורה בבית ספר של גויים לאחר שכתב דברי תועבה).
ויתר על כך, נקיי הדעת שבירושלים, שלא חסו על איש, האם אכן היו מספידים אותו כך אם אכן כתב ופרסם כך באחרית ימיו?
ושאלה נוספת, האם השירים שלו הודפסו במקור בלשה"ק או שתורגמו ע"י אחרים?
אין לי גישה לשירים, כך שלא אוכל לבדוק מה כתוב לפני ומה אחרי, מי הדפיס ומתי נדפס, מי ההדיר ומי הוסיף, מי השמיט ומי הגיה... כך שקשה לחרוץ כאן כל דין.
מה שברור ברור. (דרך אגב, מי שהכיר היה יהודי משומד בשם דניאל כוולסון שעזר הרבה ליהודים והיה מקורב לרוב גדולי ישראל - עד שהגר"ח מבריסק היה יוצא דופן - וכי לא ברור שיהודי משומד דינו במורידין ולא מעלין? בכל זאת ידעו להעריך את פעולתו למען היהדות) הוא נרצח על עמדו על משמר קדושת ירושלים ועל עצמאות היהדות החרדית. ואם אתה מבין, שחייל בצבא הציוני, שנרצח על היותו יהודי, למרות שעבר על החמורות שבחמורות, הוא עדיין 'קדוש' כי נרצח בידי גוי, וגם אם נרצח בעת עימות ומלחמה, שלכאורה היינו יכולים לומר שהגוי בס"ה הגן על עצמו. עאכו"כ מי שנרצח רק על עמידתו על משמר היהדות, ולא לשום סיבה אחרת, וגם מה שאתה קורא 'מסירה' קראו גדולי ישראל 'הצלה'. לכן, אין ספק שזכרו ברוך. 
 
 

איש בנימין

משתמש ותיק
יוספזון אמר:
 מי שהכיר היה יהודי משומד בשם דניאל כוולסון שעזר הרבה ליהודים והיה מקורב לרוב גדולי ישראל - עד שהגר"ח מבריסק היה יוצא דופן - וכי לא ברור שיהודי משומד דינו במורידין ולא מעלין? בכל זאת ידעו להעריך את פעולתו למען היהדות

אין בעיה. בא נסגור על זה שהוא כמו חוולסון...
 

מאן דהו

משתמש ותיק
איש בנימין עשה מעשה ושלח לי שיר אחד שהעלה כבר כלפיא ליא [מצונזר, ובצדק] ואכן הדברים מלמדים על סטיה חמורה
אבל!
כיון שאין לי אג'נדה מלבד להבין מי באמת היה האיש וכיון שהבנתי שההוצאה לאור היא חברה הולנדית שהדפיסה את כתביו האם על סמך מה שחילק לחבריו החילונים חוברת שירים שהכילה מאות שירים [אני מניח] מכמה תקופות בחייו ושחלקם הגדול הם ראויים, אפשר להכריע ללא שום ספק שאחר חזרתו בתשובה חזר על מעשיו אלו?
 

כלפי ליא

משתמש ותיק
לא אכתוב יותר על האיש כאן, כפי שכבר כתבתי

אבל הזוי ההתפתלות של יוספזון, "הרי לא יתכן שהוא כתב והדפיס, כי בן אדם לא יתוודה ברבים". והבנאדם עוד לא קולט.
והרי "לא יתכן שהוא כתב והדפיס כך וכך, שהרי נקיי הדעת שבירושלים שלא חסו על איש... " ולכן סימן שהוא לא הדפיס ולא נתן את הספר במתנה לידידו ביאליק ולא לספריה הלאומית.
ובכלל, "אולי זה תורגם ע"י עויין", ולכן שמו אנדרטה באמסטרדם בגלל הציונים....
ו"חוואלסאן גם עזר ליהודים"
וזהו, "אין ספק שזכרו ברוך"...
וזה נקרא לייצג את החרדיות!
 

יוספזון

משתמש ותיק
איש בנימין אמר:
יוספזון אמר:
 מי שהכיר היה יהודי משומד בשם דניאל כוולסון שעזר הרבה ליהודים והיה מקורב לרוב גדולי ישראל - עד שהגר"ח מבריסק היה יוצא דופן - וכי לא ברור שיהודי משומד דינו במורידין ולא מעלין? בכל זאת ידעו להעריך את פעולתו למען היהדות

אין בעיה. בא נסגור על זה שהוא כמו חוולסון...


למה לסגור?
טרם הוכח שום דבר, ומצד שני התמיהות זועקות עד לב השמים.
ועדיין לא ראיתי מי כתב את השירים, מי הוציא לאור את הספר, ומתי הוציאו, האם הוא כתבם, או שתורגמו מפי כתבו. וכן הלאה. 
אף אחד לא הלך אליו לשאול שאלות בהלכה או התרות עגונות. הוא היה 'בעל תשובה' שידיו רב לו בהצלת היהדות החרדית בארה"ק, ונרצח ע"י בני עולה על משמר היהדות, ולא על משמר פוליטי. זה הכל
 
 

יוספזון

משתמש ותיק
כלפי ליא אמר:
לא אכתוב יותר על האיש כאן, כפי שכבר כתבתי

אבל הזוי ההתפתלות של יוספזון, "הרי לא יתכן שהוא כתב והדפיס, כי בן אדם לא יתוודה ברבים". והבנאדם עוד לא קולט.
והרי "לא יתכן שהוא כתב והדפיס כך וכך, שהרי נקיי הדעת שבירושלים שלא חסו על איש... " ולכן סימן שהוא לא הדפיס ולא נתן את הספר במתנה לידידו ביאליק ולא לספריה הלאומית.
ובכלל, "אולי זה תורגם ע"י עויין", ולכן שמו אנדרטה באמסטרדם בגלל הציונים....
ו"חוואלסאן גם עזר ליהודים"
וזהו, "אין ספק שזכרו ברוך"...
וזה נקרא לייצג את החרדיות!
כתבתי דברים מפורשים. ואל תוציאם מהקשרם!
א. אני כלל לא בטוח שהוא כתבם. כי זה לא מתקבל על הדעת.
ב. ואף אם תאמר שהוא כתבם, יתכן שכתבם בהולנדית, והמתרגם תרגם איך שהוא רצה. 
ג. עוד סיבה שלא להאמין שהוא כתבם, שלא יתכן שבני ירושלים שלא חסו על איש, חיפו על מעשים כאלו.
ד. גם אם נכון שהוא כתבם, יתכן שנכתבו טרם עלותו לארץ, או אפילו אח"כ כאשר היה חבר במזרחי. 
ה. הסברתי שהוא לא היה רב ולא אדמו"ר, אלא עסקן 'בעל תשובה' שמסר נפשו למען עם ישראל, וגם לפי דעתך הבאתי הוכחה 'מחוולסון' שגם למשומד הוקירו, לא באתי חלילה להשוות בין  בעל תשובה למשומד.
ו. נחוץ לי לדעת 'מי' הוציא את השירים לאור, באיזה מקום וזמן. (וכבר ראיתי כאן איזה דליפה, שהודפסו על ידי הוצאת ספרים הולנדית - משמע שנדפסו בהולנדית ולא בלשה"ק... וזה יכול להיות אוסף של כל הזמנים. וגם אם זה לא אחד שהיו לו כוונות אפילות, או אפילו מהדיר שהוסיף מדיליה...
כדי מאוד שלא תבלבל את הדברים, יש לך תשובה על השאלות מה טוב, אין, אז לא חייבים לענות.
 
 

איש בנימין

משתמש ותיק
יוספזון אמר:
איש בנימין אמר:
יוספזון אמר:
 מי שהכיר היה יהודי משומד בשם דניאל כוולסון שעזר הרבה ליהודים והיה מקורב לרוב גדולי ישראל - עד שהגר"ח מבריסק היה יוצא דופן - וכי לא ברור שיהודי משומד דינו במורידין ולא מעלין? בכל זאת ידעו להעריך את פעולתו למען היהדות

אין בעיה. בא נסגור על זה שהוא כמו חוולסון...


למה לסגור?
טרם הוכח שום דבר, ומצד שני התמיהות זועקות עד לב השמים.
ועדיין לא ראיתי מי כתב את השירים, מי הוציא לאור את הספר, ומתי הוציאו, האם הוא כתבם, או שתורגמו מפי כתבו. וכן הלאה. 
אף אחד לא הלך אליו לשאול שאלות בהלכה או התרות עגונות. הוא היה 'בעל תשובה' שידיו רב לו בהצלת היהדות החרדית בארה"ק, ונרצח ע"י בני עולה על משמר היהדות, ולא על משמר פוליטי. זה הכל


@יוספזון, תקשיב טוב.
אני לא יכול, אבל פשוט לא יכול להביא כאן את המקורות. זה פשוט גועל נפש.
אבל אם אתה מתעקש, גש לספריה הלאומית, בקש בבקשה את הספר: המרובעים. עשרה שירים על............
ולאחר שהספרנית תגיד לך שזו בושה וחרפה שאדם חרדי מתעניין בכאלו דברים, קח את הספר, הוא כתוב הולנדית. צלם, קח בעצמך למישהו שמדבר הולנדית, ולאחר שהוא יגיד לך כנ"ל, תגיד בעצמך אם זה בפירוש או בכאילו, או עיוות או זיוף או תרגום או כישוף. הדברים שם מידי מפורשים מכדי שיוכלו להיות עיוות בתרגום.
אבל תמיד תוכל לומר שהציונים שתלו את זה בספריה הלאומית...
.
 
 

שמעיה

משתמש ותיק
מאן דהו אמר:
איש בנימין עשה מעשה ושלח לי שיר אחד שהעלה כבר כלפיא ליא [מצונזר, ובצדק] ואכן הדברים מלמדים על סטיה חמורה
אבל!
כיון שאין לי אג'נדה מלבד להבין מי באמת היה האיש וכיון שהבנתי שההוצאה לאור היא חברה הולנדית שהדפיסה את כתביו האם על סמך מה שחילק לחבריו החילונים חוברת שירים שהכילה מאות שירים [אני מניח] מכמה תקופות בחייו ושחלקם הגדול הם ראויים, אפשר להכריע ללא שום ספק שאחר חזרתו בתשובה חזר על מעשיו אלו?

אני לא מבין אותך באמת. מדובר על שירים בתקופתו הירושלמית, ליד הכותל, וכאשר ליל העשור הוא קדוש היכול להתחלל על ידי קדש. איך אפשר להתכחש למציאות העולה מבין שורותיו הוא? לא דוברות ולא עיתונות. קטעים הנוזלים מתוך קולמוסו האישי!!!
 

שמעיה

משתמש ותיק
יוספזון אמר:
איש בנימין אמר:
יוספזון אמר:
 מי שהכיר היה יהודי משומד בשם דניאל כוולסון שעזר הרבה ליהודים והיה מקורב לרוב גדולי ישראל - עד שהגר"ח מבריסק היה יוצא דופן - וכי לא ברור שיהודי משומד דינו במורידין ולא מעלין? בכל זאת ידעו להעריך את פעולתו למען היהדות

אין בעיה. בא נסגור על זה שהוא כמו חוולסון...


למה לסגור?
טרם הוכח שום דבר, ומצד שני התמיהות זועקות עד לב השמים.
ועדיין לא ראיתי מי כתב את השירים, מי הוציא לאור את הספר, ומתי הוציאו, האם הוא כתבם, או שתורגמו מפי כתבו. וכן הלאה. 
אף אחד לא הלך אליו לשאול שאלות בהלכה או התרות עגונות. הוא היה 'בעל תשובה' שידיו רב לו בהצלת היהדות החרדית בארה"ק, ונרצח ע"י בני עולה על משמר היהדות, ולא על משמר פוליטי. זה הכל
את הקטעים ה'מחרידים' אותם כתב הרב קוק בספריו, ה'טמאים ומטמאים כל נפש ישראלית'. ראית בעצמך אותו כותבם? מי כתב, מי הדפיס, מי ההדיר, לך תדע מה היה שם בדיוק...
 
 

איש בנימין

משתמש ותיק
מאן דהו אמר:
איש בנימין עשה מעשה ושלח לי שיר אחד שהעלה כבר כלפיא ליא [מצונזר, ובצדק] ואכן הדברים מלמדים על סטיה חמורה
אבל!
כיון שאין לי אג'נדה מלבד להבין מי באמת היה האיש וכיון שהבנתי שההוצאה לאור היא חברה הולנדית שהדפיסה את כתביו האם על סמך מה שחילק לחבריו החילונים חוברת שירים שהכילה מאות שירים [אני מניח] מכמה תקופות בחייו ושחלקם הגדול הם ראויים, אפשר להכריע ללא שום ספק שאחר חזרתו בתשובה חזר על מעשיו אלו?

הוא לא "חילק" חוברת אלא הוציא והדפיס קובץ שירים
ולא מאות אלא עשר שירים.
ואת שם הקובץ (שהוא נתן בעצמו ככל הנראה) אשלח לך בפרטי.
באמת שאי אפשר לפרט יותר, אבל השירים הגיעו אלי מחבר (טיפוס שהספרנית לא תגיד לו תתבייש לך...) שנמצא בספריה הלאומית בשעות אלו ממש, ושלח אלי לבקשתי את הטקסטים.
 

מאן דהו

משתמש ותיק
שמעיה אמר:
מאן דהו אמר:
איש בנימין עשה מעשה ושלח לי שיר אחד שהעלה כבר כלפיא ליא [מצונזר, ובצדק] ואכן הדברים מלמדים על סטיה חמורה
אבל!
כיון שאין לי אג'נדה מלבד להבין מי באמת היה האיש וכיון שהבנתי שההוצאה לאור היא חברה הולנדית שהדפיסה את כתביו האם על סמך מה שחילק לחבריו החילונים חוברת שירים שהכילה מאות שירים [אני מניח] מכמה תקופות בחייו ושחלקם הגדול הם ראויים, אפשר להכריע ללא שום ספק שאחר חזרתו בתשובה חזר על מעשיו אלו?

אני לא מבין אותך באמת. מדובר על שירים בתקופתו הירושלמית, ליד הכותל, וכאשר ליל העשור הוא קדוש היכול להתחלל על ידי קדש. איך אפשר להתכחש למציאות העולה מבין שורותיו הוא? לא דוברות ולא עיתונות. קטעים הנוזלים מתוך קולמוסו האישי!!!
שמעיה הוא לא התקרב להגריח מיד כשהגיע ארצה עד אז גם הספיק להצטרף לקבוצות אחרות בעם ישראל ולא להגריח ולאנשיו. תקן אותי בשמחה אם אני טועה
 

כלפי ליא

משתמש ותיק
יוספזון אמר:
כלפי ליא אמר:
לא אכתוב יותר על האיש כאן, כפי שכבר כתבתי

אבל הזוי ההתפתלות של יוספזון, "הרי לא יתכן שהוא כתב והדפיס, כי בן אדם לא יתוודה ברבים". והבנאדם עוד לא קולט.
והרי "לא יתכן שהוא כתב והדפיס כך וכך, שהרי נקיי הדעת שבירושלים שלא חסו על איש... " ולכן סימן שהוא לא הדפיס ולא נתן את הספר במתנה לידידו ביאליק ולא לספריה הלאומית.
ובכלל, "אולי זה תורגם ע"י עויין", ולכן שמו אנדרטה באמסטרדם בגלל הציונים....
ו"חוואלסאן גם עזר ליהודים"
וזהו, "אין ספק שזכרו ברוך"...
וזה נקרא לייצג את החרדיות!
כתבתי דברים מפורשים. ואל תוציאם מהקשרם!
א. אני כלל לא בטוח שהוא כתבם. כי זה לא מתקבל על הדעת.
ב. ואף אם תאמר שהוא כתבם, יתכן שכתבם בהולנדית, והמתרגם תרגם איך שהוא רצה. 
ג. עוד סיבה שלא להאמין שהוא כתבם, שלא יתכן שבני ירושלים שלא חסו על איש, חיפו על מעשים כאלו.
ד. גם אם נכון שהוא כתבם, יתכן שנכתבו טרם עלותו לארץ, או אפילו אח"כ כאשר היה חבר במזרחי. 
ה. הסברתי שהוא לא היה רב ולא אדמו"ר, אלא עסקן 'בעל תשובה' שמסר נפשו למען עם ישראל, וגם לפי דעתך הבאתי הוכחה 'מחוולסון' שגם למשומד הוקירו, לא באתי חלילה להשוות בין  בעל תשובה למשומד.
ו. נחוץ לי לדעת 'מי' הוציא את השירים לאור, באיזה מקום וזמן. (וכבר ראיתי כאן איזה דליפה, שהודפסו על ידי הוצאת ספרים הולנדית - משמע שנדפסו בהולנדית ולא בלשה"ק... וזה יכול להיות אוסף של כל הזמנים. וגם אם זה לא אחד שהיו לו כוונות אפילות, או אפילו מהדיר שהוסיף מדיליה...
כדי מאוד שלא תבלבל את הדברים, יש לך תשובה על השאלות מה טוב, אין, אז לא חייבים לענות.



לא הוצאתי מהקשרם. אני כתבתי בדיוק מה שטענת.
א. אכן, דווקא בגלל חומרת הדברים שבלתי ניתן להאמין שב"א מדפיס ככה, זה מצריך ממך כיהודי שותומ"צ להתנער מיהודי כזה.
ב. בוודאי שהוא כתבם בהולנדית. 
ג. עובדה שהם חיפו עליו. אחת מהשתיים, או שכולם שם (כולל הפוליטיקאים שבהם) לא הכירו את הפן הנוסף באיש, או שאלו שהכירו כן חסו על איש בשביל המטרות הפוליטיות.
ד. לא, הם מתארים את שהייתו בירושלים, בצילו של ריח"ז. אי אפשר לטעות בזה.
ה. הוא לא היה 'בעל תשובה', זה בדיוק מה שמסבירים לך. בחייו האישיים לפני שהוא התקרב לדת, הוא היה גרוע ממשומד. [חוולסון הציל יהודים במסירות נפש, למרות היותו משומד, וטיהר את עלילת הדם בהיסטוריה, ועל זה הוקירוהו. די האן סכסך כל ימיו בין יהודים, והוציא בעברו ספר שמשפיל ומשמיץ את היהדות ואת הדת ואת הרבנים שהוא הכיר אז (טרם עלותו לירושלים). יחי ההבדל]
ו. השירים יצאו בזמנו ע"י הוצאה לאור הולנדית שדי האן שלח להם את שיריו לפרסום. הוא חילק את הספר כאמור. השירים תורגמו ויכולים להיות מתורגמים ע"י כל אחד, אין בהם הרבה אפשרויות משחק. כל השירים קצרים, סה"כ 4 בתים.
 

כלפי ליא

משתמש ותיק
מאן דהו אמר:
שמעיה אמר:
מאן דהו אמר:
איש בנימין עשה מעשה ושלח לי שיר אחד שהעלה כבר כלפיא ליא [מצונזר, ובצדק] ואכן הדברים מלמדים על סטיה חמורה
אבל!
כיון שאין לי אג'נדה מלבד להבין מי באמת היה האיש וכיון שהבנתי שההוצאה לאור היא חברה הולנדית שהדפיסה את כתביו האם על סמך מה שחילק לחבריו החילונים חוברת שירים שהכילה מאות שירים [אני מניח] מכמה תקופות בחייו ושחלקם הגדול הם ראויים, אפשר להכריע ללא שום ספק שאחר חזרתו בתשובה חזר על מעשיו אלו?

אני לא מבין אותך באמת. מדובר על שירים בתקופתו הירושלמית, ליד הכותל, וכאשר ליל העשור הוא קדוש היכול להתחלל על ידי קדש. איך אפשר להתכחש למציאות העולה מבין שורותיו הוא? לא דוברות ולא עיתונות. קטעים הנוזלים מתוך קולמוסו האישי!!!
שמעיה הוא לא התקרב להגריח מיד כשהגיע ארצה עד אז גם הספיק להצטרף לקבוצות אחרות בעם ישראל ולא להגריח ולאנשיו. תקן אותי בשמחה אם אני טועה

אני אתקן אותך. את השורות הללו הוא מתאר על הזמן שבו כבר כן חבר לפעילויות הגריח"ז.
וזהו על האיש. קשה לעכל, יתכן. אבל אני מתקשה להבין את ההתפתלויות של אנשים מול עובדות ברורות שבלתי ניתן להטותם לשום צד.
 

מאן דהו

משתמש ותיק
קראתי בקובץ שהועלה כבר באשכול שרק כעבור שנה וחצי חבר להגרי"ח על אף שהתגורר בירושלים

אבל האמת חייבת להאמר קראתי בעיתון דבר 1964 עוד שלושה שירים והזדעזתי. אם אכן הם נכתבו בתקופה המאוחרת בחייו אז אין לי מילים. צריך לחשב מסלול מחדש!
 

יוספזון

משתמש ותיק
להצדיק את הצדיק דמעיקרא.
היות שהאשכול על הק' דיהאן ננעל ללא שהיה לי יכולת להגיב לחפותו של אותו קדוש שנרצח על משמר היהדות החרדית. פתחתי אשכול זה, שהיא אשכול פרטי, וכדאי שלא ינעלו אותה, ויהיה ראוי להמשיך להתנוסס כאן, אני מבקש ממי שיש לו הערות או הארות, לשלוח אלי באישי, או לפתוח אשכול אחר.
בדקתי, חקרתי ודרשתי היטב, והנה אמת נכון הדבר... 'לא' נעשתה התועבה הזאת בישראל.
בשעה האחרונה נפגשתי עם יהודי חשוב ות"ח הרה"ח ר' צ. מ"ז שליט"א שהוציא לאור עולם ספר לדמותו של דיהאן בשם 'הקדוש - ר' יעקב ישראל דה-האן הי"ד - הרצח הציוני הראשון באר"י'. (הספר נמצא ב'אוצר החכמה'). ומצאתי, שצדקתי בההשערות שלי.
א. כמי שבעצמי תרגמתי הרבה מלשה"ק לאידיש ולהפך. אני מכיר את העבודה הזאת. ואני יכול להצהיר, שאי אפשר שלא יפול טעויות, בפרט אם המתרגם יש לו מגמות ברורות, אז יכולים בקלי קלות לשנות משמעות דברים בלי בעיות.  על אחת כמה וכמה בשירים. כך שאם דיהאן כתב את ספריו בהולנדית יתכן מאוד (וכך אף התברר לי מעל לכל ספק) שהמתרגם תירגם כאוות נפשו.
ב. בספר שהבאתי לעיל, הוא מביא אכן את השירים האלו, כפי שתרגמם בעצמו מהולנדית, ואכן, המשמעות הוא נקייה וזכה. 
ג. ההשמצות האלו לא נולדו היום, כבר בחייו השמיצו אותו בדברים שהובאו כאן. והתייחס לכך הגריח"ז בהספדו בלשון חריף מאוד, שהאומר כך 'לא ינקה מדינו של גיהנום' (ההספד נדפס בספר הנ"ל ובספר 'מרא דארעא דישראל')
ד. סיפר לי הת"ח הנ"ל שליט"א שישב בעצמו עם שלמה נקדימון, מי שהוציא לאור את הספרים המגמתיים על הק' דיהאן, ונקדימון הודה לו על כל דבריו, אך במסגרת שאותו נקדימון הוציא את ספריו, הוא היה חייב לזייף ולסלף.
ה. בספר הנ"ל 'הקדוש' מופיע סדר כרונולגי ומפעלות חייו של הק' דיהאן, עם מקורות וציטוטים מעיתונות וכדו' של אותם הימים, שם דוקא מופיע שהוא כן קיבל משרות מכובדות אצל המזרחי כאן בארץ (הוא מציין מקורות) כך שהוא הועף לכל הרוחות, הוא עוד השמצה ציונית נבזית.
ו. בעיתון 'קול יעקב' אליה התייחס הגריח"ז בהספדו על הק', הוא אכן השמיץ את כל ההשמצות האלו עוד בחייו של דיהאן, ואף כתב על הגריח"ז והגרי"י דיסקין הלשון 'עוברי בטל' עפ"ל. כך שתנסו להשוות בין ההשמצות, ותבחרו במי להאמין.
ז. הרה"צ ר' עקיבא פרוש זצ"ל שהיה איש מורם מעם ובעל מקובל מפורסם בירושלים, שנפטר בדמי ימיו. ביקש בצוואתו שיטמנו אותו לאחר פטירתו בצמוד לקברו של דיהאן, הרה"צ ר' אהרן פישר זצ"ל אביו של מרן פוה"ד בעל ה'אבן ישראל' הגרי"י פישר זצוק"ל ראב"ד ירושלים, מצא לנכון לקרוא את שמו של בנו הנולד ה"ה ראב"ד ירושלים, ע"ש של הקדוש דיהאן, ואם שמא קגרים, ראו איזה תוצאות יצאו...
ח. הספדו המרטיט של הגריח"ז על ד"ר דיהאן, אינו משאירה שום ספק על זהותו של האיש. ומי שבא לחלוק, עליו הראיה. 
ט. כל אלו שקראו כאן את ההשמצות הנבזיות, מבית היוצר של הציונים, מתבקש בזה לתקן את העול ולפחות לעבור על הספר 'הקדוש' הנ"ל, ויראה ויבין איך מסוגלים גם בדור שלנו להפוך קערה על פיה.
י. היות ואין לי אפשרות גישה לאוצר החכמה, לכן אני מבקש ממי שיוכל לשלוח לי ההספד ממרא דארעא דישראל של הגרי"ח, או מספר 'הקדוש', כמו כן פרק כ"ג מספר הקדוש, 'עלילות ברשע' שלכאורה מתייחס לעלילות אלו. אודה לו מאוד.

יהא זכרו ברוך
 
 
סטָטוּס
סגור לתגובות נוספות.
חלק עליון תַחתִית