להתעמק אמר:כשאנו מתפללים על גאולה למה הכוונה ?
ראשון לציון אמר:גאולה פירושה שיש אפשרות לקיים את כל התרי"ג מצוות, ומכללם:
מינוי מלך מבית דוד
הקרבת קרבנות
מחצית השקל
פרה אדומה
וכן הלאה...
קדם לו הרמב"ם...yosf אמר:דמגוגיה והחדרת ערכי 'קדושת ציון' בדלת האחורית מהי??
הנה...
אשמח לשמוע שאני טועה
ראשון לציון אמר:גאולה פירושה שיש אפשרות לקיים את כל התרי"ג מצוות, ומכללם:
מינוי מלך מבית דוד
הקרבת קרבנות
מחצית השקל
פרה אדומה
וכן הלאה...
נשמע שבעיניך גאולה זה משהו אחר. אולי תפרטyosf אמר:דמגוגיה והחדרת ערכי 'קדושת ציון' בדלת האחורית מהי??
הנה...
אשמח לשמוע שאני טועה
ראשון לציון אמר:גאולה פירושה שיש אפשרות לקיים את כל התרי"ג מצוות, ומכללם:
מינוי מלך מבית דוד
הקרבת קרבנות
מחצית השקל
פרה אדומה
וכן הלאה...
ברא כרעא דאבוה, תשובה מעמיקה.בן של רב אמר:התחלת מראי מקומות:
בחומש יש גאולת קרקע "גאל את ממכר אחיו". "גאולה תהיה לארץ". ועוד.
ברות יש יחד עם הקרקע גם גאולת אדם "אם יגאלך טוב יגאל" = יבום.
ככלל לשון גאולה היא ההיפך מהגליה. ושתיהן משורש 'גל'.
בעצם גם בחומש יש גאולת אדם "השיגה ידו ונגאל".
ויש גם ברמב"ן עה"ת שעדיין לא נחשבו גאולים עד שהגיעו (כמדומה בהקמת המשכן) למעלת אבותם וסוד אלוק עלי אהליהם.
בקיצור: גאולה בכל דבר ואדם היא חזרה אל מקומו ומעמדו.
להתעמק אמר:כשאנו מתפללים על גאולה למה הכוונה ?
דהיינו שהתפילה היא בכלל ופרט (למפרשים שברכת הגאולה היא על הגאולה העתידה)?יעבץ אמר:להתעמק אמר:כשאנו מתפללים על גאולה למה הכוונה ?
קיבוץ גלויות
חזרת משפטי התורה
עשיית דין ברשעים
הרמת קרן הצדיקים
בניין ירושלים
שיבת מלכות בית דוד
מו"ק יח:yosf אמר:כמובן שחלק מהגאולה היא כדברי הרב ראשון לציון....
אלא שחשדתיו שנקט דווקא זה הדברים להורות וכו' כדרך... אבל כבר הסיר החשד ורק הלך בעקבות הנשר הגדול, ותסר תגובתי מעליו, אשרי החושדים בו ואין בו.....
ואמר רב משום רבי ראובן בן אצטרובילי ואמרי לה במתניתא תנא א"ר ראובן בן אצטרובילי אין אדם נחשד בדבר אלא א"כ עשאו ואם לא עשה כולו עשה מקצתו ואם לא עשה מקצתו הרהר בלבו לעשותו ואם לא הרהר בלבו לעשותו ראה אחרים שעשו ושמח מתיב רבי יעקב (מלכים ב יז, ט) ויחפאו בני ישראל דברים אשר לא כן על ה' אלהיהם התם להכעיס הוא דעבוד תא שמע (תהלים קו, טז) ויקנאו למשה במחנה לאהרן קדוש ה' רב שמואל בר יצחק אמר מלמד שכל אחד קינא לאשתו ממשה התם משום שנאה הוא דעבוד ת"ש אמר רבי יוסי יהא חלקי עם מי שחושדין אותו בדבר ואין בו ואמר רב פפא לדידי חשדון ולא הוה בי לא קשיא הא בקלא דפסיק הא בקלא דלא פסיק וקלא דלא פסיק עד כמה אמר אביי אמרה לי אם דומי דמתא יומא ופלגא והני מילי דלא פסק ביני ביני אבל פסק ביני ביני לית לן בה וכי פסק ביני ביני לא אמרן אלא דלא פסק מחמת יראה אבל פסק מחמת יראה לא ולא אמרן אלא דלא הדר נבט אבל הדר נבט לא ולא אמרן אלא דלית ליה אויבים אבל אית ליה אויבים אויבים הוא דאפקוה לקלא