סיפור על הרב מבריסק והרב זוין בהקשר לפרשת פנחס
כללי הפורום
- פותח נושא חדש? שים לב! למען שמירת הסדר הטוב, יש לפתוח את הנושא בפורום של החומש/הפרשה, ולציין בכותרת הנושא את שם הפרשה או את שם הספר והפרק עליו נסוב הדיון. במידה ומדובר בנושא כללי יש לפתחו כאן.
- אשמח לעזרה בקטלוג נושאים ישנים לפי חומש/פרשה. הקִטלוג יתבצע בצורה פשוטה: דווחו על ההודעה הראשונה בנושא > בחרו ב"האשכול שייך לקטגוריה אחרת, נא ציין בשדה המידע את הקטגוריה הנכונה" > הזינו בשדה המידע את שם החומש/הפרשה, ואני כבר אדאג להעביר את הנושא לחומש/פרשה המבוקש/ת.
- יש אפשרות כללית בפורום "לקפל" מדורים לקטגוריה אחת (ע"י לחיצה על המינוס בצד השמאלי בראש כל קטגוריה), בכדי לאפשר גלילה מהירה במידת הצורך. הקיפול/הפתיחה יישארו כך גם בכניסות הבאות לפורום עד ללחיצה הבאה.
-
פותח הנושא - הודעות: 2966
- הצטרף: 10 דצמבר 2018, 22:49
- נתן תודה: 719 פעמים
- קיבל תודה: 869 פעמים
- יצירת קשר:
- סטטוס: לא מחובר
סיפור על הרב מבריסק והרב זוין בהקשר לפרשת פנחס
מסופר שפעם נאם הרב זוין באירוע בנוכחות הרב מבריסק ואמר הגרש"י שכתוב במדרש שפנחס לא נתמנה להיות מנהיג מכיון שקנאי לא יכול להיות מנהיג.
קם הרב מבריסק ואמר, אין כזה מדרש. חשב הרב זוין וענה אתה צודק, אולי זה ווארט חסידי.
היום סיפרו לי סיפור זה, אך הוסיף לי המספר שמעין זה מוזכר בשמונה פרקים להרמב"ם בפרק ז', שלכן לא נתמנה אליהו למנהיגות.
וא"כ יש מקור נכבד לאמירתו של הרב זוין.
קם הרב מבריסק ואמר, אין כזה מדרש. חשב הרב זוין וענה אתה צודק, אולי זה ווארט חסידי.
היום סיפרו לי סיפור זה, אך הוסיף לי המספר שמעין זה מוזכר בשמונה פרקים להרמב"ם בפרק ז', שלכן לא נתמנה אליהו למנהיגות.
וא"כ יש מקור נכבד לאמירתו של הרב זוין.
-
- סטטוס: לא מחובר
Re: סיפור על הרב מבריסק והרב זוין בהקשר לפרשת פנחס
יש אור החיים בריש פרשת ואתחנן שאומר שאם משה רבינו עצמו היה הורג את זמרי היה זוכה להיכנס לארץ ישראל. ואדרבה נזדמן לו מעשה פנחס כדי שבזה יתקן את הכאת הסלע עיי"ש.
-
פותח הנושא - הודעות: 2966
- הצטרף: 10 דצמבר 2018, 22:49
- נתן תודה: 719 פעמים
- קיבל תודה: 869 פעמים
- יצירת קשר:
- סטטוס: לא מחובר
Re: סיפור על הרב מבריסק והרב זוין בהקשר לפרשת פנחס
אגב החת"ס כותב שפנחס קיבל שכרו על השתיקה ששתק בעת שאמרו לו בן פוטי זה.
המשך חכמה כותב שפנחס קיבל שכרו על הפלילות שעשה ולא על מעשה הריגת זמרי שעל זה מגיע שכר רק בעולם הגמול.
( את המשך חכמה ניתן לתרץ ששכרו של פנחס על הריגת זמרי היה שכר רוחני שזה מעין שכר של עולם הגמול ומשא"כ מעשיו שלקח את החנית כדי להשען עלי להכנס לאוהל זמרי, פלילותו עם קונו, והריגת כזבי שאינה מדין "קנאין פוגעין בו" ולא בה.
על אלו ניתן שכרו הגשמי הזרוע הלחיים והקיבה )
המשך חכמה כותב שפנחס קיבל שכרו על הפלילות שעשה ולא על מעשה הריגת זמרי שעל זה מגיע שכר רק בעולם הגמול.
( את המשך חכמה ניתן לתרץ ששכרו של פנחס על הריגת זמרי היה שכר רוחני שזה מעין שכר של עולם הגמול ומשא"כ מעשיו שלקח את החנית כדי להשען עלי להכנס לאוהל זמרי, פלילותו עם קונו, והריגת כזבי שאינה מדין "קנאין פוגעין בו" ולא בה.
על אלו ניתן שכרו הגשמי הזרוע הלחיים והקיבה )
-
- סטטוס: לא מחובר
Re: סיפור על הרב מבריסק והרב זוין בהקשר לפרשת פנחס
הרי כל בחירת שבט הלויים הוא על ידי שנענו לקריאתו של משה 'הרגו איש באחיו' וכלשון רש"י פר' כי תשא 'כי בדבר זה תתחנכו להיות כהנים' וזהו שבחם בפר' וזאת הברכה האומר לאביו ולאמו לא ראיתיו ואת אחיו לא הכיר וכו' כי שמרו אמרתך ובריתך ינצורו.
[מעניין אם בעיני הרב זוין זה היה מוצא חן..]
[מעניין אם בעיני הרב זוין זה היה מוצא חן..]
-
פותח הנושא - הודעות: 2966
- הצטרף: 10 דצמבר 2018, 22:49
- נתן תודה: 719 פעמים
- קיבל תודה: 869 פעמים
- יצירת קשר:
- סטטוס: לא מחובר
Re: סיפור על הרב מבריסק והרב זוין בהקשר לפרשת פנחס
באותה מידה תשאל, אם זה היה מוצא חן בעיני הרמב"ם כדלעיל.
-
- הודעות: 45
- הצטרף: 02 אפריל 2019, 16:46
- נתן תודה: 10 פעמים
- קיבל תודה: 10 פעמים
- יצירת קשר:
- סטטוס: לא מחובר
Re: סיפור על הרב מבריסק והרב זוין בהקשר לפרשת פנחס
מתחזק כתב: ↑19 יולי 2019, 15:07הרי כל בחירת שבט הלויים הוא על ידי שנענו לקריאתו של משה 'הרגו איש באחיו' וכלשון רש"י פר' כי תשא 'כי בדבר זה תתחנכו להיות כהנים' וזהו שבחם בפר' וזאת הברכה האומר לאביו ולאמו לא ראיתיו ואת אחיו לא הכיר וכו' כי שמרו אמרתך ובריתך ינצורו.
[מעניין אם בעיני הרב זוין זה היה מוצא חן..]
יש לחלק בין מנהיגות, לכהונה. על הכהנים נאמר שהם רגזנים ואולי יש לאמר שבגלל שהם לקחו את הטבע והפכו אותו לחפצא דקדושא זכו במה שזכו.
-
- סטטוס: לא מחובר
Re: סיפור על הרב מבריסק והרב זוין בהקשר לפרשת פנחס
נכון, אבל מי זה שקרא 'מי לה' אלי' ו'הרגו איש באחיו' הלוא הוא משה רבינו.משה סט כתב: ↑19 יולי 2019, 15:33מתחזק כתב: ↑19 יולי 2019, 15:07הרי כל בחירת שבט הלויים הוא על ידי שנענו לקריאתו של משה 'הרגו איש באחיו' וכלשון רש"י פר' כי תשא 'כי בדבר זה תתחנכו להיות כהנים' וזהו שבחם בפר' וזאת הברכה האומר לאביו ולאמו לא ראיתיו ואת אחיו לא הכיר וכו' כי שמרו אמרתך ובריתך ינצורו.
[מעניין אם בעיני הרב זוין זה היה מוצא חן..]
יש לחלק בין מנהיגות, לכהונה. על הכהנים נאמר שהם רגזנים ואולי יש לאמר שבגלל שהם לקחו את הטבע והפכו אותו לחפצא דקדושא זכו במה שזכו.
-
- הודעות: 1503
- הצטרף: 06 דצמבר 2018, 01:56
- נתן תודה: 676 פעמים
- קיבל תודה: 377 פעמים
- יצירת קשר:
- סטטוס: לא מחובר
Re: סיפור על הרב מבריסק והרב זוין בהקשר לפרשת פנחס
1. כל קנאות אמיתית - היא נטו אהבת ה'.
מי אמר?
כולם! ולמשל המסילת ישרים בפרק החסידות באריכות נפלאה.
2. כל אהבת ה' במקרים כאלו היא בהתנגשות כואבת עם אהבת ישראל.
מנין? מהדם הרב של 3000 יהודים שנשפך בעגל ע"י הלוויים.
ואף על אהבת אמת בריאה ונכונה למשפחה וידידים הם התגברו בקושי עצום "והרגו איש את רעהו ואיש את קרובו".
3. ככל שהאדם פחות אוהב את עם ישראל - יותר קל לו לדבוק בקנאות.
וככל שהוא פחות אוהב את ה' - יותר קל לו לסלוד מכל קנאות הפוגעת בנעימות החיים ובפרט אם מפותחת אצלו אהבת ישראל או אפילו אהבת עוה"ז.
4. השבח הגדול של פנחס ושבט לוי היה כמובן אהבת ה' וקנאה לכבודו המושפל.
5. זה לא סותר שהיה נדרש מהם להרגיש רע מאוד עם העובדה שיהודים נהרגים.
6. לא בחינם בהפטרת השבוע של פנחס - מתוארת פרשיית הפיטורין של אליהו, כי הוא עצר את השמים שלש שנים וה' רמז לו מה לך פה אליהו והוא לא נרמז וחזר שוב על קנא קנאתי כי עזבו בריתך.
ואז ה' אמר לו שבזה הוא מסיים את תפקידו ומעתה אלישע יהיה במקומו.
ושימו לב:
מכאן ואילך כל הסיפורים בתנ"ך על אלישע הם בדיוק להיפך מרבו אליהו.
כי בהם יש המון אהבת ישראל ועשיית מופתים וניסים כדי לסייע להם אפילו בדברים קטנים כמו דלי שנפל לבור וכו'.
7. כללו של דבר:
לימדונו חז"ל שיש 3 אב טיפוס של נביאים ומנהיגים.
אליהו - תבע כבוד האב (עד כדי פגיעה בבנים, בצורת וכו')
יונה - תבע כבוד הבנים - שברח לחו"ל כדי לא לקבל נבואה ובכך חשב למנוע קטרוג על ישראל שהם קשי עורף.
(ואמר טוב מותי מחיי, כי ידע שנינוה ישובו בתשובה וישראל לא).
והמובחר שבכולם - ישעיהו, שתבע גם כבוד האב וגם כבוד הבנים.
ומצביעים חז"ל ואומרים כזה ראה וקדש.
נ. ב. כל דיון בעד או נגד עניני קנאות (אמיתית כמובן) חייב לכלול 3 ענינים:
1. לאהוב באמת את האב.
2. לאהוב באמת את הבנים.
3. ולמרות האהבה העמוקה לבנים - לאהוב את האב יותר מהבנים.
מי אמר?
כולם! ולמשל המסילת ישרים בפרק החסידות באריכות נפלאה.
2. כל אהבת ה' במקרים כאלו היא בהתנגשות כואבת עם אהבת ישראל.
מנין? מהדם הרב של 3000 יהודים שנשפך בעגל ע"י הלוויים.
ואף על אהבת אמת בריאה ונכונה למשפחה וידידים הם התגברו בקושי עצום "והרגו איש את רעהו ואיש את קרובו".
3. ככל שהאדם פחות אוהב את עם ישראל - יותר קל לו לדבוק בקנאות.
וככל שהוא פחות אוהב את ה' - יותר קל לו לסלוד מכל קנאות הפוגעת בנעימות החיים ובפרט אם מפותחת אצלו אהבת ישראל או אפילו אהבת עוה"ז.
4. השבח הגדול של פנחס ושבט לוי היה כמובן אהבת ה' וקנאה לכבודו המושפל.
5. זה לא סותר שהיה נדרש מהם להרגיש רע מאוד עם העובדה שיהודים נהרגים.
6. לא בחינם בהפטרת השבוע של פנחס - מתוארת פרשיית הפיטורין של אליהו, כי הוא עצר את השמים שלש שנים וה' רמז לו מה לך פה אליהו והוא לא נרמז וחזר שוב על קנא קנאתי כי עזבו בריתך.
ואז ה' אמר לו שבזה הוא מסיים את תפקידו ומעתה אלישע יהיה במקומו.
ושימו לב:
מכאן ואילך כל הסיפורים בתנ"ך על אלישע הם בדיוק להיפך מרבו אליהו.
כי בהם יש המון אהבת ישראל ועשיית מופתים וניסים כדי לסייע להם אפילו בדברים קטנים כמו דלי שנפל לבור וכו'.
7. כללו של דבר:
לימדונו חז"ל שיש 3 אב טיפוס של נביאים ומנהיגים.
אליהו - תבע כבוד האב (עד כדי פגיעה בבנים, בצורת וכו')
יונה - תבע כבוד הבנים - שברח לחו"ל כדי לא לקבל נבואה ובכך חשב למנוע קטרוג על ישראל שהם קשי עורף.
(ואמר טוב מותי מחיי, כי ידע שנינוה ישובו בתשובה וישראל לא).
והמובחר שבכולם - ישעיהו, שתבע גם כבוד האב וגם כבוד הבנים.
ומצביעים חז"ל ואומרים כזה ראה וקדש.
נ. ב. כל דיון בעד או נגד עניני קנאות (אמיתית כמובן) חייב לכלול 3 ענינים:
1. לאהוב באמת את האב.
2. לאהוב באמת את הבנים.
3. ולמרות האהבה העמוקה לבנים - לאהוב את האב יותר מהבנים.
-
- הודעות: 782
- הצטרף: 11 ספטמבר 2017, 20:00
- נתן תודה: 1286 פעמים
- קיבל תודה: 423 פעמים
- יצירת קשר:
- סטטוס: לא מחובר
Re: סיפור על הרב מבריסק והרב זוין בהקשר לפרשת פנחס
יש באחד מספרי רבי משה מרדכי שולזינגר מכתב/ סימן על זה, שמישהו כתב לגרמ"מ שיש מקור לדברי הרב זוין בכל מיני ספרים והגרמ"מ עונה לו שהרב מבריסק רק אמר שאין כזה דבר בדברי חז"ל.במבי כתב: ↑19 יולי 2019, 14:39מסופר שפעם נאם הרב זוין באירוע בנוכחות הרב מבריסק ואמר הגרש"י שכתוב במדרש שפנחס לא נתמנה להיות מנהיג מכיון שקנאי לא יכול להיות מנהיג.
קם הרב מבריסק ואמר, אין כזה מדרש. חשב הרב זוין וענה אתה צודק, אולי זה ווארט חסידי.
היום סיפרו לי סיפור זה, אך הוסיף לי המספר שמעין זה מוזכר בשמונה פרקים להרמב"ם בפרק ז', שלכן לא נתמנה אליהו למנהיגות.
וא"כ יש מקור נכבד לאמירתו של הרב זוין.
-
- הודעות: 217
- הצטרף: 03 אפריל 2019, 21:23
- נתן תודה: 42 פעמים
- קיבל תודה: 34 פעמים
- יצירת קשר:
- סטטוס: לא מחובר
Re: סיפור על הרב מבריסק והרב זוין בהקשר לפרשת פנחס
לכאורה דברי הרב זוין מפורש במה שהקב"ה סילק את אליהו הנביא מההנהגה כמבואר במלכים א' פרק י"ט.
-
- הודעות: 2457
- הצטרף: 14 פברואר 2019, 17:02
- מיקום: בני ברק
- נתן תודה: 252 פעמים
- קיבל תודה: 440 פעמים
- יצירת קשר:
- סטטוס: לא מחובר
Re: סיפור על הרב מבריסק והרב זוין בהקשר לפרשת פנחס
אבל אליהו נשאר מלאך הברית הוא זה ש׳אחראי׳ על זה שכלל ישראל מחוייבים לקב"ה, צריך גם את החלק הזה
-
פותח הנושא - הודעות: 2966
- הצטרף: 10 דצמבר 2018, 22:49
- נתן תודה: 719 פעמים
- קיבל תודה: 869 פעמים
- יצירת קשר:
- סטטוס: לא מחובר
Re: סיפור על הרב מבריסק והרב זוין בהקשר לפרשת פנחס
חלק א׳ ממעל כתב: ↑28 יולי 2019, 15:13אבל אליהו נשאר מלאך הברית הוא זה ש׳אחראי׳ על זה שכלל ישראל מחוייבים לקב"ה, צריך גם את החלק הזה
אמת !
גם פנחס נאמר עליו "הנני נותן לו את בריתי שלום" וכותבת ע"ז הגמ' בסנהדרין "וראויה כפרה זו שתהא מכפרת והולכת לעולם" (דף פב:)
צריך לזכור שב"קנאות" צריך לפעול במהירות שהרי אלולא כן מפסידים את המומנט שהדין קנאים פוגעים בו נאמר רק בשעת מעשה.
אך במנהיגות מוזכר פעמים מספר בסמיכות לנחת כפסוק "על מי מנוחות ינהלני" שזה נראה לי שונה מקנאות.
(אני זוכר שיש פסוק נוסף שמביא ניהול ונחת ביחד, אשמח אם משהו יעלה ויזכיריני)
אגב קנאות לעיתים היא לפעול לחיוב ולצאת לעזרה ולא רק לנקום בעושי רעה, כמו שכותב זאת רש"י בכמה מקומות.
-
- הודעות: 318
- הצטרף: 27 אפריל 2019, 23:40
- נתן תודה: 147 פעמים
- קיבל תודה: 83 פעמים
- יצירת קשר:
- סטטוס: לא מחובר
Re: סיפור על הרב מבריסק והרב זוין בהקשר לפרשת פנחס
במבי כתב: ↑28 יולי 2019, 15:16חלק א׳ ממעל כתב: ↑28 יולי 2019, 15:13אבל אליהו נשאר מלאך הברית הוא זה ש׳אחראי׳ על זה שכלל ישראל מחוייבים לקב"ה, צריך גם את החלק הזה
אמת !
גם פנחס נאמר עליו "הנני נותן לו את בריתי שלום" וכותבת ע"ז הגמ' בסנהדרין "וראויה כפרה זו שתהא מכפרת והולכת לעולם" (דף פב:)
ומאידך בגלל שקטרג "עזבו בריתך בני ישראל"
נגזר עליו לרוץ תמיד מקיבוץ חילוני למושב ישנוני, ומבית חב"ד באורגוואי לבית חולים בבאר שבע וכו' וכו' -
כדי להשתתף בכל הבריתות ולהעיד ש>לא< עזבו בריתך בני ישראל.
-
- הודעות: 294
- הצטרף: 23 פברואר 2019, 21:48
- נתן תודה: 40 פעמים
- קיבל תודה: 117 פעמים
- יצירת קשר:
- סטטוס: לא מחובר
Re: סיפור על הרב מבריסק והרב זוין בהקשר לפרשת פנחס
ח"ו
מי שאוהב את הפרט אוהב את הכלל ולהיפך
מה שנכון לומר מי שאוהב את עצמו ומחמת כן אוהב את משפחתו וכו'
אין מציאות להפריד בין אהבת ה' לאהבת ישראל
אצל המזרחי הפרידו.... ולכן יש להם אהבת... ישראל ואין להם אהבת ה'
-
- סטטוס: לא מחובר
Re: סיפור על הרב מבריסק והרב זוין בהקשר לפרשת פנחס
וכך אמר מרן הגרי"ז הובא בפניני משמר הלוי: מי שמגיע לדבר עמי על אהבת ישראל, יודע אני שלוש דברים, שהוא שונא את הקב"ה את התורה ואת עם ישראל.
-
- הודעות: 1508
- הצטרף: 22 ינואר 2017, 19:40
- נתן תודה: 161 פעמים
- קיבל תודה: 554 פעמים
- יצירת קשר:
- סטטוס: לא מחובר
Re: סיפור על הרב מבריסק והרב זוין בהקשר לפרשת פנחס
זקן ויושב בישיבה כתב: ↑28 יולי 2019, 18:32וכך אמר מרן הגרי"ז הובא בפניני משמר הלוי: מי שמגיע לדבר עמי על אהבת ישראל, יודע אני שלוש דברים, שהוא שונא את הקב"ה את התורה ואת עם ישראל.
לא משנה מה אמר מרן הגרי"ז אין לנו אלא מקומו ושעתו בלבד, אבל ברור שמי שמדבר היום נגד המידות ואהבת ישראל כפשוטו, הוא שונא את התורה ואת חכמיה וגדוליה ונושאי דברה באמת, ושונא את הקב"ה, קוב"ה ואורייתא וישראל חד הוא.
והדברים בדוקים ומנוסים.
-
- הודעות: 549
- הצטרף: 21 אוגוסט 2017, 02:00
- מיקום: ירושלים
- נתן תודה: 180 פעמים
- קיבל תודה: 188 פעמים
- יצירת קשר:
- סטטוס: לא מחובר
Re: סיפור על הרב מבריסק והרב זוין בהקשר לפרשת פנחס
מאד משנה מה אמר הגרי"ז זצ"ל, וכל אחד מבין כלפי מה דבריו אמורים, יש כאלה שמחפשים "אהבת ישראל" בשביל להתחבר לחילונים (ע"ע מזרחי) אבל לעצמם וליראי השם הם לא נוהגים כן, וכבר דיבר מזה דוד המלך ע"ה (תהלים נ).
ואלו הסוגיות שעסק בהם מרן הגרי"ז זצ"ל כידוע.
-
- הודעות: 1508
- הצטרף: 22 ינואר 2017, 19:40
- נתן תודה: 161 פעמים
- קיבל תודה: 554 פעמים
- יצירת קשר:
- סטטוס: לא מחובר
Re: סיפור על הרב מבריסק והרב זוין בהקשר לפרשת פנחס
בוודאי שמשנה, מאוד.
דיברתי על אלו שמצטטים אותו בהתלהבות, בלא לדעת מה שהם אומרים.
-
- סטטוס: לא מחובר
Re: סיפור על הרב מבריסק והרב זוין בהקשר לפרשת פנחס
אכן ממש כך. כך היו תמיד המזרחי, רוממות אהבת ישראל בגרונם ושנאה לחרדים הפנאטיים בלבם. וכך גם היום יש כאלה שאוהבים לדבר על אהבת ישראל מידות טובות בין אדם לחבירו וכיו"ב, ונגועים הם מכף רגל ועד ראש בשנאת ת"ח. ודברי מרן הגרי"ז קיימים לשעה ולדורות.
-
פותח הנושא - הודעות: 2966
- הצטרף: 10 דצמבר 2018, 22:49
- נתן תודה: 719 פעמים
- קיבל תודה: 869 פעמים
- יצירת קשר:
- סטטוס: לא מחובר
Re: סיפור על הרב מבריסק והרב זוין בהקשר לפרשת פנחס
כתוב בישעיה ספר ישעיהו - פרק מ׳ - פסוק י״א:
כְּרֹעֶה֙ עֶדְר֣וֹ יִרְעֶ֔ה בִּזְרֹעוֹ֙ יְקַבֵּ֣ץ טְלָאִ֔ים וּבְחֵיק֖וֹ יִשָּׂ֑א עָל֖וֹת יְנַהֵֽל׃
וכותב רש"י
כרועה . אשר עדרו ירעה בזרועו מקבץ טלאים ובחיקו נושאם : עלות ינהל . מיניקתא בניח מדבר , הצאן המניקות : ינהל . כמו מנהל :
וכן המצודת ציון:
יקבץ . יאסף : עלות . קטנות והוא מל' עולל ויונק : ינהל . ענין הנהגה בנחת וכן אתנהלה לאטי ( בראשית לג )
(וא"כ יש כבר חזקה של ג' מקומות שניהול היינו בנחת)
-
- הודעות: 401
- הצטרף: 07 ספטמבר 2018, 01:45
- נתן תודה: 17 פעמים
- קיבל תודה: 145 פעמים
- יצירת קשר:
- סטטוס: לא מחובר
Re: סיפור על הרב מבריסק והרב זוין בהקשר לפרשת פנחס
השימוש באימרה מפוקפקת בשם הגרי"ז לעקור מצוה מהתורה שעליה נחרב הבית מראה על שיבוש מוחלט שאחריתו מי ישורנו
-
- סטטוס: לא מחובר
-
- הודעות: 2457
- הצטרף: 14 פברואר 2019, 17:02
- מיקום: בני ברק
- נתן תודה: 252 פעמים
- קיבל תודה: 440 פעמים
- יצירת קשר:
- סטטוס: לא מחובר
Re: סיפור על הרב מבריסק והרב זוין בהקשר לפרשת פנחס
אפיקורסות.זקן ויושב בישיבה כתב: ↑28 יולי 2019, 23:38אכן ממש כך. כך היו תמיד המזרחי, רוממות אהבת ישראל בגרונם ושנאה לחרדים הפנאטיים בלבם. וכך גם היום יש כאלה שאוהבים לדבר על אהבת ישראל מידות טובות בין אדם לחבירו וכיו"ב, ונגועים הם מכף רגל ועד ראש בשנאת ת"ח. ודברי מרן הגרי"ז קיימים לשעה ולדורות.
היזהרו בגחלתן, ואל תיתמם בכלל למה ומי הכוונה, אתה לא הראשון.
-
- הודעות: 1041
- הצטרף: 19 מאי 2019, 17:31
- נתן תודה: 772 פעמים
- קיבל תודה: 351 פעמים
- יצירת קשר:
- סטטוס: לא מחובר
Re: סיפור על הרב מבריסק והרב זוין בהקשר לפרשת פנחס
לפי האמוציות כאן נראה שאני לא חי בכדור הארץ... (אולי יש כאן רמיזות על המחלוקת הליטאית?)
-
- הודעות: 4695
- הצטרף: 15 דצמבר 2019, 17:15
- נתן תודה: 577 פעמים
- קיבל תודה: 985 פעמים
- יצירת קשר:
- סטטוס: לא מחובר
Re: סיפור על הרב מבריסק והרב זוין בהקשר לפרשת פנחס
השיבוש המוחלט נמצא אך ורק אצל האנשים המפקפקים בדברי מרן הגרי"ז זצוק"ל:
הם לא יודעים את הכלל, שאי הבנת דבריהם של גדולי הדור לא הופך את דבריהם ל"מפוקפקים"
-
- הודעות: 83
- הצטרף: 16 ינואר 2020, 10:54
- נתן תודה: 3 פעמים
- קיבל תודה: 34 פעמים
- יצירת קשר:
- סטטוס: לא מחובר
Re: סיפור על הרב מבריסק והרב זוין בהקשר לפרשת פנחס
הציבור ברובו והגדוילים בראשם לא קבלו עמדת בריסק במה שנוגע ל"הלכות מדינה" רק השבוע הצביעו לנציגים (קידוש השם/מצוות עשה/וכו') שלא רק יושבים בקואליציה אלא גם מתמנים לתפקיד שר דבר שהיה לכל הדעות סדין אדום לשיטת בריסק שלא לדבר על מטה ציונות הדתית במפלגה, ובקיצור אי אפשר לאחוז החבל בשני ראשים ולצעוק בריסק בשעה שאנחנו לא באמת מתייחסים לשיטה הזאת ברצינות.יושב אוהלים כתב: ↑04 מרץ 2020, 22:55
השיבוש המוחלט נמצא אך ורק אצל האנשים המפקפקים בדברי מרן הגרי"ז זצוק"ל:
הם לא יודעים את הכלל, שאי הבנת דבריהם של גדולי הדור לא הופך את דבריהם ל"מפוקפקים"
-
- הודעות: 4695
- הצטרף: 15 דצמבר 2019, 17:15
- נתן תודה: 577 פעמים
- קיבל תודה: 985 פעמים
- יצירת קשר:
- סטטוס: לא מחובר
Re: סיפור על הרב מבריסק והרב זוין בהקשר לפרשת פנחס
שוב פעם הגענו לפקפוקי בדברי מרן הגרי"ז רק משום חוסר הבנה, וכעת נתלים על גדולי הדור שלא מבינים איך יתכן שגדולי הדור אמרו שחוב קדוש להצביע וכו' לפי מה שהגרי"ז אמר? אז הנה יש עוד חוסר הבנה שעל פיו קובעים עובדות שהגדולים לא מסכימים עם הגרי"ז.דער עמעס כתב: ↑05 מרץ 2020, 02:15הציבור ברובו והגדוילים בראשם לא קבלו עמדת בריסק במה שנוגע ל"הלכות מדינה" רק השבוע הצביעו לנציגים (קידוש השם/מצוות עשה/וכו') שלא רק יושבים בקואליציה אלא גם מתמנים לתפקיד שר דבר שהיה לכל הדעות סדין אדום לשיטת בריסק שלא לדבר על מטה ציונות הדתית במפלגה, ובקיצור אי אפשר לאחוז החבל בשני ראשים ולצעוק בריסק בשעה שאנחנו לא באמת מתייחסים לשיטה הזאת ברצינות.יושב אוהלים כתב: ↑04 מרץ 2020, 22:55
השיבוש המוחלט נמצא אך ורק אצל האנשים המפקפקים בדברי מרן הגרי"ז זצוק"ל:
הם לא יודעים את הכלל, שאי הבנת דבריהם של גדולי הדור לא הופך את דבריהם ל"מפוקפקים"
(ואני מאוד מקווה שלא כיוונת בדבריך לומר שאם הגדולים לא סברו כמו הגרי"ז בחלק משיטתו זה אומר שכל דבריו מפוקפקין.
עוד נראה מתוך לשונך שפתחת בו "הציבור ברובו והגדוילים בראשם"... ברור לכל מבין שדעת "הציבור" (שגם לא הבינו את דברי מרן הגרי"ז ז"ל) הוא מה שקובע אצלךמה נכון ומה לא נכון, וכסיוע קופצים על מה שנראה להם כשיטת גדולים אחרים, שגם לא מובן להם, כדי לאשר לעצמם את טעותם.
-
- הודעות: 4695
- הצטרף: 15 דצמבר 2019, 17:15
- נתן תודה: 577 פעמים
- קיבל תודה: 985 פעמים
- יצירת קשר:
- סטטוס: לא מחובר
Re: סיפור על הרב מבריסק והרב זוין בהקשר לפרשת פנחס
יש לך מקור לשיטה הזאת שאי אפשר לגדולי הדור לאחוז משיטה של גדול אחר בחלק מהדברים שהוא אמר, ולא להסכים איתו בדברים אחרים, כלומר "או הכל או כלום"?יושב אוהלים כתב: ↑05 מרץ 2020, 07:30ובקיצור אי אפשר לאחוז החבל בשני ראשים ולצעוק בריסק בשעה שאנחנו לא באמת מתייחסים לשיטה הזאת ברצינות.
והאם יש לך מקור לדיעה הזאת שאם מישהו [שראוי לכך] חולק על דברי גדול מסויים, שהוא "לא לוקח את דבריו ברצינות???
האם אביי לא לקח את דברי רבא ברצינות כשחולק עליו ולהיפך?
האם הרמ"א לא לקח את דברי הבית יוסף ברצינות כשחולק עליו?
ואל תאמר שאני סתם "תופס אותך במילים, א- בגלל שמילים כאלה מראים על סגנון מחשבה די ברורה, ועוד שכבר אמרו חז"ל חכמים היזהרו בדבריכם
-
- הודעות: 83
- הצטרף: 16 ינואר 2020, 10:54
- נתן תודה: 3 פעמים
- קיבל תודה: 34 פעמים
- יצירת קשר:
- סטטוס: לא מחובר
Re: סיפור על הרב מבריסק והרב זוין בהקשר לפרשת פנחס
ב"הציבור" הכוונה גם הכותבים פה שמן הסתם רובם ככולם מצביעים לנציג שלוקח לעצמו תפקיד שר, נהנהים מתקציבים לחיידרים, שלא לדבר על ישיבות, נותנים כבוד מלכים לשרים מחללי שבת ואוכלי נבילות ועוד בביקורים בישיבות, חינוך עצמאי=בית יעקב תחת שליטת משרד החינוך ועוד צועקים שיטת בריסק...יושב אוהלים כתב: ↑05 מרץ 2020, 07:30שוב פעם הגענו לפקפוקי בדברי מרן הגרי"ז רק משום חוסר הבנה, וכעת נתלים על גדולי הדור שלא מבינים איך יתכן שגדולי הדור אמרו שחוב קדוש להצביע וכו' לפי מה שהגרי"ז אמר? אז הנה יש עוד חוסר הבנה שעל פיו קובעים עובדות שהגדולים לא מסכימים עם הגרי"ז.דער עמעס כתב: ↑05 מרץ 2020, 02:15הציבור ברובו והגדוילים בראשם לא קבלו עמדת בריסק במה שנוגע ל"הלכות מדינה" רק השבוע הצביעו לנציגים (קידוש השם/מצוות עשה/וכו') שלא רק יושבים בקואליציה אלא גם מתמנים לתפקיד שר דבר שהיה לכל הדעות סדין אדום לשיטת בריסק שלא לדבר על מטה ציונות הדתית במפלגה, ובקיצור אי אפשר לאחוז החבל בשני ראשים ולצעוק בריסק בשעה שאנחנו לא באמת מתייחסים לשיטה הזאת ברצינות.יושב אוהלים כתב: ↑04 מרץ 2020, 22:55
השיבוש המוחלט נמצא אך ורק אצל האנשים המפקפקים בדברי מרן הגרי"ז זצוק"ל:
הם לא יודעים את הכלל, שאי הבנת דבריהם של גדולי הדור לא הופך את דבריהם ל"מפוקפקים"
(ואני מאוד מקווה שלא כיוונת בדבריך לומר שאם הגדולים לא סברו כמו הגרי"ז בחלק משיטתו זה אומר שכל דבריו מפוקפקין.
עוד נראה מתוך לשונך שפתחת בו "הציבור ברובו והגדוילים בראשם"... ברור לכל מבין שדעת "הציבור" (שגם לא הבינו את דברי מרן הגרי"ז ז"ל) הוא מה שקובע אצלךמה נכון ומה לא נכון, וכסיוע קופצים על מה שנראה להם כשיטת גדולים אחרים, שגם לא מובן להם, כדי לאשר לעצמם את טעותם.
מעניין שאתה מגיע בטענות דווקא להשליח ששם מראה לכולם.יושב אוהלים כתב: ↑05 מרץ 2020, 07:33יש לך מקור לשיטה הזאת שאי אפשר לגדולי הדור לאחוז משיטה של גדול אחר בחלק מהדברים שהוא אמר, ולא להסכים איתו בדברים אחרים, כלומר "או הכל או כלום"?יושב אוהלים כתב: ↑05 מרץ 2020, 07:30ובקיצור אי אפשר לאחוז החבל בשני ראשים ולצעוק בריסק בשעה שאנחנו לא באמת מתייחסים לשיטה הזאת ברצינות.
והאם יש לך מקור לדיעה הזאת שאם מישהו [שראוי לכך] חולק על דברי גדול מסויים, שהוא "לא לוקח את דבריו ברצינות???
האם אביי לא לקח את דברי רבא ברצינות כשחולק עליו ולהיפך?
האם הרמ"א לא לקח את דברי הבית יוסף ברצינות כשחולק עליו?
ואל תאמר שאני סתם "תופס אותך במילים, א- בגלל שמילים כאלה מראים על סגנון מחשבה די ברורה, ועוד שכבר אמרו חז"ל חכמים היזהרו בדבריכם
בנוגע למילה "ברצינות" אני מניח שגם גדולי הדור לקחו את דברי הרבי מסטמאר שלדבר עברית זה עבירה יותר גדולה מ..טוב, שכחתי כבר מה...גם ברצינות, ואגב, בגמרא יש מושג כד ניים ושכיב ועוד ביטויים כאלה
בטענה שזה לא הכול או כלום ברור שיש קשר בין הדברים מההתייחסות לחילונים בכלל וארץ ישראל ועוד ועוד אם כי תמיד אפשר לפלפל ולחלק בתכליס יש קשר.
בשורה התחתונה טוב לדעת שלדעתך אלו שהצביעו קיימו השבוע מצוות עשה מן התורה גם לשיטת בריסק.
-
- נושאים דומים
- תגובות
- צפיות
- הודעה אחרונה
-
-
לדעת הרב עובדיה, הרב משאש והרב בוארון - אין דבר כזה ממזרים!
על ידי אברך » 24 אוגוסט 2020, 23:40 » ב נושאים בפיקוח [הודעות בפורום זה יפורסמו רק לאחר אישור] - 10 תגובות
- 651 צפיות
-
הודעה אחרונה על ידי כי מציון
20 ינואר 2021, 17:56
-
-
- 2 תגובות
- 90 צפיות
-
הודעה אחרונה על ידי יעקב שלם
01 מרץ 2020, 11:29
-
- 2 תגובות
- 76 צפיות
-
הודעה אחרונה על ידי פלוני
11 יוני 2020, 23:47
-
- 6 תגובות
- 304 צפיות
-
הודעה אחרונה על ידי יעקב שלם
13 אוגוסט 2020, 20:24
-
- 2 תגובות
- 84 צפיות
-
הודעה אחרונה על ידי כפשוטו
04 מאי 2020, 19:00