לא הוחלט על ידי, אלא שמעתי באזני הודאת בעל דין מהממונה על התחום בעד''ח.יהודי אמר:אם כך הוחלט על ידכם, מי יהין לבו להתווכח.
אולי בסברא אתה צודק אבל במציאות לא, כי בעדה"ח יש גם מצלמות וגם משגיח.איש מפי איש אמר:יצויין כי מרן הגרי"ש אלישיב הורה שאין שום חשש לסמוך על מצלמות, והחומרה של העה"ח היא חומרא דאתי לידי קולא כי המשגיח לא נמצא שם כל הזמן!
לכן המהדרין מעדיפים [מהבחינה הזו] את וועדת מהדרין של תנובה על פני העה"ח.
אין דיני התורה שווים לדיני עכו"ם! ואם צריך חלב ישראל ממש אין מועיל מצלמה, כך עכ"פ סבר הרב לנדא זצ"ל.אמונת אומן אמר:דבר שקביל בבית משפט כראיה גמורה מועיל גם לגבי חשש חלב עכו"ם
חלב עכו"ם תלוי במירתת, וע"כ בוודאות מה שמספיק להחשב כהרשעה בבית משפט גורם מספיק למירתת.שניאור אמר:לכבוד הרב אמונת אומן:
מי שאמר לך שאין לעדה"ח מצלמות הוא פשוט עבד עליך, וזה מידיעה אישית.
אין דיני התורה שווים לדיני עכו"ם! ואם צריך חלב ישראל ממש אין מועיל מצלמה, כך עכ"פ סבר הרב לנדא זצ"ל.אמונת אומן אמר:דבר שקביל בבית משפט כראיה גמורה מועיל גם לגבי חשש חלב עכו"ם
וגם מה שאתה אומר שנעשות באופן שלא תתכן גישה לבעלים כך הוא רצון נותני הכשרות אבל בפועל הוא לא לגמרי מדוייק...
לעד''ח יש מצלמות במחלבה או ברפתות?שניאור אמר:לכבוד הרב אמונת אומן:
מי שאמר לך שאין לעדה"ח מצלמות הוא פשוט עבד עליך, וזה מידיעה אישית.
אין דיני התורה שווים לדיני עכו"ם! ואם צריך חלב ישראל ממש אין מועיל מצלמה, כך עכ"פ סבר הרב לנדא זצ"ל.אמונת אומן אמר:דבר שקביל בבית משפט כראיה גמורה מועיל גם לגבי חשש חלב עכו"ם
וגם מה שאתה אומר שנעשות באופן שלא תתכן גישה לבעלים כך הוא רצון נותני הכשרות אבל בפועל הוא לא לגמרי מדוייק...
הרב לנדא לא סמך על מצלמות, שמעתי מאחד המשגיחים בתחום החלב אצלו.אמונת אומן אמר:חלב עכו"ם תלוי במירתת, וע"כ בוודאות מה שמספיק להחשב כהרשעה בבית משפט גורם מספיק למירתת.
הרב לנדא השתמש במצלמות.
במחלבה לא יודע, ברפתות כן.אמונת אומן אמר:לעד''ח יש מצלמות במחלבה או ברפתות?
בואו חשבון!אחד התלמידים אמר:אמונת אומן אמר:העד"ח כבר ויתרו לגמרי על התנאי הזה של שומרי שבת
לפי כתבה בהעדה בשבוע שעבר, הם מקפידים על שמירת שבת ברפת.
לא ברור עם הם מקפידים שגם בעלי הרפת יהיו שומרי שבת בעצמם, אבל זה מעולם לא היה תנאי במתן הכשר. היה פעם ענין בזה מצד חלב ישראל, שלא צריך משגיח שם כל הזמן. אבל לפי הכתוב בכתבה שיש משגיח ברפת בכל שעות היממה ובכל ימות השבוע, אם בעלי הרפת שומרי שבת בעצמם אינו משנה לגבי כשרות החלב.
טרה.pdf
אמונת אומן אמר:בואו חשבון!אחד התלמידים אמר:לפי כתבה בהעדה בשבוע שעבר, הם מקפידים על שמירת שבת ברפת.
לא ברור עם הם מקפידים שגם בעלי הרפת יהיו שומרי שבת בעצמם, אבל זה מעולם לא היה תנאי במתן הכשר. היה פעם ענין בזה מצד חלב ישראל, שלא צריך משגיח שם כל הזמן. אבל לפי הכתוב בכתבה שיש משגיח ברפת בכל שעות היממה ובכל ימות השבוע, אם בעלי הרפת שומרי שבת בעצמם אינו משנה לגבי כשרות החלב.
טרה.pdf
נאמר שיש 110 רפתות שהצטרפו להיות שומרי שבת. מסתמא היו כעשרים שהיו גם לפני כן שומרי שבת.
יש לנו 130 רפתות.
משגיח 24 שעות זה אומר 3 משמרות של 8 שעות.
עלות שכר מינימלי למשגיח כשרות 8 שעות היא 11000 ש"ח, כפול 130 רפתות = 4.29 מליון ש"ח לחודש עבור משגיחים ברפתות בלבד!
זה לפני שכר מפקחים, מנהלים, שעות נוספות, נסיעות, מצלמות, ועוד.
כל זה עבור השגחה על החלב לפני שהוא מגיע בכלל למחלבה.
פתי יאמין לכל דבר.
במחילה, לפני שמתקיפים ראוי לבדוק.אחד התלמידים אמר:אמונת אומן אמר:בואו חשבון!אחד התלמידים אמר:לפי כתבה בהעדה בשבוע שעבר, הם מקפידים על שמירת שבת ברפת.
לא ברור עם הם מקפידים שגם בעלי הרפת יהיו שומרי שבת בעצמם, אבל זה מעולם לא היה תנאי במתן הכשר. היה פעם ענין בזה מצד חלב ישראל, שלא צריך משגיח שם כל הזמן. אבל לפי הכתוב בכתבה שיש משגיח ברפת בכל שעות היממה ובכל ימות השבוע, אם בעלי הרפת שומרי שבת בעצמם אינו משנה לגבי כשרות החלב.
טרה.pdf
נאמר שיש 110 רפתות שהצטרפו להיות שומרי שבת. מסתמא היו כעשרים שהיו גם לפני כן שומרי שבת.
יש לנו 130 רפתות.
משגיח 24 שעות זה אומר 3 משמרות של 8 שעות.
עלות שכר מינימלי למשגיח כשרות 8 שעות היא 11000 ש"ח, כפול 130 רפתות = 4.29 מליון ש"ח לחודש עבור משגיחים ברפתות בלבד!
זה לפני שכר מפקחים, מנהלים, שעות נוספות, נסיעות, מצלמות, ועוד.
כל זה עבור השגחה על החלב לפני שהוא מגיע בכלל למחלבה.
פתי יאמין לכל דבר.
אתה מבקש האמת, או מחפש עלילות? קודם תודיע על סמך מה אתה אומר שנוסף 110 רפתות, ואח"כ נעשה חשבון. למה צריך לעשות הנחות שעל פיהם צריכים להסיק שמשקרים כאן? אם יש לך מקור מהימן נשמח לראות. אבל אם כפי הנשמע מתגובתך שזה הנחה בלי שום כיסוי, כשאפשר לעשות הנחות אחרות?
אני לא חושב שאמונת אומן כתב כאן משהו חריג.פעלעד אמר:כשמתחילים לקטלג תשובות של פוסקים בתואנה שרימוהו וכו' אז כאן מסתיימת הויכוח, אני יכול להתיר את התורה כולה בתואנה שרימוהו.אמונת אומן אמר:א. זה פשוט לא נכון עובדתית. הם לא משתמשים במצלמות. שמעתי את זה ישירות מהמופקד על התחום בעד''ח בחוה"מ פסח.
ב. התשובה של בעל שבט הלוי אינה רלוונטית. היא נכתבה לאחר שרימוהו אינטרסנטים כפשוטו, כאילו אפשר לזייף את תוצאות המצלמות, דברים בטלים ומבוטלים.
מלבד מה שברור לכל מי שמכיר את עולמנו הקטן שכיום ניתן וניתן לזייף מצלמות, ישנם תוכנות ודרכים להציג תמונה במצלמה שונה בתכלית ממה שבאמת קורה במקום.
אמונת אומן אמר:במחילה, לפני שמתקיפים ראוי לבדוק.אחד התלמידים אמר:אמונת אומן אמר:בואו חשבון!
נאמר שיש 110 רפתות שהצטרפו להיות שומרי שבת. מסתמא היו כעשרים שהיו גם לפני כן שומרי שבת.
יש לנו 130 רפתות.
משגיח 24 שעות זה אומר 3 משמרות של 8 שעות.
עלות שכר מינימלי למשגיח כשרות 8 שעות היא 11000 ש"ח, כפול 130 רפתות = 4.29 מליון ש"ח לחודש עבור משגיחים ברפתות בלבד!
זה לפני שכר מפקחים, מנהלים, שעות נוספות, נסיעות, מצלמות, ועוד.
כל זה עבור השגחה על החלב לפני שהוא מגיע בכלל למחלבה.
פתי יאמין לכל דבר.
אתה מבקש האמת, או מחפש עלילות? קודם תודיע על סמך מה אתה אומר שנוסף 110 רפתות, ואח"כ נעשה חשבון. למה צריך לעשות הנחות שעל פיהם צריכים להסיק שמשקרים כאן? אם יש לך מקור מהימן נשמח לראות. אבל אם כפי הנשמע מתגובתך שזה הנחה בלי שום כיסוי, כשאפשר לעשות הנחות אחרות?
הנתון הזה הובא למעלה בהודעה של יושב ציון, בשם מדריך הכשרות של העד"ח.
ומי שעושה זאת, אין לו שום "מירתת"? פחות מנכנס ויוצא?פעלעד אמר:יש טכניקה של גנבים להדביק מסך דק למסך המצלמה והמסך הזה מראה תמונה שרוצים שיראו, קשה להבחין בזה כשזה מתחלף, זה הבזק של רגע ותו לא, למשל מדביקים תמונה רגילה שרואים כל הזמן, ואז ניתן לעשות מה שרוצים בלי שהמצלמה תסריט.
וזה רק המצאה אחת מפורסמת, בעידן שלנו לכל דבר יש פתרונות...
זה לא נשמע כ"כ מעשי. הרי יש כמה מצלמות מכמה זוויות. ובכל רגע ורגע יתכן שמישהו עוקב אחר הנעשה, לאו דוקא בשעת מעשה אלא אפילו מאוחר יותר. אולי אפשר להדביק מסך קטן מעל למצלמה, אבל צריך להקרין שם משהו שנראה אמין. הרי יודעים איך הרפת צריך לראות, וצריך תיאום בין כל המצלמות. כדי לרמאות צריך לעשות הצגה מושלמת, לצלם אותו בדיוק בזיוות של המלצמות, וזה משהו שצריך להמשיך בו תמיד, כדי שלא יראו תפרים בין הצילום האמיתי ושל ההצגה שהובדק מעל המצלמה.פעלעד אמר:יש טכניקה של גנבים להדביק מסך דק למסך המצלמה והמסך הזה מראה תמונה שרוצים שיראו, קשה להבחין בזה כשזה מתחלף, זה הבזק של רגע ותו לא, למשל מדביקים תמונה רגילה שרואים כל הזמן, ואז ניתן לעשות מה שרוצים בלי שהמצלמה תסריט.
וזה רק המצאה אחת מפורסמת, בעידן שלנו לכל דבר יש פתרונות...
לא מאמין שהגר"ד לנדו אמר שהעדה"ח היא קולא, קודם כל כי הגר"ד לנדו לא מדבר כך, ושנית גם להעדה"ח יש מצלמות בכל רפת (גם מהטעם שכתבת בסוגריים כדי ללגלג... וגם כדי להשלים פיקוח אמיתי על הרפת ועל המשגיח)אמונת אומן אמר:יום אחרי זה היה שיעור סיכום, ונמנו וגמרו הת'ח שדברי הגר'ד נראו לי משכנעים ומכריעים בהחלט שחומרת העד"ח אינה כי אם קולא.
( למשל, כל אחד יכול לתאר לעצמו את בעלי הרפת 'שומרי שבת' כאשר יש תקלה במכונת החליבה, באיזה רמת יר"ש מדובר שיוכלו לסמוך עליהם שלא יתקנו בשבת... )
ככה אתה אומר, מה לעשות שאה"נ הרבה פוסקים סברו כן אבל יש שחלקו, ובאחרונה הרב לנדא זצ"ל קידש ע"ז מלחמה.אמונת אומן אמר:2. אין שום 'דין' ישראל רואהו, כל מה שגורם למירתת באופן שאומדנא שלנו שאין חשש שיערב חלב טמא, סגי לן. ההשוואה למגילה אינה במקומה ופשוט.
בטח שהוא לא טען כי לשיטתם זה לא מספיק, ואם היית טוען שצריך לברר מה נקרא בעיניהם משגיח צמוד הייתי יכול להבין אותך, אבל אם אתה מטיל ספק באמינותו של המשגיח אז מה שווה לך בכלל כל הדיבור איתו, הרי אותו דבר אתה יכול לפקפק באמינותו בעוד דברים, ואחריך יכול לבוא מישהו לפקפק בסיפורי הגר"ד לנדוי ואין לדבר סוף.אמונת אומן אמר:בכל אופן, בוודאות נציג העד''ח לא טען כי להם משתמשים במצלמות... הוא כן טען שיש משגיח צמוד ברפת, מה שבעיני הפשוטות ספק גדול באמיתותו, וכל אחד יכול לחלוק.