נסיונות דאיש קשיין משל אשה?

זוזו

משתמש ותיק
שמעתי אחד אומר שמפני 2 נסיונות קשים היה מעדיף לצאת מן העולם ולהוולד אשה

א. ביטול תורה 
ב. עריות

ושמפני שתי אלו הרבה אנשים בגדר חוטאים ואם היו נשים לא היו חוטאים כ"כ. ואמנם גם להם יש יצרים אחרים (כמו צניעות) מ"מ במשקל הכללי אנשים חוטאים טפי

האם יש צד שני למטבע


 
 

ברל

משתמש ותיק
ולמה לא להיולד גוי ח"ו כולה 7 מצוות בני נח.
כמובן שזה אינו נכון כל הגישה היה פעם ויכוח גדול בישיבה בה למדנו האם אדם שבכוחו לסיים חצי שס וסיים ואדם שבכוחו לסיים שס שלם וסיים חצי שס האם שנייהם הם בעלי אותה דרגה ודו"ק
אם תרצה להרחיב כמדומני שבספר הבטחון של הרב פלק מרמות מביא התכתבות ארוכה בעניין הזה
 
A

Anonymous

Guest
זוזו אמר:
שמעתי אחד אומר שמפני 2 נסיונות קשים היה מעדיף לצאת מן העולם ולהוולד אשה

א. ביטול תורה 
ב. עריות

ושמפני שתי אלו הרבה אנשים בגדר חוטאים ואם היו נשים לא היו חוטאים כ"כ. ואמנם גם להם יש יצרים אחרים (כמו צניעות) מ"מ במשקל הכללי אנשים חוטאים טפי

האם יש צד שני למטבע
איך הוא מברך שלא עשני אשה?
 
 

אלכס

משתמש ותיק
זוזו אמר:
שמעתי אחד אומר שמפני 2 נסיונות קשים היה מעדיף לצאת מן העולם ולהוולד אשה

א. ביטול תורה 
ב. עריות

ושמפני שתי אלו הרבה אנשים בגדר חוטאים ואם היו נשים לא היו חוטאים כ"כ. ואמנם גם להם יש יצרים אחרים (כמו צניעות) מ"מ במשקל הכללי אנשים חוטאים טפי

האם יש צד שני למטבע
ברור שלאשה קל יותר להגיע לשלמות הרי אינה מחוייבת חלק גדול מכל המצוות
אבל גוי למשל פטור מכל המצוות מלבד 7
ובהמה פטורה מכל המצוות לחלוטין
אז למה לא לרצות להוולד פרה?

התשובה היא ברורה
העיקר הוא היעד, והגבר היהודי נמצא בחזית ובכוחו להגיע לנצחון הגדול ביותר ובהתאם לכך הם נסיונותיו.
מי שמבין שהמטרה בעלם היא לא להנות או לחיות בלי יסורי מצפון, מבין שהנסיונות והקשיים הם אלו שמשקפים את יכולו להגיע לדרגות הגבוהות ביותר
ועל זה מברכי בכל בוקר 'שלא עשני אשה'
 
 
 

זוזו

משתמש ותיק
פותח הנושא
אלכס אמר:
זוזו אמר:
שמעתי אחד אומר שמפני 2 נסיונות קשים היה מעדיף לצאת מן העולם ולהוולד אשה

א. ביטול תורה 
ב. עריות

ושמפני שתי אלו הרבה אנשים בגדר חוטאים ואם היו נשים לא היו חוטאים כ"כ. ואמנם גם להם יש יצרים אחרים (כמו צניעות) מ"מ במשקל הכללי אנשים חוטאים טפי

האם יש צד שני למטבע
ברור שלאשה קל יותר להגיע לשלמות הרי אינה מחוייבת חלק גדול מכל המצוות
אבל גוי למשל פטור מכל המצוות מלבד 7
ובהמה פטורה מכל המצוות לחלוטין
אז למה לא לרצות להוולד פרה?

התשובה היא ברורה
העיקר הוא היעד, והגבר היהודי נמצא בחזית ובכוחו להגיע לנצחון הגדול ביותר ובהתאם לכך הם נסיונותיו.
מי שמבין שהמטרה בעלם היא לא להנות או לחיות בלי יסורי מצפון, מבין שהנסיונות והקשיים הם אלו שמשקפים את יכולו להגיע לדרגות הגבוהות ביותר
ועל זה מברכי בכל בוקר 'שלא עשני אשה'
 

כל דבריכם אמת רק מי שאמר הזה בא לטעון שבשורה התחתונה גברים חוטאים יותר ואה"נ שהיה רוצה לעבוד את ד' כגבר שמעלתו יותר מאשה (איש ואשה בהצלה - איש קודם) אבל היצרים מבקשים דברים אחרים בין אם זה אהבת המנוחה ובין אם זה רתיחת יצרא דעריות. לא צריכים להיות גוי בשביל זה אם הוא היה אשה היה סה"כ מקיים את המצוות כמו שצריך.
[כמדומה שמקובל בעולם שבחורות טובות יש הרבה אבל בחורים טובים ...]
 
 

אלי מאירי

משתמש ותיק
מסתמא הקב"ה יותר רוצה שיוולד איש, ויעשה רצונו. וא"כ למה לו לרצות אחרת?!
 

פיניפיני

משתמש ותיק
זוזו אמר:
שמעתי אחד אומר שמפני 2 נסיונות קשים היה מעדיף לצאת מן העולם ולהוולד אשה

א. ביטול תורה 
ב. עריות

ושמפני שתי אלו הרבה אנשים בגדר חוטאים ואם היו נשים לא היו חוטאים כ"כ. ואמנם גם להם יש יצרים אחרים (כמו צניעות) מ"מ במשקל הכללי אנשים חוטאים טפי

האם יש צד שני למטבע

הנסיונות של אישה לא פחות גדולים (מבחינה מסוימת), ואשה שלא נזהרת בצניעות, ונכשלים בגללה גברים, נושאת על עצמה עוון יותר גדול, עוון 'חוטא ומחטיא'.
ואם אכן כדבריך שבמשקל הכללי אנשים חוטאים טפי, זהו גם נזקף [לכה"פ בעריות] לנשים.
 

פיניפיני

משתמש ותיק
אלי מאירי אמר:
מסתמא הקב"ה יותר רוצה שיוולד איש, ויעשה רצונו. וא"כ למה לו לרצות אחרת?!
א"כ שיאמר שעשני כרצונו... ולא שלא עשני אישה
 
 

אלי מאירי

משתמש ותיק
פיניפיני אמר:
אלי מאירי אמר:
מסתמא הקב"ה יותר רוצה שיוולד איש, ויעשה רצונו. וא"כ למה לו לרצות אחרת?!
א"כ שיאמר שעשני כרצונו... ולא שלא עשני אישה
אף אחד לא מברך שלא עשני אשה, מפני שלא היה רוצה להולד אשה..
אף אשה לא מברכת שעשני כרצונו כי הייתה רוצה שלא להולד אישה...

כי ברור שכל אחד מקבל הראוי לכוחותיו.
ההסתכלות כאילו שאם אדם היה נולד אחרת, היו חייו אחרים מבלי קשר למהותו האמיתית היא מטעה.
כל אדם מהותו היא בעצם. ולא נטפלת. (ואינני מדבר על כוחות חיצוניים וסיועים אלא על מהות פנימית. מה שנקרא 'לפי שורש נשמתו')

אחרי שברור שרצונו של השם שיהיה איש, ויעמוד בניסיונותיו, ודאי שלהיות איש מעולה מלהיות אישה.
תוכן הברכה ראוי לתפקודו העיקרי של האיש בחייו, שעומד בפני עצמו, ואיננו נטפל בתפקידו לבעל כאשה, שנבראה כעזר וסיוע ולא כעיקר.
אך לא שייך לערער ולשאוף למה שאדם איננו, אחרי שהקב"ה רצה בכך!!
כנלע"ד. (ודברים אלו הם משורש טעות הדמוקרטיה, ששיבשה את יסודות המוסר היהודי. וכבר כתבתי בעבר)
 

ייעוץ תורני

משתמש ותיק
אלי מאירי אמר:
פיניפיני אמר:
אלי מאירי אמר:
מסתמא הקב"ה יותר רוצה שיוולד איש, ויעשה רצונו. וא"כ למה לו לרצות אחרת?!
א"כ שיאמר שעשני כרצונו... ולא שלא עשני אישה
אף אחד לא מברך שלא עשני אשה, מפני שלא היה רוצה להולד אשה..
אף אשה לא מברכת שעשני כרצונו כי הייתה רוצה שלא להולד אישה...

כי ברור שכל אחד מקבל הראוי לכוחותיו.
ההסתכלות כאילו שאם אדם היה נולד אחרת, היו חייו אחרים מבלי קשר למהותו האמיתית היא מטעה.
כל אדם מהותו היא בעצם. ולא נטפלת. (ואינני מדבר על כוחות חיצוניים וסיועים אלא על מהות פנימית. מה שנקרא 'לפי שורש נשמתו')

אחרי שברור שרצונו של השם שיהיה איש, ויעמוד בניסיונותיו, ודאי שלהיות איש מעולה מלהיות אישה.
תוכן הברכה ראוי לתפקודו העיקרי של האיש בחייו, שעומד בפני עצמו, ואיננו נטפל בתפקידו לבעל כאשה, שנבראה כעזר וסיוע ולא כעיקר.
אך לא שייך לערער ולשאוף למה שאדם איננו, אחרי שהקב"ה רצה בכך!!
כנלע"ד. (ודברים אלו הם משורש טעות הדמוקרטיה, ששיבשה את יסודות המוסר היהודי. וכבר כתבתי בעבר)
אסביר את דבריך ה@מאירי-ם.
אם ינתן לפטיש אפשרות להשתנות ולהיות מפלסטיק וגם להיות בצורת מזלג - אז הוא באמת כבר לא פטיש.

כיו"ב אם האוזן תהפוך לעצם גדולה הממוקמת בבסיס הגוף, תאבד את יכולת השמיעה ויתווסף לה יכולות הליכה אז היא כבר לא אוזן אלא רגל.

בקיצור, לרצות להיות עם תכונות של מישהו אחר - זה כמו למות למחצה ושמישהו אחר ייולד במקומי.

ולמעמיקים בלבד: לכן כל קנאה היא רקב עצמות...
 

אלכס

משתמש ותיק
זוזו אמר:
אלכס אמר:
זוזו אמר:
שמעתי אחד אומר שמפני 2 נסיונות קשים היה מעדיף לצאת מן העולם ולהוולד אשה

א. ביטול תורה 
ב. עריות

ושמפני שתי אלו הרבה אנשים בגדר חוטאים ואם היו נשים לא היו חוטאים כ"כ. ואמנם גם להם יש יצרים אחרים (כמו צניעות) מ"מ במשקל הכללי אנשים חוטאים טפי

האם יש צד שני למטבע
ברור שלאשה קל יותר להגיע לשלמות הרי אינה מחוייבת חלק גדול מכל המצוות
אבל גוי למשל פטור מכל המצוות מלבד 7
ובהמה פטורה מכל המצוות לחלוטין
אז למה לא לרצות להוולד פרה?

התשובה היא ברורה
העיקר הוא היעד, והגבר היהודי נמצא בחזית ובכוחו להגיע לנצחון הגדול ביותר ובהתאם לכך הם נסיונותיו.
מי שמבין שהמטרה בעלם היא לא להנות או לחיות בלי יסורי מצפון, מבין שהנסיונות והקשיים הם אלו שמשקפים את יכולו להגיע לדרגות הגבוהות ביותר
ועל זה מברכי בכל בוקר 'שלא עשני אשה'
 

כל דבריכם אמת רק מי שאמר הזה בא לטעון שבשורה התחתונה גברים חוטאים יותר ואה"נ שהיה רוצה לעבוד את ד' כגבר שמעלתו יותר מאשה (איש ואשה בהצלה - איש קודם) אבל היצרים מבקשים דברים אחרים בין אם זה אהבת המנוחה ובין אם זה רתיחת יצרא דעריות. לא צריכים להיות גוי בשביל זה אם הוא היה אשה היה סה"כ מקיים את המצוות כמו שצריך.
[כמדומה שמקובל בעולם שבחורות טובות יש הרבה אבל בחורים טובים ...]
גם גוי יכול לקיים את שבע מצוותיו כמו שצריך....
ניתן לענות כל מיני תשובות וכולם נכונות
אבל אני רוצה לחתור לשרש העניין

למה משוגע הוא מסכן? הרי הוא בטוח שהוא מאושר!
למה הטיפש נחשב לפחות יותר? הרי הוא בטוח שהוא חכם מכל אדם!

כשמסתכלים בשרש הדברים אנחנו לא רוצים להיות רק מאושרים, או רגועים, אני רוצים להיות כמה שיותר גבוהים ומרוממים.

ושוב כמו שאמרתי יכל אדם לרצות להוולד פרה ולקיים את תפקידו בשלמות
אבל הוא טועה
נשמתו גבוהה יותר ושאופת למקום גבוה יותר

כך על פי היהדות היא גם חובתו של הגבר שהיא בעצם מראה על מעלתו ודרגתו

הרצון לברוח למקום נמוך יותר, נובע מעצלות וחוסר מחשבה, וזה דומה לאדם שהיה מעדיף להיות טיפש כדי שלא להבין את הבעיה בה הוא נמצא.

נכון שכולנו חוטאים לפעמים במחשבות מעין אלה.

אבל לפחות לדעת לאן חותרים


 
 

שניאור

משתמש ותיק
בגמ' עירובין יג ע"ב נמנו וגמרו נוח לו שלא נברא משנברא, ופירשו המפרשים שהוא רחוק משכר וקרוב להפסד כיוון שהלאווין הם יותר מהעשין, ועיין מהרש"א חידושי אגדות סוף מס' מכות שהאריך בזה וכתב דבאמת מצד האדם נוח לו שלא נברא בכלל, והוא נברא רק לכבוד המקום ב"ה, ודבריו שם הם יסודיים לכל עבודת השי"ת, ושמעתי פעם ממגיד מישרים להסביר כוונת מהרש"א כי אה"נ שלהאדם מפריע שעובר על לאווין שמקבל עליהם עונש, אבל להשי"ת כביכול זה שווה כי אחרי ככלות הכל בעצם המלחמה של האדם עם היצר הוא מגלה את מלכותו ית' בתחתונים.
 

חכם באשי

משתמש ותיק
לא מבין הנידון כלל,
האדם בא לעולם לקיים מצות
לאיש יש את המצוה הגדולה ביותר שהאשה לא זכתה בה, והוא ת"ת, וזוכה בעקיפין במצוה זו במה ששולחת בעלה ללמוד וכן בניה כמבואר בסוטה כ"א.

וזה נורא שמבואר שאין לאשה כל זכות של תורה עד שתנשא.

האיש זוכה במעלה הגדולה הזאת של ת"ת, וע"כ מברך "שלא עשאני אשה", וכך בכל שאר המצוות. הקלה היא בעינכם?

ולעצם ה"נסיון", הנסיון שיש לאשה לשמור על צניעותה כהלכה, ודאי שאינו נסיון קל, וידועים דברי הגר"א באיגרתו (נוסח אר"צ) שכפי שהת"ת מבטל יצה"ר לאיש, צניעות מבטל לאשה. [ואכמ"ל].

כ"ז מקופיא.
 

כרם

משתמש ותיק
חכם באשי אמר:
לא מבין הנידון כלל,
האדם בא לעולם לקיים מצות
לאיש יש את המצוה הגדולה ביותר שהאשה לא זכתה בה, והוא ת"ת, וזוכה בעקיפין במצוה זו במה ששולחת בעלה ללמוד וכן בניה כמבואר בסוטה כ"א.

וזה נורא שמבואר שאין לאשה כל זכות של תורה עד שתנשא.

האיש זוכה במעלה הגדולה הזאת של ת"ת, וע"כ מברך "שלא עשאני אשה", וכך בכל שאר המצוות. הקלה היא בעינכם?

ולעצם ה"נסיון", הנסיון שיש לאשה לשמור על צניעותה כהלכה, ודאי שאינו נסיון קל, וידועים דברי הגר"א באיגרתו (נוסח אר"צ) שכפי שהת"ת מבטל יצה"ר לאיש, צניעות מבטל לאשה. [ואכמ"ל].

כ"ז מקופיא.

בימינו אין הדברים כך, עוזרות הן להורים ולאחים, וגם הן יש להן איזה שהוא חלק בתורה גם לפני הנישואין.
 

אוהב אמת

משתמש ותיק
כרם אמר:
חכם באשי אמר:
לא מבין הנידון כלל,
האדם בא לעולם לקיים מצות
לאיש יש את המצוה הגדולה ביותר שהאשה לא זכתה בה, והוא ת"ת, וזוכה בעקיפין במצוה זו במה ששולחת בעלה ללמוד וכן בניה כמבואר בסוטה כ"א.

וזה נורא שמבואר שאין לאשה כל זכות של תורה עד שתנשא.

האיש זוכה במעלה הגדולה הזאת של ת"ת, וע"כ מברך "שלא עשאני אשה", וכך בכל שאר המצוות. הקלה היא בעינכם?

ולעצם ה"נסיון", הנסיון שיש לאשה לשמור על צניעותה כהלכה, ודאי שאינו נסיון קל, וידועים דברי הגר"א באיגרתו (נוסח אר"צ) שכפי שהת"ת מבטל יצה"ר לאיש, צניעות מבטל לאשה. [ואכמ"ל].

כ"ז מקופיא.

בימינו אין הדברים כך, עוזרות הן להורים ולאחים, וגם הן יש להן איזה שהוא חלק בתורה גם לפני הנישואין.
כיום הנשים לפעמים יודעות יותר טוב הלכות מהגברים, שבזמן שהגברים מתפלפלים באשו משום ממונו או משום חיציו, ולמה צרת צרה היא לא צרת אחות אשתו וכו הבנות שואלות שאלות להלכה ולומדות הלכה, ופעם הנשים לא ידעו כלום
ולעצם הענין כל אחד והיצה"ר שלו יש גברים שרוצים ללמוד כל היום ומתרחקים מכל ראיה אסורה כמו מאש ויש נשים רח"ל להפך, וכמו שכתב אלי מאירי,
השי"ת נתן לכל אחד כח לעבור את הניסיונות שלו, והשי"ת לא נותן לאדם ניסיון שהוא לא יכול לעמוד בו, ובודאי שאיש החייב בכל המצות יש לו גם נסיונות גדולים יותר ולכן הוא מקבל כוחות יותר גדולים, והוא יכול להגיע לדרגות מאוד גבוהות שאשה לא יכולה להגיע אליהם

 
 

יעקב שלם

משתמש ותיק
שתי הערות
למיטב ידיעתי גבר ואשה זה סוג נשמה אחר להבדיל כמו שיהודי וגוי זה סוג נשמה אחר
כך שהשאלה היא בקושי תיאורטית זה כמו לדון למה הוא לא נולד תמרור

יש ווארט של ר משה פיינשטיין שמאוד נוגע לעניין
בסוגיא של גר קטן למה זה נחשב זכות להתגייר הרי יתכן שיחטא ויענש
וייסד יסוד שגם אם יחטא ויענש בסוף יזכה לשכר וזה עדין זכות בשבילו
והנוגע לעניינינו ברור
 

זוזו

משתמש ותיק
פותח הנושא
עדיין טענת הטוען קיימת שגברים באופן כללי בסיכון גבוה יותר מנשים כי הביטול תורה ויצרא דעריות הם קשים מאד להנצל מהם לחלוטין ויחידים ממש מתגברים לגמרי, ואילו לנשים אין את הנסיונות הללו (ולכאו' גם צניעות היא איסור בעיקר משום לפ"ע ואינו חמור כמו עריות וביטול תורה). וסטטיסטית [מקוה שכתבתי את המילה כמו שצריך] גברים נופלים באיסוריהם יותר מאשר נשים, ואם נעשה סיבוב בגיהנום נפגוש יותר אנשים מנשים...
 

מבקש אמת

משתמש ותיק
חכם באשי אמר:
ולעצם ה"נסיון", הנסיון שיש לאשה לשמור על צניעותה כהלכה, ודאי שאינו נסיון קל, וידועים דברי הגר"א באיגרתו (נוסח אר"צ) שכפי שהת"ת מבטל יצה"ר לאיש, צניעות מבטל לאשה. [ואכמ"ל].

גירסא זו מאד מפוקפקת, בכל הנוסחאות זה לא מופיע וידוע בקרב חוקרי הנוסחאות שהאותנטיות של נוסח ארם צובה הוא מפוקפק ביותר. מלבד זאת ההגיון שבדברים תמוה מאד, שהרי היצה"ר המדובר לגבי תורה הוא יצרא דעריות כמבואר ברש"י בב"ב טז,א, והוא על דרך מה שאמרו בזוהר "אלמלא יצה"ר חדוותא דשמעתתא לא ליהוי", והיינו שהריתחא דאורייתא מבטל הריתחא דיצה"ר (וכ"כ בריקנאטי), ומה שייך זה בצניעות? ועוד, שאם כל הבעיה היא יצרא דעריות הרי פשיטא שמי שמתנהגת בצניעות מתגברת על היצה"ר, אבל הבעיה היא שקשה לה להתגבר ולנהוג בצניעות, וא"כ מה הועלנו?

וגם אם נפרש יצה"ר באופן כללי על כל העבירות, הרי הסיבה שתורה תבלין הוא משום שהיא מציגה בפניו את הטוב ויש לו אפשרות לבחור בטוב (כמ"ש מהרש"א), וגם זה לא שייך כלל בצניעות.
 

מבקש אמת

משתמש ותיק
יעקב שלם אמר:
שתי הערות
למיטב ידיעתי גבר ואשה זה סוג נשמה אחר להבדיל כמו שיהודי וגוי זה סוג נשמה אחר
כך שהשאלה היא בקושי תיאורטית זה כמו לדון למה הוא לא נולד תמרור

יש ווארט של ר משה פיינשטיין שמאוד נוגע לעניין
בסוגיא של גר קטן למה זה נחשב זכות להתגייר הרי יתכן שיחטא ויענש
וייסד יסוד שגם אם יחטא ויענש בסוף יזכה לשכר וזה עדין זכות בשבילו
והנוגע לעניינינו ברור

מעניין לציין עובדא של כהן בעל תשובה שעמד לישא אשה ונתברר שהיתה גיורת והיה מבוכה גדולה כדת מה לעשות, והרב שליוה את בעל התשובה הלך להגרש"ז והגרי"ש להתייעץ ואמרו לו שאינם יכולים להושיעו אבל אולי יטוס להגר"מ פיינשטיין שמא ימצא עצה. הלה טס בבהילות לניו יורק זמן קצר לפני החתונה ונכנס להגרמ"פ, אחר בירור קצר נתברר שהגיורת היתה מאומצת ע"י משפחה שאינה שומרת תורה ומצוות והוטבלה לגירות על ידם, והורה הגרמ"פ שמאחר והוטבלה על דעת שלא לשמור תורה ומצוות הרי אין זה בגדר זכין ואין כאן גירות. (מלבד ענין הגירות נתברר באותה שיחה שייחוס הכהונה של הכהן מפוקפק לחלוטין, ואח"כ סיפר השואל, נכנסתי עם שאלה של כהן וגיורת ויצאתי עם ישראל וגויה...)
 

מבקש אמת

משתמש ותיק
זוזו אמר:
עדיין טענת הטוען קיימת שגברים באופן כללי בסיכון גבוה יותר מנשים כי הביטול תורה ויצרא דעריות הם קשים מאד להנצל מהם לחלוטין ויחידים ממש מתגברים לגמרי, ואילו לנשים אין את הנסיונות הללו (ולכאו' גם צניעות היא איסור בעיקר משום לפ"ע ואינו חמור כמו עריות וביטול תורה). וסטטיסטית [מקוה שכתבתי את המילה כמו שצריך] גברים נופלים באיסוריהם יותר מאשר נשים, ואם נעשה סיבוב בגיהנום נפגוש יותר אנשים מנשים...

-
 

מבקש אמת

משתמש ותיק
זוזו אמר:
עדיין טענת הטוען קיימת שגברים באופן כללי בסיכון גבוה יותר מנשים כי הביטול תורה ויצרא דעריות הם קשים מאד להנצל מהם לחלוטין ויחידים ממש מתגברים לגמרי, ואילו לנשים אין את הנסיונות הללו (ולכאו' גם צניעות היא איסור בעיקר משום לפ"ע ואינו חמור כמו עריות וביטול תורה). וסטטיסטית [מקוה שכתבתי את המילה כמו שצריך] גברים נופלים באיסוריהם יותר מאשר נשים, ואם נעשה סיבוב בגיהנום נפגוש יותר אנשים מנשים...



ראיתי מובא מהחיד"א (אך איני זוכר מקורו המדוייק) שאם יש שני בעלי חיוב לומר קדיש האחד על אביו והשני על אמו, זה שחיובו לאביו קודם, משום שמן הסתם האב צריך יותר זכות להנצל מעונש מחמת ביטול תורה ועריות. כנראה שגם זה בכלל "נוח לו שלא נברא (גבר) משנברא".
 

אלימלך

משתמש ותיק
עריות או הוצאת ז"ל?
לא הבנתי את הדיוק מלשון זכר, הרי כל מאמרי חז"ל הם כן כמו כל הכועס..' כל העושה מצוה קנה לו סנגור וכו'
על דרך כלל נשים יותר צדיקות מהגברים ומצאנו בדור המדבר שלא הסכימו לתת נזמיהן ע"כ בזכותן נגאלו ובזכותן עתידין ליגאל, אולם להגיע לדרגה גבוהה לזה האיש מסוגל יותר כמ"ש איש אחד מאלף וגו'
 

נבשר

משתמש ותיק
מבקש אמת אמר:
מעניין לציין עובדא של כהן בעל תשובה שעמד לישא אשה ונתברר שהיתה גיורת והיה מבוכה גדולה כדת מה לעשות, והרב שליוה את בעל התשובה הלך להגרש"ז והגרי"ש להתייעץ ואמרו לו שאינם יכולים להושיעו אבל אולי יטוס להגר"מ פיינשטיין שמא ימצא עצה. הלה טס בבהילות לניו יורק זמן קצר לפני החתונה ונכנס להגרמ"פ, אחר בירור קצר נתברר שהגיורת היתה מאומצת ע"י משפחה שאינה שומרת תורה ומצוות והוטבלה לגירות על ידם, והורה הגרמ"פ שמאחר והוטבלה על דעת שלא לשמור תורה ומצוות הרי אין זה בגדר זכין ואין כאן גירות. (מלבד ענין הגירות נתברר באותה שיחה שייחוס הכהונה של הכהן מפוקפק לחלוטין, ואח"כ סיפר השואל, נכנסתי עם שאלה של כהן וגיורת ויצאתי עם ישראל וגויה...)
תכלס' לא התחתן איתה, כי היא גויה, לולי זאת שהתגלה שאף הוא ישראל.
 

מבקש אמת

משתמש ותיק
נבשר אמר:
מבקש אמת אמר:
מעניין לציין עובדא של כהן בעל תשובה שעמד לישא אשה ונתברר שהיתה גיורת והיה מבוכה גדולה כדת מה לעשות, והרב שליוה את בעל התשובה הלך להגרש"ז והגרי"ש להתייעץ ואמרו לו שאינם יכולים להושיעו אבל אולי יטוס להגר"מ פיינשטיין שמא ימצא עצה. הלה טס בבהילות לניו יורק זמן קצר לפני החתונה ונכנס להגרמ"פ, אחר בירור קצר נתברר שהגיורת היתה מאומצת ע"י משפחה שאינה שומרת תורה ומצוות והוטבלה לגירות על ידם, והורה הגרמ"פ שמאחר והוטבלה על דעת שלא לשמור תורה ומצוות הרי אין זה בגדר זכין ואין כאן גירות. (מלבד ענין הגירות נתברר באותה שיחה שייחוס הכהונה של הכהן מפוקפק לחלוטין, ואח"כ סיפר השואל, נכנסתי עם שאלה של כהן וגיורת ויצאתי עם ישראל וגויה...)
תכלס' לא התחתן איתה, כי היא גויה, לולי זאת שהתגלה שאף הוא ישראל.
בסוף כן התחתן עמה אחרי שהתגיירה כדין.
 
 
חלק עליון תַחתִית