קודם לא אמרת לו שלום, זו ההודעה הראשונה שלו, אתה כבר ותיק, צריך להכניס אורחים.yosf אמר:ומה יעשה מי שגר ביער ואין לו למי להגיד שלום?...........
מה יעשה? כלום!
מי אמר שצריך בכוח לחפש?...
עי' שו"ע תקנד סעיף כאברהם100 אמר:מה המקור לא להגיד שלום בתשעה באב
ומה יעשה אחד שאף פעם לא אומר שלום לאנשים מטעמים הכמוסים עמו
איזה טעמים כמוסים ייתכנו שלא לומר שלום לאנשים?אברהם100 אמר:ומה יעשה אחד שאף פעם לא אומר שלום לאנשים מטעמים הכמוסים עמו
נבשר אמר:קודם לא אמרת לו שלום, זו ההודעה הראשונה שלו, אתה כבר ותיק, צריך להכניס אורחים.yosf אמר:ומה יעשה מי שגר ביער ואין לו למי להגיד שלום?...........
מה יעשה? כלום!
מי אמר שצריך בכוח לחפש?...
מובא מהגרש"ז שאסוריוסף אומץ אמר:נ״ל שלשאול איך הצום אין זו בעיה
נראה לאסורגחלי אש אמר:מה דין אמירת hello כמנהגנו בתחילת שיחת טלפון? לענ"ד מותר .
היום 'הלו' משמש כמילת פתיחה, בלי שאנשים ייחסו לה משמעות כל שהיא.גחלי אש אמר:מה דין אמירת hello כמנהגנו בתחילת שיחת טלפון? לענ"ד מותר .
כמדומה זה נכון רק פה א"י, בחו"ל זה כמו לומר 'שלום'.פיילוט 0.4 אמר:היום 'הלו' משמש כמילת פתיחה, בלי שאנשים ייחסו לה משמעות כל שהיא.
אינו מדויק.רוח חכמים אמר:בכל בוקר לפני התפילה נהגו לאסור רק שאילת 'שלום' ממש
אומרים שאם עמ"ה [-עם הארץ] שואלו ישיב לו בכובד ראש ואם יש חשש שיפגע יסביר לו את האיסורשינובה אמר:יש בד"כ מבוכה בהתעלמות מוחלטת.
צוויי דינים שונים , יש לענות בכובד ראש ויש הינהון ללא דיבוריוסף אומץ אמר:אומרים שאם עמ"ה [-עם הארץ] שואלו ישיב לו בכובד ראש ואם יש חשש שיפגע יסביר לו את האיסורשינובה אמר:יש בד"כ מבוכה בהתעלמות מוחלטת.
משכיל לאיתן אמר:אני רגיל לומר, שהדבר הראשון שאנחנו שוברים אתו את הצום
זה ב 'שלום עליכם' של קידוש לבנה
אולי הוא כ"כ רעב לשלום עליכם, שזה נמצא בסדר עדיפויות קודמת....ניקושלה אמר:משכיל לאיתן אמר:אני רגיל לומר, שהדבר הראשון שאנחנו שוברים אתו את הצום
זה ב 'שלום עליכם' של קידוש לבנה
לא ס"ל למר דבעי' למיכל מידי קודם הקידוש לבנה, שלא לאמרו בניוול?
לצערי, במקום שאני מתגורר אין מניינים מאוחרים יותר, ואם לא אומר מיד עם שבירת הצום אצטרך לומר לבד, ויותר סיכוי יש שפשוט אשכח...ניקושלה אמר:משכיל לאיתן אמר:אני רגיל לומר, שהדבר הראשון שאנחנו שוברים אתו את הצום
זה ב 'שלום עליכם' של קידוש לבנה
לא ס"ל למר דבעי' למיכל מידי קודם הקידוש לבנה, שלא לאמרו בניוול?
אינו מדויק.יתכן ומסתבר אמר:אינו מדויק.רוח חכמים אמר:בכל בוקר לפני התפילה נהגו לאסור רק שאילת 'שלום' ממש
אם משכים לפתח חבירו אסור לשאול בשלומו בכל דרך וצורה, כמו דין ת"ב, ואין לזה שום קשר עם המילה העברית 'שלום'.
יש שנהגו להחמיר במילה 'שלום' ספציפית, אך יש להיזהר שזה לא יהפוך ל'אשר הקלת החמרתי' ומשם להמשך...
עלה בדעתי שאלה מעניינת, מדוע כתוב שמי שקיבל שלום מחבירו 'עם הארץ' יענהו בשפה רפה, לכאו' יש פיתרון יותר טוב- שיענה לו בבוקר טוב, שמותר מדינא, ולכאו' מוכח מלשון הקדמונים שאף בוקר טוב וכיו"ב הוא בכלל האיסוריוסף אומץ אמר:רוח חכמים אמר:מקורות בבקשה
בכל בוקר לפני התפילה נהגו לאסור רק שאילת 'שלום' ממש
ואע"פ שיש לחלק טובא מ"מ אשמח למקורות שמבו' בהם החילוק וגדרו
מעניין לשמוע מה דעת הת"ח דפה על הראיה שהבאתירוח חכמים אמר:עלה בדעתי שאלה מעניינת, מדוע כתוב שמי שקיבל שלום מחבירו 'עם הארץ' יענהו בשפה רפה, לכאו' יש פיתרון יותר טוב- שיענה לו בבוקר טוב, שמותר מדינא, ולכאו' מוכח מלשון הקדמונים שאף בוקר טוב וכיו"ב הוא בכלל האיסוריוסף אומץ אמר:רוח חכמים אמר:מקורות בבקשה
בכל בוקר לפני התפילה נהגו לאסור רק שאילת 'שלום' ממש
ואע"פ שיש לחלק טובא מ"מ אשמח למקורות שמבו' בהם החילוק וגדרו
אלא א"כ היה שימת לב למי שאינו אומר שלום בחזרה אלא בוקר טוב שהוא כאילו מבזה אותו, ומשו"ה משו' עיקר החורבן שהוא אירע בגלל שנאת חינם הורו לו לומר שלום בחזרה,
מ"מ כהיום אין קפידא אי אומר בוקר טוב או 'שלום' או כל איחול כזה או אחר, ומוזר מאוד לומר שפעם כן היה קפידא אך אינו מוכרח לגמרי...
אתמול מישהו אמר לי שליתן שלום אחרי ט' באב זה כמו הלחמניות אחרי פפסחמשכיל לאיתן אמר:אני רגיל לומר, שהדבר הראשון שאנחנו שוברים אתו את הצום
זה ב 'שלום עליכם' של קידוש לבנה