נחלקו הראשונים האם חובת הנחת התפילין הוא כל היום או רק שעה אחת, והנה על אף שרוב הראשונים נקטו שרק שעה אחת או שעת קבלת עומ"ש, הרי שברמב"ם משמע שמן התורה חייב כל היום, ועי' פרמ"ג שדן בזה,
ואילו לגבי היסח הדעת נחלקו הראשונים בגדר איסור זה, ולא כאן המקום להרחיב בזה,
אך יעו' בעמק ברכה שהק' על שי' הרמבם שפטר מצטער מהנחת תפילין, וכי כיון שאינו יכול לקיים המצוה של איסור היסח הדעת יהא פטור גם מעיקר מצוות התפילין, והניח בצ"ע, (ועי' משיב דבר ופרי יצחק שנקטו דבשעת הסחת הדעת אינו מקיים המצוה כלל),
והנה רוב הציבור יכול להזהר ולשמור על עצמם משחוק וקלות ראש במשך כל היום ובפרט למש"כ הרמב"ם בגודל סגולת התפילין, כך שלכאו' מזה אין לחשוש, מה שיש לחשוש הוא רק הסחת הדעת שלא יחשוב על התפילין כי זה קשה לאדם להתרכז במחשבה זו כל היום, ולהרבה ראשונים אין זה בכלל היסח הדעת, ואפי' אי הוי בכלל היסח הדעת הרי תיקשי לן קושיית העמק ברכה, ואילו להמשיב דבר והפרי יצחק אם לא יועיל לא יזיק,
לאור הנ"ל כי ודאי יש להקפיד בהנחת תפילין כל היום,
אכן לפי הידוע לי רוב גדולי ישראל מפיהם אנו חיים הלכו בתפילין כל היום,
וכפי שמצינו תלמיד של החפץ חיים שהלך וודאי נהג כרבו החפץ חיים וכל מצינו בעוד תלמידים מגדולי ישראל כך שמסתבר שרובם ככולם הלכו בתפילין כל היום אלא הסתירו זאת מהמון העם,
ואילו לגבי היסח הדעת נחלקו הראשונים בגדר איסור זה, ולא כאן המקום להרחיב בזה,
אך יעו' בעמק ברכה שהק' על שי' הרמבם שפטר מצטער מהנחת תפילין, וכי כיון שאינו יכול לקיים המצוה של איסור היסח הדעת יהא פטור גם מעיקר מצוות התפילין, והניח בצ"ע, (ועי' משיב דבר ופרי יצחק שנקטו דבשעת הסחת הדעת אינו מקיים המצוה כלל),
והנה רוב הציבור יכול להזהר ולשמור על עצמם משחוק וקלות ראש במשך כל היום ובפרט למש"כ הרמב"ם בגודל סגולת התפילין, כך שלכאו' מזה אין לחשוש, מה שיש לחשוש הוא רק הסחת הדעת שלא יחשוב על התפילין כי זה קשה לאדם להתרכז במחשבה זו כל היום, ולהרבה ראשונים אין זה בכלל היסח הדעת, ואפי' אי הוי בכלל היסח הדעת הרי תיקשי לן קושיית העמק ברכה, ואילו להמשיב דבר והפרי יצחק אם לא יועיל לא יזיק,
לאור הנ"ל כי ודאי יש להקפיד בהנחת תפילין כל היום,
אכן לפי הידוע לי רוב גדולי ישראל מפיהם אנו חיים הלכו בתפילין כל היום,
וכפי שמצינו תלמיד של החפץ חיים שהלך וודאי נהג כרבו החפץ חיים וכל מצינו בעוד תלמידים מגדולי ישראל כך שמסתבר שרובם ככולם הלכו בתפילין כל היום אלא הסתירו זאת מהמון העם,